Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: wrat

Unhappy wrat

Hallo iedereen,
    Ik ben Clementine, 19 jarige studente en zit met een probleem. Drie jaar al heb ik last van wratten, al zoveel geprobeerd, tientallen keren naar de huisarts om ze te laten wegvriezen, dit hielp wel, maar het probleem is dat ze elke keer terug komen. uiteindelijk gaat dit vanzelf weg maar geleidelijk aan verspreidt dit. Ik ben hopeloos. Vorig jaar heb ik zelfs twee laseroperaties ondergaan (80 procent kans dat de wrat volledig weg is en ook zal blijven) Helaas was ik weer bij de overige 20 procent. Zijn heel pijnlijke ingrepen en dit wil ik absoluut niet meer (littekens ook). Ik ben wanhopig en ga nu beginnen met huismiddeltjes, ik vrees echter dat dit niet sterk genoeg zal zijn om de wrat te bestrijden. Ik hoop dat er mensen zijn die me misschien kunnen helpen of ooit in dergerlijke situatie gezeten hebben? want ben het zo beu en ben er enorm enorm ongelukkig door...
    bedankt alvast
    Clémentine

Standaard Re: wrat

Hoi Clementine,
    Waar zitten de wratten? Meestal op de handen en voeten. Salicylzuurzalf 40% kan wel helpen. De huid erom heen moet je wel beschermen. Dat kan met een pleister of vaseline.Een wrat ontstaat door een virus en is onschuldig, maar ook vervelend en soms ontsierend. Als je er aan gaat peuteren verspred j het virus en ontstaat elders weer zo'n plaaggeest.
    Anne