Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Verstopte neus en niks helpt. Wie helpt?

Standaard Verstopte neus en niks helpt. Wie helpt?

Beste Mensen,

Sinds jaren heb ik last van een verstopte neus. Ik heb al 2 operaties achter de rug waarbij de neusschelpen afgeschraapt worden. Ook heb ik diverse soorten druppels en crèmes gebruikt maar ook die helpen niet. De dokter weet het ondertussen ook niet meer. In de ochtend als ik wakker wordt zit mijn neus helemaal vol en raakt pas wat leeg als ik onder de douche sta. Ik moet dan hard snuiten om enigszins wat adem te krijgen. Ik moet soms op mijn werk even naar het toilet om mijn neus leeg te halen. Niet leuk. Ik heb het idee dat mijn verstopte neusprobleem ook zijn weerslag heeft op mijn vermoeidheid. Afijn ben er ondertussen wel klaar mee. Heeft er iemand tips of tricks?

Met vriendelijke groet,

Jeffrey K

Standaard Re: Verstopte neus en niks helpt. Wie helpt?

Citaat Origineel gepost door Michael318 Bekijk Post
    Beste Jeffrey, ik neem aan dat je gewone neusspray al geprobeerd hebt???
    Uiteraard! Al diverse

Door hard te snuiten creëer je overdruk. Daardoor blaas je je holtes vol. Beter is "ophalen". Daardoor krijg je een onderdruk, waardoor je holtes niet gevuld worden.
    Zachtjes snuiten kan wel.
    Zorg voor voldoende vochtigheid in de omgeving. Zeker tijdens het stookseizoen is de lucht vaak droog. Een bakje water op de CV-radiator kan wonderen doen. Slaapkamer fris houden.
    Weer geldt: wat is de oorzaak? Niet alleen proberen de klachten/symptomen op te lossen

Klinkt vervelend! Heb je wel eens geprobeerd je neus te spoelen met zout water? Hiermee reinig je je neusholten en breng je je slijmvlies tot rust. Succes

Even kijken, heb eigenlijk heel veel vragen, heb je huisdieren, wat is je eetpatroon, heb je al een onderzoek gedaan naar je leefpatroon en deze naast je klachten gelegd.
    Aan neusspray kun je ook verslaafd raken. Maar dit soort problemen zie je bij mensen die bijvoorbeeld geen melk verdragen. Bepaalde fruitsoorten of groenten.
    Maak een overzicht met wat je eet en drinkt. Kijk naar je omgeving, je werk, zijn er dieren waar je mee in aanraking komt. Je moet altijd eerst de oorzaak zoeken en dan pas gepaste maatregelen nemen. Ik heb een vriend al jaren benauwd, neusspray maar wel drie katten in huis. Tja.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 1
    Laatste Post: 02-05-14, 21:48
  2. HELP - Niks helpt meer - Nog steeds last van acne wat nu?
    By Parel19 in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-03-14, 14:40
  3. Lopende/verstopte neus/verhoging/angina/...
    By marsupilami in forum Keel, neus, oor
    Laatste Post: 29-06-12, 11:12
  4. Verstopte neus bij baby's en kleine kinderen.
    By Hemppa in forum Keel, neus, oor
    Laatste Post: 22-05-12, 12:07
  5. Slijm en verstopte neus tijdens inspanning
    By Miyamoto in forum Ademhaling en longen
    Laatste Post: 21-05-12, 20:36