Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: 29 jaar en al ruim 8 jaar extreem moe

MartinGroningen's Avatar
    Dagboek berichten
    3

Exclamation 29 jaar en al ruim 8 jaar extreem moe

Beste forumleden.

Ben een gevoelige jongeman van 29 jaar. Mijn lichaam is erg snel gespannen in alle situaties. Heb 4 depressie's het hoofd geboden, ben op dit moment aan het afbouwen met de zoveelste AD medicijn. Wat mij nog wel het meeste frustreert is dat ik continue moe ben. Lichaam voelt op en zeer weinig energie.

Heb hiervoor verschillende testen laten uitvoeren :

Slaapapneu (hele lichte vorm)
    Hart , Longen, Bloed onderzoek (alles perfect)
    Vitamines zijn op peil

Ik slaap ook prima, alleen sta dan moe op? dit al x aantal jaar en ze kunnen niks vinden!!

De rest van de dag ben ik qua humeur niet te genieten, door de vermoeidheid en dit houd gedurende dag aan totdat ik weer ga slapen. Ik leef gezond, heb sport opgenomen in mijn leven. Maar het lijkt allemaal niks te doen...

zou dit nog komen dat ik Jaren met spanningen,depressie's etc heb moeten dealen?

Raak er gefrustreerd van, ik voel mij serieus als een oud wrak terwijl ik nog jong ben.

Iemand hier ideen of tips over?
    Life's too short to be pissed off all the time. It's just not worth it.

Standaard Re: 29 jaar en al ruim 8 jaar extreem moe

Hoi Martin,
    Dit vraagt toch om meer onderzoek. Het meest simpele is om lichamelijke oorzaken uit te sluiten of aan te tonen. Vitamines is één aspect.
    Nierfunctie, leverfunctie, schildklierfuncties spelen allemaal een rol. Rust, regelmaat ook. Dan de psychische aspecten.

Ik zou je voorstellen een uitgebreid lichamelijk onderzoek incl. voornoemde functies te laten plaatsvinden. Bloeddruk; als die doorlopend laag is kan zich dat ook in moeheid uiten. Kortom; eerst de oorzaak opsporen en dan de behandeling.

Sterkte en...kop d'r veur!

Ooit gedacht aan makersdiet.nl? Breng je spijsvertering op peil met goeie voeding. Kefir, groente , kokosolie, olijfolie.
    Extreme vermoeidheid of vermoeidheidsyndroom ontstaat doordat er te weinig voedingsstoffen in je bloed komt.
    De spieren en ander onderdelen van je lijf kunnen zich dan niet meer herstellen tijdens de slaap. Gevolg is dat je met een vermoeid gevoel weer opstaat. Dus geen alcohol, suiker en andere koolhydraten voor 4 weken. Kefir is het meest uitgebreide probioticum die er bestaat, dat hebt je echt nodig.
    Hennepolie zorgt ook voor herstel van bindweefsel en andere beschadigingen. Zet 'm op en hou je taai dan kom er weer bovenop. Ik ben bloedserieus.

Dag Martin,

Heeft men al gekeken naar jou zuurstof gehalte in jou lichaam.
    Zelf heb ik dat enige tijd geleden ook ervaren, al deed ik 5 trappen, ik was moe, ik kon op elk moment van de dag slapen, ik was gewoon altijd moe.
    Na contact genomen te hebben met mijn huisdokter, heeft ze me meteen gezegd dat ik te weinig zuurstof in mijn bloed had, vandaar de verklaring voor het altijd moe zijn, ze heeft me folium voorgeschreven, "foliumzuur" iets wat zwangere vrouwen moeten nemen, ongeveer 1 jaar elke dag 0.4 folium genomen, nu nog 3 dagen per week, ik ben absoluut niet meer meteen moe voor het minste, een voorbeeld, ik woon 3 hoog, geen lift, 50 trappen dien ik te doen om boven te zijn, door zuurstof tekort, was ik na die 50 trappen gewoon uitgeput, ik kon niet meer, ik moest gaan zitten, nu doe ik de trappen, soms wel 10 keer per dag, zonder enig probleem van moe zijn. Ik ben een tijdje opgenomen geweest in een psychiatrisch centrum, uit vrije wil.
    Daar geven ze je maar medicatie, om je stil te houden.
    Ik maak steeds het vergelijk met een motor, een motor heeft brandstof nodig, dus benzine, die motor, heeft ook andere bestanddelen nodig om te draaien, maar dat kennen ze niet in zo een centrum, als dat dus niet in evenwicht is gaat het probleem nooit opgelost kunnen zijn. In hun ogen wel natuurlijk, en ze geven je nog een pilletje bij. dan ben je stil, dat is wat ze willen.
    Als je deze zaken aanhaalt bij dokters, en ze vinden dat dit niet de oorzaak zou kunnen zijn, moet je er als persoon zelf op staan, om dit te laten checken, dokters "psychiaters" denken altijd dat ze gelijk hebben, wat niet altijd zo is, natuurlijk willen ze dit niet horen, want wie ben jij of ik in hun ogen, niets, zij zijn, dat denken er toch velen, "god en almachtig", bij mij moeten ze daar niet meer mee afkomen.
    Hoe ben ik daar samen met mijn huisdokter achter gekomen, door naar het geheel 'de hele motor te kijken' en zo stap voor stap verder gegaan, starten bij de basis, heel eenvoudig te werk gaan.
    Ik lees hier en daar, je moet dit of dat nemen, of zelfs een dieet, met heel veel respect mensen voor jullie goede bedoelingen, laat die zaken achterwege, je kan nemen wat je wil, zolang de basis niet word aangepakt, zal het allemaal niet helpen.
    Ik ben duidelijk, ernstig, en helder.
    Ik heb 3 jaar bij een paarden dierenarts gewerkt, van die vrouw heb ik meer geleerd, dan van de hele meute, psychiaters, in de volksmond "kwakzalvers" genoemd, dat zijn ze ook. Niet meer of niet minder.
    Belangrijkste hier, is nu dat jij er iets aan kan hebben aan mijn uitleg, al de rest doet niet terzake.
    Geloof in jezelf, de meeste dokters doen dat ook in zichzelf geloven, ze geloven niet in de patiënt, dat is voor hun maar bijzaak.
    Ik ga er vanuit dat je er iets aan hebt, aan mijn uitleg...

Soortgelijke onderwerpen

1. Haaruitval - 16 jaar...
    By Pipje in forum Haar
    Reacties: 4
    Laatste Post: 05-12-16, 07:40
  2. 5 jaar samen 4 jaar geen sex
    By Zanzibar in forum Mannen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 15-07-14, 18:56
  3. 15 jaar en cvs
    By Riannecc in forum Even voorstellen...
    Reacties: 1
    Laatste Post: 12-11-13, 11:42
  4. Na 17 jaar van acne af
    By RB33 in forum Huid - gezicht
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-02-12, 16:50
  5. Ruim 200 vroeggeboortes per jaar door roken - AD.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 20-12-09, 22:10