Beste mensen,

Al enige tijd liep ik met buikklachten (laag, rechts/midden). Huisarts dacht eerst aan een liesbreuk of eierstokcyste, vervolgens doorverwezen voor een echo die volgens de radioloog een vergrote eierstok toonde. Op naar de gynaecoloog, die zei dat ze niks zag en had dus toch maar een MRI aangevraagd voor de onderbuik.

In de tussentijd kreeg ik ook andere klachten die ik al een tijd had . Diarree, vermoeidheid, aanhoudende buikpijn, tegenwoordig constipatie (wel uitzonderlijk gezien alle perioden met diarree) en tot nu toe 7, op naar de 8!, kilo afgevallen (173,5 en nu 53 kilo) en helaas anale klachten.

Bij de MRI is geen contrast gebruikt, uitslag: geen afwijkingen in baarmoeder en eierstokken, wel constipatie. Kan het zijn dat de afwezigheid van het contrastmiddel er voor heeft gezorgd dat mogelijke maag / darmaandoeningen zijn gemist? Ik heb geen idee of er zich een darmstuk bevindt rechts/midden onder.

Er is nu wel bloedonderzoek gevraagd voor o.a. bloedarmoede, hepatitis B en HIV. Maar iemand enig idee over MRI resultaten met vs zonder contrast?

Heel erg bedankt !