Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Pijn die begint bij de maag en zich uitspreidt naar mijn borstkast,rug en schouders.

Standaard Pijn die begint bij de maag en zich uitspreidt naar mijn borstkast,rug en schouders.

Hallo. ik heb al sinds een paar maanden lang last van een branderige stekende pijn die begint bij mijn maag en zich verspreidt naar mijn borstkas,bovenrug en schouderbladen. Soms gaat dit ook gepaart met kort ademigheid. De pijn komt meestal voor als ik achter de computer zit te gamen of in bed lig en probeer te slapen. Nooit als ik gewoon recht op sta. De pijn was is een keer zo ondragelijk dat ik wel recht op moest staan om het weg te laten trekken. Ik heb deze pijn bijna dagelijks. soms slaat het een dagje over. maar het komt vrijwel altijd terug. Ik ben hier nog niet mee naar de huisarts geweest omdat ik iemand ben die niet graag naar de dokter gaat en het liever eerst afwacht of het wegtrekt.

Ik heb al geprobeerd op te zoeken welke ziekte het zou kunnen zijn of waardoor de pijn veroorzaakt kan worden. Eerst dacht ik dat mijn symptomen overeen kwamen met alvleesklier ontsteking. maar bij alvleesklier ontsteking hoort ook misselijkheid,braken en diarree en verminderde eetlust. en hier heb ik geen last van. Ook heb ik een tijdje aan de anti-psychotica gezeten en las ik dat dit bijwerkingen zouden kunnen zijn van de medicatie, maar ik ben echter al 4 maanden geleden gestopt met de medicatie en had tijdens het gebruik er van geen last van de symptomen.

Ik heb echter al wel 4 keer in de afgelopen jaren zowel mijn linker als rechter arm uit de kom gehad. Ik weet niet of dit enige relevantie heeft of een oorzaak kan zijn waar ik nu last van heb. Ook heb ik last van Astma. maar dit lijkt mij weinig te maken te hebben met de klachten die ik nu heb.

Voor de rest ben ik 23 jaar. Ik rook en doe niet aan sport. het grootste gedeelte van de dag zit ik. Ik heb ook al geprobeerd om in een andere houding te gaan zitten, maar dit werkt ook niet. Ook als ik een andere stoel pakt lever dit niks op. Ik lijdt niet aan overgewicht(1,85 lang en ik weeg 87 kilo).

Weet iemand waar deze symptomen vandaan kunnen komen en bij welke ziekte deze passen?

Standaard Re: Pijn die begint bij de maag en zich uitspreidt naar mijn borstkast,rug en schoude

Nog iets ter informatie. Ik heb niet de hele dag last van deze pijn. Het komt meestal in de avond opzetten en dan heb ik er een paar minuten last van, en dan trekt het weer weg. maar het komt wel vaak meerdere keren terug in dezelfde avond.

Soortgelijke onderwerpen

1. Al jaren pijn in nek / schouders en vermoeidheid.
    By Kim Nannan in forum Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 10-11-13, 12:20
  2. Reacties: 0
    Laatste Post: 13-03-13, 11:25
  3. Pijn in schouders en rug
    By Inavm in forum Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 02-05-12, 22:16
  4. Reacties: 4
    Laatste Post: 20-04-12, 19:39
  5. Pijn bij borstkast