All,
2004 is voor mij niet top begonnen. Na een eerste foute diagnose werd op 1 januari een acute galblaasontsteking geconstateerd. Op 2 januari ben ik daaraan geholpen. De arts die mij opereerde gaf aan dat het een 'routine' operatie zou worden, die middels een kijkoperatie uitgevoerd zou worden. Na 4 dagen wilde de artsen mij naar huis sturen maar dat heb k geweigerd en na het zeuren om extra controle kwamen ze erachter dat ik 1,5L gal in mijn buik had staan. Er is pr ongeluk de grote galweg doorgeknipt en er lekt dus gal uit de lever in mijn buikholte.Vanaf dat moment is alles misgegaan, van verpleegkundige akties tot aan het aanleggen van een drain. Nu ben k 5 buikoperaties en een beschadigde lever, een buikvliesontsteking en 2 weken IC verder. Ik heb een grote drain onder mijn lever liggen voor de lekkage en enkele weken geleden hebben ze een kleine drain in mijn kleine galweg in de lever geplaatst omdat daar stuwing ontstond. Nu ben k thuis aan het revalideren en wacht op een hersteloperatie. Hierbij gaan ze mijn dunne darm aan de lever (kleine galwegen daarin) hechten. Ik kan er niets over vinden op internet en ben benieuwd naar verhalen over zo'n hersteloperatie en namen van spe******ten op dit gebied. Ik word geholpen in UMC St Radboud te Nijmegen.
groetjes
Astrid