Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 198

Onderwerp: Mislukte galoperatie

Standaard Re: Mislukte galoperatie

Citaat Origineel gepost door koeien101 Bekijk Post
    Ja, ik heb ook heel erg haaruitval gehad. Wel een half jaar lang. Ik was ook bang dat ik helemaal kaal werd. Heeft volgens mij met heel veel medicijnen en het ziek zijn te maken. Verder herken ik jou bovenstaande verhaal helemaal. Vitamine b-complex is erg goed tegen haaruitval, is mij verteld.

Groetjes Ariel

Hoi,
    haaruitval komt door de narcose en medicaties...ik heb er ook ontzettend veel last van
    mijn haar was een ontzettend mooie haarbos en daar is niets meer van over.
    Ik maak me hier geen zorgen over, wel dat ik zo moe blijf, mijn bloed waarde is wel erg hoog maar daar moet mee te leven zijn. Ik kan nu wél genieten van de zon, komt omdat ik het erg koud heb, heb natuurlijk een jasje uit gedaan terwijl dat niet echt nodig was.

jeetje wat een ellende na een galblaas verwijdering
    mijn eten verteerd niet snel, en daar hebben jullie ook last van..en daardoor ben je zo moe..

Hallo.

Latie, het is niet te hopen dat iedereen na een galblaas verwijdering last van in de maag teruglopend gal heeft. Bij mij is dit ook nog niet zeker, dit moet de mdl arts uit gaan zoeken.
    Mijn huisarts denkt dit omdat ik eigenlijk alleen maar vloeibare voeding verdraag.
    Ik moest dus het nieuwe medicijn(domperidom) gaan nemen en hierbij normaal eten.
    Dit heb ik dus gedaan. Ik heb een rampnacht achter de rug. Gister avond om een uur of negen begon het al, pijn onder mijn ribben aan de linker kant. Een op koliek lijkende pijn. De gehele nacht heb ik pijn gehad was ik misselijk en had ook veel last van omhoog komend maagzuur.
    Dit is niet uit te houden.Ik denk dat ik het gewoon eten maar opgeef en weer met mijn yoghurt dieet verder ga.
    Ik heb ook spijt gehad van het weg laten halen van de galblaas. Vorig jaar november heb ik koliek aanvallen gehad, hierna bleef het zeuren na het eten. Er is toen een echo gemaakt. Op het moment van de echo zat er een grote steen voor de galuitgang en de galblaas leek erg ontstoken. Dus reden om de galblaas te verwijderen. Na de operatie bleken er wat kleine steentjes in te zitten en het viel heel erg mee met de ontsteking.
    Ik heb de stent niet als een vreemd ding beschouwd. Na negen dagen van gallekkage en zeer ziek zijn, zag ik de stent als iets dat een einde aan mijn problemen ging maken, ik was de internist die de eerste stent heeft geplaatst ook zeer dankbaar. Dat er buiten het lek in de galweg ook nog een zat in het leverbed was toen nog niet bekent. De gallekkage ging dus gewoon door.
    Ook heb ik een groot gebogen litteken van links naar rechts over mijn gehele bovenbuik lopen, zeker niet mooi. Dit litteken herinnerd mij aan de tweede operatie, zonder die operatie was ik er niet meer geweest. Ik moet dus eigenlijk blij met het litteken zijn, dit ben ik niet maar hij hindert mij ook niet.

Ariel, heb jij geen last van de verklevingen? Als het al van de verklevingen komt veroorzaakt het bij mij een zeurende pijn op de plaats waar de galblaas gezeten heeft. Af en toe is de pijn erg meestal snachts.

Ik heb van mijn advocaat begrepen dat als de zaak voor de tucht rechter komt er pers bij aanwezig is. Het komt dan dus in de media. Ik denk dat heel veel mensen in de zelfde situatie als wij, afzien van een rechtszaak omdat het bekent is dat een arts moeilijk aan te pakken is. Ze zien het gewoon niet zitten, dus beginnen ze er niet aan.

GR Antonetta.

Voor de galoperatie was ik een jojo wat mijn gewicht aan gaat. Dan weer een dieet, dan was ik er weer zat van en vlogen de kilos er weer aan met een paar extra. Na de operatie was ik 17 kg afgevallen, ik ben nu op het gewicht dat ik hebben mag. Nu moet ik opletten dat ik niet meer afval. Eigenlijk willen de artsen dat ik weer wat kilos extra er bij krijg, dit omdat ik heel erg verzwakt was. Ik kon na de drie weken ic niet meer lopen, dit heb ik weer moeten leren. Met mijn gewicht heb ik even geen problemen meer.

Deze operatie heeft mij geestelijk ook wel een opdonder gegeven. Ik ben heel blij dat ik er nog ben, maar toch kan ik mij zo af en toe heel down bijna depressief voelen. Ik probeer mij hier wel zo veel mogelijk tegen te verzetten. Maar dit is niet gemakkelijk. Ik begrijp deze gevoelens ook niet helemaal. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik alweer ongeveer vijf weken thuis ben en nog niet in staat ben mijn oude leven weer op te pakken. Ik heb het hier al moeilijk mee, maar ik merk zo af en toe ook wel aan de mensen om mij heen, dat die ook vinden dat het lang genoeg heeft geduurd. De chirurg heeft mij gezegd dat het ongeveer een jaar zal gaan duren voor ik weer de oude ben. Ik mag hopen dat hij gelijk krijgt en dat ik ooit weer de oude ben.

GR Antonetta.

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door rob-angie Bekijk Post
    Ariel,
    Ik ben herboren, ik heb nog wel pijn en koorts maar niet over de 39 graden
    ik ben meteen naar een letsel advocaat gegaan, gaat sneller en het kost me niets.
    dat 1 persoon in het amc zoveel voor je kan doen, alles was en is binnen onstoken door een fout van 1 chirurg in haarlem. Ik weet tot op vandaag nog steeds niet wie mij geopereerd heeft, ze ontkennen alles, niemand kent me. waarom iets verzwijgen waarom niet zeggen ik ben het geweest, dan klopt er gewoon niets van, het is ENG!!!
    HOi Angela,

Wie heeft jou in het AMC geholpen dan? Ik bedoel die ene persoon die zoveel voor je gedaan heeft. Sorry, maar ik lees zoveel verhalen, dat ik de klust even helemaal kwijt ben. Wie heeft nou precies, wat voor een letsel gehad. Ik zie maar weinig personen die net zoals mij de omleidingsoperatie moeten ondergaan? Zou dit te maken hebben met de lever. Bij mij zijn daar twee segmenten van uitgegevallen, deze dreigen weer opnieuw uit te vallen.

Groetjes Ariel

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door Antonetta Bekijk Post
    Voor de galoperatie was ik een jojo wat mijn gewicht aan gaat. Dan weer een dieet, dan was ik er weer zat van en vlogen de kilos er weer aan met een paar extra. Na de operatie was ik 17 kg afgevallen, ik ben nu op het gewicht dat ik hebben mag. Nu moet ik opletten dat ik niet meer afval. Eigenlijk willen de artsen dat ik weer wat kilos extra er bij krijg, dit omdat ik heel erg verzwakt was. Ik kon na de drie weken ic niet meer lopen, dit heb ik weer moeten leren. Met mijn gewicht heb ik even geen problemen meer.

Deze operatie heeft mij geestelijk ook wel een opdonder gegeven. Ik ben heel blij dat ik er nog ben, maar toch kan ik mij zo af en toe heel down bijna depressief voelen. Ik probeer mij hier wel zo veel mogelijk tegen te verzetten. Maar dit is niet gemakkelijk. Ik begrijp deze gevoelens ook niet helemaal. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik alweer ongeveer vijf weken thuis ben en nog niet in staat ben mijn oude leven weer op te pakken. Ik heb het hier al moeilijk mee, maar ik merk zo af en toe ook wel aan de mensen om mij heen, dat die ook vinden dat het lang genoeg heeft geduurd. De chirurg heeft mij gezegd dat het ongeveer een jaar zal gaan duren voor ik weer de oude ben. Ik mag hopen dat hij gelijk krijgt en dat ik ooit weer de oude ben.

GR Antonetta.
    Lieve Antonetta,

Ik lees dat je nog maar 5 weken thuis bent en drie weken op de ic hebt gelegen. Dat is niks mis meid! Poeh, wat zwaar. Ik heb ook 8 weken in het ziekenhuis gelegen en een week op de IC. Ik denk dat jij net zooals mij op de ic eerst heel veel aankwam van het vocht. Dus leek je eerst nog dikker dan je was. Ik was uiteindelijk 23 kilo afgevallen. Kon ook bijna niet meer lopen. Ja, het kost allemaal heel veel energie. Zelf heb ik 10 maanden een drain gehad en moet nu nog voor de omleidingsoperatie. Maar ik wil alleen maar zeggen, dat het echt zo is dat je zeker een jaar nodig hebt om te herstellen. Zelf ben ik er nu 1,5 jaar mee bezig en ben nog lang niet hersteld. Zeker omdat het nu blijkt dat het nog steeds niet goed met me gaat en dus eind augustus voor de omleidingsoperatie moet.(hersteloperatie). Als tip kan ik je mee geven probeer toch goed te blijven eten en doe wat je kunt en wat je niet kunt laat dat gewoon. Er zullen velen van je verwachten dat je al gauw weer hersteld bent, maar dat mogen ze niet van je verwachten, wat je hebt een ontzzettende zware tijd gehad. Niet alleen maar lichamelijk maar ook zeker emotioneel. Het gaat je niet in de koude kleren zitten en ik weet zeker dat ook jij waarschijnlijk nog vaak huilbuien hebt en er emotioneel onder bent. Dit kost veel energie en is voor velen niet te begrijpen. Diegenen die jou wel begrijpen zijn wij gelukkig op dit forum, omdat we weten wat je hebt moeten doorstaan en wat de chirurg door zijn ernstige fout bij jou heeft aangericht. Je kan dit probleem niet zo even achter je neer leggen. Je moet het een plekje geven, maar wanneer dit kan blijft de vraag. En zelf denk ik dat je dit je hele leven bij je moet dragen. Zelf kan ik het nog steeds geen plekje geven en heb nog vreselijke nachtmerries. Heb jij die ook?
    Bij mij wil het eten trouwens ook nog niet en ben na die 23 kilo weer heel wat kilo,s afgevallen. Ik weeg nu nog maar 48 kilo. Dus dat geeft wel aan dat het lichaam heel veel energie bij het ziek zijn nodig heeft. Natuurlijk wens ik je heel veel sterkte toe en als ik jou was zou ik zeker een dagboek bij gaan houden. Dit is al vaker op dit forum gezegd. Het helpt echt om de emoties van je af te schrijven, maar ook dat je je flink kunt uiten over de fouten van de chirurg.

Echt ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk zijn we hier om elkaar te steunen en elkaars verhalen uit te wisselen. Het helpt toch een beetje als je lotgenoten hebt.

Groetjes Ariel

Ariel, Ik denk dat de meeste mensen met galweg letsel een stent behandeling krijgen, als dit niet mogelijk is of de stent behandeling slaat niet aan dan pas krijg je een omleiding. (Ik denk dit he, het lijkt mij logisch dat ze het eerst op een minder ingrijpende manier proberen dan gelijk te opereren) Buiten jou loopt ook Latie kans op deze operatie, als haar stent behandeling niet slaagt.
    Ik weet van de weken op de ic niet veel meer, tijdens het plaatsen van de stent was ik niet helemaal onder narcose. Dit was een zeer vervelende ervaring dit kan ik mij nog wel herinneren. Ik weet niet of ik eerst aangekomen ben, ik heb wel problemen met vocht vast houden gehad. Ook had ik door dat mijn buik organen erg opgezet waren, problemen met vocht om en in de longen die kwamen in de verdrukking te zitten.
    Ja, ik heb ook wel last van huilbuien, die overvallen mij van het ene op het andere moment.
    Weet jij op zo een moment ook waarom je huilt? Ik heb soms geen idee ik zal geen reden kunnen noemen. Ik heb in het ziekenhuis ook heel wat afgejankt, ook wel uit teleurstelling maar ook veel zomaar. Anderen gingen naar huis, ik werd naar een andere afdeling over geplaatst. Zeven keer ben ik verhuist van kamer en afdeling.
    Ook ik heb mijn dromen en nacht merries, meestal slaan ze nergens op maar ze zijn zo werkelijk om mee te maken. Ze hebben op zich weinig met het gebeurde te maken, ik word niet achtervolgd door horror artsen.
    Ik ben bezig mijn leven vooral de ongemakken ontstaan na de lekkage op te schrijven, dit op aanraden van de advocaat. Ik zelf vond en vind het wel een beetje raar, maar ben het dus wel gaan doen. Je schrijft het in ieder geval van je af, al worden de ongemakken er niet minder door. Dit forem laat mij in ieder geval zien dat ik niet de enige ben die met door de gallekkage ontstane lichamelijke en geestelijke problemen zit.
    Groetjes voor iedereen!
    Marga.

Latie. Sorry, sorry , sorry ik had begrepen dat als de stent behandeling niet aan slaat jij ook een omleiding kreeg. Ik heb al je berichten na gelezen en jij blijkt niet degene te zijn die dit geschreven heeft. Ik lees zo veel verhalen(ook op andere forems) dat ik de boel door elkaar heb gehaald. Ik wil je in ieder geval niet kwetsen en zeker niet emotioneel maken.
    Natuurlijk kom ik jou niet even vertellen dat jij voor een omleiding moet en ik wil jou zeker niet je vertrouwen in je arts ontnemen. Wat voor reden zou ik hier ook voor kunnen hebben?
    Mijn fout om aan Ariel te laten weten, dat jij misschien ook een omleiding moet.
    Ik zal het in het vervolg wel uit mijn hoofd laten om iets te schrijven zonder te controleren of die gene dit ook wel echt geschreven heeft.
    Het is in ieder geval zeker niet mijn bedoeling geweest om jou te kwetsen! SORRY!!

GR Antonetta.

Hallo Latie.

In mijn dossier van het UMCG stond door genomen galgang het stond er niet in het Latijns dus welke gang het is zal ik niet weten. Ik heb het even op het net opgezocht, dit staat er over geschreven:

Opzoeken: Galgang
    1.

Galgang
    De `ductus choledochus` is de centrale afvoergang van gal tussen de galblaas en de twaalfvingerige darm. De galgang wordt afgesloten door een klepje, de papil van Vater. Het is een medisch-anatomisch belangrijke structuur omdat een aantal veelvoorkomende ziekten zich in dit orgaan voordoet.
    Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Galgang
    Ik ga er dus vanuit dat mijn grote galweg beschadigt is.
    Wat bedoel je met, zo als jij het beschreef klopt het niet?

Groetjes Antonetta.

koeien101
    Guest

Ariel, Ik denk dat de meeste mensen met galweg letsel een stent behandeling krijgen, als dit niet mogelijk is of de stent behandeling slaat niet aan dan pas krijg je een omleiding. (Ik denk dit he, het lijkt mij logisch dat ze het eerst op een minder ingrijpende manier proberen dan gelijk te opereren) Buiten jou loopt ook Latie kans op deze operatie, als haar stent behandeling niet slaagt.
    Ik weet van de weken op de ic niet veel meer, tijdens het plaatsen van de stent was ik niet helemaal onder narcose. Dit was een zeer vervelende ervaring dit kan ik mij nog wel herinneren. Ik weet niet of ik eerst aangekomen ben, ik heb wel problemen met vocht vast houden gehad. Ook had ik door dat mijn buik organen erg opgezet waren, problemen met vocht om en in de longen die kwamen in de verdrukking te zitten.
    Ja, ik heb ook wel last van huilbuien, die overvallen mij van het ene op het andere moment.
    Weet jij op zo een moment ook waarom je huilt? Ik heb soms geen idee ik zal geen reden kunnen noemen. Ik heb in het ziekenhuis ook heel wat afgejankt, ook wel uit teleurstelling maar ook veel zomaar. Anderen gingen naar huis, ik werd naar een andere afdeling over geplaatst. Zeven keer ben ik verhuist van kamer en afdeling.
    Ook ik heb mijn dromen en nacht merries, meestal slaan ze nergens op maar ze zijn zo werkelijk om mee te maken. Ze hebben op zich weinig met het gebeurde te maken, ik word niet achtervolgd door horror artsen.
    Ik ben bezig mijn leven vooral de ongemakken ontstaan na de lekkage op te schrijven, dit op aanraden van de advocaat. Ik zelf vond en vind het wel een beetje raar, maar ben het dus wel gaan doen. Je schrijft het in ieder geval van je af, al worden de ongemakken er niet minder door. Dit forem laat mij in ieder geval zien dat ik niet de enige ben die met door de gallekkage ontstane lichamelijke en geestelijke problemen zit.
    Groetjes voor iedereen!
    Marga.
    Hallo Marga,

Ik heb wel stents gehad, maar nooit een stent-behandeling! Mijn letsel was zo ernstig dat dat geen nut had. Ik heb dus tien maanden een drain-behandeling met dotterbehandeling gehad. Dit is vrij zeldzaam, ik was de derde persoon bij wie ze dit gedaan hebben en helaas is deze achteraf niet geslaagd. Omdat ik nu weer dreig ziek te worden en ook mijn lever weer ziek gaat worden krijg ik een nieuwe galweg d.m.v. een omleiding. Dit was eigenlijk al eerder de bedoeling, maar omdat ik een kans had het met dotteren en drainage te halen, hebben ze dit eerst geprobeerd. Ik word nu eind augustus alsnog geoperreerd en krijg weer eerst een drain. Hopelijk word ik voor die tijd al niet vreselijk ziek. We zien wel. Maar een stent behandelingf klinkt mij niet bekend in de oren. Die optie hebben ze bij mij niet eens geprobeerd. Ook omdat ik heel ziek was en twee segmenten van mijn lever uitgevallen waren. Ik heb wel meerdere stents gehad, omdat ze eerst dachten dat ik een lekkage in mijn galweg had, ze plaatsten telkens een grotere stent. Het AMC denkt wel dat ik een gaatje heb gehad in de galweg, dus hebben ze de stent er maanden lang in laten zitten. Maar ook de hoofdgalweg was doorgesneden en dat was met een stent niet te maken, dus vandaar de drain in mijn lever. Ze noemen het ook wel de PTC procedure.

Groetjes Ariel

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door latie Bekijk Post
    Antonetta,
    Ik ga toch ook niet zeggen dat jij mischien voor een omleiding moet, dat kun je niet zomaar zeggen over mij, je weet niet hoe ik ervoor sta en mijn arts heeft me verteld dat het erger kan, hij behoort bij één van de beste arsten in Nederland ik ga er van uit dat hij weet wat hij zegt.. En niet zomaar iemand hier op een forum mij komt vertellen dat ik mischien voor een omleiding moet. Dat ik vindt ik buitengewoon dramatisch en niet kunnen wil je me ontmoedigen en me vetrouwen en hoop weg nemen, want dat gevoel kreeg ik wel toen ik dat las.

Latie,

Wat voor arts heb jij eigenlijk dan? Misschien hebben we dezelfde. We houden de moed erin hoor. We weten natuurlijk nog niet hoe het voor je loopt. Probeer positief te blijven meid. WE gaan met z'n allen hopen dat je na een jaar hersteld bent hoor en dat het goed met je komt.

Groetjes Ariel

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door latie Bekijk Post
    Beste Ariel,

Ik ben het absoluut met je eens het is echt een vreselijk allemaal. Ik kan het ook geen plek geven ik accepteer het niet. Deze chirurg heeft mij beroofd van mijn leven dat besef ik nog steeds niet. Zoals ik aangaf kom ik uit een warm land ik ga elke jaar daar heen, nu kan ik dat wel vergeten omdat het niet verstandig is om daar heen tegaan,mocht ik koorts krijgen is dat gevaarlijk. Ik ben 18 april 2008 geopereerd dus ook een lange tijd bezig.

Mijn grote probleem is ik ben vervreemd van mezelf en ik heb ook elke dag huil buien en nachtmerrie's ik ben bang dat ik levens lang letsel blijven houden en altijd koorts krijg.

wat betreft gewicht is het bij niet zoals eerst, ik had voorheen goede vetering en was goed opgewicht ik ben juist aangekomen, toen ik pas geopereerd was viel ik veel af maar ik ben juist nu in gewicht aangekomen.

Mijn omgeving heeft lak aan mij ik zie dat ze het niet intresseert behalve mijn moeder en me zus zij wel leven mee, maar de rest die hebben geen idee wat dit betekent ze begrijpen dit letsel niet. Veel denken dan ook dat ik beter ben, je kan het niet aan mij kan zien terwijl ik juist wel iets mankeer ik heb stents en dat hoort niet. Mijn zus zegt ik heb alle hoop en ga er vanuit dat je beter wordt en zonder stent verder door het leven gaat en dat je weer de oude wordt, ik weet niet of dit goed komt dit is ernstig het is een kwetsbaar gebied, ze headden nooit verkeerde structuren mogen knippen dit is het gevolg nu.

Ariel,
    Je gaf aan dat je enige bent voor een omleiding het is niet anders helaas de andere dames hebben niet een ernstig beschadiging van de galweg gelukig maar. Ik weet ook niet hoe ernstig mij letsel is hij is wel doorgenomen dus dat betekent geen goeds hopelijk doet de stent zijn werk goed. Ik wil niet voor een omleiding anders had ik wel van de arts gehoord,verlopig moet ik het met de stents doen. In augustus gaan we aan tafel en wordt er besproken hoe het verder moet en hoe het van af het begin eruit zag dus alle foto's krijg ik te zien kijken maar of een wonder gebeurt.

Het lijkt me zwaar dat we ons leven lang dit mee dragen, daar gaan we niet van uit en dat we dit ooit achter ons laten het is zooooo zenuwslopend is.

groetjes,

groet.
    Beste Latie,

Ik las dat veel mensen je niet begrijpen en dat je omgeving lak aan je gebeuren heeft. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Niemand kan begrijpen wat jij hebt moeten door maken en nog steeds moet doormaken. Je bent weer thuis en men denkt meteen dat je ook maar even weer de oude bent. Ik snap precies wat je bedoeld. Er zijn heel veel mensen die om me geven en het heel erg vinden wat ik heb gehad en nog steeds heb. Ook mijn ouders en zus bellen regelmatig met mij en vragen hoe ik me voel. Maar er zijn ook heel veel mnsen die er nooit meer na vragen en als je dan 8 weken in het ziekenhuis ligt en je komt op de ic terecht staan ze in een keer wel naast je bed, zonder dat je het zelf merkt. Die mensen heb ik nu schijt aan, zij behoren niet tot mijn vrienden of familie. Ik heb ze uit mijn kringetje gehaald en accepteer ze niet meer. Na mijn ziekenhuisopname van 8 weken heb ik ze nooit weer gezien. Dat noem ik geen familie en ook geen vrienden. Ik ben er heel snel achter gekomen wat echte vrienden zijn. En dat zijn de mensen die nu nog steeds bij me komen en om me geven. De buitenwereld heeft helemaal niet door wat je mee moet maken en in wat voor rottige ellende je beland bent. Zij hebben niet door dat je in verdriet leeft, elke keer nachtmerries hebt en je ziek voelt. En als ze je dan een keer zien lopen op straat of wat dan ook, omdat je al het positieve uit jezelf wilt halen denken ze ook, die is allanfg weer beter. Ik weet precies hoe je je voelt meid en ik snap ook heel goed dat je je er heel vreselijk ongemakkelijk bij voelt. Het doet gewoon verdomd zeer van binnen. Je wilt geholpen en begrepen voelen. Ja, het is allemaal zo oneerlijk he. Zij kunnen doen wat ze willen, wij moeten dat nog maar zien. Maar ondanks alles positief blijven hoor, Je staat er echt niet alleen voor. Ten eerste heb je natuurlijk je moeder en je zus, als ik dat zo lees. En anders mag je mij altijd bellen of ik bel jou. Want dat heb je nou eenmaal met lotgenoten, we begrijpen elkaar gelukkig wel. En ons galwegletstel verschilt dan misschien wel iets van elkaar, maar ook jij hebt een hoop narigheid mee gemaakt en dat door een fout die door een arts is gemaakt. Het is gemeen he, dat je er zolang voor moet boeten. Vind ik ook hoor.

Liefs ariel

Ariel,
    De verhalen hier zijn allemaal hetzelfde, verklevingen, gallekkage, scheur in de galgang
    stents geplaatst, gal afvoer naar de buikholte, gal is net zoutzuur en vreet alles weg.
    Ik heb nu iets raars, als mijn maag knort van de honger-trek dan krijg ik weer aanvallen, de aanvallen precies voor de galblaas verwijdering, maar dan 2x zo erg dan daarvoor. Wat dat nou weer is? pffff houd het nou nooit op? Koortsstuipen erbij..het is gewoon niet goed, maar er is ook niet mee te leven..
    ik heb prof gauma een uitstekende arts...

ik ga vandaag naar de letsel advocaat, ik laat jullie het wel weten wat er gaat gebeuren
    als jullie het uberhaubt wél willen weten..

Liefs Angela

Ik word zeker niet vrolijk van alles wat er achter de fout van de arts wegkomt.
    Ieder zit met zijn eigen problemen zowel lichamelijk als geestelijk. Dit contact met lotgenoten helpt wel, je vind een luisterend oor en mensen die wel weten in wat voor een situatie jij zit. In tegenstelling tot veel mensen om mij heen. Zelfs familie die heel dicht bij mij staat heeft het laten afweten. In het streekziekenhuis kwamen ze nog wel. Maar nadat ik overgeplaatst was werd de afstand te ver. Ze hebben een auto en het zou minder dan een half uurtje rijden zijn geweest, ze hadden het er dus niet voor over. Zelfs een kaartje sturen was te veel werk, en dit terwijl ik kaartje ontving van mijn hyves vrienden, veelal toch totaal onbekende mensen voor mij. Dit heeft mij veel pijn gedaan, maar ik heb het van mij af gezet en probeer weer gewoon met de familie om te gaan, maar vergeten doe ik dit niet.

Angela, Ik ben heel benieuwd hoe het bij de advocaat gaat, dat was de reden dat ik op dit forum terecht kwam. Ik zocht naar mensen die net als ik een gallekkage hadden door gemaakt en die de arts juridisch gingen aan pakken. Ik heb gisteren in het ziekenhuis mijn dossier nog een keer helemaal mogen door lezen maar de regel, verwaarloosde gallekkage was nergens meer terug te vinden. Dit terwijl er meerdere mensen zijn die het hebben gelezen, het is er dus uit gehaald. Waarschijnlijk wil de arts die het geschreven had buiten spel blijven.
    Jammer dat het weg is, in mijn ogen was het van grote waarde voor de zaak.

GR Antonetta.

Ik word zeker niet vrolijk van alles wat er achter de fout van de arts wegkomt.
    Ieder zit met zijn eigen problemen zowel lichamelijk als geestelijk. Dit contact met lotgenoten helpt wel, je vind een luisterend oor en mensen die wel weten in wat voor een situatie jij zit. In tegenstelling tot veel mensen om mij heen. Zelfs familie die heel dicht bij mij staat heeft het laten afweten. In het streekziekenhuis kwamen ze nog wel. Maar nadat ik overgeplaatst was werd de afstand te ver. Ze hebben een auto en het zou minder dan een half uurtje rijden zijn geweest, ze hadden het er dus niet voor over. Zelfs een kaartje sturen was te veel werk, en dit terwijl ik kaartje ontving van mijn hyves vrienden, veelal toch totaal onbekende mensen voor mij. Dit heeft mij veel pijn gedaan, maar ik heb het van mij af gezet en probeer weer gewoon met de familie om te gaan, maar vergeten doe ik dit niet.

Angela, Ik ben heel benieuwd hoe het bij de advocaat gaat, dat was de reden dat ik op dit forum terecht kwam. Ik zocht naar mensen die net als ik een gallekkage hadden door gemaakt en die de arts juridisch gingen aan pakken. Ik heb gisteren in het ziekenhuis mijn dossier nog een keer helemaal mogen door lezen maar de regel, verwaarloosde gallekkage was nergens meer terug te vinden. Dit terwijl er meerdere mensen zijn die het hebben gelezen, het is er dus uit gehaald. Waarschijnlijk wil de arts die het geschreven had buiten spel blijven.
    Jammer dat het weg is, in mijn ogen was het van grote waarde voor de zaak.

GR Antonetta.
    Lieve Antonetta,
    Het ziekenhuis wordt vandaag gebeld en dan vraagt de advocaat het gehele dossier op, maar ik heb het belangrijkste al in handen, de blunder die begaan is, wakker worden tijdens de narcose is een mega blunder dat had namelijk nooit gemogen. En nog iets met het wakker worden is mijn buikholte geheel geprepareerd, stuk gemaakt door de echoscopie/staaf/camera, die heeft alles doorboort en dat staat op papier. Ik ben namelijk rechtop gaan zitten terwijl ze met me bezig waren. Punt 1 hoe kon ik wakker worden? Punt 2 waarom staat de chirurg wel op het lijstje van de operatie verslag? en nu zegt ie dat hij het niet is geweest..

Nu gaat mijn dossier naar een goede chirurg in enschede die oordeeld of er fouten zijn gemaakt, en als dat zo is, gaan we de chirurg die op het verslag staat aansprakelijk stellen!!

Dit duurt minimaal een jaar voordat het geregeld is. Maar ik ben nog lang niet beter, ik eet slecht, slaap slecht, heb nog steeds aanvallen en?????? hebben jullie dit ook? >> als ik een honger gevoel heb dan heb ik erg veel pijn!!!

@Latie,

Welke advocaat heb jij?

Hallo.

Ik ben heel blij voor je dat er schuld is bekent, en dat er nu kan worden bekeken hoe groot het schade bedrag moet worden. Dit zal wel niet zo makkelijk zijn, je weet immers niet van te voren hoe het verder gaat. Ik heb intussen heel veel gelezen over gallekkages en galweg beschadigingen. Ik heb onderandere gelezen dat een gallekkage blijvende gevolgen kan hebben, maar welke gevolgen zijn dit dan? De buikpijn, moeilijk eten verdragen het erg moe zijn? Dat antwoord kan ik nergens vinden. Het lijkt mij toch wel nodig om tijdens de rechtszaak aan te kunnen geven wat er zoal blijvend verandert is in het leven of welk risico ik in de toekomst zoal loop.

Een schade bedrag toe gekend krijgen is natuurlijk mooi, al kan geen bedrag het geleden leed en de emotionele en lichamelijke schade vergoeden. Helemaal als je er de rest van je leven mee komt te zitten. Het is zomer dus er word veel gebarbecued, het enige vlees dat ik verdraag(niet eens altijd)is kip. Sausjes, brood en salades kan ik vergeten net als stamppotten, aardappelen, pasta gerechten enz. B.v.b. sperziebonen, wortelen en doperwten, spinazie en appelmoes verdraag ik wel. Het vervelende is dat ik wel gewoon trek in al de dingen heb die ik niet verdraag. Soms eet ik ook wel eens iets en neem de buikpijn maar voor lief, ik weet dan gelijk weer waarom ik vooral yoghurt eet. Ik hoef je niet te vertellen dat dit gemis met geen geld te vervangen zal zijn.

Ik zelf zie het liefst de chirurg voor de rechter staan. Als het ziekenhuis de verantwoording neemt en het schade bedrag word geregeld tussen jou de advocaat en de verzekering van het ziekenhuis, dan blijft de arts buiten spel. Dit heb ik van mijn advocaat begrepen, hier kan ik geen genoegen mee nemen. Ik wil dat de arts zich op zijn minst zeer ongemakkelijk voelt, en dat zal nog niets zijn vergeleken bij hoe ik mij heb gevoeld in de zware ziekenhuistijd en nu nog voel.

Mijn advocaat is Mr. M. Stroink uit Groningen. Een vrouw, ik heb mij laten vertellen dat zij privé ook te doen heeft gehad met een ernstige medische misser, hier door zou zij zeer gedreven zijn.

Groetjes Antonetta.

koeien101
    Guest

Hallo dames,

Gisteren al enkele malen een berichtje proberen te plaatsen, maar hij staat er weer niet op.
    Helaas heb ik heel slecht nieuws. Ik kreeg gisteren een brief thuis van de rechtsbijstandverzekering. Waarschijnlijk zien ze het doorsnijden van mijn galbuis niet als een medische fout, omdat ik een afwijkende anatomie van mijn galwegen zou hebben gehad en dat het ziekenhuis dit waarschijnmlijk niet heeft kunnen zien. AHum. Dat ze mij 5 weken met gallekage hebben laten liggen, noemen ze ook geen fout. Het ziekenhuis had vrij op tijd contact gehad met het AMC. ahum na 5 weken, noemt men dat op tijd. Ik was er bijna tussenuit gepiept en heb aan de beademijng gelegen en al. Hoe kunnen ze dat nou niet als een medische fout zien. Ik wil doorgaan tot het eind, help- me a.u.b. aan een goede advocaat, die me niet al teveel gaat kosten.
    Ik ben helemaal terleurgesteld.
    IK moet nog weer voor een operatie en ben er nu al 1,5 jaar ziek van, het is toch niet eerlijk dat een chirurg er zo goed vanaf komt?
    Terwijl ik voor zijn fouten/hun nalatigheid moet boeten.

Liefs Ariel

koeien101
    Guest

Hallo.

Ik ben heel blij voor je dat er schuld is bekent, en dat er nu kan worden bekeken hoe groot het schade bedrag moet worden. Dit zal wel niet zo makkelijk zijn, je weet immers niet van te voren hoe het verder gaat. Ik heb intussen heel veel gelezen over gallekkages en galweg beschadigingen. Ik heb onderandere gelezen dat een gallekkage blijvende gevolgen kan hebben, maar welke gevolgen zijn dit dan? De buikpijn, moeilijk eten verdragen het erg moe zijn? Dat antwoord kan ik nergens vinden. Het lijkt mij toch wel nodig om tijdens de rechtszaak aan te kunnen geven wat er zoal blijvend verandert is in het leven of welk risico ik in de toekomst zoal loop.

Een schade bedrag toe gekend krijgen is natuurlijk mooi, al kan geen bedrag het geleden leed en de emotionele en lichamelijke schade vergoeden. Helemaal als je er de rest van je leven mee komt te zitten. Het is zomer dus er word veel gebarbecued, het enige vlees dat ik verdraag(niet eens altijd)is kip. Sausjes, brood en salades kan ik vergeten net als stamppotten, aardappelen, pasta gerechten enz. B.v.b. sperziebonen, wortelen en doperwten, spinazie en appelmoes verdraag ik wel. Het vervelende is dat ik wel gewoon trek in al de dingen heb die ik niet verdraag. Soms eet ik ook wel eens iets en neem de buikpijn maar voor lief, ik weet dan gelijk weer waarom ik vooral yoghurt eet. Ik hoef je niet te vertellen dat dit gemis met geen geld te vervangen zal zijn.

Ik zelf zie het liefst de chirurg voor de rechter staan. Als het ziekenhuis de verantwoording neemt en het schade bedrag word geregeld tussen jou de advocaat en de verzekering van het ziekenhuis, dan blijft de arts buiten spel. Dit heb ik van mijn advocaat begrepen, hier kan ik geen genoegen mee nemen. Ik wil dat de arts zich op zijn minst zeer ongemakkelijk voelt, en dat zal nog niets zijn vergeleken bij hoe ik mij heb gevoeld in de zware ziekenhuistijd en nu nog voel.

Mijn advocaat is Mr. M. Stroink uit Groningen. Een vrouw, ik heb mij laten vertellen dat zij privé ook te doen heeft gehad met een ernstige medische misser, hier door zou zij zeer gedreven zijn.

Groetjes Antonetta.
    Hoeveel kost jou advocaat dan? Of hoe doe je dat allemaal? Ben ook nog op zoek naar een goede advocaat.

Groetjes Ariel

Latie, Ik begrijp dat jij nu in deze problemen zit door dat de chirurg niet goed heeft gekeken waar hij snijden ging, een grove fout! Zoals mijn schoon vader zei, geld is een lapje voor het bloeden maar het lost de problemen waar je nu mee zit niet op. Nee, ik kan alleen een beetje genoeg doening krijgen als de arts zelf zijn fout erkent en zijn verantwoording neemt. Dus dat hij erkent dat door zijn fout mijn leven in gevaar was en ik nog iedere dag te maken heb met de problemen die uit die fout voort gekomen zijn.

Ariel, Heel vervelend dat jij dit bericht van de rechtsbijstand verzekering hebt gekregen, toch zal ik het NIET opgeven. Gewoon door gaan!!!
    Uit de vele stukken die ik nu over galweg letsel heb gelezen komt veel naar voren dat gallekkage een risico is dat vaker voor komt bij een galblaas verwijdering middels een kijkoperatie. Er word hier ook vaak voor de operatie voor gewaarschuwd. Dit is ook bij mij gebeurd, dit staat zelfs in mijn dossier, maar er is mij niet gezegd wat een gallekkage en galweg letsel precies inhield. Dus eigenlijk wist ik niets. Ik vind dat ze dit duidelijker hadden moeten uitleggen.
    Ook ik had een afwijkende anatomie van de galblaas, er zat een extra takje aan werd mij gezegd door de chirurg. Deze is doorgesneden en niet afgebonden. Ik heb er in mijn dossier niets over terug kunnen vinden, dus of het waar is??
    In mijn dossier van het UMCG staat doorgenomen galgang en lekkend galblaas takje in het galblaasbed/leverbed ook hier word niet gesproken over het extra galwegtakje.
    Ook al zal de lekkage worden gezien als een operatie risico, dan nog is het bekent dat er bij een lekkage snel moet worden ingegrepen om erger te voorkomen. Dit is in jou(en ook mijn) geval niet gebeurd, en nu zit je dagelijks met de gevolgen van de lekkage/galweg letsel, toch door de arts veroorzaakt. En niemand kan voorspellen hoe de toekomst er uit gaat zien.
    Hier is hij in mijn ogen toch zeker verantwoordelijk voor.

De kosten voor mijn advocaat worden vergoed op een eigen kleine bijdrage na. Ik zet hier het telefoon nummer van het Juridische Pakket hier kun je alle informatie krijgen die je nodig hebt. Ook kunnen ze je het telefoon nummer geven van een letselschade advocaat bij jou in de buurt, let er wel goed op dat de advocaat bij de vereniging van letselschade advocaten is aangesloten. 0900-8020. Schrijf van te voren even al je vragen op dan kun je ook niets vergeten. Ik wil je het telefoonnummer van mijn advocaat ook wel geven, je kunt dan met haar overleggen. Maar ik weet niet of het handig is om een advocaat uit Groningen te hebben tenzij je in de provincie woont. Maar je kunt haar altijd om advies vragen natuurlijk.

Groetjes Antonetta.
    Laatst aangepast door Antonetta : 09-07-09 om 13:36

ja dat klopt, je lijf moet eerst jaren weer wennen dat er iets veranderd is en daardoor is je gestel anders en dan word je dik. Ook omdat het verteren langzamer gaat.

sorry ik kan niet anders zeggen dat je dikker word zonder galblaas

weet je, ik heb recht op rechtsbijstand
    komt op neer dat ik een eigen bijdrage moet betalen van 98 euro
    maar tot mijn verbazing moet ik ook een voorschot betalen van 500 euro
    dat is voor het opvragen van medische middelen in het ziekenhuis
    daar heb ik echter niet om gevraagd,dus die advocaat hoef ik niet.

nu heb ik een andere advocaat en die kost mij met eigen bijdrage 98 euro en 150 voor info van medische middelen. Ik voel me dus door de eerste advocaat vreselijk genaaid
    ik kan zoiets niet betalen als ik in de ziektewet zit. wat denken ze nou wel niet dat het geld op je rug groeit, je zit niet voor niets in de eigen bijdrage.

Ariel,
    Laat je niets wijsmaken door die verzekering
    ze hebben een fout gemaakt en ze moeten op de blaren zitten
    anders zal ik je even het adres doorgeven van mijn advocaat
    als je dat wilt?
    liefs angela

Latie, je blijft ook in het ziekenhuis baas over jij eigen lichaam. Maar ik kan mij voorstellen dat je er van uit gaat dat de artsen wel zullen weten hoe ze het beste kunnen handelen, zij hebben er toch voor geleerd. Eigenlijk mag je op zijn minst verwachten dat er uitgelegd word wat de operatie inhoud. Het is wel raar dat de chirurg niet voor de operatie bij je langs is geweest. Er zijn situaties waarbij het voor komt dat je de chirurg niet van te voren ziet, b.v.b als je via de eerste hulp op de OK terecht komt. Na mijn overplaatsing naar het umcg ben ik ook gelijk weer geopereerd. Ook ik heb de chirurg niet voor de operatie gesproken, ik was te ziek. Hij is op de ic natuurlijk wel dagelijks langs geweest, maar daar weet ik niets meer van. Pas toen ik weer op de afdeling was heb ik de chirurg bewust gesproken. Er was mij wel verteld dat ik geopereerd ging worden maar meer ook niet. Het kan zijn dat er wel overleg is geweest met mijn familie. Maar jou situatie was totaal anders dan die van mij op dat moment. Er is bij jou genoeg tijd geweest om je van te voren uit te leggen wat er allemaal ging gebeuren, en ook voor een kennismaking met de chirurg.
    Er word in het algemeen makkelijk over de galblaas verwijdering gedacht, de operatie gebeurd zo vaak dat het een routine operatie is. Als alles goed gaat schijnt het ook wel mee te vallen, maar helaas gaat het niet altijd goed.

Ik ben na de operatie alleen maar afgevallen, dit heeft natuurlijk te maken met het slecht kunnen verdragen van vast voedsel. Ik hoop niet dat wanneer alles weer wat beter gaat ik ineens weer aan ga komen.

Angela, heel raar dat jij je advocaat 500 euro zou moeten betalen, je zou toch verwachten dat het opvragen van de medische gegevens bij de advocaat kosten in zitten en dus betaald worden. Ik moet wel het ziekenhuis voor het kopiëren van mijn medische dossier betalen maar dit is nog geen 100 euro.
    Maar goed dat je intussen een andere advocaat in de arm hebt genomen.

Groetjes Antonetta.

Latie, ik krijg de advocaats kosten op 92 euro na vergoed. Ik heb alleen met mijn advocaat te maken niet met een medische adviseur. Ik heb het geluk dat de man van de advocaat internist is, hij kijkt het medische dossier na over eventuele kosten hier voor is niet gesproken.
    Achter mijn medische gegevens ben ik zelf aan gegaan.

Ook ik wil dat de chirurg aangeklaagd word. Mijn advocaat heeft gezegd dat de zaak in dat geval beter via de tuchtrechter kan gaan. Maar tegelijk zijn we ook met de schade vergoeding bezig, hier voor moet ik het (pijn)dagboek bij houden. Ik heb voor de rest zelf ook niet zo veel kijk op juridische zaken. Hierom laat ik alles zo veel mogelijk aan mijn advocaat over. Wel heb ik natuurlijk duidelijk naar voren doen komen dat het aanpakken van de arts voor mij voorop staat. De advocaat heeft mij gezegd dat het een langdurige zaak gaat worden.
    Het is nu voor mij afwachten wat de man van de advocate over de beide dossiers zegt.

Je kunt het best aan je advocaat voor leggen wat jij graag wil, hij zal je kunnen zeggen wat de mogelijkheden zijn en de kosten. Ook kan je altijd vragen stellen aan het Juridische Pakket telefoonnummer 0900-8020.

Ik heb op het net niets kunnen vinden over een vertraging van de spijsvertering na het verwijderen van de galblaas. Wel zijn er veel mensen die niet alles meer kunnen eten.

Ik kan mij voorstellen dat je graag weer wilt gaan sporten. Ik denk dat je het best aan je arts kunt vragen of dit ook intensief mag met een stent, ik heb eigenlijk geen idee.

GR Antonetta.

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door koeien101 Bekijk Post
    Hoeveel kost jou advocaat dan? Of hoe doe je dat allemaal? Ben ook nog op zoek naar een goede advocaat.

Groetjes Ariel
    Antonetta,

Hoezo heel blij voor je? Bedoele je mij? Er heb geschreven dat er juist geen schuld wordt bekend, de artsen houden elkaar het hand boven het hoofd, net zoals altijd. De zaak wordt nog bekeken en anders haal ik dit keer toch echt missers erbij, ze wilden mijn verhaal vorig seizoen al uitzenden, ik geloof dat dat nu echt tijd wordt. Toen wilde ik het niet doen, omdat mijn zaak nog liep. NU heb ik echt zoets, kom maar op missers. Iedereen en vooral de Chirurg mag het weten. Heel nederland mag weten hoe nalatig hij is geweest.

Groetjes Ariel

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door rob-angie Bekijk Post
    Ariel,
    De verhalen hier zijn allemaal hetzelfde, verklevingen, gallekkage, scheur in de galgang
    stents geplaatst, gal afvoer naar de buikholte, gal is net zoutzuur en vreet alles weg.
    Ik heb nu iets raars, als mijn maag knort van de honger-trek dan krijg ik weer aanvallen, de aanvallen precies voor de galblaas verwijdering, maar dan 2x zo erg dan daarvoor. Wat dat nou weer is? pffff houd het nou nooit op? Koortsstuipen erbij..het is gewoon niet goed, maar er is ook niet mee te leven..
    ik heb prof gauma een uitstekende arts...

ik ga vandaag naar de letsel advocaat, ik laat jullie het wel weten wat er gaat gebeuren
    als jullie het uberhaubt wél willen weten..

Liefs Angela

Je kan nog galstenen krijgen hoor! Tenminste dat heb ik altijd begrepen. Alleen dan niet meer in de galblaas natuurlijk. Op tijd een arts in schakelen hoor. Dan maar een echootje extra en ander Gouma bellen. Doe ik ook altijd, als ik twijfel. Ik heb prof. Gouma ook als arts. Ontzettende lieve man en heel heel erg behulpzaam.

Ja, ik wil wel weten wat jou letseladvocaat voor uitslag heeft. Heel graag zelfs. Kost hij je veel geld. Ik ben op zoek naar een andere, deze die ik nu heb is echt waardeloos!

Groetjes Ariel

koeien101
    Guest

Oh Latie, ik lees net jou verhaal. Dus jij krijgt wel een schadeclaim? Ik heb net vorige week te horen gekregen dat dat er voor mij niet in zit. Bij mij is dus ook de hoofdgalbuis doorgesneden en buikvliesontsteking gehad enzovoorts. * weken ziekenhuis en de boel is na 1,5 jaar nog steeds niet goed. Ik heb 5 weken met gallekage gelegen en krijg pas eind augustus de omleiding. Ik snap dus niet dat het bij mij waarschijnlijk niet erkend wordt. Het ia allemaal zo oneerlijk. Wie heb jij. Ik wil ook zo'n goed letselschade advocaat. Wie kan mij helpen? Ik ben er echt heel verdrietig over. Vooral omdat mij is gezegd dat ik het onzeker blijft wat betreft mijn galbuis en dat het nog maar de vraag is of ik weer de oude word.

Liefs Ariel

Hallo Ariel. Nee, het was (zoals ze al schreef )bedoeld voor Latie. Ik ben blij voor haar dat er erkenning is voor de fout die er bij haar is gemaakt.
    Ik hoop voor je dat ze je bij het programma medische missers verder kunnen helpen.
    Het is natuurlijk heel mooi als heel Nederland op de hoogte word gebracht over de fout die deze arts bij jou heeft gemaakt. Ik zelf vind dat jij wel door moet gaan met het proberen om de arts gerechtelijk veroordeeld te krijgen. Misschien kan het programma je hier in adviseren.
    Ik zelf had ze ook een mail gestuurd en om advies gevraagd, maar ik heb er niets meer van gehoord. Het kan zijn dat mijn mail nooit is aangekomen.

GR Antonetta.

Hallo Latie. Ik had van de bewuste chirurg een uitnodiging gehad voor een gesprek. Ik ben op advies van mijn advocaat hier niet op in gegaan. Zij zei dat hij er alles aan zou doen om mij van mijn aanklacht af te laten zien. Bij het gesprek is meestal ook meer ziekenhuis personeel aanwezig dan alleen de betrokken arts. Je moet mentaal goed in je schoenen staan om zo een gesprek aan te kunnen, ze zullen proberen je te overtuigen dat ze niet anders konden en dat de juiste weg is bewandeld. Ik weet dat dit niet klopt maar ik heb geen medische kennis om met tegen argumenten te komen. Mentaal kan ik zo een gesprek nu niet aan, ik kan het gebeurde nog niet van mij af zetten en raak emotioneel als ik er soms over praat. Het advies van mijn advocaat om geen gesprek aan te gaan was een goed advies voor mij.
    Ik ben wel benieuwd hoe het gesprek van jou loopt, omdat ze de fout bij jou al toe gegeven hebben hoeven ze je niets uit het hoofd te praten. Succes!

GR Antonetta.

Latie dat klopt wat jij daar zegt op het andere forum. Ik heb een omleiding gehad omdat alles stuk was gegaan, omdat ik wakker ben geworden tijdens de narcose/ok
    je weet wat er in je buik zit voor instrumenten, en die hebben alles doorboord. Ik was slank Latie,platte buik. Maar ik moet nu zeggen dat ik weer aan het afvallen ben. 890,- is echt te veel. bel eens een andere advocaat en vraag het zelf nog eens.Het mag nooit boven de 250 euro komen, écht niet!!!

Ariel,
    ik heb een goede advocaat maar wil wel even weten of dat zin heeft, waar woon je?

liefs angela

zal ik mijn operatie verslag hier eens neerzetten?

Hallo.

Het lijkt mij dat ook al heb je een afwijkende anatomie, dit nog geen reden mag zijn voor het goed praten van de gallekkage. Ik ga er van uit dat je mag verwachten dat ze voor de operatie goed onderzoek verrichten.
    Ariel, weet je ook waar de afwijking uit bestond? Tegen mij was gezegd dat het voor komt dat er een extra gallijder aanwezig is. Omdat dit vaker voor komt zal je verwachten dat er voor de operatie word gekeken of dit soms het geval is, zodat er rekening mee kan worden gehouden.

GR Antonetta.

Het is vastgesteld op 250 euro het staat in je overeenkomst die je hebt getekend
    ik woon iets onder amsterdam (zaanstad) en mijn advocaat zit in haarlem en ik hoef maar 150 euro te betalen en 98 euro eigen bijdrage. Mijn advocaat is nu mijn dossiers aan het opvragen, bij de huisarts (zoals het hoort) Bij het Amc (dokter gauma)
    en in het kennermer gasthuis te haarlem.

Ik heb nog steeds aanvallen hoor, het is dus nog steeds niet goed, de gal wordt nu wel goed afgevoerd naar mijn darmen. Maar als ik een honger gevoel krijg dan heb ik erg veel pijn, en dat is het gekke, want ze kunnen niet vinden waar dan die pijn vandaan komt. Hier is trouwens niet mee te leven, mijn buik is op het moment een ballon, waar dat nu vandaan komt geen idee, nee ben niet zwanger ofzoiets.

Ik denk dat dit nooit meer goed komt, en oud worden hiermee? je kan ook onder een bus komen latie...

Sterkte allemaal

Hallo Latie. In mijn operatieverslag worden ook geen bijzonderheden vermeld, alles was goed verlopen. In het dossier word er bij de overplaatsing naar de ic over een gecompliceerde galblaasoperatie gesproken. Nu weet ik niet of ze er mee bedoelen complicaties die uit de operatie zijn voort gekomen (de gallekkage) of dat de operatie gecompliceerd is verlopen. In het operatie verslag staat niets over complicaties vermeld dus ik ga er van uit dat bij mij ook alles in orde was ook al heb ik wel eerder een buikoperatie(blindedarm verwijdert) ondergaan.

Ik heb als antwoord op je vraag dit stukje even gekopieerd, een hogere sterfte word hier inderdaad in genoemd. Dit kan bij de rechtzaak belangrijk zijn, maar ik zal me als ik jou was hier voor de rest maar niet te druk om maken. Ik weet ook niet hoe ze dit exact bedoelen. Ze kunnen ook bedoelen dat er een groter risico is om tijdens de gallekkage of er vlak na te overlijden.

(( Mogelijke redenen voor een patiënt of nabestaanden om een schadeclaim in te dienen tegen de betrokken chirurg of het ziekenhuis zijn: een hogere sterfte, morbiditeit, een beperkte kwaliteit van leven en de financiële schade als gevolg van gallekkage.))) 7-9

Angela. Ik heb mijn dossiers zelf opgevraagd nog voordat ik een advocaat in de arm had genomen. Wel duurde het even voor ik ze in handen had, toen had ik al wel mijn advocaat. Ik heb mijn beide dossiers in alle rust kunnen door lezen. De briefen die naar de huisarts waren verstuurd zaten er ook bij, ook eventuele nieuwe brieven worden mij toe gestuurd.
    Ook ik heb zoals je wellicht al hebt gelezen nog steeds last van pijn in mijn bovenbuik ook ben ik nog regelmatig misselijk en heb ik last van koorts aanvallen. De koliekachtige aanvallen heb ik meestal snachts de pijn zit dan in mijn hele bovenbuik. De pijn komt in golven word erg en neemt weer wat af, het kan een uur tot de hele nacht door duren. In tegenstelling tot jou krijg ik de pijn na het eten. Je zal bijna zeggen dat ze vergeten zijn de galblaas er uit te halen. Deze pijn heb ik al lang, nog in het ziekenhuis had ik hier al last van.
    Het verziekt een groot deel van mijn leven net zo als het slecht verdragen van vast voedsel. Ik gebruik tegen de pijn tramadol 100, tijdens zo een aanval helpt het niets.
    Het is zeker geen leuk idee te denken dat dit misschien wel zo blijft. Ik blijf hopen dat er een oplossing komt voor dit probleem.
    Ook heb ik problemen met mijn darmen, hebben jullie hier geen last van?

GR Antonetta.

latie,
    mijn vriendin heeft 20 jaar geleden een galblaas operatie gehad, en die heeft nu nog steeds erg veel pijn. Als ik heb gegeten na een kwartier heb ik pijn, in mijn bovenbuik en daar heeft de gal gezeten. Ik mag nooit zeggen dat het nooit meer goed komt, maar als ik nu nog steeds pijn heb, en de pijn blijft en ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt dan ben ik bang dat ik de rest van mijn leven die pijn blijf houden.
    mijn advocaat is erkend, hij heeft al erg veel zaken gewonnen tegen ziekenhuizen.
    dus zeg niet dat mijn advocaat niet erkend is. Ik vind dat jij gewoon te veel moet betalen, en dat is mijn mening, in nederland mag je een mening hebben.!!
    Bij mij is alles nu opgevraagd, ook in het ziekenhuis is alles opgevraagd, mijn advocaat heeft nu contactmet het amc met gauma en van rossum.
    komt goed,hij doet nu zijn werk en ik wacht af..

ik ben geopereerd op 28 april 2009 doordat ik ben wakker geworden en rechtop ben gaan zitten, hebben de instrumeneten van binnen alles beschadigd, mijn galgang was doorboort en de gal liep mijn buik in, door de drain moesten ze het gal laten afvoeren, maar die drain kreeg ik pas 2 weken later omdat die sukkels het niet zagen wat er mis is gegaan, jajajajajajaa op het operatie verslag staat duidelijk wat er mis is gegaan. doordat ik pas 2 weken later die drain kreeg kreeg ik buikvliesontsteking en een heftige gallekkage en dan nog lieten ze me lopen, ik weer iedere avond liggen kronkelen op de grond, want 5 dagen na de operatie lieten ze me met heel erg veel koorts en pijn gewoon naar huis gaan..onbegrijpelijk he?
    en daarom ben ik op zoek gegaan naar een erkende advocaat, ik heb namelijk op www.rechtspraak.nl gekeken voordat ik een advocaat belde. Dus latie nogmaals, hij is erkend als letsel advocaat!!!

Angela, Ik kan mij jou ongerustheid helemaal voorstellen, ik zit met het zelfde. Ik weet niet of wij te snel willen, ik ben op 16-03-2009 geopereerd en nog een keer op 27-03-2009. Mijn klachten zijn erger dan voor de operatie, toen had ik af en toe pijn en ik heb niet vaak een echte koliekaanval gehad wel moest ik uitkijken met wat ik at. Ik zit nu dagelijks met gezondheidsproblemen, het lijkt mij logisch dat ik mij zorgen over mijn toekomst maak.
    Dit is natuurlijk het zelfde voor jou, natuurlijk vraag jij je af of deze pijn ooit nog weg gaat. Laten we hopen dat we te snel willen en dat deze pijn tijdelijk is!!

GR Antonetta.

koeien101
    Guest

Hallo,

Jammer dat niemand mij vragen niet meer beantwoord. Doe ik nog mee? Of hoe zit dat? Het gaat nu alleen nog tussen rab-angie, Latie en Antoinetta. Vind ik wel erg jammer. IK heb net zo goed een galwegletsel mee gemaakt hoor, En krijg dus over 5 weken de omleiding al. Zou graag willen weten hoe die operatie is? Hoe zzwaar enzo. Ook had ik gevraagd welke advocaat jullie hebben en hoeveel die kost? Want mijn zaak dreig ik te verliezen via mijn rechtsbijstand. Ze erkennen het niet als een fout en nalatigheid. Terwijl ik 5 weken met gallekage heb gelegen, terwijl mijn hoofdgalbuis door midden is gesneden en de clipjes op de foute plek zijn gezet. Ik ben door het oog van de naald gekropen en heb aan de beademing op de ic gelegen. Dat is toch een fout of niet dan? Maar goed. Ik zou het fijn vinden dat ik ook een berichtje van jullie krijg. Heb daar net zo goed behoefte aan. Sorry misschien komt het wat bot over, maar jullie hebben ook een hoop over mij kunnen lezen en wat van mij geleerd. Wil ook graag jullie ervaringen weten. Niet kwaad bedoeld.

Groetjes Ariel

Hallo Ariel.

Natuurlijk doe jij ook mee. Ik probeer op iedereen te reageren.
    Ik had volgens mij al geschreven welke advocaat ik heb, het is Stroink uit Groningen.
    Ik moet 98 euro als eigenbijdrage betalen, als er nog extra kosten bij mogen komen word dit eerst met mij overlegt. Het is nu even afwachten voor mij, er was al gezegd dat het een langdurige zaak gaat worden.

Ik kan je geen antwoord op je vraag over de operatie geven, ik heb hem niet ondergaan. Ik denk dat je vragen over de operatie het best aan je arts kunt stellen.

Ik zal ondanks wat je rechtsbijstand verzekering heeft gezegd een advocaat in de arm nemen.
    Vijf weken met een gallekkage liggen lijkt mij toch echt een nalatigheid.
    Ook al word de gallekkage als een operatierisico gezien, dit wil niet zeggen dat jij niet schadeloos gesteld hoeft te worden. Je hebt door een fout( hoe dan ook) door de chirurg gemaakt een hele nare tijd meegemaakt en voor jou is het nog niet achter de rug. Hoe het verder na de operatie met je gaat moet je afwachten. Ik ben door kennissen aan mijn advocaat gekomen, maar ik denk dat er op het net ook wel een goede advocaat te vinden is. Het is belangrijk dat die aan gesloten is bij de vereniging voor letselschade advocaten. Bij het juridische loket kunnen ze je het telefoonnummer van een letselschade advocaat(aangesloten bij de vereniging van letselschade advocaten) bij jou in de buurt geven. Ook kan je hier je verhaal doen en geven zij je hun mening, zij zijn juridische onder bouwt. Telefoonnummer 0900-8020

Heel vervelend dat je je buiten gesloten voelde, zo was het door mij in ieder geval niet bedoeld! We zitten allen in het zelfde schuitje.

GR Antonetta.

Ariel
    Ik denk dat je wat vergeten bent te lezen
    ik heb wel degelijk aan jou vragen gesteld alleen reageerde je juist niet op mij
    beetje jammer

welke advocaat heb jij? en zou je mijn advocaat ook willen?

sterkte

Eergisteren ben ik bij de mdl arts geweest, ook hij weet niet zo de oorzaak van mijn problemen. Eerst een paar onderzoeken en dan hopen we verder te komen. De galweg word weer gecontroleerd op lekkage, en er word gekeken of de abcessen weg zijn of dat er nieuwe zitten. Dus weer afwachten. Het is natuurlijk te veel verwacht dat de mdl arts gelijk de oplossing zal hebben, maar ik had er wel een beetje op gehoopt.

Ariel, ben je nog wat verder gekomen met je zoektocht naar een goede letselschade advocaat bij jou in de buurt?

GR Marga.

LAtie,

Ik ben 38 en heb 3 kinderen met de leeftijd van
    15
    10
    en 6 jaar

Hallo Dames.

Het is vanmorgen zo een morgen waarop ik nu al weet hoe de rest van de dag er uit gaat zien, alles zal te veel zijn. Ik voel me dood moe ik kan met moeite mijn ogen open houden, ik wilde dat er iets was wat een beetje tegen deze vermoeidheid helpt. Dan te weten dat ik mij de laatste twee dagen wel lekker voelde.

Ik heb gisteren een herhaling van medische missers op de computer bekeken de aflevering van 04-11-2008. In deze aflevering zat een vrouw die een gallekkage had doorgemaakt. Er word gezegd dat het beschadigen van de galweg tijdens een operatie als een niet verwijtbare complicatie word gezien. De aanwezige arts(niet de betreffende chirurg) zegt nog dat het wel een fout is die ook zij wel eens heeft gemaakt en dat zij niet kan zeggen dat ze hem niet weer zal maken, deze fout is niet te voorkomen.
    De betreffende chirurg erkent niet dat er een fout is gemaakt, zijn verontschuldiging bied hij dus ook niet aan. Dit zal immers gezien kunnen worden als dat hij zich toch schuldig voelt.

Het beschadigen van de galweg word dus vaak niet als een medische misser gezien, het is soms gewoon niet te voorkomen word gezegd.

Ik vind ook al zal deze fout niet te vermijden zijn, dan nog is de chirurg wel de gene die hem gemaakt heeft. Ik vind het wel heel gemakkelijk als er word gezegd, sorry hoor maar ik kon er ook niets aan doen. Wie draait er op voor de gemaakte kosten bvb kinderopvang, reiskosten, inkomsten verlies enz , de patiënt?

In mijn geval is de fout van het doorsteken van de galweg ook niet waar het om gaat. Het lange besluitloze afwachten van de chirurg, waardoor ik zes dagen met gal in de buik heb gelegen met al de gevolgen van dien. Dit is wat ik hem verwijd.

Graag jullie mening.

Groetjes Antonetta.

pffff wakker worden tijdens de operatie is wel schadelijk en mag nooit gebeuren.
    Door het wakker worden hebben die instrumenten mijn hele binnenkant kapot gemaakt, alles door boort, als ik mijn dossier niet had opgevraagd, had ik dit nooit geweten.
    Een foutje is menselijk, maar deze fouten en de fouten van jullie mogen nooit gebeuren.

Ik wil jullie allemaal iets vragen, ik dronk gister een wijntje wat zelden gebeurd, en ik krijg na 10 minuten heftige pijn klachten, hebben jullie dat ook? Ook heb ik na het eten, maakt niet uit wat ik eet...KRAMPEN!!!

Latie, Het gaat mij zeer zeker ook niet om het geld, veel liever zal ik weer lekker in mijn vel zitten. Voor mij is het allerbelangrijkste, de chirurg voor de rechter te krijgen. Maar ik probeerde aan te geven dat je als slachtoffer van het beschadigen van de galweg op deze manier (galweg letsel als onvermijdelijke complicatie) altijd de klos bent. En nergens de extra gemaakte kosten, kinderopvang, reiskosten, inkomsten verlies kunt verhalen.
    Ik zelf ga de chirurg wel ook aansprakelijk stellen voor het galwegletsel en het niet dichten van het galwegtakje. Bij mij zijn er twee fouten gemaakt, ik vraag mij af of je dan nog wel kunt spreken van onvermijdelijke complicatie. Ik denk dat de chirurg er niet helemaal met zijn hoofd bij is geweest.

Ik had wel eens van bepaalde middelen gehoord die het galsteen probleem zouden oplossen.
    Ik hechte hier niet zoveel geloof aan. En buiten dat werd er over de operatie gedaan als of het een fluitje van een cent was. Dus de keuze was snel gemaakt. Intussen weet ik wel beter, en raad iedereen die de galblaas verwijderd moet hebben aan, probeer het eerst op de alternatieve manier. Lukt dat niet dan kan de operatie altijd nog.

Rob Angie. Ik heb ook last van die pijn klachten na het eten van bepaalde voedingsmiddelen.
    OA aardappelen, brood en vlees. Ik krijg ook buikkrampen ben misselijk en als het heel erg is moet ik ook overgeven. Dit is bij mij al een paar dagen na de operatie ontstaan en er zit nog geen verbetering in.

Angry Re: Mislukte galoperatie

Latie, Het gaat mij zeer zeker ook niet om het geld, veel liever zal ik weer lekker in mijn vel zitten. Voor mij is het allerbelangrijkste, de chirurg voor de rechter te krijgen. Maar ik probeerde aan te geven dat je als slachtoffer van het beschadigen van de galweg op deze manier (galweg letsel als onvermijdelijke complicatie) altijd de klos bent. En nergens de extra gemaakte kosten, kinderopvang, reiskosten, inkomsten verlies kunt verhalen.
    Ik zelf ga de chirurg wel ook aansprakelijk stellen voor het galwegletsel en het niet dichten van het galwegtakje. Bij mij zijn er twee fouten gemaakt, ik vraag mij af of je dan nog wel kunt spreken van onvermijdelijke complicatie. Ik denk dat de chirurg er niet helemaal met zijn hoofd bij is geweest.

Ik had wel eens van bepaalde middelen gehoord die het galsteen probleem zouden oplossen.
    Ik hechte hier niet zoveel geloof aan. En buiten dat werd er over de operatie gedaan als of het een fluitje van een cent was. Dus de keuze was snel gemaakt. Intussen weet ik wel beter, en raad iedereen die de galblaas verwijderd moet hebben aan, probeer het eerst op de alternatieve manier. Lukt dat niet dan kan de operatie altijd nog.

Rob Angie. Ik heb ook last van die pijn klachten na het eten van bepaalde voedingsmiddelen.
    OA aardappelen, brood en vlees. Ik krijg ook buikkrampen ben misselijk en als het heel erg is moet ik ook overgeven. Dit is bij mij al een paar dagen na de operatie ontstaan en er zit nog geen verbetering in.

Klopt, na de operatie is het begonnen.
    pffff dat kan toch niet goed zijn..is er geen donor galblaas?
    ik wil hem terug..als ik dit had geweten dat je er zoveel ellende van zou krijgen had ik het nooit gedaan

Rob Angie. Ha,Ha een donor galblaas ik zal het er met de chirurg over hebben wanneer ik er weer heen moet. Hij zal wel vragen of er ook een donor blindedarm moet komen,ook een orgaan die volgens zeggen gemist kan worden. Ik ben hem overigens kwijt en heb hem nog geen seconde gemist. Ik zal niet weten wat de oorzaak van onze problemen is. Wel weet ik dat een vrouw waar ik contact mee heb op hyves met de zelfde klachten zit. Bij haar zijn die klachten ontstaan na een urine lekkage door het lekprikken van haar ureter tijdens het verwijderen van haar baarmoeder. Dus deze klachten komen ook voor bij andere lekkages.

Latie. Ik ben het met je eens dat de artsen beter moeten uitleggen wat een beschadiging van de galweg of een gallekkage in houd. Er is mij verteld dat er kans op een gallekkage is bij het verwijderen van de galblaas. Alleen is er niet verteld wat je dan te wachten staat, ik wist dus eigenlijk niets.
    Bij mijn nicht is kort geleden ook de galblaas verwijdert, in het zelfde ziekenhuis als waar bij mij de gallekkage is veroorzaakt. Ik had haar het ziekenhuis afgeraden maar bij een ander ziekenhuis in de buurt was een hele lange wachttijd, ze had pijn en wilde hier vanaf.
    Alles is goed verlopen, ze heeft nergens meer last van. Zo kan het ook gaan en zo gaat het gelukkig ook vaak. Net zo als dat er mensen zijn bij wie de operatie goed is verlopen geen enkele complicatie, maar die toch met vergelijkbare problemen als de onze zitten, pijn en problemen met het verdragen van sommige voedingsstoffen.
    Je zal zeggen dat het niet meer hebben van de galblaas de problemen veroorzaakt.

GR Antonetta.

Het zal wel leuk zijn als we verhalen konden lezen van mensen die net als wij een galweg beschadiging hebben meegemaakt en net als ons daar nog lange tijd gezondheid problemen door hebben gehad. Maar waarbij alles nu weer is als voor heen, dus geen problemen meer.
    Helaas gaan mensen vaak tijdens problemen met hun gezondheid kijken op het forum, en lees je hier door niet veel succes verhalen.
    Het blijft afwachten hoe de toekomst er uit gaat zien.
    Maar ook al zal alles niet meer het zelfde worden, het leven gaat wel gewoon door. Ik ben in ieder geval niet van plan om te gaan zitten treuren om alles wat nu niet meer gaat. Het word dan alleen maar moeilijker. Voor de operatie liep ik vier keer per dag ongeveer twintig minuten met mijn honden, ik ben hier nu nog niet toe in staat. Soms loop ik nu tien minuten met mijn kleine hond, de grote is te sterk voor mij. Ook hield ik mij bezig met fotograferen vooral van de natuur, hier kan ik mij ook nog niet toe zetten. Ik heb er geen zin meer in het is me te veel. Ook ergert het mij dat er dingen zijn in mijn huishouding die ik zelf niet meer kan, waar voor ik dus hulp nodig heb.
    Ik hoop en denk dat dit op den duur wel weer beter zal gaan, als ik weer wat meer kracht heb en niet meer zo vermoeid ben. En zullen sommige dingen in de toekomst niet meer gaan, ik moet toch verder en maak er wel wat van.

Latie, Helaas ben ik ook niet altijd in een positieve stemming. Ook ik heb van die dagen dat ik het niet meer zie zitten. Grote boosdoener hier in is de zeer erge vermoeidheid meer nog dan de pijn en het niet verdragen van eten. Ik kan zo moe zijn dat ik me er toe moet zetten om mijn bed uit te komen. Ik kan amper mijn ogen open houden en mijn arm optillen kost al moeite. Een dag later kan ik mij dan weer redelijk voelen. Het niet weten wat de oorzaak van de vermoeidheid is, maakt mij onzeker. Ik heb dit voor de operatie nooit gehad, natuurlijk was ik ook wel eens moe maar niet zo erg als nu. Dus je zal zeggen dat de operatie er zeker mee te maken heeft. Het is dan zeer vervelend als de artsen niet gelijk kunnen zeggen wat de oorzaak van de problemen is. Ik hoop dat de komende onderzoeken uitsluitsel bieden, afwachten maar weer. Het nadeel van zo een groot ziekenhuis als het UMCG zijn de wachttijden, ik kan pas eind september voor een echo, en de andere onderzoeken hebben vaak een nog langere wachttijd.

Ik vraag mij af, laten jullie je ook vaccineren tegen de Mexicaanse griep?
    Ik hoor zo wie zo bij de risico groep, maar ik heb de laatste jaren geen griepprik gehaald.
    Nu weet ik het niet. Je leest er zo veel over, de vaccinatie zal niet zonder risico zijn maar de griep krijgen is dit ook niet. Ik denk dus dat ik dit jaar de prik maar wel weer haal. Wat gaan jullie doen???

GR Antonetta.

Ariel, Weet je al wanneer de operatie is? Hoe gaat het nu met jou?
    In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.

GR Antonetta.

En Angela hoe gaat het nu met jou, we hebben al een poosje niets meer van je vernomen, hopelijk gaat alles goed.

GR Antonetta.

Meiden, ik heb nieuws en ik gebruik het nu een week en voel me al een stuk beter, ik ben begonnen met vitamine C-REATIEF
    Het zijn kleine pillen die je lever een beetje helpt. Want je lever doet nu zijn werk helemaal alleen, ik merk dat ik nu ook afval, ik wordt slanker en ben niet meer zo moe, en dat allemaal door die vitamine. Ik heb dit niet eerder verteld omdat ik het eerst wilde uit proberen.

Het gaat beter met me, maar ik heb nog wel diarree als ik bepaalde dingen eet.
    erg lief dat je aan me denkt Antonetta
    Hoe gaat het verder met jou, ik maak me zorgen om Ariel, zij laat niets meer van zich horen helaas

Ik ga weer verder en laat jullie verder wel weten wat die vitamines nog meer doen.

Liefs van mij

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 18
    Laatste Post: 23-02-19, 08:06
  2. Nog steeds klachten na galoperatie
    By daantje22 in forum Gal
    Reacties: 19
    Laatste Post: 23-12-13, 14:39