Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergeven resultaten 151 tot 198 van 198

Onderwerp: Mislukte galoperatie

Standaard Re: Mislukte galoperatie

Ik heb het niet over jou gehad dame
    ik heb gezegd dat ik niet meer prive dingen neet zet
    dus ga mijn niet beschuldigen van dingen die ik niet doe

je hebt het te ver laten gaan
    dag latie

dit is het laatste wat ik hier schrijf
    antonetta heeft mijn email adres en mocht er iets zijn kan ze me mailen

ik zal de beheerder mailen of ze mij hier verwijderd
    ik heb geen zin in dit gezeur en gezwets

en roddelen? daar hou ik niet van, en dat zou ik ook nooit doen
    je hebt het 2x gevraagd over klink
    daag latie

je past wel je berichten steeds aan latie
    iets te verbergen? latie?

hou maar op!! Als ik iets te vertellen heb over jou dan doe ik het wel op het forum
    ik ben niet zo laag!!
    Ik heb in een prive bericht uitgelegd hoe het zit met klink
    en ik heb het NIET over jou gehad

toedeloe

Latie, Ik vind een privé bericht wat het woord al zegt privé. Maar om een einde aan het geruzie te maken, Angela heeft geen kwaad woord over jou in het mail gezet. Het ging inderdaad over het adres van minister Klink en omdat zij het forum gaat verlaten heeft ze mij haar mailadres gestuurd. Ik vind het heel jammer dat het zo gelopen is. We zijn met zijn allen volwassen vrouwen die allen te kampen hebben met de gevolgen van een galweg letsel. We zouden elkaar zo goed kunnen steunen en advies geven, we hebben het immers allen aan de lijve ondervonden. Ik vind het in ieder geval heel jammer dat Angela het forum gaat verlaten.

GR Antonetta.

dankje Antonetta

Ik heb inderdaad géén slecht woord over Latie gesproken

Wens je het aller beste en ik hoop dat iedereen gerechtigheid krijgt en hoop allemaal op een goed hestel.

dankje Antonetta

Ik heb inderdaad géén slecht woord over Latie gesproken

Wens je het aller beste en ik hoop dat iedereen gerechtigheid krijgt en hoop allemaal op een goed hestel.

Bedankt Angela.

Latie ik blijf wel actief op het forum.

GR Antonetta.

Even iets raars en smerigs (sorry)

Antionetta, je wist van het patatje he?

Nou gister moest ik uit purmerend naar huis ivm krampen
    en ik redde het niet tot aan de wc..pffff
    Ik heb geen ontlasting gehad maar het was slijm en de kleur was niet wit of doorzichtig.
    Het was geel, dus ik denk weer aan gal. Je lever werkt nu in zijn uppie en ik denk dat ie het niet alleen redt, ik ben ook zo moe

Advocaat:
    Iedereen werkt niet zo goed mee
    de chirurg die mij heeft geopereerd zegt dat hij het niet is geweest
    op de uitslaapkamer heb ik de chirurg gezien maar door mijn slaperigheid kan ik hem niet meer herinneren, als ik een foto zie dan wel..dat komt door de nachtmerries die ik steeds heb, dus we gaan nu een klacht indienen bij de tuchtcommissie en dan pas wordt er duidelijk wie het was, hij was lang en had blond haar..
    pffff wat een ellende zeg, wees nou gewoon eens eerlijk en zeg wie het gedaan heeft.

nu wordt de schade alleen maar hoger, ik eis nog veel meer als ze niet zeggen wie mij geopereerd heeft.
    de schade is nu al boven de 30 duizend euro
    niet dat ik daarmee gered ben, want de pijn en de last heb ik nog steeds.

eerlijkheid duurt het langst

''met een leugen kom je ver, maar niet terug''

Angela, ja ik denk dat dit inderdaad gal is ik zou gaan informeren bij de huisarts of het ziekenhuis, ik ben natuurlijk geen arts dus het zou ook iets anders kunnen zijn.
    In het medische dossier zou moeten staan wie de arts is die de operatie heeft uitgevoerd, staat dit er niet in dan is dat op zich al een grote fout. Ik ben benieuwd wat het medische tucht college er over te zeggen heeft.

GR Marga.

Ik heb vandaag antwoord gehad op mijn schrijven aan minister Klink.
    Het antwoord kwam van een woordvoerder van de minister, de minister kan niet alle e-mails zelf beantwoorden.
    Mijn vraag in het kort was, hoe het kan dat galwegletsel en gallekkage door de medische wereld word gezien als een onverwijdbare complicatie?

Het antwoord was:

Ik vind het erg dat uw operatie zulke levensbedreigende gevolgen heeft. Het is bij VWS niet bekend waarom galwegletsel/galweglekkage als 'niet verwijtbare complicatie' wordt beschouwd en ook niet wie dit heeft bepaald. Mogelijk een uitspraak van een medisch tuchtcollege of vanuit de beroepsgroep? VWS heeft hierover geen zeggenschap.

U kunt ook uw klacht aan het (regionale) medisch tuchtcollege voorleggen en hiervan melding doen bij de Inspectie van de Gezondheidszorg.

Met vriendelijke groet,

Wie heeft beslist dat galweg letsel/lekkage een niet verwijdbare complicatie is zal ik niet weten. Het werd gezegd door een arts in het programma medische missers misschien dat die meer weten.
    Ik zal het er met mijn advocate over hebben of dit in de rechtszaak kan worden meegenomen.

GR Marga. (Antonetta)

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door Antonetta Bekijk Post
    Angela, ik was een beetje voorbarig op de een of andere manier komt het mail naar minister Klink niet aan. Dit is het bericht dat ik terug kreeg:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]

GR Antonetta.
    Hallo Allemaal,

Zo ik ben weer uit het ziekenhuis. Als jullie meer willen lezen, willen jullie dan alstublieft mijn website lezen, waar mijn dasgboek op staat.
    Ik heb nog zo weinig energie dat ik niet hele tijd op het forum jullie vragen kan beantwoorden. Sorry hiervoor, maar de operatie was zo zwaar en het viel zeker de eerste dagen weg tegen. IK heb weer een leverdrain, en het zag er allemaal niet al te best uit voor me. Waaronde littekenweefsel op de lever, ze hebben een stukje van mijn lever weg moeten halen. Hoe het er voor mij in de toekomst uit gaat zien is allemaal nog erg onzeker, maar we gaan van het positieve uit.

Mijn website: http://Everyoneweb.com/monikagalwegletsel

Vanuit hier kun je ook op mijn forum komen en een berichtje plaatsen voor mij. Het forum is alleen niet bedoeld net zoals dit forum om onderling weer met elkaar te gaan kletsen. Maar meer om een berichtje voor mij achter te laten.

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe de stentplaatsing op de 24ste was? Voor, hoe heet je ook alweer. Sorry ik zie ook zoveel namen, kom er een beerje meer door de war.

Oh ik heb dan ook maar een brief naar Klink geschreven, nu meerderen dat van jullie ook blijken gedaan te hebben. Wie weet wordt hij nu wakker geschud, nu er zoveel brieven tegelijk binnen komen over galwegletsels. Moet nu echt stoppen, sorry.

Het kost me nog teveel energie.

Liefs Ariel

Hallo Latie.
    Ik heb je het adres privé gestuurd het kan zijn dat er iets mis is gegaan ik ben niet zo een kei met computers. Daarom zet ik het adres waar ik mijn mail naar toe heb gestuurd(het is van het ministerie van volksgezondheid)hier neer. Ik heb de vraag of ze het mail door willen sturen boven aan het mail gezet.

http://www.minvws.nl/contact/stel-uw-vraag/default.asp

Groetjes Marga.

koeien101
    Guest

Hallo Allemaal,

Ik las net dat er een beetje onenigheid is geweest op dit forum tussen Latie en Rob-Angie. Als ik het goed heb.
    Vind dit eigenlijk best wel jammer. Net wat Marga zegt, we zijn natuurlijk allemaal volwassen en hebben het allemaal moeilijk of moeilijk gehad. Natuurlijk wil ik me er niet al teveel mee bemoeien hoor. Maar wilde gewoon even weten dat ik het best jammer vindt, dat ROB-Angie het forum verlaten heeft.
    Ik wil nog wel even terug komen op gele ontlasting, als dat mag. Je kunt best gele ontlasting hebben is mij verteld. Pas als je geel oogwit krijgt en stopverfontlasting, dit is echt wit, dan heeft het met je gal te maken. Je krijgt dan namelijk ook geelzucht. Vaak is je hele lichaam geel, maar vooral te zien op je buik. Bovendien is je urine dan ook nog eens heel heel erg donker. Nog donkerder dan appelsap. Ik heb dit namelijk zelf gehad. Als er iets mis is met je gal wordt je lever ziek en dit uit zich direct in geelzucht. Dit is ook wat ik altijd weer te horen krijg in het AMC. O ja, je krijgt trouwens ook intzettende jeuk over je gehele lichaam en blijft krabben. Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even bloed laten prikken.

Latie, leuk dat je mijn website hebt gelezen, laat maar gerust een berichtje achter op mijn forum hoor. Zou ik leuk vinden.

Wat betreft die stents, maak je geen zorgen. Die zijn alleen maar goed en geeft je juist zekerheid. Omdat deze je galwegen los houden en lekkage en stuwing tegen gaan. Ik wil je een tip geven. Vertrouw op het AMC, de artsen zijn echt steengoed. Echt waar. En bij twijfels gewoon bellen. Ze hebben altijd wel een antwoord en helpen als het goed is jou van je onzekerheden af.
    Tenminste ik kan altijd bellen met mijn artsen en krijg altijd een hele goede uitleg.

De brief naar minister Klink is verkeerd gegaan, ik ben ook al voor wat tijdschriften gevraagd, dus ik denk dat ik daar nu maar een keer gehoor aan kan geven. Dan komt het in elk geval naar buiten.

Ik ben inderdaad een stukje lever kwijt, maar deze groeit weer aan als het goed is. Mijn herstel gaat helaas veel te langzaam, voor mijn gevoel. Maar ja dat moet je maar lezen op mijn website.

Liefs ariel

Hallo Ariel.

Blij dat je weer een reactie op het forum achter laat. Ik kan het helemaal met je eens zijn over de gele ontlasting. Ik weet niet wat het is maar ik denk dat het met de vertering te maken heeft. Ik zeg ook altijd, vertrouw je het niet neem even contact op met de arts hij kan je gerust stellen of zo nodig door sturen. Ik heb ook geelzucht gehad en inderdaad was mijn urine zeer donker, mijn oogwit was knal geel net als mijn huid. Ik moet wel op mijn oogwit letten net als op mijn tempratuur.
    De enge dromen waar je het op je forum over hebt schijnen er ook bij te horen, ik heb ze ook gehad en er werd mij zelfs gevraagd of ik er last van had. De medicijnen kunnen er mee te maken hebben. Bij mij gingen de dromen niet over mijn ziekte maar over mijn kinderen, ik kon ze in de dromen niet bereiken ik hoorde ze wel maar kon ze nergens vinden. Of er over kwam mijn dieren iets, de dromen waren te gek voor woorden maar voor mij o zo echt.

Groetjes Marga.

PS, Laat de media maar weten door welke hel je gegaan bent, misschien word minister Klink dan ook wakker. Het is toch te gek dat je zelf moet opdraaien voor al de kosten voort gekomen uit iets waar jij geen enkele schuld aan hebt. En dan galweg letsel/lekkage als een onverwijtbare complicatie zien, wie verzint zo iets?

Ik weet het Latie, die vermoeidheid heb ik ook en het is bij mij ook niet meer wat het voor de operatie was. Wel blijf ik hopen dat het met de tijd weer beter gaat, het is bij mij ook pas vijf maanden geleden. De ene dag gaat het beter dan de andere, als er na een goede dag toch weer een slechte komt vind ik dit soms frustrerend. Ik hoop altijd dat het bergopwaarts blijft gaan.
    Ik moet over twee weken voor een echo maar gisteren dacht ik niet dat ik nog zo lang wachten kon, ik had erge pijn achter mijn rechter ribben. Het is altijd zeurend aanwezig maar zo af en toe is het net of ik een koliek aanval heb, gisteren avond ook weer. Het heeft niets te maken met eten ik had er de hele dag al meer last van dan doorgaans. Zo ineens word de pijn bijna niet dragelijk meer, ook word ik er misselijk bij en heb ik het gevoel dat mijn tempratuur ineens erg stijgt. Het kan net als gisteren twee uur aan houden maar het kan ook de hele nacht door gaan. De tramadol die ik gebruik helpt er niet tegen. Ik ga meestal lopen of buiten zitten, als ik ga liggen weet ik niet hoe ik liggen moet. Heel vervelend allemaal.

Groetjes Marga.

Ariel ik blijf jou situatie volgen hoor, en ik spreek marga ook nog dus ik blijf dan op de hoogte. Mijn ogen zijn inderdaad geel en ik weet dat dat niet goed is.
    Ik ben ook bezig met de media want minister klink houdt zich nu alleen maar bezig met rokers in cafe´s en hij doet niets aan medische missers die voor veel van ons zo belangrijk is.

ik zal iets in je forum zetten en in je gastenboek
    ik wens je heel veel sterkte en heel veel kracht om door te gaan

Angela

ff wat typ foutjes hersteld..pff valt niet mee hahaha

Angela, als je ogen geel zijn zal ik toch maar even contact op nemen met een arts als ik jou was. Het kan een teken zijn dat er ergens in de galweg een vernauwing zit waardoor de lever zijn gal niet goed kwijt kan.

Groetjes Marga.

ja daar ben ik ook al achter
    dankjewel voor je reactie Marga

Ik heb een heel raar gevoel tijdens het eten..wie herkent dit?

Het is alsof het eten met een rot klap naar beneden valt..zo'n gevoel geeft dat.
    Ik heb geen flauw idee wat dat is, dat heb ik nu al 3 maanden en het voelt niet echt lekker.

wie o wie

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door rob-angie Bekijk Post
    Ik heb een heel raar gevoel tijdens het eten..wie herkent dit?

Het is alsof het eten met een rot klap naar beneden valt..zo'n gevoel geeft dat.
    Ik heb geen flauw idee wat dat is, dat heb ik nu al 3 maanden en het voelt niet echt lekker.

wie o wie
    Hoi Rob Angie,

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld? Maar bedoel je dat wat je eet ineens heel erg pijn doe in je buik. Zo'n pijn dat je er enorme steken van krijgt en alsof het lijkt of je maag te klein is voor het eten? Dus dat het lichaam eigenlijk niet wil dat je eten toelaat. Als je dan eet ook al is het maar een klein beetje, dat he dan vreselijke pijn in je buik en flanken krijgt? Dit is wat ik heb en dat herken ik wel. Maar net wat ik al zeg, ik weet niet zeker of je er dit mee bedoeld. Misschien kun je het anders beschrijven of wie weet bedoel je wat ik nu schrijf. Ik hoop dat je je verder wel goed voelt, anders laat je het weten he?

Liefs Ariel

Ben jij weleens zwanger geweest? Het is het gevoel als een baby je trapt in je buik of een baby draait in je buik.
    Ik heb ook dat met eten dat het flink pijn doet, met alles wat ik eet krijg ik krampen

Had ik het maar nooit gedaan Ariel
    zoveel spijt heb ik ervan
    dan maar af en toe aanvallen, maar nu heb ik de hele dag pijn, en daar wordt je zo moe van.
    Alles goed met jou? Wil jij je link hier nog even neerzetten? van je site
    kan ik morgen gaan lezen

liefs van mij

Hallo Angela.

Wat jij beschrijft kan met je darmen te maken hebben, net als de problemen na eten en de krampen. Bij mij is het zeker dat de darmen problemen veroorzaken, hier voor gebruik ik ook medicijnen. Ik herken het gevoel dat lijkt op het bewegen van een baby, bij mij bewegen dan mijn darmen. Het kan zo erg zijn dat je het kan voelen bewegen als je je hand op je buik legt.
    Bij mij geeft het geen pijn, meer een raar gevoel. Als mijn buik erg opspeelt eet ik een paar dagen niets anders dan yoghurt met muesli en fruit, multivitaminen neem ik ook om geen tekorten te krijgen. Met dit dieet heb ik het minste last.

Groetjes Marga.

Marga,
    Dat is precies wat ik bedoel..mijn darmen bewegen als het schoppen van een baby
    klopt!!!
    Vreemd gevoel en toch een heel naar gevoel. krijg dan ook een misselijk gevoel erbij

Ik eeet geen zware dingen omdat het gewoon niet kan
    gelukkig is mijn ontlasting nu wel aan de goede kant. Als het gevoel zo blijft wil ik een echo om te zien of er iets knel zit.

Bedankt voor je reactie Marga

Vandaag ben ik bij de mdl arts geweest. De echo van de galweg en lever waren goed net als de bloeduitslagen. Wel is er een hemangioom(goedaardig bloedvatgezwel) in mijn lever gevonden. Hier hoef ik mij geen zorgen over te maken volgens de arts. Wel vond ik het raar dat hij niet op eerdere echo’s is gezien er zijn er genoeg gemaakt.
    De pijn in mijn maag word veroorzaakt door dat mijn darmen te traag werken. Hierdoor kan de maag zich ook niet legen en kan er dus niets meer bij in. Wel raar dat yoghurt met muesli er wel bij in past en brood niet. Maar ja, hier maak ik mij ook niet zo veel zorgen om. Als ik mijn eetgewoonte maar in de gaten houd valt het wel mee. Ik heb het zo gezegd zelf in de hand. Voor de pijn in mijn rechter bovenbuik, de vermoeidheid en de koorts weet hij zo een twee drie geen oorzaak. Wel gaat hij nog overleggen met het team en moet de chirurg het maar weer gaan bekijken. Het is tenslotte na de operatie ontstaan. Over twee weken belt hij wat er verder gaat gebeuren.
    Ik denk dat het er op gaat uit lopen dat ik bij de groep mensen ga horen die na een galblaas verwijdering onverklaarbare klachten blijven houden. Ik ben dus niets wijzer geworden. Vervelend het dagelijkse zeurend gevoel in de rechter bovenbuik en de pijn aanvallen, maar wel een geruststelling dat het in ieder geval niet iets ernstigs is. Dat hadden ze denk ik intussen wel gevonden.

Groetjes Marga.

Ik begrijp er helemaal niets meer van..dokters staan zelfs voor een raadsel

ik ga ook binnenkort weer naar het amc voor een onderzoek
    wordt er gek van

sterkte marga en hou vol, blijf vragen want het is je lijf waar je nog jaren mee moet leven..
    knuffff

Ik heb het geluk dat de artsen mij serieus nemen, ze staan zelf voor een raadsel en kunnen het euvel gewoon niet vinden. Het kan altijd nog dat ze het ineens ontdekken en er een einde aan de klachten komt, hier blijf ik maar op hopen. Helaas zijn er ook mensen die zich totaal niet door de artsen begrepen voelen. Die pijn hebben en het zelf maar uit moeten zoeken omdat de oorzaak niet te vinden is. Als de doktoren je al tig keer binnenste buiten hebben gekeerd en ze kunnen niets vinden dan houd het op den duur voor hun ook op, en sta jij als patiënt op straat met je klacht. Ik moest zo wie zo nog naar de chirurg daar bespreek ik mijn klachten nog eens. Ik geef het nog een jaar en kijk hoe het dan gaat. Bij problemen kan ik altijd aan de bel trekken in het ziekenhuis.

Groetjes Marga.

Even een update, het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was.
    Intussen ben ik bij de mdl arts geweest, er word gedacht dat mijn pijn in de rechter bovenbuik door de beschadigde/ geïrriteerde zenuwen word veroorzaakt. Ik kan mij hier wel iets bij voorstellen. Wel blijf ik de koliek achtige aanvallen vreemd vinden. Ik moet nu iedere drie maand naar de mdl arts, hij houd het verloop in de gaten. Nu ik weet dat er niets ernstigs aan de hand is ben ik er wel veel geruster op. Maar het neemt niet weg dat de pijn en erge vermoeidheid zeer vervelend blijven.
    Intussen heb ik ook de rekening voor de eigenbijdrage in de advocaat kosten ontvangen. Dit betekend dus dat er een zaak komt, wel tegen het ziekenhuis maar hier ga ik het nog wel met mijn advocaat over hebben. Ik zelf heb toch veel liever een zaak tegen de chirurg. Ik ben heel blij dat buiten mij en mijn familie om na het lezen van mijn dossiers ook de advocaat, haar man(de internist) en haar medische adviseurs mijn klacht gegrond vinden. Ik weet dat het een langdurige zaak gaat worden maar ik kijk er naar uit. Ik weet dat ik in mijn recht sta.

GR Marga.
    Laatst aangepast door Antonetta : 08-11-09 om 23:25

Even een reactie vanaf mijn huis:
    Ik ben diegene die vorig jaar bij medische missers op tv is geweest; Kim moeder van 3 kinderen. Komende maart is het 3 jaar geleden dat mijn galwegen zijn doorgesneden. Ik moet zeggen dat ik redelijk functioneer hoor. Mijn energiepeil is nog steeds niet 100 % dit zal denk ik wel zo blijven maar er is mee te leven. Morgen heeft mijn advocaat een afspraak met de tegenpartij om tot een schadevergoedingsbedrag te komen. Er is dus bij mij schuld erkent maar dan niet voor het doorsnijden van de galwegen maar voor de late diagnose en de verkeerde behandelingen. Het bedrag zal dan ook wel niet heel hoog zijn maar ik ben al blij dat er voor een deel schuld erkent is en dat onze kosten vergoedt worden. Er is natuurlijk ook nog een stukje smartegeld. Dta wordt een emotioneel punt. Lijkt me raar om geld te ontvangen voor al het verdriet van jezelf, je man, je kinderen en overige familieleden en vrienden. dat is natuurlijk niet af te kopen. We zullen zien.
    Ik loop al heel lang met de gedachte rond om een bijeenkomst te organiseren in het midden van het land voor lotgenoten. Ergens in het voorjaar van 2010. Graag jullie reactie hierop. Ik denk dat het een verademing is om een middag met mensen te zijn die precies begrijpen hoe je je voelt en wat je hebt meegemaakt en nog midden in zit. Misschien moeten we ook wel een arts uitnodigen en een advocaat. Allemaal ter info. En het programma Medische missers als follow up. Ik zie jullie reacties wel tegemoet.
    groetjes en sterkte allemaal.
    Kim

Dit heb ik net naar iedereen in een persoonlijke mail gestuurd. Ik kan echter de guests niet mailen dus vandaar hier ook maar een post....
    Heeft iemand het mailadres van Pita1? Zij hoort toch zeker bij de bijeenkomst!!
    Hebben jullie nog hulp over (en energie in ons geval of goede ideeen dan hoor ik het graag van jullie.
    Hopelijk tot dan!
    Kim

Hallo Kim

Leuk dat ik je persoonlijk berichten kan. Zoals je kunt lezen in: Arts geloofd niet in gallekkage, heb ik ook heel iets te doorstaan gehad. Door veel lotgenoten contacten ben ik er achter gekomen dat er veel leed onder de slachtoffers van gallekkage(medische missers) is.
    In de uitzending waar aandacht aan jouw zaak word gegeven word gezegd, dat het beschadigen van de galweg als niet vermijdbaar word gezien, dus ook niet verwijdbaar.
    Hier heb ik mij behoorlijk aan geërgerd. Intussen ben ik er achter dat het in veel gevallen inderdaad zo werkt, de fout van het beschadigen van de galweg word op zich niet als verwijdbaar gezien. Ik kan mij hier over blijven opwinden, maar dit is vechten tegen een heel groot lichaam dat niet graag failliet gaat aan het uitbetalen van schadeclaims aan slachtoffers van een galweg beschadiging. Wel begrijp ik niet dat bij de een de fout wel word erkent(Latie) en bij de ander niet onder andere jij zelf, waar zal dit verschil in zitten?
    Ik heb zelf voor een andere weg gekozen en ben gelijk naar een advocaat gegaan, hoe het nu verder gaat is nog even afwachten maar er komt in ieder geval een zaak.
    Het belangrijkste is voor mij dat de chirurg zijn fout erkent, ook is de schade claim natuurlijk belangrijk al zal ik voor geen geld te wereld willen doorstaan wat ik doorstaan heb, dit is met geen geld te vergoeden.
    Ik ben blij te lezen dat het je weer beter gaat, al is het nog niet 100%. Dit is voor mij ook een probleem, ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel. Ik ben nog steeds zeer vermoeid, heb last van pijn(meer een vervelend gevoel) onder mijn rechter ribben en een soort van koliek aanvallen vaak snachts ook verdraag ik nog niet alle voedingsmiddelen. Vermoeidheid en buikpijn zie je nu eenmaal niet zo duidelijk als b.v.b een gebroken been, toch heeft dit veel invloed op het dagelijks leven. Ik merk dat de mensen om mij heen nu toch regelmatig zo iets hebben van, het heeft allemaal lang genoeg geduurd het moet maar weer bij het oude zijn, helaas is dit gewoon nog niet zo. Ook hier is het lotgenoten contact belangrijk voor, je weet dat je niet alleen staat en dat er mensen zijn die het zelfde door maken.
    Ik ben zeker van plan om naar de bijeenkomst te komen, het lijkt mij een heel goed plan.

Groetjes Marga.

Ik sluit me aan bij Marga

koeien101
    Guest

Citaat Origineel gepost door tmc Bekijk Post
    Dit heb ik net naar iedereen in een persoonlijke mail gestuurd. Ik kan echter de guests niet mailen dus vandaar hier ook maar een post....
    Heeft iemand het mailadres van Pita1? Zij hoort toch zeker bij de bijeenkomst!!
    Hebben jullie nog hulp over (en energie in ons geval of goede ideeen dan hoor ik het graag van jullie.
    Hopelijk tot dan!
    Kim
    Hoi Kim,

Ik heb het adres van Pita voor je hoor. Bel me maar en anders mail ik het wel even door aan je, als Pita dat goed vindt.

Liefs Ariel (Monika)

Fijne verhalen. Mijn dochter zit op een oproep te wachten van het UMC voor een galblaasverwijdering. Er werd inderdaad bj verteld dat je een lekkage kan krijgen en dat veroorzaakt hevige buikpijn en dan moet ze gelijk het ziekenhuis bellen als dat na de operatie het geval blijkt te zijn. Maarja, dat ding moet er toch uit, ze heeft zoveel pijn en aanvallen en er zit een poliep in.

Maar hopen dat alles goed gaat, want van deze verhalen wordt je niet vrolijk.

Ik denk dat de verhalen niet vertelt zijn om mensen bang te maken maar meer om te laten weten dat de operatie dus niet altijd een goede afloop kent. Ook al staat de operatie als routine ingreep bekent er kleven zeker risico’s aan, net als aan iedere operatie hoe klein ook.
    Je moet er zeker niet te makkelijk over denken.
    Gelukkig verloopt de operatie in verreweg de meeste gevallen zonder problemen.
    Ik hoop dat dit bij uw dochter ook het geval zal zijn. Maar houd haar na de operatie goed in de gaten en bij het niet vertrouwen gelijk aan de bel trekken en laat u vooral niet afschepen.

Groetjes Marga.

Dat zeg ik ook niet, maar er wordt wel heel duidelijk verteld wat de risico's zijn van een galblaasverwijdering. En ook hoe je moet handelen als er na de operatie acute buikpjn of koorts optreedt. Maar ik krijg soms de indruk dat de mensen dat niet ''weten''. Maar dat ding laten zitten en als die eruit moet, je hebt gewoon geen keus. Geen een operatie hoe makkelijk ook er zijn altijd situatie's waarin de simpele dingetjes nog fout gaan. Het is altijd hopen dat het goed afloopt. Want je bent overgeleverd en hebt niets zelf meer in de hand als je op de operatietafel ligt.

De chirurg had mij inderdaad ook op de mogelijke complicatie, gallekkage gewezen.
    Maar hiermee wist ik nog niet wat dit inhield.
    Mij is niet voor de operatie gezegd dat ik aan de bel moest trekken in geval van pijn en koorts. Dit zou dan waarschijnlijk bij ontslag zijn gebeurd ga ik maar van uit, maar om hier voor de operatie al op te wijzen vind ik nog beter.
    Ik zelf vind dat de communicatie arts, patiënt beter kan maar dit verschilt natuurlijk per arts.
    Door lopen met koliekpijn is niet te doen, blijven de aanvallen komen dan zit er inderdaad weinig anders op dan de galblaas te laten verwijderen.
    Veel sterkte.

Groetjes Marga.

Exclamation Re: Mislukte galoperatie

Even een reactie vanaf mijn huis:
    Ik ben diegene die vorig jaar bij medische missers op tv is geweest; Kim moeder van 3 kinderen. Komende maart is het 3 jaar geleden dat mijn galwegen zijn doorgesneden. Ik moet zeggen dat ik redelijk functioneer hoor. Mijn energiepeil is nog steeds niet 100 % dit zal denk ik wel zo blijven maar er is mee te leven. Morgen heeft mijn advocaat een afspraak met de tegenpartij om tot een schadevergoedingsbedrag te komen. Er is dus bij mij schuld erkent maar dan niet voor het doorsnijden van de galwegen maar voor de late diagnose en de verkeerde behandelingen. Het bedrag zal dan ook wel niet heel hoog zijn maar ik ben al blij dat er voor een deel schuld erkent is en dat onze kosten vergoedt worden. Er is natuurlijk ook nog een stukje smartegeld. Dta wordt een emotioneel punt. Lijkt me raar om geld te ontvangen voor al het verdriet van jezelf, je man, je kinderen en overige familieleden en vrienden. dat is natuurlijk niet af te kopen. We zullen zien.
    Ik loop al heel lang met de gedachte rond om een bijeenkomst te organiseren in het midden van het land voor lotgenoten. Ergens in het voorjaar van 2010. Graag jullie reactie hierop. Ik denk dat het een verademing is om een middag met mensen te zijn die precies begrijpen hoe je je voelt en wat je hebt meegemaakt en nog midden in zit. Misschien moeten we ook wel een arts uitnodigen en een advocaat. Allemaal ter info. En het programma Medische missers als follow up. Ik zie jullie reacties wel tegemoet.
    groetjes en sterkte allemaal.
    Kim
    Voor mij is het nu 6 jaar geleden en de zin, niet verwijdbare complicatie is mij helaas bekent. Ik heb het laten blokeren zodat ik in de toekomst het woord complicatie kan aanvechten.
    De Consumentenbond wil hiermee aan de slag.
    Ik hoor graag wat iedereen heeft geprobeerd, en of we kunnen samenspannen.
    juridisch gezien
    groet Tatiana

Mijn dochter is 30 maart 2010 geopereerd en hebben ze eindelijk na anderhalf jaar van aanvallen haar galblaas verwijderd. De chirurg zag dat die al een aantal keren ontstoken was geweest en lag helemaal ingekapseld. De chirurgen zijn er 2 uur mee bezig geweest om de galblaas eruit te krijgen, ze hebben het nog net kunnen doen met een kijkoperatie want ze wilden net een snee gaan geven omdat die zo ingekapseld lag.

Haar Papil van Vater was al gekliefd en heeft zij 3x een ERCP onderzoek gehad en niets kwam eruit. 2x keer acuut opgenomen met en alvleesklierontsteking dat komt toch ook niet zomaar. Omdat eruit de onderzoeken steeds niets kwam is zij zelfs naar een psycholoog gestuurd omdat zij dachten dat het lichaam om de Bethinidine ging vragen een soort van verslaving, maar mijn dochter wilden die spuiten helemaal niet omdat zij er goed naar van werd, en de MDL arts van het UMC toch maar volhouden.

Zij kreeg weer een soort van aanvalletjes terwijl de galblaas eruit is dus zij was erg bang dat het toch wat anders zou zijn. Ondertussen liep ik bij een internist die met de hele gang van zaken het er niet mee eens was wat ze in het UMC allemaal uitvogelden met mijn dochter. Hij heeft zelfs een tekening gemaakt voor de MDL arts om te laten zien dat ze wel degelijk last kon hebben van die poliep die in de galblaas zat, want hij zei steeds dat het niet kon. Deze internist heeft een eigen praktijk is is niet ziekenhuis gebonden en heeft mijn dochter onder zijn hoede genomen.

De galblaas is er dan wel uit maar de galwegen zitten er natuurlijk nog en daar kunnen dan nog steeds kleine steentjes ofterwel gruis of een te dikke gal hebben. Dus als dat nog in de galwegen komt krijgen je hersenen een seintje van he hier komt een aanval hoor alleen kan die niet doorzeten omdat de galblaas weg is, maar je hebt wel goede last van die plek waar altijd de aanvallen zaten. Hij heeft er nu medicijnen gegeven om de gal dunner te maken en houdt hij ook de alvleesklier en de lever en de spijsvertering goed in de gaten omdat er toch het een en ander veranderd als je galblaas eruit is.

Dat wordt in een ziekenhuis nooit gedaan, galblaas eruit nog een keer een controle en dan kun je gaan. Ik ben heel blij met deze arts en dat die ook wat verder kijkt. Zelfs met het vele bloedafneme hebben ze nooit gezien in het UMC dat ze een hele lage waarde had van de B12, vitamineD, foliumzuur en nog wat van die dingen.

Eigenlijk niet normaal, maarja.
    Hopen maar dat het met de tijd allemaal wat minder wordt maar gelukkig zijn die erge aanvallen wel over.
    Laatst aangepast door Nala : 09-10-10 om 11:04 Reden: schrijffoutje

Hey allemaal

toch wel erg wat je hier allemaal op leest!

ik word, jammer genoeg, volgende week ook aan m'n galblaas geopereerd. (ze wordt verwijdert, na 2 maand ontstoken te zijn en minstens 2 stenen van één centimeter te hebben)
    Hebben jullie misschien tips voor na de operatie? zoals dingen waar ik zeker op moet letten? heb namelijk erge bang voor operaties, en het lezen van deze verhalen heeft natuurlijk niet veel geholpen..

groetjes

Smile Re: Mislukte galoperatie

Citaat Origineel gepost door elf Bekijk Post
    Hey allemaal

toch wel erg wat je hier allemaal op leest!

ik word, jammer genoeg, volgende week ook aan m'n galblaas geopereerd. (ze wordt verwijdert, na 2 maand ontstoken te zijn en minstens 2 stenen van één centimeter te hebben)
    Hebben jullie misschien tips voor na de operatie? zoals dingen waar ik zeker op moet letten? heb namelijk erge bang voor operaties, en het lezen van deze verhalen heeft natuurlijk niet veel geholpen..

groetjes
    Elf,
    Jij kent je eigen lichaam het beste, dus luister erna
    Bedenk dat er per dag zoeen 100 galoperatie prima verlopen.
    wat je hier leest zijn de uitzonderingen.
    Ga met een gerust hoofd die operatie in, en laat je niet gek maken.
    sterkte
    Tatiana

Citaat Origineel gepost door Tatiana1 Bekijk Post
    Elf,
    Jij kent je eigen lichaam het beste, dus luister erna
    Bedenk dat er per dag zoeen 100 galoperatie prima verlopen.
    wat je hier leest zijn de uitzonderingen.
    Ga met een gerust hoofd die operatie in, en laat je niet gek maken.
    sterkte
    Tatiana

Dankje,
    toch vrees ik dat ik er een beetje gek van word.
    Heb élke nacht verschrikkelijke dromen dat de operatie niet goed verloopt, ...
    Ik heb voornamelijk een bijna panische angst om tijdens de operatie te sterven..
    Misschien een raar gedacht, maar heb vorige week een serie gezien waar een meisje tijdens de operatie stierf (toevallig was ze ook 19 jaar zoals mij...)
    Denk dat ik me daar dus voornamelijk om zorgen maak.
    Zij stierf tijdens de operatie zogezegt aan een longembolie (het was Ghost whisperer, dus niet bepaalt een ziekenhuisserie..)
    Weet jij toevallig of dit kan gebeuren of weet je misschien waar ik zeker rekening mee moet houden op voorhand?
    Groetjes

Hallo Elf.

Ik ben iemand waarbij de operatie fout is gegaan met al de gevolgen van dien.
    Ik heb mijn verhaal hier neer gezet omdat ik op zoek was naar lotgenoten contact, zeker niet om mensen angstig voor deze operatie te maken.
    Veel verhalen op dit soort forums zijn van mensen die vlak voor een ingreep zitten en hier meer over willen weten of bepaalde symptomen hebben en op zoek zijn naar antwoorden en mensen waarbij een ingreep fout is gegaan en die op zoek zijn naar lotgenoten. Veel minder kom je positieve verhalen tegen, als alles goed is gegaan ben je de ingreep meestal zo weer vergeten en post je niet op een forum.
    Je kunt nu eenmaal niet door blijven lopen met een ontstoken galblaas met stenen, dus hij zal er wel uit moeten. Weet dat de ingreep verre weg in de meeste gevallen goed gaat, minder dan 1 procent heeft een gal lekkage tot gevolg op jaar basis.
    Laat je niet te veel beïnvloeden door tv series, zoek wat andere afleiding.
    Luister na de operatie zoals Tatiana al zei naar je lichaam, die ken jij het beste.
    Een operatie routine of niet hoe klein ook blijft een operatie, neem je rust.

Sterkte!

Groetjes Marga.

Hallo Elf.

Ik ben iemand waarbij de operatie fout is gegaan met al de gevolgen van dien.
    Ik heb mijn verhaal hier neer gezet omdat ik op zoek was naar lotgenoten contact, zeker niet om mensen angstig voor deze operatie te maken.
    Veel verhalen op dit soort forums zijn van mensen die vlak voor een ingreep zitten en hier meer over willen weten of bepaalde symptomen hebben en op zoek zijn naar antwoorden en mensen waarbij een ingreep fout is gegaan en die op zoek zijn naar lotgenoten. Veel minder kom je positieve verhalen tegen, als alles goed is gegaan ben je de ingreep meestal zo weer vergeten en post je niet op een forum.
    Je kunt nu eenmaal niet door blijven lopen met een ontstoken galblaas met stenen, dus hij zal er wel uit moeten. Weet dat de ingreep verre weg in de meeste gevallen goed gaat, minder dan 1 procent heeft een gal lekkage tot gevolg op jaar basis.
    Laat je niet te veel beïnvloeden door tv series, zoek wat andere afleiding.
    Luister na de operatie zoals Tatiana al zei naar je lichaam, die ken jij het beste.
    Een operatie routine of niet hoe klein ook blijft een operatie, neem je rust.

Sterkte!

Groetjes Marga.
    Hey,
    dank je voor de steun!
    ondertussen nog 4 dagen tot de operatie... Lees ondertussen veel verhalen van mensen dat tijdens de operatie een longembolie (of een ruiterembolie) hebben gekregen. Hebben jullie hier soms meer info rond? Of er een reëele kans is dat dit mij kan overkomen? Laatste dagen slaapt m'n been elke dag minstens 4 keer, en dan denk ik natuurlijk direct aan een bloedklonter dat zich kan gedragen als een embolie, dat dan een ruiterembolie wordt tijdens de operatie én uiteindelijk fataal kan zijn.
    Sorry dat ik hier zo lastig en gestressed om doe, maar heb een enorme angst voor levensbedreigende dingen (endus operaties) en laat me hier elke dag toch een paar keer door van de kaart brengen...
    groetjes

Citaat Origineel gepost door elf Bekijk Post
    Hey,
    dank je voor de steun!
    ondertussen nog 4 dagen tot de operatie... Lees ondertussen veel verhalen van mensen dat tijdens de operatie een longembolie (of een ruiterembolie) hebben gekregen. Hebben jullie hier soms meer info rond? Of er een reëele kans is dat dit mij kan overkomen? Laatste dagen slaapt m'n been elke dag minstens 4 keer, en dan denk ik natuurlijk direct aan een bloedklonter dat zich kan gedragen als een embolie, dat dan een ruiterembolie wordt tijdens de operatie én uiteindelijk fataal kan zijn.
    Sorry dat ik hier zo lastig en gestressed om doe, maar heb een enorme angst voor levensbedreigende dingen (endus operaties) en laat me hier elke dag toch een paar keer door van de kaart brengen...
    groetjes

Hoi hoi,
    een galoperatie hoeft niet altijd met complicaties te zijn, mijn schoonvader en mijn zus hebben er helemaal geen last van gehad, ik daarentegen wel heel erg, en ik heb nog steeds erg veel last met bepaalde dingen wat ik eet..er blijft zich in je lichaam gal aanmaken en ik weet nog steeds niet waar dat heen wordt geloosd, ik denk naar mijn blaas, want iedere maand een blaasonsteking is ook niet fijn..heb ik echter nog nooit gehad, ja met wintertijden, maar niet hartje zomer.. Probeer naar je lichaam te luisteren, als ik die aanvallen toen had, had ik liever die aanvallen willen houden dan dat mijn galblaas werd verwijderd..want die aanvallen kwamen en gingen weer weg, nu leef ik iedere dag met pijn..met alles wat ik dus eet..

mocht je willen weten hoe of wat, mijn verhaal staat hier beschreven op deze site, het is vreselijk wat er is gebeurd..en wat er nu nog speelt..

Greetz Angela

Hallo Angela.

Treffen we elkaar hier weer eens.
    Deze operatie gaat in verreweg de meeste gevallen goed, na mij is bij familieleden van mij ook de galblaas verwijdert dit ging zonder problemen. Ik heb ze deze operatie zeker niet afgeraden. Mijn nicht had een galsteen klem in de galweg zitten en verging van de pijn, zij lag in het ziekenhuis waar het bij mij is mis gegaan, maar is voor het verwijderen van de galsteen via een ercp overgebracht naar het umcg. Een dag later is haar galblaas verwijderd in het streekziekenhuis alles is zonder problemen gegaan ze heeft nergens meer last van, wel is ze geopereerd door een andere chirurg. Nee, ik ben de laatste die haar bang wilde maken voor de operatie waar ze toch niet aan ontkwam.
    Ik zal zelf nooit meer een laparoscopische operatie willen ondergaan door alles wat er gebeurt is, Ik heb liever dat de arts een optimaal beeld heeft van waar hij mee bezig is. Maar het schijnt dat er aan laparoscopische operaties veel minder risico’s zijn verbonden voor de patiënt, die knapt sneller op heeft een veel kleiner litteken, het is alleen anders (moeilijker?) opereren voor de chirurg.

Ik denk niet dat jouw blaasontstekingen met gal te maken heeft dit zijn twee
    gescheiden wegen volgens mij. Vocht komt via de nieren en urinewegen in de blaas terecht en gal word door de lever uitgescheiden en komt via de galblaas(die jij niet meer hebt)en galwegen in de 12 vingerige darm terecht.

Heb je al besloten of je met de Pals Groep in zee gaat?
    Ik wacht nog steeds op de reactie van het ziekenhuis, wel heb ik gevraagd aan, consument en de zorg of er een termijn is waar binnen gereageerd moet worden. Die vier maanden die er worden gegeven zijn volgens mij meer een ongeschreven wet, het word in het algemeen gedaan maar het hoeft niet. Weer afwachten dus.

Hallo Elf.

Als het goed is heb de operatie inmiddels achter de rug.
    Hoe is het gegaan, is het je een beetje meegevallen en hoe voel je je nu?

Ik wens iedereen een fijn weekend toe.

Groetjes Marga.

Hallo Angela.

Treffen we elkaar hier weer eens.
    Deze operatie gaat in verreweg de meeste gevallen goed, na mij is bij familieleden van mij ook de galblaas verwijdert dit ging zonder problemen. Ik heb ze deze operatie zeker niet afgeraden. Mijn nicht had een galsteen klem in de galweg zitten en verging van de pijn, zij lag in het ziekenhuis waar het bij mij is mis gegaan, maar is voor het verwijderen van de galsteen via een ercp overgebracht naar het umcg. Een dag later is haar galblaas verwijderd in het streekziekenhuis alles is zonder problemen gegaan ze heeft nergens meer last van, wel is ze geopereerd door een andere chirurg. Nee, ik ben de laatste die haar bang wilde maken voor de operatie waar ze toch niet aan ontkwam.
    Ik zal zelf nooit meer een laparoscopische operatie willen ondergaan door alles wat er gebeurt is, Ik heb liever dat de arts een optimaal beeld heeft van waar hij mee bezig is. Maar het schijnt dat er aan laparoscopische operaties veel minder risico’s zijn verbonden voor de patiënt, die knapt sneller op heeft een veel kleiner litteken, het is alleen anders (moeilijker?) opereren voor de chirurg.

Ik denk niet dat jouw blaasontstekingen met gal te maken heeft dit zijn twee
    gescheiden wegen volgens mij. Vocht komt via de nieren en urinewegen in de blaas terecht en gal word door de lever uitgescheiden en komt via de galblaas(die jij niet meer hebt)en galwegen in de 12 vingerige darm terecht.

Heb je al besloten of je met de Pals Groep in zee gaat?
    Ik wacht nog steeds op de reactie van het ziekenhuis, wel heb ik gevraagd aan, consument en de zorg of er een termijn is waar binnen gereageerd moet worden. Die vier maanden die er worden gegeven zijn volgens mij meer een ongeschreven wet, het word in het algemeen gedaan maar het hoeft niet. Weer afwachten dus.

Hallo Elf.

Als het goed is heb de operatie inmiddels achter de rug.
    Hoe is het gegaan, is het je een beetje meegevallen en hoe voel je je nu?

Ik wens iedereen een fijn weekend toe.

Groetjes Marga.

Marga,

De pals groep beloofd niets goeds, ik heb het filmpje gekeken en het moet niet zijn dat de pals groep er beter van wordt..ze vragen 20% van de uitkering en dat is behoorlijk veel, je kan dan beter een letseladvocaat nemen
    dan ben je ook goedkoper uit..

ik ben nu op zoek naar een letseladvocaat maar die zijn er niet veel en je moet vooruit betalen, terwijl je niet eens weet of je gaat winnen..

ik hou je op de hoogte, is het niet hier dan op hyves

liefs angela

Hallo Angela.

Als jij een letselschade advocaat gevonden heeft kan hij rechtsbijstand voor je aanvragen, je moet dan zelf een eigenbijdrage betalen deze is afhankelijk van je inkomen, de advocaat kan je hier zeker verder over informeren. Het kan voor komen dat de advocaat jou medische dossiers ten inzien wil geven aan een onafhankelijk adviseur, deze kosten komen er dan wel over heen, maar hier hoef je niet mee in te stemmen.
    Een fijne dag.
    Ik hoor weer van je.

Groetjes Marga.

Hallo allemaal

Wie kan mij vertellen wat jullie symtomen zijn van pijn naar de galblaas ik ben hem een half jaar kwijt nu maar ik blijf een klopten enpompend gevoel in mijn rechet zij houden en het word de laatste tijd steeds erger echt niet prettig ik weeet niet wat ik er meer mee moet

Groetjes natasja

DR.Rauws in het AMC!! De beste op dit gebied. Hij is schijnbaar ook de arts geweest van Pr. Bernard. Hij is ook heel aardig.
    Ik weet niet of hij ook zo ervaren is op het gebied van je vader natuurlijk maar ik weet wel dat hij heeeeel goed is en zowieso is het amc het beste ziekenhuis in Nederland op het gebied van Maag, darm, lever.
    succes!
    Hier wil ik toch nog even op reageren. Ben 19oktober 2011 geopereerd, en daarna 8 weken in 4 ziekenhuizen tig keer geopereerd. En nu sterven mijn leversegmenten af. Maar wat ik eigenlijk even wil benadrukken wat hierboven werd vermeld.

DR Rauws en Dr Lameris van het AMC zijn echt geweldig, ik heb heel veel aan ze te danken. Geweldige artsen.
    gr Thecla

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 18
    Laatste Post: 23-02-19, 08:06
  2. Nog steeds klachten na galoperatie
    By daantje22 in forum Gal
    Reacties: 19
    Laatste Post: 23-12-13, 14:39