Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: Netelroos na antibioticakuur

Angry Netelroos na antibioticakuur

ik heb nu al zes dagen last van bulten over mijn hele lichaam, galbulten als reactie op de amoxillinekuur volgens de huisarts.krijg er prednisolon voor en tavegil,maar niks helpt.ik ben echt wanhopig kan zo echt niet functioneren
    en naar mijn werk met die jeuk.heeft er iemand nog tips of herkent dit graag reactie's.
    groetjes lindahttp://www.medicity.nl/images/smilies/confused.gif

Standaard Re: Netelroos na antibioticakuur

lief ik heb het al twee jaar ...het is een ernstige zaak
    ik wil ook graag weten of er nog opties zijn om eraf te komen ...
    liefs Mammalou

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Linda&Mammalou

Neem eens een kijkje bij dit topic: http://www.medicity.nl/showthread.php?t=85
    Hier staat het een en ander over netelroos en de ervaringen van wat mensen.

Groetjes

Galbulten kunnen onder meer worden veroorzaakt door schaaldieren, bessen, noten, tarwe, granen, melk, kaas, eieren, erwten, sinaasappels, vis, kip en chocola. Ook conserveringsmiddelen, toevoegingen aan voedsel zoals gist en mononatriumglutamaat, en de kleurstof tartrazine veroorzaken vaak galbulten. Verse voedingsmiddelen veroorzaken eerder galbulten dan gekookt voedsel. Dus misschien is het als eerste een idee om eens uit te gaan zoeken of dat het aan het voedsel kan liggen wat je tot je neemt. Ook kan acute- en chronische infecties, fysische prikkels, en allergie voor ingeademde producten, bijvoorbeeld: schimmelsporen, dierlijke huidschilfers, oplosmiddelen, formaldehyde etc. de boosdoenders zijn. Evenals: insectensteken en beten, interne ziekten (stofwisselingsziekten, hormonale stoornissen, auto-immuunziekten, en contact op de huid met bepaalde stoffen (zoals planten, rubber, chemicaliën, dierlijke eiwitten en crèmes) de galbulten uitlokken.

liefs
    Déylanna
    Laatst aangepast door Déylanna : 28-03-09 om 20:44
    The best move is to follow your heart

katje45
    Guest

Hoi,

Mijn zoon heeft ook onder gezeten na een penicilline kuur. Hij mag dit overigens nooit meer hebben vanwege een evt. anafylactische shock.
    Toch kan het ook komen doordat de apotheek de kuur aangemaakt heeft met gedestileerd of gedeminiraliseerd water. Het kan zijn als de kuur daar mee aangemaakt is je een grotere kans hebt op overgevoeligheid wat zich kan uiten in urticaria/netelroos.

Citaat Origineel gepost door eric smit Bekijk Post
    ik heb nu al zes dagen last van bulten over mijn hele lichaam, galbulten als reactie op de amoxillinekuur volgens de huisarts.krijg er prednisolon voor en tavegil,maar niks helpt.ik ben echt wanhopig kan zo echt niet functioneren
    en naar mijn werk met die jeuk.heeft er iemand nog tips of herkent dit graag reactie's.
    groetjes lindahttp://www.medicity.nl/images/smilies/confused.gif
    Ik heb ook netelroos gehad, maar ik heb een spuit Medrol gekregen en dezelfde avond was de jeuk en de zwelling aan het wegtrekken. Ik hoop dat je daarmee ook geholpen bent want dat is geen pretje hoor zoveel jeuk hebben.
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 18-09-09 om 18:14 Reden: Spelling

Premium ++ Account dotito's Avatar

Ook ik heb dit vorig jaar meegemaakt,kreeg toen Augmentin samen met Apranax met gevolg eerst roodheid/jeuk/slikproblemen/daarna Anafylactische schock.
    En toen heb ik ook nog dagen lang met galbulten over mijn ganse lichaam/hoofd in ziekenhuis gelegen.
    Dit allemaal na een operatie,kan u verzekeren na die schock is mijn leven toch ook veranderd hoor.

Ben bewuster gaan leven,leven kan te snel voorbij zijn.

Nu één jaar later allerlei allergietesten gedaan,blijk ik niet tegen dat soort van antibioticum te kunnen.
    En tegen de meeste NSAID's kan ik ook niet tegen,enkel Celebrex.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

mink
    Guest

Netelroos na darmoperatie met een antibioticakuur.

Ik heb al 10 weken last van hevige jeuk s'nachts en overdag (iets minder).
    Ik wordt er stapel gek van.Ik heb 5 verschillende soorten medicijen en een prednisonstoot gehad en 4 verschillende soorten zalf.Wie weet een oplossing voor mijn probleem.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Wat evt kan helpen is zyrtec dat is een medicament dat er normaal zou tegen helpen.En anders zou ik eens langs een internist langs gaan,en een bloedafname laten afnemen.
    Ik heb ook eens vol gestaan van antibiotica door een allergische reactie en dat heeft ook weken geduurd voor dat volledig weg was.
    Kan me gerust voorstellen dat dat niet leuk is.

Wens je veel sterkte toe.

Groetjes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

mijn zoon heeft het bij zinnat , hij had een bronchitis.
    zyrtec helpt normaal goed tegen jeuk heb ik alvast ondervonden gehad vroeger

groetjes

Soortgelijke onderwerpen

1. Netelroos-behandelingen?
    By Heidi in forum Huid
    Reacties: 18
    Laatste Post: 04-11-12, 20:20
  2. Netelroos t.g.v. inspanning en stress
    By Toon V H in forum Huid
    Reacties: 5
    Laatste Post: 12-07-10, 10:59