Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Rode bultjes. Groter dan bij PK

Question Rode bultjes. Groter dan bij PK

Hallo Allemaal,

4/5 weken geleden had ik 's ochtends ineens wat kleine bultjes op mijn bovenlichaam. Met name buik en onder rug. Een paar dagen later werden dit grotere, dikkere bulten. Ze jeukten verder niet echt. Ik ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat het een soort allergie was waarvan de oorzaak niet bekend was. Het was sowieso geen reactie op eten, wasmiddel, beestjes etc....

De week erop kreeg ik ze ook op mijn armen en benen. Als laatste nog wat op mijn handen en voeten. Nu begonnen ze ook te jeuken. Ik heb een foto hieronder staan, hoe het er uit zag. Na verloop van tijd zijn ze langzaam afgeplat en na wat zon in Italie uitgedroogd. Er vormden allemaal kleine korstjes die er daarna afkwamen. Dat jeukte overigens wel als een gek. Nu heb ik dus alleen nog witte vlekjes omdat die niet bruin zijn geworden :P

Hieronder hoe het er uit zag. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Standaard Re: Rode bultjes. Groter dan bij PK

Na een dagje verder zoeken gevonden wat het was: Pityriasis Rosea

Meer info: http://www.huidinfo.nl/pityrose.html

Ervaringen van 'patienten' (Engels): http://experience.patient.co.uk/disc..._list.php?d=45

Groeten

Premium Account

Hier had ii nog nooit iets van gehoord, ik zou ook gedacht hebben dat het een soort allergie was, gekregen van eten of van je matras (huismeiten).

Tof dat je zelf de nodige info hebt gevonden en bedankt voor het linkje, het was echt interessant om te weten .

Groeten

Hoi Heb ik ook gehad. Bij mij jeukte het trouwens niet zo. Meestal komt het door stress zeggen ze. Bij klopte dat wel.

groet Roes

Bij mij bedoel ik

Soortgelijke onderwerpen

1. Bruine/rode sperma
    By post20 in forum Mannen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 19-02-09, 18:18
  2. Rode voeten en handen-geen pijn
    By Korneev in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-03-07, 22:07
  3. Rode vlag' ondekt voor RSI - Zibb.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 10-03-07, 12:22
  4. Het Nederlandse Rode Kruis - Rode Kruis Nederland
    Laatste Post: 21-01-07, 23:00
  5. Het Nederlandse Rode Kruis - Rode Kruis Nederland
    Laatste Post: 02-01-07, 16:52