Pagina 5 van 24 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 201 tot 250 van 1152

Onderwerp: Afbouwen Paroxetine

Standaard Re: Afbouwen Paroxetine

Sietske,

Ik vind je geen bemoeial, excuus als dat zo overkwam, is niet zo bedoeld.
    Ik wil alle hulp om maar goed te slapen, ben alleen al zo lang bezig. Heb Triptizol gehad van de neuro slaaparts, ben daar mee gestopt omdat ik steeds meer nodig had en ik had al seroxat, leek me niet slim. Verder blauwe pilletjs gehad, van die softdruppels, homeopatische, veel wijn haha, geen koffie, geen chocolade, rustige muziek, ontspanningsoefeningen pfff.
    Als ik zo'n gek hoofd heb zeg maar val ik zowiezo niet in slaap, ook al vallen mn ogen dicht, ik kom niet in slaap, vandaar dat ik de Lora neem.

Banned Premium ++ Account

nee joh, dat typte jij niet...
    maar voel me ook echt niet aangevallen hoor.....

weet alleen heel veel middelen die buiten de pammen vallen en veel en veel meer rust geven dan de pammen en waar je geen rebound van krijgt....
    en ja hoor.....haha allemaal zelf geslikt!!dus werking gegarandeerd!

Sietske, wat raad je me aan? De lormetazepam ofzoiets, maar helpt die dan ook als ik overdag een kopstoring krijg voor rust?

Citaat Origineel gepost door pukjeknows Bekijk Post
    Beste mensen, ik lees hier dingen dat mij gewoon beangstigd. Hoeveel van jullie gaat zonder begeleiding en zeker na achterlijk lange jaren afbouwen?
    Het is een schande om dit als medisch spe******t tegen te moeten komen.
    Paar feiten;
    1. Paroxetine en de meeste anti depressieva zijn voor kortdurend gebruik en onder begeleiding bedoeld.
    2. Als de spe******t faalt in zijn/haar begeleiding ga op uw strepen staan zo onschuldig zijn deze medicijnenen niet.
    3. Als u tijdens het afbouwen ontwenings verschijnselen krijgt die erger zijn dan u aan kan. Gaat het afbouwen te hard voor uw lichaam.
    4. Het is een hulpmiddel (zie bijsluiter) geen wonder middel. Het lost niet uw problemen op maar geeft u de kans uw benen weer wat steviger op de aarde te zetten zodat u na het stoppen het zelf kunt.

Goed overzicht van afbouwen met paroxetine is niet per mg!
    Per twee weken kunt u uw medicatie met 5mg stapjes verlagen.

Uiteraard zullen de eerste dagen (2 a 3) wat lastig kunnen zijn. Uw lichaam moet het werk nu zelf over nemen en wennen aan minder hulp. Let hierbij dan op uw voedsel. Eet en drink gezond en ga op tijd naar bed want uw lichaam verbrand en verbruikt meer dan u gewend bent. Hoe vermoeider u wordt hoe meer kans op klachten u hebt.
    Voorbeeld afbouwschema ( dosering was 30mg);
    week 1+2; 1 x per dag 25mg
    Week 3+4; 1 x per dag 20mg
    Week 5+6; 1 x per dag 15mg
    Week 7+8; 1 x per dag 10mg
    Week 9+10; 1 x per dag 5mg
    Week11+12; om de dag 5mg

Op deze manier heb ik tot dusver nog nooit een cliënt zien komen met klachten.
    Ik hoop dat men hier MET begeleiding het afbouwen tot een goed einde kunnen brengen.
    @pukjeknows;
    wist je wel dat de paroxetine slikkers het heeeeeeeeeel wat makkelijker hebben als ze eerst a la minute overstappen van bv 30 mg paroxetine direct naar 0 mg en direct starten met 45 mg mirtazipine (remeron)en dan na een aantal weken gewoon zonder klachten de remeron stoppen.....of eerst 30, dan 15 en dan 0 mg?? dus op zn langst 3 dagen....
    Als pat. heb ik dit zelf uitgevonden en nu zegt iedereen dat het zo is......
    waarom wordt het dan niet gedaan bij stoppers??
    dit geldt trouwens voor ieder""moeilijk"" AD......maakt niet uit of het een SSRI is of een TCA.

Citaat Origineel gepost door Geram Bekijk Post
    Sietske, wat raad je me aan? De lormetazepam ofzoiets, maar helpt die dan ook als ik overdag een kopstoring krijg voor rust?
    LorMEtazepam helpt overdag niet, dat is een inslaper die ong 6-8 uur werkt..
    de lorazepam is trouwens ook kortwerkend, dus als die overdag niet ingenomen wordt zal deze ook niet goed werken, alleen dus goed als je deze ook overdag zn neemt....dat klopt....daarom is lorazepam zo geliefd...het voelt zo prettig en rustig...

als mensen overdag ook profijt willen hebben of moeten afkicken worden ze vaak op diazepam gezet (valium)de dosis hangt natuurlijk af van wat de mensen gewend zijn om te slikken...
    maar laten we bv uitgaan van 10 mg diazepam, het zit wel 24 uur in je bloed, dus kan je per 1/4 mg langzaam, zonder dat je het merkt, minderen..
    er zijn natuurlijk veel meer langwerkende middelen....zoals bv tranxene enz, maar toch valt het me altijd op dat de mensen meestal eerst op diazepam gezet worden...

ik had een giga fijne, meelevende psychiater....wilde de mensen zo min mogelijk laten lijden...dus bedacht altijd wel wat....had zelf ook veel onrust in mijn hoofd (heb ook ADHD erbij....dus ook ritalin)op een gegeven moment was de onrust niet meer weg te krijgen, ook niet door hoge dosissen pammen.
    toen kwam arts met het advies om eens seroquel te proberen.....seroquel is van oorsprong een anti psychoticum, en alleen van dat woord schrikt iedereen al....ikke niet...werd echt knetter door de onrust, wat jij kopstoringen noemt...
    bij mn pammen kreeg ik toen sero...en echt waar.....eindelijk RUST..en ook voor t slapen een dosis....had echt in tijden niet zo heerlijk geslapen....zo ben ik van een heleboel pammen afgekomen en de dosis sero was na een tijd heel makkelijk te minderen....je raakt er nl niet aan verslaafd, alleen je went eraan, maar dat is heel wat anders.
    als je stopt met sero, lig je hooguit een paar nachten veel wakker, maar geen verschijnselen die je hebt met het stoppen van pammen.

sero heb je in verschillende versies, de gereguleerde afgifte, die langzaam vrijkomt en de direct werkende....van de direct werkende, slaap je goed in en de gereguleerde afgifte zorgt voor een langere slaap.
    dus als ik weer eens knetter onrustig was (of ben), verhoog ik tijdelijk de sero weer en als ik weer een pam stopte, ook.
    sero is tevens een fantastische stemmingsstabilisator.....dus mooi meegenomen, zeker als je ergens mee stopt!

even voor de duidelijkheid; ik had het niet nodig als AP, want ben nog nooit psychotisch geweest....dus kan daarom de dosis af en toe aanpassen....als iemand wel psychotisch is, wordt dit natuurlijk een heel ander verhaal!

maar ik snap je lora hoor.....maar daarom is t ook zo gevaarlijk!

lieve mensen, laten we ons niks aantrekken van pukjeknows maar ons tot mekaar blijven richten! Pukjeknows heeft hier niks te zoeken en ik vind het vreselijk dat hij Geram al overstuur gemaakt heeft dus laten we daarmee aub gewoon stoppen! Wij zitten hier allemaal als mensen die problemen hebben met het afbouwen van paroxetine en wij halen kennis en kracht bij mekaar. (dik punt)!
    @Geram, meidje dit doe je niet meer: antwoorden om mij niet voor het hoofd te stoten! Jij hebt je rust nodig dus neem die aub en trek je niks aan van mijn ego: ik overleef het wel als ik een dagje op antwoord moet wachten. Ik ben heel blij te lezen dat je een dagboek bijhoudt. Laat ons morgen of overmorgen maar even de draad terug opnemen. Ik wens je een heel goede nacht toe
    @sietske: ook slaapwel!

Premium Account

Ik kom ook iedereen nog even welterusten wensen, morgen reageer ik op iedereen.

Vanmiddag mega aanvaring met exemans gehad en dat hakt er behoorlijk in middenin mijn afbouwproces Het blijft een ..... dus heb mijn advocate maar weer om raad gevraagd.

Lieve lotjes, een dikke nachtzoen uit Onnen XXX

Met zijn allen komen we er wel, als we maar alles bespreken en bespreekbaar houden!

@Zavira slaap heel lekker ondanks exemans! Stilaan raakt hij z'n macht over jou wel kwijt! Wel goed dat je je advocate om raad gevraagd hebt: het is tenslotte haar vak en als ze het goed met je voorheeft zal ze haar best doen om je te helpen! Dikke nanchtzoen terug en hopelijk verwarmen mijn hartelijke groetjes je! We komen er zeker wel uit: de ene keer met wat ups en dan weer met enkele downs maar allemaal hopelijk met het best mogelijke resultaat aan het einde. Slaap lekker!

lieve mede-afbouwers en supporters: net nu ik dacht dat deze overgang (van 5 mg naar 4 mg) eens vrij geruisloos ging, kreeg ik vannacht weer een vreselijk enge nachtmerrie. Ik ben nog doodmoe maar durf niet meer in bed te kruipen uit angst dat de droom gewoon verder gaat (iets waar ik wel eens meer last van heb). Gelukkig ben ik niet in paniek geschoten bij het wakker worden: het feit dat het dromen samenhangt met het afbouwen van de paroxetine zit er wél duidelijk ingebakken! Ik wilde dit persé op het forum zetten om te laten zien dat het hele afbouwgebeuren iets is waar we eigenlijk geen enkele controle over hebben en dat we vreselijk moeten opletten om niet te snel te denken dat het "best goed" gaat. Ik wil zeker niemand bang maken: er zijn echt wel momenten dat het best goed gaat maar de afkickverschijnselen komen duidelijk op de minst verwachte momenten ook weer terug. Iedereen, ook ik, wil steeds maar een antwoord op de vraag "wanneer stopt dit eindelijk"? Wel, zoals jullie allemaal merken is daar helemaal geen echt antwoord op te geven: als ons lichaam eindelijk klaar is met het hele proces van terug zijn taak opnemen, is het enig mogelijke antwoord. Hopelijk komt er na de enge nacht nog een goede dag! Ik ga nu proberen om alsnog wat te slapen en hoop van ganser harte dat ik enkele uurtjes niet meer hoef te dromen.

@Annemieg,

Dank voor je lieve woorden, had ze gisteravond nog wel gelezen en barstte in janken uit:-).
    Mn kopstoring was zo dermate hoog dat ik niet wist waar ik het zoekne moest.
    Ben naar bed gegaan met 1 lora, kon niet plat liggen, werd het erger, dus eerst maar evfen op de divan beneden, nog een halve lora erbij. Heb toen 3 grote kussens op mn bed gegooid zodat ik lekker schuin lag en ben in slaap gekuukeld. Werd maar 1x wakker om 4 uur en toen om 7:30, dat was toch wel een keer erg fijn.

Wat ontzettend naar van jouw nachtmerrie, ik herken deze ook zo goed, ook niet meer direkt durven slapen omdat je bang bent dat de droom door gaat. Ik raak helemaal van slag als mij dat overkomt.
    Hoop dat je nu nog wat kunt slapen.

@Zavira, wat een ellende voor jou om vanwege je prive problemen, kun je er nu niet bij hebben. Wens je heel veel sterkte toe en probeer jezelf niet gek te laten maken (makkelijk gezegd, ik weet het).

Hoe is deze dagstart voor de andere afbouwers?

Ik ga het erg rustig aan doen vandaag, vanmiddag belt mn Psych en ga even met hem overleggen of hij me de suspensie weer wilt geven, doe het nu met het snijden van de pilletjes die ik nog had.

Ik heb dus nog last van alle verschijnslen maar wijt dat nu aan het weeer beginnen van 4 mg paroxetine, het verergert bij mij iig de symptonen altijd, dus weer geduld hebben...

@Geram: Ik ben ondertussen terug uit bed: heb nog wat gesoest maar niet echt meer geslapen. Je kent duidelijk het fenomeen van de zich verderzettende droom dus ik hoef je niet uit te leggen waarom ik geen moeite meer gedaan heb om echt terug in slaap te vallen! Heb je zelf beslist om door te starten met 4 mg of komt die dosis van je psych? Ik vraag ook even aan de "oudgedienden" op welke dosis je eigenlijk best een doorstart neemt. Geram, weet je nog op welke dosis je je vrij goed voelde tijdens het afbouwen? Ik ben erg blij dat je een dagboek bijgehouden hebt zodat je toch een kijk hebt op het hele afbouwproces. Ik dacht dat de laatste dosis waarop je je vrij stabiel voelde, meespeelt in het bepalen van de doorstartdosis. Die moet namelijk ineens wel hoog genoeg zijn. Vermits je nog maar net terug begonnen bent is het ook niet mogelijk om aan te geven of en welk verschil je voelt tussen niks en terug naar 4 mg. Misschien is het goed om enkele dagen af te wachten om te kijken of die 4 mg voldoende zijn om terug mee te beginnen. Goed dat je je voorgenomen hebt om het rustig aan te doen de eerstkomende dagen: je lichaam heeft erg veel energie nodig om te wennen aan elke nieuwe dosis, of die nu hoger of lager ligt dan diegene die je ervoor nam. Houd echter in gedachte dat het nodig zou kunnen zijn dat je toch op een hogere dosis moet herbeginnen en zie het echt niet als terug naar af. Ik zeg niet dát het zal nodig zijn, ik zeg alleen dat het misschien toch nodig kán zijn als binnen een paar dagen blijkt dat je niet stabiel raakt met de 4 mg. Maar bekijk het nu maar even dag per dag wat het herbeginnen op 4 mg met je doet. En de "oudgedienden" kunnen waarschijnlijk veel beter dan ik goede raad geven als na een paar dagen zou blijken dat je niet stabiel raakt op de 4 mg. Nogmaals: ik wil je niet bang maken maar je wéét beter vooraf dat het kan zijn dat je nog even terug naar een iets hogere dosis moet. Ik heb hier op het forum een heel belangrijke les geleerd: goed afbouwen betekent met zo weinig mogelijk bijwerkingen afbouwen. Het is niet de bedoeling dat je moeilijke periodes gaat "uitzitten".

@Annemieg,

Ben je wel uitgerust nu?
    Op welke dosis zit jij ook alweer. ook 4 mg toch....geheugen he? Hoe voel jij je nu?
    Ik had in mn dagboek gelezen, heb hem niet echt goed bijgehouden, maar kwam wel op die 4 mg waar ik me redelijk op voelde, daarom nu weer naar de 4 mg.
    Heb mn Psych gesproken en hij vindt het zo erg naar voor me dat hij alles wil doen wat ik denk goed voor mij is. Dus hij stemde ermee in met die 4 mg. Krijg nu suspensie, plus enkel herhalingen daarvan en ik mag zelf bepalen wanneer ik weer ga minderen. Hij wil dat ik van al de chemische troep afkom, maar eerst de seroxat, daarna de Lora.
    Ik was zo blij met zijn reactie!!!
    Wat ik niet wist is: 4mg tabletvorm is 2 ml suspensie! Daar ben ik dus ook mee de mist in gegaan 4 weken geleden, heb dat toen niet goed opgenomen denk ik.
    Heb een beetje in de tuin gerommeld, let goed op wanneer ik moet stoppen, is eigenlijk dus niet moeilijk, mn koppie geeft het zelf, eigenlijk bent ik dan al te laat.
    Moet gewoon de wekker zetten op drie kwartier en dan rust.

Vraagje, wat bedoel je met de doorstartdosis, deze term ken ik nog niet?

@Geram: ja ik ben uiteindelijk wel uitgerust en dat is heel heel belangrijk voor mij. Doorstarten is eigenlijk een andere term voor opnieuw starten. Ik weet niet of die term in Nederland wel gebruikt wordt: ik ben Belgische en zo af en toe leidt dat toch tot enige spraakverwarring! Ik ben bij te horen dat je in je dagboek merkt dat je op 4 mg tevoren toch vrij stabiel was: dat maakt de kans dat je nu sneller terug stabiliseert (nu je terug op 4 mg staat) namelijk veel groter. Als mensen zich op een lagere dosis niet goed voelen worden ze meestal even teruggezet op de vorige dosis waar ze zich nog wél goed bij voelden: van daaruit heel heel langzaam afbouwen blijkt namelijk de beste resultaten op lange termijn te geven.
    Wij kennen hier in België raar genoeg de suspensie van paroxetine helemaal niet! Dus het was voor mij in 't begin wat moeilijk uit te rekenen allemaal. Als men je nooit duidelijk zegt dat 4 mg overeenkomt met 2 ml, hoe zou je dat dan moeten weten! Dat zijn zo allemaal van die kleine maar oh zo belangrijke dingen waar men zo weinig rekening mee houdt.
    Jij hebt echt wel een heel goede psych getroffen! Hij heeft het echt goed met je voor en is tenminste eerlijk in z'n uitspraken over de ontwenningsverschijnselen. Ook mijn huisarts vindt het allemaal erg naar voor mij en nadat ik van dit forum verteld had, heeft ook zij zonder morren, gewoon voorgeschreven wat ik haar vroeg (in eerste instantie de capsules van 5 mg en later ook die van 1 mg). Zij staat ook helemaal achter het afbouwen maar geeft zelf aan dat ze eigenlijk ook niet precies weet hoe je dat het best in praktijk doet. En ook ik heb met haar de afspraak om zo veel mogelijk van de chemische troep op den duur te laten, bij mij ook beginnend met de paroxetine en later voor een stuk de alprazolam (voor een gedeelte blijf ik die wel nodig hebben omdat ik door een erfelijke aandoening constant bevende handen heb en daarvoor werkt de alprazolam heel goed en zijn de alternatieven al even slecht) en eventueel de slaapmedicatie (zolpidem).
    Wat heb je een goed systeem gevonden om je werk in te delen met die wekker! Het duurt namelijk een tijdje vooraleer je aanvoelt wanneer het genoeg geweest is voor dat moment of voor die dag. En ik heb zelf met vallen en opstaan moeten leren om op tijd te stoppen en een rustpauze in te lassen. Soms ben je even lekker op dreef en is de zin om toch door te gaan ontzettend groot (en het resultaat wil je ook graag hebben!). Nu weet ik dat ik na een bepaalde tijd toch echt moet stoppen. Als ik dan verder ga moet ik het dagen na mekaar uitboeten. Pas toen ik dat mechanisme doorkreeg, kon ik voor mezelf op tijd de stop erop gooien en zoals al gezegd werk ik nu met het prioriteitenlijstje. Ik bedenk me meestal van tevoren wat ik nog extra wil doen als ik een goede dag zal hebben maar heb ik een slechte dag dan stopt het na het prioriteitenlijstje. Voor mij werkt het op deze manier; ik denk dat iedereen voor zichzelf daarvoor een eigen oplossing moet zien te vinden. Het maakt natuurlijk heel veel uit of je al dan niet (kleine) kinderen hebt: dan kan je niet ineens zeggen van "en nu doe ik vandaag niks meer". Rust vinden blijkt echter toch zo, zo belangrijk te zijn en ik denk dat dat nog dubbel geldt als je bijwerkingen hebt zoals de elektrische schokjes en overgevoeligheid voor licht en geluid.
    Dan zitten we nu dus allebei op 4 mg! Ik weet nog helemaal niet wanneer ik de stap zal nemen naar 3 mg. Door de nachtmerrie van vannacht wéét ik nu dus zeker dat ik nog lang niet stabiel ben en ik wil toch enkele weken stabiel zijn voor ik weer een stapje verder doe. Vermits ik tamelijk nauwgezet het dagboek bijhoudt zal ik wel weten wanneer dat moment gekomen is. Liever er iets langer over doen dan te snel te gaan: dan moet ik toch terug naar de eerdere dosis dus zo schiet het nooit echt op! Ik heb de rotzooi al zo lang geslikt, dus op een week of maand langer komt het nu niet meer aan: er is maar één ding dat echt telt en dat is er definitief vanaf raken (en liefst met zo weinig mogelijk nare bijwerkingen)!

@ Annemieg,

Fijn zeg dat je uiteindelijk toch wat uitgerust bent.
    Knap van je dat jezelf instaat bent om te stoppen met werkzaamheden, ik heb echt de wekker nodig.
    Ook ik schrijf briefjes met dingen om te gaan doen, de ene keer haal ik alles de andere keer doe ik niets. Heb ook een weekschema met bezigheden etc, alleen vergeet ik die gewoon. Moest dat gaan doen vanwege de adhd. Heb ook een joekel van een agenda die veel gebruikt word :-) Zonder agenda loopt het nog wel eens mis.
    Ik heb geen kindjes meer in huis. Ga zo vaak ik kan naar mn kl.kindjes, die moet ik nu vaak missen omdat ze zo druk zijn, maar als het maar even kan ga ik een half uurtje, ze wonen 5 straten verder, dat is wel weer fijn.
    Ik heb om 17:00 een Lora genomen, het was weer gekkehuis in mn koppie en alleen op bed met zonnebril hihi werkte niet.
    Nu ben ik heerlijk rustig.
    Als ik jjou was zou ik iid even wachten met minderen hoor en ik zou naar 3,5 gaan en niet direct naar 3 mg.

@Geram: ik heb dan ook het "voordeel" dat ik geen ADHD heb! Door mijn vriendin met ADD besef ik wat die stoornis met een mens kan doen, al zal ik nooit ten volle beseffen wat het eigenlijk inhoudt om ermee te moeten leven. Ik bedenk me trouwens nu dat "het gekkenhuis in je hoofd" ook wel eens zou kunnen samenhangen met de ADHD. Ik bedoel niet dat het niet zal stoppen want de trigger hiervoor ligt duidelijk bij de paroxetine. Maar het feit dat jij net die bijwerking hebt ipv andere zou wel eens kunnen liggen in het feit dat je ADHD hebt. Alle impulsen komen bij jou heel sterk aan, dus het zou best wel eens kunnen dat de ADHD bijdraagt bij die gevoeligheid voor licht en geluid (ook niet ADHD'ers kunnen er last van hebben daarom dat ik denk dat het gewoon ook een rol speelt wat voor persoonlijkheid je hebt). Ik vind het wel heel knap dat jij een agenda hebt maar hem ook gebruikt! Mijn vriendin vergeet steeds haar agenda te raadplegen of in te vullen...Ik neem zo van je aan dat kleine kindjes, zelfs al zijn het je kleinkinderen, momenteel echt te druk voor je zijn. Niet wanhopen: je krijgt nog tijd zat om van hen te genieten. En omdat je ze nu toch regelmatig blijft zien, al zijn de bezoekjes korter dan normaal, blijven ze ook heel op hun gemak bij je: ik denk dat kinderen niet zo malen om de lengte van de tijd dat je bij hen bent: zij voelen perfect aan wie hen echt graag ziet en als er maar geen te lange periodes zijn waarin jullie mekaar niet zien, blijft dat wel oké zitten. Uiteindelijk zullen er ook jonge moeders zijn die afwillen van de paroxetine en dat lijkt me eerlijk gezegd een heel zware klus.
    Ik weet nog niet of het zinvol is om nu ook nog eens te beginnen met tabletten van 0,5 mg. Al die dingen zien er hetzelfde uit en ik denk dat het heel belangrijk is om vooral geen verkeerde dosissen door mekaar te gaan nemen. Maar misschien denk ik daar anders over binnen enige tijd of eventueel als blijkt dat de overstap naar 3 mg (of later naar 2 mg of 1 mg of helemaal niks) toch te zwaar is. Ik heb ook nog niet nagevraagd bij de apotheker of 0,5 mg nog wel haalbaar is om in een capsule te verwerken.

@ Annemieg,

Heb jij capsules, heb jij niet gewoon die pilletjs, die je door kan breken, met zo'n gleufje? Heb ik denk overheen gelezen dan. Wat gek is dat.
    Direct 1mg minderen is ben ik bang moeilijk hoor, ik ga straks over een paar maanden per 10% minderen, maar ja dat kan makkelijk met suspensie.
    Toen ik voor het eerst inklapte waren mn kinderen in de pubertijd, dat was erg heftig. Toen nog mn man, nu mn ex (rotwoord) die was diabeet en zat in de wao, dus was altijd thuis, hij vind de kinderen op en sleurde me door die periode heen. Als hij er niet was geweest dan ik ook niet. Maar ben er nog gelukkig. De 2e keer was ik alleen, net na een stukgelopen relatie, wat een fantastische relatie was, alleen zorgde ik voor iedereen, behalve voor mezelf en dat houd geen peerd vol he:-)plus dat ik toen in de overgang zat. Moest het dus alleen doen en dat is heftig.
    Maar, het komt goed, heb al zoveel overwonnen, dit gaat me ook lukken!!
    En jou ook hoor!!
    We zijn sterk, supersterk!

Premium Account

Zo ik ben er ook weer, alle ellende van gisteren met exemans is duidelijk nu na overleg met advocate ga ik de volgende stap op dat front ook zetten om nog losser van hem te komen. Daar is hij niet blij mee maar hij heeft een ander genomen dus snap niet waar ie over zeurt!

Wat ben ik nog iedere dag blij dat ik zo'n 1 1/2 jaar de stap heb gezet om van Lstad naar Groningen te verhuizen, dat heeft een stelletje mensen waaronder de belangrijkste, ikzelf, een hele hoop ellende bespaard. Het was zo trouwens ook al genoeg

Vandaag heb ik gesprek gehad met mijn huisarts. Hij schrijft me nu de 10 mg tabletjes voor en als ik eraan toe ben dan ga ik dat heel voorzichtig minderen. Hij drukte me ook nog op het hart dat ik niet te vlug moest gaan en hoopt dat de acupuncturiste een goede ondersteuning zal zijn. Hij staat voor me klaar en wat ik wil kan ik krijgen, capsules, drank enz.
    Mijn plan is om volgende week weer ietsiepietsie te gaan minderen en eens kijken hoe ik daarop reageer. Ik heb de tijd tenslotte en ben al van 20 naar 10!

@Annemieg ik heb diepe bewondering voor je hoor meid hoe je bezig bent en hoe je nu ook Geram weer van zo goed advies voorziet en hoe meelevend je bent. Je bent een laiverd zoals we hier in Groningen zeggen!
    Hopelijk kunnen Geram en ik jou net zo steunen als je ons steunt!

@Geram, ik lees al je verhalen en heb ook voor jou diepe bewondering meid! Dat ook jij besloten hebt dat niet de Paroxetine meer de dienst uit mag maken in je leven, dat je weer de echte Geram wil zijn.
    Alprazolam had ik de afgelopen maanden afgebouwd voor ik met de paroxetine afbouwen begon. Was in het begin heel moeilijk maar ik vind het niet te vergelijken met de paroxetine!
    Van mijn huisarts mag ik een alprazolam nemen als ik echt gestoord word van de bijwerkingen, daar ben ik wel blij mee.

Kortom meiden sluit ik me aan bij Geram, we komen er wel want wij zijn vrouwen dus ijzersterk!

Wil iedereen een fijne en goede nachtrust toewensen en morgen er weer met goede moed tegenaan!

nachtnacht

Hoe is het met de afbouwers vandaag?
    Goed geslapen?
    Ik heb zowaar 6 uur gemaakt!!!
    Kom net van de Orthopeet, moet ook nog elke dag sporten vanwege m heupen, door de pijn heen nog wel, erg fijn. 2x Sportfysio en de week de rest thuis. Kan 2 jaar duren voor de pijn weg is. Kon er nog wel even bij :-((

Premium Account

He jasses Geram dat is balen! Heel veel sterktestraaltjes van mij

Ik heb walgelijk slecht geslapen, maar een paar uurtjes... Om 5 uur was ik alweer klaar wakker omdat een mug me lastig viel en ik kletsnat van het zweet was. Ben maar onder de douche gestapt, om 6 uur kwamen oppaskind en hond tenslotte al. Na kind naar school brengen en met de honden lopen ben ik mijn bed weer ingerold en heb nog een uurtje geslapen.
    Zo kid weer ophalen, oppaspaarden voeren en als kind en hond zijn opgehaald denk ik dat ik zo mijn bedje weer in rol.

Sinds ik aan het afbouwen ben zweet ik wat af pfff. Verder emodozerig en niet fit maar dat komt ook door de kanker weet ik ondertussen. Niet alles is de schuld van de paroxetine

He gatsie, je hebt ook kanker!! wat erg voor je. Is het te behandelen fo kan ik ergens je verhaal lezen?

@Geram: goed dat je toch 6 uren geslapen hebt! Dat slapen lijkt me bij jou toch de goede kant op te gaan. Ja, het is wat je zegt: er komt altijd nog wat anders bij...
    @Zavira: met jouw slaap gaat het duidelijk niet de goede kant op! Die vreselijke zweetaanvallen horen voor een heel groot deel echt wel bij het afbouwen weet ik uit ervaring! Ik kan sommige dagen de hele dag wel vullen met het aan- en uittrekken van kleding en ook ik moet 's nachts regelmatig propere lakens leggen want anders lig ik in een bad ipv een bed! Gelijk heb je met je beslissing om telkens terug in bed te kruipen als je voelt dat je niet uitgerust bent! Jij hebt het geluk dat je accupuncturiste je bij sommige van de afbouwverscchijnselen een goede ondersteuning kan geven; helaas kan ook zij niet toveren!
    Sterkte allebei!

Dat zweten, ja dat is erg vervelend, het is net of ik weer in de overgang ben maar daar was ik 6 jaar geleden al uit.
    @zavira, je hebt het ook nog best wel druk met een oppaskindje, oppaspaarden een hond, trek je dat wel met je hoofd en lijf? Lijkt me zwaar!
    @Annemieg, hoe gaat het vandaag met jou dan?

Ik voel me zowaar redelijk, had wel een halve Lora genomen voor ik naar de orthopeed ging ivm met al die tl lampen in het Z.huis. Ik mag vandaag nog niet klagen. Heb net de suspensie opgehaald en met de apotheker mevr. er nog over gehad. Ook zij weet hoe naar het is af te bouwen van seroxat vertelde ze.

@Geram: ik ben 52 dus in principe zouden het bij mij wel overgangsklachten kunnen zijn maar ik krijg ivm mijn darmproblemen al een hele tijd een prikpil dus kan het weer niet en het zweten is pas begonnen met de stoppen van de paroxetine. Ik kan je één houvast geven: het zweten mildert als ik enkele weken op een bepaalde dosis sta! Ik voel me vandaag moe alhoewel ik goed en lang genoeg geslapen heb. In tegenstelling tot jullie die heel moeilijk de slaap vatten ben ik sinds het begin van het afbouwen altijd maar moe, moe, moe,hoeveel slaap ik ook gehad heb. En ik moet vandaag enkele boodschappen gaan doen die niet uitgesteld kunnen worden, dus ik ben mij nu al psychologisch aan het voorbereiden! Dat moet ik telkens doen als ik om één of andere reden vroeg moet opstaan(nou ja, bij mij kan vroeg best 10 uur zijn - het gaat hem meer om het feit dat ik niet kan blijven liggen tot ik uit mezelf wakker wordt) of echt boodschappen moet doen die niet kunnen uitgesteld worden. Er zijn dagen die voorbij gaan terwijl ik echt niks heb gedaan. Gek hé, hoeveel mensen je tegenkomt die afbouwen of afgebouwd hebben van Soroxat of een ander AD als je er zelf over begint.

Premium Account

@Geram, mijn verhaal kan je op pagina 5 lezen van dit topic
    Ja, het is eigenlijk te zwaar dagen zoals deze maar ik kan de centjes zo goed gebruiken... Straks als alles weer weg is sjees ik even naar de winkel voor boodschapjes (bléh) en daarna lekker niks tot ik morgenmiddag naar Amsterdam vertrek om een nachtje bij mijn zoon, zijn partner en as kleinkind te slapen.

@Annemieg ik wil ook wel weer een nacht lekker slapen En wij slepen ons dus samen straks naar de winkel, geestelijke ondersteuning voor elkaar dus!

FF een knuffel voor jullie, zomaar

@Annemieg en Zavira...ik heb me al naar de winkels gesleept...succes jullie!
    @zavira, ik ga dadelijk je verhaal even lezen.
    Wel even heerlijk om naar je zoon te gaan, even wat afleiding, Leuk!
    @ Annemieg...ik ben ook 52...mijn overgang begon heel erg vroeg. Maar het klopt, je gaat zweten als je srox gaat gebruiken en als je dus weer mindert of stopt...ozo fijn

Heb net de voortuin gedaan, ik weet niet wat er gebeurt maar heb nog kopstoring gehad vandaag, suuuper fijn!

ps hoe krijg je die smily's erop....ikke dom haha

knuf terug..

@Zavira...allemaggie's wat een boel ellende meis, ben er een beetje stil van.
    Maar kan niet anders zeggen dan dat je OERSTERK bent, dat is een ding wat zeker is!

@zavira en geram: ik zou jullie zo graag een heleboel slaapuren toesturen...De boodschappen zijn gedaan! Ik had het geluk dat ik alles wat ik nodig had onverwacht in één winkel kon kopen: dat gaf me dan weer even een geluksgevoel! Blijkbaar hebben we allemaal toch zo'n hekel aan dat boodschappen doen: het zoeken naar wat je nu precies wil (en die winkels zijn vaak zo onlogisch ingedeeld) en het gesleep om de spullen thuis te krijgen...als je dan niet in een beste lichamelijke conditie bent (en ik heb zo de indruk dat we dat ook allemaal delen) vraagt het een heleboel energie van ons al getergde lijf! Geram wat ben ik blij dat je kopstoringen vandaag eindelijk wat beter zijn! Misschien begint je lichaam nu eindelijk wat te stabiliseren, je staat nu ook al enkele dagen op de 4 mg. Doe het nu voor de rest van de dag wel even rustig aan, misschien ben je dan een hele dag vrij van die verschrikkelijke dingen.
    Zavira: ik weet ook niet hoe ik een smiley moet invoegen; ik gebruik het symbooltje dat Gabry me geleerd heeft :-) Op dat gebied ben ik ook een totale beginneling; ik denk dat we niet stom maar oud(er) zijn!

Goedenmiddag, Hoe gaat het met jullie?
    Ik neem standaard de ochtend, middag en avond, nacht een halve lora ivm met de kopst.
    Wil dit 2 weken doen, want dan gaan de bijwerkingen van het herstarten van de seroxat weer weg, zijn mijn ervaringen.
    Pijn in de benen is over, misselijk zijn nog enkel.
    Werd wel wakker met angst vanmorgen, maar dat schrijf ik ook toe aan bijwerkingen van het herstarten, heb ik altijd nog gehad. Maar weet dat deze ook weer verdwijnen.
    Heb me gisteravond ook veel te druk gemaakt, boos eigenlijk om wat de ortopheed had gezegd, dat ik door de pijn heen moet gaan sporten. Hij weet waarswch. niet hoe pijnlijk dat is en dat ik dan helemaal niet slaap. Heb vannacht dus ook errug slecht geslapen.
    Heb een gesprek gehad vanmorgen met een psygoloog, een hele lieve vrouw en ik neem haar raad maar aan: overleggen met de fysio en dat moet zij maar even de ortopheed bellen omdat de fysio zegt, je mag geen pijn krijgen met oefeningen.
    En ik moet slapen snachts, want anders weet ik het wel, kans op somberheid, meer last van afkicken.
    Ben nog op bezoek geweest bij mn vriendin die longkanker heeft en toen was de koek wel op.
    Nu rustig aan doen.

grtjs

Premium Account

Hallo Geram, hier gaat het best aardig. Heb zowaar een aantal uren geslapen, zal ook wel komen omdat ik bekaf was van een wel héle lange dag
    Gelukkig dat de bijverschijnselen wat af gaan nemen, rustig aan en dan komt het allemaal goed!
    Kan je alleen maar aanraden om je aan je eigen ritme te houden voor zover dat kan en de meningen van oa je othopeed zoveel mogelijk naast je neer leggen hoor meid! Doe wat je lichaam je aangeeft en anders jammer dan.... Een les die ik de afgelopen 20 jaar ook met schade en schande geleerd heb. Niemand kan jouw lichaam voelen en dat moeten ze dan ook niet gaan proberen!!!!

Annemieg, hoe is het bij jou meid?
    Wat de smilies betreft denk ik dat jij antwoord bij het snel antwoorden? Als je antwoord door op het knopje: Post Reply te klikken, krijg je een schermpje met daarnaast wat smilies die je zo kunt gebruiken:
    Verder gebruik ik wel eens de site: http://www.cheesebuerger.de/smilie.php Daar vind je allerlei leuke smilies, alleen het kijken is al leuk hihi. Als je een smilie wilt gebruiken klik je erop en dan komt onderin het balkje een code die je kan kopiëren en dan hier weer in de tekst plakken

Ik ben klaar voor de grote reis naar Amsterdam hihi. De kids werken tot een uur of half 6 dus ik zorg dat ik er na die tijd ben.
    Kousen zitten aan mijn armen, de auto heeft zijn buikie vol en is gewassen, honden zijn uitgelaten, krijgen zo nog even eten en dan alles in de auto mikken en gaan!
    Heb wel een alprazolam genomen want ik ben zo emo en zenuwachtig tegenwoordig en het moet wel allemaal veilig blijven

Tot morgen meiden, ik laat de laptop thuis en ga alleen maar genieten

Dikke knuffel maatjes en dinnetjes

Thumbs up Re: Afbouwen Paroxetine

Zavira, dank en heel veel plezier!!!:

@geram en zavira: jullie zijn goed bezig: eerst even niks erbij doen (voor Geram: laat die orthepeed maar even zakken) of minder nemen (van alprazolom voor Zavira en lorazepam voor Geram) en wachten tot je stabiel bent met de paroxetine. Heb zelf slecht nieuws gekregen: mijn vader heeft een hartinfarct gehad: niet levensbedreigend maar in hoeverre kan je dat zeker weten!? Het kan dus zijn dat ik ineens even uit het forum verdwijn maar dan weten jullie tenminste waarom dat is en dat het niks met jullie te maken heeft. Ik probeer net als mijn vader te reageren en heel rustig te blijven maar ja, ik ben wel bang natuurlijk! Geram: ik had me al afgevraagd wat dat "post reply" eigenlijk was! Op dat gebied loop ik absoluut achter maar nu heb jij mij wat wijzer gemaakt!
    Sterkte meiden, en als alles goed loopt blijf ik gewoon op het forum komen; loopt er iets mis dan merken jullie wel dat ik een tijdje zal "wegvallen".

@Geram: ik bedenk mij ineens dat je echt op dit moment niet mag doen wat die orthopeed zegt namelijk door de pijn heen gaan sporten! Afbouwen van paroxetine geeft op zich al vreselijke spierpijnen en vraagt ontzettend veel energie van je lichaam. Op zo'n moment kan wandelen of fietsen of zwemmen wel goed zijn als je dat kan opbrengen maar "door de pijn heen gaan sporten" is bepaald niet het juiste moment (als het dat ooit al is, daar heb ik geen verstand van)! Is je fysiotherapeut op de hoogte van het feit dat je bezig bent met afbouwen en heeft hij/zij enig idee wat dat inhoudt? Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat slapen nu veel belangrijker is. Ik herhaal het nog maar eens: probeer indien enigszins mogelijk geen extra dingen erbij te nemen: afbouwen = topsport!

@annemieg,
    sterkte met de zorgen om je vader,
    wat een naar nieuws.......niet echt prettig als je ook nog midden in de klachten zit van afbouwen, met alle emoties vandien!

Even heel kort want zo aktief ben ik hier niet meer...
    @Annemie, ik weet niet of de suspensie in Belgie beschikbaar is, ook heb ik zelf als cold-turkey ganger geen ervaring met overschakelen op de suspensie. Het lijkt mij goed mogleijk om dit te doen, dan wel eerst naar exact dezelfde dosis gaan van de suspensie en enkele weken aanhouden om te kijken of het goed gaat. En dan langzaam oomlaag op de inmiddels bekende manier.

En ik schrik me weer wezenloos van de reactie van "Pukjeknows" die haar naam geen eer aan doet! Wat zij voorstelt is ridicuul, van 10 mg naar 5 naar 0 kan rrampzalige gevolgen hebben!
    En om het nog erger te maken, ze adviseert als laatste stap "om en om 5 mg. En dit middle mag nooit om de andere dag geslikt worden. Ik heb in het verleden een poging gedaan van een stabiele 10 mg af te bouwen door 10 en 5 mg om de dag te slikken en werd vrijwel onmiddelijk doodziek.
    Vreemd genoegduurde het na abrupt stoppen liefst 6 weken voordat de onttrekkingsverschijnselen -van de ene minuut op de andere - in alle ondraaglijke hevigheid toesloegen maar gebuerde dat bij om en om slikken binnen 1 dag! Blijkbaar is de fluctuerende bloedspiegel nog gevaarlijker dan helemaal stoppen...

Vreemd genoeg erkent ze in de eerste helft van haar post wel de risicos van deze middelen en hamert erop het niet te lang te gebruiken, maar in haar "afbouwschema" slaat ze de plank compleet mis en herhaalt ze in feite de kletskoek van de fabrikant. Kletskoek die reeds vele onschuldige menselevens heeft verwoest. Echt heel triest.

@Annemieg,

Dank voor je oppeppraatje en advies.
    Terwijl je nu zelf nog eens een erg naar bericht hebt gekregen van je vader! Heel veel sterkte daarmee en veel kracht toegewenst.
    Ik ga ook niet door de pijn heen sporten, de ortopheed kan me wat, ik wacht de Fysio wel af wat zij zegt. Ben wel op de loopband gegaan en de oefeningen gaan doen die ik al had, maar zodra de pijn erger wordt stop ik.
    Ik ben heel erg nerveus, herken dat ook wel en erg onrustig.
    Heb superslecht geslapen, terwijl ik een advies had opgevolgd van een andere topic op deze site.
    Yoghurt met banaan, dadels voor het slapen gaan. Geen groene thee maar rooibos thee.
    Ik dacht sooo heee, wat zal ik lekker slapen, dusss niet, balen.
    Ondanks ook nog de lora, het zal zn tijd nodig hebben. Heb de laatste 2 jaar van de seroxat al super slecht geslapen.
    Kan dit er ook nog wel bij, hoewel ik het heel erg vervelend vind.

@Klaas, pukjeknows denkt niet na en leest vermoedelijk niets van wat er op internet vermeldt wordt over afbouwen van Paxil.

@Sietske: je hartelijke woorden betekenen ontzettend veel voor mij. Je legt ook direct de goede link: sowieso is het afbouwen emotioneel heel zwaar en als er dan zo'n slecht nieuws bovenop komt is het extra moeilijk om gewoon door te gaan met m'n leven. Maar ik probeer het uit alle macht. Dank je zeer!
    @Klaas: ik ben het met je eens: een heel vreemd mailtje met een bepaald niet consistentie inhoud! En het hele afbouwschema is niks waard maar levensgevaarlijk. Waar halen ze het telkens toch om met die fluctuerende dosissen aan te komen...terwijl die nu net zo gevaarlijk zijn!
    @Geram: ook jij bedankt voor de lieve woorden. Ik ben blij dat je het advies van de orthopeed van je afschuift. Blijf er, als je kan, niet te lang bij stilstaan. Wat ik weet uit ervaring is dat alle caffeïne inderdaad vermeden moet worden en dat niet alleen 's avonds. Maar wat betreft dingen die je een goede slaap gunnen denk ik dat dat heel persoonlijk ligt. Jij hebt echt een ontzettend pech dat je al zo lang slecht slaapt. Het lijkt me dat je wat dat betreft wat in een vicieuze cirkel terechtgekomen bent. Ik ga je even in een andere richting doen nadenken maar ik heb absoluut niet de pretentie dat ik je daarmee echt verder kan helpen: voel je je lekker in je eigen slaapkamer? Zie je je slaapkamer als een ruimte waar je echt tot rust kan komen? Heb je onlangs de kamer nog heringericht? Heb je ooit al elders geslapen waar je wel goed sliep? Ik denk dat je wel ziet welke richting ik met mijn vragen uit wil. Ik ben zelf nog maar 3 maanden geleden verhuisd en ik raak maar heel moeizaam gewend aan deze slaapkamer: het raam staat "verkeerd", de kast naar mijn aanvoelen zo dichtbij en de rekken met mijn verzameling wekkers lijken soms wel "over me heen te vallen". Ik heb dan ook 23 jaar op mijn oude adres gewoond en de overgang blijkt moeilijker dan ik ooit had vermoed al ben ik langs de andere kant hartstikke blij met deze flat. Maar had ik al slaapproblemen gehad, dan was dit denk ik, falikant afgelopen!

@Annemieg,

Hoe gaat het nu met je vader? En hoe is het nu met jezelf? Is de heftige schok wat gezakt mbt je vader?
    Ik weet hoe lastig dit is, maar probeer het als je thuis bent wat los te laten. Mn vader heeft er ooit een aantal gehad en omleidingen gekregen. Hij is er goed doorheengekomen toen. Weet dus wat het is en wat voor een schrik het je bezorgen kan.
    Maar thuis piekeren (makkelijker gezegd dan gedaan) helpt je vader niet en jou ook niet, zeker nu niet.

Mn slaapkamer:-) Nou die is nog hetzelfde als 12 jaar geleden toen ik ging scheiden, heb in die slaapkamer ook vele angsten gehad ook vanwege mn angststoornissen, ging dan heeeel stil diep onder de dekens liggen zo bang.
    Heb ook een tijd mn bed en slaapkamer gehaat.
    Wil deze al heel lang opknappen, maar ja, dat kan ik niet alleen en mn budget staat het momenteel niet toe.
    Zit al 6 jaar in de wao en dat is geen vetpot.
    Ook kan ik het maar niet opbrengen om het behang eraf te pulken etc.
    Ik ga het wel doen, maar wil me eerst beter voelen, meer energie krijgen. Wil ook de kasten en bed enz wit schilderen, dus het is een hele verbouwing.
    Ik zou kunnen proberen om op de kamer van mn kleinzoon of kleindochter te gaan slapen, is misschien wel een idee, maar ben wel een groot bed gewent.
    Ik zal erover nadenken.

Ik kan me zeer goed voorstellen dat je heel erg moet wennen aan je nieuwe huisje. Ik moet er niet aan denken om hier weg te gaan, al heb ik dan nare herinneringen aan mn slaapkamer.

@annemieg,
    meid je hebt helemaal gelijk wat slaapplaats betreft,
    wij slapen op de zolderkamer.....maar die is zeker 15 jaar volgebouwd geweest met ladenkastjes enz, vanalles om maar achter deurtjes te proppen.
    en dus vreselijk slecht slapen, zolang als ik me kan herinneren in die kamer....

op een dag echt alles eruit gesleept en weggegooid of in een andere kamer gezet.
    nu staat er alleen een bed in met nachtkastjes, een airco en een chemisch toilet.
    en zo raar.....sinds die tijd slaap ik vele malen beter!
    die kamer geeft nu rust ipv drukte!
    toch raar......je hebt je ogen dicht, maar je voelt de ruimte!
    we zijn nu 4 maanden verder en nog steeds voel ik de ruimte om me heen!!
    echt een goede tip, annemieg!

sterkte met je vader....knap van je dat je met dubbele emoties toch je uitgestippelde weg doorzet !

@Sietske,

Hoe gaat het met jou dan vandaag?

@Sietske: ik kan me je "slaapkamerprobleem" helemaal voorstellen: het is wat je zegt: ook met je ogen dicht kan een kamer claustrofobisch zijn! Heel erg bedankt voor je compliment! Het moet mij toch even van het hart: toen ik daarstraks huilde aan de telefoon met een zeer goede vriendin kreeg ik de sneer dat ik wel zelf gekozen had voor het afbouwen van de paroxetine (dat kwam "out of the blue", paroxetine was niet aan bod gekomen tijdens de rest van het gesprek!) en ik kreeg bovendien ook nog omfloerst de raad om maar weer de dosis te verhogen! Wat heeft onze maatschappij het toch moeilijk met uitingen van verdriet...Stop er maar snel een pil in, komt inderdaad van de farmaca-industrie maar het leeft ook echt zo in heel de rest van de maatschappij en dat draagt zeker bij aan het "succes" van al die AD!
    @Geram: ik kan me perfect voorstellen dat je nu niet de puf hebt om een kamer te gaan "verbouwen"! Ik heb zelfs de puf niet om nog enkele dingen op te hangen in mijn nieuwe flat: die staan daar ondertussen ook al drie maanden te wachten en ik weet ondertussen perfect waar ik ze wil hebben. Ik wéét ook niet of het de oplossing voor je slaapprobleem zou zijn; het kwam gewoon in me op omdat ik voel hoe moeilijk is zelf wen in deze flat die toch echt wel een droom is (en ook de stimulans naar het afbouwen van de paroxetine). Ik merk alleen met heel veel verbazing hoe moeilijk ik hier toch wen, al ben ik van een krot naar een prachtig gerenoveerd pand verhuisd. Dat had ik absoluut niet verwacht en het valt me eerlijk gezegd ook behoorlijk tegen!

@Annemieg,

Dat is ook een lekkere vriendin zeg, een fijne bemoediging maar niet heus. Weet je, ze weten gewoon niet wat het is en komen dan met de goedkoopste, domste oplossing, frustrerend voor je!! Maar herken het wel hoor!
    Vind het erg naar voor je, of je het nu net nodig hebt zeg om nog even de met de grond gelijk te worden gemaakt, dubbel verdriet!!
    Hou je taai hoor en laat je niet van de wijs brengen!

Sl.kamer.
    Ik denk dat er wel degelijk een waarheid in zit. Ik vind mn sl.kamer super lelijk, was al een keer begonnen met het behang dus het ziet er niet uit, niet gezellig knus zeg maar.
    Ik denk ook als je een sl.kamer hebt waar je met plezier naar kijkt als je in je bedje ligt, je ook rustiger zukt kunnen worden en beter in slaap valt.

Ik ga vanavond en dat is al jaren geleden met mn dochters he terras op hierzo, heb er zo'n zin in! Zou verleden week maar maar toen was ik superziek.
    Hoop dat het goed gaat:-)

@Geram, ik hoop dat je eens een heel goede nachtrust mag hebben! Mijn vader heeft vandaag een elektroshok behandeling gekregen en nadien bleek dat zijn hartritme hersteld was, dus ik ben tenminste voor een stuk gerustgesteld. De confrontatie met het feit dat mensen waarvan je enorm houdt ook sterven is natuurlijk pijnlijk maar tegelijk ook onvermijdelijk.

@Annemieg,

Wat fijn dat het wat beter gaat met je vader?
    Weer een beetje rust daaromtrent.
    Hoe gaat het vandaag met je?
    Dank je voor je wens omtrent mijn slapen, het wordt vooralsnog niet beter.
    Maar ik houd de moed erin, a.k. nacht maar weer afwachten.
    Heb Goij bessen gekocht, die zouden ook een betere slaap bevorderen en nog tal van andere dingen.
    Ik hoop dat je een goede dag krijgt

grt

Ik vind dat het al met al goed gaat: ondanks het hevig schrikken van het nieuws van papa, heb ik het gevoel dat ik vrij stabiel sta op de 4 mg. Het klinkt misschien heel hard maar omdat ik al 14 dagen op die dosis stond, kwam het nieuws niet samen met een afbouwstap en dat lijkt mij toch heel belangrijk. Ik denk dat ik anders even terug omhoog gegaan was, alleen maar om te vermijden dat het fout zou kunnen lopen. Als alles verder goed blijft lopen zal ik binnen 14 dagen zien of ik een mg-tje lager kan gaan. Komt er toch nog slecht nieuws tussen dan blijf ik gewoon een tijdje doorgaan op deze dosis.
    Toch zo jammer dat het slapen voorlopig niet beter wordt. Ik heb net vandaag voor het eerst sinds heel lang wat minder slaap nodig gehad (ik was echt wakker om 10 uur). Het kan best zijn dat het maar om een eenmalig iets gaat, maar alle kleine beetjes zijn meegenomen!

@Annemieg,

Super om te horen dat het redelijk goed gaat en dat je geen terugval hebt gehad. Dat geeft weer wat meer zelfvertrouwen!
    Ik zou als ik jou was iets langer doen over het afbouwen van nog een milligrammetje, nog even voor de zekerheid iets langer stabiliteit.
    Wil niet bemoeizuchtig zijn hoor, maar wat maakt een extra paar weken wachten nou helemaal uit?
    Ik begrijp het wel, je wilt er zo rap mogelijk vanaf, ik ook hoor, maar ik dwing mezzelf nu echt om het superlangzaam te doen. Ik neem het al 15 jaar, dus ik denk, wat maakt dan 3mnd of langer dan nog uit. In de wetenschap dat het beter voor je is en je minder kans maakt op heftiger afkickversch.

Fijn voor je dat je iig vannacht minder slaap nodig had.
    Hoeveel uur sliep je de laatste tijd per nacht?
    grtjs

@Geram: ik heb er wel over gedacht om wat langer op deze dosis te blijven staan dan de gebruikelijke 4 weken maar door wat er met mijn vader gebeurd is heb ik net beslist om gewoon dit tempo (dat tot nu toe goed verloopt) aan te houden. Het zou namelijk goed zijn als ik echt van de paroxetine af zou zijn moest het uiteindelijk fout lopen! Ik ga het echt niet sneller doen dan ik bezig ben, want die 4 volle weken hebben hun nut bewezen maar er is geen enkele reden tot nu toe om het net trager te gaan doen en afbouwen gaat alleen maar moeilijker worden als er ondertussen iets vreselijk mis gaat in mijn leven (mijn moeder is ook "uitbehandeld" en dus eigenlijk terminaal - alleen is dat heel traag gegaan en hebben we ondertussen vrede met die situatie in zoverre je eigenlijk ooit vrede kan hebben met dergelijke dingen). De moment dat er iets akeligs gebeurt kan het wel zijn dat ik, als ik nog maar pas ben overgestapt naar een lagere dosis, terug wat hoger zal gaan. Ik heb het psychologisch niet zo moeilijk met het feit dat ik eventueel terug omhoog zou moeten gaan. Maar "idealiter" zou zijn dat ik al even helemaal gestopt ben als het mis loopt met één van mijn ouders, hoe koel en berekend dat dit ook klinkt. Ik moet nu nog 14 dagen op de 4 mg, dan in principe elke keer 4 weken op de 3, 2 en 1 mg dus dat zijn samen bijna 4 maanden en reken dan ook nog maar een maand om van 1 mg naar niks te gaan. Ik kan alleen maar "hopen" dat het de volgende 5 maanden goed zal gaan met mijn ouders, maar ik weet uit ervaring dat er naast die dingen waarvan je goed weet dat ze je wachten staan, ook nog vaak, totaal uit het niets, heel akelige dingen kunnen overkomen. Ik probeer dan ook gewoon heel alert te blijven, houd in mijn achterhoofd dat het altijd kan gebeuren dat ik even terug omhoog zal moeten, maar ik ga op deze weg verder omdat het tot nu toe goed lukt op deze manier. Het is elke keer weer spannend om naar beneden te gaan en ik ben telkens weer bang dat het niet zal lukken, maar uiteindelijk moet ik telkens wel door de zure appel heen als ik ooit van die vreselijke rotzooi af wil. Even tussendoor: ik heb "maar" 5 jaar geslikt! Hoeveel ik sliep: nou je mag stellen dat ik elke dag ongeveer rond 11 uur in bed kruip en pas echt uitgeslapen ben tussen 11 en 12 uur dus ik slaap momenteel zo'n dikke 12 uur per nacht! Nu moet ik zeggen dat ik altijd veel slaap nodig gehad heb, maar dan spreek ik over ongeveer 9 uur op een nacht. Nu vermoed ik dat het feit dat ik ook nog alprazolam en slaapmedicatie neem er voor iets tussen zitten dat ik zoveel slaap maar het zo veel slaap nodig hebben is absoluut zeker begonnen met het afbouwen van de paroxetine. Ik ben even geneigd geweest om wat minder alprazolam en/of slaapmedicatie te nemen maar toen lieten de oudgedienden op het forum mij direct weten dat ik dat zeker niet mocht doen: kwestie van steeds goed te weten wat welk effect heeft. Ook de huisarts schaarde zich achter dat standpunt: één per één afbouwen en alles heel heel langzaam en voldoende tijd laten tussen het stoppen met de paroxetine en het beginnen afbouwen van of de alprazolam, of de slaapmedicatie (de volgorde wil de huisarts zelfs nog niet bespreken!). Ik heb wel het gevoel dat mijn dagen toch zo ontzettend kort zijn, dat ik soms weinig gedaan krijg op één dag. Maar ja, dat is de prijs die ik blijkbaar moet betalen voor het afbouwen! En als ik zo hoor praten over elektrische schokjes en overgevoelig zijn voor licht en geluid, vind ik dat de prijs bij mij al bij al goed meevalt! Ik heb een flinke klap gehad toen ik overging van 15 mg naar 10 mg en toen hebben Gabry en Sietske mij echt van de afgrond weggetrokken: het had geen dag langer moeten duren zonder hun hulp maar uiteindelijk heeft Gabry mij stabiel gekregen. Ze heeft mij ook flink wat extra raadgevingen meegegeven zoals geen caffeïne, opletten met alcohol (drink ik zelden), genoeg en heel regelmatig slapen, op vaste tijdstippen eten ook al had ik op sommige momenten absoluut geen eetlust, nauwgezet een dagboek bijhouden enz. Ik heb vanaf dag 1 haar raadgevingen opgevolgd en blijkbaar pluk ik daar nu de resultaten van. Ik kan Sietske en Gabry nooit teruggeven wat ze mij gegeven hebben. Dus probeer ik nu op mijn beurt anderen mee op te vangen...zo raakt de cirkel weer gesloten. Ik wens jou toch zo diep uit mijn hart eens een goede nachtrust toe: ik denk dat je het niet alleen lichamelijk heel erg kan gebruiken maar dat het je ook psychisch zou vooruithelpen. Dat is ook het fijne aan het bijhouden van het dagboek: dat je op sommige dagen ziet dat je echt vooruitgang boekt zoals ik vandaag door ineens om 10 uur al uitgerust wakker te worden. Misschien duurt het nu weer een eeuwigheid voor het terugkomt maar het is een eerste stap. Ik merk ook dat sommige dingen na een tijdje gewoon weggevallen zijn (zo was ik in het begin vaak hele dagen bozig) en dat andere dingen toch een heel stuk beter zijn (de spierpijnen!). Die dingen trekken je weer vooruit op moeilijkere momenten.

Premium Account

Lieve Annemie, gelukkig dat het beter gaat met je vader.
    Tot mijn schande heb ik er nog niet op gereageerd, het is geen excuus maar ik heb na het gedoe van de week met ex de dagen bij Greg en Martine het ook heel zwaar gehad dankzij zijn gedrag naar Greg toe. Ik had al zolang het vermoeden dat hij Greg die hij toch vanaf zijn 4e heeft opgevoed en die hem echt als een vader ziet, heel slecht behandeld heeft sinds we uit elkaar zijn. Mijn angst klopte helemaal en Greg heeft eindelijk zijn verhaal gedaan. Ik heb me goed kunnen houden zolang ik bij hun was maar toen ik thuis kwam ben ik ingestort en pas nu aan het einde van de dag zie ik het weer wat zonniger. Al is Greg nu 30, het blijft toch mijn kind en ze moeten niet aan hem komen

Vandaar dat ik me hier niet heb laten zien, ik moest even alles op een rijtje zetten. Ook omdat er bij Greg nog papieren stonden van mijn vader zogenaamd. Het bleek een vieze oude krat met dode beestjes erin met alleen belastingaangiftes van tig jaar geleden, een gummiknuppel en een eng mes en de papieren waar ik zo naar verlangde dus niet... Alles is in Amsterdam in de vuilnisbak gegaan, de wapens worden vernietigd door de vader van Martine die bij de politie is. De krat heb ik stuk gegooid, zo kwaad was ik. En daarna verdrietig.

Wanneer ben ik nou eens van die puntjepuntjepuntje en zijn streken verlost!

Maar met mijn lieve vrienden, ook hier, ga ik er beter uitkomen!

@Zavira, lieverdje maak je toch om mij geen extra zorgen! Je hebt het al meer dan zwaar geneog met puntjepuntjepuntje en je zorgen om je zoon! Natuurlijk blijft hij je kind en moeten ze van hem afblijven! Wat ontzettend oneerlijk om het over papieren van je vader te hebben die dan in realiteit een vieze krat met rommel en akelige dingen blijkt te zijn. Wel goed dat je je eerst eens flink boos gemaakt hebt en natuurlijk komt nadien het verdriet naar boven. Laat het komen, huil lekker uit zoveel en zolang je dat nodig hebt: tranen zijn nodig in het leven, ze ontgiften je ook op een bepaalde manier. Mensen die AD's genomen hebben, hebben dat heel vaak gedaan omdat ze met hun verdriet geen kant uit konden en zich vastreden toen ze zich stoer en sterk wilden houden. Als we afbouwen moeten we ook een manier zien te vinden om verdriet een plaats in ons leven te geven. Verdriet doen zo'n onbeschrijfelijke pijn in je hart en heel je lichaam. Geef het dus alle tijd die het nodig heeft, zonder je daar schuldig over te voelen, zonder dat je je sterk moet houden voor wie dan ook (al begrijp ik dat je je sterk gehouden hebt zolang je bij Greg en Marian op bezoek was: je wil je zoon niet ook nog eens belasten met jouw verdriet nu de man die hij echt als zijn vader ziet, hem nu al een hele tijd zo heel slecht behandeld). Greg heeft nu bij jou zijn verhaal durven doen en daar mag je best trots op zijn want het wijst op een goed band tussen jou en je zoon. Maar ondertussen sleep jij én het verhaal én het verdriet wel mee naar huis. Laat alle gevoelens die hierbij naar boven komen, gewoon komen, brul voor mijn part de hele straat bij mekaar (een therapeut gaf mij ooit de raad om te brullen in een emmer die je over je kop trekt als je niet wil dat de buren je horen!) en huil dan maar weer lekker uit. Zoek nadien een plekje in je huis waar je een tijdje rustig kan blijven zitten om te bekomen van deze waterval aan gevoelens en komen de tranen daar weer, laat ze dan maar komen, tot je helemaal leeggehuild bent. Bedenk dat dat ook een enorme energie kost en schrik niet als de afkickverschijnselen morgen terug wat zwaarder wegen; dat trekt binnen een paar dagen echt wel weer weg. Heb je deze week een afspraak met je accupuncturiste? Ik zou haar zonder schroom vertellen wat er gebeurd is, zodat zij weer kan werken op je woede en je verdriet en het op die manier hopelijk wat hanteerbaar kan maken. Hoelang het ook mag duren: we slepen je er, samen met je vrienden, wel door. Je hebt zelf al een flinke weg afgelegd, dat kunnen ze je niet meer afnemen. En nu ga je het volgende stukje weg doen met ons als "beschermers". En elk stukje dat je wint is ook een overwinning op ...Ja, zeker, je gaat hier al bij al een flink stuk sterker uitkomen! Ik wens je, ondanks alles, een zeer goede nachtrust toe want die kan je zeker gebruiken!

Premium Account

Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen, wat ben je een ongelooflijk mooi en lief mens!

Voor jou ook een dikke nachtknuf, ik ben blij dat ik jou en de anderen hier heb leren kennen! Jullie zijn me al zo dierbaar in een korte tijd.

Pagina 5 van 24 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Seroxat,Paroxetine
    By emma61 in forum Antidepressiva
    Reacties: 280
    Laatste Post: 19-12-16, 09:41
  2. Starten met Paroxetine?
    By PoorTwistedMe in forum Antidepressiva
    Reacties: 56
    Laatste Post: 17-08-13, 10:53
  3. Paroxetine en alcohol
    By Marian in forum Antidepressiva