Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5
  1. #1

    Standaard Kans op zwangerschap? Hulp aub!

    Ik slik altijd goed de pil maar bij mijn vorige strip heb ik een fout gemaakt. Ik ben in de 3e week een pil vergeten (24 na mijn gewone inneemtijd). ik heb hem met mijn domme hoofd doorgeslikt. Na die strip ben ik gewoon gestopt (zaterdag) en ongesteld geworden. Daarna ben ik gewoon die zaterdag weer begonnen aan mijn nieuwe strip. Ben ik nu veilig?
    Tellen die pillen van de 3e week dus eigenlijk als het begin weer van een nieuwe reeks dus de eerste week, en ben ik het daarna 5 dagen 'vergeten' (toen ik ongesteld was) en ben ik nu dus onveilig (omdat ik in week 1 niet goed heb geslikt)??? Of ben ik gewoon door wel ongesteld te worden daarna aan een nieuwe reeks begonnen?? En is er niks aan de hand?

    Ik hoop snel op antwoorden want ik heb de morning after pil al naast me liggen, alvast bedankt!!

  2. #2

    Standaard Re: kans op zwangerschap? Dringend hulp aub !!

    Als je twijfelt, altijd het zekere voor het onzekere nemen... Twijfel zelf ook altijd hoe het nou zit als je in een bepaalde week een pil vergeet, dus dat is het beste advies dat ik je kan geven...
    Voorlopig even met comdoom is ook geen ramp toch? Weet niet of je een vaste partner hebt, maar is sowieso altijd verstandiger om het met te doen. Better safe then sorry toch...

    Xx

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: kans op zwangerschap? Dringend hulp aub !!

    Als je een éénfasenpil gebruikt zoals diana35,Yasmin ed kan het volgens mij absoluut geen kwaad...ik slik al jaren de diana35(ga nu over naar Yasmin)gewoon door zodat ik maar 3à4 keer per jaar ongesteld ben...dan weet ik ook niet in welke 'stripweek' of deel van mijn cyclus zit...maar als je ongesteld bent geweest en daarna gewoon weer je pil bent gaan nemen is er volgens mij écht niets aan de hand!
    Hoe 't zit als je een 'meer-fasenpil' gebruikt...ik heb daar geen ervaring mee,maar nogmaals;je bent toch gewoon ongesteld geworden? Dan is er denk ik geen enkel probleem....ga anders voor 't zekerste eens langs bij je huisarts of bel hem en vraag hem om raad!!!

    succes en sterkte,zal wel ok zijn!

    grtjs Agnes

  4. #4

    Standaard help me ! kan ik nou zwanger worden of niet?!!!!

    Ik was afgelopen week ongetseld en precies een dag nadat myn menstruatie gestopt was heb ik heel fftjes gevreeen met me vriend maar dan zonder condoom! heb ik nu kans dat ik zwanger word?
    pleasee beantwoord me vraag.

  5. #5
    Masja
    Guest

    Standaard Re: kans op zwangerschap? Dringend hulp aub !!

    Hoi Katje, als je op de dag van ongesteldheid met een nieuwe strip begint wordt je niet zwanger, dit is toch ook wat je de eerste keer doet als je de pil gebruikt? Of begrijp ik jouw verhaal niet helemaal? (zagterdag ongesteld en opnieuw begonnen).
    En dan nog even voor Larissa17, eigenlijk moet je zelf je probleem invoeren, nu doe je het zonder reactie aan Katje in haar berichten maar in ieder geval moet je even nagaan wat de eerste dag van je ongesteldheid was. Gewoonlijk ben je aardig safe als je vanaf de eerste dag van je ongesteldheid geteld binnen zo'n 8 dagen onveilig vrijt. Tussen de tiende en twaalfde dag vanaf eerste dag menstruatie geteld kun je bij regelmatige ongestelheid zwanger raken. Maar het zaad blijft een tijdje goed zodat je voor die tijd een ruime marge moet nemen. Als voorbeeld: mocht je op de negende dag zwanger kunnen raken en je heb op dag acht gevreeeën dan is er toch kans dat je zwanger wordt. Als je zeker wilt zijn moet je toch even een test halen (drogist).
    Sterkte beide!
    Masja

Soortgelijke onderwerpen

  1. Gezondheidsraad wil voorlichting vóór zwangerschap - Het FHJ Nieuwsbedrijf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-09-07, 13:51
  2. Kans op zwangerschap?
    By lacuna in forum Zwangerschap
    Reacties: 2
    Laatste Post: 16-08-07, 18:59
  3. Advies om kans op zwangerschap te vergroten - Trouw
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 11-04-07, 09:02
  4. Anabolen en zwangerschap
    By nikita in forum Zwangerschap
    Reacties: 5
    Laatste Post: 08-03-07, 14:32
  5. Wanneer menstrueren na zwangerschap?
    By fran in forum Menstruatie
    Reacties: 5
    Laatste Post: 14-11-06, 13:26