Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Emoties

  1. #1
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Unhappy Emoties

    Emoties..het zijn 'rare' dingen
    soms leuk,soms oervervelend..
    Maar je kunt ze helaas niet altijd bedwingen

    Voor de één veel makkelijker om
    mee om te gaan dan voor een ander
    Emoties blijven soms jaren onverwerkt
    andere worden dan weer snel verwerkt met een lach of waterlander

    Soms heb je echter zoveel emoties
    dat je er op dat moment even echt geen weg meer mee weet
    Het rare gevoel bekruipt je dan;dat het je vanbinnen helemaal leegvreet

    De kunst is ermee leren om te gaan
    maar dat is wel héél makkelijk gezegd
    ...maar véél moeilijker gedaan
    Zodat de vreugde in jezelf weer bovenkomt
    en de plaats inneemt van je verdriet en traan

    Vaak moet je de dingen gewoon leren nemen
    zoals ze komen en ook weer zullen gaan
    maar dat is ook weer makkelijker gezegd dan gedaan
    Toch proberen te accepteren dat het nu eenmaal zo is
    en je diepste gevoelens en je binnenste leren verstaan

    Probeer je hart te openen voor hen
    die ervoor je willen zijn,je willen helpen en voor je willen zorgen
    Zodat in jouw hart de zon weer gaat kunnen schijnen
    iedere dag opnieuw...morgen na morgen
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  2. #2
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Emoties

    Ik zit zelf momenteel even met té veel emoties...ben even doorgeslagen en gebroken...maar ik vecht en kom weer boven...

    Soms wel eens goed om alles eruit te laten en te gooien...
    Ookal voel je je op zo'n moment véél minder....

    Time will heal and time will tell...
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  3. #3

    Standaard Re: Emoties

    Ik heb je 'Gedicht' even zitten lezen Aggie.
    Als dit jouw gevoel is momenteel dan zit je met behoorlijk veel innerlijke zenuwen en dat grenst aan stress, geen eetlust, zeer snel geraakt, huilbuien als je ff alleen bent, het niet meer zien zitten..... dit is een gevaarlijke ontwikkeling.
    Het laatste deel geef je jezelf een raad...een troost, dat is een lichtpuntje maar of je er ook zelf in gelooft is iets anders.

    Weet je nog waar dit forum voor is??
    Spuien van gevoel, emoties maar probeer dan ook te omschrijven over wélke problemen je het hebt.
    Jij hebt vele emoties maar is dat alleen in verband met je ziekte beeld??? dat geloof ik haast niet, hoewel het zou kunnen.

    Mijn vraag is dan ook, lucht je hart, praat erover, gooi het in de groep miss dat we dan mee kunnen grienen of je een hart onder de riem kunnen steken...
    Jij helpt iedereen, geef ons dan ook de kans om jou wat bij te staan indien nodig.... weet je nog, samen staan we sterk dus problemen kunnen we miss ook samen aan...

    Grz, Peter

  4. #4
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Emoties

    Lieve Peter,

    Je hebt volkomen gelijk...heb juist zowat precies hetzelfde gehoord van Petra....
    En ja...er spelen idd veel dingen uit het verleden mee...maar toch vooral die CVS...
    Als ik morgen eens de moed vind zal ik 't eens 'spuien'...al kun je in veel van mijn geplaatste berichten al héél veel vinden...klik op mijn naam en op 'bekijk alle posts van Agnes574'....zijn er wel al meer dan 700...hihi..maar die posten dateren van begin dit jaar!

    Je slaat de spijker op zijn kop Petertje....

    Bedankt voor deze lieve post!!!!!!!!!
    Dikke knuffel Ag Xx

    (Arlette is een bofkont! Al heb ik zelf ook een hele lieve hoor...maar hij wil liever vrolijke dingen horen...hij kan niet zo héél goed omgaan met mijn 'emoties',maar doet enorm zijn best en is er voor me...wat wil een mens nog meer?!)
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  5. #5

    Standaard Re: Emoties

    Ik geloof dat het een beetje veel is om al die posten van je door te nemen... alleen om erachter te komen wat er nu allemaal mis is.....zoveel tijd heb ik nou ook weer niet hihihi, en ik heb het gevoel dat jij dat makkelijker op een rijtje zet dan ik, buiten de problemen die inmiddels al opgelost zijn..

    Dat jouw Vriend/Man goed zijn best doet is idd al heel veel en als hij wat meer moeite heeft met je emoties dan is dat niet erg áls hij je maar blijft steunen en een arm biedt, een schouder waar je tegen kan hangen als je het moeilijk hebt.... dan is daar heel goed mee te leven.

    Wat wil een mens nog meer?
    Wat zou je denken van een gezond lichaam?
    Een gezonde relatie is natuurlijk heel belangrijk maar een gezond lichaam haalt bij jou al heel veel problemen weg he......

    Arlette een bofkont?
    Ach, dat is maar net hoe je dat ziet.... geloof me, ook bij ons is het niet allemaal rozengeur en manenschijn hoor, ook wij hebben onze problemen alleen zijn die van een heel andere aard dan hier allemaal beschreven worden en ja... daar kunnen wij alleen samen uitkomen.... áls we eruit komen.
    Één ding is zeker, als zij een bofkont is met mij dan zou ik het ook zijn met haar.....
    Weet je, liefde is een heel raar iets en heel moeilijk te begrijpen of te doorgronden......

    Grz, Peter

  6. #6
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Emoties

    Heb dan toch de stap gezet en het één en ander onder Dimi's topic geplaast..ben trots op mezelf..hihi..nooit gedacht dat ik dat ooit zou kunnen,laat staan doen! Dikke knuf
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking