Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 299

Onderwerp: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Acnaib
    Guest

Standaard Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Wie heeft er een mirena spiraaltje (gehad) en kan mij haar ervaringen vertellen? Wat ik vooral wil weten is of je bijwerkingen hebt/had.

Standaard Re: Mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door Acnaib
    Wie heeft er een mirena spiraaltje (gehad) en kan mij haar ervaringen vertellen? Wat ik vooral wil weten is of je bijwerkingen hebt/had.
    HALO
    IK HEB NU 8 JAAR ,DUS VOOTDE TWEEDE KEER EEN MIRENA SPIRAAL.
    NIJN ERVARING IS IN 1 WOORD GEWELDIG, IK KAN DIT IEDEREEN AANRADEN.IK WORD NIET MEER ONGESTELD, HEB VERDER GEEN KLACHTEN MEER ZOALS BUIKPIJN ERGE BLOEDINGEN EN WISSELENDE STEMMINGEN.EN HET INBRENGEN DOET ZEKER GEEN PIJN, IK HEB ER NU VOOR DE TWEEDE KEER 1,EN JE VOELT ER ECHT HELEMAAL NIKS VAN.
    GR ANJA

Mieke
    Guest

Standaard Re: Mirena-spiraal

Ik heb mijn tweede mirena spiraaltje sinds 1 jaar. Het eerste had ik vijf jaar zonder problemen.
    Het laatste jaar heb ik last gekregen van rugpijn, vochtretentie, huidproblemen, flauwvallen en hoge bloeddruk. Ik denk dat het tweede spiraal niet de zelfde samenstelling heeft als het eerste.

natje
    Guest

Talking Re: Mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door Mieke
    Ik heb mijn tweede mirena spiraaltje sinds 1 jaar. Het eerste had ik vijf jaar zonder problemen.
    Het laatste jaar heb ik last gekregen van rugpijn, vochtretentie, huidproblemen, flauwvallen en hoge bloeddruk. Ik denk dat het tweede spiraal niet de zelfde samenstelling heeft als het eerste.

Ik heb nu een maand mn eerste spiraal erin zitten. ik ben nu voor het eerst ongesteld geweest en ben in 2 dagen 5 druppels verloren. nu is het weer weg. moet wel toegeven dat ik me gisteren ouderwets volgevreeten heb haha. deze spiraal is de top iedereen zet beter dat ding het is veilig en gewoon fantastisch.

anomiempje
    Guest

Exclamation Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

hallo,
    oktober 2004 heb ik er ook een laten plaatsen, na succes verhalen van collega's.
    Ik had hevige bloedingen en de gynaecoloog vond het ook een goed idee.
    In november de na controle en hij zat er nog.
    Inmiddels kreeg ik een vriend dus hij kwam wel erg goed uit.
    In Januari wilde hij weer vrij zijn en maakte er tot groot verdriet van mij uit.
    Mijn menstruatie bleef uit en dat kon, stond immers in de gebruiksaanwijzing.
    Ik werd wel wat dikker, maar ik werk voor uitzendbureaus, dus heb niet altijd werk. En liefdesverdriet en werkeloos zijn is niet zo een goede combinatie.
    In maart kreeg ik weer werk en was een goede afleiding en het ging weer lekker.
    Tot ik half april leven begon te voelen en bleek 19 weken zwanger.
    ik heb al twee pubers en ben gescheiden dus het was een bekend gevoel en hevig schrikken.
    Ik ben begin veertig en heb de moeilijkste beslissing van mijn leven genomen.
    Ik heb veel steun gehad van familie, vriendinnen,huisarts en gynaecoloog.
    Ik heb die week nog door gewerkt en vrijdags weg laten halen.
    Een onzekere toekomst wilde ik dit kind niet geven.
    En daarbij ik zit voor mijn leven al vast aan een vent die me in de steek heeft gelaten, nog een erbij is me echt te veel.
    Bovendien zou ik daardoor in de bijstand terecht komen, met een hypotheek op mijn huis erbij.
    Na een week thuis ben ik weer gaan werken. Die maandag kreeg ik te horen dat ze me niet meer nodig hadden, omdat ik te chaotisch was.
    Ik heb mijn werkbriefje laten tekenen en ben vertrokken zonder de ware reden te vertellen. die had me toch niet meer kunnen redden.
    Het spiraaltje is nooit gevonden, die ben ik dus verloren in december.
    ik heb er niets van gemerkt.
    Zwangerschapsignalen heb ik anders ingevuld.
    Hijgend tegen de brug op fietsen, ja, je bent dikker en weinig beweging
    de steken in mijn borst zouden wel eens van de hormonen spiraal kunnen komen.
    En ik paste al mijn kleren nog.
    Laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen, dan blijft je de ellende van mij bespaard. Ik zeg niet dat je hem niet moet nemen, want ik ben ervan overtuigd dat hij ideaal, zolang hij blijft zitten.
    Maar controleer jezelf op zwangerschap als de menstruatie uitblijft.
    Laatst aangepast door Alex : 07-12-15 om 16:14 Reden: Aanpassing van hyperlink

Standaard Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Ik heb mijn tweede mirena spiraaltje. De eerste heeft vijf jaar goed gewerkt en de tweede doet dat nu ook. Met het eerste spiraaltje had ik alleen nog heeeel lichte bloedingen als ik erg gestresst was. Nu met het tweede spiraaltje helemaal nooit bloed meer. Ideaal, ben er erg gelukkig mee. Bij mij moet het onder narcose ingebracht worden, omdat ik zo'n nauwe vagina heb. Maar dat heb ik er graag voor over. Ik kan je Mirena van harte aanbevelen.

Gast1
    Guest

Ik heb ook mijn huisarts gevraagd naar het mirena spriaaltje, maar zij raadde het me af. Ik ben 22 (toen 21) en het gebeurt wel eens dat ik de pil vergeet (heeeel af en toe, laatste jaar niet meer gedaan.)

Zij raadde het af omdat ik nog geen kinderen heb gehad en wel wil hebben, en ze had patientes met mirena die een half jaar lang bloedingen hadden en andere vervelende bijwerkingen. Ook moet je je afvragen of nooit meer ongesteld worden wel zo leuk is: ik heb een vriend en ik ben toch elke maand blij als ik toch ongesteld word, want anders word ik gek doordat ik denk dat ik zwanger ben :S

Toen heb ik 1 maand de nuvaring geprobeerd, zelfde als de pil eigenlijk: je stopt de nuva ring erin op de dag dat je weer je 1e pil zou slikken na de stopweek, maar je laat hem dan 3 weken zitten en je haalt 'm er weer uit op de dag dat je je laatste pil zou slikken voor de stopweek.

Nadeel: nuvaring wordt niet vergoed, en ik en m'n vriend voelden 'm zitten bij de sex (erg irritant, met name voor mij.)

hallo,
    Ik heb het mirena spiraal nu bijna 3 jaar. Ik vind het ideaal. Ik heb geen last meer menstruatie. Ik vloei nauwelijks. Misschien 1 keer een paar druppels in de drie vier maanden. Ik vind het heerlijk om niet meer ongesteld te zijn en mij geen zorgen meer te maken over gescheurde condooms of vergeten pil.
    Het begin is vervelend. Ondanks dat ik al twee kinderen heb gehad vond ik het plaatsen vervelend. het deed niet echt vreselijk pijn maar ik vond het wel naar. Ik heb de dag van plaatsing veel krampen gehad. Ook de weken erna had ik vage klachten. Krampen bloedverlies soms wel dagen achter elkaar. Niet veel maar toch lastig. Ik werd er gek van. Bijna had ik de spiraal weer laten verwijderen omdat ik er gek van werd. Twee vriendinnen zeiden echter niet doen je hebt er straks zoveel plezier van. Gelukkig heb ik hem laten zitten. Als ik de spiraal er uit moet halen laat ik meteen weer een nieuwe zetten want nooit meer ongesteld zijn is voor mij ideaal!
    Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen of het verwijderen van het spiraal makkelijk gaat en of het pijnloos is_
    groeten Chantal

Tamaratjuhh
    Guest

Ik heb erg snel last van acne/puistjes en vraag mij af of de mirenaspiraal ook voor mij geschikt is.
    Mijn schoonzusje beweert namelijk dat zij doordat zij niet meer ongesteld werd meer puistjes kreeg.
    Heeft dit iets met elkaar te maken of staat dit los van elkaar???

ikki
    Guest

Ik ben 'm zojuist (na een bezoek aan het toilet) verloren na 1,5 jaar lang menstrueren.
    Sorry, maar van mij dus niet zo'n bericht vol lof.
    Had wel gehoopt dat het anders was en me verheugd op het feit niet meer (of in ieder geval minder) te menstrueren.
    Helaas is het bij mij dus bijna 1,5 jaar wel zo geweest.
    Jammer!

Groetjes Sue

anoniempje
    Guest

Unhappy Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door ikki
    Ik ben 'm zojuist (na een bezoek aan het toilet) verloren na 1,5 jaar lang menstrueren.
    Sorry, maar van mij dus niet zo'n bericht vol lof.
    Had wel gehoopt dat het anders was en me verheugd op het feit niet meer (of in ieder geval minder) te menstrueren.
    Helaas is het bij mij dus bijna 1,5 jaar wel zo geweest.
    Jammer!

Groetjes Sue
    Hallo Sue,
    Gelukkig heb je het gemerkt en blijft je mijn schrik bespaard.
    Misschien is dit een optie voor je.
    ik ben weer aan de pil en krijg in september ballon therapie.
    Schijnt goed te zijn voor vrouwen die hevig menstrueren in de overgang en geen kinderen meer willen.
    ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar het was de volgende optie van de gyn. of het lukt is 2 want ik heb wel een klein vleesboompje die in de weg kan zitten. Maar ik heb op internet al positieve verhalen gevonden.
    oja ik laat me ook gelijk steriliseren.
    want het is niet 100% veilig. 1 keer schrikken is genoeg
    groetjes anoniempje

Sue (ikki)
    Guest

Ik heb het geluk dat mijn partner zich in December 2004 al heeft laten steriliseren.
    Dus wat zwangerschap betrefd maak ik me geen zorgen.
    Alleen dat ze me zo 1,5 jaar aan hebben laten tobben.
    Daar baal ik van.
    En me dan steeds maar vertellen dat 1,5 jaar menstrueren "volstrekt normaal" is en mijn lichaam nog aan de Mirena moet wennen.
    Ik geloof er niet zo hard meer in.
    Als ik 'm inderdaad kwijt ben, dan denk ik dat ik héél erg blij en opgelucht zal voelen.

Groetjes Sue

anoniempje
    Guest

Smile Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door Sue (ikki)
    Ik heb het geluk dat mijn partner zich in December 2004 al heeft laten steriliseren.
    Dus wat zwangerschap betrefd maak ik me geen zorgen.
    Alleen dat ze me zo 1,5 jaar aan hebben laten tobben.
    Daar baal ik van.
    En me dan steeds maar vertellen dat 1,5 jaar menstrueren "volstrekt normaal" is en mijn lichaam nog aan de Mirena moet wennen.
    Ik geloof er niet zo hard meer in.
    Als ik 'm inderdaad kwijt ben, dan denk ik dat ik héél erg blij en opgelucht zal voelen.

Groetjes Sue
    Hoi Sue,
    Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen na anderhalf jaar tobben.
    ik had het graag ook anders gezien, zeker als iedereen er zoveel lof over heeft, ga je er niet vanauit dat je hem kan verliezen en dat het bij jou heel anders kan zijn.
    En 1 1/2 jaar wennen is wel heel erg lang.
    ik hoop dat het tobben voor je nu voorbij is
    hartelijke groeten anoniempje

Sue
    Guest

Ik hoop dus ook dat het tobben eens voorbij is.
    Het heeft nu gewoon al lang genoeg geduurt.
    Moet zeggen dat alleen het idee al dát ik dat ding kwijt ben,
    me een soort van rust gevoel en vrij gevoel geeft.
    Een soort van opluchting.
    Natuurlijk weet ik de 23e pas echt zeker dat ie weg is of niet,
    Maar alleen het idee al.......
    Het voelt nu al zoveel beter...

Groetjes Sue,

Erna
    Guest

Citaat Origineel gepost door anoniempje
    Hallo Sue,
    Gelukkig heb je het gemerkt en blijft je mijn schrik bespaard.
    Misschien is dit een optie voor je.
    ik ben weer aan de pil en krijg in september ballon therapie.
    Schijnt goed te zijn voor vrouwen die hevig menstrueren in de overgang en geen kinderen meer willen.
    ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar het was de volgende optie van de gyn. of het lukt is 2 want ik heb wel een klein vleesboompje die in de weg kan zitten. Maar ik heb op internet al positieve verhalen gevonden.
    oja ik laat me ook gelijk steriliseren.
    want het is niet 100% veilig. 1 keer schrikken is genoeg
    groetjes anoniempje
    Hoi Anoniempje,
    Bijna zes weken geleden heb ik een ballontherapie gehad. Ik ben er erg enthousiast over, mijn klachten zijn voor het grootste deel verdwenen. De ingreep gebeurde bij een dagopname, de dag zelf voelde ik me beroerd, de volgende dag al iets minder en na 4 dagen was ik hersteld. Drie dagen later was de eerstvolgende menstruatie en ik had nauwelijks last!! Nu heb ik ook de 2e menstruatie achter de rug en weer hetzelfde: heel weinig bloedverlies, en maar 1 dagje buikkramp (wel zoveel dat ik een pijnstiller moet nemen als ik die dag naar mijn werk moet). Minder moe en uitgeput, minder het gevoel van totaal-ziek zijn, meer energie, ik voel me sinds die ingreep 10 jaar jonger!!

groeten en succes met de ingreep
    Erna

Lightbulb Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door Erna
    Hoi Anoniempje,
    Bijna zes weken geleden heb ik een ballontherapie gehad. Ik ben er erg enthousiast over, mijn klachten zijn voor het grootste deel verdwenen. De ingreep gebeurde bij een dagopname, de dag zelf voelde ik me beroerd, de volgende dag al iets minder en na 4 dagen was ik hersteld. Drie dagen later was de eerstvolgende menstruatie en ik had nauwelijks last!! Nu heb ik ook de 2e menstruatie achter de rug en weer hetzelfde: heel weinig bloedverlies, en maar 1 dagje buikkramp (wel zoveel dat ik een pijnstiller moet nemen als ik die dag naar mijn werk moet). Minder moe en uitgeput, minder het gevoel van totaal-ziek zijn, meer energie, ik voel me sinds die ingreep 10 jaar jonger!!

groeten en succes met de ingreep
    Erna
    Hoi Erna,
    dank je wel voor je reactie.
    Dan hoef ik er niet tegenop te zien.
    groetjes anoniempje

Thumbs up Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door anoniempje
    Hoi Erna,
    dank je wel voor je reactie.
    Dan hoef ik er niet tegenop te zien.
    groetjes anoniempje
    hoi Erna,
    ik ben gisteren geweest voor de ballontherapie en ik vloei nu al niet meer.
    ik heb alleen een nacht in het ziekenhuis moeten blijven van de pijn, waarschijnlijk de sterilisatie en daar kreeg ik morfine voor en daardoor moest ik vreselijk overgeven, en als je niets gegeten hebt dan weet je wel wat er komt.
    maar ik voel me nu goed, ik moet alleen niet lachen en bukken doet ook zeer, maar verder gaat het wel goed
    groetjes anoniempje

Hallo,

Ik heb de mirena spiraal nu zo'n 3 maanden, het inbrengen was voor mij geheel pijnloos.
    Vanaf het moment dat ie erin zit ben ik wel aan het vloeien, de ene keer bijna niets meer en dan het volgende moment echt weer met bloed. Hier wordt je wel een beetje zat van! Je weet niet echt waar je aan toe bent.
    Waar ik wel last van heb is hoofdpijn, nou weet ik niet of dit geheel te wijten is aan de spiraal maar mijn gevoel zegt van wel. Je stemming wordt hierdoor wel bepaald.

Zijn er meer dames die hier last van hebben??????
    IK twijfel nml. of ik hem eruit moet halen of niet.

gr. W.

Thumbs down Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

[QUOTE=wendyd]Hallo,

Ik heb de mirena spiraal nu zo'n 3 maanden, het inbrengen was voor mij geheel pijnloos.
    Vanaf het moment dat ie erin zit ben ik wel aan het vloeien, de ene keer bijna niets meer en dan het volgende moment echt weer met bloed. Hier wordt je wel een beetje zat van! Je weet niet echt waar je aan toe bent.
    Waar ik wel last van heb is hoofdpijn, nou weet ik niet of dit geheel te wijten is aan de spiraal maar mijn gevoel zegt van wel. Je stemming wordt hierdoor wel bepaald.

Zijn er meer dames die hier last van hebben??????
    IK twijfel nml. of ik hem eruit moet halen of niet.

Dag Wendy,

Ik geloof dat we elkaar een handje kunnen geven, ik de mirena spiraal ook zo'n 3 maanden geleden laten plaatsen. En in plaats van 6 dagen in de maand ongesteld, ben ik nu 6 dagen in de maand NIET ongesteld.
    Vaak een zeurderig gevoel in mijn buik, vermoeide benen en pijn onder in mijn rug. Ook ik loop te twijfelen of ik hem eruit zal laten halen, het leek me het ideale voorbehoedsmiddel, ook omdat het de menstruatie zou verminderen maar helaas geldt dat niet voor mij.
    Ik ga in ieder geval volgende week terug naar mijn huisarts om te overleggen. confused:

Maatje

Wink Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal(goed en slecht)

Hallo,

Hier even een mirena-ervaring met goed en slecht nieuws.
    Het goede nieuws is dat mirena veel minder hormonen bevat, bij mij werden de stemmingswisselingen stukken minder en ook werd ik echt een stuk minder ongesteld. Daarnaast ben ik al vanaf mn 15e aan de pil (ben nu 24) en heb ik sindsdien dus geen echte eisprong meer gehad. Ik vond het tijd om met mirena mn hormonale evenwicht weer te herstellen. maarrrrrrrrr.

Het inbrengen deed bij mij echt vreselijk pijn! ik heb hem laten inbrengen in het ziekenhuis. het lijkt echt alsof er een naald door je baarmoeder wordt gespietst, door die pijn ben ik ook flauwgevallen. Toen ik was bijgekomen had ik VRESELIJKE buikpijn . zo'n beetje het buikpijn dat je hebt als je net ongesteld moet worden maar dan 100x erger. Het leken wel weeen ofzo, ze kwamen echt om de 5 minuten. De zuster gaf me maar wat zetpillen tegen de pijn maar door de "weeen" moest ik gewoon steeds naar de wc, en poepte ik de pillen weer net zo hard uit. Mn ma heeft me naar huis gebracht en ik kon echt niks anders doen dan alleen maar liggen. gelukkig werden de weeen wel steeds minder maar ohhhhhhh wat een pijn, had daarvoor mn verstandkies laten trekken maar dat was vergeleken bij dit een peuleschil. Ik moet wel vertellen dat ik nog geen kinderen heb en ik heb ergens gelezen dat als je nog geen kinderen heb, je beter de mirena onder plaatselijke verdoving kan laten inbrengen...

zuukzess!!!

christie
    Guest

Hallo allemaal,
    Hier mijn ervaringen met mirena: Sinds een tijdje heb ik mijn 2e mirenaspiraal.
    Ik vond het plaatsen van de eerste erg pijnlijk, daarna heb ik nog weken last gehad van buik en rugpijn en heb maar liefst 9 (!) maanden gedruppeld. (spotting). Volgens de mirenafabrikant was ik een uitzondering maar ja toch, ik zat er mooi mee. Heb toen vaak lactacyd, vaginale douche gebruikt om me toch een beetje schoon te voelen of voor seks. (of het huismerk van kruidvat, even goed) Na 9 maanden was ik vrijwel volledig af van de menstruaties, slechts een druppeltje per maand. Heerlijk, nooit meer tampons of verbandjes. Scheelt een hoop geld en je hoeft er nooit meer aan te denken!
    Het plaatsen van de 2e spiraal was nog pijnlijker, ik ben wel een watje maar 2 keer bijna flauwvallen was wel heftig. Volgens de arts kwam het doordat het baarmoederweefsel taai was geworden door het gebrek aan oestrogenen? Het was gelukkig snel over en na één dag had ik nergens last meer van. Oh ja voor de plaatsing moest ik 100 mg diclofenac slikken, dat is wel aan te raden als je pijnlijk aangelegd bent. Het is een pijnstiller maar maakt ook het weefsel weker zodat het inbrengen makkelijker gaat. Er zijn dus genoeg vrouwen (oa een vriendin van me) die er niks van voelen..........
    Ik ben ondanks het pijnlijke inbrengen wel weg van mirena. Even doorbijten maar dan ben je voor 5 jaar klaar, nergens aan denken. Vooral heerlijk dat je niet meer ongesteld wordt. Nou ja nauwelijks dan. Ik ben overigens wel nog sjagrijnig enzo van te voren.
    Nog iets wat niet vaak gezegd wordt, mijn partner kon de draadjes van mirena wel voelen, met zijn vingers dan. Hij was daarom minder gemotiveerd om een condoom te gebruiken, de uil. Het schijnt als dat een probleem is dat je de draadjes heel kort kunt laten afknippen.
    Nou meiden dat was mijn verhaal, hoop dat je er iets aan hebt. Ik hoop dat ik over een kleine 5 jaar geen anticonceptie meer nodig heb (ben 43) Zo niet dan zou ik toch weer voor mirena kiezen vooral omdat ik dan niet meer ongesteld ben. Het schijnt ook voorgeschreven worden tijdens de overgang trouwens.
    groetjes, christie

Anonimous
    Guest

Ik heb de mirenaspiraal nu 1,5 jaar en ben de eerste 6 maanden wel ongesteld geweest en daarna niet meer. Tot 1,5 maand geleden. Ik heb toen twee weken lang gedruppeld. Ik vind nu dat mijn lichaam vreemd aanvoelt. Mijn borsten doen pijn en zijn gegroeid en ik heb af en toe buikkrampen en wordt wat dikker. Ik ben bang dat ik hem heb verloren, kan het ook zijn dat je dit niet merkt? Ik ben af en toe 's ochtends beroerd maar hoef niet over te geven ofzo. Is het verstandig om een zwangerschapstest te doen?

Groetjes Anoniempje

P.s. ik heb vorig jaar een kikoperatie gehad in mijn baarmoeder waarbij er verkelvingen weggehaald zijn, kan de spiraal toen aangetast zijn?
    Laatst aangepast door Alex : 07-12-15 om 15:32 Reden: Aanpassen link

Citaat Origineel gepost door Anonimous
    Ik heb de mirenaspiraal nu 1,5 jaar en ben de eerste 6 maanden wel ongesteld geweest en daarna niet meer. Tot 1,5 maand geleden. Ik heb toen twee weken lang gedruppeld. Ik vind nu dat mijn lichaam vreemd aanvoelt. Mijn borsten doen pijn en zijn gegroeid en ik heb af en toe buikkrampen en wordt wat dikker. Ik ben bang dat ik hem heb verloren, kan het ook zijn dat je dit niet merkt? Ik ben af en toe 's ochtends beroerd maar hoef niet over te geven ofzo. Is het verstandig om een zwangerschapstest te doen?

Groetjes Anoniempje

P.s. ik heb vorig jaar een kikoperatie gehad in mijn baarmoeder waarbij er verkelvingen weggehaald zijn, kan de spiraal toen aangetast zijn?
    Hoi andere anoniempje,
    als je een stukje terug leest kan je lezen, dat waar jij bang voor bent, mij is overkomen.
    het lijkt mij heel verstandig om een zwangerschapstest te doen.
    ga ermee naar je huisarts, die kan je allerlei adviezen geven en weet de weg.
    en welke beslissing je ook neemt, het is de jouwe en mijn steun heb je.
    tot nu toe heb ik van al mijn familie, vrienden en kennissen alleen maar positieve reacties.
    ik wens je veel sterkte anoniempje

Hallo mensen,

Ik ben een meisje van 20 en heb na 3 abortussen gekozen voor een mirena spiraaltje. Tijdens de laatste abortus werd hij meteen mee ingebracht dus daar had ik geen extra last van.
    Mijn bloedingen waren gelukkig maandelijks en maar 3 dagen hevig. helaas werd ik in november na 8 maanden niet ongesteld, natuurlijk wist ik dat dit kon gebeuren maar in combinatie met buikpijn en gezwolle borsten heb ik toch maar een test gedaan. Deze was negatief maar nog steeds had ik buikpijn. Inmiddels ben ik naar de dokter gegaan en die vertelde me dat het best normaal was dat je na 6 tot 9 maanden een omslag van je hormonen kreeg en dat daar ook mijn buikklachten vandaan kunnen komen. Ik heb nu al een maand buikpijn en vraag me nog af of dit normaal is. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik ben erg blij met t spiraaltje en wil hem graag houden maar ben mijn bed nu wel zat.

Loes
    Guest

hallo,

ik ben 26 jaar oud en heb sinds 2002 een koperspiraaltje. Ik ben erg ontevreden omdat ik verschrikkelijk hevige menstruaties heb, ze duren vaak wel 1,5 week en zijn erg hevig met zware hoofdpijn.

Ik had daarvoor de pil Diane 35 maar in combinatie met mijn bloeddrukmedicijnen was die niet meer betrouwbaar.

Ik overweeg nu om mijn koperspiraaltje te laten vervangen door een mirena-spiraaltje.

Is dit een verstandige keus ?

Sand
    Guest

Ik heb de Mirena nu 5 maanden, af en toe spotting gehad maar sinds eergisteren bloed ik behoorlijk en heb ik weer de ouderwetse ongesteldheidskrampen. En die zijn hevig bij mij! Dus ik baal enorm. Gaat dat weer over? Wie weet dat?

Groetjes

Gast3
    Guest

Citaat Origineel gepost door anomiempje
    hallo,
    oktober 2004 heb ik er ook een laten plaatsen, na succes verhalen van collega's.
    Ik had hevige bloedingen en de gynaecoloog vond het ook een goed idee.
    In november de na controle en hij zat er nog.
    Inmiddels kreeg ik een vriend dus hij kwam wel erg goed uit.
    In Januari wilde hij weer vrij zijn en maakte er tot groot verdriet van mij uit.
    Mijn menstruatie bleef uit en dat kon, stond immers in de gebruiksaanwijzing.
    Ik werd wel wat dikker, maar ik werk voor uitzendbureaus, dus heb niet altijd werk. En liefdesverdriet en werkeloos zijn is niet zo een goede combinatie.
    In maart kreeg ik weer werk en was een goede afleiding en het ging weer lekker.
    Tot ik half april leven begon te voelen en bleek 19 weken zwanger.
    ik heb al twee pubers en ben gescheiden dus het was een bekend gevoel en hevig schrikken.
    Ik ben begin veertig en heb de moeilijkste beslissing van mijn leven genomen.
    Ik heb veel steun gehad van familie, vriendinnen,huisarts en gynaecoloog.
    Ik heb die week nog door gewerkt en vrijdags weg laten halen.
    Een onzekere toekomst wilde ik dit kind niet geven.
    En daarbij ik zit voor mijn leven al vast aan een vent die me in de steek heeft gelaten, nog een erbij is me echt te veel.
    Bovendien zou ik daardoor in de bijstand terecht komen, met een hypotheek op mijn huis erbij.
    Na een week thuis ben ik weer gaan werken. Die maandag kreeg ik te horen dat ze me niet meer nodig hadden, omdat ik te chaotisch was.
    Ik heb mijn werkbriefje laten tekenen en ben vertrokken zonder de ware reden te vertellen. die had me toch niet meer kunnen redden.
    Het spiraaltje is nooit gevonden, die ben ik dus verloren in december.
    ik heb er niets van gemerkt.
    Zwangerschapsignalen heb ik anders ingevuld.
    Hijgend tegen de brug op fietsen, ja, je bent dikker en weinig beweging
    de steken in mijn borst zouden wel eens van de hormonen spiraal kunnen komen.
    En ik paste al mijn kleren nog.
    Laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen, dan blijft je de ellende van mij bespaard. Ik zeg niet dat je hem niet moet nemen, want ik ben ervan overtuigd dat hij ideaal, zolang hij blijft zitten.
    Maar controleer jezelf op zwangerschap als de menstruatie uitblijft.
    Heel verdrietig allemaal vooral voor de baby ...............

Abortus plegen is een moeilijk ondewerp. Je kunt het op allerlei manieren opvatten. Je kan je afvragen of het voor de baby juist verdrietig was om in een omgeving als van anoniempje geboren te worden. Anoniempje voelde dit waarschijnlijk wel zo en ik vind het knap dat ze haar verhaal wil delen met anderen. Zo'n beslissing neem je niet zo maar.

Groetjes
    Nora

Natuurlijk neem je niet zomaar zo'n beslissing persoonlijk had ik dat voor adoptie oid gekozen want ik vind 19 weken al een echt mensje maar dat is mijn mening .....

Gast3
    Guest

hoi hoi

ik wil graag het mirena spiraal laten plaatsen, heeft iemand die nog geen kinderen heeft gekregen hier ervaring mee? Het schijnt dan namelijk erg pijnlijk te zijn.. En eigenlijk ben ik een beetje bang voor de pijn.

groetjes een onzeker iemand

lot
    Guest

ik heb hem 3 maanden terug laten inbrengen en mijn advies is : laat je verdoven !!
    ik heb dat niet gedaan en ik heb nog nooit zon pijn gehad !!
    ook over het ding in zjin geheel ben ik niet erg tevreden helaas, onvoorspelbara , hevigere bloedingen dan daarvoor, ik ben aangekomen , soms voelt t of ik 3 maanden zwanger ben, erge krampen ...

das mijn ervaring , maar ik lees ook hele positieve , t is voor ieder weer anders denk ik

Acnaib
    Guest

Hoi allemaal, ik heb GEEN spiraaltje laten plaatsen. Niet nav. jullie verhalen maar ik wilde geen hormoon-toestanden meer in mijn lijf. (ik ben al 9 jaar gesteriliseerd) Ik heb besloten om er maar mee te leren omgaan met het feit dat ik 2 weken bloedverlies heb en ongeveer 9 dagen niet (want dat is de reden dat de vrouwenarts mij het mirena spriraaltje aanraadde). Het is niet prettig maar ik weet wanneer ik "het" moet worden, het duurt alleen wat lang voordat ik er vanaf ben. Maar nogmaals, dat heb ik nu geaccepteerd. bedankt voor al jullie reacties

Het is niet nodig om nog lang ongemak te hebben van menstruatie!!!
    Heb je al eens aan ballontherapie gedacht?
    Dat is het verschroeien van je baarmoederslijmvlies.
    ik heb dat in september laten doen en mijn menstruatie is beperkt tot 5 dagen met minimaal bloedverlies. Voorheen verloor ik zoveel bloed dat ik er licht van in mijn hoofd werd!
    ik was zieker van de sterilisatie dan van de ballontherapie.
    en jij bent al gesteriliseerd, dat scheelt.
    Op internet is er meer van te vinden op de site van het anthonius ziekenhuis in nieuwegein.
    echt een aanrader.

heeey ik ben een meisje van 17 en de gyneacoloog heeft tegen mij gezegd dat ik misschien maar eens aan een spiraaltje moest beginnen!vanwege mijn hevige pijn tijdens menstruatie.Ik ben gelijk informatie gaan zoeken en vragen aan mensen en op internet gekeken op deze site er staan veel positieve maar ook negatieve reacties op nu weet ik niet wat goed is veel mensen zeggen dat je toch nog veel kans heb om zwanger te raken!en ik vind het niet een prettig idee om 5 jaar een ding in je lichaam te hebben wat daar eigenlijk niet thuis hoort is dit wel zo goed??zijn er mensen die wel zwanger zijn geraakt door een spiraal
    ??? groetjes meisje 17

Roosje
    Guest

Citaat Origineel gepost door Gast3
    hoi hoi

ik wil graag het mirena spiraal laten plaatsen, heeft iemand die nog geen kinderen heeft gekregen hier ervaring mee? Het schijnt dan namelijk erg pijnlijk te zijn.. En eigenlijk ben ik een beetje bang voor de pijn.

groetjes een onzeker iemand
    Hoi Gast,

Ik ben zelf 21 jaar en heb het mirena spiraaltje nu z'on 2 jaar geleden laten plaatsen. Ik heb nog geen kinderen en na een inwendig onderzoek bij de gyn hebben ze besloten het spiraaltje onder narcose te plaatsen. Mijn baarmoedermond is erg nauw en ze waren bang dat ze me teveel pijn gingen doen. Geef aan bij de gyn dat je bang bent voor de pijn bij het plaatsen... Zij doen hun uiterste best om je gerust te stellen.
    Na het plaatsen is het een vreemd gevoel en zul je last van buikkrampen hebben met enig bloedverlies. Ik ben s'middags even naar bed gegaan om mijn roes uit te slapen en s'avonds ben ik zelfs wat wezen drinken met vrienden. Ik ben erg tevreden over het spiraaltje en heb nauwelijks tot geen bloedverlies meer. De buikkrampen heb ik na 2 jaar nog steeds en daar zal ik waarschijnlijk ook niet van afkomen. Deze buikkrampen lijken wel weeen die zich elke 5 of 10 min herhalen. Ik heb deze krampen overigens alleen als ik me druk maak, gestresd ben of als ik trappen op en af ren.

Dit zijn even mijn ervaringen in het kort met het spiraaltje.. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en wens je veel succes mocht je besluiten de mirena te plaatsen.

Groetjes Roos

P.s. Geef aan dat je er tegen op ziet....!!!!!

Hallo iedereen,

Deze week krijg ik i.v.m. heftige menstruaties een gynaecologsiche echo en mijn huisarts adviseert om aan de gynaecoloog te vragen, of het Mirena spiraaltje een optie voor me is.
    Helaas heb ik hier negatieve verhalen gelezen en begin nu toch te twijfelen of dit wel een goede optie is. Wie o wie kan me verder helpen?

Groetjes van June.

Gast11111
    Guest

Thumbs up Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door Acnaib
    Ik heb 5 maanden geleden een spiraaltje gekregen. Het plaatsen deed gewoon veel pijn (geen kinderen gehad en zonder verdoving), maar binnen 5 minuten is het voorbij!! Daarna werd ik niet zo lekker, heb overgegeven en nog 2 dagen buikpijn gehad.. Daarna niets meer gemerkt!! Ik ben vanaf het plaatsen ook niet meer ongesteld geworden, echt heerlijk!!! Voorlopig ben ik er voor 5 jaar vanaf, daar heb ik die 5 minuten hel wel voor over gehad. Ik zou het gewoon doen!!

hallo June

Ik heb ook overwogen een spiraal te laten plaatsen,maar ik heb het toch niet gedaan ik heb heel erge last van menstruatiepijn niet normaal meer gewoon maar ik heb het niet laten doen door de verhalen die ik hoor!ik heb een vriend en ben bang dat spiraal kwijt te raken en zwanger te worden zonder het te weten en ik ben nog maar 17 dus een kind is nog niet zo handig!je moet zelf een beslissing nemen!Kijk naar de voor en nadelen!praat er veel over en verder ja kan ook de pil lange tijd doorslikken zodat je minder vak ghevige menstruatie heb ik doe dat ook nu en dat bevalt me wel!

groetjes

Hallo..
    Ik zat al vanaf mn 13e aan microgynon de lichtste pil, vanwege mn hormonen.
    vanaf mn 17e ben ik de laatste 3 maanden amper tot bijna niet ongesteld geworden, 2 zwangerschaps testen gedaan, niet zwanger, dus kreeg ik een zwaardere pil, 2 maanden hevig ongesteld geworden, en nu weer 2 maanden niet.. aangezien ik wegens andere problemen in het ziekenhuis in behandeling was, adviseerde de arts een mirena spiraal..
    nu lees ik alle reacties, die toch heel erg verschillend zijn.. maar ik lees niets over ontstekingen, want de kans op infectie is toch heel erg groot? en ben ik niet een beetje te jong voor een mirena spiraal? aangezien ik al zo lang geen normaale eisprong heb gehad.. en ik hoop wel op kinderen, later..
    ik hoop dat iemand me antwoord kan geven op de vragen.
    Groetjes Annie

sam22
    Guest

Thumbs down Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Hallo, wilde reageren op de vraag wie er ervaring heeft met de mirena spiraal.
    Nou die heb ik.......................het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik zou het noooooooooiiiiiiiittttt meer doen. Ik heb hem precies 1 jaar geleden laten zetten. Geheel onvoorbereid (huisarts heeft namelijk niet gezegt dat het zoveel pijn deed) ging ik naar het ziekenhuis. Zonder inname van een pijnstiller ging ik liggen. Nou en dat heb ik geweten....zowat het gehele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd!!!! Ik vind het absurt dat ze dit bij vrouwen toelaten.
    Maar goed na een paar dagen wat pijn gehad te hebben zat de spiraal erin. Helaas ben ik er niet tevreden over: veel acne ervan gekregen (staat de spiraal om bekend), onregelmatige menstruatie (waardoor je altijd iets bij je moet hebben) en de laatste paar weken had ik het idee dat ik het voelde tijdens het vrijen. Daarbij komt ook nog dat vaak wordt gezegt dat hij niet 100% betrouwbaar is. Vandaar dat ik hem er a.s vrijdag er weer uit laat halen.
    Enorm zenuwachtig erover....bang voor de pijn. Gelukkig zegt men dat het eruit halen niet zo pijnlijk is (het inzetten heeft namelijk echt psychische inpact gehad, en ik ben niet erg kleinzerig).

Kortom: Er zijn natuurlijk mensen die positieve ervaringen hebben, maar mijn ervaring is zeer negatief en zelf wel een beetje traumatisch geweest ondanks dat het maar van korte duur is. Als je het laat doen zal ik zeker vragen om een narcose (hoewel dat ook geen pretje schijnt te zijn).
    Wil je zeker niet bang maken......maar dit is helaas mijn ervaring.
    Kus Sam (22 jaar)

Gast1
    Guest

ik heb mirena 3 jaar lang gehad en was er super tevreden over
    het inbrengen was onprettig, maar verder echt niet bizar pijnlijk

mijn huid werd er alleen slecht van, tenminste ik weet niet zeker of het door de mirena kwam maar ik heb hem nu laten verwijderen om dat te testen.

verder zeer tevreden; het is waarschijnlijk het meest betrouwbare anticonceptiemiddel; daarbij is het gezonder dan de pil door de lage hoeveelheid hormonen en ik ben 3 jaar lang niet ongesteld geweest!

super dus
    trouwens was ik 18, nog geen kinderen en zelfs nog maagd
    het hoeft dus echt niet zo erg te zijn allemaal

Gastmeisje
    Guest

Citaat Origineel gepost door dental
    Natuurlijk neem je niet zomaar zo'n beslissing persoonlijk had ik dat voor adoptie oid gekozen want ik vind 19 weken al een echt mensje maar dat is mijn mening .....

natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar je moet die van anderen ook respecteren... het spiraal zat er zodat ze niet zwanger zou worden, dan kun je dat al een abortus noemen als je wilt...er gaat toch telkens wat stuk.. maar of je daar nou beter van wordt en het zo moet gaan bekijken... ik denk het niet!!! dan maak je het jezelf wel erg moeilijk...dan is zelfs een condoom slecht om te gebruiken...
    ik snap anoniempje absoluut wel..het is niet voor niets dat ze koos voor een spiraaltje..anders zou ze vast ook wel genoegen nemen met het condoom of iets dergelijks! ik moet er niet aan denken dat ik, naast mijn spiraal, ineens ook een kind heb zitten...

heb er echt heel veel respect voor dat je je verhaal durft uiten anoniempje, dat zullen niet veel mensen doen! en ik denk dat anderen hier ook veel aan kunnen hebben in soortgelijke situaties...

Dank je wel voor je reactie. Ik vind hem hartverwarmend.
    ik kreeg de mirenaspiraal omdat ik last zware bloedingen had.
    Dat ik een vriend kreeg was puur toeval.
    Bij de mirenaspiraal komen hormonen vrij en daardoor krijg je net als de pil geen eisprong. Dus een menstruatie is geen kleine abortus zoals bij een gewone spiraal.
    ik dacht dat mijn bloedingen gestopt waren vanwege de spiraal, maar in werkelijkheid was ik hem verloren en bleef mijn menstruatie weg omdat ik zwanger was. en als je daar niets van gemerkt hebt, kwaaltjes anders in vult en de schuld geeft aan het spiraal kan het lang duren voor je erachter komt.
    op internet heb ik 1 iemand gevonden die het ook is overkomen, maar of die het gehouden heeft weet ik niet.
    ik sta nog steeds achter mijn beslissing.
    Er zijn altijd mensen die het met je eens zijn maar ook die er niet mee eens zijn.
    Wat mij betreft mag dat, we leven in een vrij land.
    En in dat vrije land heb ik gelukkig de mogelijkheid gehad om te kiezen met veel steun van huisarts en gynaecologe. Denk maar eens in hoe het voor haar geweest moet zijn, zij heeft hem tenslotte geplaatst.
    Dit was gewoon een geval van domme pech. Hier heeft niemand schuld aan.
    Het is mij overkomen en dat gun ik verder niemand.
    ik ben nu bijna een jaar verder en het gaat goed met mij en dat is toch het belangrijkste.

liesbeth
    Guest

Dag allemaal. Ik ben voor het eerst opde ze site omdat ik een vraag heb over mirena. Ik ben 53 en ben 2 jaar geleden voor hevig bloedverlies gecuretteerd, na 3 maanden begon het echter alweer opnieuw en is de mirena geplaatst, een andere optie was baarmoederverwijdering. Dus dat werd mirena. IK heb hem nu 2 jaar en verlies al 2 jaar geen bloed meer, heerlijk, zoals meerdere dames hier zeggen. Maar nu na 2 jaar verlies ik nu sinds een dag of 5 steeds van die bloederige sliertjes. Bloedverlies is het dus niet echt, alleen als ik geplast heb ligt er steeds zo'n sliertje in de toiletpot (sorry niet zo smakelijk maar weer niet hoe het anders uit te leggen.)
    Gaat dit weer over, heeft iemand hier ervaring mee ?? Waarom verlies je opeens die dingen. Of is dit stilte voor de storm en ga ik opnieuw weer bloedverlies krijgen. Ben doodsbang hiervoor want het is 2 jaar geleden allemaal een behoorlijke trauma voor me geweest, of ben ik onnodig in paniek ?? De hele film draait weer voor mijn ogen van 2 jaar geleden. Ik smacht naar antwoord van een lotgenoot die dit herkend.
    Hartelijk dank alvast.

dag liesbeth,

inderdaad onsmakelijk, maar ach dat zijn deze dingen wel vaker toch... ongesteld zijn is helemaal een onsmakelijkverhaal toch

Maar goed ik herken jou verhaal wel een beetje, ik heb het namelijk een tijdje gehad als ik de "grote"boodschap moest doen, nu sta ik heel regelmatig onder controle bij de gynacoloog en heb haar dus ook verteld wat er dan gebeurde,
    zij heeft toen en echo gemaakt om de dikte van mijn baarmoederslijm te bekijken (wat er uit komt als je ongesteld bent) maar daar was niets mee aan de hand.

Haar verklaring was dat je teveel perst (of als je heel nodig moet plassen) je teveel druk kan zetten op je baarmoeder waardoor er heel even wat mee kan komen, dus onschuldig,

mocht je het niet vertrouwen zou ik gewoon een afspraak maken met je huisarts, daar zijn ze toch voor?
    Stress is namelijk ook verantwoordelijk voor veel menstruatie (ik ken het namelijk, als ik gestresst ben of niet helemaal lekker wordt ik ongesteld)

sterkte,
    groetjes
    Fanthagiro

liesbeth
    Guest

Bedankt Fanthagiro voor het reageren op mijn vraag. Intussen is het gedoe ook weer afgelopen. Was erg bang dat het gevloei weer opnieuw zou gaan beginnen. Maar gelukkig is het gestopt nu. Een pak van m'n hart. Als je eens vreselijk gevloeid hebt en dat het ook niet stopte uit zichzelf dan ontwikkel je een soort van trauma als het ware. Dus ben ongelooflijk angstig voor bloed op die plek. Ik heb al 2 jaar niets meer gehad watd at betreft en nu ineens wel, schrok me wezenloos echt waar. Ik ga er nu maar van uit dat het ebst nog eens vaker kan gebeuren, ook al heb je al 2 jaar niet gevloeit, de baarmoeder werkt het eruit bljkbaar. Die mirena zorgt er voor dat er geen slijmvlies of heel weinig slijmvlies gevormt worde, dus ik vind dat zo raar dat het nu ineens wel gebeurt. Het spiraaltje zal toch niet uitgewerkt zijn na 2 jaar ?? Ik lees steeds vaker dat je het spiraaltje al naar 3 jaar inplaats van 5 jaar moet laten vervangen als je het tegen overgangsklachten hebt. Stond nog niets van op mijn gebruiksaanwijzing 2 jaar terug. Mag ik vragen aan je of jij het ook tegen overgangs vloeien hebt ??? Heel erg bedankt in elk geval voor je reactie nogmaals. Fijn weekend.

Dag Liesbeth,

Nee dat heb ik niet, ik ben 33 en mag alleen de mirena gebruiken als anticonceptie omdat ik drie jaar geleden borstkanker heb gehad en dus geen pil meer mag, hiervoor had ik de mirena ook al hoor, maar dat was omdat ik tijdens de pil continu ongesteld was, een maand of 3 / 4 achter elkaar en dan weer een weekje niet en dan weer zolang, ik heb toen een curretage gehad, en daarna de mirena spiraal omdat die er inderdaad voor zorgt dat het slijm in de baarmoeder minder wordt.

Ik ben dan ook niet een van de gelukkige die niet meer ongesteld wordt maar ben nu een week per maand ongesteld inplaats van een week in de drie maanden niet,
    ik heb inderdaad ook een keer de mirena laten vervangen omdat hij bij mij na 4 jaar was uitgewerkt en ik dus weer een aantal weken ongesteld was, maar na de nieuwe die ik vorig jaar heb gekregen gaat alles prima, behalve dan wat ik al beschreven had,

Mag je niet aan de prikpil voor de overgang? deze heeft mijn moeder net gehad voor de overgang en dat heeft haar ontzettend geholpen tenminste dat heeft ze mij verteld.

efin gelukkig dat het weer even wat beter met je gaat, maar ik zou anders toch gewoon de dokter eens bellen als je het weer hebt,

fijn weekend, en mocht je nog vragen hebben ik kijk nog wel weer even hier groetjes
    fanthagiro

liesbeth
    Guest

Dag Fanthagiro. Ik begrijp dat de mirena in elk geval ook wel werkt bij je, zij het dan niet dat je helemaal niet meer ongesteld bent maar wel veel minder. Ik denk dat ik in elk geval de mirena toch maar volgend jaar voor de zekerheid ook maar laat vervangen voor in nieuw exemplaar, heb hem nu 2 jaar. Moet er niet aan denken dat dat vloeien weer begint.
    Ja, die prikpil heb ik ook al vaker over gehoord. Heeft je moeder die ook voor hevig vloeien dat je weet ?? Hoewel ik eigenlijk nooit ergens heb gelezen dat die prikpil speciaal voor hevige vloeien word gebruikt. Heb er wel van gehoord inderdaad. Maar de gynaecoloog heeft het nooit voorgesteld. Ja meid, het is me wat he dat vrouw zijn ??
    Fijn paasweekend gewenst.

3 jaar geleden heb ik de mirena laten zetten. Het was gewoon verschrikkelijk pijnlijk. Ik heb heel veel buikpijn gehad. Ook ben ik 10 kilo aangekomen en heb meer last van acne. Mijn libido is ook aardig slecht. Ik ben al een keer geholpen aan Endometriose (overmatige verklevingen buiten de baarmoeder)
    Tot nu toe was ik nooit meer ongesteld. Sinds kort heb wordt ik om de 2 weken ongesteld, best veel bloedverlies zo’n 7 dagen lang. Ook heb ik veel buikpijn, een branderig gevoel in de onderbuik. Vandaag heb ik weer pijn.
    Ik heb gekeken maar de mirena zit er nog.
    Wie heeft hier ook last van? Volgens mij is dit niet normaal

Ik leef heel erg mee met anoniempje en wens haar heel erg veel sterkte toe.
    Maar wat ik niet goed begrijp is dat een spiraaltje zomaar kan verdwijnen? Ik heb er zelf eentje gehad gedurende vijf jaar maar ben er zeker van dat dit niet ongemerkt kan gebeuren, tenminste dat kan ik mij toch niet voorstellen....ik voelde dat spiraaltje constant zitten
    Was het dezelfde gyneacoloog als degene die je later goed gesteund heeft of was het een andere?
    Toch wel eng als je hoort dat zulke dingen niet teruggevonden worden...

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Wie heeft ervaring met afvallen?
    By Gast: Yvonne in forum Overgewicht
    Reacties: 4
    Laatste Post: 07-05-13, 10:46
  2. Wie heeft ervaring met zenuwblokkade in de rug?
    By catwoman in forum Zenuwen en beendergestel
    Reacties: 3
    Laatste Post: 05-12-10, 16:33
  3. Wie heeft ervaring met migraine?
    By lena41 in forum Hoofd
    Reacties: 19
    Laatste Post: 15-08-10, 20:36
  4. Wie heeft ervaring met pms?
    By Maaike in forum Menstruatie
    Reacties: 10
    Laatste Post: 06-11-07, 22:26