Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 201 tot 250 van 299

Onderwerp: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

EllenNL
    Guest

Standaard Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal

Citaat Origineel gepost door evi Bekijk Post
    is het normaal dat je daarna na het verwijderen ongestelt word???
    want als het dus een gewone ongesteltheid is moet ik de ovulatie van af deze dag tellen toch??
    of komt die bloeding misschien door het verwijderen..?????
    Als je dit hele topic doorleest, kom je geloof ik je antwoord tegen. Ik meen dat het zo is dat dit inderdaad weer gewone menstruatie is.
    Maar is het niet handig om gewoon je volgende menstruatie af te wachten en vanaf dan te gaan tellen qua ovulatie? Dan weet je het zeker.

bedankt voor je reactie ellen!
    ik ga het hele topic wel even rustig doorlezen ,kijken of ik wat kan vinden.
    groetjes evi

EllenNL
    Guest

Weer een korte update.
    Ik heb nu een paar dagen al "last" van gevoelige tepels, maar niet hinderlijk, of pijnlijk, alleen wat gevoeliger als normaal.
    En verder eigenlijk nergens last van. OK, heel, echt heeeel, af en toe kleine krampjes.

Heb sinds september 1999 een mirena-spiraal en wil niet anders meer. Ben nog een keer ongesteld geweest, dat leek wel of er nog oude rommel opgeruimd moest worden, geen stemmingswisselingen meer, geen hoofdpijn, geen buikpijn, niets van dat alles. Ook heb ik geen bijwerkingen gehad. Toen het de eerste keer werd ingebracht heb ik 3 dagen het gevoel gehad of ik heel erg ongesteld was en een dag tegen misselijk aan, dat was het. De 2e keer heb ik zelfs nergens last van gehad, niet van het weghalen en ook niet van het opnieuw inbrengen. Helemaal geweldig.

Groet,
    Ellen

bericht stond er al, zag het niet. Nieuweling :-)

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door EllenNL Bekijk Post
    Weer een korte update.
    Ik heb nu een paar dagen al "last" van gevoelige tepels, maar niet hinderlijk, of pijnlijk, alleen wat gevoeliger als normaal.
    En verder eigenlijk nergens last van. OK, heel, echt heeeel, af en toe kleine krampjes.
    De reden dat ik last heb van de gevoelige tepels en krampjes, is omdat ik ongesteld ben geworden. Ik heb daar nog wel buikpijn van, maar minder als wat ik eerst had. En er is veel minder bloed. Tot nu toe.
    Maar helaas ook wel weer ongesteld.
    En nog een week te vroeg ook nog.

EllenNL
    Guest

De reden dat ik last heb van de gevoelige tepels en krampjes, is omdat ik ongesteld ben geworden. Ik heb daar nog wel buikpijn van, maar minder als wat ik eerst had. En er is veel minder bloed. Tot nu toe.
    Maar helaas ook wel weer ongesteld.
    En nog een week te vroeg ook nog.
    Even een korte update. Kort omdat er weinig is verandert.
    Oftewel, ik ben NOG STEEDS ongesteld.
    Nee lekker. Telkens als ik denk dat het bijna voorbij is, begint het weer opnieuw.
    En de krampen zijn misschien iets minder heftig, maar ik heb er wel meer. En nu dus ook nog eens veel langer.

Volgende week controle bij de gynaecoloog, dus dan maar eens navragen of dit normale "opstart" problemen zijn, en hoe lang dat dat duurt.
    Want zo ben ik er natuurlijk niet bepaald blij mee.

EllenNL
    Guest

Volgende week controle bij de gynaecoloog, dus dan maar eens navragen of dit normale "opstart" problemen zijn, en hoe lang dat dat duurt.
    Net terug van de gynaecoloog, dus maar weer even vertellen hoe het was.
    Alles zag er blijkbaar goed uit. Mooi dun slijmvlies (0.28) en het spiraaltje zat keurig op zijn plaats.
    En inderdaad, het vloeien en de krampen hoort erbij, bij het wennen van mijn lichaam aan het spiraaltje.
    Hij zei dat het wel een aantal maanden kan duren, maar dat zoals het er nu uitzag, ik zeer waarschijnlijk bij de gelukkigen mag horen waarbij het daarna helemaal stopt met de menstruatie. Dus jippie!!
    Alleen nu dus nog even geduld (en wat pijntjes en kwaaltjes, maar ach).

hoihoi,

Ik heb alweer 1,5 jaar geleden mn mirena-spiraaltje laten zetten. Ik was toen pas 17, maar mocht niet aan de pil ivm trombose gevoeligheid, omdat bij het spiraaltje maar een zo kleine hoeveelheid hormonen wordt afgegeven en het direct in de baarmoeder komt (dus niet in het bloed) leek me dit de beste optie (ook volgens de gynaecoloog)
    Mijn ervaring is: SUPER! bij het laten plaatsen vond ik alleen dat de dokter de baarmoedermond vastpakte pijn deed. Na het plaatsen heb ik nog wel 1 a 2 maanden lichtebloeding gehad, maar een inlegkruisje was voldoende. ook had ik wel last van buikpijn, maar dit was goed te verhelpen met paracetamols.

Ik heb nu een vriend en omdat ik niet meer ongesteld wordt heb je eigelijk geen controle. Ik kan wel controleren of mijn spiraaltje er nog zit, omdat de dokter het touwtje iets langer heeft gelaten en ik dit kan voelen.
    Maar toch als ik dat af en toe n keertje misselijk ben of pijn heb aan mn borsten (wat de laatstetijd wel vaak voor komt, geen idee of dit door het spiraaltje komt, binnekort maar eens bij de dokter langs) dan haal ik gewoon een zwangerschapstest bij de apotheek! zo heb ik evengoed mijn controle!

als ik iemand zou moeten adviseren: vraag aan de dokter of hij t draadje net iets langer laat zodat jij t met je vinger kan voelen, want zolang t spiraaltje er zit kun je eigelijk zo goed als niet zwanger raken!

Als iemand vragen heeft (ook vooral jongere) wil ik ze graag beantwoorden!

Moeps
    Guest

Ik heb nog wel een vraagje,

Doordat bij het inbrengen ik zo'n pijn had en waarschijnlijk na gevolg van aanspanning van de spieren daar is de eendenbek eruit gevallen waardoor de dokter m niet zo kort heeft af kunnen knippen. Ik zelf kan m voelen me mn vinger, ongeveer 2 vingerkootjes en dan kan ik erbij. maar voelt mn vriend m ook als we dalijk weer gaan vrijen?

en nog een vraag het is nu precies een week geleden dat ik m heb laten zetten. ik heb tot die tijd gewoon de pil geslikt, had m zelfs al 2 keer doorgeslikt. Het zetten deed erg pijn en sindsdien is het eigenlijk pijn blijven doen. Ik maak me er een beetje zorgen om omdat het inbrengen zo onrustig ging. heeft iemand hier dezelfde ervaring? of sowieso ervaring met de overgang van pil naar mirena, dus ook tot op de dag van inbrengen nog doorslikken en dus meteen na het inbrengen ongesteld worden?

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door Moeps Bekijk Post
    Ik heb nog wel een vraagje,

Doordat bij het inbrengen ik zo'n pijn had en waarschijnlijk na gevolg van aanspanning van de spieren daar is de eendenbek eruit gevallen waardoor de dokter m niet zo kort heeft af kunnen knippen. Ik zelf kan m voelen me mn vinger, ongeveer 2 vingerkootjes en dan kan ik erbij. maar voelt mn vriend m ook als we dalijk weer gaan vrijen?

en nog een vraag het is nu precies een week geleden dat ik m heb laten zetten. ik heb tot die tijd gewoon de pil geslikt, had m zelfs al 2 keer doorgeslikt. Het zetten deed erg pijn en sindsdien is het eigenlijk pijn blijven doen. Ik maak me er een beetje zorgen om omdat het inbrengen zo onrustig ging. heeft iemand hier dezelfde ervaring? of sowieso ervaring met de overgang van pil naar mirena, dus ook tot op de dag van inbrengen nog doorslikken en dus meteen na het inbrengen ongesteld worden?
    Zoals je op de vorige pagina kunt lezen heb ik, ondanks dat ik de spiraal heb laten zetten onder lokale verdoving, ook lang pijn gehouden. Ik heb niet de pil van tevoren geslikt, dus daar kan ik je niet over vertellen, maar ik was ook nog even ongesteld. Daarna een weekje niet en toen 4 weken. Toen een weekje niet en nu weer 2 weken al ongesteld. Maar bij de controle zei de gynaecoloog dus dat het er allemaal goed uitzag, en dat dit erbij (kan) horen.
    Geef het de tijd.

Ik kan zelf ook de draadjes voelen, maar dan wel pas als mijn vinger er verder in zit. Misschien is dit bij iedereen verschillend, maar als het je dwarszit dat ze te lang zijn, kun je denk ik best naar je huisarts en kan die er nog wel een stukje afhalen. Je zult daar meer ontspannen zijn, omdat je niet de pijn van het inzetten hebt. Ik vermoed dat je vriend het wel zal voelen, maar dat het geen pijn zal doen, maar dat weet ik niet zeker.

Moeps
    Guest

Standaard Re: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Dankjewel voor je reactie
    Ik heb er veel aan

Hoi dames,

Ik heb m'n Mirena nu bijna 5 jaar en ik wilde dus even lezen hoe men het verwijderen had ervaren omdat ik daar dus vreselijk tegenop zie!
    Nu moet ik even zeggen dat ik best geschrokken ben van alle ellende die er op het forum staat. Mijn ervaring met de M is eigenlijk best goed; het inbrengen was naar maar niet echt pijnlijk en ik heb dus zo goed als geen bloedverlies meer gehad. Wat ik wel heb is veel ongewenste haargroei op de meest idiote plaatsen zoals bovenarmen en gezicht, daar ben ik niet zo blij mee maar staat in schril contrast met vleesbomen en cystes.
    Wat mij dus wel verbaasd is dat er "meiden" zijn van net in de 20 en MET kinderwens die gewoon een M hebben gekregen want ik heb 3 kinderen en dus GEEN kinderwens en mijn HA heeft mij dus nadrukkelijk gevraagd of ik geen kinderen meer wilde omdat, volgens hem, de kans aanwezig was dat er na gebruik van de M problemen met zwanger worden zouden ontstaan.
    Groetjes

heej meiden,

Ik ben 20 jaar en heb nu 3 maanden een mirena spiraaltje omdat andere voorbehoedsmiddelen niet goed werkten bij mij.

Het inbrengen zelf deed geen pijn. Maar ik ben nu al voor de derde keer ongesteld en steeds 2 weken achter elkaar.

Zijn er meer mensen die dit hebben?
    Ik heb ook sinds ik hem heb ontzettende last van hoofdpijn, zijn er meer meiden die dit hebben?

Ik kan het op de gebruiksaanwijzingen die ik heb gehad van de dokter nergens als bijwerking vinden.
    Ik zit erover te denken om hem er weer uit te laten halen, maar wat moet je dan..

ik zou graag willen horen of er meer meiden zijn die deze problemen ook hebben..

liefs mariette

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door mariette20 Bekijk Post
    Maar ik ben nu al voor de derde keer ongesteld en steeds 2 weken achter elkaar.

Zijn er meer mensen die dit hebben?
    Ik heb ook sinds ik hem heb ontzettende last van hoofdpijn, zijn er meer meiden die dit hebben?

Ik zit erover te denken om hem er weer uit te laten halen, maar wat moet je dan..

ik zou graag willen horen of er meer meiden zijn die deze problemen ook hebben..

liefs mariette
    Hoi Mariette,

Ik heb zelf ook last (gehad) van het errug lang ongesteld zijn. Nu is het eigenlijk bijna helemaal over.
    Meer hoofdpijn kan ik niet echt zeggen dat ik dat heb.
    Eruit laten halen zou ik zelf pas na minstens een half jaar tot een jaar doen, omdat er toch iets in je lijf zit wat er eigenlijk niet hoort, en het duurt even voordat je lichaam daaraan went.
    Ook gaf de controle bij de gynaecoloog mij een grote geruststelling.

Als je er zelf allemaal niet gerust op bent, zou je een controle aan kunnen vragen, dan kan je gynaecoloog je wel vertellen of het erbij hoort, en je adviezen kunnen geven.

Ik zou het dus nog wat langer afwachten allemaal.

o---deniise
    Guest

hallo iedereen,
    ik ben 19 jaar en moet waarschijnlijk een spiraaltje.
    ik heb hormoon migraine dus kan niet tegen de hormonen van de pil daar krijg ik heel erg hoofdpijn van. mijn arts stelt voor om een spiraaltje te laten zetten. maar ik vind het heel eng. je hoort vaak dar je eerder zwanger raakt dan met de pil.
    ik weet neit wat ik nu moet doen.

Question Re: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit Forum en weet nog niet precties hoe het werkt.
    Ik laat misschien volgende maand een Mirena plaatsen maar heb nog mijn twijfels.
    Ik lees ook veel negetieve reacties.

Ik heb jaren (ben nu 41) de pil geslikt en kreeg er het laatste jaar migraine van elke maand, ben er nu 8 maanden vanaf en nooit geen migraine meer gehad, menstueren deed ik met de pil niet of nauwelijks.
    Sinds ik de pil niet meer gebruik heb ik hevige menstruaties, veel doorlopen tot onderaan mijn rug en veel beddengoed wassen, ook heb ik zeer pijnlijke borsten alleen op de dagen dat ik NIET ongesteld ben.
    De dokter raad nu een Mirena aan vanwege dat ik veel rook en mijn leeftijd.

Wat zal ik doen?

Groetjes,
    Monique

barbie75
    Guest

Hallo Monique,

het is natuurlijk een goed advies : als je rookt en de pil slikt is het beter om over te stappen naar de Mirena omdat er veel minder hormonen worden afgegeven (en kans op trombose etc. wordt verminderd) en wat er wordt afgegeven is gelijk op de juiste plaats en hoeft niet heel je lichaam door zoals de pil. Maar goed, de pil slikken doe je al niet meer maar nu zijn er heftige bloedingen ervoor in de plaats gekomen... Je hebt natuurlijk een goede kans dat na het plaatsen van de M je menstruatie volledig stopt of minder wordt.
    Het blijft altijd een gok of een M wel bij je past. Ik denk er zo over : als hij mij niet "lekker" zit laat ik 'm verwijderen.
    "Simpel" zat.
    Ik heb sinds 3 weken een M en mijn menstruatie stopte de zelfde avond na het plaatsen al. Of de volgende weg blijft moet ik natuurlijk nog even afwachten maar ik denk het wel. Ik heb nl hiervoor een Implanon gehad en daarbij ging mijn menstruatie ook over.
    Het plaatsen van de M wil ik liever niet nog een keer meemaken want dat was echt niet leuk (ik heb geen kinderen en ben nogal nauw=auw daar beneden) maar na 20 minuten heb je het ook weer gehad. Napijnen zijn er wel geweest, een dag of 4 heftige krampen en nu constant zere borsten maar ik ga er vanuit dat ook deze pijn weer weg gaat en dat het gewoon de eerste 4/6 weken wennen is voor je lijf.
    Persoonlijk kijk ik met anticonceptie altijd wat voor mij op dat moment het prettigst lijkt, ik luister naar mijn gevoel. Iedere dag pil slikken en de vrijheid dat je er zo mee kan stoppen en menstruatie kan uitstellen vond ik de eerste 15 jaar wel zo prettig. Paar jaar geleden was ik het slikken zat en wilde iets wat langer werkte : implanon En met de kans dat je menstratie helemaal uitblijft. Nu wil ik nog langer zekerheid en iets wat "makkelijker" te verwijderen is dan Implanon.

Wat zal ik doen?
    Lees er veel over, praat er desnoods nog over met de huisarts en als je ergens voor kiest en het voelt toch niet prettig aan kan je "gewoon" weer iets anders proberen. (ik krijg een beetje het gevoel dat men denkt : ik moet over op een spiraal en dat is het; ik zit er aan vast en kan niks anders meer. dat gevoel zegt misschien meer over mijzelf en zit ik er naast maar ik wil dit toch duidelijk maken dat er meer opties zijn)

Monique, succes ermee en denk er goed over na over wat nu bij jou past.

groetjes Barbara

Citaat Origineel gepost door wendyd Bekijk Post
    Hallo,

Ik heb de mirena spiraal nu zo'n 3 maanden, het inbrengen was voor mij geheel pijnloos.
    Vanaf het moment dat ie erin zit ben ik wel aan het vloeien, de ene keer bijna niets meer en dan het volgende moment echt weer met bloed. Hier wordt je wel een beetje zat van! Je weet niet echt waar je aan toe bent.
    Waar ik wel last van heb is hoofdpijn, nou weet ik niet of dit geheel te wijten is aan de spiraal maar mijn gevoel zegt van wel. Je stemming wordt hierdoor wel bepaald.

Zijn er meer dames die hier last van hebben??????
    IK twijfel nml. of ik hem eruit moet halen of niet.

gr. W.
    Hallo,

Ook ik heb die bloedingen steeds tussendoor inderdaad erg vervelend en ook ik twijfel of ik hem eruit moet laten halen heb hem nu al vanaf juli erin aan de andere kant de hevige bloedingen zijn er niet meer dus stel steeds weer even uit..

groetjes Alice

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door alice43 Bekijk Post
    Hallo,

Ook ik heb die bloedingen steeds tussendoor inderdaad erg vervelend en ook ik twijfel of ik hem eruit moet laten halen heb hem nu al vanaf juli erin aan de andere kant de hevige bloedingen zijn er niet meer dus stel steeds weer even uit..

groetjes Alice
    Niet bij iedereen stopt het vloeien. Ik heb gehoord (en ook gelezen op internet) dat maar bij een kwart van de vrouwen het vloeien/bloeden, helemaal stopt, dus ik vind het al behoorlijk dat van de meeste hier het helemaal gestopt is. Het is toch vooral een anticonceptiemiddel, met als (voor de meesten) prettige bijwerking dat het vloeien minder wordt en bij sommigen zelfs helemaal verdwijnt.

Als je die bloedingen erg vind, bedenk dan dat er (zover ik weet) geen ander anticonceptiemiddel is wat dit nog meer vermindert.

Succes met de keuzes.

san84
    Guest

Thumbs up Re: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Hallo Allemaal.
    Zelf ben ik nieuw op deze site maar ik wilde mijn ervaringen graag met jullie delen..
    Zelf heb ik september 2006 een Mirenaspiraal laten plaatsen.
    Ik was toen 22 jaar. Ik slikte toen al vanaf mijn 15e de pil. Toen waren mijn menstruaties onregelmatig en had er verschrikkelijke klachten van. Ik had toen ook al een vriend, waar ik nu 8 jaar een relatie mee heb.
    Dus dat kwam natuurlijk samen goed uit. De eerste jaren heb ik er erg van geprofiteerd maar hoe langer ik het slikte hoe meer klachten ik weer kreeg. Na 3 soorten pilletjes geslikt te hebben, heb ik op aanraden van een vriendin een Mirena laten plaatsen. Zij had wel veel pijn gehad en sterretjes gezien.. Maar goed, daarna had zij geen last meer.. Ik dus naar de dokter toen ik ongi werd en een afspraak gemaakt. Een paar dagen later kon ik gaan en ging ik toch wel een beetje met lood in de schoenen naar binnen....Maar ik liep fluitend weer naar buiten!!!Wat is me dat meegevallen zeg!
    10 minuutjes en je staat weer buiten. Natuurlijk kan ik me ook wat beters bedenken dan zo'n eendenbek in je ... en toen ze mijn baarmoedermond vastpakte was het ergste, maar dat is een paar seconden. De moeite niet!
    Nu ben ik zeker blij dat ik die ervaring heb meegemaak, mijn vriendinnen hadden dit allemaal niet gehad! maar ontzettende pijnklachten gekregen.
    Ik durfde de eerste dag niet naar de wc bang om hem uit te plassen hahaha maar dat gaat vanzelf over, het zat tussen mijn oren haha.
    De 1e 6 weken heb ik continue gevloeit, ik was bang dat het nooit over zou gaan, daarna om de paar maanden, maar sinds een maandje of 5 heb ik niets meer gehad. Eerder had ik wat druppeltjes als ik gestresst was, maar nu ook niets meer. De laaste maand ben ik ontzettend moe de hele dag door en slaap 's'nachts veel dieper dan anders. Ik moet ook veel naar de wc. Toen iemand riep: ben je niet zwanger kreeg ik even de kriebels.....wat nu? Ik voel de draadjes nog goed zitten en verder wel wat misselijk maar dat zal daardoor niet komen....??? ik was ook wat grieperig, dus ik weet het niet. Ik vind het zonde van de tijd van de dokter om hierover voor te bellen. Ik denk toch bijna zeker dat het niet zo is, maar die onzekerheid he! Met de pil word je wel gewoon ongesteld en dan wist ik dat ik niet zwanger was....Als het niet zo is, dan heb ik toch een perfecte ervaring qua Mirena dacht ik...Eindelijk eens iets dat meevalt na die rotpil. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. 1 nadeeltje: mijn huid is wel vetter geworden en daardoor heb ik puistjes gekregen die ik normaal nooit had!!!
    Maar het inbrengen viel mij zó mee, dat ik het zo nog eens doe als mijn 5 jaar om zijn(en als ik daarna nog geen kids wil)!!
    Iedereen bedankt voor het lezen en ik leef mee met iedereen die slechte ervaringen hebben gehad en voor dames die nog niet durven te gaan en die juist een goede ervaring willen lezen! Nou, probeer je te ontspannen en bedenk dan dat je er 5 jaar vanaf kunt zijn!!Het is zeker geen pretje, maar de moeite waard als je er geen klachten meer door hebt.
    Heel veel groetjes van Sandra.
    Laatst aangepast door san84 : 07-01-08 om 13:03

Premium Account jenny L's Avatar

Hallo
    Ik heb 5 jaar mirena spiraal gehad.
    totaal geen bijwerking van gehad en ook na 2 mnd nooit meer een menstruatie gehad.
    Heerlijk was dat 5 jaar lang geen omkijken.
    nu heb ik hem pas laten verwijderen maar omdat ik al 47 ben heb ik nu geen nieuwe meer laten zetten. Maar ik kan het toch aan iedereen aanraden.

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door san84 Bekijk Post
    Het is zeker geen pretje, maar de moeite waard als je er geen klachten meer door hebt.
    Heel veel groetjes van Sandra.
    Ik wil je bedanken voor jou positieve ervaring.
    Wel wil ik nog even duidelijk aangeven dat die pijn bij het inzetten dus niet hoeft. Gewoon vragen voor een plaatselijke verdoving ("blok") en je voelt echt niks en dan is het helemaal de moeite waard (in mijn mening).

Hoi,

ik had al een tijd problemen met men menstuatie dan 6 weken niet dan 5 weken wel een week niet en weer ongesteld.
    Heb vandaag heel onverwachts dit spiraal ingebracht gekregen.
    Was inder daad geen lekker gevoel.
    net als of je weeen hebt, ken het gevoel heb 3 kids en ben 43 nu.
    Toen ik thuis kwam heb ik en advil ingenomen en moet zeggen dat het nu goed voelt.
    Ik ben benieuwd hoe het uitpakt, over 8 weken moet ik voor controle.

groetjes anita

san84
    Guest

Hallo EllenNL.
    Jij ook weer bedankt voor de tip! Dat wist ik helemaal niet! maar ik heb wel zoiets van: ik houd niet van spuiten en dat is ook al niet prettig, dus heb ik in diezelfde tijd ook meteen het spiraaltje erin gezet. anders moet je het weer laten inwerken.
    Maar voor misschien de volgende keer is het zeker een goed idee!!
    Ik ben blij dat ik er mensen mee heb kunnen helpen en hopelijk ook geruststellen. En voor Anita 1964 Succes, hoop dat je pijn snel over is. Laat je dan maar verwennen door je kids, warm kruikje erbij hihi.Ik hoop dat door het spiraaltje je problemen met je menstruatie verminderen en op den duur ook over zijn. Ben niet bang als je nu continue blijft vloeien, ik had dat ook 6 weken lang, op een gegeven moment zou je het liefst "dat ding" eruit halen maar zet toch even door, dan heb je ook wat!!
    Veel liefs Sandra

hallo,

ook ik heb een mirenaspiraal!
    wat een zalig gevoel,nooit die ellendige maandstonden meer(was altijd 3 dagen buiten dienst vanwege de buikpijn)
    soms verlies ik maandelijks een paar druppeltjes bloed ,soms ook helemaal niks!!
    gewoon fantastisch voor mij!!
    Laatst aangepast door Agnes574 : 21-01-08 om 23:12

Standaard Re: Wie heeft er ervaring met mirena-spiraal(goed en slecht)

Citaat Origineel gepost door Barbara Bekijk Post
    Hallo,

Hier even een mirena-ervaring met goed en slecht nieuws.
    Het goede nieuws is dat mirena veel minder hormonen bevat, bij mij werden de stemmingswisselingen stukken minder en ook werd ik echt een stuk minder ongesteld. Daarnaast ben ik al vanaf mn 15e aan de pil (ben nu 24) en heb ik sindsdien dus geen echte eisprong meer gehad. Ik vond het tijd om met mirena mn hormonale evenwicht weer te herstellen. maarrrrrrrrr.

Het inbrengen deed bij mij echt vreselijk pijn! ik heb hem laten inbrengen in het ziekenhuis. het lijkt echt alsof er een naald door je baarmoeder wordt gespietst, door die pijn ben ik ook flauwgevallen. Toen ik was bijgekomen had ik VRESELIJKE buikpijn . zo'n beetje het buikpijn dat je hebt als je net ongesteld moet worden maar dan 100x erger. Het leken wel weeen ofzo, ze kwamen echt om de 5 minuten. De zuster gaf me maar wat zetpillen tegen de pijn maar door de "weeen" moest ik gewoon steeds naar de wc, en poepte ik de pillen weer net zo hard uit. Mn ma heeft me naar huis gebracht en ik kon echt niks anders doen dan alleen maar liggen. gelukkig werden de weeen wel steeds minder maar ohhhhhhh wat een pijn, had daarvoor mn verstandkies laten trekken maar dat was vergeleken bij dit een peuleschil. Ik moet wel vertellen dat ik nog geen kinderen heb en ik heb ergens gelezen dat als je nog geen kinderen heb, je beter de mirena onder plaatselijke verdoving kan laten inbrengen...

zuukzess!!!
    Hoi hoi,

Ik heb sinds een paar dagen de mirena maar ik snap helemaal wat je bedoelt!
    Ik kon ook alleen maar liggen en meer niet.
    Maar na een dagje werd het bij mij al een stuk beter!
    Hoe voel je je nu dan?

Gr janine

Hallo,

Ik heb sinds 3 dagen het mirena spiraal.
    Het inbrengen was zeer pijnlijk (bijna flauwgevallen)
    Daarna ben ik even rustig gaan liggen en heb de rest van de dag buikkrampen gehad. De tweede dag voelde ik me al stukken beter.
    Het is even doorbijten maar bij mij duurde de pijn niet langer als een dag.
    Succes!

Hoi Sandra,

grin gedult heb ik wel hoor.
    ik heb 1 dag die krampen gehad.
    En ja ben net 2 weken ongesteld geweest, gelukkig niet zo erg als normaal.
    maar voor de rest heb ik geen problemen met het spiraal.

bedankt voor je berichtje.

groetjes Anita

Citaat Origineel gepost door Acnaib Bekijk Post
    Wie heeft er een mirena spiraaltje (gehad) en kan mij haar ervaringen vertellen? Wat ik vooral wil weten is of je bijwerkingen hebt/had.
    Ik heb nu 2 jaar een mirena en had nooit ergens last van.Geen bloedingen van betekenis. Maar nu sinds 2 weken weer erge bloedingen. Heb erover gesproken met dokters assistente en die zei dat dit mogelijk was en dat ik het in de gaten moet houden.Ik hoop dat dit normaal is maar vind het wel raar zo na 2 jaar

Hallo allemaal, Ik ben op dit moment erg onzeker of ik mijn spiraal moet houden of weg moet laten halen wie kan mij advies geven of heeft iets dergelijks meegemaakt wat op mijn verhaal lijkt:

Ik heb twee kinderen snel achter elkaar gekregen, na de bevalling van mijn tweede dochter verloor ik haast geen bloed en stolsels (sorry voor de details) maar dit was volgens de verloskundige en kraamverzorgende wel normaal.
    Ook mijn baarmoeder zakte niet terug naar de plaats waar hij moest zitten.
    Toen ik op de nacontrole kwam zat mijn baarmoeder nog steeds te hoog maar niet alarmerend volgens de vk.
    Toen mijn dochter bijna vier maanden was werd ik 's nachts wakker met weeën, geen lullige krampjes maar het idee dat ik aan het bevallen was en we zijn met spoed naar het ziekenhuis gestuurd door de huisarts.
    Daar aangekomen kreeg ik pijnstillers en een echo, op de echo was niets bijzonders te zien behalve dat mijn baarmoeder compleet was opgezwollen van binnen.
    Mij werd verteld dat er iets van de placenta was achtergebleven en dat dat was gaan ontsteken.
    Mijn buik was ook zo opgeblazen dat het leek alsof ik 8 maanden zwanger was en ik verging continu van de kramp, ik bloedde compleet leeg en verloor stolsels alsof ik net was bevallen.
    Ik moest van de gynacoloog een nieuwe echo laten maken als ik was gestopt met bloeden, moest volgens haar na ongeveer twee weken zijn.

Twee weken later bloedde ik nog steeds, had inmiddels een hb van 5.9 (bloedarmoede) en als ik een stap zette liep het bloed zo mijn broekspijp in, zelfs kraamverband was er niet tegen opgewassen.
    Toen ze dus na twee weken weer een echo maakte, was alles volgens haar normaal, en was mijn baarmoeder wel opgezwollen maar dat was normaal omdat ik zo hevig bloedde. Dit was zogenaamd een ongesteldheidbloeding.
    Ze raadde mij aan om zodra ik was gestopt met bloeden een spiraal te laten plaatsen bij de huisarts (??).
    Omdat ik 3 weken later nog steeds leegbloedde zonder tussenstop, heb ik toen op aanraden van huisarts (die had overlegd met mijn gynacoloog) een mirena laten plaatsen.

Omdat mijn baarmoeder nogal gehavend was en nog steeds flink gezwollen bestierf ik het zowat van de pijn tijdens het zetten (ook al schijnt het minder pijnlijk te zijn als je kinderen hebt gekregen?), maar omdat ik hoopte dat dit de oplossing zou zijn heb ik even doorgebeten en had ik het er best voor over.

De eerste twee maanden moest ik van de dokter de pil slikken bij de mirena om zo het ergste bloeden te stoppen. na 7 weken een echo gehad om te kijken of de spiraal goed zat. Tussentijds bleef ik maar bloeden (weliswaar met iets mindere mate maar nog steeds wel alsof ik continu ongesteld was, heel af en toe bleef het een dag bij druppeltjes en afscheiding maar ik kan je verzekeren dat dit ook een flinke domper is op je sexleven als je je altijd ongemakkelijk moet voelen omdat je of leegbloed of omdat je afscheiding verliest).

Inmiddels is mijn dochter 10 maanden, en heb ik nog steeds klachten, sinds een week of vier vloei ik eindelijk niet meer maar sinds 2 weken voelen mijn borsten zeer gespannen (voelt een beetje als stuwing voor de dames die kinderen hebben gehad) en is mijn buik weer opgeblazen, en verlies ik grote proppen slijm en afscheiding (sorry ik hoop dat jullie een niet al te levendige fantasie hebben) maar allemaal wit/doorzichtig.
    Zou dit een voorbode zijn van weer opnieuw het hele drama met bloeden doormaken of kan ik niet tegen het spiraal of zou er zelfs kans zijn dat ik misschien zwanger ben?
    Straks ga ik voor de zekerheid een test kopen omdat ik dat eerst wil uitsluiten maar ik ben benieuwd of iemand net zoiets heeft gehad met de mirena..

Bedankt alvast
    x

Arli

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door arlizay Bekijk Post
    Inmiddels is mijn dochter 10 maanden, en heb ik nog steeds klachten, sinds een week of vier vloei ik eindelijk niet meer maar sinds 2 weken voelen mijn borsten zeer gespannen (voelt een beetje als stuwing voor de dames die kinderen hebben gehad) en is mijn buik weer opgeblazen, en verlies ik grote proppen slijm en afscheiding (sorry ik hoop dat jullie een niet al te levendige fantasie hebben) maar allemaal wit/doorzichtig.
    Zou dit een voorbode zijn van weer opnieuw het hele drama met bloeden doormaken of kan ik niet tegen het spiraal of zou er zelfs kans zijn dat ik misschien zwanger ben?
    Straks ga ik voor de zekerheid een test kopen omdat ik dat eerst wil uitsluiten maar ik ben benieuwd of iemand net zoiets heeft gehad met de mirena.
    Ik heb zeker niet hetzelfde meegemaakt als jij, maar mijn ervaring met het spiraaltje is wel ongeveer zo (oa. gespannen borsten), zoals jij hierboven beschrijft. Als ik jou was zou ik nog even wachten voordat ik het spiraaltje er weer uit liet halen. Vertrouw je het niet, zou ik naar de gynaecoloog gaan.
    Ga je weer zo hevig bloeden, heb ik ergens (ook in deze zeer lange thread) gelezen over een baarmoeder ablatie (met een ballon meen ik). Misschien is dat iets voor jou?

Succes ermee en beterschap.

daar heb ik idd wat over gelezen maar daaruit begrijp ik dat dat alleen van toepassing is als je geen kinderen meer wilt. Ik ben 23, heb wel 2 gezonde kinderen en voorlopig is dat prima maar ik vindt het nog te vroeg om alles uit te sluiten... ik krijg misschien nog wel een derde kinderwens??
    Donderdag heb ik een afspraak bij de dokter, zwangerschaptest was negatief maar ik blijf weer zo bloeden en krampen dat ik toch besloten heb het eruit te laten halen.

voor mensen die hier alleen maar info komen zoeken: voornamelijk mensen die negatieve ervaringen hebben zullen hierover op internet schrijven denk ik dus laat je nou niet afschrikken hierdoor want de reden dat ik mijn spiraal liet plaatsen was vooral omdat al mijn vriendinnen er ook 1 hebben en daarbij bevalt het allemaal uitstekend!

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door arlizay Bekijk Post
    voor mensen die hier alleen maar info komen zoeken: voornamelijk mensen die negatieve ervaringen hebben zullen hierover op internet schrijven denk ik dus laat je nou niet afschrikken hierdoor want de reden dat ik mijn spiraal liet plaatsen was vooral omdat al mijn vriendinnen er ook 1 hebben en daarbij bevalt het allemaal uitstekend!
    Dat vond ik ook. Daarom heb ik ook bewust mijn positief verhaal hierop gezet.
    Ook al is deze thread redelijk negatief getind, het is wel informatief. Vooral hierdoor heb ik bij het inzetten een verdoving laten zetten, wat denk ik voor mij ook echt nodig was. En je leest waar je op moet letten als het wel fout kan gaan.
    Maar af en toe de positieve geluiden is ook erg prettig.

hallo,

het verschilt erg per persoon. Ik heb zelf een erg negatieve ervaring met de mirena spiraal. Het laten zetten was erg pijnlijk en ik heb 4 maanden lang buikklachten gehouden. Heb de spiraal en vandaag uit laten halen, dit verliep gelukkig pijnloos.
    De gyn. heeft me uitgelegd dat de mirena spiraal eigenlijk wat te groot is voor de baarmoeder (lees bij sommige vrouwen!) Als je nog geen kinderen hebt gehad (zoals ik) dan kan het ook pijnlijker zijn.
    Je voelt als het ware de spiraal zitten, de 'armpjes' drukken tegen de eierstokken. En bij mij was dit niet prettig. Ik hoor ook wel van vrouwen dat ze zeer tevreden zijn over de mirena spiraal.

Denk er heel goed over na!

succes met de beslissing.

Citaat Origineel gepost door baukje Bekijk Post
    hallo,

het verschilt erg per persoon. Ik heb zelf een erg negatieve ervaring met de mirena spiraal. Het laten zetten was erg pijnlijk en ik heb 4 maanden lang buikklachten gehouden. Heb de spiraal en vandaag uit laten halen, dit verliep gelukkig pijnloos.
    De gyn. heeft me uitgelegd dat de mirena spiraal eigenlijk wat te groot is voor de baarmoeder (lees bij sommige vrouwen!) Als je nog geen kinderen hebt gehad (zoals ik) dan kan het ook pijnlijker zijn.
    Je voelt als het ware de spiraal zitten, de 'armpjes' drukken tegen de eierstokken. En bij mij was dit niet prettig. Ik hoor ook wel van vrouwen dat ze zeer tevreden zijn over de mirena spiraal.

Denk er heel goed over na!

succes met de beslissing.
    Goed om te lezen dat het eruit halen pijnloos was.
    Ik heb sinds de spiraal veel meer buikklachten. Lig soms letterlijk dubbel van de pijn.
    En we hebben toch besloten om voor een 2e te gaan. dus maandag gaat hij eruit.
    Ik heb hem dan 1 jaar gehad.

Nou, hij is eruit hoor. was even een pijnscheut, maar zo weer over.

quando1
    Guest

Graag een reactie::::
    Half oktober is er bij mij ook een Mirena spiraal geplaatst. Na de bevalling van de 2-ling vergat ik vaak (door vermoeidheid; we hebben ook nog een zoontje) de pil in te nemen. Op aanraden van mijn huisarts er 1 laten plaatsen.
    Het plaatsen was geen probleem of pijnlijk dus........................ ik dacht oke!!
    Sinds half december krijg ik elke 4 weken (op de dag af) een migraine aanval. Een hele hefige, waar ik een week mee onder de pannen ben. Nu, na 3 maanden, wel een migrainemiddel gehad van de dokter, maar deze zorgt voor de onderdrukking; maar dan krijg ik er zelfs 2!!!!!
    Wie heeft hiermee ervaring????
    De huisarts gooit het op drukte, vermoeidheid e.d., maar ik geloof er niet zo in, maar het is zo ideaal.................niet meer ongesteld!!!!! en niet meer hoeven denken..de pil innemen........

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Arrow Re: Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?

Hoi Quando,

Ik zal zeker aandringen bij de huisarts op andere medicatie voor je migraineaanvallen! Het geldt bij dat soort medicatie namelijk net als bij Anti Depressiva's en vele andere medicatie. Dat het kan aanslaan maar ook averechts werken als je niet de juiste hebt!!
    Daarnaast is het zeker mogelijk dat de migraineaanvallen bij de mirena-spiraal wegkomen. Je lichaam is blijkbaar nog erg in de war van de hormonen. Het kan goed betekenen dat je lichaam nu ipv van menstuatie een mirgaine aanval aangeeft. Dit kan wel verminderen, naar mate je lichaam went. Wel kan dit een poos duren.
    Voor nu lijkt het mij belangrijk een andere medicatie voor je migraine te krijgen en op z'n tijd rust voor jezelf in te bouwen. Even een momentje voor jezelf (en/of samen met je partner).

Succes!

petra
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Hallo ik heb 5jaar een mirena spiraaltje gehad met succes.Alleen moest ik 6 februarie naar het ziekenhuis voor vervanging de 5jaar waren om.De oude eruit en de nieuwe erin tenminste dat was de bedoeling maar het liep heel anders uit.Teneerste konden ze de touwtjes niet vinden toen ze de touwtjes gevonden hadden konden ze het spiraaltje er niet in krijgen want de baarmoeder was gekanteld na lang proberen is het gelukt dat dachten ze dan.
    Een echo gemaakt en hij zat niet goed dus opnieuw eruit.Dit alles heeft maar liefst 1uur geduurd en dit alles zonder verdoving dus ik kan je zeggen het was niet fijn om dit mee te maken.Nu mag ik terug komen zodra ik ongesteld ben en proberen ze of het dan wel lukt.IK HOOP HET.Heeft iemand ook zo'n vervelende ervaring meegemaakt want ik ben best bang voor de volgende keer

.
    Merian

Rainbow
    Guest

Hoi allemaal,
    Ik wil graag mijn ervaringen (tot nu toe) rondom Mirena met jullie delen. Vandaag heb ik het spiraaltje laten zetten, na het lezen van alle enge verhalen op dit forum zag ik er toch wel tegen op. Alles viel zo mee! En dat voor iemand die nog niet zwanger is geweest of geen inwendig onderzoek heeft gehad. Iedereen zegt wel dat je je moet ontspannen, maar he, doe dat maar even. Een uur van te voren moest ik 2 paracetamol slikken. Of dit echt hielp weet ik niet, maar ik slik ze voor de zekerheid toch graag
    De eendenbek was niet pijnlijk, het is in het begin alleen een beetje een raar gevoel. Toen ze de baarmoedermond aanhaakten deed dat wel even pijn, alleen het moment zelf, dus 1/1,5 seconden ofzo. Vanaf toen kreeg ik ook flauwval neigingen, maar dit is een normale reactie. Daarna heb ik niets meer gevoeld van het inbrengen en was het zo gepiept. Ik ben nog wel even blijven liggen en zitten omdat ik wat misselijk was. Dat is vervelender dan het zetten van het spiraaltje. Daarna 3 uur toch wel best veel last gehad van kramp, wist niet hoe ik moest zitten, staan of liggen. Nu gaat het weer stukken beter!
    Alles was dus niet pijnlijk te noemen achteraf, alleen 'vervelend'. Ik hoop dat het spiraaltje zijn werk goed gaat doen en ik over 5 jaar gewoon weer een nieuwe kan laten plaatsen na hopelijk zeer goede ervaringen.

EllenNL
    Guest

Quando, het advies van Petra is denk ik de juiste, maar als je het echt niet vertrouwt, kun je de mirena eruit laten halen en het verschil merken. Je kunt dan altijd nog weer een nieuwe laten plaatsen.
    Maar jezelf (en je lichaam) rust geven, is natuurlijk heel belangrijk.

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door merian Bekijk Post
    Heeft iemand ook zo'n vervelende ervaring meegemaakt want ik ben best bang voor de volgende keer.
    Ik heb dit niet meegemaakt, maar als je bang bent voor de volgende keer, vraag dan om een verdoving, dan is dat alweer een angst minder.

Hoi hoi,

Ik heb nu sinds gisteren de mirena. 't plaatsen was echt ongelooflijk pijnlijk..en dan vooral het vasthouden van de baarmoedermond, deed zo;n zeer.En t zou mee moeten vallen omdat ik al een kind heb..
    Flink geslapen erna..nu lichte krampjes nog..en raar gevoel in benen..maar verdergaat t goed..ik wacht af.. groetjes

Mirena spiraal

Hai, ik heb nu zo'n 3 maanden het mirena spiraal. Ik ben 4 jaar geleden gesteriliseerd en na 2 jaar tobben met langdurige menstruatie besloten om het spiraal te laten plaatsen.
    Plaatsen was niet pijnlijk maar gek werd en word ik ervan.
    Heel veel spotting, inderdaad maar 6 dagen schoon zijn.
    Veel last van hormonen, 2 cups groter 1 1/2 week pijnlijk en zwaarder rondom de heupen.
    Overleg met gyneacoloog, na 1 maand wilde ik hem eruit. Maar hij wil dat ik 6 maanden
    mirena minstens blijf gebruiken, want iedere maand worden de hormonen minder.
    We wachten af maar voor iemand die nooit te zwaar is, is dit vervelend vooral met de hormoon aanvallen die mijn doorgaans goede humeur, verpesten.
    Heeft iemand ook deze ervaringen, en gaat het inderdaad over, of niet.
    Groetjes

EllenNL
    Guest

Citaat Origineel gepost door cabaretnaaldje Bekijk Post
    Overleg met gyneacoloog, na 1 maand wilde ik hem eruit. Maar hij wil dat ik 6 maanden
    We wachten af maar voor iemand die nooit te zwaar is, is dit vervelend vooral met de hormoon aanvallen die mijn doorgaans goede humeur, verpesten.
    Groetjes
    Ik heb er de eerste paar maanden ook wel last mee gehad, maar dat is nu toch wel over. Ik zou het zeker een half jaartje afwachten, je kunt hem dan nog altijd eruit laten halen.

claud73
    Guest

Hoi,
    ik ben ook aan het overwegen om het mirena spiraaltje te laten plaatsen. Mijn enige dilemma is de plaatsing zelf. Ik kan nl al last hebben van een uitstijkje! Bovendien heb ik een paar vriendinnen die er eentje hebben laten plaatsen en bij wie het enorm veel pijn deed. Ik hoor of lees weinig terug over de mogelijkheid van het plaatsen ve spiraaltje onder plaatselijke verdoving. Het zou mogelijk zijn, maar ik weet niet welke voorwaarden daar aan verbonden zijn. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Citaat Origineel gepost door claud73 Bekijk Post
    Hoi,
    ik ben ook aan het overwegen om het mirena spiraaltje te laten plaatsen. Mijn enige dilemma is de plaatsing zelf. Ik kan nl al last hebben van een uitstijkje! Bovendien heb ik een paar vriendinnen die er eentje hebben laten plaatsen en bij wie het enorm veel pijn deed. Ik hoor of lees weinig terug over de mogelijkheid van het plaatsen ve spiraaltje onder plaatselijke verdoving. Het zou mogelijk zijn, maar ik weet niet welke voorwaarden daar aan verbonden zijn. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
    Het ligt er helemaal aan als je bv al eens bevallen bent doet het bijna geen zeer en het aller belangrijkste is om je gewoom te ontspannen

Citaat Origineel gepost door cabaretnaaldje Bekijk Post
    Mirena spiraal

Hai, ik heb nu zo'n 3 maanden het mirena spiraal. Ik ben 4 jaar geleden gesteriliseerd en na 2 jaar tobben met langdurige menstruatie besloten om het spiraal te laten plaatsen.
    Plaatsen was niet pijnlijk maar gek werd en word ik ervan.
    Heel veel spotting, inderdaad maar 6 dagen schoon zijn.
    Veel last van hormonen, 2 cups groter 1 1/2 week pijnlijk en zwaarder rondom de heupen.
    Groetjes
    Ik heb 5jaar een spiraaltje gehad en geen last van mijn hormonen gehad nu is mijn spiraaltje eruit en de hormonen zijn mijn lichaam de baas zegt de dokter
    Moe, misselijk,migraine,rugpijn,buikpijn.Maar snel weer een spiraaltje.

Merian

liesbeth
    Guest

Ook ik heb een mirenaspiraaltje sinds 4 jaar. Ik ben 55 jaar en heb hem gekregen omdat ik bleef vloeien, ook na een keer gecuretteerd te zijn geweest. 3 Maanden ging het goed en daar begon de ellende weer. Toen de enigste optie was het verwijderen van de baarmoeder, heeft de gyn. toch nog een spiraaltje geplaatst en wonder boven wonder het hielp. Eerst ook een paar maanden getobt met doorbraakbloedingkjes maar na een half jaar was het prima. Ik vraag me af of het verwijderen van het spiraaltje ook pijn doet en of het gelijk een nieuwe plaatsen weer dezelfde pijn verzoorzaakt als de eerste keer ?? Ik neem aan dat er dan in elk geval niet meer gesonderd hoeft te worden want de lengte van het spiraaltje dat eruit gehaald word hoeft dan toch alleen maar op dezelfde maat gemaakt te worden ?? Heeft iemand dit al meegemaakt ?? Ik lees hier eigenlijk nooit iets over. Wie heeft er ervaring mee ??

Groetjes van hier.

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Wie heeft ervaring met afvallen?
    By Gast: Yvonne in forum Overgewicht
    Reacties: 4
    Laatste Post: 07-05-13, 10:46
  2. Wie heeft ervaring met zenuwblokkade in de rug?
    By catwoman in forum Zenuwen en beendergestel
    Reacties: 3
    Laatste Post: 05-12-10, 16:33
  3. Wie heeft ervaring met migraine?
    By lena41 in forum Hoofd
    Reacties: 19
    Laatste Post: 15-08-10, 20:36
  4. Wie heeft ervaring met pms?
    By Maaike in forum Menstruatie
    Reacties: 10
    Laatste Post: 06-11-07, 22:26