Weergeven resultaten 1 tot 13 van 13

Onderwerp: Anorexia

kris
    Guest

Standaard Anorexia

Via de schoolbegeleiding en de kostschool ben ik op de hoogte gebracht dat mijn dochter (16 jaar) eetstoornissen zou hebben. Er is geconstateerd dat zij regelmatig naar het toilet verdwijnt tijdens of onmiddellijk na de maaltijden.Ze eet heel weinig.
    Thuis heb ik dit echter nog niet gemerkt, ze eet geen grote hoeveelheden maar toiletbezoek is er niet bij . Ze heeft net 14 dagen thuis geweest wegens griep en ik heb niets van dat gemerkt.
    Heb er met haar over gesproken en ze zegt dat ze slank wil zijn maar dat ze geen anorexia heeft.
    Wat moet ik?
    Radeloze moeder

Marie
    Guest

Standaard

Of ze het wel of niet heeft kan ik je op basis van deze sumiere geggevens niet vertellen.
    Wel is het zo dat iemand die anorexia heeft dit stelselmatig zal ontkennen en alles zal doen om het te verbergen.
    Wil je echt deskundige informatie hebben dan kun je het best terecht op http://www.sabn.nl.
    Dit is de site van de stichting anorexia en boulimia nervosa.

Sterkte er mee

gast
    Guest

Standaard

;D ;D ;Dnou marie dat is niet jou probleem dat heb jij op zeker niet ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

B.A.Gottmer
    Guest

Standaard

Radeloze moeder,
    Vraag raad bij uw huisarts. In Arnhem is een Vereniging
    voor Anorexia-patienten. Er zijn klinieken waar meisjes met eetstoornissen behandeld kunnen worden.
    Hoe eerder, hoe beter.

gast
    Guest

Standaard

beste moeder,

Ik ben een zus van iemand met ongeveer dezelfde situatie, wij letten thuis om wat ze eet, dat ze voldoende calorieën binnenkrijgt, en ook haar toilet bezoek probereb we te verminderen.
    Iets wat je zeker niet mag doen is doorzeuren over haar gewoonte! Hierdoor raakt je ze meer en meer kwijt. Misschien is het wel het overwegen waard om met je dochter een dietiste te contacteren, die dit probleem begrijpt en niet wegwuifd met je dochter is niet dik. Zo raakt je dochter wel haar overtollige kilo's kwijt of blijft ze op haar streefgewicht.
    Misschien is er ook een dieper probleem dan alleen overtollige kilo's, wat doen haar vriendinnen? Heeft ze iets meegemaakt? Is ze cht wat te mollig?...

veel succes

Als de situatie natuurlijk uit de hand loopt is porffesionel hulp nodig, dit hier werkt alleen in een beginstadia, waar ze nog helder en logisch kunnen nadenken over het bergip kilootjes

guest-15
    Guest

Standaard Heb ik anorexia nervosa???

hoi allemaal,
    ik heb sinds een jaar of anderhalf ernstige eetproblemen, die ik heel lang heb ontkent, maar nu heb ik eindelijk samen met mijn vader besloten hieraan te gaan werken. ik zit echter met een vraag, die mijn huisarts mij schijnbaar niet beantwoorden kan/wil: met mijn huidige gewicht heb ik een BMI van 16.7 (ik weeg 44.3 kg bij lengte van 1.63 m) en ben 15, bijna 16 inmiddels. ik weet dat ik verder alle criteria voor anorexia heb, maar vroeg mij af of dit ook zo is voor mijn gewocht? is het daadwerkelijk te laag, zoals de BMI voor volwassenen aangeeft, of is het een goed gewicht voor mijn leeftijd??

ik zou het erg fijn vinden als ik mijn eetprobleem een naam zou kunnen geven. het zou me wat meer rust verschaffen
    daarom alvast bedankt wie mij kan helpen

guest-15

Gastt
    Guest

Standaard Re: Heb ik anorexia nervosa???

om te kijken of je bmi te laag is kun je naar www.voedingscentrum.nl gaan.
    rechtsonders staat ergens dat je je gewicht kunt testen; of iets in die richting

ik hoop dat t je lukt!

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Exclamation Anorexia

Anorexia

Hallo,

Ik heb een artikel opgezocht over wat er kan gebeuren als je op jonge leeftijd gaat lijnen.

In de puberteit is het normaal dat de hoeveelheid vet op de heupen, billen en dijen zich verdubbelt. Bind je de strijd aan met deze natuurlijke gang van zaken, dan nemen je vetcellen wraak door zich te vermenigvuldigen. Je wordt dan na het dieet, als je niet veel eet, toch steeds dikker.
    Een vrouw van 25: "Ik wou dat ik nooit met lijnen was begonnen. Ik dacht dat ik te dik was, maar nu zou ik er alles voor over hebben om dat gewicht terug te hebben. In de afgelopen tien jaar ben ik 23 kilo aangekomen, geobsedeerd geraakt door mijn gewicht en verlegen en onzeker geworden. Waarom heeft niemand me gewaarschuwd voor ik eraan begon?"
    Wees je ervan bewust dat als je gaat lijnen, je een probleem kunt creëren dat je je leven achtervolgt.

Anorexia nervosa is een eetstoornis.
    Het komt bij zowel jongens als meiden voor, maar het betreft in 90 tot 96% van de gevallen meisjes.
    Kenmerkend voor deze ziekte is dat de persoon nauwelijks meer eet, maar in gedachten voortdurend bezig is met alles wat met eten te maken heeft.
    Het ontstaat vaak in de puberteit of iets later, dikwijls met een dieet dat doorschiet. De persoon weet van geen ophouden en gaat door met lijnen, ook al is al lang een normaal gewicht bereikt.
    Kenmerkend voor deze ziekte is een vertekend lichaamsbeeld. Hij of zij vindt zichzelf dik, terwijl iemand anders die even lang en zwaar is als mager wordt bestempeld.
    De oorzaak is niet zo makkelijk te achterhalen. Wel is duidelijk dat er allerlei psychische problemen aan ten grondslag liggen. Zo speelt onzekerheid vaak een rol. De persoon is bang niet te kunnen voldoen aan allerlei sociale en seksuele eisen. De eigen capaciteiten worden onderschat. Etensgebied vormt dan opeens een uitzondering. Hierover heeft de persoon wel controle. Niet eten ondanks honger geeft een gevoel van kracht, van iets presteren. Het is een soort compensatie.
    Anorexia is een ernstige ziekte. Behandeling duurt lang en heeft niet altijd succes: 40 % geneest, 30% verbetert, 20% blijft ziek en 10% overlijdt eraan.
    Voor hulp kun je het beste naar de huisarts gaan, want die kent de hulpverleningsinstanties bij jou in de buurt. Voor meer informatie kun je terecht bij de Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa.

Hopelijk denken jullie, wie laxeerpillen willen gebruiken, na over de gevolgen. Probeer bij jezelf te achterhalen waarom jij jezelf te dik vindt.
    Wil je meer weten klik dan op: http://www.sexwoordenboek.nl/gewicht..._anorexia.html

Groetjes,

Leontien
    Laatst aangepast door Agnes574 : 12-11-07 om 14:30

Standaard Anorexia/Laxeerpillen

heee ik ben ook een meisje van 14jaar.
    ik heb eerst anorexia gehad. ik weegte nog meer 34 kilo en moest eigenlijk naar het ziekenhuis. Ook ging ik al naar een psigiator, dieetiste en de kinderarts.X
    Die konden niets meer voor me doen. Tegen mijn ouders heb ik gelogen dat ik 40 woog. dat vonden ze al veelste weinig. me moeder heeft het eten echt in me mond geprot en me vader zij dat ik het moest doorslikken en anders zouden er erge dingen gebeuren. ik heb dat gedaan en kwam aan. vaak kon ik al dat eten niet aan, en kotste ik (zonder dat ik dat wilde) het weer uit. ze willen nu nog steeds dat ik aankom maar ik ben eigenlijk al te dik. ik ben 1.68 en weeg 65 kilo. ik kan hier echt niet mee leven. 55 is echt maximale.
    Op school ging het niet best en k ben maar net over gegaan. ik ben veel vriendinnen verloren. en heb eigenlijk nog maar 2 goede vriendinnen over, ik voel me kut. door me gewicht en me vriendinnen die me in de steek laten. (ik snap het ook wel weer) maar toch is het KUT

Nu wil ik weer gaan afvallen. en ik weet ook dat dat slecht is. maar ik kan mezelf niet tegen houden.

Ik wilde dit gewoon even kwijt.

dankje
    Laatst aangepast door Agnes574 : 12-11-07 om 14:30

Citaat Origineel gepost door d/c Bekijk Post
    ik heb eerst anorexia gehad. ik weegte nog meer 34 kilo en moest eigenlijk naar het ziekenhuis. Ook ging ik al naar een psigiator, dieetiste en de kinderarts.X
    Die konden niets meer voor me doen. Tegen mijn ouders heb ik gelogen dat ik 40 woog. dat vonden ze al veelste weinig. me moeder heeft het eten echt in me mond geprot en me vader zij dat ik het moest doorslikken en anders zouden er erge dingen gebeuren. ik heb dat gedaan en kwam aan. vaak kon ik al dat eten niet aan, en kotste ik (zonder dat ik dat wilde) het weer uit. ze willen nu nog steeds dat ik aankom maar ik ben eigenlijk al te dik. ik ben 1.68 en weeg 65 kilo. ik kan hier echt niet mee leven. 55 is echt maximale.
    Op school ging het niet best en k ben maar net over gegaan. ik ben veel vriendinnen verloren. en heb eigenlijk nog maar 2 goede vriendinnen over, ik voel me kut. door me gewicht en me vriendinnen die me in de steek laten. (ik snap het ook wel weer) maar toch is het KUT

Nu wil ik weer gaan afvallen. en ik weet ook dat dat slecht is. maar ik kan mezelf niet tegen houden.

dankje

nu weet je wel wie je egte vrienden zijn!!
    maar je moet er regelmaat in houden!! als je tussen de 34 en de 65 blijft schommelen houd je lichaam het niet lang meer. streef naar 55 en houd het daar!!
    Laatst aangepast door Agnes574 : 12-11-07 om 14:31

Citaat Origineel gepost door JS(L) Bekijk Post
    nu weet je wel wie je egte vrienden zijn!!
    maar je moet er regelmaat in houden!! als je tussen de 34 en de 65 blijft schommelen houd je lichaam het niet lang meer. streef naar 55 en houd het daar!!
    ja dat ga ik nu proberen. eerst drasties afvallen en als k dan tussen 50-55 zit ga k proberen het zo te houden.
    maar in iedergeval bedankt dat je het snapt.
    maar wil je laxeerpillen gaan slikken. ik wil het dus ook.. maar k durf niet echt naar de winkel te gaan..
    xKusj
    Laatst aangepast door Agnes574 : 12-11-07 om 14:32

Standaard Re: Anorexia/Laxeerpillen

Laxeermiddelen helpen niet om af te vallen. Ik snap heel goed dat je wilt afvallen(ben zelf pro ana), maar probeer een doel te nemen waarbij je toch een gezond gewicht houdt. Die 55 is een heel mooi streven. Dan blijft je haar en nagels etc ook nog mooi, dan ben je gewoon totaal mooi. Maar ik denk wel dat JIJ vooral moet uitkijken met afvallen, omdat je al een keer totaal bent doorgeslagen. En dan kan het snel weer gebeuren.

Standaard Re: Anorexia/Laxeerpillen

Citaat Origineel gepost door d/c Bekijk Post

dankje

gebruikte jij ook laxeerpillen?

Soortgelijke onderwerpen

1. Anorexia nervosa
    By jet van dijk in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-04-13, 11:29
  2. Hersenoperatie om anorexia te genezen
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 22-03-13, 14:14