Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 125

Onderwerp: Ingegroeide teennagel

Standaard Ingegroeide teennagel

hoi ik heb een ingegroeide teenagel in me grote teen ik heb geen idee hoe het komt. om ongeveer de week valt het geirriteerde vlees eraf en heb ik weer "platte huid" maar die is nog wel hard dus geirriteerd. maar ik kan dan dus wel bij de nagel heeft het dan zin om een stukje eraf te knippen of andere dingen om van dit probleem af te komen?

ik ben namelijk bang om naar de huisarts te gaan ook omdat ik nogal bang ben voor pijn ook :unsure:

bedankt alvast voor jullie reacties

Standaard

Hoi

waarom ga je niet naar een pedicure. Dat een keer evenveel pijn als iedere week een ingegroeide teennagel.

Gonzosz Voice
    Guest

Standaard Re: Ingegroeide Teennagel

Zelf heb ik ook een ingegroeide teennagel doordat mijn laatste behandeling bij de huisarts mis is gegaan. Nu loop ik al bijna twee jaar met een zere teen. Schoenen kan ik niet zomaar aan, etc, etc,....na twee keer spuiten in mijn teen te hebben gehad, durf ik er niet meer in te laten spuiten. Mij is aangeraden om door te laten wijzen naar het ziekenhuis. Maar ik weet het nog niet, .......ik sta er niet om te springen om weer te laten snijden.

Niet geregistreerd
    Guest

Hoi ik heb ook een ingegroeide teen nagel gehad tot vorige week... ik heb er ook 2 jaar mee rondgelopen en deed erg zeer als ik schoenen aanhad.
    tot ik t zat was afgelopen week ! heb een heel fijn electro tangetje gepakt
    met een hele spitse snuite en heb me de zijkantjes van de nagel eraf geknipt. nu loop ik weer heel lekker en de wondjes zijn bijna genezen :-)

Danny
    Guest

Hoi,

ik heb sinds een paar weken een ingegroeide teennagel en het is al behoorlijk dik de pus enzo loopt er heel voorzichtig uit.
    Ik ben zelf helemaal geen held op me ouders het te laten zien en om het te laten opereren en de prikken !

Als ik witten sokken aan doe dan zie je echt precies waar ik het heb.
    ik was hem elke keer met koud water en ik wil er heel graag af.

Ik ben gewoon scared voor die doktoren dat ze me pijn doen

Wie kan mij helpen?

Danny

ps: je mag me ook mailen hoe en wat. [email protected] maar berichies hiero is ook niet erg.

Claudia
    Guest

Ja ik geloof dat ik er ook last van begin te krijgen, maar ik ben echt een held op sokken (hah wel toevallig bij dit onderwerp) en ik durf niet naar de doktor.
    Ik heb al in een badje met zout water gezeten om het niet verder te laten ontsteken en ik hou er een pleister op om geen vuil in wondjes/ontsteking te krijgen.
    Brrr... ik wil niet dat ze er in gaan snijden en dat ik er spuiten in krijg.
    Nou ja ik wacht nog wel ff af...

Ciaooxx iedereen succes

Li.
    Guest

Standaard Re: Ingegroeide teennagel

Ik heb er nu sinds 2 dagen last van... Ik wil er echt geen jaar mee rond lopen!!! M'n vader zegt dat een bakje met biotex helpt (na 2 dagen merk je er nog niet zo veel van... maar je hebt wel hele lekkere zachte voeten... )
    jodium erop werkt ook wel schijnt... maar dat moet ik nog kopen...
    En tegen de (hevige) pijn een paracetamol...
    Op internet is ook vrij veel te vinden (zoek op google: ontsteking + pus + nagel + teen). Zo ben ik hier terecht gekomen

Ik heb jaren geleden ook een ingegroeide teennagel gehad , en ik moet zeggen ... dat is geen lachertje
    Mijn teen was volop aan 't zweren en deed heel erg pijn , heb dan maar een afspraak gemaakt in het ziekenhuis , daar hebben ze mijn volledige nagel uitgetrokken ...hier heb ik maar weinig van gevoeld .

Alles was goed , de nagel begon terug te groeien ...en wat denk je ...hij groeide opnieuw in , ditmaal maar aan ene kant .
    Terug naar het ziekenhuis , hebben ze de wortel opzij weggesneden ...wat heb ik afgezien ...is echt een pijnlijke zaak ... de meesten denken ...het is maar een teen , zal zo erg niet zijn ...maar integendeel ...

Ik zie dat hier veel mensen een voetbadje nemen ... NIET DOEN !
    Door het water wordt de huid week en kan de nagel nog makkelijker ingroeien , probeer uw teen zoveel mogelijk droog te houden , dagelijks ontsmetten met iso-betadine , dat is alles !
    Wat je ook kan doen en wat zeker helpt is in 't midden van je nagel een inkeping ... een v 'tje uitknippen ... dan groeit de nagel verder naar binnen i.p.v naar buiten !! zeker het proberen waard

veel succes !

Post Re: Ingegroeide teennagel

Ik dacht echt dat ik de enigste was die er al zolang mee rond loopt, wat dat betreft is het wel fijn dat ik niet de enigste ben die bang is.
    3 jaar geleden is het bij mij begonnen doordat ik mijn nagel te kort geknipt had.
    Ik heb er toen een tijd mee rond gelopen en ben uit eindelijk naar mijn huisarts gegaan,die heeft aan de zijkant een stuk weggeknipt en dat viel mij reuze mee,helaas is hij daarna weer ingegroeid en ben ik weer naar de huisarts gegaan en die heeft weer een stuk weggeknipt en toen is de nagel dus weer opnieuw ingegroeid.
    Omdat ik bang was dat mijn huisarts mij de derde keer door zou verwijzen naar het ziekenhuis, heb ik het zo maar gelaten (zelf nog geprobeert het er weg te halen maar helaas..).
    Toen na 2 jaar de andere kant van de nagel ook in ging groeien heb ik een afspraak met de pedicure gemaakt,een hele aardige mevr. die mij goed heeft geholpen en bijna niet zeer heeft gedaan,maar...helaas beide kanten gingen uit eindelijk weer in groeien.
    Inmiddels is mijn teen bijna een keer zo groot als mijn andere (gezonde) teen en heel erg rood en gevoellig en ik weet niet wat ik nu moet,ik durf gewoon niet naar de huisarts !
    waarschijnlijk is de pijn die ik nu heb (vooral als je je teen stoot op er valt iets op of er staat iemand op) veel groter dan de pijn die de arts je zal doen,maar toch...van uitstel komt afstel.
    Nu heb ik iets gelezen over een teen beugel,op die site word verteld dat de arts vaak de nagel weghaald terwijl dat dus niet hoeft,ze kunnen de zijkanten van de nagel iets afkippen en vervolgens zo'n beugels plaatsen die de zijkanten van je nagel iets omhoog haalt en dus niet de kans meer heeft om te gaan ingroeien,klinkt voor mij het aantrekkelijkst maar ja het kost wel wat en het is niet echt bij mij in de buurt.
    1 ding weet ik wel,het kan zo niet langer.
    is er nog iemand die een ander idee heeft?.
    alvast bedankt.

Citaat Origineel gepost door maaike28
    Ik dacht echt dat ik de enigste was die er al zolang mee rond loopt, wat dat betreft is het wel fijn dat ik niet de enigste ben die bang is.
    3 jaar geleden is het bij mij begonnen doordat ik mijn nagel te kort geknipt had.
    Ik heb er toen een tijd mee rond gelopen en ben uit eindelijk naar mijn huisarts gegaan,die heeft aan de zijkant een stuk weggeknipt en dat viel mij reuze mee,helaas is hij daarna weer ingegroeid en ben ik weer naar de huisarts gegaan en die heeft weer een stuk weggeknipt en toen is de nagel dus weer opnieuw ingegroeid.
    Omdat ik bang was dat mijn huisarts mij de derde keer door zou verwijzen naar het ziekenhuis, heb ik het zo maar gelaten (zelf nog geprobeert het er weg te halen maar helaas..).
    Toen na 2 jaar de andere kant van de nagel ook in ging groeien heb ik een afspraak met de pedicure gemaakt,een hele aardige mevr. die mij goed heeft geholpen en bijna niet zeer heeft gedaan,maar...helaas beide kanten gingen uit eindelijk weer in groeien.
    Inmiddels is mijn teen bijna een keer zo groot als mijn andere (gezonde) teen en heel erg rood en gevoellig en ik weet niet wat ik nu moet,ik durf gewoon niet naar de huisarts !
    waarschijnlijk is de pijn die ik nu heb (vooral als je je teen stoot op er valt iets op of er staat iemand op) veel groter dan de pijn die de arts je zal doen,maar toch...van uitstel komt afstel.
    Nu heb ik iets gelezen over een teen beugel,op die site word verteld dat de arts vaak de nagel weghaald terwijl dat dus niet hoeft,ze kunnen de zijkanten van de nagel iets afkippen en vervolgens zo'n beugels plaatsen die de zijkanten van je nagel iets omhoog haalt en dus niet de kans meer heeft om te gaan ingroeien,klinkt voor mij het aantrekkelijkst maar ja het kost wel wat en het is niet echt bij mij in de buurt.
    1 ding weet ik wel,het kan zo niet langer.
    is er nog iemand die een ander idee heeft?.
    alvast bedankt.
    Hi Maaike,

Je tekst klinkt erg bekend voor mij. Ook ik heb ooit met een ingegroeide teennagel rondgelopen. Maar geloof me, maak die afspraak met de poli-kliniek. Echt waar, je wordt zo ontzettend goed behandeld. En aangezien jouw voetenbed (het stukje onder de huid wat jouw nagel aanmaakt) zeer breed is geworden, zal deze nagel ook net zo breed door blijven groeien met als gevolg dat deze ingegroeid blijft. In het ziekenhuis (poli-kliniek) gebruiken ze een bepaalde vloeistof waarmee ze je nagelbed versmallen. (dus de buitenkant wordt als het ware weg-geëtst.) Je krijgt eerst twee prikjes aan beide kanten van je teen en dan wordt deze met een elastiekje afgebonden. Je voelt werkelijkwaar helemaal niets! De behandeling duurt meestal zo'n minuut of 20 á 30 en kun je weer naar huis! Daarna moet je ongeveer een dag of 2 á 3 met je voet omhoog zitten. Daarna mag het verband eraf en kun je terugkomen voor controle en het verwijderen van de eventuele hechting. (deze wordt bijna niet meer toegepast, omdat er vrijwel altijd een zéér kleine incisie wordt gemaakt om het 'ingegroeide stukje nagel + weg etsten van nagelbed' te verwijderen.)

Kortom, gewoon er naartoe gaan voor een afspraak, duurt toch altijd nog een paar weken voordat je geholpen wordt!

Héél veel succes!

Hallo Raketje.

Bedankt voor je berichtje.
    Ik zie er wel als een berg tegenop maar ik denk dat ik wel een afspraak ga maken,het zal uiteindelijk wel meevallen maar toch..de stap zetten is moeilijk.
    Ik vind het inieder geval wel fijn dat ik weet wat ze gaan doen en dat jij het mee vond vallen.
    bedankt en ik hou jullie hier wel op de hoogte.

groetjes van Maaike.

Citaat Origineel gepost door maaike28
    Hallo Raketje.

Bedankt voor je berichtje.
    Ik zie er wel als een berg tegenop maar ik denk dat ik wel een afspraak ga maken,het zal uiteindelijk wel meevallen maar toch..de stap zetten is moeilijk.
    Ik vind het inieder geval wel fijn dat ik weet wat ze gaan doen en dat jij het mee vond vallen.
    bedankt en ik hou jullie hier wel op de hoogte.

groetjes van Maaike.
    Hai Maaike,

Inderdaad, het is menselijk om tegen zoiets, zwaar op te zien, maar als je de behandeling eenmaal hebt ondergaan.. wil ik je hier nog weleens op dit forum terugzien hoor!
    Ben uiteraard (net als vele anderen) benieuwd wat jij ervan vond.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel van je!

Gonzosz Voice
    Guest

Question Re: Ingegroeide teennagel

De ene keer loop je als een prins, de andere keer als een prinses die kleine voetjes wilt hebben in een te kleine schoen. Je went er aan om pijn te hebben en te houden om niet langs een snijer te gaan voor je teen.

door het inggegroeide gedeelte weg te frezen kan de pedicure je van het probeelm afhelpen en dat is op deze manier echt pijnloos hoor!!

Citaat Origineel gepost door jenneke
    door het inggegroeide gedeelte weg te frezen kan de pedicure je van het probeelm afhelpen en dat is op deze manier echt pijnloos hoor!!
    Ja ja.. Jij gaat iets weg laten frezen dat ingegroeid is bij de pedicure..!? Ontstekingen here we come... Ga in godsnaam naar een spe******t, natuurlijk is iemand die nagels behandelt (mani- of pedicure) ook een soort van spe******t, maar niet iemand die ingegroeide gedeeltes kan verwijderen!

als het hetfit ontstoken is krijg je over het algemeen eerst sodabadjes en antibiotica en dan de nagel corrigeren. pedicure werkt ook pas nadat ze de boel gedeinfecteerd heeft en chirurg wacht ook met snijden (auw!) totdat ergste ontsteking weg is.
    jenneke

Nou,ik ben naar de huisarts geweest!!!
    Ik kon er ook gewoon niet meer onderuit.
    Het is me achteraf reuze mee gevallen,de huisarts heeft me zelf behandeld omdat het anders nog een paar weken zou duren voordat ik in het ziekenhuis geholpen kon worden.
    Hij heeft 2 verdovings injecties in mijn teen gedaan (daar zag ik heel erg tegenop maar dat viel echt heel erg mee) het voelde als een heel klein prikje.
    Daarna heeft hij het ongeveer een kwartier in laten trekken en toen heeft hij een elastiek om mijn teen gebonden zodat het niet heel erg zou gaan bloeden.
    En toen heeft hij dus de nagel ,op een stukje in het midden na,verwijdert,ik voelde echt helemaal niks alleen het idee was wat raar maar goed niet teveel bij nadenken.
    Toen heeft hij het wildvlees weggeknipt !!!(ieuwhh) ook niks gevoeld.
    En toen geetst ofzo met detol (??) weet het niet zeker maar zo klonk het wat hij zei en met alcohol schoon gemaakt.
    Daarna een stuk verband erom en klaar is maaike!
    Daarna er dus niet op lopen,deed ik dus wel,nou dat heb ik de volgende dag geweten,mijn hele teen werd dik en ja het verband kwam dus heel erg strak te zitten en dat heb ik dus een gedeelte weggehaald en ging bijna onderuit.
    Daarna dus echt 4 dagen met mijn voet omhoog gezeten en alles is goed gekomen.Het is nu iets meer dan een week geleden en ik loop er gewoon op en kan mijn schoen ook aan,ik heb er niet veel pijn aan gehad alleen in het begin omdat er dus op liep.
    Mijn hele teen vervelt nu ,vreemd,maar het zal wel zo horen.
    En nu maar hopen dat het goed blijft gaan!!

Beste Raketje, ik ben pédicure en heb podologische technieken gestudeerd. Ik ben wel een beetje gekrenkt in mijn beroep door je berichtje.
    Ik lees hier vanalles : nagels uittrekken? zijkanten wegfrezen? hoekjes wegknippen? enz.
    wat is het toch erg gesteld met het bezoek aan de (goede) pédicure!!!!
    Iedereen zou naar de voetverzorger moeten gaan zoals ze naar de kapper gaan dan zou er heel wat ellende vermeden worden!
    TEN ALLEN TIJDE

(vervolg) moet er vermeden worden van hoekjes weg te snijden want dit is meestal de oorzaak van ingegroeide nagels.
    Alleen als er iemand bij mij komt met zwerende tenen, verwijder ik voorzichtig de hoekjes omdat de ontsteking eerst moet genezen voor ik verder kan werken.
    Dan volstaat het meestal om een nieuwe hoek te maken met kunstnagelmassa zodat uw eigen nagel rustig kan groeien tot de juiste lengte.
    Heb je echt te dikke of te bolle nagels , kan dit verholpen worden met een beugel. Hoezo te duur? Eenbeugel heb je al rond de 15€.
    Wie is hier een spé******t? De dokter of chirurg die je nagel uittrekt, welke dan rustig groeit en terug INGROEIT?
    Of de pédicure die gespé******eerd en u van uw probleem afhelpt?
    Ik weet ook wel dat er spijtig genoeg weinig pédicures zijn die bepaalde technieken beheersen. Maar informeer eens rond, in uw buurt is er toch wel iemand die jullie kan helpen.
    Een voetverzorging kost gemiddeld 18€.
    Wat kost een kapper? En gelnagels? Maar die arme voetjes daar zitten ze zelfs soms met patatschillers in te snijden om pijnen te verlichten.
    Meestal moeten wij reactief werken dwz als het eigenlijk al te laat is.
    Mensen AUB maak er eens een gewoonte van om naar de pédicure te gaan, laat die voetjes eens lekker verwennen.
    Laat uw voetjes zoetjes verzorgen.
    Vriendelijke groeten, Tine, pédicure

Hallo tine.

ik ben bij de pedicure geweest en die heeft bij mij de ingegroeide stukjes weggehaald maar uiteindelijk is het wel weer ingegroeid en ja wat moet je dan?.
    Ik heb uit eindelijk gekozen voor de huisarts op het laatst weet je het gewoon niet meer.
    Mocht het weer verkeert gaan met mijn nagels dan kom ik graag bij jou langs ,al moet ik er voor naar de andere kant van nederland maar naar de huisarts ga ik niet weer!.

groetjes van Maaike28

Tim
    Guest

Ik heb ook een ingegroeide teennagel.

nou ik heb er net last van. maar ik blijf er echt geen jaren mee lopen.

ben naar de dokter geweest en krijg nu zilvernitraat stift om wildgegroeide huid en nagel te verwijderen. dit doet misschien even pijn maar dan ben ik er wel van af. en desnoods operatief verwijderen lijkt me ook niet zo erg tel maar bij elkaar op een paar dagen pijn of en hele poos en kans op herhaling bij eigen middeltjes.

De ingegroeide stukjes nagel wegsnijden helpt inderdaad maar tijdelijk, het geeft verlichting maar de nagel groeit daarna gewoon terug in. Als hij ingroeit doordat je hem te kort hebt geknipt (hoekje weggeknipt) kan hij met een kunstnagelmassa terug in normale vorm gebracht worden.
    Ik weet dat de meeste pédicures de hoekjes gewoon weer wegknippen maar dit is natuurlijk zeker niet de oplossing voor het probleem.
    Ik woon in Brasschaat, misschien wat te ver maar ik heb een lijst van pédicures die ook podologische technieken hebben gedaan. Stuur me een mailtje en ik laat je iets weten. Je kan mijn gegevens vinden op mijn website :
    www.pedestine.be, groetjes, Tine

Mij
    Guest

Smile Re: Ingegroeide teennagel

Ik heb ook last van een ingegroeide teennagel gehad en ben daar gewoon mee naar de dokter geweest. Mn huisarts heeft de dag erna een wigincisie gedaan (dan wordt het ingegroeide stuk nagel weggesneden). Ik kreeg 2 verdovingsspuiten die ik wel voelde maar het deed niet echt pijn. Daarna voelde ik helemaal niets meer. Toen de verdoving uit was gewerkt deed het wel wat pijn maar veel minder dan de ingegroeide nagel deed. Ik moest mn voet 1 dag hoog houden en morgen (dus na 2 dagen) gaat het verband er al weer af.

Ik raad iedereen die last heeft van een ingegroeide teennagel aan er gewoon mee naar de huisarts te gaan want dan ben je er heel erg snel vanaf en bij mij deed het niet eens zoveel pijn.

Goetjes van een blije ingegroeide-teennagel-vrije jongen

Als alleen het ingegroeide stuk nagel is weggesneden zal hij gegarandeerd terug ingroeien, misschien wel erger dan ervoor omdat de nagelwal geen steun meer heeft van de nagel. Bij een wigexisie word er een stukje van de matrix weggehaald, dit is de nagelwortel welke onder de huid ligt,boven de nagelriem. Soms lukt dit goed, soms groeit er een gespleten nagel terug of een mismaakt stukje. Dit ligt niet aan de kunde van je dokter maar als er een of twee celletjes van de matrix blijven zitten heb je het zitten.
    Als er echt geen andere mogelijkheid is om je probleem te verhelpen is dit wel een goede oplossing. MAAR MEESTAL volstaat echt wel een bezoek aan een GOEDE pédicure/podoloog. Geloof me vrij, ik heb er genoeg ervaring in : meestal is het probleem begonnen met de nagel tekort te knippen.
    Ik ben Belgische, maar in Nederland zijn toch ook zeer goede voetverzorgers! Ga eens kijken bij voetverzorging.nl
    veel hebben een eigen website, dan kan je ook kijken welke technieken ze toe passen.
    Groetjes, Tine

Hallo Tine,

Ook ik ben pedicure, maar dan in Nederland en inderdaad is het wegknippen van de nagelhoeken over het algemeen geen blijvende oplossing.
    Soms kan het alleen niet anders, omdat de nagel rond groeit bv en erg verdikt is.
    Wat ook nog wel wil helpen is een gleuf fresen in het midden van de nagel, zodat er op de zijkanten van de nagel de druk wat vermindert wordt.
    Het lukt me trouwens over het algemeen wel om de ingegroeide nagel weer goed te krijgen, zonder wegknippen van de hoekjes.
    Er zijn verschillende materialen te koop om onder de nagel te plaatsen en zo de nagel te geleiden.
    groetjes,
    erretje

Ipod
    Guest

Hey mensen,

Ik heb nu in de afgelopen 3 jaar 4 ingegroeide teennagels gehad, waarvan 2 keer op dezelfde plek. Bij die plek constateer ik nu weer pijn, en ik vermoedt dat het weer een ingegroeide teennagel is! Echt, ik baal ervan als een stekker. Weer naar die dokter toe (ben ook 1 keer in ziekenhuis geweest), en weer die prikken (ben ik namelijk als de dood voor).
    Maar denk toch maar dat ik ga, want de pijn die je hebt bij een ingegroeide teennagel is toch nog wel stukken pijnlijker. Vooral omdat ik veel aan sport doe (voetballen, hardlopen etc.) heb ik er echt veel last van. Afgelopen zomer had ik het op vakantie, en ik kan je 1 ding vertellen: Vervelender kan niet! Dus mensen die een ingegroeide teennagel hebben, ga ermee naar de dokter! Het geneest niet uit zichzelf, dus je zult het anders blijven hebben. Het is een drempel waar je overheen moet. Die prikken voel je, maar ze doen geen pijn! En binnen 15-20 minuten is het klaar.
    Met mijn eerste ingegroeide teennagel liep ik ook bijna 6 maanden rond, en je wilt niet weten hoe blij ik was toen ik geen pijn meer had! Lekker weer alles kunnen doen zonder aan die teen hoeven te denken. Uiteindelijk had ik misschien maar eerder moeten gaan, want met voetbal houdt ik me nog steeds in bij rennen en duels (nog steeds de gedachte in mijn hoofd: ''denk om die teen''). Mensen denken, het valt wel mee zo'n klein wondje. Nou mensen , dat is het dus niet!
    Dus ga ermee naar de dokter!

Groeten,

Ipod

respons
    Guest

hallo unsure,

je kunt rustig met dit probleem naar je huisarts gaan,mocht je dat nog steeds te eng vinden, dan kun je altijd informeren naar pedicure,dit zijn mensen die gestudeerd hebben hoe ze een teenagel weer goed kunnen maken,zonder injecties{verdovingen}maar als je teennagel te ver is ingegroeid,dan zal de arts er wel aan te pas moeten komen,kijk ik heb vorig jaar hetzelde probleem
    gehad ,tuurlijk was ik nerveus ,ff doorbijten!,maar binnen zo,n 20 minuutjes sta jij weer buiten,het beste is dan gewoon op bed/bank te gaan liggen,want het lopen gaat een beetje moeilijk,maar de volgende dag gaat dat al veel
    beter!!
    en dan ben jij mooi van die vervelende nagel af!!
    sterkte ermee!!

miekie
    Guest

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ook bij mij is mijn teennagel voor de derde keer ingegroeid op dezelfde plek en is weer gaan onsteken. Ik heb weer een afspraak gemaakt bij de dokter en zie weer erg op tegen de prikjes, maar ben altijd weer opgelucht als de pijn weg is. Waaar ik nu alleen mee zit is dat ik niet meer wil dat het weer ingroeid. Volgens mij maakt het ook echt niks uit of je het in het ziekenhuis of bij de huisarts laat doen. Ze hebben namelijk dezelfde methoden. Daarnaast moet je voor het ziekenhuis veel langer wachten voordat je geholpen kan worden. Wat ik nu nog graag wil weten is of een pedicure iets kan doen zodat het niet meer ingroeid nadat ik bij de huisarts ben geweest. Zijn hier bepaalde behandelmethoden voor? Wie kan me hierbij helpen?
    Groetjes Annemiek

hallo

ik ga niet echt graag naar de dokter voor mijn ingegroeide teen nagel want ik heb vandaag namelijk weer een afspraak moeten maken en dit word dan al weer mijn 3 keer aan de zelfde teen. bij mij komt het steeds terug en heeft tot nu toe nog niks geholpen ik loop er nu onderhand al 2 jaar mee want mijn andere grote teen heeft het ook gehad en ook nog een kleine nagel. dus ik weet niet goed meer hoe het eerst was dat ik nog gewoon goeie nagels had.
    ik heb ook een vraagje want nu moet waarschijnlijk me nagel er voor goed af en is dat ook al bij iemand anders gebeurt? en is het dan gevoelig naar een tijdje want dat zegt de dokter steeds. ik moet nou 23 mei dus weer naar het ziekenhuis en ik hoop zo dat het dit keer egt over gaat want op dit moment geloof ik niks meer over mijn teen. want steeds zijden ze dat het over zal gaan en steeds is het niet gelukt.....

nou groetjes daisy

Ik heb het ook gehad...
    Ik doe er een watje onder, dat verminderd de pijn voor een groot deel en je nagel groeit niet meer in het vlees.
    Bij mij heeft dat erg geholpen.

hallo
    jou nagel zit er dus nog?
    en dee je dat voor of na de operatie?
    want naar de operatie hoef ik het niet te doen want mijn nagel gaat eraf groetjes daisy

Als je het tegen mij hebt: ik heb geen operatie nodig gehad...

jah ik had het tegen jou. sorry ik was je naam vergeten neer te zetten.
    maar dan heb je veel geluk gehad jah dit word in totaal me 6 keer en de derde keer voor deze teen nu..
    groetjes daisy

Gast1234
    Guest

Ik heb vroeger een ingegroeide teennagel gehad, die is tot 2 keer toen 'ingeknipt' (hele hoek weg) door de huisarts, maar groeide steeds weer in. Ik besloot toen dat ik gewoon wachtte tot die nagel zo groot was dat het probleem zichzelf oploste, en dat lukte uiteindelijk ook.

Wat ik me afvraag: is dat puur geluk / toeval?

hoiii

ik zal niet weten of het gewoon geluk is of toeval. maar ik denk eerder gewoon geluk. want ik heb dat ook vaak geprobeert maar is ook niet geluk want dat wildvlees blijft er dan ook nog steeds en je nagel blijft er dan ook in prikken. nee maar dan heb je erg geluk gehad..
    groetjes

hoii

ik heb even een tip voor jullie. als je al 3 keer ben geopereerd aan je zelfde teen laat dan je nagel verwijderen voor goed. de dokters zullen eerst niet toegeven maar blijf er om zeuren anders doen ze het nog een keer en het is de zelfde methode. als ze het niet doen ga dan naar een andere dokter want je kan er heus wel een overhalen. en trap er niet in wat ze zeggen want waarschijnlijk help het tog niet. ik heb het zelf vandaag mee gemaakt en word binne 4 weken opgeroepen voor een dagbehandeling bij de o.k...

groetjes daisy

Een ingegroeide teennagel heb ik al dus bijna drie jaar, de ene keer pijnlijk de andere keer hinderlijk. Sinds de huisarts mij heb gesneden ( twee keer ), ga ik nooit meer ( naar zo'n doe 't zelver....), je went aan de pijn, helaas geen voetbal met de kids, grotere maat schoenen........... pijn verminderd door sulo- creme te gebruiken ( voor baby's ). Sterker nog.... ik ben tot aan het bot toe uitgesneden, omdat de huisarts dacht dat het om een onsteking ging...flexibele naalden heeft zelfs veroorzaakt dat ik een kneuzing kreeg ik mijn teen....dat ik er dus ff niet op kon steunen dier weken lang!!! Wil je snijden: ziekenhuis!! Geen huisarts!!!

hoii
    kijk je wel uit want ik heb van iemand gehoort die het ook had. dat het ook ontstoken was en dat het bot aangetast is en nu heeft ze geen teen meer. hij moest eraf om dat het anders verder zal gaan. en met een ontsteking maak je ook kans op een bloed vergiftiging.
    groetjes

Talking Re: Ingegroeide teennagel

Snijden tot op het bot heb ik al twee keer meegemaakt, een pijnlijke geschiedenis. Vooral toen bij de eerste keer ik gewoon een parecetemolletje na het snijden mee naar huis kreeg, dus de pijngrens heb ik leren kennen....dus er ff vet overheen!!! enne dan doet alcohol wonderen! ( boven de achtien, ha, ha,.... )Maar nu let ik wel op dat het niet gaat ontsteken door het goed schoon te houden en er op letten dat de nagel de goede kant op gaat. Het gaat nu lekker, beetje bloed op je sok...ach...En alles went na vijf jaar gelopen te hebben met deze teen...

je heb geluk dat het dan niet gaat ontsteken. ik heb het nu al 2 jaar en word elk moment opgeroepen voor me nagel dat hij er voor goed af mag. is het er bij jou maar 1 die zo is of ook meerdere. ik heb er nu 3 die ontstoken zijn en ingegroeid. en ja ik wen wel aan de pijn maar ik heb tog liever dat het over is en dat ik bijv. weer gewoon kan voetballen en sporten. groeten

Nou ik heb nog wel een mooi verhaal. Bij mij begon de nagel sinds een week of 2/3 in te groeien en het deed redelijk pijn en begon te ontsteken. Omdat ik nu in Lhasa (Tibet) ben en een trekking ga doen van 2 weken heb ik maar besloten om me eraan te laten helpen.

Het eerste ziekenhuis in Lhasa was eerder een wordt-ziek-huis. Rokende dokters, geen handen wassen, ranzig, wc luchten etc etc. Dus ben meteen doorgegaan naar het volgende ziekenhuis. Ook daar was het niet zoals wij dat kennen maar goed je moet wat.

De 'arts' heeft met een mesje het wild vlees weggesneden (zonder verdoving! liever pijn lijden dan een gebruikte spuit). En volgens mij heeft hij niet veel meer gedaan. Verbandje erop en 6 dagen rust en peniciline tegen ontsteken. Best heftig dus maar ik hoop dat de ingreep voldoende was....

als je geen zin hebt in de pedicure of bang voor de dokter zou je ook eens daktarin kunnen gebruiken. vrij te krijgen bij de apotheek. werkt prima bij stuggen en schimmelende nagels. uiteraard moet je hier niet mee wachten tot de nagel geheel in het vlees zit. veel knippen peuteren en schuren. en de nagel zo kort mogelijk houden

ik heb nu ook 1 jaar een ingegroeide teennagel aan beide kanten van men linker-grote teen.
    ben 3 maanden geleden naar de huisarts geweest en die heeft de zijkantjes eraf gesneden, (dit voelde ik wel erg, terwijl ik maar liefst 4 spuiten had gekregen).
    maar de nagel groeide weer in (gebruikelijk lijkt het wel), en nu zit ik er weer mee.
    mijn vraag aan alle nagelspe******ten is het volgende:
    als je de zijkantjes van de teennagel hebt afgeknipt, tot aan waar de nagel begint, gaat de nagel dan weer normaal groeien als je iets aan de zijkant van de teennagel stopt waardoor de nagel ipv in de huid, over de huid gaat groeien?
    zo ja, is dit eiegenlijk dan een oplossing? omdat de nagel nog steeds niet normaal alleen naar voren groeit, maar ook naar de zijkant.
    en als de nagel eroverheen gaat groeien omdat er bijv. een metalen plaatje ervoor zorgt dat de nagel niet meer in kan groeien, moet je dan de nagel ook voortaan aan de zijkant knippen, ipv alleen aan de voorkant?
    ik heb bij mezelf gezien toen de zijkantjes eraf werden geknipt, dat de nagel ipv alleen naar voren groeide, ook naar de zijkant groeide, maar ik heb ook gezien dat de nagel niet compleet is geknipt, ik bedoel , dat de zijkant die eraf is gehaald, niet doorliep tot waar de nagel begint.
    dit heeft er volges mij ervoor gezorgd dat de nagel doorgroeide vanaf de plek tot waar ie geknipt is, dus dat de nagel de kans kreeg om op het stuk aan de zijkant dat te eigenlijk veel te breed is, rechtdoor te gropeien, maar ook nog eens naar de zijkant de nagel in te groeien.
    mijn nagel is nu zelfs veel erger dan voorheen, en is ook flink ontstoken, iedere dag kan ik er wel wat pus uitduwen, ik merk ook dat badjes nemen met wat voor spul dan ook, niet helpt.
    ik heb mezelf bijna zover dat ik er weer mee naar een doktor of ziekenhuis durf te gaan, maar voordat ik zou gaan wilde ik eerst een rondsnuffelen op het net wat er zoal met een ingegroeide teennagel kan worden gedaan.
    ik lees dus nu ook voor het eerst dat een teennagel bij het begin een soort bedje heeft, en dat de nagel net zo breed zal blijven als dat dat bedje is,
    met dat bedje wordt daarmee bedoeld het witte stukje wat je kan zien op je teen waar de nagel begint? want dat stukje is bij men slechte teen een stuk breder dan bij men goede teen.

hopende op reacties

groetjes,
    pijnlijke teennagel

ik zou als ik jou was tog maar weer naar de dokter gaan hij verwijst je dan waarschijnlijk naar het zieken huis en daar doen ze meer weg halen. het is wel weer even pijnlijk maar ik hoop dat je daarna er van af ben. zo niet moet je nog een keer terug en als dat ook niet lukt halen ze je hele nagel voor goed weg. dat hebben ze bij mij ook gedaan. ik heb er nu geen last meer van. maar er moet nog niemand op gaan staan want het blijft wel een beetje gevoelig de ene keer meer als de andere keer. maar ik hoop dat het bij jou gelijk over gaat. is een stuk makkelijker. maar je moet wel naar een dokter want vanzelf gaat het waarschijnijl niet over.

groetjes daisy succes

Het prikken voor de verdoving. Waar gebeurd dat. Onder je teennagel? Recht naast de kant van de ingegroeide teen? Of eronder?

Ik ben er bang voor.

nou ze spuiten naast je nagel en ik kreeg er geloof ik 3. succes er mee

Citaat Origineel gepost door pukaki Bekijk Post
    hoi ik heb een ingegroeide teenagel in me grote teen ik heb geen idee hoe het komt. om ongeveer de week valt het geirriteerde vlees eraf en heb ik weer "platte huid" maar die is nog wel hard dus geirriteerd. maar ik kan dan dus wel bij de nagel heeft het dan zin om een stukje eraf te knippen of andere dingen om van dit probleem af te komen?

ik ben namelijk bang om naar de huisarts te gaan ook omdat ik nogal bang ben voor pijn ook :unsure:

bedankt alvast voor jullie reacties
    hallo,
    heel belangrijk is je voeten dagelijks te baden in een bad met isobetadine ( geel flesje ) vekrijgbaar bij de apotheker je kan deze best verdunnen in een badje van warm water , en daarna je teen insmeren met bactroban om het zweren tegen te gaan daarna zal het wel beteren en kun je de nagel mkkelijk uitknippen
    groetjes xxx

Ik heb vorige week mijn linkergrote teennagel te kort geknipt in de hoeken.. nou, ik heb het geweten.. afg. dinsdag heeft mijn ma (pedicure) er na gekeken maar ook al met het er opleggen van het instrument (stokje met een lipje eraan) stonden de tranen me nader dan het lachen. Eergisteren de voet even in de soda gezet en vervolgens de nagel schoongemaakt en een watje opgerolt (heel dun) en op de nagel gelegd (krijg hem er niet onder want mn nagel loopt te diep weg en de huid ernaast is te ontstoken). Wild vlees heb ik niet maar ik zie ook geen stukje zitten dat ik kan aanduiden als ingroeiend stukje nagel. (Na de soda kon ik netjes met het lepeltje tegen de huid duwen, het deed geen pijn meer). Gisteren ook echt nergens last van gehad, ik kon lopen, trappen etc zonder er wat van te voelen. Maar net... oh god, ik kan er niet eens op staan (heb het watje er maar uitgehaald deze was redelijk smerig en de pleister ook (zo'n vage voet pleister want ik had niks anders meer). Het begint nu ietsjes af te zakken en straks na het werk mooi even weer een soda badje en vervolgens jodium en weer een (normale) pleister erop. Morgen ga ik het stukje teennagel zoeken en verwijderen.

Heeft iemand anders dat ook? als de pedicure of dokter aan je voet zit dat je bij alle "kietelingen" je voet beweegt? ik doe het daarom ook liever zelf en gelukkig heeft mn ma de apparatuur ervoor.

Als je er een pleister overheen doet, zorg ervoor dat je die niet te strak doet aangezien je dan druk zet op je ontsteking. En wacht er niet mee want het blijft erger worden. Na een tijd maakt je lichaam een omkapseling om de ontsteking heen om het af te weren, wanneer dat gebeurt ben je ver van huis.
    Laatst aangepast door nahpets : 27-04-07 om 12:35

Hallo,
    Ik heb ook een ingegroeide teennagel..
    Eerst was het mijn linker groter teen. De huisarts heeft toen mijn
    nagel eraf gehaald. Maar dat hielp niet. Toen naar het ziekenhuis. Maar ohh.,.. Wat deden die verdovingen daar zeer.
    Nu ben ik 6jaar verder, en nu begint mijn rechter voet.
    Hij doet echt mega zeer. Maar ik durf niet naar de dokter. Ben bang dat ik naar het ziekenhuis moet. Bang voor die verdovingen..
    Ik ben ook bij een pedicure geweest. Alleen dat deed de laatste x zoon zeer, dat ik daar niet meer heen durf. Ik dacht probeer het zelf wel..
    Maar het lukt me niet.

Toch maar weer naar de dokter gaan?

Liefs

ik ben naar een goede ! pedicure gegaan van Provoet, en zij helpt me ervan af simpel door een soort folie onder de nagels te duwen, waardoor de nagel erover heen groeit ipv in je teen...
    misschien geldt dit niet voor elke ingegroeide teennagel, maar proberen is altijd beter als meteen in je te laten snijden??

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Ingegroeide teennagel laten behandelen!
    By dfhksadgfljhdgsfakdsf in forum Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Post: 09-01-16, 14:19
  2. Teennagel
    By Deedee787 in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-09-12, 23:50
  3. Behandeling Ingegroeide Teennagel
    By Marissa_18 in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-11-08, 16:21
  4. Ingegroeide haartjes