Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 88 van 88

Onderwerp: Informatie gevraagd over neusspray

Yona
    Guest

Standaard Re: Informatie gevraagd over neusspray

Oh my... wist niet dat er zoveel mensen waren met dit probleem; thuis verklaren ze me voor gek omdat ik altijd rond loop met neussprays en verstopte neus en duizende zakdoeken... mijn gezin heeft nergens last van, lopen gewoon rond met een vrije neus, ALTIJD! kunnen jullie je dat nog voorstellen? Ik heb de neusspray 'nasa rhinatiol', die supergoed werkt, maar ook superverslavend is... ik probeer em zo weinig mogelijk te gebruiken en af te wisselen met homeopathische sprays en zoutoplossingen, maar die werken nooit...

Ik heb al in geen jaar en dag rustig geslapen, wordt smorgens wakker met een ontzettend droge mond en een neus die pot dicht zit...
    Ik heb ook nog eens het probleem dat ik zangeres ben, en met een verstopte neus kan je écht niet zingen... Over 3 weken heb ik voor de eerste maal een afspraak met een KNO-arts..maar zet mijn hoop er niet al te fel op.

Ik heb dit probleem al zo'n 5 jaar, ben nu 20. Ik hoop er ooit vanaf te komen. Ik voel me een pak beter nu ik lees dat ik niet de enige ben.. Ben eigenlijk écht verbaasd!

Groetjes, Yona

JunkNummer....
    Guest

Hallo allemaal,

Ben zelf 25 en ook al z'n 4 jaar aardig verslaafd aan de neuspray. Na 2 jaar verslaafd ook maar is voor naar de dokter gegaan. Die gaf me toen een spray en wat pillen voor eventuel allergie ofzo. Hielp voor geen meter, en wel goed geprobeerd dus geen echte neuspray erbij voor 2 a 3 weken. Een hel.

Na wat laksheid van mij (doordat ik toch gewoon bleef doorspayen) heb ik na een jaar toch nog maar is weer een afpraak gemaakt met de dokter die me gelukkig is met een KNO arts had doorverwezen. Bij de KNO arts kreeg ik flixonase spray en wat pillen. Die hielpen toen ook minimaal (niks is natuurlijk te vergelijken met otrivin op zo'n moment).

Weer een paar maanden verder kreeg ik die lastige plasticen 400 MCG.
    Die zijn een stuk beter en krachtiger. Het helpt niet meteen maar soms wel tot mijn eigen verbazing in een half uur of zelfs 10 minuten. Maar lang niet alltijd. Wel een goeie tip gekregen om mijn hoofd shuin te houden bij invoer zodat het goed bij de slijmvliezen kan komen. Even liggen is natuurlijk nog beter.

Ik was nu 3 maandag gestopt met de Neusspray met af en toe een uitzondering. Maar de laatste week is het weer raak en ik merk hoe vaker je het weer gebruikt hoe harder het weer op je bord terug komt om er vanaf te komen. Dus als je ermee stopt denk niet na een paar maanden of weken "ik ben er nu toch al een tijdje vanaf dus kan ik het voor deze speciale gelegenheid het nu wel gebruiken want je vershuift je verstopte neus alleen maar even uit en komt na gebruik 3 X zo hard weer terug.

Ik snap er nog steeds niks van waarom ik nu vaak een verstopte neus heb maar het voelt ontzettend goed om de deur uit te gaan zonder neuspray. Het is gewoon telkens een gevecht in je hoofd die je moet winnen. Dan maar de trap weer een paar keer op en af renen om weer vrij te kunnen ademen.
    En uiteindelijk geeft de snak naar Xylometazoline het wel op. En kan je gewoon weer normaal ademen. Niet zo vrij als met, maar gewoon normaal.

Succes voor iedereen die wil stoppen. En zie het wel als een probleem als je het te lang gebruikt. Want dat spul mag dan blijkbaar niet zo gek veel aantasten lichamelijk maar geestelijk is het een doorn die er niet hoort te zitten. Dus ga ervoor naar de doktor voor een verwijzing naar de KNO arts. En zet door. Dat ga ik ook doen.

Groeten,
    Ray

JunkNummer......
    Guest

Ik was nu 3 (maandag) = maanden

Yona, Heb je wel eens geprobeerd minder te gebruiken of over te gaan op 'babydruppels' wat overigens wel kan bij Otrivin, en dat doe ik nu ook.
    Ik doe aan musicalzang (dans en acteren) en heb logopedie gehad omdat ik een nasale klank kreeg, dit heeft goed geholpen, dat geluid is nu weg!

Junknummer, Wat is plactisen voor iets dan, daar heb ik nog nooit van gehoord.
    En tuurlijk zit die verslaving voornamelijk tussen je oren, je denkt dat je niet zonder kan, en dan kan je het ook niet.
    En ook gaan je neusslijmvliezen automatisch al dicht zitten omdat er gewenning optreed.

Ik wordt er wel eens wanhopig van, het is zo makkelijk om het gewoon te blijven gebruiken, aan de andere kant wil ik er van af.
    Ik heb wel flixonase in huis van de huisarts maar is streng verboden als je zwanger wilt worden, dus een alternatief middel is er gewoon niet......

Groetjes Doortje.

JunkNummer...
    Guest

Hoi Doortje,
    Plasticen buisjes van flixonase 400 mg bedoel ik. Raar dat fixonase niet goed is als je zwanger wilt worden eigenlijk.

Groetjes,

@doortje en Junknummer. de flixonase 400 nasuledruppels bedoelen jullie waarschijnlijk. deze zitten in kleine plastic flesjes van een paar ml. je moet de afsluitdop eraf draaien en vervolgens moet je de inhoud over beide neusgaten verdelen. De bedoeling is daarbij dat het niet in je keel komt en dat je het dan
    doorslikt. Het is heel lastig in gebruik en in het begin vanaf december 2005 hielp het bij mij heel goed. had ook geen behoefte meer aan otrivin. Nu het weer mooier weer wordt krijg ik weer meer allergieaanvallen en helpt het weer een stuk minder. door stof pollen en huismijt heb ik op het moment zware nies buien waardoor alles weer dicht slaat. de keus voor otrivin is dan weer snel gemaakt. en zo tobben we dus maar weer voort. wie o wie heeft er toch de gouden tip ?

JunkNummer..
    Guest

Een vriend van mij heeft ook erg last van hooikoorts erbij. Bij hem heeft acupunctuur hem veel geholpen.

Gr

Toevallig krijg ik nu acupunctuur, eigenlijk niet eens voor de neusdruppelverslaving.
    Maar toen hij terwijl mijn rug 'in de naalden' zat mijn oor ging doormeten, contstateerde hij dat ik wel heel veel allergieen moet hebben.
    Hij heeft daar 3 blijvende kleine naaldjes gezet, maar ben zo beroerd geworden (zware keelontsteking en lichte neusverkoudheid) dat ik ze eruit heb gehaald en zal dit volgende week zeker bespreken....

Groetjes Doortje.

Yona
    Guest

Was vorige week naar de dokter gegaan omdat ik gek werd, die heeft me een driedagen kuur van cortizone voorgeschreven; heel ongezond normaal, maar voor drie dagen kan t geen kwaad. Een hele week heb ik geen sprays moeten gebruiken...ik ademde zo vrij ! Was echt zo heerlijk... Was ook al 3 weken van de spray af...

Maar dat is inmiddels weer verleden tijd... Maar... gisteren eindelijk naar mijn afspraak bij de keel neus oor arts. Even mijn verhaal gedaan, ze dacht direct dat ik alleen maar verslaafd was aan neusspray. Tot ze in mijn neus keek; ze zei direct dat het een echte ramp was. Mijn neustussenschot is volledig scheef gegroeid, door vroeger waarschijnljk dat gebroken te hebben zonder het te weten. Daar komt mijn allergie bij, en daar heb je het probleem. Ik moet volgende week onder de scanner en dan weten we meer... Ik moet waarschijnlijk geopereerd worden. Zooo eng... maar het staat werkelijk heel scheef en daardoor zo weinig lucht.

Maar voorlopig zie ik zo erg af, neus potdicht... zingen zit er niet in!

groetjes, Yona

Citaat Origineel gepost door Doortje
    Yona, Heb je wel eens geprobeerd minder te gebruiken of over te gaan op 'babydruppels' wat overigens wel kan bij Otrivin, en dat doe ik nu ook.
    Ik doe aan musicalzang (dans en acteren) en heb logopedie gehad omdat ik een nasale klank kreeg, dit heeft goed geholpen, dat geluid is nu weg!

Junknummer, Wat is plactisen voor iets dan, daar heb ik nog nooit van gehoord.
    En tuurlijk zit die verslaving voornamelijk tussen je oren, je denkt dat je niet zonder kan, en dan kan je het ook niet.
    En ook gaan je neusslijmvliezen automatisch al dicht zitten omdat er gewenning optreed.

Ik wordt er wel eens wanhopig van, het is zo makkelijk om het gewoon te blijven gebruiken, aan de andere kant wil ik er van af.
    Ik heb wel flixonase in huis van de huisarts maar is streng verboden als je zwanger wilt worden, dus een alternatief middel is er gewoon niet......

Groetjes Doortje.

Yona, Wat een naar verhaal zeg.
    Cortisone is te vergelijken met Prednison en wordt ook vaak oa bij Reumapijnen gebruikt, een zwaar middel dus.
    Ik weet dat je enorm tegen een eventuele operatie opziet, maar het kan wel je klachten verminderen.
    En wellicht heb je dan gewoon helemaal niets meer nodig, en zal je stem nog beter klinken, want een nasaal geluid is minder mooi.
    Hou ons op de hoogte van de afloop en sterkte!!!

Groetjes Doortje.

yona
    Guest

Heel hard bedankt, ik hou jullie zeker op de hoogte, vrijdag zal ik posten hoe de scan is gegaan... En je hebt gelijk van die stem, het is echt lelijk als je met verstopte neus moet zingen. Voor een optreden spoot ik altijd met spray, maar helemaal gaat mijn neus nooit open, en ja nu weet ik waarom, als dat tussenschot verkeerd staat , kan er natuurlijk nooit lucht door, met of zonder spray... Ik zie wel op tegen een operatie, maar dat kan wel echt mijn leven veranderen!

Yona

yona
    Guest

Moet geopereerd worden in juli, daarmee zou alles van de baan moeten zijn... niet te veel hopen zeker?

groetjes!

Yona, De kogel is wel door de kerk voor jou.
    Het is natuurlijk allerminst prettig om zo'n operatie te moeten ondergaan.
    Maar denk vooruit en het neemt al je klachten weg, en je kan weer zingen als een nachtegaaltje, en dat is heel wat waard!!!

Bij mij zitten er allergieën, dat heb ik de afgelopen weken wel gemerkt.
    Maar ik mag gewoon niets gebruiken.
    En acupunctuur helpt toch ook wel hoor, die heeft een standaardnaaldje gezet op het allergie punt....

Groetjes Doortje

Gast1
    Guest

Ook ik ben verslaafd aan Otrivin neus spray
    ik ga binnenkort ook naar de dokter

Hoi,

Ben benieuwd wat jou dokter ervan vind, ik geloof dat die meningen nogal verdeeld zijn, hou ons op de hoogte!!!!

Smile Re: Informatie gevraagd over neusspray

Er is een nieuw product op de markt dat de neusvleugels naar buiten duwt, waardoor je een betere luchtstroom krijgt. Kijk maar eens op www.airmax.nu.
    Als ik verkouden ben, kan ik niet slapen zonder neusdruppels te gebruiken.
    Door dit product heb ik geen neusdruppels meer nodig om in slaap te komen.
    Succes!!!

yona
    Guest

hoi iedereen!
    ben geopereerd, was pijnlijk en het doet raar maar heb al veeel meer lucht ook al zit het nog dicht van korst en bloed.

hopelijk geneest het snel zodat ik kan genieten van eindelijk wat zuurstof!
    groetjes!

phoenix96
    Guest

Question Re: Informatie gevraagd over neusspray

Ook ik ben al 10 jaar verslaafd aan de spray.
    Ik ben ook nog allergisch voor pollen dus dat schiet niet op.Van flixonase krijg ik neusbloedingen.
    Werkt deze Nasonex nou echt?Dan ga ik het aan de huisarts vragen.Ik wil van de xylo af.

Yona, Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
    Ik hoop dat de operatie heeft geholpen en je weer kan zingen als een nachtegaaltje.....

Phoenix, Ook ik heb nog flixonase in de kast staan, maar zolang ik met het zwanger worden bezig ben mag ik hem niet gebruiken.
    Nasonex heb ik ook wel eens gehad na een voorhoofdsholteontsteking, die is daarmee wel over gegaan.

Verder een fikse verkoudheid achter de rug, waarbij ik gewone otrivin gebruikte, maar nu zit ik weer aan de babydruppels die ik soms nog wel dubbel moet druppelen hoor!

Groetjes Doortje.

@allemaal, tijdje de discussie niet gevolgd omdat het met mij prima gaat. na de harde woorden en maatregelen van de kno-arts eind december 2005 is het snel beter gegaan. de flixonase heeft mij prima geholpen. heb af en toe alleen nog last van dichtzittende neus als reactie op een allergie.
    gebruik de flixonase dan ook nog slechts incidenteel. er is dus wel van af te komen, maar je moet er zelf ook 100% achterstaan.

@allemaal, hoe is het met de verslaving. ben er eigenlijk helemaal vanaf. soms door pollen of huismijt slaat de boel nog wel eens dicht. als het heel slecht gaat gebruik ik een nasule flixonase en dan kan ik er weer even tegen. Ik haal bewust geen neusdruppels meer, je kan dan ook niet in de verleiding komen.

ben nóg steeds aan de flixonase.
    Én als ik "dicht " zit, dan gebruik ik ook nog de sinusbuster, ach....het helpt om een ontsteking te voorkomen, en daar gaat het me om.

dinsdag in het ziekenhuis geweest voor iets anders maar nu ben ik ineens snotverkouden. waarschijnlijk een virusje opgelopen of zo, de boel zit wel weer helemaal dicht. dan wordt de otrivin toch wel weer verleidelijk.

uitje doorsnijden en naast je bed zetten... Tstinkt, maar houdt je misschien ook open. Anders Rhinocaps kapot maken op een zakdoekje, kan je af en toe is door dat doekje ademen, is het ook zo open!! Gewoon alle opties af gaan zolang het maar geen neusspray is... Ik noem het zelf altijd hersenverdelger, en gebruik het eigenlijk nooit. Ik red het doorgaans redelijk op die rhinocaps... en nah, dat wordt je ook zat hoor, dus alst niet meer nodig is, doe je het ook niet. Op een doekje is beter, omdat het dan niet als damp in je longen en op je slijmvliezen komt. Dit kan ook extra prikkel geven uiteindelijk. Je lichaam kan er dus niet verslaafd aan raken door overactiviteit van slijmvliezen oid...

zaterdag nog met het idee gelopen om een neusspray te halen, maar toch van afgezien. paar vervelende nachten achter de rug, maar nu heb ik al weer veel meer lucht. afwachten loont toch de moeite?

Hallo Allemaal

Ik kwam gisteren bij toeval hier.
    Ik ben ook een Neusdruppel gebruiker.
    Ik doe dit ongeveer al vanaf mijn 15e, ik ben nu 23.
    Het begon toen ik verkouden werd en iemand mij op de neusdruppels wees.
    Je zou makkelijker ademen en je was even niet meer verkouden.
    Ik gebruikte het veel te lang, tot gevolg dat mijn neus steeds verstopt ging zitten door de druppels.
    ik gebruik neusdruppels van de Apotheker die met Zylometazoline.
    Ik ben er al eens mee gestopt, wat een rot week was dat zeg!
    Niet kunnen slapen, niet goed kunnen ademen, hoofdpijn, ik werd gek!
    Naar lang doorzetten kwam mijn neus weer vrij.
    eerst 1 neusgat toen de andere.
    ik ben er toen een half jaar vanaf geweest, totdat ik weer een
    gewone verkoudheid kreeg.
    Het was op dat moment zo verleidelijk om de druppels te gebruiken,
    en ik dacht als ik het niet langer dan 5 dagen gebruik zoals er op de bijsluiter staat kan er weinig gebeuren.
    Nou dat had ik even fout!
    Ik verviel weer gewoon in mijn patroon.
    Het nare vind ik dat als je nu verkouden bent de druppels niet eens meer werken.
    Dus dan zit nog alles pot dicht.
    Ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
    Ik dacht dat ik een uitzondering was.
    Het is fijn dat er mensen hier zijn die echt met tips komen.
    Zo kan ik het eens proberen.

inderdaad ben je niet de enige. het is een probleem van velen. dus ook veel verschillende meningen en tips. belangrijk is dat als je iets uit probeert dat je er zelf achter staat. maar ook van je huisarts of kno-arts mag je voldoende steun verwachten. dus als je een dokter bezoekt , je niet met een kluitje het riet in laten sturen. bij mij heeft in eerste instantie de flixonase prima gewerkt. maar waarschijnlijk door het langere gebruik wordt het effect minder. op dit moment gebruik ik incidenteel weer de nasonex van mijn huisarts. (die niet gecharmeerd is van de flixonase) heb al een jaar geen otrivin meer gebruikt . maar het blijft toch tobben. wie de oplossing weet mag het zeggen!

Dankzij de info dat je verslaafd kan raken aan neusspray, heb ik erop gelt dat ik op tijd ben gestopt met neusspray. Ik gebruikte het even toen ik verkouden was. Na 5 dagen kon ik weer normaal ademen en ben gelijk gestopt. Dus iedereen bedankt.

das mooi, hou mijn hart vast nu otrivin regelmatig op tv is met reclame. alleen maar voordelen maar geen nadelen in de reclame.

dat is altijd zo met reclame.
    Ze weten het altijd zo mooi te brengen, en inderdaad over de
    nadelen hoor je ze niet.
    Maar ja als ze dat zouden doen verkopen ze het niet, en het gaat
    tenslotte om het geld.
    Maar waar ze niet aan denken is dat mensen er langdurig verslaafd aan kunnen raken.
    Dus die extra info zou wel op z'n plaats zijn ja

neussprayverslaving
    Guest

Hoi, ik ben ook lang neussprayverslaafd geweest en ben er nu eindelijk van af. Tips en 3 methoden om er van af te komen heb ik op mijn website gezet:
    http://www.siepman.nl/neussprayverslaving

Als 1 iemand er door die tips er van af komt dan heeft het al zin gehad om die pagina te maken.

Groetjes,

Alex

naam
    Guest

Citaat Origineel gepost door otrivinjunk Bekijk Post
    heb tijden 2 flesjes per week gebruikt tot ik in december bij de kno-arts kwam deze constateerde dat het slijmvlies in mijn neus ernstig aangetast was door de otrivin. De enige remedie was direct stoppen en de afkickverschijnselen voor lief nemen. van hem kreeg ik flixonase nasuledruppels. een beschrijving van dit middel kan je vinden op www.serviceapotheek.nl Mijn probleem kwam meer voort uit een allergie voor van alles en nog wat. (huismijt pollen enz.) en niet uit continue verkouden zijn. (...)
    Ik vraag mij af; die nasule dingen, zijn dat die rare plastic soort capsules die je liggend op bed in moet nemen en dan van links naar rechts door je neus moet laten stromen? Die heb ik namelijk vroeger ook eens gehad, maar wist je dat dat spul ook in spray-vorm verkrijgbaar is?
    Verder heb ik precies dezelfde klachten als jij, ook altijd verkouden, bijna allergisch, zonder enige reden.
    Meestal 's ochtends en 's avonds last van.
    Ik ben, zoals ik in het andere topic ook al vertelde, vorige week gestopt met de neusspray (DA huismerk) en gebruikte toen alleen nog flixonase spray. Maar deze helpt niet tegen een dichte neus, en die heb ik nog wel. Maar ik probeer het te negeren, en het gaat steeds vaker gewoon over na verloop van tijd. Ik zit dan ook niet meer zo in ademnood als voorheen, behalve als ik net in bed lig.
    Nu gebruik ik ook geen flixonase meer omdat ik bloed begon te snuiten ( wat volgens de huisarts niet erg schijnt te zijn) en gaat het op dit moment redelijk. Gewoon volhouden dus!!!

Smile Re: Informatie gevraagd over neusspray

Citaat Origineel gepost door sixtax Bekijk Post
    Door langdurig gebruik van otrivin heb ik nu constant opgezette neusslijmvliezen.
    Kan ik daar zonder meer mee stoppen, hoe lang duurd het dan voor de klachten verminderen.
    Of zijn er andere maatregelen nodig in de vorm van medicijnen of KNO arts.
    Ik heb nu vanaf donderdag overdag geen otrivin meer gebruikt. Tot 15.00 uur een verstopte neus gehad en daardoor het gevoel dat ik daarvan ging hyperventileren, maar op een gegeven moment ging mijn neus spontaan weer open. Alleen donderdag voor het slapen gaan in één neusgat. Heb op een zakdoek eucalyptus olie gedaan die in vorig jaar uit egypte heb meegebracht en een gepelde ui op mijn slaapkamer in een bakje gedaan.
    Was wel even wennen dat ik niet beide neusgaten open had maar het was te doen. Vrijdag overdag niets gebruikt. wel mijn zakdoek met eucalyptus olie steeds in de buurt en zo nodig in de aanslag. Heb bij de huisarts nasonex gevraagd en dat gebruik ik nu 2 x daags. 's morgens en voor dat ik naar bed ga, en ik heb bijna nergens meer last van. Word 's nachts soms wel wakker en dan is mijn neus wat verstopt maar minder dan voorheen, en dan pak ik mijn zakdoek met eucalyptus, en snuif daar een paar keer goed aan en dan gaat het weer. Kan het zelf haast niet geloven want ik ben echt een hele erge otrivin junk. Vanaf morgen ga ik ook de nasonex afbouwen en alleen nog maar gebruiken voordat ik ga slapen en volgende week wil ik er als het kan helemaal mee stoppen. Dit zal wel moeilijk zijn omdat ik ook allergisch ben, maar ik weet nu dat de nasonex geen kwaad kan, en deze kan gebruiken als het echt nodig mocht zijn.
    De uien op mijn kamer en de eucalyptus blijven voorlopig nog wel in beeld.
    Je zou dit ook eens kunnen proberen. Ik hoop dat het je lukt. Veel succes

hai

ik ben dus ook verslaafd aan neusspray.

het begon toen ik zwanger werd van mijn 1e, ind e laatste maand werd ik verkouden en het ging niet meer over... kreeg ook nasonex en het verdween.

ik werd weer zwanger en weer kwam die verkoudheid... en weer ging ie niet over.... na mijn bevalling kreeg ik flixonase, werkte goed! was overal vanaf!!

nu ben ik alleen weer zwanger, en ipv bij de andere 2 zwangerschappen, kreeg ik met 5 weken al een verkoudheid, en je raad het al... ben nu nog steeds een verstopte neus... met het gevolg dat ik nu alweer 17 weken aan de neusspray zit...

mag geen nasonex of flixonase.... zoutoplossing werkt voor geen meter! ook de baby spray niet.

vraag me af wat erger is, 1 week flixonase of de rest van me zwangerschap neusspray gebruiken....

kan niet zonder, krijg anders geen adem....

Amai, wat een opluchting!! Ik ben niet de enige! Sinds vandaag heb ik besloten om er ook mee op te houden. Ik zag 7 lege flesjes naast elkaar staan op mijn nachtkastje en bedacht me dat ik de voorbije 8 jaar elke 2 weken zo'n nieuw flesje ging kopen.

Let op. Het gaat hier om "Rhinospray", een product dat huisartsen in Belgie graag voorschrijven. Het verslavend ingrediënt is "Tramazoline". Jammer genoeg is al de rest hetzelfde: rebound effect, lastig om af te leren, ...

Maar soit. Dit is dag 1. We gaan er voor!!!

Wat een ENORME opluchting om hier dit forum te vinden. Het gevoel om de enige te zijn die afhankelijk was van een stomme neusspray was dikwijls erger dan die verstopte neus zelf.

xrjan
    Guest

hallo iedereen

Sinds een jaar of 3 ook verslaafd aan rhinospray, soms aan otrivine...
    Vorig jaar heb ik op eens een site terechtgekomen met allemaal mensen met hetzelfde probleem...
    Ik was echt verrast dat er zoveel mensen waren die er ook aan verslaafd waren. Ik heb dan alle moed samen geraapt en proberen te stoppen.
    DIt ging redelijk vlot, soms eens in de week gebruikte ik het nog, vooraal als ik op cafe of in de rook gezeten had.
    Nu 1 jaar later dreig ik er opnieuw verslaafd aan te geraken
    IK doe mijn vakantiejob bij graszaadproducent...
    Ik heb de pech dat ik allergisch ben aan stof en pollen, dusja vanalles te veel daar. De eerste dag daar was een hel voor me. Zelfde dag nog naar dokter geweest en die heeft me Levistin neusdruppels voorgeschreven.
    Die helpen me wel tegen het niezen, maar de verstopte neus blijft dus combineer ik nog met gewone druppels
    Kheb zo weer het gevoel dat ik mijn neus aan het kapotmaken ben pfffffffff

Nu zit ik met enkele vraagjes
    -Hoe komt het als je in beweging bent, dat je neus meer open is?
    -Hoe komt het als ik alcohol gedronken heb dat mijn neus meer geblokkeerd geraakt?
    - Hoe komt het dat als ik mijn neus snuit, hij meer geblokkeerd geraakt?

mvg
    Jan

Hoi iedereen,

Vanaf april gebruik ik na jarenlang verslaafd geweest te zijn geen neusspray meer. ben gestopt met behulp van nasonex, eucalyptus olie een gepelde ui en doorzettingsvermogen. Dit was wel even moeilijk. Vooral 's nachts, maar vond dat ik het toch vol moest blijven houden. Was een jaar eerder gestopt met roken, dus moest dit ook nog lukken. Toch heb ik nog wel eens een verstopte neus. Vooral als ik flink gehuild heb. voor mij geen otrivin meer of andere troep. Ik heb het niet eens meer in huis. heb ik dan toch nog wel eens een verstopte neus dan gebruik ik nasonex en zo nodig een beetje dampo onder de neus. Gelukkig komt ook dit nog maar zelden voor.

Jan. Ik kan helaas geen antwoord op jou vragen geven. Voor mij maakte het niets uit of ik wel in beweging was of niet. Dat ding ging gewoon steeds maar dichtzitten.
    Misschien is het bij jou wel zo, dat wanneer je in beweging bent je ook afleiding hebt en het dan niet in de gaten hebt dat je neus dicht zit. Misschien adem je dan ook automatisch door je mond.

Alcohol of neus snuiten maakte voor mij ook niets uit.
    dus helaas. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
    als je allergisch bent voor bepaalde stoffen kun je je daar beter op laten testen zodat je daar gerichte medicatie voor kunt krijgen die niet schadelijk voor je is. Ga terug naar je huisarts zou ik je willen adviseren en laat je niet te makkelijk afschepen. Het gaat hier tenslotte om jouw gezondheid.

Sterkte en groetjes van Angie

Banned Premium + Account

Bij een vrouw zit haar neus al jaren verstopt. Van een arts neemt zij jaren een* neusspray waardoor het iets verzacht. Echter haar slijmvliezen worden wel aangetast.
    Als iemand verteld dat dit deze verstopping van haar neus een reactie uit de lever is.
    Zal niemand dit geloven.
    Echter na kruiden in te nemen is dit binnen 4 weken genezen.
    Het blijkt dat alergie de oorzaak was van de verstopte neus

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. MS informatie gevraagd!
    By nebay in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 12-09-12, 12:15
  2. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  3. Neusspray net begonnen