Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 190

Onderwerp: Leven met een narcist..

Post Leven met een narcist..

Ben via google hier terecht gekomen, is al een oude topic zie ik...

Zelf ben ik er na jaren en jaren eindelijk (beter laat dan nooit) achtergekomen waarom mijn leven met mijn man zo'n hel geweest is tot nu toe, of eerder gezegd constant zoals op de roetsjbaan van de hemel naar de hel en opnieuw en opnieuw...
    Mijn man is een manipulerende narcistische persoonlijkheid. Leven met iemand die deze persoonlijkheidsstoornis heeft is op de lange duur onmogelijk. Bovendien "voedt" deze persoon zich als een ware emotionele vampier met de psychische energie van zijn slachtoffer(s). Hij/zij (niet alle mensen met een NP zijn mannen hé) vernietigt totaal het zelfbeeld van hun slachtoffer (dat meestal al een laag zelfbeeld had), speelt constant in op hun "schuldgevoelens" (alles is altijd de schuld van het slachtoffer), heeft als het ware 2 gezichten : 1 voor de omgeving, waar hij/zij vaak als tof en sympathiek overkomt, en een ander voor de privé-kring, waar hij/zij zich gedraagt als een ware tiran. Het slachtoffer krijgt voortdurend denigrerende opmerkingen te horen (je bent niks waard, ik heb van u iemand gemaakt, alleen ben je niks, je zegt niks dan stommiteiten, je doet niks goed,....) en dit alles gaat gepaard met een enorme verbale en soms fysieke aggressiviteit.
    Sommige slachtoffers worden zo zelfs tot zelfmoord gedreven !
    Nu vraagt iemand die nooit in zo'n situatie gezeten heeft zich waarschijnlijk af : hoe kan het slachtoffer zoiets gedogen ? Wel, als het slachtoffer in zijn of haar verleden al een trauma van laag zelfbeeld en een gevoel van "schuldig zijn" heeft, dan duurt het niet zo lang of de persoon met een NP maakt er een psychische slaaf van ! Ik spreek uit een ervaring...van 29 jaar !!!
    Toch ben ik niet dom, vrij intelligent zelfs, maar het is pas na 4 jaar psychotherapie dat ik dit allemaal heb ingezien. Ik heb letterlijk mijn leven te danken aan mijn therapeute.
    Nu verzamel ik voldoende bewijsmateriaal om gerechtelijke stappen te ondernemen en mijzelf en onze kinderen vrij te maken van deze onleefbare mens. Ik weet dat er me lastige maanden, misschien zelfs jaren, te wachten staan, maar dat is niks in vergelijking met 29 jaar ellende.

Standaard Re: Artikel: WAT HOUDT NARCISME IN ?

heel veel sterkte in de komende tijd! Ik bewonder uw moed en power om er wat aan te doen! De conclusie uit mijn onderzoek wees uit dat er veel verschillende reacties kunnen komen op het losmakingsproces.
    Als u wilt, zou u uw ervaringen willen vertellen?
    nogmaals sterkte! Wanne

Wanne, ik ga zeker proberen de komende maanden het verloop van mijn "bevrijdingsactie" hier te posten, misschien hebben andere slachtoffers van een manipulerende NP-er er wat aan !

Ik verwacht me aan de volgende reacties van zijnentwege uitgesmeerd over langere termijn : eerst korte narcistische woede, rage, daarna gesmeek, tranen (krokodilletranen natuurlijk, hij heeft totaal géén empathie), juridische stappen ivm hoederecht van de kinderen, die hij me zeker zal willen ontnemen, enerzijds om mij te "straffen", anderzijds om hen te kunnen blijven manipuleren, verbale en fysische aggressie, dreiging met moord en/of zelfmoord.... In het beste geval vindt hij een ander slachtoffer voor zijn manier van zijn (wel sneu voor die andere...) en laat hij ons uiteindelijk met rust...
    Ik verwacht dus vanalles.
    Van mijn kant denk ik dat ik het soms zeer moeilijk ga hebben, maar met grondige begeleiding van mijn therapeute staat 1 ding voor mij vast : nooit ofte nimmer zal hij mij in zijn "greep" hebben !

Persoonlijk heb ik enorm veel gehad aan het boek van Isabelle Nazare-Aga (wel in het Frans, weet niet of het vertaald werd) "Les manipulateurs et l'amour", dat voor mij persoonlijk, samen met een goede psychotherapie, een echte "eye-opener" was ! Het is sindsdien mijn "bijbel" en ligt op mijn nachtkastje zolang nodig is.
    Het is wél spijtig dat er niet meer aandacht is voor dit soms zeer zwaar persoonlijkheidsprobleem, bvb. van de media. In Frankrijk was er een paar jaar terug een volledige uitzending aan geweid en dat hade een stortvloed van reacties tot gevolg, reacties van partners, kinderen en ouders van manipulerende NP-ers. Ik ben er zeker van dat vele anderen zich vaak afvragen "wat overkomt mij toch in deze relatie" zonder er ooit een antwoord op te vinden.

De manipulerende NP-er is ook perfect in het "dubbel-binden" van zijn of haar slachtoffer, vb. hij/zij zegt "jij begrijpt ook nooit iets hé, je kan niet denken" om daarna te antwoorden, als je iets vraagt "maar mens toch, DENK dan toch eens na !"...
    Of ook "jij weet en kan echt niets" om daarna hulp te vragen bij het oplossen van een probleem...
    enz. enz. enz. ben er expert in geworden...spijtig genoeg.

Wie herkent zich ook hierin ?????

Standaard Re: Wat houdt NARCISME IN?-Artikel

Ben ondertussen al een heel eind gevorderd. Sinds 12 oktober leef ik niet meer samen met mijn partner die lijdt aan NPS. Ook de kinderen zijn bij mij.
    Het is alsof we wakker zijn geworden uit een jarenlange nachtmerrie, je houdt het niet voor mogelijk hoeveel we van onze nieuwe rust en vrijheid genieten !
    Nu ja, rust en vrijheid...mijn ex probeert ons op alle mogelijke manieren te manipuleren en te terroriseren, gaande van dreigingen met zelfmoord tot moord, zelfs massamoord-dreigementen. Ik loop gewoon de deur van het lokale commisariaat plat, het dossier wordt alsmaar dikker. Toch raadt mijn advokate me aan om telkens weer aangifte te doen.
    Het is en blijft psychologisch zwaar, maar het is niks in vergelijking met wat ik jarenlang heb moeten doorstaan. Integendeel, nu ga ik voor de definitieve bevrijding, niets houdt me nog tegen.

Ik vraag me af of er nergens een hulpgroep is voor slachtoffers van mensen met NPS. Zoniet, dan wordt het de hoogste tijd dat die er komt !!!!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Goed zo!!

Ik bewonder je moed en sterkte....Ik word er koud van na het lezen van al je berichten hierboven...dit verdient niemand!!!
    ga voor die rust en vrijheid en ik hoop dat je de zware psychologische druk ooit ook kwijt kunt raken....ik duim voor je!!!

Veel sterkte en succes!!!

Agnes Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Ik heb pas de nodige moed, de vereiste sterkte en het lucide inzicht in de situatie verkregen na 5 jaar psychotherapie ! Voordien dacht ik dat er wat aan MIJ schortte, stel je voor, ik dacht dat IK labiel was en niets waard...
    Zover krijgt iemand met een NPS je immers.
    Ik ging dus naar de psy om aan mezelf te werken, niet vermoedend dat het overgrote deel van het probleem bij mijn ex lag. Natuurlijk heb ik deze toestand met hem jarenlang gedoogd en ondergaan, maar mijn verleden (ouders, meer bepaald moeder met NPS) hadden mij voor hem "rijp" gemaakt als ideaal slachtoffer.
    Nu ben ik er eindelijk uit, uit deze neerwaartse spiraal.
    Deze week zit mijn ex een week in het buitenland, oeffff, effe rust, alhoewel het stalken voortgaat via de telefoon, de vaste en de GSM's van mij en de kinderen.

Bij de politie kennen ze het fenomeen NPS, maar naar het schijnt zijn er zeer weinig vrouwen die er na al die jaren nog tegenin gaan, ze willen wel maar kunnen het niet.
    Die vrouwen moeten geholpen worden, hun leven is een hel !
    Ik vind dat de media meer aandacht aan dit soort problemen moeten besteden en ook de gerechtelijke wereld er meer rekening zou mee moeten houden. Enfin, ik zal zien wat de rechter(s) gaan zeggen op de vele processen die me zeker te wachten staan. Ik WIL immers de helft van al wat we samen bezitten, ik WIL ook alimentatie voor de kinderen en ik WIL een zeer beperkt bezoekrecht of liefst helemaal geen voor de jongsten. Hij heeft ze al genoeg gepijnigd en psychologisch gemarteld. Genoeg is genoeg.

Dank voor de steun en lieve woorden !

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik geef je volledig gelijk!!

Heel veel sterkte en succes!!

Agnes Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Standaard Re: Leven met een narcist..

Mijn ex met NP gaat nu helemaal door het lint omdat hij begint te begrijpên dat het pleit verloren is. Je kan het zo gek niet bedenken of hij probeert het wel, met als laatste oplossing, steeds weer "ik maak je dood"...
    Heb dan geantwoord dat ik, zelfs met een mes op de keel en een pistool op m'n kop, nooit meer iets met hem wil te maken hebben.
    Hij weent, treurt, doet zielig, brult, bedreigt, smeekt, achtervolgt...het is alsof dat het enige is dat zijn leven nog zin geeft, hij is zelfs gestopt met werken om zich totaal op zijn doel te kunnen toelegge, nl. zijn vrouw en kinderen "recupereren" en gelukkig maken... Jaja, ons weer als zijn bezit manipuleren, dat is zijn einge betrachting.
    Deze man is zo ziek, hoe heb ik het in hemelsnaam zolang met hem uitgehouden ?!?
    Gelukkig zijn we met de feestdagen 2 weken weg, dan heeft hij het fluiten naar ons en kunnen we weer even op adem komen.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Maar lieve Tanit toch,
    wat moet jij door een hel gaan nu....
    Kun je hier niets tegen doen? Politie,gerecht...dat ze hem in de psychiatrie opnemen voor een tijd...dit is echt geen gezond gedrag meer!!!

Ik wens je heel veel sterkte en 2 heerlijke,rustige,ontspannen en zorgeloze weken toe,geniet er maar van!!!
    Ag Xx

Dank je voor je beste wensen Ag !

Nu, ik heb bij de politie al verschillende keren klacht ingediend voor doodsbedreigingen, tot nu toe zonder gevolg... Zo zie je maar.

Zijn gedrag is typisch voor een iemand met NP die de controle over zijn slachtoffer(s) verliest hoor, zijn gedrag komt zo uit het handboek psychologie; en het is inderdaad soms erg bar en belastend, maar ik denk zo van als ik het al die jaren vol kunnen houden heb zonder eronder door te gaan, dan kan ik het nog best een tijd volhouden om me vrij te maken hé.

Aan alle mensen die lijden aan een partner met NP, ik wens jullie voor 2008 veel sterkte en de nodige moed oml te kappen met die partner, hoop op beterschap is uitgesloten... Denk om jezelf en leef voor jezelf, niemand is zoveel opoffering en lijden waard !

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Groot gelijk Tanit!

Jammer dat de politie niets doet...waarschijnlijk woon je in Nederland...ik heb al meer zulke verhalen gehoord en zelfs eigen ervaringen!
    Hier in Belgie vind ik dat ze er gelukkig toch wel vlugger bij zijn en meer preventief optreden!

Sterkte en het beste!!!
    Liefs Ag Xx

Neen hoor, ik woon wel degelijk in Belgie beste Ag.
    Het klachtendossier tegen hem is ondertussen wel al behoorlijk dik, hij staat zelfs geseind voor verhoor, maar ze kunnen hem niet vinden...alhoewel hij onlangs met het vliegtuig reisde van en naar Zaventem en dus tweemaal de douane passeerde...zonder dat hem een haarbreed in de weg werd gelegd !
    Ooit zal hij toch wel voor verhoor opgepakt worden denk ik dan maar. Ik weet niet of het hem iets zal uitmaken, alhoewel een PN-er eerst en vooral een dikke egoist is en dus niet gauw zijn eigen hachje zal in de waagschaal stellen, daar hoop ik maar op.

Aan iedereen een warme Kerst en een goed 2008 gewenst !

Beste Tanit,

Goed om je verhaal te lezen. Heel herkenbaar. Helaas. Ben benieuwd of en hoe je het redt in de rechtzaal. Hoe ga je dat aanpakken?
    Ik heb helaas ook moeten constateren dat ik met een extreme narcist heb samengeleefd. Hoe verder weg uit mijn leven des te liever het me is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar als je samen kinderen hebt?
    Heeft iemand nog tips om met een narcist om te gaan als je weet dat je via de kinderen toch niet helemaal van hem af komt?

Idaho

Hoi Tanit, dit verhaal lijkt op dat van mij. ik heb het grootheidswaanzin genoemt, maar mijn ex heeft precies dezelfde persoonlijkheid. Sinds 1,5 jaar zijn mijn dochtertje en ik bij hem weg, via t blijf van mijn lijf. Ik kan nu alles ,heb een baan als juf in het onderwijs. Mijn dochtertje heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen en eigenlijk gaat het heel goed (hij vertelde altijd dat een paard een groter hoofd had dus beter kon denken dan ik. ) nu probeert hij bij de mediation me weer onderuit te krijgen.pure wraak. Mijn dochtertje heeft waarschijnlijk dyslexie, school gaat een test doen, maar bij de mediater zegt hij dat het mijn schuld is.dat ik een slechte moeder ben Ik heb alle bewijzen van school en van mijn werk,dus eigenlijk zou ik het rustig moeten zijn en niet piekeren, maar toch.Ik klap dicht ,als ik daar moet zitten.rustig blijven is het enige dat helpt.

ik wens je ook veel sterkte angelien

Felice
    Guest

Hoi Tanit,

Ik hoop dat je genoten hebt van 2 hele fijne ontspannnende weken! IHeb hier net voor het eerst gelezen.
    Zo iemand zuigt energie en kleeft als het ware aan je.
    Je kunt je beschermen door een krachtig energetisch veld om je heen te visualiseren van licht en kracht bv. en dat ook aan de kinderen leren. Ga in gedachten in een soort reuze ballon of strandbal staan met de kinderen of alleen. Ook als je hem tegen komt, trek dit om je heen in gedachten.
    Daarnaast door zoveel mogeijk daadwerkelijk afstand te houden van hem en hem niet toe te staan ( in gedachten al) dat hij jou of de kinderen iets aan doet, je te na komt.
    Je bent nu heel sterk, in elk geval in je kracht voel ik.
    Houd dat vast!
    Maak ook gebruik van affirmaties: positieve zinnen die je ook helpen in je kracht te (gaan of blijven) staan. En herhaal die telkens weer, zodat die als een soort mantra voor je gaan werken.
    Veel succes!

pieter-2008
    Guest

Hallo, heb net julie berichten gelezen over het 'narcist' .
    Begreep eerst niet wat narcisme inhield,maar na enkele berichten gelezen te hebben is het mij ietswat duidelijker geworden, maar echt begrijpen doe ik het nog niet,omdat ik me eigen niet voor kan stellen dat er zulken zijn,en wat voor effect/invloed het op kinderen heeft
    Mocht er iemand zijn die mij het nader toe wil lichten..graag
    Iniedergeval sterkte idaho,tanit en angelien

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Beste Pieter,

Als je de rubriek 'Geestelijke gezondheid' opent zie je dat er een topic staat over Narcisme-Artikel....daar kun je de uitleg vinden wat en wie een narcist is

Groetjes Agnes

Ik zou graag emailen met andere vrouwen/mannen , die net als ik met een narcist hebben samengeleefd.Ik zit in een voogdijzaak, waarbij mijn ex me op allerlei manieren probeert mij als slecht neer te zetten .liegen zelf ten koste van zijn eigen dochter is normaal voor hem.hoe ga ik daar mee om, ?
    voor me zelf weet ik dat hij me als vijand ziet, maar voor haar is hij in staat om haar ,de dochter waar hij van houd? Is een normaal mens in staat om zijn dochter als potentiele hoer neer te zetten(lees grootheidswaanzin) Wat moet ik hiermee? ze houd van haar vader.Hoe ga je met je ex om in deze.Hij is haar vader ,dus hij heeft recht om haar te zien,of is dit zo schadelijk dat ik moet proberen de omgangsregeling te minimaliseren
    ghroet angelien [email protected]

lemair69
    Guest

Hoi Allemaal

Ik denk dat ik met een narsist hebt geleefd.

14 jr geleden ben ik getrouwd met voor mij de ware en liefde van mijn leven.(Dacht ik!!!!) We hebben drie kinderen gehad. Hij had mooie verhalen een eigen bedrijf en was een geweldigge man/vent voor iedereen.Ik gaf mijn baan op omdat ik ouderweds moeder wou zijn voor mijn kinderen. Hij vond dit ook een goed plan. Naar een jaar getrouwd begon het met schelden, dan weer zijn alles was ik en dan weer vernederen achter gesloten deuren. Ik ben een groeier in het leven met mijn hele gezin wat mij alles is. Ik werd gek van het verdraaien van dingen en mannipuleren en mij zo neerzetten naar de buitenwereld dat ik degene was die het allemaal deed. Ik maakte geen contacten meer en sloot mezelf soms op omdat ik dan weer veroordeeld werd voor niets en raakte geissoleerd.Ik ben een doener sta klaar voor mijn geliefde/maatje en kids. Die zijn mijn nr 1. Ik ben een sosiaal mens altijd geweest en komt dingen na die ik zeg tegenover mijn partner om zo samen te groeien in het leven. Ik hou van openheid eerlijkheid en dacht dit in mijn partner ook te vinden, ik hoopte een maatje te vinden hierdoor om samen mooie dingen te kunnen doen in het leven. Het was een leugen en alles wat ik aan leuke dingen en mooie dingen bedacht om gelukkig en gezellig met elkaar door het leven te gaan daarmee deed hij overal geloven dat hij alles bedacht, en ondertussen trapte hij eerst daarvoor mij in de grond en zij bijv dat ik gek was om bepaalde dingen te doen zoals theater bezoek of sauna samen. En als hij dan bij mensen zat het hoogste woord erover als andere mensen dit ook deden. Onze prive en intiemste geheimen gooide hij over tafel merkte ik en deed me erg veel pijn en verdriet. Het vrustreerde me. Hij vertelde alles bij zijn familie door en op zijn werk deed hij stoer wat hij wel had gedaan met mij en hoe. Hij vertelde bijv ooit toen ik naar een concert ging waar hij niet mee naartoe wou dus ik maar met een vriendin ging, hij me daarvoor even had gepakt (sex) zodat een ander dan mij niet moest. Vreselijk en ik moest bijna kotsen van de pijn en dacht hoe kan hij dit zeggen terwijl ik hem altijd bewees dat ik alleen van hem was en hield. Iedereen kreeg een verkeerde indruk van mij en ik durfde niets meer. Hij kneep mijn keel dicht, schopte mij en teroriseerde mij. Hij veroordeelde drank van iedereen en roken en nu we uit elkaar zijn verteld hij dat hij dit van mij niet mocht terwijl ik het juist leuk vind een lekker glaasje samen maar niet leuk als mensen aan je gaan trekken of vervelend gaan doen of agresief worden. Zijn familie was hem alles, ze hebben op mijn kinderen gespuugd lieten mijn oudste dochter tekkelen van 13 in bijzijn van hem en nog zij het zijn vrienden en laat hij alles toe wat ze zeggen of hij verteld hun de verdraaide versie van het verhaal. Hij is al 6 jaar werkeloos en ik ben vier jaar geleden al eens weggegaan omdat hij altijd maar roept Hoer, K..... wijf en ga zo maar door. Dagelijkse kost voor hem, alle vrouwen zijn hoeren. Hij loopt ook de deur plat bij vreemden mensen als ze met hem meepraten maar iemand met verstand daar komt hij niet meer en gaat steeds een deurtje verder. Bij ons thuis wou hij nooit vrienden en wou ik eens mee zei hij laat maar ik ga wel een andere keer. Midden in de nacht 3 uur zijn bed uit gaan en koffie drinken op snelweg zei hij en altijd onrust in zij lijf had hij. Nooit aan de tafel eten gezellig, zei vaak ik moet dat vreten niet en zette de frietpaan aan. Ik werd er gek van in mijn hoofd en ging zo aan mezelf twijfelen dat ik dacht dat ik gek was en zocht hulp. Het tegendeel was waar en men zei je bent psygisch en lichaamelijk mishandeld. Ik vroeg scheiding aan en naar 6 maanden ontmoete ik een jongen hij was lief en kwam uit een net gezin. Mijn ex bedreigde hem en ik ging terug. Hij beloofde te gaan werken en ons nooit meer verdriet te doen. Hij nam weer schulde mee die hij zou oplossen door te gaan werken. Mijn huis terug uit de verkoop gehaald en verder gaan opnieuw en ik geloofde blind in hem. Naar een half jaar begon het weer en vertelde hij dat ik met geen normen en waarde had hij verneederde me weer keer op keer gooide me op bed en scheeuwde tegen mijn kinderen achter gesloten deur. Hij werkte niet we konden de hypotheek niet opbrengen en kregen 10 mnd achterstand. Ik werd gek en begon een eigen zaak met tweederhandskleding. Zo kon ik ook vrij zijn en bij mijn kinderen zijn als ze me nodig hadden. Mijn moeder zei ik help jullie waar ik kan ook in de winkel. Ik ging naar een bank met een plan en kreeg krediet om uit te bouwen, hij zou me helpen met alles en admin. Uiteindelijk heeft hij mij en kids in een hel geholpen met veel stalken en nam al onze veiigheid af doordat hij me letterlijk het huis uit trapte in bijzijn van kinderen. Ik wou nooit bij hem weg ik hield van hem en als je diep in mijn hart kijkt nog steeds. Ik walg van mezelf dat dat gevoel niet weg gaat. We sliepen 7 maanden bij en met mijn moeder in tweepersoons bed met z'n vijven. Wel warm en geborgen/veilig want we hadden elkaar. Nu naar tweeenhalf jr uit elkaar en gescheiden ben ik een gescheiden jongen tegengekomen. ook deze heeft hij bedreigd. Ik heb zelfs aangifte moeten doen tegen mijn wil tegen mijn ex. Voor stalken is hij opgepakt en voor drankgebruik. Hij beloofde de kids veel en kwam niet opdagen of liet ze alleen voor de deur staan wachten als ze naar school moesten. Hij laat zijn kinderen vernederen en pijn doen, betaald geen allimentatie maar heeft voor telefoon en andere dingen wel geld. Zijn oudste dochter heeft reuma al 7 jaar en is nog nooit meegegaan naar ziekenhuis. Op schoolgesprek van alle drie de kids kwam altijd van mij af of ik moest alleen, maar wel met en naar buitenwereld de geweldigerd zijn met een charmante lach. Mijn oudste zit op voortgezetonderwijs en hij betaald nergens aan mee voor school en is nergens in geintresseerd wat ze doen. Mijn moeder moest daar geld voor lenen. Ik zit echt aan het einde van me latijn. Een eigen zaak en opvoeden in zowel kosten en zorg voor kinderen opdraaien plus een ex die me dagelijks lastig valt en inbreuk maakt op mijn leven op elke manier. Ik heb geen kracht meer op al mijn energie te gebruiken bij politie omdat mijn tyd kostbaar is voor opvoeden van mijn kinderen. Die moeten zo min mogelijk lijden. Ze zijn mij alles door wat we hebben meegemaakt. We hebben een huisje, ik werk keihard en ik zorg met liefde in alles voor ze. Hun moeten veilig groot worden en weten wat liefde is aan je lieve mensen om je heen. Hun veiligheid is een heel eind terug alleen is er een grte zorg. Hij wil stark komen als hij geld heeft om zijn kinderen te halen. Ik ben nu net een havik dit op haar nest zit. Ze mogen geen pijn meer mijn kinderen, nooit meer want dat gaat gebeuren. Ik gun hem zijn kinderen nu niet meer wat hij met mij deed doet hij ook met hun. ze zijn kwetsbaar en houden van hem en zijn een prooi en dat vind ik niet goed voor ontwikkeling dat ze gemannipuleerd worden.
    Ik wil een boek schrijven en wie weet waar ik terecht kan en hoe. ik ben een goeduitziende vrouw niemand ziet aan de buitenkant wat ik doormaakt al ga ik dood vanbinnen. Ze zijn zelfs nog jarloers hoe ik het doe allemaal en mijn kindjes zien er mooi en lekker verzorgt uit. Ik ben een gevoelsmens en suppersterk, te sterk denk ik zodat dit ook lang door kan gaan. Wie wil mailen of reageren hoe ik al de pijn en verdriet en mijn kinderen kan beschermen. ik gun ze hem nu niet meer, het zal hem gaan om mij via de kids info te krijgen en mij er mee pakken. Liefde komt uit je hart zonder geld en materialisme. Je hoort er te staan in nood. Hij liet en laat ons barsten in alles. En het ergste hij roemd zichzelf en vind zich de perfecte man in alles. Ik doe alles fout en ben niets waard zegt hij. Ik heb af en toe nu achtervolgingswaanzin lijkt het wel.
    Hoe hou ik dit vol???? Kosten van alles mijn kindjes moeten netjes opgroeien met normen en waaarden en liefde voor elkaar.
    Dat is mijn doel van mijn leven voorlopig en voor hun hou ik het voel.

Hoi, allemaal,
    Hoemeer ik lees over narcisme, hoe banger ik wordt. Het is niet voor te stellen dat iemand de ander koste wat kost kapot wil maken. liegt en bedriegd en het zelf nog geloofd ook. Je moet zelf eerst sterker worden, wil je inzien wat er gebeurt is.Ik heb altijd gedacht dat een mens niet zo kon zijn en dat ik het waarschijnlijk niet goed begrepen had. Nu mijn ex opelijk mijn vijand is(zijn denkbeeld wie niet voor me is is tegen me) ik ben uiteindelijk naar het blijf van mijn lijf huis gegaan,zal ik nog lang last hebben van hem,constant met bewijzen tegen zijn leugens moeten komen en telkens in angst moeten leven. ik wens iedereen die net als ik met de haat van een narcist zit heel veel sterkte

angelien

Beste Lemair69 en Angelien,
    Wij zijn sterke vrouwen, we zijn gevoelsmensen en hebben veel liefde te geven. Juist daarom kreeg een manipulatieve perverte narcist bij ons voet aan wal, dat is wat ik las in een boek. Dat is waar !
    We mogen niet opgeven, we moeten doorgaan voor onze kinderen en vooral VOOR ONSZELF ! Niemand heeft het recht ons zo te behandelen.
    We zullen er uiteindelijk wel uitkomen en een eigen nieuw leven hebben.
    Zelf denk ik dat het uiterst belangrijk is dat je een advokaat hebt die het probleem van iemand met NP goed kent, zodat hij/zij dat ook in de rechtbank kan aankaarten en bewijzen.
    Ik wens jullie veel goede moed toe en NOOIT OPGEVEN is de boodschap.

Oh ja, in dat boek las ik ook dat iemand met NP uiteindelijk wel opgeeft, vooral als hij/zij een ander slachtoffer heeft gevonden...

Mijn ex had een maand nadat we weg waren al een ander slachtoffer.Zijn nieuwe vriendin en haar zoontje.Waar hij na een maand al permanent woont.Aan de enekant vind ik het fijn dat mijn dochter zo,n goede band heeft met vriendin en zoontje. Ze is lief(ik heb haar maar 2 keer gezien,maar het voelt goed) Aan de andere kant ben ik bang dat hij eerst aan het 13 jarige zoontje begint en straks aan zijn vriendin.Een jongen van 13 is zo gevoelig.Wat kan hij aanrichten!!
    groet angelien

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ja,dat is idd wel een héél benauwende gedachte...maar meissie;weet dat je niet de hele wereld kunt verbeteren en redden!!
    Denk vooral aan jezelf en je kids ok?!

Sterkte!!
    Ag Xx

Felice
    Guest

beste Lemair 69,

Ik heb net je hele verhaal gelezen en vind het echt heel erg wat je meemaakt.
    Ik voel dat je een lieve moeder bent die alles vor haar kinderen over heeft en grootse plannen had over en voor het leven met haar man en kinderen. Je hebt de verkeerde man getrouwd, in elk geval, een onvolwassen man, die nog niet klaar was om een relatie aan te gaan. Ik hoop echt dat je dr kracht blijft voelen en blijft voeden om geestelijk geen slachtoffer te worden van hem (dit geldt natuurlijk voor alle partners van zo'n NP.)
    Je geest kan hij niet breken, slechts je lichaam...
    maar ook dáarvan blijft hij hoop ik voortaan af, evenals van je kinderen.
    Houd vol, terwille van jezelf en je kinderen. Hij en niemand is het waard als je eronder door gaat. Laat hem in liefde los, echt los, ga desnoods ergens anders wonen om opnieuw te beginnen. Vertrouw op jezelf en de kinderen, geef hen veiligheid zoveel je kunt en schakel deskundige hulp in! Je hoeft het niet alleen te doen! Ga naar maatschappelijk werk, je huisarts, vertel wat er gaande is. Het is geen schande! Dat zou het wel zijn als je het in de doofpot stopt en je kinderen en jij er onder lijden. En je ex heeft ook hulp nodig trouwens, ik hoop dat hij die ook gaat zoeken en krijgt.

Ook de anderen hier wens ik uiteraard veel sterkte, maar heb ''toevallig'' deze van Lemair gelezen, teveel om alles te gaan lezen hierover...wat een vreselijke situaties, waak over jezelf en help jezelf, je bent verantwoordelijk voor je eigen leven!
    Sterkte allemaal, liefs, Felice

wat ik hier allemaal lees???
    gewoon niet te begrijpen!!
    had nog nooit van narcisme gehoord!
    ik krijg gewoon rillingen van al die verhalen!
    ik wens jullie bij deze dan ook heel veel sterkte toe!!
    liefs

lemaire , ik zou graag met je willen mailen. Mijn ex is ook zo, en probeerd ook al heb ik nu (werk en een eigen huis) nog steeds te treiteren.Het houdt nooit op, omdat ze wraak willen/Het maakt niet uit hoe. Via hun eigen kind of via de belastingdienst.wil je me aub mailen. misschien kunnen we samen sterk zijn. [email protected] groetjes angelien

Citaat Origineel gepost door idaho Bekijk Post
    Beste Tanit,

Goed om je verhaal te lezen. Heel herkenbaar. Helaas. Ben benieuwd of en hoe je het redt in de rechtzaal. Hoe ga je dat aanpakken?
    Ik heb helaas ook moeten constateren dat ik met een extreme narcist heb samengeleefd. Hoe verder weg uit mijn leven des te liever het me is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar als je samen kinderen hebt?
    Heeft iemand nog tips om met een narcist om te gaan als je weet dat je via de kinderen toch niet helemaal van hem af komt?

Idaho
    Ik denk dat alleen feiten werken, en alleen op de lange termijn. de narcist is in staat om je weg te zetten als een potentieel slechte moeder, is bereid om over al over te liegen. alleeen tijd geeft je het voordeel.Tijd laat zien dat er een gek bezig is. en hoe moeilijk jet ook is daar moet je op wachten.
    angelien

Nog even iets van me laten horen hier.
    We zijn nu ettelijke maanden verder en ikzelf en de kinderen zijn nog steeds gezond en wel, ondanks alle dreigementen van de kant van mijn ex.
    Ik ben volop bezig om juridisch mijn gelijk te halen : alimentatie voor de kinderen (ex weigert ook maar 1 euro te geven), de helft van onze gezamelijke onroerend goed-bezittingen (ex dreigt met de dood als ik ook maar iets opeis), weigering van bezoekrecht (de kinderen willen hem nooit meer zien)...
    Het is een lange weg, maar de tijd speelt in ons voordeel. De kinderen worden ouder en sterker en ikzelf ontdek nog alle dagen hoeveel vreugde het leven voor mij in petto had !
    Uiteindelijk is de grote verliezer in dit alles...mijn ex. Hij blijft alleen en verbitterd rondjes draaien, kan onmogelijk uit zijn zieke spiraal stappen.
    Nog groot nieuws : ik heb nu een lieve vriend, iemand die écht om me geeft, die niets eist en zeer veel geeft. Heb me wel enorm moeten inspannen om weer iemand toe te laten van me te houden, was eerst erg op mijn hoede en wantrouwend, maar ook op dat gebied heb ik enorme vorderingen gemaakt. Ik weet nu dat een relatie ook anders, gezond kan zijn en een zeer grote bron van vreugde en welbehagen. Was voor mij vroeger onbekend...
    Ik blijf wel nog mijn therapeute zien, het helpt om alles in het juiste perspectief te houden.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Beste Tanit,

Wat ben ik blij te horen dat alles zo goed met jou en je kinderen gaat!!
    Ondanks alle heissa van het juridische getouwtrek...
    Ik wens je alle geluk van de wereld toe meid: je verdient het dubbel en dik!!!

Xx

Ik voel dat ik toch moet reageren.
    Ik heb een persoonlijkheidsstoornis cluster B dat wil zeggen, Narcistische trekken, neiging tot Borderline met scicoïde trekken.
    Ik herken bovenstaand dan ook helemaal en wens iedereen die met zo'n persoon te maken heeft gehad veel sterkte toe.
    Ik ben een einzelgänger en ging als suksesvol muzikant door het leven ik heb "gelukkig" geen mensen beschadigd integendeel ik heb wat vrienden die mij begrijpen en die ik begrijp.
    Ik heb veel gestudeerd om mijn ziektebeeld te kunnen begrijpen en sinds een jaar of vijf heb ik veel inzichten gekregen.
    Door mijn opvoeding ben ik erg beschadigd ik ben een zogenaamd jong verlatene dat wil zeggen als kind al aan mijn lot overgelaten.
    Ik handel dus alleen vanuit de kennis die ik door schade en schande heb geleerd.
    Ik kan de Narcist dan ook niet verkeerd beoordelen ik kan alleen zeggen als je zwak bent in je zelfbeeld mijd zo'n persoon ook al kan hij of zij er niets aan doen (narcisme is niet af te leren de persoon moet wilsbekwaam genoeg zijn om inzicht in het ziektebeeld te willen krijgen).
    Let wel: Ik ben niet DE Narcist of DE Borderliner, deze symptomen zijn niet aangeboren maar aangeleerd en dat is gelukkig mijn redding geweest.
    Als je ouder wordt krijg je steeds meer te maken met het verleden en je gemaakte fouten die te herleiden zijn tot het ziektebeeld en dat maakt mij op dit moment zo verdrietig, ik ben moe zie het niet meer zitten omdat ik zoveel zie en denk en voel.

joke egmond
    Guest

Exclamation Re: Leven met een narcist..

Ik heb 1 1/2 jaar een relatie gehad met een man met nps .Vorige week na ontdekking dat hij vreemd is gegaan tijdens mijn vakantie met mijn kinderen de relatie beeindigd. In het begin werd ik op handen gedragen het was een groot feest, totdat ik mijn eigen mening en ideeen meer begon te ventileren. Dit leide geheid tot een woede uitbarsting vaak had ik amper door waarom hij zo kwaad werd en begon je te proberen uit te leggen wat je bedoelde of juist niet bedoeld heel vermoeiend en op een gegeven moment ook frustrerend.

De laatste maanden werd zijn gedrag steeds extremer hoewel hij mij kon verrassen met kadootjes kon ik daar tegenover bijna niets meer goed doen. Na de ontdekking van zijn vreemdgaan word ik gestraft door mij te negeren. Hij neemt contakt op waarneer hij mijn beschuldigen heeft verwerkt, bij een narcist werkt het altijd omgekeerd het komt er op neer dat het mijn schuld is dat hij vreemd is gegaan en als je niet oppas ga je het nog geloven ook. Om maar aan te geven hoe zo iemand de feiten verdraaid.
    Een raad kom je in aanraking met een narcist. WEGWEZEN!

hoi. ik ben net terug van een verschrikkelijke 2 weken. mijn ex had mijn dochtertje ontvoerd. haar gehouden na het omgangs weekend.omdat hij zijn zin niet kreeg schreef hij me de dag dat ik haar op zou halen ZE BLIJFT BIJ MIJjuridisch stond het niet goed op papier omdat we alles bij de mediater zouden bespreken. daar ging hij dwars liggen met de woorden ze is een slechte moeder.ik ben door een hel gegaan tot de officier van justitie eindelijk toestemming gaf haar met de politie op te halen.10 dagen heb ik alleen maar gebeld,politie vrienden en iedere dag leek het of ik haar kon halen. het was een hel . ze had waar hij bij zat tegen de politie gezegt dat ze naar me toe wilde,maar hij luisterde niet.ze heeft zich machteloos gevoeld. ik kon haar niet alleen halen omdat hij me anders in haar bijzijnwat had gedaan.tegen de politie loog hij dat hij haar nooit zag.we krijgen nooit rust.
    groetjes angelien

Je krijgt ooit wel rust Angelien, maar het kan nog zeker een tijd duren... Zo gaat dat met die nps-ers.
    Ze liegen en bedriegen erop los en spelen het vaak klaar om ook anderen voor hun karretje te spannen, maar vroeg of laat vallen ze door de mand.
    Ik wens je veel moed toe en hoop het beste voor jou en je kind !
    Zelf werd ik gisteren op straat nog aangevallen door mijn nps-ex. Hij sleurde me bij de haren uit de auto en gelukkig kwamen omstaanders tussen toen hij begon te slaan. Alles omdat ik het lef had om juridische stappen te ondernemen teneinde te krijgen wat me toekomt.
    Vandaag zweert hij weer bij hoog en laag dat "ik de vrouw van zijn leven ben"...en "niets teveel is om voor mij te doen"...
    Inderdaad, een NPS-er in jouw buurt : WEGWEZEN !!!!

Ik ben sinds een paar maanden weg bij een NPSer. Gelukkig geen gezamelijke kinderen!!! Wat een hel is leven met zo iemand! Hij is mij een tijd lastig blijven vallen, maar mijn methode om van hem af te komen was hem met woorden met de grond gelijk maken. Dat kon hij toch echt niet verkroppen en hij zocht geen contact meer ( wel nog aantal pesterijen).
    Laat voelen dat je sterker bent ( al voel je je nu niet zo!)

Brange
    Guest

Standaard Leven met een narcist?

Ik zie dat dit een oud topic is maar wilde toch even reageren vanuit mijn eigen ervaring.

Keer op keer heb ik mezelf verwijten gemaakt, steeds gekeken naar wat ik fout had gedaan en waar ik eventueel kon verbeteren. Heb bij een therapeut gelopen, ook vanwege mijn verleden die bepaald geen rozengeur en manenschijn was. Nu was het ook de positie waarin ik stond, 4 kinderen en alleenstaand met een man die mij mijn leven soms onmogelijk maakte.
    Waar ik begon, in 2000, met hem en 3 kinderen...werd eindelijk hemels. Gevoelens, intens en open naar elkaar toe, werd al snel afbraak na 3 maanden relatie. De ene ruzie volgde naar de andere ruzie. Zoveel verbaal geweld waarin ik helemaal onderuit werd getrapt, geestelijk moest ik die goot in. Nu ben ik vrij sterk en laat het kaas niet van mijn brood af-eten. Ja met alleen maar broers om mij heen wist ik wel wat knokken was. Er werden mij dikwijls gouden bergen beloofd, ook verbetering, maar niets was waar.

Ex heeft een jeugd gekend waarin hij zichzelf groot moest brengen. Zijn moeder had de poten genomen, toen ex 5 jaar jong was, en vader kon niet voor zijn kids zorgen omdat hij een alcoholist was. Na een jaar in een weeshuis te hebben gezeten, kreeg zijn oma het voor elkaar voor hun te zorgen. Dit niet in dank van opa...die wilde zijn ouwe dag zo niet doorbrengen en opa's frustraties werden dan ook gebotvierd op ex en zijn zussen. Wat hier steeds naar voren kwam was dat opa herhaardelijk bleef zeggen dat mijn ex toch niets kon en voor de honden niet deugden.

In mijn relatie met mijn ex heeft hij mij geestelijk zo vernederd, zelfs in mijn zwangerschap (ja uiteindelijk was ik heel snel zwanger) kreeg ik de nodige psychische trappen. Moest herhaaldelijk aanhoren dat het kindje helemaal niet van hem hoefde te zijn, dit kon net zo goed van de achterbuurman zijn of van mijn ex-man. Ik was een h***, s***, k**w*** en bovenal een manupilerend ziekelijk k****rwijf. Tijdens deze ruzies was het huis ook te klein en vlogen de woorden met voorhangel k****r (ja die ziekte) door het huis. Deze ruzies gingen zover dat mijn spullen het moesten ontgelden, zelfs mijn ramen zijn er uitgegooid, door hem, de stoeptegels vlogen letterlijk naar binnen. Hij heeft het 1x gepresteerd om zijn pols door te snijden, ik vond groot geschreven op mijn muur terug (met zijn eigen bloed geschreven): IK HOU VAN JE XXX.

Iedere keer nam hij weer de poten en kwam weer terug...Ik? onnozele IK ja...praten en weer verder en maar weer geloven dat het zou verbeteren. Inmiddels verhuisd, daar precies hetzelfde....ik werd het huis uitgedreven met kinderen en al, hij had zich in gesloten. Nog terug met iemand erbij, het huis in, met als resultaat dat meneer met een mes klaar stond dus ja....eruit natuurlijk. Heel politie korps erbij, totdat hij een agent begon te bedreigen, door de brievenbus heen want zo communiceerde hij met de politie. Uiteindelijk brandweer erbij want hij had gezegd de gaskraan open te draaien. Totdat het zover kwam dat hij uit huis werd gehaald door politie en werd afgevoerd. Maar keer op keer heeft hij zich bij mijn binnen weten te praten, lieve goed bedoelde woorden waar ik nu inmiddels ook van weet dat dit alles om aandacht was. Hij eist meer aandacht dan mijn 4 kinderen bij elkaar.

Oktober vorig jaar, naardat ik een relatie had beïndigd, kwam hij weer op mijn pad. Ik wist dat hij we geen relatie konden hebben, het zou toch weer van voor af aan gaan. Hij wilde weer instappen met mij. Waarom ik het dan uberhaupt geprobeerd heb, ja weer, is mij nog steeds een raadsel. Het houden van zal het wel geweest zijn want ook al weet ik al jaren dat hij geestelijk niet in orde is, toch blijft daar dat plekje in mijn hart voor hem. Hij weet daar als geen ander misbruik van te maken. Het ook niet lang mogen duren, een weekje... Ik kwam erachter dat hij meerdere vrouwen er op nahoudt. Bij iedere vraag die ik hem stelde, kreeg ik een ontwijkend antwoord, een leugen of helemaal geen antwoord. Alles werd, zoals gewoonlijks, weer in mijn schoenen geschoven. Op de vraag waarom hij zo handelde, hij wilde tenslotte weer een relatie met mij, kreeg ik te horen dat dat helemaal niet zo was, hij had nooit gezegd weer iets met mij te willen starten. Ik ben zijn leugens, ontkenningen, ontwijkingen en mooie praatjes meer dan zat!!!

Tenslotte had hij mij ook niet voor zijn eigen alleen. Des te meer vrouwen, des te meer aandacht en ondertussen kan hij zijn verhaal kwijt, mij ten gronde richten met zijn leugens. Ik heb mijn rug toe gekeerd en hem letterlijk in een mail gezegd dat hij nu dood kon vallen. Zijn zoontje ziet hij ook niet, voor de zoveelste keer heeft hij deze aan de kant geschopt en ik heb hem nu helemaal het recht ontnomen, net als ik...is ons kind ook geen speelbal.
    8 lange jaren heb ik hem alles aangedaan. Dat hij in het gevang heeft gezeten, door eigen toedoen, heb ik hem aangedaan. Dat hij mij de huid heeft volgescholden, heb ik zelf gedaan. 8 lange jaren heb ik hem zwart gemaakt naar de buitenwereld toe, heb ik nooit oprecht van hem gehouden en had ik meerdere persoonlijkheden want hij wist niet wie ik was. Ik heb al die jaren een masker gedragen....Ik ben degene met borderline en ziekelijk jaloers. Hij is zo goed, brengt leuke kadootjes mee en bovenal is hij in sex niet te stuiten, geen sex is kans op ruzie of haalt hij het wel bij een ander. Duw je hem een veer in zijn kont, is het niet goed want hij wil geen complimentjes, het is toch normaal dat je goede leuke dingen doet maar als je hem ergens op wijst, dan is het huis te klein en wordt er gezegd dat er nooit eens een compliment van afkan, dat hij alles verkeerd doet en hij niet als hond behandeld wenst te worden.

Hij heeft dingen verkeerd gedaan, zo zegt hij, maar kan het toch niet meer terug draaien. Naar de vraag:"wat heb je dan verkeerd gedaan?" Krijg ik geen antwoord, het moet in de doofpot maar die doofpot is inmiddels een mestput geworden die ik nu dicht laat, overheen probeer te stappen en verder te gaan op mijn eigen weg. Soms is dat moeilijk omdat ik geneigd ben mezelf af te vragen waar ik het anders had kunnen doen, of hoe ik het anders had kunnen doen. Hier kan ik me geen antwoord op bedenken omdat ik het uiteindelijk nooit goed had kunnen doen in zijn ogen, ja op de momenten dat hij weer in mijn leven wilde komen....dan deed ik het o zo goed en werd ik de hemel in geprezen. Nu is het gedaan, ik ben niet meer om zijn vinger te winden.

In jullie verhalen las ik zoveel herkenning, ik heb met open mond zitten lezen en voel nu eindelijk na zoveel jaren dat ik mijn antwoord heb. Na de twijfel over zware adhd, borderline en schizofrenie.....ja dit is het! Dank jullie wel dat ik mijn verhaal kan delen maar ook jullie ervaringen heb mogen lezen. Dit is natuurlijk een klein stukje verhaal uit mijn 8 jaar geschiedenis maar geeft al wel opluchting. Mijn dank.

Groetjes Brange

Onderstaand mijn verhaal. Als verwerking heb ik het opgeschreven en wil hiermee een ieder waarschuwen. Nee, mensen die het niet mee hebben gemaakt, ze begrijpen niet dat je dit soort dingen toelaat.....

Ex partner met NPS ( narcisme)

Ongeveer zes jaar geleden ben ik gescheiden. Ik ben met mijn twee jonge kinderen verhuisd naar een leuk huisje. Ik had een goede baan, een leuk huis en co-ouderschap met mijn ex man, wat heel goed liep. Mijn leven was prima in orde.

Een jaar of drie terug ging het toch kriebelen…..wil ik altijd alleen blijven? Dat idee vond ik niet fijn. Een vriendin raadde mij voor de gein aan eens ‘op internet te gaan zoeken’ . Ik heb mij aangemeld bij een datingsite.
    Na een maand hield ik het wel voor gezien…. Naar mijn idee waren er weinig serieuze mannen aanwezig. Op de valreep ‘ontmoette’ ik R. We zijn gaan mailen en chatten. Het leek de perfecte man voor mij. Geïnteresseerd, dol op en actief met zijn kinderen…. Noem maar op. Alles wat ik zocht in een man had hij gewoon!
    Een paar weken later hebben we elkaar voor het eerst gezien. De eerste tien minuten dacht ik ‘Nee, dit is hem niet….’. Hij praatte erg veel over zichzelf en er kwam naar voren dat hij met vrij veel mensen problemen had. Zijn ex-vrouw ( de moeder van zijn twee kinderen), de buren, collega’s, zijn moeder). Hij ratelde aan één stuk door en ik raakte de draad snel kwijt.
    Toch heb ik ingestemd met een tweede ontmoeting. Achteraf denk ik dat ik niet waar wilde hebben dat hij niet zo leuk was als hij leek. Zijn overdreven praten weet ik aan zenuwen voor onze ontmoeting.
    Van het één kwam het ander… ik ontmoette al snel zijn kinderen en dat klikte perfect. Mijn kinderen en zijn kinderen konden ook vanaf dag één goed met elkaar opschieten. Er bleven wel wat ‘dingetjes’ die ik niet zo leuk vond aan hem, maar ach..niemand is toch perfect? Ook weet ik dat weer aan zijn werkeloosheid op dat moment.
    Een jaar na onze eerste ontmoeting zijn we gaan samenwonen. Ik ben, 40 km verderop bij hem ingetrokken met mijn kinderen. Hij had een redelijk groot koophuis, groot genoeg voor ons en onze kinderen ( zijn kinderen waren er ook de helft van de week). R startte zijn bedrijf op en alles leek voor de wind te gaan. Zo kabbelde het een jaartje verder… met wat ups en wat downs.
    Een jaar geleden begon R. echter steeds raarder gedrag te vertonen. Hij werd steeds dominanter, ging ineens allerlei regels instellen en kreeg regelmatig een woede uitbarsting om erg kleine dingen. Omdat hij letterlijk dag en nacht werkte dacht ik dat hij overspannen werd. Toen het in korte tijd erger en erger werd ben ik eens op internet gaan speuren. De kenmerken die hij ging vertonen deden mij denken aan Asperger ( een autistische aandoening). Alles moest zoals HIJ het wilde, ik deed nooit iets goed, mijn kinderen deden nooit iets goed, geen inlevend vermogen, alleen maar praten en nooit luisteren,………
    Toen hij op een gegeven moment in een ruzie mijn zoontje mishandelde omdat deze het voor mij opnam ben ik weg gevlucht. Ik heb een weekend bij mijn moeder gelogeerd. Mijn baan was ik inmiddels al kwijt…. Deze relatie kostte mij zo enorm veel energie… ik was overspannen en kon er echt niet meer bij werken!
    Na duizend sorry’s en beloftes over dat hij hulp zou zoeken ben ik terug gegaan. Ik hield van deze man en was overtuigd van zijn goede bedoelingen, ondanks alle ellende. Samen zijn we ( uiteindelijk onder zijn protest) naar zijn huisarts gegaan. Deze raadde een psychiatrisch onderzoek aan ‘omdat R. al vaker met deze klachten bij hem was geweest’. Daar schrok ik van!!! Dat wist ik niet! De reden die hij opgaf voor zijn scheiding was dat zijn ex-vrouw zo labiel , depressief en altijd overspannen was.
    Maar goed, tevens heb ik gezorgd dat wij ondersteuning kregen van maatschappelijk werk. Het leek een paar weken iets beter te gaan, maar van de een op de andere dag was zijn gedrag weer terug en dan tien keer erger! De grootste ruzie, een weekend lang, omdat ik bijv. huzarensalade had gekocht voor bij het gourmetten. ‘Dat hoort niet’ ‘Is mijn vlees niet goed genoeg voor jou?!” De tuin waaraan hij niets deed had ik opgeruimd en gedaan. Wekenlang bonje, omdat ik het zand had geharkt en dat vond hij niet mooi. Mijn kinderen, die inmiddels veel vriendjes hadden in de nieuwe woonplaats, mochten van hem ineens niet meer na schooltijd afspreken, want dat vond hij ‘niet nodig’. Hoe leg je ze dat uit???
    Een redelijk gesprek was niet meer mogelijk. Hij deed in zijn ogen nooit wat verkeerd, alles was mijn schuld ( of op het werk de schuld van bazen, collega’s of thuis de schuld van de buren, zijn ex-vrouw….R. zag zichzelf altijd als slachtoffer van de hele wereld). De ene woede uitbarsting op de andere volgde. Ik ( en mijn kinderen!) werd uitgescholden voor vanalles en nog wat. Dagelijks!
    Ik liep op mijn tenen en mijn laatste loodjes ‘Mijn god, als ik maar niet per ongeluk wat doe wat hem niet zint’, ‘Als mijn kinderen maar niet iets doen wat hem niet zint…!’ en mijn kinderen waren bang dat hij mij of hen wat aan zou doen.
    Een dag voor de verjaardag van mijn jongste ben ik weg gevlucht. Hij kreeg zo’n agressieve aanval, bedreigde mij in die mate, dat ik met niets alleen mijn hondje naar de school van de kinderen ben gegaan, ze op heb gehaald en gevlucht ben.
    Achter gebleven met niets, helemaal niets. Ik heb niet eens een woning met mijn kinderen ( en nog maar de vraag of ik er op korte termijn één krijg). Wat er na de beëindiging van de relatie nog allemaal is gebeurd zal ik jullie besparen.
    Uit het onderzoek bij de psychiater is gebleken dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Helaas zien mensen die hier aan lijden niet dat er iets mis met hen is. De hele wereld is gek, behalve zij. Hij zal dus ook nooit in therapie gaan en er zal nooit verbetering komen. Sterker nog…deze aandoening schijnt met het klimmen der jaren alleen maar erger te worden.
    Gebroken en berooid ben ik achter gebleven, maar ik heb één groot voordeel op hem…. Ik weet dat ik mijzelf redden kan, dat het een tijd zal duren…maar dat ik mijn leven weer op orde krijg! Hij zal blijven vervallen in zijn oude gedrag en uiteindelijk zal alles mislukken in zijn leven.
    Geloof me…dit is mijn verhaal nog maar héél in het kort. Leven met een narcist is een ware hel!
    Ik wil van uit mijn ervaring dan ook iedereen waarschuwen….Negeer niet signalen die er zijn… Narcisten kunnen zich een tijd lang ‘mooi voordoen’, ze voelen feilloos aan wat JIJ wilt horen, maar de ware aard zal altijd boven komen. Voor mij is het redelijk laat, ik heb de signalen genegeerd. Hopelijk kan ik met mijn verhaal anderen behoeden voor een groot drama!

Beste Mical en Brange,
    Jullie verhalen zijn zo herkenbaar voor al wie met een NPS-er ooit heeft samengeleefd of nog samenleeft.
    Mensen die er nooit mee te maken gehad hebben kunnen zich inderdaad niet voorstellen waarom iemand in 's hemelsnaam zoveel gedoogd en het zolang laat duren !
    NPS-ers herkennen feilloos hun "prooi", hun slachtoffers zijn meestal lieve, sociaalvoelende en zeer meelevende personen met een laag zelfbeeld. Ze doen zich aanvankelijk zeer goed voor, men vangt immers geen vliegen met azijn ! Maar eenmaal het salchtoffer goed "verankerd" is valt het masker af en stilaan komt de waarheid naar voor.
    Ik wens jullie veel goede moed, we gaan ervoor en we komen er wel uit, wij zijn inderdaad sterker dan onze vroegere "beul" !
    Ik hoop zo dat onze getuigenissen anderen voor hetzelfde kwaad kunnen behoeden. Immers, veel slachtoffers weten nog niet waar ze mee te maken hebben en als men het "erkent" dan is de genezing ingezet !

Mijn verhaal komt in de VRIENDIN en in de MAGRIET. Ik weet niet precies wanneer. Laat de hele wereld maar weten dat deze stoornis bestaat. Hopelijk behoedt het anderen voor een hoop ellende als ze deze stoornis ( op tijd) herkennen!!!

rots en water
    Guest

Ook ik heb een huwelijk achter de rug met een narcist. Aangezien meneer tevens een heel gehaaid jurist is en zijn geraffineerde charme heel berekenend, heeft het heel lang geduurd voordat ik achter zijn ware aard kwam. Gedurende ons tien-jarige huwelijk heeft hij een dubbelleven geleid waarbij hij grote schulden heeft gemaakt. Toen door zijn werkgever werd ontdekt dat hij had gefraudeerd ( onder meer om zijn sexuele uitspattingen en zijn hoge levensstandaard te bekostigen) barstte ook de bom onder ons huwelijk. Een pijnlijke en moeizame scheiding volgde. Hoewel ik eerst de hoop had dat ons huwelijk kon worden gered (tenslotte betekende de veiligheid die ik bij hem dacht te hebben, de vertrouwdheid en het ouderschap van onze 4 kinderen dat wij deelden heel veel voor mij) kwam bij onze bijeenkomsten bij de mediator zijn ware aard pas boven. Ik was verbijsterd dat mijn man, die voor mij de wereld betekende en die zich er altijd op vooraan liet staan zo open en eerlijk te zijn, zich zo bot en gewetenloos opstelde. Nog voor ons huwelijk was ontbonden was hij al gevlucht in een nieuwe relatie en keek hij nauwelijks meer op of om naar onze kinderen. Ik moest, bij gebrek aan alimentatie de kinderen zelfs van zwemles halen terwijl hij met z'n nieuwste verovering op Barbedos zat! De diagnose NPS die een psycholoog in die tijd bij hem stelde hield hij voor de buitenwereld angstvallig verborgen: hij kon de confrontatie met zichzelf niet aan en verweet mij dat ik hem in een kwaad daglicht wou stellen. Mijn schoonfamilie, met wie ik altijd een goed contact had, kwam in een loyaliteitsconflict en kozen er, ondanks zijn immorele wangedrag, voor verder geen contact meer met mij te hebben. Aanvankelijk was het voor mij echt overleven maar inmiddels hebben mijn kinderen en ik ons leven weer aardig op de rails, zelfs nadat bij mij vorig jaar baarmoederhalskanker werd geconstateerd ( mogelijk het gevolg van zijn hoerenloperij en andere schuinsmarcheerderij).
    Inmiddels zijn wij zes jaar gescheiden, de vriendin van destijds heeft hij ingeruild voor een jonger en rijker model, waarmee hij nu aan een tweede leg begint. Ik ben er van overtuigd dat ook zij niet weet wie de man werkelijk is. En hoewel hij onze kinderen inmiddels weer 1 x per 14 dagen ziet is hun contact moeizaam. De kinderen zijn bang voor zijn extreme woede-uitbarstingen en durven dus niet tegen hem in te gaan. Hij heeft er geen idee van wat er werkelijk in ze omgaat en toont ook geen enkele interesse in hun schoolprestaties, alle aandacht gaat naar en over hemzelf!
    Maar waar ik momenteel het meeste last van heb is dat hij, uit rancune, geen gelegenheid voorbij laat gaan om mij te laten merken dat ik de grote boosdoener ben en helaas lukt het hem nogsteeds om mij tot op het bot te kwetsen. Ik had de illusie dat een scheiding een einde aan dat getreiter zou brengen, maar waarschijnlijk heb ik, zolang hij nog leeft, levenslang!
    Hij leeft weer als een grote meneer en vertelt aan iedereen die het maar horen wil dat hij wel bij mij weg moest want hij had het zo slecht bij mij! Hij doet er nog steeds alles aan om mij onderuit te halen, omdat ik in zijn ogen degene ben die hem heeft ontmanteld. Maar sadder & wiser ben ik nu beter is staat hem van repliek te dienen al

Mijn narcist krijgt niet de kans het verborgen te houden. Ik heb zijn exvrouw ingelicht ( de moeder van zijn kinderen) die ook tegen een muur van 'wat is er toch aan de hand?' liep en zelfs zijn buren ( die precies alles mee kregen van zijn karakter en hem sowieso al wel kunnen schieten na 14 jaar!).
    In alles ( boedel ed.) werkt hij mij tegen. Ik pak dit mannetje terug met zijn eigen middelen ipv in elkaar te kruipen zoals ik tijdens onze relatie deed!!!!!
    Dat zal wel mijn manier van het verwerken zijn....

En ja...de psychiater die de diagnose heeft gesteld was tuurlijk heeeeeeeeeeeel onkundig! Grrrr......!!!!

Ik wens jullie allemaal echt veel goede moed toe en erg veel sterkte ! We hebben het nodig, maar 1 ding staat voor mij als een paal boven water : NOOIT OFTE NIMMER WIL IK ME ERONDER LATEN KRIJGEN DOOR DEZE KEREL, GENOEG IS GENOEG !
    Nu heeft mijn ex nogmaals zijn duivelse aard laten blijken, hij heeft een deel van mijn familie "bespeeld" en stilaan op zijn hand weten krijgen door de zielepoot uit te hangen en mij zwart te maken (jaja, ik heb inmiddels een nieuwe vriend, dat mag natuurlijk niet!). Dat hij constant via msn dates versiert, dat weet namelijk geen kat. Hij speelt het grote slachtoffer, dat wist ik wwel op voorhand, maar toch doet het pijn als je naaste familie in zijn gemanipuleer meegaat...
    Wie het niet meemaakte kan het moeilijk geloven, maar mensen met een NPS lijken wel de duivel in persoon !!!

@ rots en water :
    Volhouden, je niet laten kisten, ooit komt iedereen erachter wat voor een persoon jouw ex wel is, tot hun eigen schade en schande.
    Hij is zijn "slachtoffer" kwijt en dat kan niemand met een NPS slikken, zo is dat nu eenmaal, spijtig genoeg.
    Ik zeg steeds maar weer bij mezelf : "what doesn't kill you makes you stronger" en...inderdaad voel ik me nu veel en veel sterker dan ooit in mijn leven !

@ mical :
    Prima dat jouw verhaal gepubliceerd wordt ! Laat je even weten wanneer, dan kan ik het tijdschrift in kwestie gaan kopen.
    Zoveel mogelijk mensen dienen van NPS op de hoogte gebracht, zo kan veel ellende voorkomen of op tijd onderkend worden ! Het grote publiek dient dit te kennen, ik vind zelfs dat een rechtbank het ook zou moeten officieel erkennen !

Standaard

Ja, dat is zo! Het zijn wolven in schaapsklederen! Gelukkig is die van mij niet zo handig....heel veel mensen doorzien hem!

tip: kijk ook eens op http://narcismeforum.forum2go.nl
    Binnenkort is er een bijeenkomst.

Het komt igg al zeker in de Margriet, onder 'haar verhaal'. Wanneer hoor ik nog, maar laat het zeker weten!!!!!!!!!!
    Laatst aangepast door Petra717 : 09-07-08 om 13:46

Dan zal ik ook maar eens reageren. Ik ben nog niet zo lang lid van deze site.
    Ik ben getrouwd met een Narsistische Psyhopaat. Iets wat ik net weet.Omdat ik zelf in therapie ben gegaan.Naar aanleiding van mijn burnout.(dacht ik) Ik zat totaal vast,er leek geen ruimte meer in mn hoofd.Vergat dingen,was moe,en emotioneel.Nog best wel last van trouwens. Alles wat fout ging in onze relatie was mijn schuld. Was het niet de kinderen,dan wel dat ik de financieen niet goed deed,dan was ik te aardig,dan sagarijnig,dan zorgde ik niet goed voor de belangen van onze gehandicapte dochter.Dan was er niets aan mij aan,omdat ik wel eens niet met hem wilde vrijen.Want ik was alleen maar ziek,ziek en nog eens ziek. Ene griep was weg,andere griep kwam al weer. Verdenking van longembolie en ga zo maar door. De laatste keer had ik een luchtweginfectie en hij wilde sex.Toen ik hem uitlegde dat ik dat niet wilde omdat ik ook tot s'nachts druk was met onze (gehandicapte) dochter werd hij kwaad. Hij dreigde dat hij niet mee zou naar het feest van mn ouders die waren 50 jaar getrouwd.Nou zei ik,dan maar niet hoor. Blijf dan maar lekker thuis. Toen kreeg ik een kussen naar mn hoofd gegooid,en nog een.Toen het dekbed,toen de kast omver getrokken.Mijn zoon wakker gemaakt om te vertellen dat zn moeder een ander heeft.... Zijn en mijn nieuwe kleren kapot gescheurd,foto lijstjes kaopt gegooid.Daar heb ik dus melding van gedaan bij de poltitie. Had ik eigenlijk eerder moeten doen.Want hij heeft me ook al eens alle deuren van ons huis op slot gedaan zodat ik er niet meer in kon.Omdat ik niet met hem mee naar huis wilde,na het dorpsfeest. Noodgedwongen dus bij mijn broertje geslapen.En hij ontkende alles de volgende dag...waarop ik dus weer de schuld kreeg.
    Ik ga volgens hem mijn hele leven al vreemd. Maar ik ben veel te druk met zorg van onze zoon en dochter,want ondanks dat ze nu uitwonend is blijft er nog genoeg te regelen.
    Hij vist naar complimenten.Ik moet hem voor alles een compliment geven.Terwijl ik ze moet verdienen....want ik krijg niet zomaar een compliment,of een arm om mijn schouder.
    De relatie met mijn kinderen vooral onze zoon vind hij maar niks.
    Als mijn zoon me knuffelt,of ik hem.Dat kan hij niet verdragen.Want hij wil net zo behandeld worden.Maar hij geeft niets terug.Onze dochter...daar kan hij niks mee,ook niet geaccepteerd.Ik stond er dus al vanaf het moment dat ze geboren werd alleen voor.
    Hij voelt zich bij de voetbalvereniging zo gewaardeerd.Daar doe ik het tenminste goed zei hij.....Ik word genegeerd als ik eens iets voor mezelf wil doen.Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen met vakantie geweest. Hij zei,je gaat een week weg he,neem je zoon maar mee.Wegwezen,oprotten jullie twee. Of hij dreigt met zelfmoord.
    Ik heb het boek het Monsterverbond gelezen van Carolien Roodvoets. En ik weet wat me te doen staat...SCHEIDEN. Een relatie moet opbouwend zijn.Liefde en respect hoef ik niet te verdienen.Dat is er in een gelijkwaardige relatie.Maar helaas hebben wij al decennia lang een ongelijkwaardige,geweldadige relatie...

Gr Aleida

He, bah! Wat herkenbaar. Veel dingen die je schrijft waren bij mij precies zo!!!
    Kan je toch niet geloven...een dag nadat hij dreigde met zelfmoord, omdat hij niet zonder mij wilde stond hij op RP ( ik ben erg duidelijk geweest in mijn reactie!). Van de buren hoor ik dat hij nu weer lachaend en charmerend haar loopt in te palmen. Wat een kameleon. Ook de bureb zien het met lede ogen aan, weten nu al hoe het weer af gaat lopen. Maar iemand waarschuwen heeft toch geen zin.....

Kies voor JEZELF en je eigen kinderen! Ik weet hoe moeilijk het is!!! Ik zit al vanaf 3 maart zonder huis..urgentie is bijna niet te krijgen...noem maar op!
    Maar toch ben ik zielsgelukkig dat ik bij hem weg ben gegaan! Gun jezelf een beter leven!!!!
    Sterkte!

Smile Re: Leven met een narcist..

Of ook "jij weet en kan echt niets" om daarna hulp te vragen bij het oplossen van een probleem

Wat deed mijn narcist? Hij wilde dat ik de acquisitie deed voor zijn bedrijf. Ook al haalde ik opdrachten binnen ( wat hem niet lukte!), dan nog had ik het volgens hem niet goed aangepakt, grrrr...

Nog mooier....hij liet mij na beeindiging relatie niet met rust, terwijl ik keer op keer duidelijk aangaf NIETS meer met hem te maken te willen hebben!
    Na een redelijk felle mail van mijn kant ( ik werd gek van zijn pogingen mij terug te krijgen!) mailde hij:
    'En ik wilde je nog wel vragen betaalde acquisitie voor mij te doen, maar als je ZO doet gaat dat niet door!" Alsof ik dat wilde!!!! NEE DUS!!!!!!!!!!
    Hoe narcistisch kan je zijn????????

En altijd complimenten willen. Voor alles wat hij doet hier in huis wil hij een compliment.
    Doe je dat niet dan is hij kwaad. Of totaal geen interesse in zijn familie hebben.Maar als hij ziek is.Dan belt hij zijn broer(die is arts)dat hij het zo in de rug heeft.

callmemolly
    Guest

Cool Is hij een narcist?

Ik heb een man waar ik heel erg gek op ben. Door omstandigheden woonden we al snel samen maar met de afspraak dat ik wel een ander huis zou zoeken. Toen ik daar mee bezig was vroeg hij om dit niet te doen omdat het allemaal wel lekker liep. Voor de buitenwereld is het een vrolijke man, goedlopend bedrijf en veel mensen om hem heen. Thuis ligt hij het liefst op bed kijkt tv en eet. Ik ben nog al het verzorgende tiepje dus vind het heerlijk dingen voor hem te doen. Zelf heb ik mijn baan opgezegd en een goede baan in de buurt gezocht. Al mijn spullen heb ik verkocht en zoals hij zegt van zijn huis een thuis gemaakt. Ik kan het niet vaak goed doen. Mijn haar is te kort, alleen heb ik de mooiste benen van de hele wereld volgens hem. Ik kan niet koken, maar dat wist ik zelf ook wel, ophalen is ook makkelijker. Hij vindt me een gaaf wijf dat verteld hij aan iedereen maar om de 2 maanden krijgen we een knallende ruzie om.... nix! Hij zegt dat ik hem voor gek zet als we met meer mensen zijn. Nu kan ik wel behoorlijk uit de hoek komen maar iemand kwetsen of voor gek zetten.... nee... niet echt! 6 weken geleden zei hij dat ik maar een ander huis moest gaan zoeken hij kon er niet meer tegen. Ik was helemaal overstuur want ik heb nix meer en zijn kinderen zijn mijn kinderen. Zijn dochter komt met vlagen want ook met haar krijgt hij ruzie, noemt haar zelfs een h### en dat voor een kind van 13! Toen ik mezelf weer onder controle had, is het toch weer goed gekomen. Zo goed zelfs dat hij misschien wel met me wilde trouwen. We hadden weer veel lol samen, goede sex. Toch is het 10 dagen geleden weer mis gegaan en zit ik weer op de strafbank. Op mijn werk stuurde hij een smsje dat het niet meer ging en dat ik voor volgende maand een ander huis moet hebben! NOU DAT DACHT IK NIET! Ik geef dit niet zomaar allemaal op. Ik weet dat hij het druk heeft op de zaak, ik weet dat hij z'n dochter mist, die nu er wel weer is! 2 dagen voor de 'ruzie' heeft hij nog een nacht lang tegen me aangehuild echt als een klein kind gesnikt. Nu een week later 'mag ik weer aan hem zitten' probeert hij me nog te pesten met woorden. De kinderen zijn boos dat hij zo met mij omgaat. Ik doe op het moment mijn eigen ding, loop lekker langs het strand en ga met mijn vriendin de kroeg in. Ben benieuwd wanneer ik weer de liefste en de mooiste etc etc ben. Je bent zo lief als je lief bent zegt die altijd en ik vind dat ik altijd lief ben. Ik ben geen hobby die je zomaar beindigd en als ik ga dan zal hij toch echt met geld over de brug moeten komen want als hij zo graag wil dat ik ga, betalen dan maar!! Heeft mijn allerliefste NPS?

sinds een week ben ik weer weg bij mijn man, nu mijn ex
    wat veel herkenning in de verhalen van vrouwen die ik hier lees
    probeer met mijn kinderen een nieuw leven op te bouwen
    maar zit er nog midden in
    zit nu al bijna een jaar in een proces om bij hem weg te komen
    een huwelijk van jaren.....en ik dacht altijd dat het aan mij lag
    de laatste tijd was ik degene die gek was volgens hem
    de waarheid verdraaien, hij heeft een andere belevingswereld dan ik
    ik maak me zelf wat wijs hij had altijd gelijk geen tegenspraak
    mag alles zeggen afhankelijk van hem gemaakt in mijn hele doen en laten
    wat een machts positie had hij over mij altijd was ik zijn mooie vrouwtje zei hij dan maar ondertussen nooit deugde er iets aan mij dan was ik te dik of was er weer wat anders mijn antwoorden deden er niet toe
    en dan de kinderen triest hoe hij daar mee omgaat
    en nu de dreigementen me weer proberen in te palmen
    en in je hoofd ben ik nog niet los van hem na alles wat hij me heeft aangedaan (geestelijk) hij weet precies hoe hij op me in moet spelen
    en als hij zijn zin niet krijgt dan gaat hij dreigen direkt vijand nu
    want hij wil de kinderen zien op zijn tijd wanneer het hem uitkomt
    hij wil een gevecht en dat wil hij winnen omdat hij niet weet wat verliezen is
    ben op dit moment dan ook erg moe van alle energie die de laatste maanden in hem is gaan zitten, en nog is de strijd niet voorbij ondanks dat ik op mezelf woon hij wil de controle houden over alles over mij en de kinderen
    en het gekke is hij weet ook alles van mij en dat is eng
    hij heeft geld en hij heeft macht wat ik net gelezen heb bij jullie allemaal herken ik heel duidelijk maar ik was nooit sterk genoeg om weg te gaan
    ik dacht dat het altijd aan mij lag en ging door met investeren in mijn relatie ten koste van mezelf en de kinderen
    het alle erge is dat hij de kinderen manipuleert met zijn gedrag en verhalen
    hij wil niet scheiden, ben je gek....mama wil weg.....dus ben ik de zwarte piet in dit geval...gek dat mensen niet kunnen begrijpen in welke situatie je leeft en zit want hij is slachtoffer en heeft geen aandeel gehad in de relatie problemen natuurlijk niet zij is gek ik kan er wel een boek over schrijven mensen met wie ik jaren opgetrokken heb keren mij de rug toe omdat ze hem geloven en hem zielig vinden maar ik trek me er niets van aan
    ik weet wat er is gebeurt en wil nu mijn eigen leven opbouwen zonder deze man was ik maar eerder weggegaan ik voel me gebruikt en teleurgesteld
    vrienden laten je vallen terwijl ze erbij zaten dat hij me de huid vol schold maar blijkbaar is iedereen bang voor hem, manipulatie van zijn kant, hij palmt iedereen in, hij is echt een hele leuke man, aardig en innemend, charmeur, ziet er leuk en goed uit, maar ondertussen praat hij iedereen onder tafel en kwetst hij mensen....maar niemand spreekt hij tegen...tja....
    hoop steun en begrip te krijgen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt
    hoop ooit nog een maatje te vinden in mijn leven om te ontdekken wat echt houden van is lidia

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Gebruikersgroep: Leven met een narcist
    By Leontien in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 13
    Laatste Post: 15-06-15, 12:21
  2. Mijn leven is van mij...
    By Déylanna in forum Gedichten
    Reacties: 0
    Laatste Post: 01-03-08, 16:16
  3. Vrienden voor het leven