Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergeven resultaten 151 tot 190 van 190

Onderwerp: Leven met een narcist..

Standaard Re: Leven met een narcist..

Ik kan me bij een stille behandeling het negeren voorstellen, maar volgens mij zijn er meerdere manieren van een stille behandeling. vriendelijk zijn met steken onder water bijvoorbeeld . Gereserveerd vriendelijk, waarbij je door zijn afstandelijkheid toch getriggerd wordt om alles uit de kast te halen om die afstandelijkheid en gereserveerdheid weg te nemen. Maar volgens mij zijn er nog wel meerdere voorbeelden te noemen die ik nu over het hoofd zie

Wat ik me afvraag is. Hoe kom je er los van? Het lijkt wel of ik verslaafd ben aan mijn man. ik vind hem meestal niet aantrekkelijk meer en erger me de meeste tijd aan hem, maar toch houd iets me bij hem.

Hallo Brasil.

maak een lijstje met aan de ene kant wat je mist c.q mooi/lief vindt aan hem en aan de andere kant wat je niet mist c.q lelijk en onaantrekkelijk gedrag vindt.
    kijk of alles in lijst 1 ( mooi / lief en onmisbaar ) echt eigenschappen zijn die voor een partner bedoeld zijn of kunnen ze ook door iemand anders ingevuld worden.
    Dat helpt.
    Maar, ik snap het wel je gevoel en ik denk dat het een soort ongeloof is wat je is overkomen, een rouwverwerkingsproces, dat duurt helaas meestal wel een paar jaar. Ik ben nu 7 jaar van hem af( fysiek) heb vorige week mijn ( laatste) rechtszaak gehad en nog loop hij de boel de saboteren, Zolang hij dat draadje instand houdt blijf je met je gevoelens rondslingeren. totaal afkappen is het beste, dan kun jij het ook afsluiten.
    succes en neem de tijd.

Beste Pokkie,

Dat is een goed idee, maar al de dingen die ik ook met een and zóu kunnen doen verliezen het weer van het feit dat ik het al zolang met hem doe. Kan me geen voorstelling maken van een vakantie met een ander, uitgaan met iemand anders. Met iemand anders gaan fietsten bijvoorbeeld. Als ik een lijstje moet maken van wat ik lief aan hem vind of mooi aan hem vind ben ik zo klaar. Dit wordt een heel kort lijstje en toch kan ik er geen punt achter zetten. Begrijp mezelf niet. Heb je tip wel goed kunnen gebruiken bij een vriendin waar ik al 25 jaar mee om ga, maar die al die jaren vaak jaloers op me geweest is geweest en mij daardoor wel eens keihard behandeld heeft. Ze probeert me steeds met alles af te troeven en verwacht van mij dat ik precies datgene zeg wat ze van mij wil horen, datgene doe wat zij wil dat ik doe en anders zijn er weer een hoop problemen. Door juw tip zie ik dat deze vriendin mij leegzuigt en dat deze vriendschap geen enkele meerwaarde heeft. Hier ga ik een punt achter zetten. Dat is stap 1. Hoop binnen mijn huwelijk ook zo ver te kunnen komen want ik zie wel in dat deze relatie niet gezond is en dat dit nooit zal veranderen, wat ik ook zeg of doe. Hij heeft al teveel kansen gehad. Deze heeft hij nooit gegrepen.

Hallo brasil,

Jouw verhaal is toch zo erg het mijne. ik dacht ook met nooit iemand anders dan hij, te slapen, te fietsen, te lachen en aan te ergeren. Ik was ook 32 jaar getrouwd. Vanaf mijn 14 de kende ik hem. Niemand anders kon ik me voorstellen in mijn leven. En tuurlijk is toekomst onzeker, en de onveiligheid in je huwelijk is altijd beter dan de onzekerheid van je toekomst. Net als bij kinderen die negatieve aandacht vragen, ze krijgen aandacht en dat is altijd beter dan geen aandacht. Ik zeg niet dat het makkelijk was de afgelopen 7 jaren, maar je merkt pas als je uit de relatie bent hoezeer je ben neergezet als een gebruiksvoorwerp. als niets. alles ten behoeve van de narcist. En juist het onder ogen komen van jezelf en het besef waar je tijdens je huwelijk hebt gestaan, een eind achter je man, niet op een gelijkwaardige positie. Dit is keihard werken , maar wel aan jezelf, met heel veel ups en downs. Ik verlang soms nog wel eens terug , naar de oude situatie, dat is bekend en vertrouwd ook al is het onveilig en niet gelijkwaardig.
    Ik zeg niet dat je moet scheiden, die beslissing moet jezelf nemen. Maar ik weet wel een ding zeker, je komt pas van een narcist af, door alle lijntje door te knippen met hem.
    Of je leeft met hem ( lees: voor hem ) en je cijfert jezelf helemaal weg de rest van je leven, en helaas worden de narcistische trekken alleen maar erger als hij ouder wordt.
    Succes Brasil, en probeer eerst eens, ieder dag je verhaal op te schrijven, gewoon smorgens beginnen met je verhaal van de vorige dag, hoe je je voelt wat er is gebeurd.
    Ik heb iedere dag een brief aan mijn moeder geschreven, ook al is ze al overleden, maar dat hielp ( helpt ) wel. je hebt de neiging om gebeurtenissen te vergoeilijken, die zijn na een tijdje niet meer zo erg, maar als je dingen terug leest over wat je gevoel was en hoe zijn gedrag was , dan denk je ohhh ja .
    liefs pokkie

Hoi Pokkie,
    Het doet me goed te weten dat ik niet de enige ben die al zo lang vast zit. Ik heb jarenlang dagboeken bij gehouden en ben daar nu weer mee begonnen. Ik ben nog niet los en op dit moment nog niet sterk genoeg om er een punt achter te zetten. Ik weet dat ik eigenlijk geen keuze heb. Die punt moet gezet gaan worden. Ik ben hard aan mezelf aan het werken in de hoop de kracht te vinden om los te gaan laten.
    Soms ben ik bang voor eenzaamheid als ik alleen kom te staan, maar eenzaamheid in een relatie is ook erg. Helaas hebben wij geen kinderen. Aan de ene kant ben ik blij dat er in deze relatie geen kinderen hebben kunnen komen, maar aan de andere kant is het beter zo.
    Houdt wel in dat ik al heel veel alleen gezeten heb. Mijn man zit elke avond boven achter de computer spelletjes te doen terwijl ik altijd helemaal alleen beneden zit. Weg gaan is geen optie want dat geeft gezeur. Alles wat ik ter ontspanning doe krijg ik van hem terug. Alsof ik een prinsessen leventje leid terwijl ik altijd al keihard gewerkt heb. Alles wat ik ooit zeg kan op een gegeven moment tegen me gebruikt worden. Ik ben leidinggevende. Soms lijkt het er op dat mijn man zit te wachten tot ik iets fout doe of blunder. Lijkt hij dan van te genieten. Als ik gewoon even mijn verhaal wil doen staat hij meteen klaar met een advies waar ik niet om vraag en waar ik niets mee kan. Hij heeft geen idee wat mijn werk inhoudt maar kan dan op een hele degenereerde manier reactie en advies geven. Ikmkan talloze voorbeelden geven, maar Pokkie dat zul jij niet nodig hebben om te begrijpen wat ik bedoel en wat ik voel.

Hallo Brasil.
    Ja, helaas begrijp ik je maar al te goed, en je zult je eenzaam voelen, daar ga ik niet over jokken. Iedereen zal zeggen “maar het is zo’n charmante man, zo innemend figuur” Zij zal ongetwijfeld ook haar aandeel hebben in de scheiding en ze zal wel een bitch zijn. En ja mijn ex is bij mij weggegaan en niemand begreep het, want hij had het altijd over mij en hij was zo charmant.
    Alle avonden ging hij werken, voor zijn gezin. Hij had een eigen bedrijf. Ja, hij was alle avonden weg, dat klopte, maar was niet aan het werk, hij pleegde overspel, met o.a. mijn vriendin, mijn nichtje, mijn oude buurmeisje en vrouwen en of zussen van klanten. En ja achteraf werkte hij ’s avonds ook, aan zijn hennepkwekerijen, want hij moest wel al die vrouwen laten zien hoeveel geld en macht hij had.
    Maar troost je dat mistgordijn trekt na verloop van tijd vanzelf op, want een narcist die tegengewerkt wordt ( en dat doe je als je hem verlaat, dan ben je “tegen “hem ) Die narcist laat al heel snel zijn ware aard zien.
    Dus voor ooit als je de stap durft te nemen en voor jezelf te kiezen, verzamel nu alvast feiten en bewijzen. Want als je van hem af wilt, dan zal hij alles gebruiken om je nog verder naar het “niets” te verwijzen.
    En ja het geven van adviezen, dat is een punt apart, advies geven over iets waar ze geen weet van hebben. En dan in den treuren uitleggen alsof ze een retard voor zich hebben.
    Heb zelf een eigen bedrijf en verzorg cursussen, ben professioneel en cum laude afgestudeerd en toch zegt hij tegen een cursist, waarom zij bij mij cursussen nam. Zij zei” nou ze kan het goed overbrengen en ik leer heel veel. Zijn antwoordt,” Nou dat kon niet want lesgeven nee dat kon ik toch echt niet, iemand uitleggen hoe iets werkte e.d.
    Brasil, je moet echt heel goed denken over je toekomst, wil je de rest van je leven slijten, in zijn schaduw, op de automatische piloot en alsmaar rekening houden met hem en zijn gevoelens. Terwijl hij over jouw gevoelens heen walst en lekker doet wat hij wil en helaas wordt dat waarschijnlijk alleen nog maar erger.
    Of kies je voor jezelf, en ja dat is een moeilijke weg, want je moet het leven weer helemaal leren en de “normale” omgang met mensen, en het leren om van jezelf te houden en te waarderen. Het durven opkomen voor jezelf, omdat je het waard bent. Het durven ruzie maken, het durven waarderen wat je doet en hebt gedaan in het leven, het durven aanvaarden van het leven, maar ook het durven leven en genieten van een partner die jou waardeert om wie je bent.
    Dat is moeilijk dat is verdomde moeilijk, maar uiteindelijk wordt die moeite beloond, en dat durf ik echt zo stellig te beweren.
    Je moet wel bedenken dat een narcist eigenlijk heel zielig is, kijk door dat masker heen, dan zie je een onvolwassen, onzeker persoon staan. Iemand die het nodig heeft om zijn naaste te kleineren, te demotiveren, te manipuleren, en ga zo maar even door, om zichzelf op een hoger niveau te plaatsen. Iemand zonder een greintje eigenwaarde en zonder mededogen, manipulatief en egoïstisch, iemand die zich nooit in kan leven in het gevoel van een ander, alleen sociaal verantwoord gedrag vertoond om er zelf beter van te worden.
    Succes en je weet het je staat niet alleen, want ( helaas ) maar voor jou dan even gelukkig nu, heb je heel veel ervaringsdeskundigen om je heen.

Pokkie

Hallo Brasil1, welkom tussen je lotgenoten! Ook ik hield het meer dan 25 jaar vol met een MNP...ging door de hel en wist me eruit te redden ondanks alles.
    Goeie moed en...eenmaal verlost van dergelijke personnages krijgt het leven een heel andere betekenis!!!!!

Als ik al de berichten op het forum lees ben ik geneigd om het voor mezelf op te nemen voor mijn man. Hij kan toch zo erg niet zijn? Ik weet dat hij niet vreemd gaat en me niet slaat, maar dat is, als ik het reëel wil zien de enigste overeenkomst die hij niet met anderen heeft. Hij probeert de schuld ook steeds bij mij te leggen. Ik ben degene die ons huwelijk kapot maakt en hij heeft het zo moeilijk met mij. Met mij kun je geen gesprek voeren want ik wordt altijd boos. Ik mag alles en hij mag niks. Ik schiet altijd in de slachtoffer rol. Ik kan niet koken, maar blunders en flaters en ik moet blij zijn met hem want hij heeft mij uit de goot gehaald. Opmerkingen als. Ben jij nu zo dom, of ben ik nu zo slim? Vandaag zei hij nog tegen me, " ik had veel eerder in moeten grijpen, dan was het zover niet gekomen" . Dit na aanleiding op mijn vraag of hij ook eens kritisch naar zichzelf kon kijken van wat hij niet goed aanpakt in ons huwelijk. Ik weet zo goed wat er niet goed zit en dat er nooit verbetering zal komen en toch kan ik hem nog niét loslaten. Ik weet dat ik dit wel moet gaan doen, maar hoe ga ik dit aanpakken?

Premium ++ Account christel1's Avatar

Brasil, zo'n mannen slaan hun vrouw meestal niet hoor maar die doen meer aan psychologische terreur en dat vind ik veel erger.
    Die boren je de grond in kwestie van spreken. Zij weten, kennen, doen alles beter dan jou.
    Als jij een paar kilo's verdikt dan ben je kwestie van spreken een vet varken, maar zij mogen 30 kg bijkomen, ze vinden zichzelf nog sexy erbij.
    Als ik een klein deukje in de auto reed dan kon ik absoluut niet rijden, reed hij de auto total loss dan was het maar een gewoon accidentje.
    Als mijnheer zin had in seks dan maakte hij me wakker, had ik zin dan kon ik mijn plan maar trekken.
    Die was zo eigenwijs dat het zijn dood is geworden. Vlak voor ik hem de deur heb uitgezet is hij bij de gastro-enteroloog geweest en hij had een maagbreuk die hij moest laten opereren, hij heeft het niet willen doen en is 6 jaar later overleden aan maagkanker, zijn ego was groter dan zijn verstand.
    Hij gaf geld uit dat het niet mooi was aan onbenullige zaken. Naar Colruyt gaan was buiten komen met een kar eten van 250 €, dat vond hij normaal, ik niet dus. Niet dat we hier niet eten of zo maar gewoon dingens kopen om te hebben. Hij was opgegroeid in een heel arm gezin en blijkbaar moest hij dat compenseren door materiële zaken.
    Een auto op afbetaling, een caravan op afbetaling, een wasmachine op afbetaling en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
    Ik heb hem dat allemaal helpen afbetalen gedurende 3 of 4 jaar en toen ik hem buitengezet had, we hadden samen een huis gekocht dan vroeg hij nog zijn deel en een deel van de meubels die ik gekocht had met geld dat ik van mijn ouders gekregen had en heb dus een dikke NEE gezegd, je krijgt hier niets. Die 600.000 bf die hij me gekost had voor de afbetaling van alles waren ruimschoots voldoende om zijn bijdrage in het huis te verantwoorden. En ik had het huis toch altijd afbetaald van mijn loon, niks van hem en hij heeft maar 3 jaar mee afbetaald, in 96 huis gekocht, in 99 buiten gezet.
    En geloof me, een vrouw alleen kan haar plan ook trekken hoor, deze namiddag samen met mijn kinderen, mijn neefje, mijn schoondochter gipsplaten geplaatst op zolder en laminaat gelegd samen, bijna een volledige kamer en dat gaat ook en dan zijn we fier op ons werk.
    En er lopen andere mannen rond op de wereld, mannen die niet zo'n egotrippers zijn en geen narcistische trekjes hebben. Mannen die fier zijn op hun vrouw dat ze zoveel zelfstandig kan doen en mannen die fier zijn als hun vrouw meer verdient dan hen. Hij was daar stikjaloers op, ja sorry hé als ik de moed had om examens mee te doen waar hij nog maar kon van dromen dan was het zijn schuld dat hij minder verdiende en niet de mijne.
    Dus kappen met die rotzooi, van je hart een steen maken en schrijf al zijn negatieve punten eens op en plaats daartegen zijn positieve, je rekening zal snel gemaakt zijn.
    Veel succes ermee
    Leef vandaag, morgen komt wel

Hallo Brasil,
    Je leest het de psychische manipulatie en indoctrinatie is veel erger. Slaan ja dat doet zeer, maar die pijn gaat over. De emotionele chantage en mishandeling is vele malen erger en dat doen ze.Net als Christel had hij seks wanneer hij dat wilde, maar ik moest gewoon een paar maanden wachten. Hij gaf iedere week een paar rondjes in de kroeg voor 1500 gulden per maand destijds, let wel heel veel dingen heb ik pas achteraf gehoord, ja en ik kon ook niet rijden, en net als Christel als je een krasje op de auto maakte was dat weer weken een hel en werd breed uitgemeten aan iedereen verteld, maar hij heeft er 4 of 5 total- los gereden, en och dat was allemaal de schuld van die ander. Huishouden kon ik echt niet volgens hem, en koken , nee zijn klanten konden dat veel beter. Gehaktballen braden dat was een vak apart dat had ik echt niet onder de knie en een massage geven kon ik ook al niet. Ik zag er niet uit qua kleding en mocht mijn haren niet los dragen, was arrogant volgens hem en was geen representatieve vrouw voor zijn zaak. En ik was cum laude afgestudeerd en vroeg of hij de vlag met schooltas aan de vlaggenmast wilde hangen ( is een traditie en ik had 5 jaar hard gestudeerd) nee dat deed hij niet want dat was kinderachtig. Ga zo maar door een optelling van negatieve impulsen, continu , 32 jaar lang. Dag in dag uit.
    Nu geeft ik een massage aan mijn vriend en hij geniet, hij wil wel ieder uur een massage , mijn koken, hij geniet en vindt het heerlijk, ik kan ook volgens hem goed autorijden en hij is trots op mij als ik een expositie heb en vindt mijn werk prachtig, hij vindt mij een prachtige vrouw, die wel wat meer voor zichzelf mag opkomen.
    Zo kan het ook. Ook al denk ik nog vaak als ik een compliment krijg, ” wat moet je van mij “ want als je een compliment kreeg vroeger dan moest je uitkijken, dan voerde hij weer wat in zijn schild of moest je weer wat opknappen voor hem. Brasil ik begrijp je angst en je onzekerheid, maar net wat Christel zegt,” leef nu, morgen zien we wel weer”.
    Zie jezelf als een volwaardig, lief, innemend, empathisch persoon, iets wat je aanstaande ex beslist niet in je ziet. Hij ziet een gebruiksvoorwerp, waardoor hij zichzelf zo neer kan zetten, zoals je zegt, beter, groter en almachtiger. Haal je de factor gebruiksvoorwerp weg ( lees Brasil ) dan blijft er een zielig, onzelfverzekerd, nietszeggend mannetje over. Kijk maar eens goed. En kijk naar de onzekerheid in zijn ogen, de trekjes rond zijn mond, het grote handgebaar. Dan heb ik geloof ik wel genoeg gezegd.
    Succes en we zijn er voor je.
    Laatst aangepast door pokkie : 13-09-12 om 08:27

Brasil, mijn ex maakte ook dergelijke opmerkingen, toen ben ik beginnen contra-manipuleren, niet makkelijk maar wél haalbaar. Voorbeeld : hij zei "jij bent te dom om onze belastingsaangifte te doen", ik antwoordde "ja je hebt gelijk, maar je bent dus nog dommer dan mij want je vroeg me het te doen!" enz. enz.
    Als hij je verbaal afbreekt, hou je antwoord dan kort en bondig, in de stijl van "dat is jouw mening, niet de mijne" of nog "dat zeg jij".

Brasil, mentale mishandeling is zeer erg en moet door niemand gepikt worden! Een manipulator speelt in op een laag zelfbeeld en breekt je totaal af, zodat je op de duur nog gaat geloven dat hij gelijk heeft ook!!!! Niet doen, kom op voor jezelf. Staat jouw koken hem niet aan, kook dan niet meer omdat je het zogezegd "niet kan"...

Kristel, pokkie en Tanit,

Jullie reacties zijn hartverwarmend. Ik heb vandaag tegen hem gezegd dat ik niet verder wil en kan. Hij zegt het ook moeilijk te hebben, maar ziet zijn eigen aandeel niet. Hij zegt zich bij mij gevangen te voelen . Hij toont vooral emotie over onze materiële toestand. Alles wat we hebben , daar hebben we samen voor gewerkt. We raken volgens hem heel veel kwijt als we uit elkaar gaan. Dat doet mij ook pijn, maar dit mag geen reden zijn om zo te blijven leven. Hij stelt voor om toch zo door te gaan maar dan elkaar helemaal vrij te gaan laten. Ik weet dat dit niet gaat werken, maar ik laat het even zo. Ondertussen ga ik me goed informeren en me voorbereiden. Ik ga geen impulsieve acties ondernemen. Ik heb veel verdriet en het heel moeilijk. Aan de ene kant wil ik weg maar aan de andere kant doet het me zoveel pijn. Kan me geen leven zonder hem voorstellen. Toch weet ik dat ik door moet zetten. Het is zo moeilijk om hem los te laten. Denk dan aan de mooie dingen die we samen doorgemaakt hebben. Het is niet alleen kommer en kwel geweest.

Brasil, als hij spreekt over "we raken heel veel kwijt"...begrijp dan dat hij in werkelijkheid bedoelt "IK raak heel veel kwijt"... Deze man denkt immers enkel aan zijn eigen voordeel, niet aan jou.
    Als je het moeilijk hebt, dank dan even terug aan alle lelijke dingen in je leven met hem, zie dat ze overduidelijk aanwezig zijn en trek je conclusies.
    Bereid je inderdaad goed voor, vooral financieel ook!!!! Hij zal je geen enkel cadeau doen hoor, dat doet geen enkele MPN, wel integendeel!

Premium ++ Account christel1's Avatar

Doet me echt denken aan de ex-vrouw van mijn vriend. Toen hij belde dat hij niet meer naar huis kwam riep ze aan de telefoon "en wat met "ons" luxe leventje nu" ????? Ze sprak niet van liefde of zo hoor, enkel van de luxe die ze nu ging moeten missen. Constant depressief en echt lui maar ze was wel al met haar vriendin naar de notaris geweest om alles op papier te laten zetten inclusief alimentatie voor haar.
    En hij is gek genoeg geweest omdat te tekenen en nu zit hij er voor heel zijn leven aan vast. Hij heeft het nu wel stopgezet en nu daagt ze hem voor het gerecht, we zullen wel zien wat het brengt, hopelijk valt hij nu een op een goeie rechter die ook naar de man luistert want geloof me, er zijn ook vrouwen met narcistische trekken
    Maak zoals Tanit zegt je financiën maar al in orde, je eigen rekening, je eigen centen en hopelijk heb je nog facturen van wat je zelf gekocht hebt, hou alles maar goed in de gaten want die mannen gunnen je echt niks.
    Leef vandaag, morgen komt wel

Hallo Brasil,

Tuurlijk heb je hele mooie momenten gehad, maar zeg wel gehad, want die mooie momenten zijn in de loop der jaren alleen minder geworden , en oppervlakkiger.
    Wat de overhand heeft gekregen, het manipuleren, kleineren wordt helaas alleen erger. Dat is ook typisch het gedrag van een mpn ser.
    Brasil, je doet er goed aan om voor jezelf te kiezen, en ja het zal heel moeilijk worden, je moet jezelf weer gaan ontdekken en je zelf te zien als een volwaardig persoon. Dat is een kwestie van misschien wel jaren, maar je kunt het wij konden het ook, dus je hoeft het niet alleen te doen.
    Zorg zoals ik al eerder heb gezegd, goed voor jezelf en zet alles op papier, leg ook dingen die voor jou belangrijk zijn, emotionele dingen of bewijslast even bij iemand anders die je vertrouwd, dan kan hij dat in ieder geval niet vernietigen.
    Dus bereidt jezelf goed voor en hak dan de knoop door.
    You go girl

Dank je voor jullie lieve reacties. Zijn me meer dan welkom als ik weer aan het twijfelen sla. Ga rustig en goed voorbereid te werk. weet dat wanneer ik dit ga overhaasten ik het niet aan kan en mezelf zo tegen kom dat ik het toch uiteindelijk weer niet doorzet. Ik ga stapje voor stapje.

En ik wil mijn narcist meer dan wat ook terug. Mijn leven is een hel sinds hij weg is, er gaat geen dag voorbij zonder dat ik me kapot huil en verga van de eenzaamheid.

Goldenriver, ik snap dat je je klote voelt, alles is nu beter dan leven in de hel, Maar deze hel moet je door het is een rouwproces. Iedereen gaat dat door. Je wilt nu niets liever dan de oude vertrouwde situatie terug, de situatie van kleineren en emotionele chantage, wat dat betreft zijn we net weer even kinderen. Alle aandacht is goed ook al is het negatieve aandacht. Maar zet je erover heen, dat hebben wij ook gemoeten. Het is een cliché maar over een jaar denk pfffffffffffff heerlijk ik voel me weer mens , een mens die er mag zijn een mens met normen en waarden, die in acht genomen worden door een ander, en niet een hoopje vuil in de hoek van de kamer, waar gebruik, c.q. misbruik van gemaakt wordt , wanneer de ander dit zegt.
    Niet een gebruiksvoorwerp dat je altijd maar kunt kleineren en chanteren
    Niet een gebruiksvoorwerp die alles slikt om te overleven
    Niet een gebruiksvoorwerp waarbij continu grenzen worden overschreden
    Niet een gebruiksvoorwerp die je, zodra je een ander gebruiksvoorwerp hebt gevonden, accuut zonder uitleg op de mestvaalt gooit.
    Wil je daar weer naar terug?
    Je weet als je het moeilijk hebt dat je op dit fora altijd bij iemand terecht kunt, we zijn allemaal ervaringsdeskundigen, en ja we hebben het allemaal heel moeilijk gehad en nog steeds, maar we zijn vrije mensen, die respect verdienen, juist omdat we die stap hebben genomen en omdat we ons erdoorheen geslagen hebben.
    Kom op Goldenriver ook jij kunt het , met elkaars steun lukt het ons allemaal.

pokkie

Ja daar wil ik weer naar terug, want er waren ook mooie momenten, vele zelfs, veel meer dan ik ooit in de rest van m'n leven ooit gehad heb vooraleer ik hem kende. De enige keren wanneer ik me ooit mens gevoeld heb, was bij hem, de enige persoon waar ik niet steeds een hoopje vuil was, was bij hem.
    Ik kan me niet vinden in jullie overtuigingen, sorry, maar ik kan het niet. De enige keer dat ik OOIT in m'n leven gelukkig geweest ben, was met hem en het was gewoon stom van mij dat ik niet beter heb leren omgaan met hem, want zoiets mag je niet laten schieten. De mooie momenten zijn de moeilijke momenten meer dan waard, want nu is er helemaal niks meer dat het leven ook maar enige waardigheid geeft.

Red face Re: Leven met een narcist..

Citaat Origineel gepost door goldenriver Bekijk Post
    Ja daar wil ik weer naar terug, want er waren ook mooie momenten, vele zelfs, veel meer dan ik ooit in de rest van m'n leven ooit gehad heb vooraleer ik hem kende. De enige keren wanneer ik me ooit mens gevoeld heb, was bij hem, de enige persoon waar ik niet steeds een hoopje vuil was, was bij hem.
    Ik kan me niet vinden in jullie overtuigingen, sorry, maar ik kan het niet. De enige keer dat ik OOIT in m'n leven gelukkig geweest ben, was met hem en het was gewoon stom van mij dat ik niet beter heb leren omgaan met hem, want zoiets mag je niet laten schieten. De mooie momenten zijn de moeilijke momenten meer dan waard, want nu is er helemaal niks meer dat het leven ook maar enige waardigheid geeft.
    Goldenriver,
    Ik ben eigenlijk het spoor bijster. Als je enige posten terug van jezelf leest, snap ik deze reactie niet.
    Angst voor het onbekende is heel begrijpelijk.
    Je zegt; dat je het stom vind van jezelf dat je niet hebt leren omgaan met hem. Hoezo; Leren omgaan? Het klinkt als; ik moet mij aanpassen aan zijn wensen. Zo zou het niet moeten voelen. Het is onnatuurlijk.
    Het kan zijn dat je op dit moment zo afhankelijk van hem bent, dat je een leven zonder hem niet kunt voorstellen. Liever ellende, dan alleen, proef ik eruit. Dat is héél erg jammer.
    Er zullen ongetwijfeld ook mooie momenten geweest zijn, maar uit jouw andere posten voeren de negatieve de boventoon.
    Het is aan jou of je op deze manier verder wil gaan. Maar als jou relatie zo is als je omschreef zul je alleen maar meer verdriet en ellende tegemoet gaan.
    Want een ding is zeker: Een ander kun je niet veranderen.
    Het enige wat de mensen hier hebben geprobeerd is je oprecht te helpen. Dat is de intensie.
    Niemand dwingt je ergens toe.
    Misschien zijn er door reactie's gevoelens bij je bovengekomen die je liever niet had gewilt of waar je geen raad mee weet.
    Het enigste advies wat ik je kan geven is: Ben bereid om te onderzoeken wat jou relatie betekent en inhoud voor jou. En dat kost; tijd, energie en zal ongetwijfeld pijnlijk zijn. Pijn kun je niet ontwijken, hoe graag je het ook zal willen.
    Jij bent degene die moet kiezen, en als je dat niet wilt, is dat ook een keus.
    Ik wens je veel wijsheid en sterkte hierin.

Golden retriever. Ik snap jouw reactie wel. Wat je had is veilig en nu moet je zien te overleven. Ik zit nog midden in mijn twijfels. Wel weg gaan, niet weg gaan. Over 1 ding heb ik geen twijfel. Ik moet emotioneel los komen van hem en zelf veranderen. Sterk worden zodat hij me niet meer kan kwetsen. Als het gevolg daarvan weggaan is, dan is dat zo. Ik denk dat we allemaal mooie momenten gehad hebben, maar als dat niet opweegt tegen de ellende dan is het niet de moeite waard om voor te vechten. Ik vecht niet meer voor mijn huwelijk maar voor mijzelf. Ik weet dat ik het alleen zonder hem kan redden. Ik heb los van mijn huwelijk ook een heel leuk leven. Dit compenseert een hoop. Heb hier hard voor moeten vechten. Als ik dit niet gedaan had had ik nooit de studies gedaan die ik tijdens mijn huwelijk nog gedaan heb, had ik mijn familie en vrienden niet meer gehad en was ik alleen nog maar gericht op hem, zijn familie, zijn vrienden en zijn leven. Nu heeft hij geleerd mij op dat gebied te accepteren. Hij is gedurende de jaren niet moeilijker geworden zoals ik bij de meeste lees, maar mij beter gaan accepteren. Neemt niet weg dat hij nog steeds heel wat narcistische trekken heeft die mij dwars zitten. Ik wil dit niet meer accepteren, maar ben vast besloten dat als ik weg ga, dan ook nooit meer terugkom. Dus daarom neem ik nu de tijd om daarnaartoe te werken door me los te weken en vooral voor mezelf te gaan vechten. Ik ga pas weg als alles goed geregeld is, ik weet waar ik naartoe kan en stevig in mijn schoenen sta.

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een ouder die narcist is? Voor ik hier kwam had ik er nog nooit over gehoord, maar ik herken zoveel van mijn vader en mijn grootmoeder (= moeder van mijn vader) hierin. Is het iets erfelijks? Zit het in de genen? Of is het iets wat je aanleert?

Mijn vader kleineert onze moeder tegenover mij en mijn zussen en broer. Maar nooit in haar gezicht. Ze is een slons, is niet streng genoeg tegenover ons, kan niet goed koken, ze houd het huis niet proper genoeg... Kortom, ze kan niets goed doen.
    Tegenover mijn moeder kleineert hij ons dan weer, maar ook weer zegt hij zo'n dingen nooit tegen ons. Of tegen mij over mijn zus en broer, tegen mijn zus over mij. We zijn nietsnutten, we kunnen niets en gaan nooit iets bereiken, en weetikveel wat nog. Mijn moeder heeft me laatst nog gezegd dat ze ons constant moet verdedigen en dat hij dingen zegt die ze liever niet herhaald.
    Gewoon de de taal die hij in het algemeen gebruikt is kwetsend. Tv kijken is een hel. Klinkt mss belachelijk maar beeld je eens in met iemand naar tv te kijken en bij elke vrouw of man die passeert: stomme trut, wat een slet, loser... echt niet fijn.
    Voor de buitenwereld is hij altijd de perfecte vader geweest. Hoeveel keer ik in het uitgaan collega's van hem tegenkwam die kwamen zeggen wat een toffe vader ik had. Stond ik daar telkens met een stomverbaasd gezicht die gasten te bekijken dat ik echt stond te kijken van "huh, hebben we het over dezelfde vent?" Ik dacht toen echter van, ik zit in de pubertijd, zal wel normaal zijn dat je zo over je vader denkt zeker...

De enige bij wie hij het niet doet is een van mijn zussen, maar zij is bijna nooit thuis, ze heeft een vriend waar ze meestal bij is en die woont ook nog bij zijn ouders. Zij is redelijk sterk van karakter ook.
    Mijn jongste zus heeft recent de diagnose gehad dat ze autisme heeft nadat ook autisme was vastgesteld bij haar dochtertje van 3 jaar. Zij had al jaren last van depressies omdat ze zich anders voelde maar nu pas weet ze waarom. Ik heb haar gevraagd nog voor de diagnose gevallen was of ze bij mij wil komen wonen, ik had al heel vroeg het gevoel dat het thuis geen ideale omgeving is voor haar. Intussen is mijn vader wel al 2 jaar aan mijn verbouwing bezig en zitten we vast. Het hangt van hem af waneer en of het af geraakt. Ga ik er al eens tegenin dan dreigt hij ermee het huis niet af te werken, en hij weet dat er geen geld is om het laten doen.
    Mijn broer is 16 en als ik en mijn zussen weg zijn dan heb ik schrik voor wat hij allemaal te verduren krijgt. Intussen blijft ook het dochtertje van mijn zus daar grotendeels wonen omdat zij met depressies en autisme heeft en de zorg op dit moment gewoon niet aankan. Ik maak me zorgen om hun
    Intussen zit ik ook thuis met een depressie waar ik me al jaren tegen verzet het en ik vraag me nu af of dit onbewust niet het gevolg kan zijn van de situatie thuis? Dat ik me onbewust probeer te verzetten tegen alles wat met kritiek,stress en zo te maken heeft?

Over mijn grootmoeder ga ik het kort houden, zij is net hetzelfde als mijn vader maar mijn vader ontkent met klem dat hij hetzelfde is. Zij kleineert mijn grootvader ook constant als hij niet aanwezig is. De ene keer doet hij niet genoeg, dan teveel, nooit goed genoeg...

Ik heb het heel moeilijk hiermee nu ff. Ik hoop echt dat ik dit niet van hem erf, of het nu in de genen zit of aangeleerd word. Ik wil zo echt niet zijn

Ik hoop dat iemand hier ff kan op antwoorden voor me. Is dit een narcist?

Beste Nadriele,

Is het mogelijk dat je vader geen vorm van Autisme heeft i.p.v. Narcisme. Lijkt veel op elkaar hoor.

Groeten,
    Brasil

@Brasil

ik zou het absoluut niet weten. in ieder geval een andere vorm dan mijn zus dan. Denk niet dat hij open staat om het te laten onderzoeken.

Beste Nadrielle,

Ik denk inderdaad niet dat je vader dit zal laten onderzoeken. Heeft ook weinig zin denk ik.
    Hij zal niet veranderen, maar de omgeving om hem heen moet veranderen. Het valt me op dat jij je voornamelijk druk maakt om het welzijn van anderen en je hierbij jezelf vergeet.
    Ga eens hoe egoïstisch dit voor jou mag lijken, eens aan jezelf denken. Krijg je professionele hulp? Zo niet, dan wil ik je adviseren om dit snel te gaan Zoeken. Een depressie overwin je niet zomaar zelf en je moet ook leren om met je privé situatie om te kunnen gaan .
    Of je vader een Narcist, Autist of whatever is dat is van geen belang. Hij heeft een sterke vorm van gedragsproblematiek en welke diagnose daarop geplakt wordt maakt het niet makkelijker. Hij zal echt niet veranderen. Nogmaals zijn omgeving moet veranderen als ze problemen hebben met zijn gedrag. Ik leef ook met een Narcist. Ik heb professionele hulp gezocht . Ik heb hier heel veel baat bij gehad. Weet het allemaal beter een plaats te geven en ik ben keihard met mezelf aan de slag gegaan. Ik kan er nu zelfs béter mee omgaan. Hij kan me niet meer in mijn ziel raken. Bij deze vorm van gedragsproblematiek worden steeds kwetsbare mensen de dupe. Ze weten feilloos wie vatbaar is en wie niet. Ik heb veel reacties op dit forum gelezen en het was een ware eyeopener voor me. Lieve mensen die op mijn berichtjes reageerden en dat gaf me juist op het moment dat ik het het hardst nodig had steun. Weet wel dat elke situatie en elk mens anders is.
    Ik wens je veel sterkte. Wees vooral lief voor jezelf want dat ben je waard.

Brasil

Hey Brasil,

ik krijg hulp sinds een maand ongeveer. Ik ben onder behandeling bij een psychotherapeut en sinds kort ook AD. Ik moet idd meer aan mezelf beginnen denken, maar dat is niet makkelijk als je dat niet gewend bent, ik moet het leren, mezelf er constant aan herinneren om te denken wat ik wil.

Bedankt allesinds voor je berichtje hoor, denk dat het iets is waar ik het mss met mijn therapeut moet over hebben zodat hij me idd kan leren hoe ermee om te gaan.

groetjes

Question Re: Leven met een narcist..

Beste mensen

ik zit namelijk ook met een probleem en weet het even niet meer mss kan 1 van jullie me helpen ik heb denk ik ook te maken met een n.p
    ben 31 jaar getrouwd met een dominante man . hij heeft mij jaren lang eigelijk verteld wat ik moet doen om de kleinste dingen kon hij ruzie maken
    en escaleerde meestal in gooien met dingen mij slaan vernederen hele zware scheldwoorden de kinderen waren ook bang voor hem was altijd kortaf mochten bijna niks zonder zijn toestemming en ga zo maar door hij vertrouwde nooit geen mensen en zei ook altijd ik heb geen vrienden en fam ben ik niet nodig
    ik heb altijd dus op mijn tenen gelopen en maar zo geleefd zoals hij wou dus ook als ik ergens heen ging een tijdje later bellen van waar blijf je hoe laat ben je erweer
    tot voor bijna 3 jaar geleden de bom barste hij dacht dat ik achter andere mannen aan ging via de laptop maar was gewoon praten met mensen wie mij begreep en ik mijn hart kon luchten want je kon met hem gewoon niet praten hij begreep er nooit iets van en hij dacht dat hij mij begreep terwijl ik altijd hem wel begreep dus hij werd kwaad en maakte zo ruzie dat hij me naar buiten wou gooien maar toen ik weg wou greep hij mij in de gang en sloeg me dus ik ging de kamer in weer hij ging weg en dreigde mij weer als ik weer kom beleef je wat ik de hele avond in angst gezeten hij kwam in de nacht weer dronken
    en bedreigde me dat mijn schietgebedje maar op moest zeggen
    mijn zoontje heeft me naar buiten gedaan en moest weg van hem ik ben weggegaan
    maar hij maakte zo ruzie bedreigde de kinderen want ik moest terug komen hij is opgepakt door de politie en heeft huisverbod gekregen . ik ben een paar dagen naar een vriendin gegaan ik kon echt niet meer ben na een week terug gekomen en was nog wel bang maar hij was wel rustig hij wou me niet kwijt en hij had spijt enz enz ik wist het nog niet want ik dacht aan een scheiding ik was op had ook al veel meegemaakt vroeger in mijn jeugd hij was echt in paniek in die week overleed zijn vader en was hij echt in schock
    ik hem bij gestaan want hij dacht dat het zijn schuld was omdat tijdens zijn overlijden wij weer erge ruzie hadden in de nacht hij deed toen altijd de gordijnen dicht kinderen moesten weg en dan begon hij ppfff niet normaal
    was altijd zo bang voor hem maar durfde nooit weg . ben in dat jaar daarop geestelijk mishandeld hij nam me soms mee achteraf en dreigde me met de dood dat soort dingen hij beschuldigde mij ook dat ik vreemd was gegaan in die week dat ik weg was geweest
    en op een dag wou hij in 1 x sex met me en na die tijd spugde hij mij op mijn lichaam en zei wie was beter hij of ik
    dus ik voelde mij zo vernederd en deed me zo pijn . Messen boven op zolder klaar leggen en tegen de kinderen zeggen als ik haar niet kan krijgen dan niemand dus de kinderen helemaal in paniek en zo ging het maar door altijd maar denken dat ik bij andere mannen ging naar een jaar ging het beter hij had gezegt kijk die mannen op de pc doen aardig ik doe dat nu ook dan krijg ik haar wel terug dus ik kende hem ook niet terug was net een hondje voor me tot afgelopen maart we kregen ruzie en zei ik heb je pc nagekeken alles opgeslagen had een programma geinstaleerd waar hij alles kon na kijken hij stalkte me via allerlei sites waar ik zat en deed zich als een ander voor stalkte mij weer als ik een keer met vriendinnen weg ging dus dat gooide hij er allemaal uit en ging weg in de nacht
    ik stom als ik kon zijn belde hem op om terug te komen hij kwam na een paar dagen terug huilend hij was vreemdgegaan ik vergaf hem en we zouden het weer proberen
    hij was zo blij en we hadden weer plannen 2 weken later merkte ik afstand en hij werd kil en nors toen kwam het eruit hij begon te schreeuwen en te tieren hij wou weg rust aan zichzelf denken
    en verweet me dat mijn schuld was dat hij vreemd was gegaan en nu als ik weer verder met hem wou moest het weer op mijn manier gebeuren hij is weggegaan en ging ergens anders wonen heeft na 2 weken weer contact gezocht via sms ik was blij tijdje lief gedaan tegen me met komt wel goed schatje dat soort dingen dus dacht echt van het komt goed
    toen deed hij weer afstandelijk begon geen rekeningen meer te betalen nu naar 5 maand weg te zijn geweest laat hij weten niet meer terug te komen ben echt geschrokken en denk wat is dit nu WRAAK of ?????? hij blijft erbij dat het over is gooide me weer voor de voeten dat ik een hoer ben en hij niet kan leven met mij al dat soort dingen lacht me uit en zegt je krijgt geen geld van me kijkt niet naar de kinderen om laat mij achter met onafgewerkt huis en geen geld speelt de slachtoffer bij iedereen ben er helemaal kapot van hoe hij nu handelt niks interreseert hem meer
    Mijn vraag wat vinden jullie hiervan zou graag jullie mening willen hebbenalvast bedankt

gr gje

nou volgens mij als je dit zelf leest, weet je het antwoord al. dit is fysieke en emotionele mishandeling. Pak de kinderen en ga zo snel mogelijk een veilige plek zoeken.

succes pokkie
    Laatst aangepast door pokkie : 23-10-12 om 08:11 Reden: toetsenbord doet het niet goed

Dankje wel pokkie

ja jaren heb ik wel gedacht hij is niet normaal maar je houd zoveel van hem
    nu mis ik hem ook terwijl ik weet dat dit niet gezond denken van mij is
    en beter moet weten
    hij is weg al 5 maand en laat niks van zich horen
    en vind dit aan de ene kant gewoon eng
    want zo ken ik hem niet

gr gje

Dankjewel pokkie

ja jaren heb ik gedacht van die man is niet gezond
    maar ik hield zoveel van hem
    ik mis hem nog steeds terwijl ik wel beter weet
    hij is nu 5 maand weg en laat niks meer van zich horen
    en dit vind ik zo eng
    zo ken ik hem helemaal niet

gr gje

Beste pokkie

ja diep van binnen weet je het wel
    maar ooh zo moeilijk om het te aanvaarden en te begrijpen
    kan er gewoon niet bij dat na dit gebeuren hij zo weg kan gaan en alles achter zich kan laten na 31 jaar hij vind zich volgens mij zo geweldig op dit moment
    ze zeggen ook wel dat als mij over een tijd goed gaat dat np
    dan weer contact beginnen te zoeken
    dan weet ik dan geen raad meer

gr gje

Al anderhalf jaar lang vol vragen zitten, vragen die niet te beantwoorden zijn, de fout bij jezelf zoeken terwijl je WEET dat jij niet fout zit, maar waarom zou de ander dan zo reageren? Er was iets niet pluis. Maar wat?
    Een woede uitbarsting..gevolgd door een fysieke aanval die ze niet doorzette en pas stopte met boos zijn toen ik haar vergeleek met mijn ex. Alsof iemand haar uit een hypnose knipte, ineens deed ze rustig. Zei ze sorry en was ze weer normaal.

Ze heeft me bij elkaar 8x verlaten. En ik heb haar net zo vaak weer teruggenomen.
    Hoevaak vrienden wel niet hebben gezegd "Ze manipuleert" en hoevaak ik wel niet kwam met 10393 excuses omdat ik zoveel om haar geef en zoveel van haar houd.
    Hoevaak ik niet heb gezegd "Leef je eens in in mij", "Je manipuleert", "Het gaat altijd over jouzelf" en in een gesprek waarin ik haar iets voorlegde, kaatste zij die drie dingen binnen het minuut terug...
    Wat was er aan de hand? Waarom deed ze zo? Ik kon er geen vinger op leggen. Wel wist ik dat ik doodongelukkig was. Maar als we samen waren was ik gelukkig want van alle keren dat we samen waren zijn er maar 2 ruzie's geweest en dat valt best mee gelukkig.
    Anyway..
    Allemaal dingen waarvan ik niet wist dat dat met NSP te maken heeft.
    Natuurlijk weet ik wat narcisme is en wat dat inhoudt. Maar verder heb ik nooit gekeken..
    Toevallig via via wist ik dat iemand daar op een blog iets over had geschreven.
    Ook wist ik dat deze persoon een stichting wilde maken voor slachtoffers van NSP'ers.
    Ik heb contact met hem gezocht en sinds 2 weken weet ik dat zij mogelijk lijdt aan deze stoornis.
    Alles is zoooo ontzettend herkenbaar.
    Ik heb altijd het gevoel gehad om haar te helpen, zoveel meegemaakt toen ze jong was..
    Maar ik ben er zelf achter gekomen dat ze niet te helpen is.
    Ik heb haar geconfronteerd met dat ik dit en uiteraard reageerde ze heel erg beledigd en heb ik haar ermee gekwetst.
    En toch is er iets dat in mij zegt "Nee joh ze is geen NSP'er.. je hebt haar zien huilen, en dit en dat en dat."
    Moeilijk om in te zien dat ik haar moet loslaten. Dat ik het beste helemaal geen contact meer met haar kan hebben.
    Omdat ik nog zoveel om haar geef.

Hoe concludeer je dat iemand echt aan deze stoornis lijdt?
    Het zou echt heel erg zijn als je iemand die stempel oplegt terwijl die het niet eens is..

Er zijn een aantal criteria waaraan iemand moet beantwoorden alvorens als narcist bestempeld te kunnen worden, je vindt ze op het net.
    Goede moed!

Gje en Mus

Ik snap je vertwijfeling, na 7 jaar heb ik die ook helaas. Soms denk ik wel eens als hij nu voor de deur staat dan zou ik er zo weer intrappen, helaas, misschien ook niet, maar na 32 jaar huwelijk is dit abnormale gedrag zo normaal geworden, eng gewoon. Ik ben nu zoetjes aan, aan het leren hoe gewoon gedrag is en hoe dat zich verhoudt naar mij toe.
    Vaak denk ik als ik een compliment krijg , ja en wat moet ik nu weer doen daarvoor. Wat wil je nu weer hebben.
    Het is en blijft moeilijk om alle banden los te koppelen en dat is nu het enige wat je moet doen . alle draadjes doorknippen naar hem of haar toe.
    En Mus als hij of zij niet gediagnostiseerd is dan zul je daarover nooit zekerheid hebben, maar die krijg je ook niet want bijna alle mensen met nps weigeren om zichzelf te laten diagnosticeren, omdat ze nu eenmaal simpel denken dat hij./ zij de enige “normale “mensen zijn in hun omgeving.
    Ik heb het ooit ook gevraagd, of hij hulp wilde gaan zoeken, alleen al om het feit dat hij over de kleinste dingen loog. Toen hij reeds een jaar bijna bij me weg was toen ben ik hulp gaan zoeken, want je denkt alsmaar dat het toch aan jou ligt. Mijn narcist zei “eindelijk dat heb je wel nodig “. Ik was zo bezig met zijn gedrag te proberen te begrijpen, en dat terwijl wij “normale “mensen het nooit kunnen begrijpen, omdat wij niet zo’n zieke geest hebben .
    Hoe makkelijk het ook klinkt , maar dat moet je nooit doen.
    Al met al is mijn conclusie na 7 jaar verlost te zijn van mijn narcist, dat hij vele mensen levens kapot heeft gemaakt en willens en wetens kapot blijven maken, zonder daar ook maar een nachtje wakker van te liggen.
    Snappen doe ik hem nog steeds niet, zoals ik zelf al zei dat heb ik opgegeven, maar pijn doet het nog steeds.

Lieve groet pokkie

Hallo liev mensen!
    Hoelang duurt een stilte behandeling?
    Ik heb hem zwaar beledigt en ik hoor al een maand niks van hem...
    En mijn narcist woont naast me!
    Ik had eigenlijk pesterijen van hem verwacht.....

Hoi Brasil,
    ik heb dat ook gehad de stille behandeling . dan bel je hem op en pakt hij gewoon niet op! elke dag proberen maar niks
    3 weken lang . ook sms is hem dan waar hij niet op reageert.nergens op.ook niet op mails. als ik dan naar zijn huis ga en
    vraag zullen we weer eens afspreken dan pas praat hij weer. heel vreemd.lijkt wel of hij me wil straffen .
    maar waarvoor??? ze hebben gewoon hele lange tenen. kunnen niet veel hebben en worden heel snel boos .

beledigt??? waarschijnlijk heb je hem gewoon de waarheid verteld!en daar is niks mis mee.

heb een lange tijd niet hier op het forum gekeken. Wil alle vrouwen die leven met een partner die hen geestelijk manipuleert adviseren om goed naar hun eigen gevoel te luisteren. Je mag er zijn en niets of niemand mag je kwetsen of pijn doen, ook je man niet. Ben na meer dan 17 jaar huwelijk er uit gestapt, okee....het was absoluut geen makkelijke weg, heb moeten vechten voor mezelf en mijn kinderen, maar ben nu gelukkig getrouwd met een hele lieve man (normaal) en weet nu wat het is om gewoon vrouw en moeder te zijn. heerlijk om niet meer op mijn tenen te lopen en te kunnen ontspannen, dit gun ik jullie ook. Vecht voor jezelf het is de moeite waard! Liefde en aandacht krijgen, weer opbloeien om zo weer te kunnen stralen en te kunnen ontplooien.

Een advies. LAAT LOS WAT JOUW VAST HEEFT...
    ONTGRENDEL JE HANDBOEIEN.....
    LEEF WEER VRIJ EN BLIJ

Hallo allemaal,
    Als ik hier zo lees, zie ik mezelf weer terug enkele jaren geleden... Toen ik onlangs mijn huidig leven eens overwoog, kwam ik tot de geweldige conclusie dat ik, voor het eerst in mijn bestaan, gewoon gelukkig ben. Mijn zieke ex heeft me er nooit onder gekregen, alhoewel het vaak slechts een haartje heeft gescheeld. Ik ben uit die lange ellendige jaren geklauterd en besef nu dat ik zoveel beter af ben dan voorheen.
    Goede moed gewenst aan alle slachtoffers, eens kom je eruit, als je maat vol is en je dankzij werken aan jezelf een uitweg vindt!!!

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke onderwerpen

1. Gebruikersgroep: Leven met een narcist
    By Leontien in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 13
    Laatste Post: 15-06-15, 12:21
  2. Mijn leven is van mij...
    By Déylanna in forum Gedichten
    Reacties: 0
    Laatste Post: 01-03-08, 16:16
  3. Vrienden voor het leven
    By Agnes574 in forum Gedichten