Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Ziektekostenpolis premie en eigen bijdrage

lspkbm1
    Guest

Standaard Ziektekostenpolis premie en eigen bijdrage

Nu het nieuwe jaar weer voor de deur staat en iedereen heeft kunnen zien wat hij/zij meer (of minder) gaat betalen voor de ziektekostenpolis, wil ik u even attenderen op het volgende.
    Een Diabetes 2 patient, die onder begeleiding van spe******t en dietiste, het lichaamsgewicht weet te verlagen loopt het risico voor verrassingen te komen.
    Zoals mijn vrouw, die spoot 4 x per dag insuline en sinds haar nieuwe gewicht nam zij slechts 1 pilletje van het merk Actos.
    Dat ene pilletje kost (€ 75 per kwartaal) dus € 300 per jaar en wordt niet vergoed, tenzij het in combinatie met een ander middel (niet twee) dient te worden ingenomen. De verzekeraar betaalde in het verleden meer dan € 1800 per jaar aan insuline met de daarbij behorende materialen (spuiten, naalden, controle apparaten en controle strips) en bovendien nog de kosten voor de consulten voor dietiste en spe******t. Dat werd dus wel vergoed.
    Afgezien van het feit dat ik deze logica niet begrijp betekent de extra €300 en het eigen risico van €150 een aanzienlijke verhoging van mijn jaar premie, bijna 50%.
    Lang leve het nieuwe zorgstelsel van Hoogervorst en Balkellende.

Standaard Re: Ziektekostenpolis premie en eigen bijdrage

je kan je jaarlijkse premie verlagen door een hogere eigen risico the kiezen. sommige verzekeraar bieden interesante fortfaits, ook te zien aan je reeds bestaande medische aandoeningen. pacific prime is een internationale zorgverzekaar makelaar die met alle verschillende bekendste verzekering maatschappijen werkt en u gratis advies geeft. gelieve deze website te bekijken voor wereldwijde plannen http://www.pacificprime.com/nl/countries/ indien u vragen heeft kan u mij persoonlijk contacteren voor verdere assistentie.

Soortgelijke onderwerpen

1. Allergisch voor je eigen zweet?
    By in forum Transpiratie
    Reacties: 15
    Laatste Post: 07-08-12, 23:31
  2. Kinderen met diabetes regie over eigen leven - Zorgkrant
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 30-07-07, 12:40
  3. Elk land zijn eigen aids-kwakzalver - Stentor
    Laatste Post: 26-02-07, 17:30
  4. Informatie over eigen risico en no-claim in de nieuwe zorgverzekering
    By Leontien in forum Zorgverzekeringen en mutualtiteit
    Reacties: 2
    Laatste Post: 03-11-06, 09:04
  5. MS-patiënt mag eigen wiet kweken - Parool
    Laatste Post: 19-10-06, 11:30