Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 153

Onderwerp: Zenuwpijn/Neuropathische pijn - Artikel

simpiebruijn
    Guest

Standaard Re: Zenuwpijn/Neuropathische pijn-Artikel

Hallo,

Ik vind het ook lastig om met de pijn om tegaan en ga er nog steeds vanuit dat het allemaal goed komt, maar niet te min blijft het wel lastig. Ik heb ook moeten stoppen met mijn werk en ziet er niet naar uit dat ik dit werk ooit nog kan doen en zo ziezo voorlopig zo lang het zo blijft kan ik weinig zelfs thuis.
    Ik heb vorige week een zenuwwortelblokkade gehad maar merk er nog niks van. Dat vind ik het ergste dat je moet wachten of het helpt en zo niet moet je weer een lange tijd wachten voor dat het volgende weer gedaan wordt.
    Nou sterkte allemaal ermee en ik ben blij dat ik hier mijn verhaal tenminste kwijt kan.

Groetjes simone

Hallo allemaal,

Ook ik ben heel blij mijn verhaal hier kwijt te kunnen en lotgenoten te treffen!
    Ik vind het heel erg moeilijk te moeten accepteren dat mijn leven er vorig jaar nog zoooo anders uit zag dan nu. Ik wil graag vanalles, alleen het lijf werkt niet meer mee. ook de (bijna) constante pijn is erg vermoeiend. Ik werk nog wel in deeltijd weliswaar, soms tegen wil en dank, maar dat is voor mij toch erg belangrijk! Ik denk dat ik het medische circuit links laat liggen, want tot op heden heeft mij dat meer kwaad dan goed gebracht. Vanmiddag ga ik voor het eerst naar een fysiotherapeut, wie weet geeft dat toch nog wat verlichting. Ik hoop dat Lacoubre dinsdag weer wat verder komt. Laat je het ons weten? Misschien hebben jullie tips hoe het beste om te gaan met de pijn? Ik weet inmiddels dat ik baat heb bij zwemmen / saunabezoek en fietsen (tot bepaalde hoogte) en probeer door mijn buik te ademen als de pijn heftig word. Verder in alle dagelijkse activiteiten keuzes te maken in wat belangrijk is en wat kan wachten zodat ik energie kan sparen. Inmiddels ook een werkster gevonden die de grote klussen in huis kan verzorgen. Gelukkig is de ene dag de andere niet, alleen het gevaar op een 'goede' dag is dat ik dan weer over de grens ga.....om moe van te worden! Groetjes van Imogen

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Simpiebruijn, ik ben blij dat je hier je verhaal doet Jammer dat je tot nu toe nog niks van de blokkade merkt, hopelijk komt dat nog! Hoelang moet je wachten voordat er iets anders geprobeerd gaat worden? Doe de dingen die je momenteel kan gewoon in een rustig tempo, want met forceren kom je geen stap vooruit. Heel veel succes, geduld, liefde en positiviteit gewenst!

@ Imogen, dit forum is ervoor om je verhaal kwijt te kunnen, steun/raad te geven en te nemen! Het is ook moeilijk te accepteren dat je niet meer alles kan, maar probeer je rust te vinden en niet teveel te forceren, want dan ben je verder van huis... Fijn dat je nog deeltijd kan werken Ik hoop dat het bij de fysiotherapeut vanmiddag goed ging, zou je het ons willen laten weten? Fijn om te horen dat er dingen zijn waar je in elk geval baat bij hebt om de pijn te verlichten! Ikzelf ga ook zwemmen dan vaak even naar de sauna en als de pijn te erg wordt naar de moeder van een vriend van mij die tal van massagetechnieken kan. Probeer naar je gevoel te luisteren en niet te vaak over je grens heen te gaan! Heel veel succes, liefde en geduld gewenst!

Aan iedereen; fijn weekend! Veel sterkte, liefde en positiviteit gewenst!

Liefs Luuss

Smile Re: Zenuwpijn/Neuropathische pijn-Artikel

Citaat Origineel gepost door katje45 Bekijk Post
    Hoi,

Ben de Gabapentine na jaren aan het afbouwen. Heeft nu na jaren haast geen effect meer bij mij.
    hallo ,hier Monique
    Ik neem ook gabapentine ,oxy contin ,redomex ,en slaappil lorametazepam.
    Bij mij hebben ze een knieprothese gestoken ,bijna 7 jaar geleden ,daarbij hebben ze zenuw geraakt ,en heb ik van die gezellige harde neuropatische zenuwpijnen in mijn voet .
    Ik word daar echt nog zot van 24 op 24 u pijn ,ik ben nu ook wat radeloos hoor ,weet iemand of pleisters zouden helpen om rechtsteeks op de voet te kleven ,de dokter had het erover hopelijk iets minder pijn dan.
    Ik heb al alle ziekenhuizen afgelopen ,zou er nu eens niets gevonden kunnen worden waarvan de pijn iets dragelijker word .
    En de medemensen geloven het blijkbaar toch niet ,ik wens het echt niemand toe ,die zenuwpijnen .
    mvg Monique

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door simpiebruijn Bekijk Post
    Hallo,

Ik vind het ook lastig om met de pijn om tegaan en ga er nog steeds vanuit dat het allemaal goed komt, maar niet te min blijft het wel lastig. Ik heb ook moeten stoppen met mijn werk en ziet er niet naar uit dat ik dit werk ooit nog kan doen en zo ziezo voorlopig zo lang het zo blijft kan ik weinig zelfs thuis.
    Ik heb vorige week een zenuwwortelblokkade gehad maar merk er nog niks van. Dat vind ik het ergste dat je moet wachten of het helpt en zo niet moet je weer een lange tijd wachten voor dat het volgende weer gedaan wordt.
    Nou sterkte allemaal ermee en ik ben blij dat ik hier mijn verhaal tenminste kwijt kan.

Groetjes simone
    @Simone
    Mij is verteld dat je het effect van een wortelblokkade pas voelt/merkt na 4 tot 6 weken...
    Sterkte Simone!!

Ik mag volgende week ook gaan voor een proefblokkade; ik hoop écht dat dat helpt, want zoals velen hier zeggen; zenuwpijn is écht géén lachertje en ik wens dat zelfs mijn ergste vijand niet toe!!

@Monique
    Idd is het helaas waar dat de mensen rondom je er weinig van begrijpen en daardoor ook vaak weinig begrip tonen...jammer is dat!
    Soms zou ik iemand gewoon héél even mijn pijn willen geven, dan praten ze wel anders
    Ik hoop ook dat er iets gevonden wordt wat écht helpt!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

@ Monique, wat k*t dat er een zenuw geraakt is en dat je daardoor nu constant pijn hebt. Ik weet niet of zo'n pleister werkt, maar je kan het altijd proberen! Ik hoop echt dat ze iets vinden waardoor jou pijn voor jou draaglijk wordt en liever nog afneemt! Heel veel succes en sterkte!

@ Agnes, ik hoop echt dat de proefblokkade die je volgende week krijgt zal gaan helpen! Ik zal voor je duimen! Heel veel succes en sterkte!

Chronische pijn is aan de buitenkant niet zichtbaar en dus zijn er veel mensen die dat niet begrijpen zolang ze het zelf niet ervaren. Soms wil ik net als Agnes dat bepaalde mensen bepaalde dingen voelen, alleen om het duidelijk te maken, want ook ik wens het niemand toe! Hopelijk vindt er ooit iemand een echte oplossing
    Heel veel sterkte allemaal!

hoi hoi,
    ik ben vanmiddag weer bij de chirurg geweest. ik heb nu weer een spuit in mijn buik gekregen met een ontstekingsremmer die pas na 2 a 3 weken moet gaan werken. mocht dit niet helpen dan word ik waarschijnlijk weer geopereerd en dan gaat hij kijken of er nog een zenuw zit die daar klem zit.
    we zullen zien.
    groetjes

Hey Lacoubre,

Ik hoop dat de onstekingsremmer zijn werk gaat doen! Kunnen ze niet op een andere manier onderzoeken of er een zenuw klem zit? Heel veel sterkte en geduld gewenst! Ik hoop op een goede afloop voor je

Liefs Luuss

simpiebruijn
    Guest

Hallo,

Is het echt zo dat je zenuwwortel blokkade pas na 4-6 weken voelt want mijn huisarts zei dat je het snel moet merken. In ieder geval belt de arts half december hoe het gegaan is snel he!!!!!. Voorlopig merk ik nog niks het is nu 2 weken geleden.

Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan kan er met niemand over praten want het duurt te lang voor iedereen. Iedere keer weer te vertellen dat het niet goed gaat en de blokkade nog geen resultaat heeft. Ik ben 34 jaar oud en heb 2 kinderen en kan gewoon niets met ze doen kan ze niet eens zelf naar school brengen. Niet spelen, niet fietsen, niet gek, niet werken(geen geld) doen gewoon het leven lijden van een oude vrouw met veel pijn. Mijn oma is 85 jaar en die kan gewoon nog meer doen als ik en dat allemaal na een simpele hernia operatie. Ja dat dacht ik maar nu er een zenuw beschadigd is wordt het allemaal lastig. Na 2x een rolstoel bij de thuiszorg hebben geleend krijg je niks meer ikke naar de gemeente gebeld voor een rolstoel in eerste instantie kreeg ik hem niet omdat ze niet weten hoe lang dit gaat duren, nee dat weet niemand. Volgende week komt er iemand van de welzorg ben benieuwd wat die weer gaat zeggen. En zo is mijn leven compleet verandert binnen wat zal het zij een uurtje. Doordat ik een contract had van 8 uur verdeeld in 2 dagen heb ik ook nog de pech dat ik helemaal geen geld meer krijg was het verdeeld in minstens 3 dagen had ik het wel gehad. Hoeveel pech kan een mens krijgen en verdragen. En dan zijn er ook nog van die mensen die zeggen ach er zijn ergere dingen. Dat is ook wel zo maar ik en mijn gezin en familie zitten hiermee.
    Nou weer genoeg geklaagd.

Groetjes simone

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

@ Simone,

Stukje tekst uit mijn UZ-Gent info papieren omtrent de proef-, en PRF zenuwwortelblokkade;

''Indien een voorafgaande proefinfiltratie een duidelijk effect had op de pijn, is er een goede kans dat de pijn door de PRF (Pulsed Radio Frequency),gedurende langere tijd duidelijk beter zal zijn.
    Het uiteindelijke effect zal ten vroegste pas optreden 4 à 6 weken na de behandeling.
    Niettegenstaande een positieve proefinfiltratie is het jammer genoeg toch mogelijk dat een PRF geen of zeer weinig verbetering geeft van de chronische pijn.
    Als na verloop van tijd de oorspronkelijke pijn eventueel terugkeert, kan de PRF herhaald worden (Als dit gebeurt binnen het jaar moet er geen nieuwe proefinfiltratie worden afgesproken).''

Ik hoop écht voor je dat het verbeterende effect nog gaat optreden!!
    Een huisarts weet daar volgens mij ook niet het fijne van .

Klaag jij maar lekker hoor meid, kan écht 's deugd doen om alles van je af te schrijven!!

Ikzelf ben 35 (heb géén kids,maar wel 4 woefkes die als kids voor me zijn ) en herken véél in je verhaal....ik voel me ook vaak een bejaarde vrouw die ver niets meer kan en dat is erg frustrerend!!
    Het ''niet kunnen,maar zo graag willen'' en het onbegrip van mijn naasten doet mij het meeste pijn!!
    Ik mag woensdag 21/10 voor de proefblokkade gaan en als die (hopelijk) helpt op 3/11 voor de PRF....fingers crossed...anders wordt het een zeer risicovolle operatie met 1 kans op 10 op verlamming en daar zit ik met mijn 35 lentes ECHT NIET op te wachten!!

En idd...het zorgbeleid kan een stuk beter...zo ook de uitkeringen (belachelijk dat je niets krijgt!!)

Sterkte meid, Take care en hou moed!!
    Xx Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 14-10-09 om 22:41
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

@ Simone, vervelend dat je door je pijn er niet kan zijn op de manier zoals je wilt voor je kids en dat je geen uitkering krijgt omdat je net even een andere werkindeling had! Ik hoop echt dat die blokkade zijn werk nog gaat doen! Krijg je hulp bij simmige dingen? Heeel veel sterkte! Probeer positief te blijven, ookal is dat soms moeilijk

@ Agnes, spannend volgende week proefblokkade, ik hoop echt dat die gaat werken voor jou!

Heel veel sterkte dames! Ik hoop op een goede afloop voor jullie beide!

Liefs Luuss

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Hey Lacoubre,

Ik hoop dat de onstekingsremmer zijn werk gaat doen! Kunnen ze niet op een andere manier onderzoeken of er een zenuw klem zit? Heel veel sterkte en geduld gewenst! Ik hoop op een goede afloop voor je

Liefs Luuss
    hoi luus,
    ik zou niet weten hoe ze dat kunnen onderzoeken. het enige is, dat ik voldoe aan alle punten wat wijst op een zenuwbeklemming.
    op dit moment heb ik nog veel pijn. wat een ellende. en mijn toekomst, ik weet het niet. ik had verteld dat ik bezig ben met een opleiding voor verzorgende. nou daar moet je veel bij staan en lopen en dat gaat mij niet lukken zoals het er nu voor staat. we moeten maar zien.

Liefs

Hey Lacoubre,

Vervelend dat je nog steeds zoveel pijn hebt Kan je met iemand van je opleiding niet overleggen om het rustiger aan te doen of te kijken naar een andere mogelijkheid? Heel veel succes en sterkte!

Liefs Luuss

simpiebruijn
    Guest

Heey, je ziet wel ieder heeft zo zijn eigen problemen waar ze mee moeten omgaan.
    Er was gisteren iemand van de welzorg bij mij voor een rolstoel. Na een tijdje gepraat te hebben zei hij waarom vraag je geen scootmobiel aan. Ja waarom niet ging dat maar zo makkelijk. Weer een nieuwe drempel en deze keer een hele hoge. Mijn kinderen moeten alleen naar school want ik kan niet mee fietsen ofzo. Wat normaal tegen mijn principes is maar het kan nu echt niet anders. Kreeg ik vandaag op school ook nog te horen dat mijn jongste een gevaar op de weg is. Luistert niet naar zijn grote zus en doet gewoon zijn eigen ding. Wat moet ik hiernu mee. Ik moet over die drempel heen, maar ik vind het allemaal zo moeilijk.

Heeft iemand ook zulke ervaringen deel het met mij misschien word het voormij makkelijker om dan de beslissing te nemen

Gr simone

Standaard Re: Zenuwpijn/Neuropathische pijn - Artikel

Hallo, Ik ben 52 jaar en altijd heel actief in mijn leven geweest. Op het moment kan ik niets. Ik heb 4 hernia's in de nek die niet operabel zijn. Op de pijnpoli is mij verteld dat een blokkade ook niet mogelijk is. Met andere woorden alleen maar 4x100mg Tramadol en 2x 75mg Lyrica en Celebrex om ontstekingen te voorkomen. Daarnaast slik ik nog 7 andere soorten medicijnen voor andere aandoeningen. Al met al blijf ik elke dag erg positief, maar na deze uitslag van vorige week krijg ik toch soms het gevoel dat mijn batterij op raakt. Ik wil nog zoveel doen. Nu heb ik de tip gekregen, dat er een Nederlandse neurochirurch in Brugge-Belgie is die dergelijke operaties wel met succes uitvoert. Ik heb a.s. dinsdag een afspraak voor een second opinion.(Dr. Krieger in het St. Lucas Ziekenhuis) Zijn er al andere mensen bij hem geweest en wat was of is het resultaat?

Vriendelijke groetjes van Joke
    Laatst aangepast door jokeverkleij : 03-11-09 om 16:32

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

@ lacoubre,
    Een zenuwbeknelling kan men onderzoeken door een MRI-scan uit te voeren met contrastvloeistof ... zo is bij mij toch aan het licht gekomen dat de hoofdzenuw naar mijn linkerbeen bekneld zit.

@Luuss,
    Heb vandaag de PRF, zenuwwortelblokkade gehad .... nu afwachten; het uiteindelijke resultaat kan ik beoordelen na 4 à 6 weken.

@ Joke,Simone en alle andere lotgenoten,
    Héél véél sterkte!!

simpiebruijn
    Guest

Hoi iedereen,

Nou bij mij heeft de zenuwwortelblokkade dus geen effect. De arts belt 10 december op kan ik weer gaan vertellen dat het niet geholpen heeft ben benieuwd waar die nu weer mee komt.

Heb toch maar besloten dat een scootmobiel nog niks voor mij is heb nu een saxonette gekocht is een soort spartamet. Hoef niet te trappen dus kan eindelijk naar een half jaar mijn kinderen weer naar school brengen. Ben gelukkig nu wat mobieler, maar goed je moet hem wel zelf aanschaffen want ze hebben hem wel bij de welzorg maar krijgt hem niet van de gemeente. Dat vind ik dan weer raar, maar goed het is niet anders.

Ik heb vorige week een verschrikkelijke dip gehad het kwam er allemaal uit na een hele week emotioneel te zijn geweest. Werd ook wel eens tijd want het wordt me nu toch echt teveel. Krijg volgens mij dit jaar werkelijk waar alles tegelijk volgens mij. Het zijn maar kleine dingen maar goed het teld wel. Toch weer iedere keer naar de dokter of naar de tandarts. Ik hoop dat ik snel dit jaar kan afsluiten en dat volgend jaar veel beter word.

Nou sterkte iedereen.

Groetjes simone

@ Simone, jammer dat de blokkade niet werkt en dat je nu niet weet wat er verder moet/kan gebeuren Een scootmobiel is ook wel een grote stap gelijk, dus een elektrische fiets zoals die jij wilt hebben is een goede (tussen) oplossing , maar wel erg prijzig als je dat helemaal zelf moet betalen... Ik kan me voorstellen dat het allemaal teveel wordt, krijg je geen hulp? Ik hoop ook voor je dat volgend jaar vele malen beter en rustiger zal zijn als dit jaar voor je is geweest! Heel veel succes en sterkte!

@ Joke, heel veel succes met je second opinion! Ik hoop dat je dan beter nieuws kan krijgen! Zoals je nu leeft met al die pillen en pijn is ook geen doen. Probeer in de tussentijd de dingen die je wel kan doen in je eigen tempo te doen en probeer positief te blijven ookal is dat moeilijk... Ik wens je heel veel sterkte en geluk!

@ Agnes, ik hoop dat de wortelblokkade zijn werk gaat doen! Nu dus afwachten en hopen op het allerbeste! Ik zal voor je duimen!

@ Lacoubre, hoe is het nu met je?

Mijn naam is Kelly, ik ben 22 jaar en al een aantal jaar op zoek naar een naam die bij mijn klachtenbeeld hoort. Het begon als iets waar ik niet veel last van had en is steeds erger geworden, waarvan nu de meeste dagen gewoon ondraaglijk en ik er gewoon niet meer mee om kan gaan. Naar school kan ik al lang niet meer, werken gaat niet, kleine dagelijkse dingen doen teveel pijn om me toe te zetten en de artsen blijven bezig, maar kunnen er ook geen naam aan geven en dan word je gewoon weer weggestuurd en niemand die de moeite neemt om er eens echt werk van te maken, want als het te complex is of wordt, tja dan houdt het op. Ik hoop daarom ook dat iemand mij via deze weg verder zou kunnen helpen of ik met mensen in contact kom die zich in mijn verhaal herkennen. Ik zou graag van jullie horen!

Klachtenbeeld:

Lees alstublieft mijn hele verhaal, aangezien het verhaal nogal complex en warrig is.

Sinds een aantal jaar, +/- 5 jaar chronische pijn in de benen. Het begon met lichte prikkelingen in beide benen en wanneer ik even stond of met mijn benen naar beneden zat, kreeg ik wat rood-blauwkleurige verkleuringen en het gevoel van kleine prikjes in mijn benen (soms stekend of soms meer een kriebelend en tintelend gevoel). Ik had dit niet continu, maar de klachten werden wel steeds erger, waarna het ook echt steeds meer pijn ging doen i.p.v. een irritant gevoel en ik steeds minder kon functioneren en op dit moment vrij weinig meer kan. Sporten lukt niet, werken kan ik niet en kan al lang niet meer naar school. Ook heb ik sinds een aantal maanden krampklachten in mijn armen en ben erg bang dat dit na verloop van tijd hetzelfde gaat worden als hoe ondraaglijk het nu in mijn benen is, maar ik heb geen idee of het enkel verband met elkaar heeft. Het beheerst dus mijn hele leven. De klachten zijn nu als volgt te beschrijven:

- Benen: bekneld gevoel in benen (de ene keer het hele been, ook trekkend gevoel, maar meestal bij de hamstrings, kuiten, dus aan de achterkant van mijn hele been. Maar de andere keer weer het gehele been. Kan het dus niet goed aangeven. (+ sinds kort ook armen) . Ook heb ik kramp in mijn benen, wat steeds erger wordt. Ze tintelen regelmatig, steken, branden, schijnen, kriebelen etc. Met dat kriebelen bedoel ik niet dat het jeukt, maar alsof er iets doorheen gaat. (Voor de warmte gebruik ik vaak ijszakken, om zo even de pijn te verlichten en te verdoven, want warmte voelt niet echt fijn. Warmte en kou hebben dus ook wel invloed. Kan niet lang stilstaan of met benen naar beneden zitten (vaak niet eens 2 minuten) Wanneer ik stilzit/sta met mijn benen naar beneden, dan worden alle klachten vaak veel erger. Soms worden ze blauwig-rood en soms dikke enkels. (lijkt op een beetje marmerhuid. Blauwig,wit, rood. Ook word ik daar erg onrustig van en weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Vaak verkleurt de onderkant van mijn been het ergst. Je ziet dan dus echt een blauwe verkleuring, met wittige en rode vlekken. Als ik dan even te lang zou blijven staan, dan voelt het daarna ook erg stijf aan. Bij staan heb ik dus die blauwig-rode verkleuring, en soms worden de benen dan dikkig (vocht) of de voeten zetten wat op en laatst ook mijn handen (ring zat ineens heel strak, omdat ik iets te lang rechtop en stilstond (2min). In een rij staan, onder de douche staan, normaal zitten op een stoel met de benen naar beneden en ga zo maar verder, is al heel lang niet meer mogelijk. Doet te veel pijn (ik zit dan ook altijd met een verhoging onder mijn benen etc). (Wel ga ik meestal als ik net even te lang zit, wat bij mij al heel snel is, maar wat ik net als stilstaan niet uithoud, een stukje bewegen/lopen, maar echt ver lopen lukt ook weer niet). Ook heb ik vaak ineens tintelingen, vooral als ik op een bepaalde manier zit, bijv in de voeten. Snel een soort van slapend gevoel en erge tintelingen, kriebels). Ook voelt mijn huid soms heel raar aan. Alsof hij niet bij mijn lichaam hoort. Een doof gevoel. Brandend en schijnend gevoel bijna continu in de benen (alsof ze in de fik staan) en dan vooral aan de achterkant van mijn bovenbeen of in mijn kuit/scheenbeen gebied (bij de hamstring. Het brand, schijnt en steekt dan verschrikkelijk). -Als ik uit bed kom s’ochtends, dan voelen benen en armen verschrikkelijk stijf aan en voel ik naast alle andere bovengenoemde klachten, ook nog eens een hevige spierpijn of iets wat daarop lijkt. Het is enorm stijf en vooral mijn armen voelen aan alsof ze de hele nacht bekneld hebben gezeten. Iets vastpakken doet dan al pijn. Vaak zwakt dit gevoel in mijn armen na een tijdje weer weg.
    - Voeten (sinds een aantal maanden heel erg, ondraaglijk): wat hierboven staat heb ik al heel lang, maar sinds een aantal maanden beginnen mijn voeten ook steeds te steken, brandende voetzolen, kriebelen, schokken, maar vooral branden! Ze voelen soms ook ineens erg warm aan (vooral het voorste gedeelte van mijn voeten). Ze branden dan dus heel erg, voelen aan alsof ze in de fik staan en zijn rood van kleur. Vaak is dit branden ’s nachts in bed en ondraaglijk. Stilliggen en slapen, kan dan ook echt niet! Na het lopen worden mijn voeten vaak erg rood en warmer dan normaal en tintelen en kloppen ze hevig, net zoals mijn benen, waarna de pijn vaak nog erger wordt.

- Armen en handen (sinds een aantal maanden): het branderige gevoel heb ik ook in mijn handen (deze worden soms ook ineens rood, vooral de topjes). Soms voelt het ook trekkerig, tintelend of kriebelig aan, of juist in mijn armen weer heel erg bekneld en stijf. Vooral als ik wakker word, is de pijn in mijn armen verschrikkelijk. Vooral in rust en 's avonds in bed kloppende, brandende voeten en ook benen, maar ook de krampen, steken, tintelingen, brandend, kloppend, warm gevoel.(Ik slaap amper en als ik slaap met medicatie, dan word ik vaak wakker van de hevige krampen in de benen (en sinds kort is dit ook licht in de armen begonnen).

Ik heb ook regelmatig (meerdere malen op een dag) het gevoel dat ik om ga vallen als ik loop. Alsof ik mijn evenwicht verlies. Dit wordt eigenlijk ook steeds erger. Ik kan hier ook erg duizelig van worden, omdat ik op dat moment moeite heb om mijn evenwicht te bewaren. Dit kan soms best eng en vooral erg irritant zijn.

- Ook heb ik sinds februari ineens een aantal maagklachten. Nooit eerder heb ik last van mijn maag gehad en van de één op andere dag kreeg ik een gevoelige slokdarm, maagstreek en darmen. Ik kreeg last van een maagzweer, darmontsteking en nadat dit verholpen was bleef ik last van mijn maag houden. Dit bleek te komen door een klepje wat niet goed sluit, maar wordt nu weer erger.

Dit zijn een aantal beschreven klachten van wat ik voel, maar ik voel nog veel meer dingen in mijn benen, maar het is zo ondraaglijk en zoveel, dat ik niet weet hoe ik dat allemaal onder woorden moet brengen. ik hoop dat dit daarom even voldoende is.
    Ook heb ik meerdere dingen misschien dubbel beschreven, maar aangezien het zo moeilijk is om op papier te zetten, hoop ik dat u mij hiermee toch zo snel mogelijk verder kan helpen en alles zou willen proberen om er misschien achter te komen wat het kan zijn, want hier is nauwelijks mee om te gaan.
    HELP ONDRAAGLIJK!
    Alvast bedankt.

Herkent iemand dit?

Luus: Met mij gaat het niet goed. ik ben gestopt met de opleiding,het moest.

binnen 6 weken word ik weer geopereerd. Maar ik heb ook endometriose en ik begin mij nu echt toch af te vragen of het wel een zenuw is en het niet van de endometriose komt. Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn gyn. Ik wil nu toch weten wat de opties voor mij zijn en of het wel zin heeft om weer een zenuw eruit te gaan halen.

Hoe gaat het met jou?

groetjes lacoubre

@ Kelly, heb je al masseurs, chiropractors, fysio/ergo/manueel therapeuten of accupuncturisten bezocht om te kijken of zij je kunnen behandelen? Ben je al bij een neuroloog ofzo geweest om je te laten onderzoeken? Vervelend dat je met al deze klachten rondloopt! Laat je net zolang onderzoeken totdat je iets meer weet, of in elk geval weet wat het niet is, dan kan je hopelijk een oplossing vinden of iets waardoor je pijn minder wordt! Heel veel sterkte!

@ Labcoude, jammer dat je je opleiding moest stopzetten Ik kan me voorstellen dat je wilt weten of de andere klachten misschien door de endometriose komen en of het weghalen van de zenuw dan nuttig is of niet! Hopelijk heeft je gynaecoloog de antwoorden voor je die je nodig hebt! Heel veel succes en sterkte bij je afspraak volgende week!
    Met mij gaat het grotendeels wel goed. Wel bijna altijd in mindere of meerdere mate last van mijn rug, maar gister lekker wezen zwemmen en naar de sauna geweest wat me erg goed heeft gedaan! Verder probeer ik mijn energie zo goed mogelijk te verdelen, alhoewel dat soms erg lastig is... als ik teveel doe krijg ik weer meer en op meerdere plekken (schouders/nek/knieen/benen) pijn en dan is het tijd om weer rustig aan te doen...

Lieve groet, Luuss

simpiebruijn
    Guest

Hallo iedereen,

Bij mij werken die pijnbestrijdingen niet en krijg nu een epurale endoscopie dus een kijkoperatie om te kijken waar het probleem zit.

Balen dat er zoveel mensen klachten hebben en daar geen naam voor is.

Nou sterkte iedereen en alvast fijne feestdagen toegewenst en hopelijk een gezond 2010.

Gr. simone

Hallo Simpiebruijn,

Vervelend dat de pijnbestrijding niet helpt Hopelijk vinden ze met de kijkoperatie het probleem en de bijbehorende oplossing, zodat je minder pijn gaat hebben!! Wanneer heb je de afspraak? Ik zal voor je duimen, heel veel sterkte, succes en minder pijn gewenst!!
    Jij ook hele fijne feestdagen en een hopelijk gezond, liefdevol en gelukkig 2010!

Lieve groet, Luuss

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Horen jullie ook vaak het volgende van meelevende mensen; "Als ik de pijn voor een dag zou kunnen overnemen,zou ik dat meteen doen"?
    Dat geeft enerzijds aan dat ze het goed met je voorhebben, maar anderzijds dat ze absoluut niet weten wat zenuwpijn is ... want dan zou je het voor geen dag over willen nemen!!! Nogmaals gezegd; dit wens ik mijn ergste vijand niet toe!!

@Simpie,
    Is er iets uit die kijkoperatie gekomen??
    Ik hoop het voor je > positief gezien dan hé !

Hoe gaat het met de andere 'lotgenoten' ??

Sterkte iedereen!!!! Geef de moed niet op ...
    Xx Ag

simpiebruijn
    Guest

Hallo iedereen,

Ik snap wat je bedoelt agnes maar ik denk dat ze het goed bedoelen en weten inderdaad niet hoe het voelt.

Nou de kijkoperatie is toch anders dan gepland was gegaan ze konden schijnbaar er niet doorheen komen door wat blijkt het vele littekenweefsel. Nou heeft ie wat littekenweefsel los gemaakt, maar wat iedere zo bij mij is is het nu weer slechter als voor de kijkoperatie dus ik weet niet wat er is gebeurt maar ik ben er mooi klaar mee.

Nu is de volgende stap een neurosimulator. Iemand ervaring mee? Wacht het maar af.

Sterkte iedereen,

Groetjes simpie

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ajajaj... Sterkte Simpie!!

Hopelijk vind je alsnog een goede oplossing (Neurostimulator /Tens), ik duim voor je!!

Xx Ag

@ Agnes,
    Herkenbaar wat je zegt!
    Ik wens dat ook mijn ergste vijand niet toe, dan heb ik liever dat iemand zegt 'ik neem je pijn wel weg' ...

@ Simpie,
    Vervelend dat het erger is geworden ipv beter!
    Ik hoop dat de nieuwe 'oplossing' je pijn gaat wegnemen! Heb je al een afspraak gemaakt of wil je eerst dingen afwegen voordat je een keuze maakt?
    Heel veel sterkte!!!

Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

simpiebruijn
    Guest

Hoi,

Nou ik heb een afspraak voor volgende week woensdag staan en daar word alles uitgelegd en een psychologische test.

Heb jij er ervaring mee?

Groetjes simone

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb geen ervaring met een neurostimulator ... maar hoop wél voor je dat het helpt!!

Sterkte Simpie!!
    Xx Ag

Hallo Simone,

Ik heb net als Agnes geen ervaring met neurostimulator, dus ik hoop dat iemand nog gaat reageren die er wel ervaring mee heeft en dat de neurostimulator zijn werk voor je gaat doen als je die neemt/krijgt!
    Heel veel succes met je afspraak volgende week woensdag!

Liefs Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Simone,

Hoe is je afspraak verlopen??

xx Ag

simpiebruijn
    Guest

Hallo,

Nou ik ben een hoop wijzer geworden. Nu heb ik 30 maart een afspraak bij de psycholoog en dan wachten op de volgende afspraak om alles door te spreken en of ik in aanmerking kom voor het kastje. Ik zelf ben ervoor, wil alles proberen om van die vreselijke pijn af te komen of minder pijn te krijgen.

simone

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Héél véél sterkte Simone!!!

Premium Account

ik moet op 20 april naar tilburg voor een gesprek voor een neurostimulator
    het is nu 3de keer dat ik ga en de molen in moet
    ik was steeds te zwak door de pijn en heb 2 keer nee gehoord
    nu gaat het wat beter en rust ik meer dus ik ben benieuwd
    ben alleen bang voor de teleurstelling, nu gaan ze steeds de sint paulusknoop verdoven
    het help wel maar wel maar ff
    ik hoop dat ik nu in aanmerking kom voor de neurostimulator, want ik ben ten einde raad
    ik gebruik nu morfinne, wat me aan huis bind want ik kan geen auto meer rijden
    eerlijk gezegt hoef dat voor mij ook nu.
    mijn sociale leven gaat er ook, ze zeggen wel dat ze het begrijpen maar met en met ze ik steeds minder vrienden (kenissen dus)
    er is zo weinig begrip voor dit omdat er ook heel weinig over bekend is
    zou het bekend zijn ook via de media dan kreeg je meer begrip.
    denk ik.
    ze verdienen niet te veel geld met dit het is geen mexiaanse griep want dat verdiend wel
    of andere ziektes, niet kwaad bedoeld
    ik heb nu al 13 jaar zenuw pijn en ik vindt het zat geweest
    maarja wat kan je eraan doen
    ik laat jullie wel weten wat er uit is gekomen.
    duim voor me 20 april ik ken het gebruiken
    groetjes anitta

Premium ++ Account dotito's Avatar

Hallo Anitta,

Ik hoop echt van harte voor jou dat je deze keer in aanmerking komt voor je neurostimulator.
    Ik kan echt wel begrijpen dat leven met pijn soms geen leven meer is.
    Ik wens jou heel veel sterkte toe.
    En ik zal zeker voor je duimen,als ik er aan denk zal ik een kaarsje voor je branden.

Succes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik duim ook zéker voor je Anitta!!

Sterkte meid!!
    Xx Ag

Premium Account

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    Hallo Anitta,

Ik hoop echt van harte voor jou dat je deze keer in aanmerking komt voor je neurostimulator.
    Ik kan echt wel begrijpen dat leven met pijn soms geen leven meer is.
    Ik wens jou heel veel sterkte toe.
    En ik zal zeker voor je duimen,als ik er aan denk zal ik een kaarsje voor je branden.

Succes Do
    dank je wel ik hoop nu dat het een keertje meezit
    kan ik wel ff gebruiken
    ik laat jullie weten wat er uit is gekomen
    groetjess anitta...

simpiebruijn
    Guest

Hoi Anita,

Ik duim ook voor je. Ik zit ook in het traject voor neurostimulator en moet volgende week naar een psycholoog. Heb jij dat ook gemoeten?

Nou ik hoor wel hoe het is gegaan.

Sterkte

Groetjes simone

Citaat Origineel gepost door anitta Bekijk Post
    dank je wel ik hoop nu dat het een keertje meezit
    kan ik wel ff gebruiken
    ik laat jullie weten wat er uit is gekomen
    groetjess anitta...
    lieve anita ik duim en bid voor je
    ik hoop voor je dat er een eind aan die pijn komt ik ben zelf ook al weer 4 maanden plat van de pijn en al geopereert aan me zenuwen voor de derde keer en vandaag gaat het redelijk een dikke knufel van mij en heel veel liefs en onbegrip zal er altijd blijven maar wij weten hoe het zit dikke kus en veel sterkte

blijf in je zelf geloven verder hoeft niet gewoon niet opgeven dan komt alles goed

Premium Account

Talking Re: Zenuwpijn/Neuropathische pijn - Artikel

Citaat Origineel gepost door simpiebruijn Bekijk Post
    Hoi Anita,

Ik duim ook voor je. Ik zit ook in het traject voor neurostimulator en moet volgende week naar een psycholoog. Heb jij dat ook gemoeten?

Nou ik hoor wel hoe het is gegaan.

Sterkte

Groetjes simone
    hoi simone, jah ik ben toen ook naar een psycholoog gemoeten en na een uurtje zei ze. dat ik het ontkende dat ik pijn had en dat ik er nog niet klaar voor was.
    ik deed er te gemakkelijk over.
    ik heb haar gevraagd of ze kon slapen douchen en genieten van een aai
    (ik al 12 jaar niet meer zei ik)
    en dan wil je mij vertellen dat ik het ontken en dat ik voor de lol niet kan douchen slapen enz enz
    ze zei dat niet ter sprake was ik ben kwaad weggelopen.
    en dus ook niet goed gekeurd (dit was in nijmegen)
    ik moet er op 20 april heen en als ze weer met zoo,n l*l verhaal aankomen dan doe ik ze wat aan
    ik laat het maar weer voor de 10de keer op me afkomen
    ik laat je wel wat weten wat ze er nu weer van zeggen
    het is net de lotto 50% 50%
    groetjess anitta

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb deze topic eerst helemaal doorgelezen.
    Ook ik heb iedere dag 24/24 pijn.

Het traject neurostimulator heb ik ondertussen achter de rug. Hij is zelfs al verwijderd. Ik zal jullie eerst mijn verhaal vertellen.

Ik ben een "jonge" meid van 39. Bijna 6 jaar geleden is de ellende begonnen. Ik kreeg een hernia. Heel veel pijn dus opereren. Na de operatie niet pijnvrij geweest nu nog niet.... Dat was volgens de artsen vreemd en ik was iemand van de 1 op de 10 die binnen twee maanden zoveel littekenweefsel vormden dat ik pijn bleef houden. Dus doorgestuurd naar de pijnpoli. Die hebben alles uit de kast getrokken wat ze konden. Eind 2008 is er uiteindelijk een inwendige neurostimulator geplaatst. Dit is gebeurd na de nodige keren uitstel. Ik kreeg namelijk in 2007 weer een recidief hernia en moest ook daar aan geopereerd worden. Het werd er niet beter op en dus alsnog een neurostimulator. Die is dus in 2008 geplaatst. De proefplaatsing was een opluchting. Ik kreeg weer hoop.... Hierna de definitieve plaatsing. Men wat viel dat tegen. De pijn kwam door de stimulator heen en ik bleef aan de morfine hangen. Ik moet wel vermelden dat ik ook endometriosepatient ben en de pijn dus niet alleen in mijn rug en benen, maar ook in mijn buik zit. Afmatten en uitputtend. Maar daar weten jullie alles van.

Afgelopen oktober was de batterij leeg van mijn neurostimulator. Binnen een jaar!!! Ik had hem zo verschrikkelijk hoog staan (hij kan tot standje 10 wordt er verteld en ik had hem zelfs op standje 10,5 staan) en het waren drie elektrodes. Eentje in mijn bovenrug langs de ruggegraat en twee onderhuids in mijn onderrug.

Ondertussen heb ik 6 weken een corset gedragen. Dat leek verlichting te geven van mijn pijnklachten. Toen heb ik de morfine wel wat kunnen minderen. Blij als een klein kind was ik. Eindelijk wat minder morfine! Maar ja, dat was dus van korte duur. Het corset mocht ik maar 6 weken dragen omdat anders de spieren van mijn rug en buik te slap zouden worden. Het was dus ook een proef. Tja, toen kwam het voorstel om mijn rug vast te laten zetten. Alles, alles zou ik doen om de pijn maar te laten minderen. Dus doorgestuurd naar Tilburg om daar te laten kijken of ze het aandurven om mijn rug vast te zetten. De pijnpoli niet blij. De pijn nam na het uitvallen van de neurostimulator zo toe dat ik genoodzaakt om in een week tijd mijn morfine te verdubbelen en nog een keer te verdubbelen. Ik gebruik nu op het moment 2x 20 mg morfine, 2x 10 mg diclofenac en 2x 1000 mg paracetamol. En nog is de pijn niet uit te houden. O ja, vanuit Tilburg werd er gezegd dat ik mijn neurostimulator moest laten verwijderen. Dit omdat ze een mri wilden maken en dat kan niet als de neurostimulator nog in je lichaam zit. Dat is dus afgelopen januari gebeurd. In Tilburg kijkt er nu ook een combiteam naar me. Tja en die hebben me dus naar de pijnpoli in Tilburg gestuurd om te kijken of een zenuwwortelblokkade wat kan doen voor me. Been there, done that. Niet blij dus.

Volgende week woensdag gaan ze eerst de zenuwwortelblokkade uitproberen. Was ik helemaal niet blij mee omdat ze dat bij de pijnpoli in Sliedrecht al diverse keren hadden geprobeerd en geen nut hebben gehad. Nu moest ik weer!!! Oke, daar heb ik me na enig uitleg met heel veel moeite toch bij neergelegd. Tja, ik zal wel moeten anders willen ze zowiezo mijn rug niet vast gaan zetten. Of ze dat nu wel gaan doen... ik weet het niet.

Zo, dat was een heel verhaal. Eigenlijk is dat nog niet eens mijn hele verhaal omdat ik binnen 5 jaar tijd 14 keer geopereerd ben. Meestal gynaecologisch. Tja, en ook in mijn buik heb ik dus 24/24 pijn. Af en toe wisselt het zich af. Dan heb ik meer buikpijn en dan heb ik meer rug-/beenpijn. De fysiotherapeut zegt wel eens in je hoofd ben je 18 en in het pijngebied ben je 80. Zo voel ik me ook regelmatig. Accepteren is er nog niet bij. Ik wil zelf mijn huishouden kunnen doen en mijn hobby's zonder extra pijn te veroorzaken.

Liefs Renske

Hallo Renske,

Wat een enlende als ik dit allemaal lees,ook ik leef al jaren met een hernia en weet goed hoeveel pijn het doet.Gelukkig kom ik er nog vanaf met pijnmedicatie en fysio.Maar toch heb ik ook zo van die dagen dat ik heel veel pijn heb.Zo zie je ook maar dat een operatie niet altijd gegarandeerd is he!Hoe heb je eigenlijk je hernia gekregen? Hoop echt dat je op een dag eens met minder pijn moet leven.

Lieve groet Do

Hoi Do,

Ik liep al een tijdje met pijn in mijn linkerbil/heup. De arts dacht dat het een slijmbeursontsteking was en heeft me doorgestuurd naar de orthopeet. Die zei ook nog doodleuk: "Het is in ieder geval geen hernia". En zette een spuit in mijn heup. Een paar weken later toen ik een dag mee had geholpen tijdens een pleegzorgdag (ik heb neptatoeages gespoten met de airbrush) toen kon ik niet meer omhoog komen van mijn stoel af. Toch naar huis gereden met heel veel pijn. De volgende ochtend lag ik krom van de rugpijn. Mijn mannetje heeft mijn rug toen ingesmeerd in de hoop dat het gewoon mijn spieren waren van het voorovergebukt zitten. Later wilde ik gewoon wat kleren uit de kast pakken en ben op de grond gaan zitten. Tja, en toen kwam ik niet meer overeind. Mannetje geroepen en op naar de huisartsenpost. Hernia, was het bericht. Vanaf toen is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Pijn, pijn en nog veel meer pijn. Telkens verhoging van de pijnmedicatie en uiteindelijk een hernia-operatie. Toen zei ik al tegen de artsen dat het me niet geholpen had, maar daar wilden ze niet aan.

Liefs Renske

Heb jij dat ook als je teveel doet in u dagelijkse taken,dat je op einde van de dag pijn hebt.Is nl zo dat ik dat ook niet meer kan,ik verdeel mijn taken,en wat niet gedaan is blijft liggen.Bij mij is wel zo hoe meer ik in beweging ben hoe minder ik precies voel.Is vooral als ik te lang stil sta dat ik heel veel last heb.Wel erg he dat je al zoveel operaties hebt laten doen zonder resultaat.

Do

Hoi Do,

Ik heb 24 uur per dag pijn en dat is uitputtend. Mijn dingen in het huishouden kan ik bijna niet. Ik heb gelukkig hulp. Het is maar 3 uurtjes in de week, maar in ieder geval meer als niets. Alles gaan in porties zeg maar. Als ik wil naaien dan moet ik dat echt verdelen over de dag en dat is eigenlijk met alles zo. Alles moet ik in porties verdelen en dan kan ik zoveel mogelijk doen. Er zijn ook genoeg dagen dat ik helemaal niets doe en me echt ellendig voel. Maar dat is eigenlijk wel logisch denk ik. Ook psychisch krijgen we veel te verduren. Onze situatie is niet echt die van een doorsnee gezin. Ik zorg op het moment nog voor mijn nichtje. Zij is mijn pleegdochter. Haar moeder is ziek. Ze heeft een ernstige vorm van MS. Op zich al heel vervelend natuurlijk, maar haar karakter is er niet beter opgeworden. Mijn pleegdochter P wil ook sinds afgelopen zomer niet meer naar haar moeder toe. Mijn neef is hier ook bijna 8 jaar in huis geweest. Die is psychisch de weg kwijtgeraakt. Heeft dissociatieve Identiteits Stoornis. Mijn schoonouders zorgen nu voor hem omdat mijn man en ik allebei ondertussen zwaar overspannen waren geraakt. Is niet zo verwonderlijk als je ziet wat ik aan operaties ondergaan heb en elke keer de spanning of het nu wel zou lukken.
    Die vastzetok zie ik echt als laatste redmiddel. Ik weet het af en toe niet meer. Ik wil gewoon alles zelf kunnen doen en dat gaat niet.

Renske

Ik kan je gerust wel begrijpen hoor Renske,mensen die geen chronische pijn hebben kunnen daar niet van meespreken.Ik heb ook een jaar dag in dag uit met pijn rond gelopen kon niet slapen/liggen/zitten/werken nog steeds niet,gelukkig ben ik met tegenzin mijn pleister gaan verhogen en moet zeggen dat mijn pijn dragelijk is geworden dat niet wil zeggen dat ik geen pijn meer heb.En gelukkig heb ik ook een man die mij helpt met de boodschappen te doen en de zware dingen in huishouden.Ja u leven veranderd helemaal tegen wie zegt ge het.Ik werk normaal ook in de sociale sector verpleegassistente en moest mijn job ook opzeggen.Ik heb het nu na 4 jaar aanvaard wat ik heb,en dat ik ook nooit meer dezelfde zal zijn.Maar ik maak wel van iedere beste van en blijf positief.Heeft geen zin om u te laten gaan want dan maak je het nog erger.Ook mijn dochter heeft het daar niet makkelijk mee gehad,iedereen wil toch een perfecte moeder zijn.Gelukkig krijg jij ook nog hulp van buitenaf dat is ook toch al iets he,wat ik wel kan begrijpen dat je liever zelf doet.Hoop dat jij en u man toch een beetje ontspannen geraken,zodat jullie toch weer van het leven kunnen genieten.
    Hou u sterk he en tot horens

Veel liefs

simpiebruijn
    Guest

Balen dat er zoveel mensen zijn die zoveel pijn hebben. Ik krijg zoals het er nu naar uit ziet 21 juni de proef neuro stimulator. Ben benieuwd want ik begin het een beetje zat te worden. Krijg steeds meer pijn in mijn rug op andere plekken vanwege weinig en verkeerd bewegen.
    Hopen maar dat het helpt.

Iedereen sterkte en succes in de toekomst.

@Simpiebruijn

Zeg dat wel dat dat balen is.
    Wens je heel veel sterkte toe,en hopelijk helpt die neuro stimulaor

Groetjes Do

Hoi Simpiebruijn,

Ik hoop voor je dat de neurostimulator je gaat helpen. Ik vond het in het begin best wel wennen toen ik hem kreeg, het idee dat ik een apparaat in mijn lijf had zeg maar. Heb er toen hij net geplaatst was best wel profijt van gehad. Krijg jij ook sub-q electrodes?? Toen ik ze kreeg was dat ziekenhuis de enige die ze plaatste. In ieder geval heel veel succes.

Groetjes Renske

Soortgelijke onderwerpen

1. Pijn kan worden 'weggedacht' - Artikel
    By Leontien in forum Algemeen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 21-03-13, 10:03
  2. Geneesmiddelen bij behandeling van pijn - Artikel
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 4
    Laatste Post: 28-10-09, 18:15
  3. Pijn
    By leeuwine in forum Gedichten