Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergeven resultaten 101 tot 109 van 109

Onderwerp: Lekkere recepten

Standaard Re: Lekkere recepten

Dodito: wat een mooi gerecht van je mam...lijkt mij òòk super gezond, en voedzaam....kikkererwten eten Marokkaanse mensen ook veel zag ik lang geleden...voor hoeveel personen is dit eigenlijk? dank je wel Do, misschien ga ik het wel eens maken, zal zeer smakelijk zijn denk ik...merci...... warme groet van Elisa....fijne avond...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Elisa,

Ja dat klopt het is een marokaans/spaans gerecht.Ik zelf ben half spaans heb thuis altijd zo van die dingen gegeten.
    Dat gerecht is voor 2 personen, maar dan wel voor morgen ook nog.Moet nu wel zeggen dat mijn ventje wel een wreetzakje is.Is nu wel zo dat kikkererwten heel gezond zijn dus kan geen kwaad dat hij daar teveel van eet.Hij moet afvallen vandaar.
    Heb gerecht hier opgezet omdat iemand van de leden dat gevraagd heeft.

liefs Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Premium ++ Account

Amandelpeertjes (vlug gemaakt)

-4 halve (vers) gepocheerde peren -25 gr. boter /op kamertemperatuur - 25 gr suiker-1/2 eiwit-50 gr amandelpoeder-ijs

- snij de peertjes in plakjes , leg ze in waaiervorm ovenschaal , meng boter en suiker romig ,voeg eiwit toe en amandelpoeder .

Het mengels over de peren doen en juist voor het serveren onder de grill -juist bruinen, voeg nr. wens ijs of sorbet toe . Smakelijk !!!

TORTELLINI MET PARMAHAM/SERRANOHAM EN TOMATENSAUS

BENODIGDHEDEN VOOR U VERSE DEEG VOOR 3 PERSONEN

200 gr bloem

2 eieren

20 ml oflijfolie

en een beetje zout

150 gr parma/serranoham

en dan zelfgemaakte tomatensaus(ui,tomaten,look,en kleine paprika) dat moet ik niet opschrijven hé......

Voor de pasta bereiding leg de bloem op aanrecht en maak een kuiltje.....daarna doe je één voor één de eieren erbij en goed kneden.

Dan doe je er voorzichtig de olijfolie bij blijven blijven kneden (zeer belangrijk) en het zout.

Als de deeg klaar is laat je hem 30 min rusten/rijzen onder een theedoek.

Daarna is hij klaar voor gebruik. (Wat je wel af en toe moet doen is bloem over je deeg gooien)

Dan neem je een deegrol en rol je de deeg heel fijn uit tot een en maak je er kleine vierkantje van. Of je steek hem door een pastamachine als je dat hebt. Je kan dat met een mes doen of je kan er een speciaal kartelmesje voor nemen naargelang wat je gaat maken.

Dan snijd je u parma/serranoham in kleine stukjes en je doet ze even in de pastasaus en duw ze tussen de pasta en maak er tortellini van. Je kan er ook u eigen creatie een beetje van maken hé....

Zo tortellini is nu klaar om te koken wel in een grote hoeveelheid water 1 liter voor 100 gr pasta met een beetje olijfolie en een paar minuten laten koken en dan.......genieten maar.....

Veel plezier......

Premium ++ Account

@ do bedankt .... ga ik ook eens proberen ,nog nooit zelf pasta gemaakt . Dit lijkt me een gerecht om klaar te maken bij regenweer .... ( zoals vndg) omdat het wat prutswerk is .....

@Suske, anMa,

Ja is idd wel wat prutswerk en je moet er wel wat tijd insteken, maar vind het wel leuk.... Denk dat dat ook iets voor jou is hé jij kookt toch ook graag hé.....In begin is het een beetje zoeken, maar eens je het is gedaan hebt is echt niet moeilijk. Weet je het proeft ook zo lekker hé verse pasta mm...

Laten jullie mij het is weten als je het geprobeerd hebt

ps : enige nadeel is wel dat u aanrecht er wel onder de bloem bij ligt, maar dat moet je er maar bijnemen.....

Premium ++ Account

@ do dat het aanrecht onder bloem ligt geen probleem .....daar ik ook 2x per week ook brood bak ..zodus

Premium ++ Account christel1's Avatar

Kippefilets met ricottakaas en ruccola sla in de oven ...
    Wat heb je nodig
    4 kippefilets met vel maar dat is moeilijk te vinden, je kan bv ook vervangen door piepkuikentjes of braadhaantjes of gewoon kippebillen met vel
    Rucolla sla (100 gr, mag ook minder zijn als je liever van de kaassmaak houdt )
    250 gr ricottakaas
    1 halve geroosterde rode paprika in stukjes
    pijnboompitten - 250 ml kippebouillon of kippefond
    peper - zout
    boter - braadslede
    Je begint met je pijnboompitten te roosteren zodat ze hun olie verliezen tot ze een beetje bruin zijn gebakken in een pan, ik doe dit in een antikleefpan zonder vetstof
    Een halve paprika in kleine stukjes snijden en ook daarna roosteren of bakken in een klein beetje vetstof in de pan
    De rucolla kan je heel fijn snijden en in een kom doen, daarna doe je er de pijnboompitten in, en de geroosterde paprika en de ricottakaas, genoeg peper en zout in en je maakt er een homogeen mengsel van.
    Je neemt je kip en je maakt een inkeping zodat je er de vulling onder kan stoppen, zo'n soeplepel of 2 per stuk vlees.
    Je smeert je braadslee in met boter en je legt je stukken vlees (op het vlees leg je ook een klein stukje boter) erop en je plaatst het ongeveer 25 minuten in een oven van 200 graden en je doet er ook de kippebouillon of kippefond in de braadslee zodat het gaar kan worden. Doe je het met piepkuikentjes of braadhaantjes kan je de gaartijd wat aanpassen, ik laat het dan 35 minuten sudderen dat het goed gaar is.
    Opdienen met wat je wilt, wij eten het met basmatirijst maar het zou ook kunnen met couscous of gewone aardappelen of waar je maar zin in hebt..
    Smakelijk allemaal
    Leef vandaag, morgen komt wel

Premium + Account
    Dagboek berichten
    12

Zuivelvrije zomerfruit cupcakes

Fruitige cupcakes, ook voor cakeliefhebbers met een lactose-intolerantie!!

Ingredienten cupcakes:
    450 gram zomerfruit (aardbeien, bosbessen, frambozen etc.)
    230 gram bloem 115 gram lichtbruine basterdsuiker
    1 eetlepel bakpoeder
    4 eetlepels plantaardige olie
    2 losgeklopte eieren
    100 gram bosvruchtenjam

Pureer 300 gram fruit in een foodprocessor glad en prak het overige fruit met een vork grof. Vermeng de bloem met basterdsuiker en bakpoeder in een kom. Klop in een andere kom de olie en de eieren door elkaar. Meng de vruchtenpuree erdoor, vervolgens het bloemmengsel. Voeg als laatste het grof geprakte fruit toe en meng het voorzichtig. Doe het beslag in de vormpjes en schep hierop een theelepel jam. Bak de cakejes in 20 minuten.
    Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen voordat je het kunt zijn.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Soortgelijke onderwerpen

1. Tips en recepten voor betaalbare gezonde voeding
    By white in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 16-05-06, 20:40