Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 451 tot 500 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Four Roses
    Guest

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Hoi Tja en Jojo:

Goede berichten hoor allemaal! Het werkt echt he dat stoppen, het is even een paar dagen volhouden en langzaamaan wordt het dan steeds beter. Ik ben nu een half jaar cold turkey gestopt en het is super!!

Citaat Origineel gepost door Four Roses Bekijk Post
    Hoi Tja en Jojo:

Goede berichten hoor allemaal! Het werkt echt he dat stoppen, het is even een paar dagen volhouden en langzaamaan wordt het dan steeds beter. Ik ben nu een half jaar cold turkey gestopt en het is super!!
    Hier gaat het ook nog steeds goed. Wel moet ik nu 's morgens erg veel niezen waardoor mijn neus een aantal uur verstopt zit maar naar de neusdruppels grijpen doe ik niet meer. Nu al bijna 4 maanden zonder!!
    Groetjes Jojo76

Premium ++ Account dotito's Avatar

PROFICIATE Jojo goed bezig,en volhouden hé!!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    PROFICIATE Jojo goed bezig,en volhouden hé!!
    Ja hoor... ik heb ook niks in huis dus...
    Groetjes Jojo76

Ik ben inmiddels sinds18 april gestopt met neusspray en daarvoor in de plaats nasonex en aerius gehad van de KNO arts. Het ging supergoed en vorige week ook gestopt met de aerius. Maar door het warme weer en stress ivm examen 2 dagen achter elkaar voordat ik ging slapen heeeel ietsje in 1 neusgat wat gesprayed....en ik merk nu al dat dat neusgat weer enigszins dicht gaat zitten.....verdorie....toch weer dat zwakke moment.
    Ik moet wel zeggen dat ik zowieso als ik ging slapen nog steeds last had van 1 neusgat (wisselend) wat een beetje dicht ging zitten. Volgens de KNO arts moest ik dat nog zeker een half jaar tijd geven, omdat de boel jaren geirriteerd is geweest.
    Ik hoop nu weer, mijn examen is achter de rug, sterk genoeg te zijn om die troep weer te laten voor wat het is...

gebruikersnaam2
    Guest

Hallo,

een paar jaar geleden heb ik gepost dat ik zo verslaafd aan neusspray was. Ik heb al eens geprobeerd om per neusgat te stoppen en dat is ook gelukt, maar ik begon wel steeds weer.
    Na een paar keer Flexonase van de dokter heb ik Avamys gekregen, daar heb ik tot nu toe niemand over gehoord. Flexonase hielp namelijk niet tegen de dichte neus, dus probeerde de huisarts Avamys.
    Het heeft mij heel goed geholpen, het hielp in ieder geval mijn neus open te houden.
    In het begin heb ik het samen met de xylometazoline gebruikt omdat ik daarmee echt niet kon stoppen. Maar dankzij de Avamys en het zo lang mogelijk uitstellen van de xylo is het gelukt! Nu heb ik sinds 23 maart geen xylo meer gebruikt, en dat is heerlijk! Ik ben wel nog steeds verkouden en snotterig, en ik ruik nog steeds niets. Ik zou dus eigenlijk naar de KNO arts moeten, maar dat wil ik eigenlijk liever niet. Hoewel ik wel weet dat het niet normaasl is om niets te ruiken.
    Maar de xylo is bij mij de prullenbak ingegaan, en ik hoop dat jullie dat ook lukt!!!

Four Roses
    Guest

Hallo,

Das toevallig zeg dat je over Avamys begint, die heb ik vorige week voorgeschreven gekregen, samen met Aerius tabletjes.
    Ik ben sinds januari van de neusspray af en gebruikte tussendoor de Vicks Inhaler (mentolstick) om mijn neus open te houden. Ik kwam echter niet 100 % van de klachten af en af en toe zat mijn neus dicht (vooral 's ochtends) en elke ochtend word ik wakker met dikke opgezwollen oogleden (killing voor je sociale leven kan ik je zeggen).

Vandaar dat ik mijn KNO-arts toch nog maar een keer verblijdde met een bezoekje, gezien ik natuurlijk ook last heb van aantal allergieen. Nu moet ik twee maanden lang elke dag 1x Avamys 's ochtens gebruiken en 1x Aerius 's avonds slikken. Ik merk nog geen verschil, maar het schijnt dat met dit soort anti-allergie middeltjes het lang duurt voordat je succes hebt. Over 2 maanden moet ik terug komen, ben benieuwd. Wat zijn jullie ervaringen met deze middelen?

Aerius helpt mij altijd goed tegen de hooikoorts. Met Avamys heb ik geen ervaring. Ken het niet. Succes en ik hoop dat het snel beter met je gaat.
    Groetjes Jojo76

Four Roses
    Guest

Hoi Jojo,

Gebruik jij Aerius alleen als je last hebt of in een kuurvorm? Een vriendin van mij gebruikt het namelijk alleen als ze er last van heeft, en ik moet het elke dag slikken van de arts.

Hoi Jojo,

Gebruik jij Aerius alleen als je last hebt of in een kuurvorm? Een vriendin van mij gebruikt het namelijk alleen als ze er last van heeft, en ik moet het elke dag slikken van de arts.
    Hoihoi.

Ik slik het alleen als ik last heb. Heb het nu 2 maanden geslikt en ik had vrijdag mijn laatste pilletje maar ben vanmorgen weer flink aan het niezen dus als ik vandaag blijf niezen wil ik morgen weer even een nieuw doosje gaan vragen want mijn linkerneusgat zit nu gigantisch dicht en daar kan ik niet tegen.
    Groetjes Jojo76

Four Roses
    Guest

En die Vicks Inhaler vond je niks he? Is bij mij een wondermiddel! Helpt niet tegen mijn dikke oogleden, maar wel lekker mijn neus open.

En die Vicks Inhaler vond je niks he? Is bij mij een wondermiddel! Helpt niet tegen mijn dikke oogleden, maar wel lekker mijn neus open.
    Nee eerlijk gezegd niet. Ik heb gisteren toch nog gebeld voor Aerius en ik heb nu voor 3 maanden mee gekregen en ik heb niet meer geniest sinds ik weer een pilletje heb ingenomen.
    Groetjes Jojo76

Hallo!

OOk ik ben ondertussen al een x aantal maanden van de Xylo af.
    Wel slaap ik nog elke nacht met de airmax, maar dat stikt niks.

Ik ben geweldig blij dat ik van die zooi af ben.

Tevens zal ik wegens chronische verkoudheids klachten aan de nasonex moeten blijven.
    Deze spray ik smorgens en s avonds, als het nodig is.

Hier gaat het dus heel erg goed.

Ik ben afgekickt dmv de 1 neusgat per keer methode icm met nasonex.

Hoi ik gebruik neusdruppels voor dat ik naar bed ga want anders kan ik niet slapen.
    Nou heb ik aan vraagje, kan je door gebruik van neusdruppels ook reukverlies of dat je iets anders gaat ruiken. Dit heb ik namelijk de laatste weken of moet ik hievoor naar de dokter

Ik ben nu bijna 8 maanden clean van de neusdruppels maar toch blijft een neusgat dicht zitten als ik op bed lig. Gaat dit nog over of blijft dit zo? Ik merk wel dat ik daardoor moeilijk in slaap kom.
    Groetjes Jojo76

Hallo,

Al enkele jaren ben ik "verslaafd" aan neusdruppels (alleen 's-nachts) en heb daarover enkele vragen:
    Kan het gebruik van neusdruppels (na verloop van tijd) een verhoogde bloeddruk veroorzaken?
    Kan het gebruik van neusdruppels een jeukende hoofdhuid veroorzaken?
    Verder is mijn reukvermogen erg verminderd.
    Stoppen met neusdruppels is me tot nu toe niet gelukt, omdat mijn neus 's-nachts altijd dicht gaat zitten.
    Ik vraag me af, of het mogelijk is om bijv. buisjes of iets dergelijks in de neusgaten te stoppen, waardoor de neusgaten open blijven.

Citaat Origineel gepost door Jojo76 Bekijk Post
    Ik ben nu bijna 8 maanden clean van de neusdruppels maar toch blijft een neusgat dicht zitten als ik op bed lig. Gaat dit nog over of blijft dit zo? Ik merk wel dat ik daardoor moeilijk in slaap kom.
    Ik heb hetzelfde probleem: als ik op mijn rechterzij lig, dan gaat het rechter neusgat dicht zitten en als ik me omdraai, na enige tijd het linker neusgat.

Hoi mensen,
    Ik ben Margretha 21 jaar.
    Ik gebruik al 16 jaar neusspray ( Xylometazoline ) De stof die er voor zorgt dat je hele slijmvlies naar de ** gaat.
    Normaak gesproken mag je die spray niet langer dan 2 weken gebruiken,
    maar mijn neus bleef verstopt.. en zonder die spray ging die nooit open. En Stikte ik voor me gevoel. Ondertussen gebruik ik dit veel te veel, de werking neemt af, en het gaat tegen me keren.
    Gebruik nu een flesje in een week.. soms bijna 2 flesjes,
    Ik heb neussprays gehad van de dokter die nooit hielpen.
    Dit jaar ben ik pas voor het eerst door gestuurd naar de KNO arts.
    Die vertelde dat mijn slijmvlies opgezet en zeer aangetast was. Hier door moet ik of stoppen wat gwoon onmogelijk is.. of een neusschelp operatie ondergaan. Neusschelp operatie waarbij ze je slijmvlies een stuk weg snijden waardoor er meer lucht kan door komen, ik vind dit dus dood eng, en weet me geen raad als het geen effect zou hebben..? Herkent iemand dit en heb jij ook zn operatie gehad.. wil je me dan asljeblieft mailen?
    Hoe kan je nou ooit slapen... met tampons in je neus?
    Ja door je mond, maar das toch onmogelijk? Voor mij serieus een probleem aagezien ik chronische hyperventilatie heb,
    Ik hoop dat jullie mij toch die operatie kunnen aanraden, want overeen poosje dan werkt de neusspray nooit meer!

Hoelang gebruikte je neuspray ( Xy)
    Ennn na hoeveel dagen begon bij jou de werking van Avamys=

hoi Hans,gebruik reeds 55 jaar neusdruppels merknaam otrivine,heb af en toe ook al geprobeerd met minder schadelijke merken maar zonder resultaat,voor het moment gebruik ik het merk CINUFORCE van a.vogel afwisselent otrivine cinuforce otr...cinu....ezv.het is niet opgelost maar toch iets minder last.wat wel is opgelost,ik heb geen droog of bloedend slijmvlies meer(nb.ben ook al voor geoppereerd,na 2 maanden had ik het terug)hopenlijk hebt hier wat aan.cinuforce is onschadelijk.

Marijke,ik heb meest last bij warm en droog weer,het minst bij koud vochtig weer.heb ook operatie neusschot laten doen,heeft maar 2 maand beter geweest,is ook geen toffe ingreep.groetjes

Gertje,gebruik die rommel helaas al 55 jaar,heb daarvan meestal droge neus soms bloedend slijmvlies maar ruik gelukkig nog evengoed.groetjes nog.

FC339044....

55 jaar? otrivine?
    Zit daar ook ( Xylometazoline ) in..?
    Want dan kan het vaak geen kwaad toch.. als dat er niet in zit?!
    Ik gebruik wel Sinex Aloe.. daar zit het wel in,

krijg zere droge neus van.. maar gebruik normaal gewoon etos neusspray / druppels zn 16jaar maarr nog nooit een bloedneus gehad. Wel dat het niet meer werk goed.

Reuken doe ik ook.... maar ik zou wel willen weten wat dat voor spray is die Otrivine en of het nog goed werkt bij je?

heb verpakking bekeken,en inderdaad er zit xylometazoline in.helpt bij mij het best wat ik al die jaren gebruikt heb,wat ik ook lang genomen heb heette privine en was nog beter,maar dat is uit de markt genomen,ik weet niet warom.precize gegevens neusdruppels merk OTRIVINE anti rhinitis 1op1000 persent(hydraterende formule)hopelijk heb je hier iets aan.verder nog de groetjes

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik gebruik naast m'n Nasonex nu Kamillosan Ocean van MEDA > deze helpt de neusslijmvliezen weer vochtig te maken en vrijer te ademen! Gebruik 't nu een week en ben zéér tevreden!!
    Ingrediënten;
    -isotoon zeewater met natuurlijk zeezout,
    -gezuiverd water en
    -vloeibaar kamille-extract
    Verkrijgbaar bij apotheek (in België toch) , prijs; Rond 6,5€
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Agnes.

hebben ze Kamillosan Ocean van MEDA alleen in belgië...
    daar woon ik wel heeeeel ver vndaan..

Kan je die niet hier in NL krijgen bij de Apotheek?

FC339044....

Als jij het al zo lang gebruikt.. is dan de werking soms niet minder?
    Want bij is het zo.. op dit moment dat het de laaste maanden gwoon amper werk.. dus ik weet niet of dat wel verstandig is om dan die jij gebruik ook te gebruiken. Want gebruik ht de hele dag door .... Het zou mijn slijmvlies alleen maar meer beschadigen. Dat moet bij jou ook wel heel erg zijn. Opgezet enzo ?

het is wel zo,de werkingstijd verminderd,slijmvlies is er zeker niet beter van geworden,toch stagneert hetna lange tijd denk ik,ik krijg er toch niet meer last van.maar als men nooit door zijn neus kan ademen kies ik voor het minst erge van de 2 kwalen.groetjes

Oke.

Ja precies. en wat bedoel je met maar als men nooit door zijn neus kan ademen kies ik voor het minst erge van de 2 kwalen?

Ik heb nu wat Agnes schreef, Kamillosan Ocean van MEDA besteld.
    Die ga ik erbij gebruiken misschien gaat de neusspray dan weer wat beter helpen. Misschien ook iets voor jou. Thelpt ook met genezen van het slijmvlies las ik op internet.

met deze bedoelde ik dat lang neusdruppels gebruiken voor mij ook een kwaal is,maar ik verkies neusdruppels ,vind ik minder erg dan voordurend met een verstopte neus te lopen.wat Agnes schreef ga ik eens proberen,heeft zij ook nog gezegt dat het de neus ontstopt?...groetjes

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door Uk21 Bekijk Post
    Agnes.

hebben ze Kamillosan Ocean van MEDA alleen in belgië...
    daar woon ik wel heeeeel ver vndaan..

Kan je die niet hier in NL krijgen bij de Apotheek?
    Ik weet niet of deze in NL te verkrijgen is; ik denk van wel!
    Weet jij het al??
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door fc339044 Bekijk Post
    met deze bedoelde ik dat lang neusdruppels gebruiken voor mij ook een kwaal is,maar ik verkies neusdruppels ,vind ik minder erg dan voordurend met een verstopte neus te lopen.wat Agnes schreef ga ik eens proberen,heeft zij ook nog gezegt dat het de neus ontstopt?...groetjes
    Het ontstopt idd de neus... vrijer ademen .
    Ik gebruik het 4x per dag en s'morgens en s'avonds spray ik nasonex.

Ik heb het gekocht naar aanleiding van een domme fout van mezelf;
    Had de Kruidvat-neusspray gekocht (ingr; alcohol en nat zaken), dacht dat die geen kwaad kon.... miljaar ik heb zere sinussen,keel en neus gehad!!!!! Heb het één dag gebruikt en meteen in de vuilbak gekieperd!!
    De sprays van Otrivine en Vicks zijn helemaal uit den boze, die mag ik niet gebruiken.. ook de sinex aloë niet.

Dus die Kamillosan Ocean van apotheekster gekregen en voila; ik voel me weer goed (qua neus en sinussen toch )!
    Xx Ag

bedankt voor de informatie Agnes,ik ga dat spul deze week nog halen,als het ook goed is voor de slijmvliezen moet ik het minstens proberen.groetjes nog

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Heb er ook nog maar 's een artikeltje over geplaatst, wie weet kunnen we daar nog wat van leren .
    Klik op onderstaande link om het te lezen!

Sterkte iedereen!!

http://www.medicity.nl/showthread.php?p=55122#post55122

Ik heb de bijsluiter gelezen op internet... volgens daar wel.
    maar ik denk dat voor ons die werking er niet echt in zit omdat onze neus vaak alleen open kan gaan van xylometazoline.

Ik heb nog wel een neusspray hier namelijk Avamys...
    maar die gaat pas werken na 8weken... en dat weten ze niet echt zeker... nou dat luk me dus niet he.. 1 nacht met een dichte neus werkt bij mij al niet.
    Dus hoe jij het bekijk doe ik ook hoor.

Het helpt wel... om het minder te gebruiken dus niet de hele dag door.. laat hm maar ff 3 uur verstopt zitten ofzo... want als je even wacht dan werkt tie weer wat beter..Maar dat is voro me gevoel zo... Maar goed ik hoop dat mn neusspray binnen kom!
    Ik laat het je weten.

jaaa hij is trouwens in nederland verkrijgbaar agnes..
    Je kan hm over heel internet bestellen...!:P.. En die sites zijn ook nederlands. Dus misschien hebben ze hm ook wel gewoon bij de DA enzo

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Avamys deed niets bij mij ... kon weer terusstappen op nasonex!!

Hopelijk helpt 't bij jou wél!
    Sterkte Xx Ag

Ik gebruik nu 2 dagen Kamillosan Ocean..

En t helpt wel een beetje teen een droge neus. Het werkt ook een beetje met ontstoppen maar niet super goed ofzo. Maar t verzacht zeker me neus. Ik hoop dat het effect iets beter word. Maarrrr er is een werking.

aan UK21,na Uw bericht te hebben gelezen,denk ik niet dat ik met ka..oc...alleen verder kan en het mischien best gebruik als bijproduckt bij otrivine.bedankt voor de mail

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik gebruik de kamillosan ook samen met m'n nasonex ... doet prima z'n werk zo, maar door veel meer binnen te zitten (waardoor drogere lucht) merk ik wel dat ik voor het slapengaan een 10-tal minuten in de tuin moet zitten / rondlopen tot grote vreugde van m'n woefkes ... dan begin ik meteen te snotteren en 'vliegt' m'n neus open

weet iemand hoe het zit? Mijn zoontje wordt aan de neusamandelen geopereerd maar gebruikt al een hele poos neusspray. Mag hij wel geopereerd worden nu hij nog neusspray gebruikt?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Dat denk ik wel hoor... bel anders voor het zekerste naar de KNO-afdeling waar je zoontje geopereerd word, die gaan je zéker kunnen helpen!!

Succes en sterkte!!

Zo ik heb even bijna alle pagina's gelezen van dit topic...

Ik ben zelf ook een neusspray verslaafde... ik heb geen idee hoelang
    misschien een jaar of 5 ofzo...

ik gebruik altijd Xylometazoline, gewoon van mijn huis arts...
    er staat geen merknaampje op ofzo.. alleen dat woord...
    het probleem is dus dat ik dus geen andere soorten neusspray kan gebruiken
    bijv. die van A.vogel... ik las hier dat iemand dat aanraade omdat dat niet schadelijk is enzo.., super is dat, als t zou werken natuurlijk....

mijn neusspray was nu weer bijna op dus ik vroeg aan mijn vader der eentje mee te nemen ik zit nu op kot in gent en heb examens dus kan niet naar buiten,... anders verspil ik tijd aan andere dingen.. maar goed, hij kwam dus af met die van a.vogel...
    en om eerlijk te zijn.. t maakte het alleen maar erger... (mijn dichte neus dan he...)
    dus ik dacht ja ik ga t nog is proberen.. owh neej nog erger en nog erger... naja dus
    toen heb ik toch maar weer mijn laatste beetje Xylometazoline moeten pakken...

vrij kut, dat die andere dus niet werken... zoutoplossingen is t zelfde... homeopatische neusspray's zijn ook t zelde...

aan S M Flower,homeop....neusdruppels heb ik wat betreft neusopenmaken zelfde ervaring dan jij,maar op aanwijzen van Agnes574 (daarover mischien bij haar ook eens informeren)gebruik ik kamillosan ocean,dat ontstopt bij mij zeer weinig,wat het wel doet,ik had daarvoor last van droog soms bloedende slijmvliezen door gebruik otrivine wat super goed helpt maar bijverschijselen geeft zoals hieboven,maar met kam..ocean ben ik daar vanaf geraakt,hopenlijk hebt ge hier iets aan.groetjes nog.
    Laatst aangepast door Agnes574 : 17-03-11 om 16:02

dan ga k dat toch is opzoeken dat spul... ik hoop dat t dan als nog werkt
    xxxx

Beste mensen,
    Ik heb me door deze draad heengeworsteld en niet alles maar wel veel gelezen.
    Ook hier ellende en zelfs diep in mijn kop. Oorsuizen, hart horen kloppen in mijn oor. Zelfs een buisje.

Al verschillende keren willen afkicken en kwam met cortico neusdruppels alleen haakte ik af op , wat ik nogal schokkend en eng vond, een zak doek vol viezigheid.
    Klopt dit? krijg je korsten met ladingen bloed?
    En als je daarna snuit een zakdoek vol bloed en je neus voelt aan of dat die gezandstraald is?
    Hier lees ik niets over. Bloed en puskorsten. Sorry voor de vieze praat

heeft iemand dat ook gehad????

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Kamillosan Ocean van MEDA bevochtigt de neus en zorgt voor 'ontstopping'; ik ben er al een hele tijd zéér goed mee, al spray ik s'avonds nog Nasonex.

Ik heb ook vaak last van (bloed)korsten,bloed bij snot en bloedklonters in m'n neus; met de Kam.. Ocean is dat echter al stukken minder!!

Helaas is m'n neus vanbinnen gewoonweg 'kapot' en zal die nooit meer helemaal herstellen.
    Reuk is veel minder geworden heb ik al gemerkt, maar ach.. ik stoor me er niet aan!

aan hahahans,slijmvliezen beschadigd door neusdruppels otrivine,bloed bij snot bijna volledig gedaan,gebeurd nog heel zelden door gebruik te maken van kami..oce..1 maal smorgens+1maal savonds(is mij aangeraden van Agnes574,zou best bij haar ook eens informeren,hoe meer uitleg daarover hoe beter denk ik)groetjes nog

vraagje

ik gebruik ook allang neusspray.
    maar zodra ik daT dan weer heb gebruikt, dan begint het niezen, snotteren, loopneus, tranende ogen. dus het blijft een circel want zonder de spray lukt het ook niet, want dan heb ik zo weinig lucht. mijn vraag is dus..... dat niezen snotteren enz enz, komt dat dan door de neusspray???? bij voorbaat dank yolan

Joepie!! Ik zie dat ik alweer ruim een jaar geen druppels meer gebruik. Ik ben in die tussentijd wel verkouden geweest en neusdruppels gebruikt maar die heb ik na een paar dagen alweer aan de kant gezet.
    Groetjes Jojo76

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55
  3. Neusspray net begonnen
    By Clockw0rk Pirate in forum Algemeen