Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Smile Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Thanks puf.

The Wizard
    Guest

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ik heb eenzelfde probleem. Ook al weet ik dat langdurig gebruik van een neusspray schadelijk is, toch doe ik het omdat het voor mij opweegt tegen mijn dagelijkse, aanhoudende allergische klachten. Er is geen medicijn voor, slechts remmende geneesmiddelen. Mij zijn door de jaren heen al veel geneesmiddelen voorgeschreven door KNO artsen, maar de uitwerking ervan was steeds zeer beperkt. Het beste resultaat was een dof gevoel in de neus, niet een open neus, iets wat met de neusspray wel (en meteen) lukt. Dat is erg frustrerend. Overigens heb ik diverse neussprays uitgeprobeerd, maar er is er opmerkelijk genoeg precies 1 die voor mij echt werkt. Het is al eerder gepost in dit forum: waarom is er geen middel (in de vorm van een pil) dat hetzelfde effect geeft als een neusspray en bovendien aanhoudend gebruikt kan worden?

Ik heb eenzelfde probleem. Ook al weet ik dat langdurig gebruik van een neusspray schadelijk is, toch doe ik het omdat het voor mij opweegt tegen mijn dagelijkse, aanhoudende allergische klachten. Er is geen medicijn voor, slechts remmende geneesmiddelen. Mij zijn door de jaren heen al veel geneesmiddelen voorgeschreven door KNO artsen, maar de uitwerking ervan was steeds zeer beperkt. Het beste resultaat was een dof gevoel in de neus, niet een open neus, iets wat met de neusspray wel (en meteen) lukt. Dat is erg frustrerend. Overigens heb ik diverse neussprays uitgeprobeerd, maar er is er opmerkelijk genoeg precies 1 die voor mij echt werkt. Het is al eerder gepost in dit forum: waarom is er geen middel (in de vorm van een pil) dat hetzelfde effect geeft als een neusspray en bovendien aanhoudend gebruikt kan worden?

ananiem
    Guest

Bedankt voor jullie berichten. Kan al jaren niet meer zonder. Blij dat ik niet de enige ben. Neem al jullie tips ter harte. Sterkte!

@ ananiem, op medicity is ook nog een andere discussie gaande onder het onderwerp informatie gevraagd over neusdruppels. lees die berichten ook eens. wellicht heb je er wat aan. meld je ook aan als member dan blijf je op de hoogte over dit onderwerp.

Ik ben zo blij lotgenoten te hebben gevonden, ik begon al echt te denken dat ik een soort uitzondering was die aan de neusspray verslaafd is. Ik ben zelf al bijna 9 jaar verslaafd en wil er dolgraag van af.
    Ik weet maar al te goed dat ik m'n neus van binnen behoorlijk heb beschadigd. Dagelijks heb ik wel last van een bloedneus en dat kan nooit goed zijn... Ikzelf ben een aantal keer naar mijn huisarts geweest, maar hij scheen niet te begrijjpen dat ik er in m'n eentje niet van af kom.
    Ik heb wel een recept gekregen voor Nasonex en dit heeft me wel 1 keer geholpen om er voor een half jaar vanaf te zijn. Helaas ben ik toch weer gaan gebruiken.
    Nasonex hielp de eerste twee dagen niet en eigenlijk heb ik die twee dagen in paniek doorgebracht omdat ik geen lucht kreeg door m'n neus. (en ja ik kan dan wel ademen door m'n mond, maar geloof me dat werkt voor mij niet)
    De gedachte aan die momenten maakt dat ik eigenlijk het steeds weer voor me uitschuif om weer een poging te doen en ik wordt er gek van. Ik zeg dan telkens tegen mezelf dat ik de volgende keer wel zal stoppen wanneer ik niet zo'n verstopte neus heb...
    Vandaag heb ik weer opnieuw Nasonex aangevraagd en ik hoop dat ik het dit keer echt kan volhouden, maar het is zo vreselijk moeilijk! Maar ik blijf het proberen want ik wil er echt van af!

Groetjes

@ medeverslaafden
    even een terugval de boel zit potdicht, het is maar goed dat de apotheek dicht is. zou haast gaan inbreken voor otrivin. de flixonase net gebruikt maar dat helpt even niet. misschien gewenning ?

Prutserke
    Guest

Thumbs up Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Hallo alle "puffers"...
    Ik gebruik deze spray's al 35 jaar, zowat 5 keer per dag. Het blijft werken en ik kan het absoluut niet missen.
    Ik "puf" zowat overal en schaam me er absoluut niet voor, waarom zou ik.

hallo allemaal. al weer een tijdje niets laten weten maar nu zit ik toch weer klem. nu het weer lente wordt zit de boel weer potdicht. gebruik nog steeds
    geen otrivin maar wel de flixonase. alleen dat helpt steeds minder. nu het weer beter wordt en de zon meer gaat schijnen lijkt het wel of mijn allergiënsteeds heviger worden. met het gevolg dat mijn neus weer dicht gaat
    zitten. weet iemand wie die kno arts was die laats in kassa aan het woord was ? die dus zij dat je otrivin altijd kon gebruiken ? misschien toch eens naar de goede man toe. tenslotte geeft de otrivin wel de meeste verlichting,
    reacties zijn altijd welkom

Ik was zo blij dat ik zeker een maand niet meer gebruik had. Maar nu ineens merk ik ook nu het weer beter is geworden dat ik helaas weer naar de neusdruppels moet grijpen. Baal als een stekker. Probeer het wel te beperken tot voor het slapen gaan maar vanochtend zat het zo potdicht dat ik toch maar even ben gaan druppelen. Het is niet anders.

jeebee
    Guest

hoi, ik heb dezelfde problemen als jullie, ik gebruik in afwisselende periodes van weken wel en maanden niet. een 3 jaar terug 1mg/ml maar de laatste tijden 0,5mg/ml, als ik na twee weken dagelijks gebruik (2x1 puff p/dag) stop, slaat in een keer mijn neus dicht. ik heb zelf de scoop in mijn neus geduwd en constateerde opgezwolle klieren. Om te kunnen "afkicken" verdun ik eerst de 0,5mg/ml voor de helft met steriel water. vervolgens puff ik 3x daags bij met zout water.de week erop alleen zout water. Na verloop verdwijnt de zwelling en ben ik ervan af. Echter bij de eerste stofzuigaktie, autokachel heet of verkoudheid zit ik weer dicht voor weken.

mijn vraag , aangezien ik niet naar de huisarts durf, ik weet dat xylometazoline op een doping lijst staat ivm. het bevorderen van de zuurstof toevoer. en dat sporters( oa schaatsers) daar een ander foefje op hebben gevonden in de vorm van een hulpstukje op de neus , die de klier opzij duwd en zo toevoer van zuurstof bevorderd.

zou zo'n ding kunnen helpen bij een goede nachtrust? Weet iemand hier iets meer over?

jeebee.

ex verslaafde
    Guest

Ik ben ook jaren verslaaft geweest aan de neusspray, al die verhalen ik
    heb alles ook zo meegemaakt,zo herkenbaar dat ik er gewoon bang van werd
    maar ook best blij dat ik niet de enige DOMKOP was.
    Maar mensen ik ben er af. Het was heel moeilijk maar ik ben in een keer
    gestopt terwijl ik toch echt twee tot drie flesjes per week gebruikte 6 jaar lang. En ik voel me echt een stuk beter minder moe en niet meer steeds aan die flesjes denken "heb ik nog genoeg voor de komende dagen".

Citaat Origineel gepost door jeebee
    mijn vraag , aangezien ik niet naar de huisarts durf, ik weet dat xylometazoline op een doping lijst staat ivm. het bevorderen van de zuurstof toevoer. en dat sporters( oa schaatsers) daar een ander foefje op hebben gevonden in de vorm van een hulpstukje op de neus , die de klier opzij duwd en zo toevoer van zuurstof bevorderd.

zou zo'n ding kunnen helpen bij een goede nachtrust? Weet iemand hier iets meer over?

jeebee.
    Waarom durf je niet naar de huisarts? het gaat maar om je neus toch?
    Ik weet dat sommige hulpstukjes voor op de neus het snurken kunnen verminderen. Snurk je erg?

Als je gewoon problemen hebt met slapen, kijk dan eens naar je eetpatroon, je dag- nachtritme, medicatiegebruik etc.

millike
    Guest

hallo iedereen,ben ook een neusspray verslaafde ,allez nu toch weer.ben er nu 44.en weet uit ervaring dat het niet zo eenvoudig is om er van af te komen.ben ermee begonnen toen ik 16jaar was omdat ik toen in confektie bedrijf werkte met veel stof.ben dan ook wel heel veel in behandeling geweest bij de neus keel arts .wel 10x hebben ze onder plaatselijke verdoving een beetje weggebrand van binnen in mijn neus met als gevolg dat het steeds terug groeide.in die korte keren was ik er wel vanaf.toen ik 32jaar was heb ik me laten opereren aan bijde kanten (weet niet meer juist wat ze toen hebben gedaan,denk de slijmvliezen verkleind en tussenschot rechtgezet)was wel een heel vervelende operatie maar met succes.sindsdien heb ik nog alleen last van mijn neus bij verkoudheden en nu op dat moment van het jaar .hooikoorst.ik kan het nu ook niet laten van neusspray (rinospray)te gebruiken.maar weet uit ervaring dat er ooit weer een gemakkelijk moment komt dat ik zal kunnen stoppen(door operatie natuurlijk)dus aan allen die spray gebruiken weet ik dat er daar zeker geen schaamte aan te pas komt;de eene neus is de andere niet.

Harry van B
    Guest

Dag Mede verslaafde,
    Ik ben zelf geschokken om hoeveel mensen het gaat die verslaaft zijn aan neusspray.
    Ben zelf al 25 jaar verslaaft hier aan en ben eindelijk naar de dokter geweest hiervoor.
    Ik heb de dokter ook gevraagd of ik naar de KNO arts kon,waarop hij eerst zij dat het beter is om gewoon te stoppen maar dat valt zeker niet mee heb ik gezegt.
    ik heb toch een verwijzing gekregen voor de KNO arts,ben er geweest en hij zij ook dat het beter is om zo te stoppen.
    Ben wel onderzocht door de KNO Arts en mijn neusschotje stond scheef waardoor ik door een neusgat minder lucht krijg.
    Nu krijg ik een operatie om dit te verhelpen en hopelijk kom ik dan ook van de neusspray af.
    Maar is het dan niet zo dat de Fabriekant hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld,en deze producten van de markt worden gehaald.

Beste mensen,

ik ben ook een jaar of twee verslaafd geweest aan neusspray,
    ben naar de huisarts geweest en hij heeft me ook nasonex voorgeschreven,
    ben er helemaal vanaf!!!

groeten brenda

Ik gebruik nu een week nasonex daarvoor verslaafd aan Otrivine en Xylomethozoline.
    Op het moment kan ik nu al een dagje overslaan en beperk mijn gebruik tot max. 1 maal per dag meestal voor ik ga slapen.
    Ik moet wel zeggen dat mijn neus niet zo open is al met Otrivine of Xylomethazoline maar het is best te doen.
    Bedankt voor de tip van Nasonex te proberen.

mvg Xavier (Belgie)

Harry van B
    Guest

Dag Brenda,
    Ik begrijp dat je met Nasonex er bent van af gekomen na twee jaar,ben blij dat het je gelukt is om er mee te stoppen.
    Ik zal het nog eens na vragen bij mijn huisarts of appotheek,hopelijk kan ik er dan vanaf komen na 25 jaar.
    Ik ben wel geadviseert door de KNO Arts om aan mijn neus te laten opereren omdat mijn neuschotje niet recht staat en daardoor aan een kant van mijn neus niet voldoende lucht naar binnen krijg,dit is best mogelijk zodat je eerder geneigt ben om naar de neusspray te grijpen.
    Hopelijk ben ik en ook anderen er snel vanaf,bedankt voor je informatie Brenda.

michel
    Guest

Ik heb last van neuspoliepen en die moeten er uit zegt de kno arts. Zo simpel als t maar kan maar zo simpel is t voor mij niet. Ben als de dood voor een operatie dus die optie gaat ff niet door. Nu kan je ook alleen de poliepen in je neus laten verwijderen via plaatselijke verdoving. Maar ook hier zie ik al als een berg tegenop.

Op dit moment zit mijn neus alweer 1 week pot en pot dicht. De flixonase helpt allang niet meer en zelfs als ik stoom (10 of 20 min) er komt nog geen druppeltje snot(klinkt lekker i know) vrij. De enige manier om weer ff een paar uur lucht te hebben(vooral snachts) is neusspray via de drogist waar ook zo lekker op vermeldt staat dat je die maar 1 week mag gebruiken.
    Om eerlijk te zijn ben ik dit jaar pas begonnen met neusspray die schadelijk zou zijn en zometeen krijg ik mijn 2de flesje in 2 weken. Dus eigenlijk overtreed ik nu die zgn. wet dat je dat spul niet langer dan 1 week mag gebruiken. Krijg tevens weer een antibiotica kuurtje dus ik hoop dak aan t eind van de week weer normaal terug kan naar mijn flixonase.
    Denk wel dak bij de volgende vast zitten neus periode(zal wel weer ergens in juni zijn) dak toch maar weer naar de kno arts ga en mss de optie onder plaatselijke verdoving de poliepen in mij neus laten weg halen ga kiezen. Als t goed is heb ik dan minstens weer voor een paar maand normaal lucht.
    Mochten ze vrij snel terug komen(terug komen doen ze sowieso zelfs als je de grote operatie laat uitvoeren) dan begin ik weer met neusspray en zie dan wel weer verder.

Maar goed vergeleken met sommigen hier ben ik nog een groentje op t gebied van neusspay maar als je zovaak per jaar met een verstopte neus zit en dan nachten lang niet slaapt dan kan je de beschrijving die er bij zit gestolen worden en spuit je je neus echt wel vol met die troep.

michel.

ex-otrivinist
    Guest

Hallo allemaal,

Koop eens een neushaar trimmertje en snoei je neus eens goed, voor mij heeft dit gewerkt.

Ik was 10 jaar lang otrivinist en heb zo'n beetje alles geprobeerd maar niks hielp totdat ik toevallig een neushaar trimmertje kocht en ineens veel minder klachten had. Na een week of 4/5 kreeg ik weer klachten en heb toen snel mijn trimmertje maar weer eens gestart en mijn neus gesnoeid. Wederom verminderde de klachten aanzienlijk!
    Ik ben er van overtuigd dat de neusharen mijn klachten veroorzaakte.

Ik heb de babyliss neus en oortrimmer E600 XE (ca €10.-).

Veel succes ermee,
    een ex-otrivinist.

xena
    Guest

Ben al acht jaar verslaafd aan de neusspray.hoor alleen niemand er over wat het doet met je hoofd.
    Want ik heb in het zieken huis gelegen met vage klachten en twee maal toe flauwvallen.En het ziekenhuis begon erover omdat ik naast mijn bed de neusspray had staan.Hun beweren dat de klachten druk op mijn hoofd vreselijke suis in mijn oor slecht zicht afentoe..
    er soms niet bij zijn of flauwvallen..
    Je terug kan halen op lange gebruik van neusspray.Wat denken jullie,want ik betwijvel het.verdere onderzoeken waren goed.

au3
    Guest

hallo allemaal,
    ik ben ook aan de spray, ja helaas.
    kan er ook niet van af komen, eerst dacht ik ik ben gewoon erg
    lang verkouden, maar dit duurde wel erg lang.
    naar de dokter dan maar en ik heb dus een groniche verkoudheid, oke dan
    ik gebruik alleen voor het slapen gaan 1 pufje in ieder neus gat en ik heb altijd die voor kids van af 2 jaar,maar goed ik kreeg eerst een keur tegen
    voorhoofdholte ontsteking, daar na een spray dat heet budosiiene of zo iets dit moet ik 2 keer daags doen, maar het helpt tot nu toe nog geen zier.
    nasonex ken ik ook, en het helpt mij ook niet, savonds gaat die neus weer dicht zitten. hebben jullie dat ook of de hele dag door.
    nou suc6 allemaal

Op dit moment is er een nieuw product op de markt, alleen verkrijgbaar via internet. Kijk op www.airmax.nu
    Dit is een hulpmiddeltje dat je in de neus stopt. Het houdt je neusvleugels open waardoor je makkelijker lucht/zuurstof binnenkrijgt.
    Als ik verkouden ben, kan ik niet slapen zonder neusdruppels te gebruiken.
    Door dit hulpmiddeltje te gebruiken, heb ik geen neusdruppels nodig om in slaap te komen.
    Succes!!

Gast1
    Guest

ik ben ook verslaafd aan Otrivin

Beste mensen,

Schokkend om jullie reacties te lezen. Wat mij opvalt: Iedereen praat over een "verslaving" na gebruik in jaren. Echter, ik gebruik het pas dagelijks sinds enkele weken (5) en reeds nu heb ik dezelfde problemen zoals beschreven in dit topic! Ik ken de stof xylometozaline al wel enkele jaren en gebruikte het wel eens, maar nooit problemen gehad. Soms heb ik het nodig ivm duiken en/of vliegen, maar daar zitten dan altijd flinke periodes tussen. Ik ben het geheel eens met enkelen die uitleggen dat het geen verslaving is. Er is al uitgelegd dat het neusslijmvlies telkens weer opzet na de uitwerking van de stof. Doordat je je dan beroerd voelt, niet kunnen ademen door de neus, vacuum etc. etc. neem je dan weer 2x pssst, pssst voor beide neusgaten. Verder las ik een reactie over Nasonex. Ik ken dat spul, heb 't ook voorgeschreven gehad ivm mijn allergieën en hooikoorts, maar was het spul vergeten. Ik herinner mij ook dat ik daar heel goede ervaringen mee had en ga het dus gelijk weer (op recept) halen. Er zit geen xylo in, precies de stof die zo averechts werkt na te lang gebruik. Verder wil ik nog even kwijt dat ik er sinds 2 weken (pas) behoorlijk mee bezig ben. Stomen helpt niet, onschuldige zoutoplossingen helpen niet, Vicks inhalers helpen niet, neus vastknijpen en zeer snel heen en weer bewegen helpt niet, alleen dat gevaarlijke xylo geeft een paar uren (6) lucht. Dat van die ene neusgat per keer vind ik ook een hele goede tip. Ik ga dat doen met die Nasonex. Wordt dus vervolgd ...

Mvg. Raymond

@allemaal, hoe is het met de verslaving. ben er eigenlijk helemaal vanaf. soms door pollen of huismijt slaat de boel nog wel eens dicht. als het heel slecht gaat gebruik ik een nasule flixonase en dan kan ik er weer even tegen. Ik haal bewust geen neusdruppels meer, je kan dan ook niet in de verleiding komen.

Amanthis
    Guest

Wauw, ik had niet verwacht dat er meer mensen met dit probleem zaten......ik heb altijd moeilijkheden gehad met ademhalen door mijn neus en ben hiervoor bij de dokter geweest en deze gaf mij toen een spray waar ik heel allergisch om reageerde(volgens de dokter niet waar) en sinds een klein jaar gebruik ik continu vicks-neusspray......verslaafd wil ik het niet noemen....ik kan niet ademen zonder spray(dat dit natuurlijk vele malen erger is geworden door het continu gebruik van de neusspray snap ik wel) of misschien is het wel een verslaving maar dan vind ik het toch niet te vergelijken met anderen verslavingen.

Ik zal zeker die tip van Hans eens gebruiken.

@Amanthis lees net je reactie. ben je bij je huisarts onder behandeling of loop je bij een kno-arts. zelf heb ik veel baat gehad bij de flixonase die ik van de kno-arts gekregen had. de nasonex had bij mij geen effect. vraag je
    huisarts een verwijzing naar de kno-arts als je al heel lang met dit probleem loopt.

Amanthis
    Guest

Het blijkt dat mijn neusschotje goed schreef staat waardoor er een stuk minder lucht binnenkomt en toen werd er gezegd dat dit te verhelpen was met een operatie maar dat de kans dat het misging heel groot was.

Ik heb toen een spray geprobeerd maar die werkte averechts, ik werd er echt heel ziek van(ik weet niet meer hoe deze heette)

Zoals toegezegd zou er nog een vervolg komen, dus hierbij: Ik ben er inmiddels helemaal vanaf! Ik schat ongeveer 1 maand na posten van mijn eerste reactie. Ik ben resoluut in 1x gestopt met die xylometazaline troep. Kostte me wel heel, heel veel moeite, want ik had dagen lang veel last van mijn volledig dichte neus. Tegelijkertijd ben ik begonnen met het 2x daags sprayen van Nasonex, afbouwend naar 1x daags 's morgens. Daarbij gebruik ik dagelijks (ook momenteel afgebouwd naar paar keer per week, alleen als het nodig is, is verkoudheidsverschijnselen of een toenemende toestand van dichte neus) Xyzal. Dure tabletten van circa € 1,00 per stuk (!) die ik op doktersrecept heb gekregen, evenals de Nasonex. Bij mij helpt het echt en ik heb al wekenlang een volledig "open" KNO-systeem! Succes allemaal.

Unhappy Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

ik gebruik nu 6 jaar lang al neusspray maar ik heb mezelf nooit onder verslaafd geplaatst zo zag ik het ook niet maar door deze site ben ik met mijn neus op de feiten gedrukt OOK IK BEN VERSLAAFD aan dit rotspul elke keer weer als je weg gaat heb ik mijn tssssss tsssssss wel mee of heb ik nog wel genoeg ff bij de winkel aan nieuwe kopen voor de zekerheid ik weet niet of ik wel genoeg heb voor het weekend bah bah bah wat kun je er toch zat van zijn maar ik heb geen idee hoe ik er van af moet komen echt goeie ideeen zijn er niet voor

kijk ook eens bij dit topic:http://www.medicity.nl/showthread.php?t=379

tips en ideeën genoeg, maar het is net als bij stoppen met roken, je moet het zelf doen. de hark van een kno-arts die ik had was duidelijk: je bent gewoon verslaafd en als je zo door gaat hou je geen slijmvlies meer over. Met de partij flixonase die ik meekreeg moest ik maar afkicken. dat is dus gelukt, maar je moet ook wel die knop in je hoofd omzetten. en ja ik heb nog steeds vaak een verstopte neus
    vooral van pollen huismijt enz. moet er altijd op bedacht zijn om niet in het oude patroon te vervallen. sucses ermee.

ik ben niet verslaafd aan neuspray, wel heb ik bijna altijd een verstopte neus! ik adem bijna altijd door mijn mond. neuspay hebben voor mij nooit gewerkt

Citaat Origineel gepost door david Bekijk Post
    ik ben niet verslaafd aan neuspray, wel heb ik bijna altijd een verstopte neus! ik adem bijna altijd door mijn mond. neuspay hebben voor mij nooit gewerkt
    mooi! niet aan beginnen, het is net als met roken als je er aan veslaafd ben dan kom je er haast niet van af. maar als je altijd een verstopte neus hebt dan zou ik toch eens naar een kno-arts gaan. er zijn meer medicijnen en mogelijkheden. constant door je mond ademen lijk mij geen pretje. vraag wel in je omgeving naar een arts waar men prettige/goede ervaringen mee heeft.

Citaat Origineel gepost door otrivinjunk Bekijk Post
    mooi! niet aan beginnen, het is net als met roken als je er aan veslaafd ben dan kom je er haast niet van af. maar als je altijd een verstopte neus hebt dan zou ik toch eens naar een kno-arts gaan. er zijn meer medicijnen en mogelijkheden. constant door je mond ademen lijk mij geen pretje. vraag wel in je omgeving naar een arts waar men prettige/goede ervaringen mee heeft.
    Ik ga er toch aan beginnen...

ik heb een piep in m'n oren, ik hoop dat het over gaat, de huisarts heeft het over vocht achter m'n trommelvliezen. en heeft mij dus een antibiotica kuur meegegeven + neusspray.

ik hoop dat ik geen tinnitus heb

Citaat Origineel gepost door david Bekijk Post
    Ik ga er toch aan beginnen...

ik heb een piep in m'n oren, ik hoop dat het over gaat, de huisarts heeft het over vocht achter m'n trommelvliezen. en heeft mij dus een antibiotica kuur meegegeven + neusspray.

ik hoop dat ik geen tinnitus heb
    kijk eens op deze site:
    http://www.nvvs.nl/index.php?redir=tinnitus
    welke neuspray heb je eigenlijk meegekregen?

ja heb ik al gedaan, daarom zij ik ook al, ik hoop niet dat ik tinnitus heb. Dan is het enige antwoord namelijk "Leer er maar mee leven"

zo'n piep wordt je aardig gestoort van vooral snachts echt een hell, ik wordt om het uur wakker zelf met een radio aan.

dus hopen dat het wegtrekt na behandeling van de doktor

als je s'nachts veel wakker wordt door klachten is inderdaad slopend. weet er inmiddels alles van. Nu mijn verslaving zo goed als over is en de boel aardig open blijft heb ik weer andere problemen waardoor ik er vaak uit moet. zo'n piep zou ik niet weten, mijn gehoor is al jaren slecht. als kind zijn mijn trommelvliezen hersteld, door de jaren heen zijn die hierdoor stugger geworden met als gevolg ernstig gehoorverlies in met name hoge tonen.
    sucses met de behandeling, let er wel op dat medicijngebruik niet verslavend wordt.

Gelukkig heeft het wel geholpen ik ben bijna geheel van die piep verlost! en dat was echt een hel geloof mij. Ik moet nu wel die neusspray blijven gebruiken, ik heb 'beclometason nevel'. Ik weet niet wat de gevolgen ervan zijn op de lange termijn maar alles is beter (wat betreft m'n neus) dan die piep. Heb trouwens na dat spul wel m'n eerste bloedneus gehad sinds m'n geboorte

fijn om te lezen dat het goed helpt. neem aan dat je verstopte neus ook minder is en dat je vrij door je neus kan ademen. de hele dag door je mond ademen lijkt me geen pretje.

Citaat Origineel gepost door otrivinjunk Bekijk Post
    fijn om te lezen dat het goed helpt. neem aan dat je verstopte neus ook minder is en dat je vrij door je neus kan ademen. de hele dag door je mond ademen lijkt me geen pretje.
    ik adem nu inderdaad gewoon vrij door m'n neus (als ik rustig adem haal tenminste) toch had ik er eigenlijk nooit last van om door me mond te ademen, ik moest ook erg m'n best doen om door me neus te ademen zelf al was die gewoon open, het is maar net waar je aan bent gewend denk ik.

Hoe kom je eigenlijk verslaafd aan neusspray? Ik ben wel eens verkouden geweest en dat ik neusspary gebruikte om door m'n neus te kunnen ademen. Maar zodra ik merkte dat mijn neus weer vrij was had ik geen neiging meer om het te gebruiken. Daarom begrijp ik het niet heel erg. Als je verslaafd bent, heb je dan altijd een vertopte neus waardoor je het gevoel hebt dat je moet sprayen?

de kno arts heeft het mij indertijd wel uitgelegd. het komt er in het kort op neer dat als je neusspray gebruikt je slijmvlies enigzins beschadigd wordt zodat je weer lucht krijgt. maar het slijmvlies went er snel aan dus moet je steeds vaker sprayen. en voor dat je het weet kan je niet zonder meer. omdat je altijd het gevoel hebt dat je neus dicht zit ga je steeds meer gebruiken. op dit moment ben ik er bijna 1 jaar vanaf. maar het is wel moeilijk. eind september heb ik een stevige verkoudheid opgelopen (in een ziekenhuis notabene) en de boel zit al weer weken verstopt. voornamelijk s'nachts. het wordt weer steeds verleidelijker om naar de otrivin te grijpen.

Dus als ik het goed begrijp helpt neusspray voor even en dan moet je er snel vanaf voordat je het elke dag gaat gebruiken? Want op den duur lijkt het voor even te helpen en dan raakt je neus weer verstopt en moet je het weer sprayen en zo gaat het maar door. Wat trikkie om dan neusspray te gebruiken.

helemaal juist. bij de apotheek zeggen ze meestal dat je het maar een week mag gebruiken. vooral als je vaste klant bent. dan zei ik gewoon dat mijn huisarts ervan af wist en dat die het goed vond. ben dus nooit het hele dorp doorgefietst voor de otrivin. maar de kno arts waar ik tenslotte kwam, vertelde gewoon dat ik een junk was en dat afkicken de enige oplossing was. stoppen met roken is makkelijker. ben er dankzij de flixonase wel vanaf maar heb nog regelmatig een verstopte neus. en dan wordt de verleiding toch weer groot

Dat wist ik nog niet, maar idd heeft een bepalde effect

nou ,ik zal ook even een duit in het zakje doen.
    Ik gebruik deze troep al zo'n 20 jaar denk ik en ben met tussenpozen er van af geweest.
    maar nooit voor lang.
    Ik weet ook nog hoe het begon ; met een zware verkoudheid waarbij echt donkere dikke brokken slijm (het leek wel rubber) uit mijn neus kwam.
    Het wilde ook niet over gaan en ik liep s'nachts buiten omdat ik dan meer lucht had als dat ik in mijn bed lag.
    Hier zie je dus al dat een mens ALLES doet om maar lucht te kunnen halen.
    In de ergste periode gebruikte ik een heel flesje otrivin per week.
    Ben later overgestapt op de kinder uitvoering die een halvering van de dosering heeft.
    En puf nu nog maar in 1 gat voor het slapen gaan en gebruik overdag 1 x rhinocort om de slijmvliezen tot rust te brengen.
    Ik ben écht van mening dat we hier zo'n vervuilde lucht hebben dat dat de oorzaak is van alle luchtweg ellende.
    Mijn slijmvlies is volgens mij al zo beschadigd dat het niet meer functioneerd als bacteriën-filter.
    Ik heb namelijk steeds meer last van verkoudheid.
    Ook heb ik een dik en rauw gevoel in mijn keel aan de kant waar ik spray.
    Die troep loopt natuurlijk als je op je rug ligt je keel in en daar doet het ook wat lijkt me , al hoor ik hier niemand daarover.
    Als ze mij de optie bieden om het slijmvlies weg te branden waardoor je niets meer zou ruiken maar wel normaal adem zou kunnen halen en dus goed zou kunnen slapen ,dan doe ik dat meteen.
    Dit is ook niks.

Ik gebruik ook al tig jaren maar ik ben bijna nooit verkouden, alleen maar een verstopte neus vooral als het binnen erg warm is en ik veel moet zitten, bij bv een vergadering of zo.

Wat een gedoe met die neusspray.
    Ik gebruik Flixonase nu 3 jaar, 2x per dag, en nu in deze tijd van vocht en kou ook nog Sinus buster ter voorkoming van bijholteontsteking.
    Die Sinus buster is gebaseerd op rode pepers, lekker fel, en het giert zowaar tot boven in je hoofd, maar goed, HET HELPT.
    ( alleen het is niet hier in NL te koop, ik bestel het vanuit DL.alszijnde pepperspray)
    De gevolgen zijn voor mij, ben gewoon tevreden met mijn neusspray's.
    Zonder kan ik gewoon niet, anders zou ik gemiddeld 4x per jaar ong. 2 weken me ziek moeten melden.

juist vanochtend maar weer eens bij de huisarts langs geweest. de boel zit al wer weken verstopt. nog niet aan de otrivin gezeten maar wel de flixonase die op dit moment voor geen meter helpt. omdat mijn huisarts geen fan van flixonase is maar weer aan de nasonex ?? we wachten maar af en anders in januari maar weer eens langs de kno-arts.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55
  3. Neusspray net begonnen
    By Clockw0rk Pirate in forum Algemeen