Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 101 tot 150 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Premium + Account

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ik had bijholtontsteking omdat ik erg verkouden was. Ik gebruik nooit neusspray, maar po-ho druppels. Dat werk anders altijd goed, maar nu dus niet. Van de dokter moest ik neusspray gebruiken. Nu een week later en ik heb nog steeds gele snot. De onsteking is wel weg geloof ik. Als ik jullie verhalen zo lees ben ik bang om verslaafd te raken aan neusspray.

wat zijn po-ho druppels en waar haal je die ?

Hallo Allemaal

Ik kwam gisteren bij toeval hier.
    Ik ben ook een Neusdruppel gebruiker.
    Ik doe dit ongeveer al vanaf mijn 15e, ik ben nu 23.
    Het begon toen ik verkouden werd en iemand mij op de neusdruppels wees.
    Je zou makkelijker ademen en je was even niet meer verkouden.
    Ik gebruikte het veel te lang, tot gevolg dat mijn neus steeds verstopt ging zitten door de druppels.
    ik gebruik neusdruppels van de Apotheker die met Zylometazoline.
    Ik ben er al eens mee gestopt, wat een rot week was dat zeg!
    Niet kunnen slapen, niet goed kunnen ademen, hoofdpijn, ik werd gek!
    Naar lang doorzetten kwam mijn neus weer vrij.
    eerst 1 neusgat toen de andere.
    ik ben er toen een half jaar vanaf geweest, totdat ik weer een
    gewone verkoudheid kreeg.
    Het was op dat moment zo verleidelijk om de druppels te gebruiken,
    en ik dacht als ik het niet langer dan 5 dagen gebruik zoals er op de bijsluiter staat kan er weinig gebeuren.
    Nou dat had ik even fout!
    Ik verviel weer gewoon in mijn patroon.
    Het nare vind ik dat als je nu verkouden bent de druppels niet eens meer werken.
    Dus dan zit nog alles pot dicht.
    Ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
    Ik dacht dat ik een uitzondering was.
    Het is fijn dat er mensen hier zijn die echt met tips komen.
    Zo kan ik het eens proberen.

hallo storm, welkom bij de club. lees ook mijn reactie in het
    onderwerp. informatie gevraagd over neudruppels. wellicht staat er in dat onderwerp ook nuttige informatie voor je.

ja ik heb alles al gelezen.
    er zitten echt goede tips bij.
    Ik ga op dit moment verkouden het nieuwe jaar in.
    Best wel vervelend als je nog van alles van plan bent vanavond en je nu al erg moe bent door de verkoudheid.
    druppelen werkt nu niet omdat ik het al zo lang gebruik.
    dus dat word geen mensen kussen om een gelukkig nieuwjaar te wensen, dan maar een hand haha.
    Lieve mensen die op dit forum zitten alvast een gelukkig nieuwjaar!
    En een ademvrij 2007!

Groetjes Storm

Smile Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

hierbij mijn verhaal over verstopte neuzen.
    Ik heb al heel langneuspray gebruikt, lang niet altijd, maar in de slechte seizoenen, soms 1-2 maanden achtereen. En inderdaad had je het gevoel dat het alleen maar erger werd, dat je niet meer zonder Otrivin kon. In zo'n periode was geen leven zonder Otrivin voor te stellen. Dit heeft minstens 20 jaar geduurd, totdat ik in 2001 een bijholte ontsteking kreeg (als gevolg van een longontsteking). Ben in die tijd bij de spe******t geweest en allerlei test ondergaan en middeltjes geprobeerd waar mijn neus van open ging en open bleef. Niets hielp. Op een röntgenfoto was te zien dat een bijholte (naast de neus) 'half' gevuld was. Tevens had de KNO arts gezien dat ik poliepen had.
    Hij stelde voor te gaan opereren, poliepen weghalen, doorgangen wijder maken en holte leegzuigen of schoonspoelen, etc.; dit alles onder algehele narcose.
    Ik kwam na de operatie bij (febr. 2002), had totaal geen pijn, ook erna niet, viel allemaal reuze mee, paar dagen in het ziekenhuis geweest. Neus thuis telkens schoon moeten spoelen, etc. Nu komt het mooie.
    Ik was bijzonder blij omdat ik na het herstel zo makkelijk kon ademhalen, dat kon je nauwelijks voorstellen. Zelfs bij een verkoudheidje, het liep allemaal zo uit mijn neus zonder dat het verstopt raakte. Een overweldigend gevoel!
    Nu vier jaar later heb ik waarschijnlijk een lichte voorhoofdholte ontsteking. Tot nu geen neusdruppels gebruikt, tot eergisteren. Ik had er grote moeite mee het te gerbruiken. Tot nu hoogstens 2-3 keer per dag vandaag 1x. Hopenlijk ben ik aan het afbouwen.
    Wat ik eigenlijk wil zeggen, is hoe zit het bij jezelf? In de zaal lag nog een persoon die voor de tweede keer werd geopereerd aan zijn poliepen. Ik denk dat ze bij mij ook weer iets zijn aangegroeid. Ik wil dit laten controleren en indien nodig laat ik ze weer weghalen. Ik heb het er met gemak weer voor over. Uiterst vervelend die poliepen. Maar ook een scheef tussenschot kan zorgen dat je niet makkelijk adem haalt, of dat je neus sneller verstopt. Ik ben er voor als nog goed mee geholpen. Ga bij twijvel naar je huisarts en sluit deze oorzaak uit.
    Laatst aangepast door Arno : 05-01-07 om 00:44 Reden: woordje vergeten

bij mijn eerste bezoek aan de kno-arts warem geen afwijkingen te zien zoals een scheef tussenschot of poliepen. wel een ervaring om de binnenkant van je neus op tv te zien. wel was het slijmvlies door langdurig otrivin gebruik opgezet, ontstoken en aangetast. als ik met otrivin door zou gaan was de kans groot dat er helemaal niets van overbleef. dus over op andere medicijnen (flixonase) en een forse waarschuwing dat het bij direct stoppen nog wel een jaar kon duren voordat het slijmvlies weer hersteld zou zijn. Nu ben ik een jaar verder en gaat het redelijk. wel blijf ik ups en downs houden.

Is er bij jullie trouwens ook iets bekend over dat je slechter kan gaan zien door de neusdruppels?
    Dat je veel aan het staren bent.
    Ik heb soms echt moeite om lang iets scherp te zien.
    ik ben al eens naar de opticien geweest en die zegt dat ik een kleine afwijking heb in mijn zicht, maar dat het niet genoeg is voor een bril.
    Tenzij ik veel hoofdpijn zou hebben, maar dat komt niet vaak voor.
    zou dat door de neusdruppels kunnen komen?

Ben inmiddels naar de huisarts geweest; bleek geen poliepen te hebben. Deze orzaak valt dus af. Ben nu aan het stomen met Vicks. Lijkt enigszins te helpen.
    Otrivinkjunk, kun je iets vertellen over over jouw 'ups', wat zijn de methoden / middeltjes die bij jouw het best werken of is het vooral flixonase dat het moet doen? Speelt allergie een rol? Ik denk dat als je af en toe een verstopte neus hebt, dat dan allergie een niet zo grote rol speelt.

Talking Re: Zichtvermogen en 'cocktails'

Storm,
    toevallig vandaag een spray (gewone) neusdruppels gekocht bij de Etos van een 0,5 mg/ml xylometaxoline, om af te bouwen. (Hopenlijk hoef ik het helemaal niet te gebruiken, maar voor de zekerheid toch in huis willen hebben.) In de bijsluiter staat inderdaad dat het gezichtsvermogen kan worden aangetast, maar dat verdwijnt weer als je er mee stopt.

Nog iets anders. Ik probeer dus toch met alle geweld het gebruik van xylometaxoline te vermijden. Dit is vandaag perfect gelukt. Ik had al verschillende flesjes gekocht, vnl. homeopatische (o.a. Cinuforce met menthol van A.Vogel) en een zoutoplossing. Ik doseer ruim, 2 psssst per neusgat, 5-6x/dag. Ook enkele keren gestoomt met Vicks Vaporub (1/2 theelepeltje) en 3 x daags Cinuforce en Cinnabaris tabletten van A.Vogel. Die tabletten had ik al een keer eerder gebruikt en had daar redelijke ervaring mee. Het ziet er naar uit dat ik niet verder hoef te experimenteren.

Ik heb een voorhoofdsholte ontsteking die aan het afnemen is. Stond vanmorgen op met hoofdpijn, toch een neusgat open. Eigenlijk alleen die cocktail gebruikt, waarna tot mijn verbazing mijn hele neus open ging. De hoofdpijn verdween daarna. Voor de rest van dag geen hoofdpijn meer gehad en nagenoeg de hele dag een open neus. Wel telkens op tijd preventief die cocktails gebruikt. Ben er zeer tevreden over. Als het zo doorgaat moet ik er in een paar dagen vanaf zijn.

Oproep:
    Zijn er meer gebruikers die experimenteren met cocktails?
    Ik hoor graag jullie ervaring.

AROMAR
    Guest

Standaard Re: Zichtvermogen en 'cocktails'

Hoi allemaal,
    ik heb alle verhalen hierboven gelezen, (ben aroma- en Bach bloesemtherapeute) en denk dat ik voor degenen die het willen proberen een mengsel kan samenstellen van etherische oliën die je kunt inhaleren, om wel het effect te verkrijgen van verlichting en opluchting in je hoofd, maar dat de slijmvliezen gespaard blijven en het geen verslavend karakter heeft. Daarbij zou je ook nog een samengestelde remedie van de Bach bloesems kunnen innemen die je kan steunen bij de verslaving of andere achterliggende redenen die ook psycho-somatisch kunnen zijn. Er wordt niet enkel naar de klacht gekeken, maar ook naar de persoon in zijn geheel, dus kan voor de 1 een bepaalde remedie beter werken dan voor de ander. Daar moet dan goed naar gekeken worden. Bij etherische olie is het van belang te weten of er contra-indicaties zijn zoals bv. hoge bloeddruk, zwangerschap etc.. Bijvoorbeeld rozemarijn is bloeddrukverhogend. Ook is heel erg van belang of een bepaalde geur je aanspreekt of niet.
    Deze 2 mogelijkheden zijn geheel zuiver, kunnen geen bijwerkingen veroorzaken, als je meer informatie wilt kun je mij altijd mailen. Ik wilde jullie er even attent op maken dat dit eventueel een manier kan zijn om deze problematiek aan te pakken.

Succes en groeten,
    Marjolijn

eindelijk een beetje vriezend weer. als ik dan buiten kom is de boel gelijk weer helemaal open. heerlijk !

al een tijdje de discussie niet gevolgd vanwege drukke werkzaamheden. @storm, ik heb zelf niet het idee dat neusdruppels slecht voor je ogen zijn. heb zelf wel vaak last van mijn ogen, maar dit komt door allergie voor huisstof en bepaalde pollen. voor het lezen heb ik al tijden een bril (+1 van het kruidvat.) als mijn ogen rood en doorlopen zijn gebruik ik incidenteel livocab.

@arno, bij mij is het een combinatie van allergie en verslaving. door de allergie voor huismijt en pollen gaat regelmatig de boel dicht zitten vooral na forse niesaanvallen, soms slaat dit door naar mijn ogen. door de verslaving aan otrivin is mijn slijmvlies fors beschadigd. inmiddels gebruik ik al een jaar geen otrivin meer, maar afwisselend flixonase (van de kno-arts) of nasonex (van de huisarts) samen kunnen ze het nog steeds niet eens worden wat nu het beste is. moet wel zeggen nu ik een jaar van de otrivin af ben gaat het steeds beter. de periodes dat de boel dicht zit worden steeds korter en minder frequent. volgens de kno-arts hersteld het slijvlies zich goed. en nu het een beetje gaat winteren wordt ik ook weer wat vrolijker van. de pollentijd is nog ver weg.

Ik gebruik nu ook al zo'n 8 jaar Otrivin neusspray en kom er ook niet van af. Soms met een stopperiode maar dat duurt dan niet lang. Zo gauw ik weer verkouden wordt begin ik weer met neusspray. Ik heb van de huisarts Flixonase gekregen, maar dit werkt ook maar voor even en zeker de eerste paar nachten heel moeilijk kunnen slapen . Zijn er ook mensen die bijwerkingen hebben? Als ik het veel gebruik lijkt het soms of ik hartkloppingen krijg als het bijna is uitgewerkt...Zo gauw ik een "snuifie" neem heb ik er geen last van.

Wist niet dat er zo'n hoop verslaafde mensen waren van neusspray!
    Sterkte allemaal!

de flixonase geeft bij mij geen bijwerkingen. alleen werkt het de ene keer beter dan de andere keer. de laatste tijd gebruik ik ook weer nasonex. (mijn huisarts heeft het niet zo op flixonase). verder heb ik al een jaar geen ortivin meer gebruikt. (soms best wel moeilijk hoor als de boel potdicht zit)

Smile Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Toch heb ik positief nieuws te melden. Enkele jaren na mijn bijholte-operatie geen last gehad van een 'echte' verstopte neus, tot de eerste week van dit jaar. Gelukkig bleek dit van korte duur. Ik heb een aantal maatregelen genomen, zoals ook eerder beschreven.
    De belangrijkste zijn neusspray van Dr. Vogel gebruikt, Cinuforce Mentholspray en de tabletjes, stomen met Vicks en spoelen van mijn neus, zie uitleg hieronder.
    Na enig rondstruinen op internet belandde ik in de Allergiewinkel.nl Daar heb ik van Nasaline een 'neusspoelsysteem' gekocht (alleen spuit ca. € 17,- excl. BTW). Dit is zo'n grote spuit van 60ml met een speciaal opzetstuk. 's Ochtens en 's avonds gespoeld, maar je mag het zoveel doen als nodig. Een theelepeltje Jozozout opgelost in warm water in een grote beker (ruim 4 spuiten). Dan twee spuiten in beide neusgaten en alle ongerechtigheden (pollen, allergenen, neusslijm, bacteriën, virussen, etc.) spoel je eruit. Ook het zout werkt al dempend op het neusslijmvlies. Er zijn verschillende artikelen op internet te lezen, o.a. van dokters. Er worden ook andere 'kannetjes' gebruikt, maar die spuit is echt super handig en in het geheel niet eng of irriterend en het is goedkoop in gebruik! Er zijn weinig belemmeringen voor het gebruik. Je merkt al vrij snel dat je neus rustiger wordt, minder geïrriteerd, minder snot, langer open blijft. Ondertussen is mijn verkoudheid over, heb geen neusdruppels nodig (heel af en toe nog de mentholspray). Ik spoel nog steeds 1 tot 2 keer per dag mijn neusholten en ben er razend enthousiast over. Had dit veel eerder moeten weten!
    Hoop dat het voor jullie ook iets is!
    Groeten en sterkte
    Laatst aangepast door Arno : 30-01-07 om 02:11

hoi,
    zoveel mensen waarvan ik dacht dat ze er niet waren. En maar denken dat ik er alleen last van een verstopte neus had, net alsof ze er beton in gestort hebben...... in het begin gebruikte ik ook gewoon 1 flesje otrivin per week en dan de menthol.

maar nu doe ik een flesje verdelen in 3 flesjes want je kunt ook flesjes neusspray met draaidop kopen die heb ik dan gespaart en verdeel 1 flesje nu in drieen en doe er water bij en het blijft toch nog goed helpen....misschien een ideetje voor de rest

groetjes

Hallo allemaal, ben hier al een poosje niet geweest.
    Zie dat er steeds meer mensen bij komen.
    Erg eigenlijk dat er zo veel mensen problemen hebben met een verstopte neus.
    Ik gebruik nog steeds neusdruppels.
    eigenlijk is het nu de beste tijd om te stoppen omdat het weer er nu ook naar is, lekker koel.
    s'avond heb ik nu lekker het raam open, heerlijk!

neussprayverslaving
    Guest

Arrow Website met 3 methoden om er van af te komen

Inmiddels ben ik gelukkig van dit probleem af. Het viel me enorm tegen om een oplossing voor dit probleem te vinden op internet dus nu heb ik mijn ervaring en tips op mijn website over neussprayverslaving gezet. Ik denk dat anderen met dit probleem daar veel aan kunnen hebben. Er staan meerdere methoden op om er van af te komen.

Meer info:
    http://www.siepman.nl/neussprayverslaving

Hallo, Ik ben een tijd niet meer op deze forum geweest. Ook ik gebruik nog steeds neusdruppels Met 1 flesje doe ik 3 weken. Ik ben nu wel zo ver dat ik mijn druppels niet meer meeneem als ik van huis ben. Voordat ik naar mijn werk ga druppel ik en als ik thuis kom dan druppel ik pas weer. Sinds lange tijd heb ik druppels voor onder mijn tong tegen mijn allergieen. Daar blijk ik waarschijnlijk ook mijn verstopte neus aan te hebben. Door mijn huisarts werd steeds tegen mij gezegd die neusdruppels worden een gewoonte waardoor je neus juist dicht gaat zitten.
    Nu blijkt dat ik een allergie hebt tegen verschillende soorten pollen en de huisstofmijt. Vorige jaar ben ik 3 weken in Toscane in Italie geweest en daar heb ik mijn neusdruppels bijna niet gebruikt. Toen dacht ik ja al die tijd wordt er tegen mij gezegd je bent er aan verslaafd en je kan niet zonder maar dan blijkt dat ik er dus wel zonder kan maar dat ik gewoon ontzettend allergisch ben. Ik heb nu van de huisarts Nassonex gekregen. Die ga ik maar eens proberen om te kijken of dat helpt. Zal mij benieuwen.

Na het lezen van de rubriek neussprayverslaving was ik verbaasd en opgelucht te gelijk. Het is ruim 10 jaar dat ik zit te worstelen met neussprayverslaving. Het is een ware hel want ik heb van alles en wat geprobeerd maar niks heeft gewerkt.
    Ik ben meerdere malen aan mijn neus geopereerd.
    Een keer was het om neusschotjes recht te zetten zodat ik meer lucht krijg. De tweede keer was het om een deel van mijn neusschelpen te verwijderen zodat er meer ruimte voor meer lucht komt in mijn neus en dat heeft ook niet geholpen. De derde keer hebben ze mijn neusschelpen geëtst onder al geheel narcose en dat heet ook helemaal niet geholpen. Dat laatste kon niet onder een plaatselijke verdoving omdat mijn neus was vreselijk gevoelig door het overmatige gebruik van neusspray.
    Ik ga dagelijks door een ware hel omdat ik zonder neus spray niet kan functioneren. Ik krijg dan vreselijk hoofdpijn en word heel erg moe.
    Ik heb 24 uur een flesje bij me zodat het ten alle tijden en over al kan gebruiken.
    Ik heb een zware fysiek beroep en kan niet goed hierdoor mijn werk optimaal uitvoeren.
    Ik zit mijn flesje voor iedereen te verbergen en zit van alles en wat verzinnen om het gebruik van de spray te verbergen.
    Ik zeg altijd dat het een medicijn is tegen allergieën of tegen astma.
    Als ik met de KNO arts wilde praten dan was het kort en krachtig eerst van je verslaving af daar na gaan wij praten. Lekker hard want die snappen niets van een neussprayverslaving.
    Ik heb vaak geprobeerd om het niet te gebruiken maar had vreselijk hoofdpijn omdat mijn neus zat altijd dicht waardoor ik geen lucht kan ademen.
    Slapen gaat heel slecht want midden in de nacht word ik wakker met een vreselijk droge keel en omdat mijn neus zit pot en pot dicht.
    Mijn neus gaat namelijk helemaal dicht waardoor ik van uit mijn mond ga ademen.
    Ik snurk dan heel erg en ik slaap hierdoor heel slecht. de rest van de dag ben ik helemaal stuk omdat ik mijn nachtrust miss.
    Ik kan dan niet goed concentreren en ik merk dat ik niet scherp ben in mijn werk en in het verkeer.
    Ik kan weinig hebben op dat moment en ik maak over het geringste ruzie met iedereen.
    Ik schaam me vreselijk om te vertellen dat ik op dit moment maar een droom heb. Een hele grote droom.
    Ik hoef niet rijk te worden en ik hoef niet de jakpot te winnen maar mijn grootste droom is dat de wetenschap ooit een medicijn uit vind zo dat ik zo snel mogelijk van deze ellende af kan komen.
    Ik heb van alles en wat geprobeerd maar niets heeft geholpen.
    Ik ben vreselijk jaloers op mensen die zonder deze ellende leven en die heel goed kunnen slapen en leven zonder neusspray verslaving.
    Door zomaar te surfen op het Internet heb ik deze site ontdekt en ben eigenlijk een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben die deze verslaving heeft.
    Ik had nooit begrip voor geen enkele verslaving omdat ik nooit heb geroken of alcohol gedronken. Ik heb nooit ***** gebruikt maar met neusspray verslaving voel ik me een ware junk en snap de dwang die verslaafden voelen.
    Ik bid tot de heer dat hij mij en alle verslaafden uit deze hel kan verlossen.
    Candellight

Ik wist niet dat er zoveel mensen met hetzelfde probleem bestonden dan ikzelf! Alles is me bekend: van het niet kunnen weggaan zonder een flesje neusspray in mijn tas, het wisselen van drogisten en zelfs het bewaren van de laatste druppeltjes in een neussprayflesje ingeval ik ooit zonder kom te zitten. Ikzelf begon met neusspray toen ik een jaar of 17 was (ben nu 37) en sindsdien gaat het op en af en ben ik met jarenlange tussenpozen ook telkens weer jaren achtereen verslaafd. Inmiddels duurt de laatste verslaafde periode dan ook alweer ca. anderhalf jaar. Telkens als ik weer een fixe verkoudheid onder de leden heb, verval ik weer in de neusspray en kom er vervolgens niet meer vanaf.

In dit forum las ik over Nasonex. Aangezien ik bij een consult per toeval eracher kwam dat ik hoge bloeddruk had, vroeg ik mijn huisarts of dit met het gebruik van Otrivin samen kon hangen. Daarover deed hij een beetje vaag maar schreef me op mijn verzoek de Nasonex voor. Deze heb ik een week lang gebruikt maar ik nam geen verbetering waar en ben daarmee dus gestopt. Wat ik nu doe is de Otrivin maar in 1 neusgat gebruiken en dan hopen dat het andere neusgat uiteindelijk vanzelf openblijft. Doe dit nu al weken maar het niet gespayde neusgat blijft 50% van de tijd dicht zitten.

Om even op mijn hoge bloeddruk terug te komen, wilde ik vragen of er mensen zijn die hebben gehoord dat er een samenhang kan bestaan met neusspray? Ik behoor nl. niet tot de hoge-bloeddruk-risicogroep van rokers, overgewicht, niet bewegers etc etc.

Tot slot nog iets dat ik niet terug kon vinden op dit forum. Er schijnt zelfs een naam te zijn voor onze neussprayverslaving, nl. privinisme. Via Nederlandse zoekmachines is hierover niet veel te vinden. Maar via Duitse zoekmachines vindt men veel informatie hierover. N.B. In Duitsland heet het privinismus.

Ik wens iedereen hier veel sterkte met het overwinnen van dit dagelijkse probleem!!

Zo nooit gedacht dat het echt echt een verslaving was ik schrok me dood toen me man me dit forum liet zien zeg !
    Ik ben pas 19 en zkr al 1,5 jr met deze troep bezig..
    Ik heb zkr tijden gehad dat ik het nog ineens nodig had ofzo maar zodra ik verkouden ben kom ik er ook niet meer vanaf !

Help

naam
    Guest

Ik heb geen tijd om alle reacties door te lezen, maar wilde toch even reageren.
    Ik ben ook verslaafd aan neusspray, ik gebruik het wel 4x per dag. Omdat anders mijn neus potdicht zit.
    Ik ben vorig jaar naar de huisarts geweest omdat ik bloed snoot, maar hij zei dat het niets ernstigs was. Ik moest maar Flexonase gebruiken, dat was beter voor de neus en kon ook langer gebruikt worden.
    Van 't zomer ben ik weer geweest, omdat ik de neusspray nog steeds gebruikte, en symptomen kreeg van holte ontsteking. Dit was niet het geval, zei hij, en gaf me weer een recept voor Flexonase. Maar dat spul helpt helemaal niet tegen een dichte neus. Het is natuurlijk eerst een fase waar je doorheen moet, je moet het ook langer gebruiken en dan helpt het waarschijnlijk wel. Maar tot die tijd zit ik steeds met mijn dichte neus.
    Al met al gebruik ik het nu een jaar of zes.
    Nu, sinds een paar dagen, doet mijn neus heel erg pijn, alsof ik er een mep op heb gehad. Het zit zo tegen de neusbrug aan. Ik kan er niet aankomen, dat doet onwijs pijn. Natuurlijk ben ik nu bang dat mn neus aan het 'wegrotten' is, maar omdat het vrijdag is, kan ik niet naar de dokter.
    Wie heeft dit ook (gehad)? Zou het echt ernstig zijn...?

Hallo allemaal,
    Ik heb net enkele van de vele reacties op dit forum gelezen. Waar ik echter niks over lees is het verschijnsel " hartritmestoornissen " door het gebruik van neussprays en druppels...Zijn er mensen die hier net als ik ook last van hebben???
    Ben hééél erg benieuwd !!
    Jeanet

Hoihoi,

ik ben niet echt bekend met jullie verslaving, maar ik kwam iets tegen op internet. Het is een site van een man die zelf een neussprayverslaving heeft gehad en op deze site verteld hij hoe hij er vanaf is gekomen. Misschien iets om te bekijken...?

www.siepman.nl/neussprayverslaving

Xx Nikky.

Ik heb net enkele van de vele reacties op dit forum gelezen. Waar ik echter niks over lees is het verschijnsel " hartritmestoornissen " door het gebruik van neussprays en druppels...Zijn er mensen die hier net als ik ook last van hebben???
    ikzelf heb er geen ervaring mee maar het kan goed zijn dat bepaalde medicijnen dit soort bijwerkingen hebben, vaak staat het ook wel in de bijsluiter. hoewel als je die leest ben je vaak al direct genezen (haha) misschien een vorm van hyperventilatie ? wellicht weten anderen hier iets meer over te melden.

Citaat Origineel gepost door cellavie Bekijk Post
    Via dit forum zou ik graag tips en ervaringen willen weten van mensen die, net als ik, verslaafd zijn aan neusdruppels en neusspray.

Deze verslaving is begonnen rond 1998. Voor ongeveer 4/5 jaar heb ik wekelijks een flesje neusspray gebruikt van alle denkbare merken. Omdat ik me schaamde ging ik bijna elke week naar een andere drogist of apotheek, ook al moest ik daar de halve stad voor rondrijden.

Ongeveer 3 jaar geleden was ik het zat en ben nar de huisarts gegaan die mij doorverwees naar de KNO arts. Deze heeft allerlei allergie tests gedaan, en tevens heb ik een CT-scan gehad om mijn vliezen in mijn hoofd en holtes te checken (was gelukkig allemaal goed) maar het bleek dat de spray het zelf veroorzaakte. Doordat ik zo gewend was een het gebruik van deze spray's ging mijn neusslijmvlies steeds opnieuw opzetten.
    Ik ben toen een kuur gekregen van verschillende druppels; 1 week druppels vor volwassenen , 1 week druppels voor kinderen en de laatste week druppels voor baby's en daarbij kreeg ik een andere spray (waarvan ik de naam ben vergeten maar het leek op een groenachtige substantie)
    Ik ben er toen helemaal vanaf gekomen, maar...... sinds een klein jaartje is het weer van voor af aan begonnen. Ik gebruik nu alleen nog maar druppels en doe ongeveer 2 tot 2,5 week met 1 flesje.
    Ik wil er niet meer van afhankelijk zijn maar ik kom er niet vanaf.
    Dus tips en ervaringen zijn van harte welkom
    Hallo,
    aangezien ik een apotheek werk krijg ik hier dikwijls mee te maken , ik raad de mensen aan om te stoppen met de chemische neusdruppels en over te gaan op de homeopatische druppels omdat die veel gezonder zijn voor het lichaam , ik geef ze dan alijd cinuforce druppels / spray mee van dokter vogel en de patiënten zijn er zeer tevreden van en ze willen zelfs nog geen chemische meer , nadat je enige tijd de spray / druppels van dokter vogel hebt gebruikt kun je geleidelijk aan afbouwen en stilaan zal je van je verslaving afgeraken
    groetjes xxx

Hallo beste mensen,

Ik ben op dit moment zwaar verkouden om het zo maar te zeggen, en natuurlijk is de enigste oplossing neusspray, en heel heeeeel veel snuiten en dan bedoel ik ook achter elkaar gewoon. Maar niet zoals de meesten hier ben ik "slechts" 7 dagen bezig met dit probleem.

Ik gebruik het neusspray "idyl huismerk" met xylometazoline erin. Ik zit nu op de maximale grens van het gebruiken ervan, aangezien in de bijsluiter staat dat je het maar maximaal 7 dagen achter elkaar mag gebruiken, en dan 4- en ten hoogste 6 pufjes per dag.

Ik heb elke dag 6 pufjes of meer genomen. Als ik dit niet doe wordt ik vreselijk chagreinig.

Nu wil het het, dat door mijn overproductie van slijm, snot enz. Ik overtollig moet hoesten (soms met kokhalzen tot gevolg), en een "korst" van snot/slijm heb om met neusgaten.

Heeft iemand ook ervaring met deze vorm? En heeft iemand dit al eerder gehad en opgelost?

Thumbs up Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ik wil jullie even allemaal bedanken.
    Ik weet niet of ik echt verslaafd ben aan de neuspray, maar ik ben er dus zo'n 5 maanden geleden mee begonnen en had ook echt het idee dat ik niet meer zonder kon. Ik spray wel alleen voor de nacht, dus niet overdag.
    Vorige week ben ik toch maar eens gaan google-en en toen kwam ik op dit forum terecht.

Ik heb al jullie verhalen gelezen en had toen echt zoiets vann, dit wil ik niet! Ik wil niet mijn hele leven blijven sprayen. Ik heb nu besloten om ermee op te houden.

De eerste nacht was vreselijk. Ik kreeg gewoon echt geen lucht en na een paar uur heb ik toch weer gesprayd. Daarna heb ik elke keer dampo onder mijn neus gesmeerd, zodat ik wat beter lucht kan halen en nu heb ik al 5 dagen zonder spray geslapen.
    Ik vind het nog steeds wel moeilijk hoor, want als ik tussendoor wakker wordt, dan merk ik wel dat ik toch niet zo fijn adem als met neusspray, maar het gaat de goede kant op.

Misschien begin ik wel weer aan de neusspray hoor, je weet het nooit, maar door jullie verhalen wil ik echt proberen door te zetten. We willen over een tijdje ook een kindje en kan me voorstellen dat het tijdens een zwangerschap niet echt goed voor het kindje is, dus dat is een extra stimulans.

Bedankt!

fantastisch dat het je zo lukt. volhouden dus. dampo onder mijn neus doe ik ook als de boel dicht zit, en als het echt niet anders kan dan gebruik ik de flixonase weer. daar heb ik nog een overdosis van staan, gekregen van de kno-arts. maar binnenkort begint het pollenseizoen weer en houd ik mijn hart vast. meestal slaat de boel dan helmaal dicht. maar nogmaals volhouden en sucses ermee.

ik ben ook al 3 jaar verslaafd aan neusspray.. nou kreeg ik een paar weken geleden een tip van iemand, die tip was dat je eerst moet beginnen te stoppen met je ene neusgat zodat deze kan herstellen en de andere wel blijven gebruiken zodat je wel lucht heb maar iets minder. als je ene neusgat is hersteld stop je met geruiken bij die andere ook... ik ben hier nu zelf een week of 2 mee bezig en ik moet zeggen dat dit niet zo heel slecht bevalt, op deze manier krijg ik wel lucht maar stop ik er ook mee.. misschien een tip voor iedereen die er niet in 1 keer mee kan stoppen misschien lukt het op deze manier.. ik ben ervan overtuigd dat deze manier bij mij werkt, ik hoop dat ik ook anderen ermee kan helpen.

Ruud55
    Guest

Mijn vader gebruikte Otrivin. Toen ik verkouden was als kind ben ik het ook gaan gebruiken. Ik kwam er dus niet meer van af.
    Na een jaar of 9 gebruiken ben ik naar de KNO arts gegaan.
    Deze noemde mij een "Otrivinist' en constateerde bijholteontstekingen en verdikte en ontstoken slijmvliezen. De kaakholtes heeft hij gespoeld en de neusslijmvliezen met een brander behandeld. Men noemt dat caustiek, Als het ware een stuk van de slijmvliezen wegbranden, tegenwoordig gaat dat electrisch. Het is een beetje eng maar het is goed te doen als springen de tranen wel in je ogen.
    Ik kreeg meteen een kuur antibiotica mee en geen neusdruppels meer gebruiken was het voorschrift.
    Toen ik een paar dagen later het toch weer zo ontzettend benauwd kreeg ben ik naar hem toegegaan en gesmeekt of hij die "soldeerbout" er nog een keer doorheem wilde halen. Zo gezegd zo gedaan als zei hij wel dat er nog nooit iemand zelf om gevraagd had.

Ik heb daarna eigenlijk vrijwel nooit meer langdurig dat soort neusdruppels gebruikt. Dit is 21 jaar geleden geweest.

Het lot wil echter dat ik een gehoorbeschadiging heb opgelopen in de loop der jaren en allergisch ben geworden voor pollen en dat soort zaken, een bos bloemen komt de deur niet in en we hebben alleen kunstplanten.
    We hebben wel een kat maar de allergie daarvoor is niet de hoogste en toen we een tijd zonder waren ging het ook niet over.
    M.a.w. als er een pol in de lucht zit moet hij mij hebben.
    Doodat het slijmvlies dan opzet hoor ik minder omdat de buis van Eustachius dan dicht gaat zitten.

Ik spuit dus al jaren met Rhinocort en dat soort middelen maar ik kan daar wel buiten. Alleen verergert de allergie dan weer.
    Een hele enkele keer gebruik ik Otrivin om te kijken of de buis van eustachius ermee open wil. Gek genoeg lukt het daarmee nooit.
    Maar verslaafd aan de Otrivin ben ik nooit meer geweest en zal dat ook niet meer worden.

Dat branden in de neus is trouwens een geweldig middel om weer lucht te krijgen na je verslaving. Paardemiddel maar uiterst effectief.

naam
    Guest

Ik heb laatst gepost dat ik een zere neus had van het sprayen. Gelukkig is dat overgegaan. Misschien toch gestoten?
    Het heeft er wel toe geleid dat ik diezelfde dag nog ben gestopt met sprayen, in ieder geval met 1 neusgat, en de volgende dag heb ik het helemaal niet meer gebruikt. Wel sparyde ik 3x per dag flixonase, dat was beter dan die chemische volgens de dokter.
    Maar nu ga ik opeens bloed snuiten!! Terwijl ik niet eens meer spray! Dus nu ben ik ook maar gestopt met de flixonase en hoop ik dat het nu goed gaat...
    Het lijkt me niet echt normaal maar goed, ik raad toch iedereen aan om te stoppen!!

Ruud55
    Guest

Citaat Origineel gepost door naam Bekijk Post
    Maar nu ga ik opeens bloed snuiten!! Terwijl ik niet eens meer spray! Dus nu ben ik ook maar gestopt met de flixonase en hoop ik dat het nu goed gaat...
    Het lijkt me niet echt normaal maar goed, ik raad toch iedereen aan om te stoppen!!
    Dat is gewoon ontstoken slijmvlies als het licht gekleurd is tenminste.
    Niets bijzonders. Beter eens Budesonide 2mg aan de arts vragen, dat wil daar nogal eens goed tegen helpen.

Hallo allemaal,

Ik gebruik ook Otrivin maar ben er nog niet verslaafd aan. Ik heb vorig jaar in januari met voetballen een gebroken neus opgelopen en sindsdien raakt mijn neus regelmatig verstopt. Vorige zomervakantie had ik 3 pakjes spray gekocht in Turkije, want daar zijn ze niet zo duur als hier. Ook van het merk Otrivin en het kost maar 3 YTL (ongeveer 1,50 euro) Die zijn dus nu opgeraakt en heb een nieuwe gekocht bij de ETOS voor 4,50 ofzo.. Ik ben bang dat ik verslaafd raak maar toch kan ik niet zonder als ik een verstopte neus krijg.. In vergelijking met sommigen hiet gebruik ik wel heeeel weinig

Sterkte idereen!

Mensen wie kan mij helpen, ik heb hooikoorts en ben verslaafd aan neusspray, ik word helemaal gek ik nies 100 keer pdag heb erg last van me neus soms zo erg dat me neusvleugels helemaal schraal zijn , als ik het niet gebruik heb ik slaaploose nachten

Thumbs up Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Laat ik me even voorstellen.
    Ik ben Angie, en verslaafd aan neusspray. Heb het jarenlang alleen maar voor het slapen gegaan gebruikt, maar sinds vorig jaar heb ik het overdag ook al nodig. Nooit geweten dat er zoveel mensen aan verslaafd zijn. Heb al verschillende dingen geprobeerd om er vanaf te komen. Flixonase, maar dat steeg naar mijn hoofd, en voelde alles behalve prettig aan. Het hielp ook niet dus ben daar mee gestop. Met zout water spoelen is ook geen succes, want dat zout schiet door naar mijn keel, en ik hoef niemand uit te leggen hoe dat smaakt. In plaats van 1 mg naar 0,5 mg otrivin, maar dan moest ik weer meer sprayen. Geheelonthouding overdag, maar als ik dan in een vergadering of overleg zat, sprak dat weer zo moeizaam, waardoor ik toch maar weer ging sprayen. Homeopathische middelen doen niets, dus wat nu. Vandaag vanaf vanmorgen tot ongeveer 15.00 uur met een verstopte neus gelopen omdat ik het vertikte om nog te sprayen. Tot mijn verbazing ging dus om die tijd ongeveer mijn neus weer open en nu om 21.00 uur is hij nog open. Ik moet deze verslaving overwinnen. Ben nu net iets meer dan een jaar geleden gestopt met roken en nu dit nog.
    De tip om nasonex te gaan gebruiken, neem ik graag ter harte. Bel morgen mijn huisarts voor een recept.
    Jullie horen nog wel hoe het met mijn afkickpogingen gaat. Ik ga er eerst voor zorgen dat ik er overdag vanaf kom en dan ga ik de nacht aanpakken.
    Wie durft de uitdaging aan te gaan om vanaf morgen met mij af te kicken van deze rare maar zeker wel serieuze verslaving.

heey, ik ben nu 5 weken gestopt aan 1 kant alleen mijn neus gaat dus niet open..... ik wil niet naar de dokter gaan want een vriend van mij moest toen gelijk geopereerd worden.. weet iemand nog iets anders wat ik kan proberen voordat ik naar de dokter ga?? ik hoor het graag!

Wat een opluchting dit forum gevonden te hebben..... zoveel herkenning!
    Ik was 5 jaar, toen mijn amandelen eruit gingen, daarna liep ik een dubbele middenoorontsteking op. Meerdere malen doorgeprikt. Vanaf die tijd had ik problemen, chronische kaakholte-ontstekingen en steeds doof doordat de buis van Eustachius verstopt ging zitten, dus schreef de KNO arts Otrivin voor en bleef dit voorschrijven op een continue basis tot ik een jaar of 15 was. Op dat moment was ik dus allang verslaafd! Ik kwam door verhuizing bij een andere KNO arts terecht. Deze wilde mij van de Otrivin afhebben. Maar er bleken nog meer problemen te zijn, ik ben diverse malen geopereerd. O.a. neustussenschot, de kaakholtes zijn "schoongekrabt" en omdat er geen natuurlijke wegvloeiing plaatsvond zijn er een soort "luikjes" in de bodem van de kaakholtes gemaakt, zodat het via de keel kan wegvloeien. Niets heeft geholpen..... Ik ben inmiddels 52 jaar en nog steeds gebruik ik elke dag neusdruppels. 1 flesje per week. Sinds 2 weken snuit ik vaak bloed, dus besef dat ik nu weer een serieuze poging moet gaan ondernemen er af te blijven!
    En alles wat ik hier lees doet me beseffen dat het moeilijk is, maar niet geheel onmogelijk. Duimen jullie voor mij?

Ruud55
    Guest

Citaat Origineel gepost door blondje_daan Bekijk Post
    heey, ik ben nu 5 weken gestopt aan 1 kant alleen mijn neus gaat dus niet open..... ik wil niet naar de dokter gaan want een vriend van mij moest toen gelijk geopereerd worden.. weet iemand nog iets anders wat ik kan proberen voordat ik naar de dokter ga?? ik hoor het graag!
    Of je geopereerd wordt beslis je altijd nog zelf.
    Neusspray ga je gebruiken omdat daar een reden voor is.
    Dat kan een verkoudheid zijn maar meestal is dit een allergie.

Een uitstekend middel is Flixonase en dan niet de spray maar de nasules.
    Die helpen ook bij neuspoliepen. Gewoon aan de huisarts vragen en 4 weken gebruiken. De kans is groot dat het dan veel beter gaat!

Ik heb nu meer dan een week geen neusspray meer gebruikt. het gaat goed. heb nu overdag geen verstopte neus meer. 's nachts soms nog wel, maar op één of andere manier gaat mijn neus nu toch vanzelf open. Sta er zelf ook van te kijken. Durf echter mijn flesjes otrivin nog niet weg te gooien en mijn nasonex staat permanent op mijn slaapkastje.
    Ik voel me veel beter nu. Voor mij is het niet moeilijk geweest. Misschien ben ik nog niet zo verslaafd als sommige anderen die er bijna niet vanaf kunnen komen. Ik heb het geluk dat mijn neus toch open is gegaan, maar als ik een week lang met een verstopte neus had moeten lopen, dan denk ik dat het mij ook zeker nog niet gelukt zou zijn hoor.
    Sterke voor degene die ook een stoppoging doen.

Hallo allemaal,

Ik kwam op dit topic terecht toen ik in google zocht naar opslossingen voor een loopneus (had ik net last van). Toen ik de posts las over de verslavingen aan neusspray wilde ik toch even reageren.

Ik ben ook verslaafd. Aan alcohol. Ik ben sinds een aantal jaar nuchter (drink helemaal niet meer, niks, nada, noppes) en heb inmiddels veel geleerd over verslavingen.

Wat iedereen die ervaring heeft met verslavingen zal opvallen is dat de verslaving in dit topic niet onder doet voor alle andere verslavingen. Om kort door de bocht te zijn: een verslaving is een verslaving. Een verslaving voldoet altijd aan 2 belangrijke kenmerken:

- Het is progressief (het wordt steeds erger)
    - Het is schadelijk en soms zelfs dodelijk (op zijn minst niet goed voor je gezondheid)

Er is nog een derde maar die gaat te ver off-topic.

Een aantal typische uitspraken die voor alle verslavingen gelden en ook veel in dit topic naar voren komen:

- Ik probeer te stoppen maar iedere keer begin ik weer
    - Ik schaam me voor mijn gebruik
    - Ik gebruik steeds meer
    - Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem
    - Ik ben steeds opzoek naar betere/andere manieren om door te kunnen gaan met gebruiken (ander merk, minderen, over de dag verdelen, etc. etc.)

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat iedereen met een soortgelijk probleem verslaafd is maar ik heb bij de meeste toch een sterk vermoeden. Om voor jezelf een indruk te krijgen of je verslaafd bent kun je antwoord proberen te geven op de volgende vragen:

- Heb je ooit geprobeerd om b.v. een week of een andere van tevoren bepaalde tijdsduur niet te sprayen en is je dat toen niet gelukt?

- Heb je ooit geprobeerd uw drinken onder controle te krijgen door van de ene spray over te stappen op de andere?

- Heb je in het afgelopen jaar gemerkt dat sprayen een steeds moeilijker op te lossen probleem is geworden?

- Kan je je een leven zonder sprayen niet of nauwelijks voorstellen?

Geef je op 1 of meerdere vragen als antwoord "ja", dan is de kans groot dat je verslaafd bent. Wil je meer weten of kan ik je ergens mee helpen dan doe ik dat met alle liefde! Je kunt me altijd mailen of een prive bericht sturen. Ik weet niets van neuzen af maar ik weet wel hoe je je verslaving onder contole kunt krijgen. Onhoudt:

- Een andere optie dan stoppen is er niet.
    - Je leven gaat er hoe dan ook drastisch op vooruit als je stopt (ookal kan je je dat absoluut niet voorstellen.
    - Je bent niet alleen.
    - Stoppen is bijna onmogelijk in je eentje, zoek hulp! Iemand die hulp zoekt is sterker dan de gene die zich overgeeft aan zijn verslaving!
    - Stap 1 naar controle over je leven is (h)erkenning... en je bent al aardig opweg als je dit (hele topic) leest.

Heel veel sterkte!

D.
    Laatst aangepast door gerbuikersnaam1 : 07-05-07 om 16:16 Reden: toevoeging

heey, ik vertelde dat ik al 3 jaar verslaafd was aan neusspray, ik was toen met 1 neusgat gestopt maar het hielp niet mijn neus bleef ook na 5 weken gestopt te zijn nogsteeds dicht zitten. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb beclametason gekregen, dit is erg vies je eten smaakt niet meer en je heb de hele dag een vieze smaak ik je mond, ook heb je het id dat je neus er alleen maar van dicht gaat zitten op gegeven moment is dat ook wel zo. na nog geen week de beclometason gebruikt te hebben en helemaal gestopt te zijn met de andere neusspray ben ik er helemaal vanaf heb nu al een week geen spray meer gebruikt. misschien een tip voor de andere mensen die ook willen stoppen maar het niet lukt.

Hallo allemaal ik wist ook niet dat er zo vele aan verslaafd zijn ik vindt het verschikkelijk dat ik ervan afhankelijk ben ,ben notabene tien jaar geleden gestopt met roken van de ene dag op de andere en van die rotte neusspray van de kruidvat kan ik niet afkomen het is toch te gek voor woorden .
    Er moet toch een oplossing zijn ook ik heb dringend hulp nodig .
    Dus sta open voor sugesties aub.
    JB

xxxxxxxxx

Het verbaasd mij ook enorm hoeveel neusspray verslaafden er wel rondlopen.. Ik heb nu al een jaar een neussprayverslaving. tussentijd ben ik wel een paar keer gestopt (toevallig!) maar elke keer als ik weer een verkoudheid vatte of als ik gewoon genoeg had van elke keer moeilijk ademhalen, begon ik weer.

echt herkenbaar meeste verhalen, vooral de schaamte en dat je daardoor elke keer naar een ander drogist/apotheek rijdt voor een flesje neusspray.

Bij mij begon het eigenlijk vorig jaar na mijn neusoperatie. Ik had een neus die mij niet aanstond en moest hem laten veranderen. Na mijn operatie kon ik niet meer ademen zoals eerst. Ik maakte veel geluid etc. Op een dag kreeg ik een oorontsteking en kreeg oordruppels en een neusspray voorgeschreven.
    Gelijk na de eerste psst psst wist ik dat ik mijn beste vriend had ontmoet
    Gevoel van bevrijding! Ik dacht ik gebruik het wel tot mijn neus weer helemaal genezen is en ik zelf weer normaal kan ademen, na een jaar kan ik nog steeds niet normaal ademen.

Ik heb een afweersysteem van 0,0. Bij het minste geringste vat ik wel een verkoudheid of een griep. Ik praat altijd door mijn neus en heb altijd zakdoekjes bij. Ik spuit meestal voor het slapengaan en doe wel wat langer dan de gemiddelde neusspray verslaafde met een flesje neusspray. (ong 3 weken)

Ik schrok zo ontzettend van al die verhalen hier.. ik wil niet afhankelijk zijn van een flesje. Ik wil geen paniekaanvallen krijgen als ik niet even kan spuiten! Ik wil ook gewoon normaal kunnen ademen!
    dus heb ik sinds gisteren al mijn flesjes weggegooid. Ik heb me gewoon voorgenomen om in een keer te stoppen. Ik heb een vakantieperiode dus slapeloosheid zal me wel chagerijnig maken maar niet mijn werk/studie beinvloeden.
    Ik heb een flesje A.vogel neusspray gehaald. Ik heb hier op de forum gelezen dat het minder schadelijk is ofsoiets?? kan iemand me hier meer info over geven? en zoutoplossing heb ik ook gehaald? wat zijn de voor en nadelen hiervan? Nasonex ken ik ook al maar werkt bij mij helemaal niet.

Ik heb ook besloten om vanaf vandaag een soort dagboek hier op de forum te houden, zo kunnen mensen misschien geinspireerd raken en ook de kracht vinden om de stap te zetten en mij te steunen in mijn strijd!

dag 1. stikgevoel!

oke ik vindt het knap dat je in een keer stopt maar hoe ga je om met een neus die kompleet dicht zit en waar geen lucht door komt .
    Ik wordt er gek van het gevoel het kloppen in je hoofd .

veel succes

ja wat denk je van mij! Maar ik weet dat ik even moet doorbijten. Door al die verhalen hier besef ik dat het nu of nooit is. Ik wil niet 20 jaar lang afhankelijk zijn van een flesje!
    Vanacht heb ik maar weinig geslapen dat zeker. Ik had 3 flessen water naast mijn bed staan zodat ik nt elke keer op hoef te staan voor een glaasje water. Ik word steeds wakker door een droge mond.
    Die kloppende hoofdpijn kun je verhelpen door om de 6 uur, 2 paracetamol en 1 ibuprofen in te nemen. Dit kun je even blijven innemen tot t ergste voorbij is (de eerste paar dagen!)

Ik merk dat mijn neus vanzelf af en toe open gaat, en dit is pas mijn 2de dag zonder neusspray! af en toe als de druk te zwaar wordt snuit ik gewoon flink mijn neus. Na een paar min. raakt ie wel weer verstopt maar dan heb je een paar min. verlossing.

even doorbijten! ik zal echt eventjes moeten doorbijten!

veel sterkte ik hoop dat ik het ook kan vannacht was mijn eerste nacht met een neusgat neusspray en de andere een homopathies product en het houd niet over ik wordt er gek van ik weet volhouden maar dan nog valt het niet mee .

succes

Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55
  3. Neusspray net begonnen