Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 151 tot 200 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

ik weet het. het gevoel wat neusspray geeft kan geen enkel ander product geven, maar als je eenmaal de stap hebt gezet is het zonde om het weer op te pakken. Ik heb nou 2 nachten zonder neusspray geslapen. Nog steeds niet echt heerlijk geslapen maar ik hou nog vol.
    momenteel is mijn linkerneusgat zelfs open hij sluit zo meteen weer en echt adem halen lukt ook niet.. maar het blijft iets positiefs
    ik ben echt reuze trots op mezelf! (al is het pas de 3de dag zonder neusspray)

Jij ook veeel sterkte! zullen we beide echt nodig hebben en hou me op de hoogte hoe het gaat!

groetjes

Hoi katja,

Ik ben nu al vijf weken van de neusspray af, na toch wel zeker 7 jaar verslaafd te zijn geweest. Heb bij de huisarts nasonex gehaal, maar heb deze slechts enkele keren gebruikt. Was in het begin wel moeilijk, want als mijn neus verstop zat en ik sprayde niet, had ik het gevoel dat ik ging hyperventileren. Toch heb ik doorgezet. 'S nacht een ui bij mijn bed en eucalyptus olie op een zakdoek. En voor hoge nood nasonex. Homeopatische middelen had ik van te voren allemaal al geprobeerd maar dat hielp toch niet.
    Nu heb ik gewoon een hele dag door lucht. Ook als ik ga slapen heb ik lucht.
    Het voelt zo goed om gewoon weg te gaan, en er niet bij stil te hoeven staan om een spray mee te nemen. Niet op onverwachte en op vervelende momenten, zoals bijvoorbeeld een vergadering ineens met een versopte neus zitten, waardoor je ook nog eens heel moeilijk praat. Geen vragen meer van, "ben je verkouden". En dan maar antwoorden' "nee hoor, ik ben allergisch" terwijl ik alleen maar verslaafd was. En inderdaad, ik reageer mischien wel iets sneller op bepaalde stoffen, maar hoofdzaak was dat ik die rotzooi niet kon missen. Het is een opluchting dat ik weer op een normale manier lucht heb.
    Katja, ik wens jou heel veel succes. Blijf vooral volhouden en als je vragen heb, ga gerust je gang. Als ik je kan helpen, graag.

Beste Angie,
    zulke verhalen inspireren mij dus
    Ik heb ook nasonex gehad maar het werkt niet. Ik vraag me wel af hoelang het gaat duren voordat ik weer echt kan adem halen door mijn neus.

Four Roses
    Guest

Ik heb ook wel eens neusspray gebruikt, maar dat helpt maar tijdelijk. Wat goed helpt, en je vrij onbeperkt mag gebruiken, is de stick van Vicks. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd?

3de nacht achter de rug zonder neusspray.
    Om eerlijk te zijn gaat het momenteel echt heel erg slecht met me.
    Ik val onmogelijk in slaap. Op een gegeven moment voel ik dat mijn lichaam zoo ontzettend moe is dat ik ga liggen en heb dan echt het gevoel dat ik ergens zweef tussen wakker zijn en slapen. Ik hoorde mezelf snurken. Normaal (met neusspray dus) val ik in slaap en kan dan heeerlijk slapen! soms wel tot 12 uur smiddags.
    Ik ben momenteel enorm gefrustreerd en heb echt zin om even naar de nachtapotheek te rijden om een flesje te halen. Ik ga zo weer in bed liggen maar zie er echt tegenop. Hij gaat maar niet open. Ik heb zelfs mijn neus vol nasonex gespoten (misschien wonder boven wonder het toch opeens gaat helpen??) maar neej hoor!! niets noppes nada!
    Slaap is momenteel echt een luxe.. ik weet niet meer wat ik moet doen..

help!

Ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt maar ik probeer nu een flesje te verdunnen 50 procent en het gaat heel erg goed ik heb het gelezen in een oud bericht.
    Een echte aanrader alleen heb ik veel pijn in mijn hoofd maar dat zal het afkicken wel zijn
    Doorzetten en morgen ga ik over op 75 procent en volgende week niets meer
    veel sterkte allemaal.

Hoi Katja,

jij hebt het wel echt heel moeilijk. Doorzetten meid, het loont echt de moeite op den duur. Leg eens een gesneden ui naast je bed en koop eucalyptus olie voor op de zakdoek. Snuit daarmee regelmatig je neus. Wat dat snurken betreft, dat doe ik nu ook meer omdat ik onbewust nu meer met mijn mond open slaap. Daardoor wordt mijn keel erg droog en moet ik af en toe flink hoesten. Heb daarvoor weer mentol snoepjes in mijn nachtkastje liggen.
    Vannacht zat opeens mijn rechter neusgat dicht. Ik bemerkte wel hoe meer aandacht ik er aan schonk, hoe moeilijker ik ging ademen. Met de eucalyptuszakdoek mijn neus gesnoten en ben op mijn andere zij gaan liggen. Ben toen in slaap gevallen, om met open neus vanmorgen weer wakker te worden. By the way; nasonex moet je eerst een tijdje gebruiken voordat het daadwerkelijk gaat werken.
    Succes meid. Je staat niet alleen.

gr. Angie

dankje voor je steun angie. Ik had even een 'paniekaanval', maar dat is volgens mij ook voor vele hier herkenbaar

ik ben nu 6 dagen van de beruchte neusspray af en raad es.. ik kan ademen! ik slaap weer. het is wel even wennen want natuurlijk is het niet hetzelfde als met neusspray maar goed, ik ben er vanaf!
    ik adem eigenlijk de gehele dag door mijn neus. Ik praat nog wel een beetje alsof ik verkouden ben maar volgens mij gaat dat ook wel over.
    Ik ben echt gelukkig momenteel. Even doorbijten maar het loont echt ja.

ik ben vandaag toch wel even langs mijn huisarts geweest en heb een doorverwijzing gevraagd naar een kno-arts. Even controleren of ik niet al te veel schade heb aangericht..

en ja, mijn huisarts zei ook dat ik nasonex eerst echt 2 weken moest gebruiken voordat ik resultaat zou zien, dus ik blijf het wel even doorgebruiken. misschien dat ik zelfs nog beter kan ademhalen?

ma goed, niet al te vroeg juichen natuurlijk.. ik ben er pas 6 daagjes vanaf..

Goed van je Katja,

Het begin is gemaakt. Dat praten alsof je verkouden bent gaat over hoor.
    Het feit dat je nu al heel de dag door je neus ademt zonder te sprayen is een goed teken. Gaat echt steeds beter.

ik ben er ook verslaafd aan

Ik ben ook verslaafd aan Otrivin,
    gisteren naar de dokter geweest en heeft mij ook een door verwijzing naar de KNO Arts gegeven. en nog een neus spray "Beclometason Nevel" 50 PCH
    ik hoop er echt vanaf te zijn. want steeds sprayen en kost ook geld zonde

hmm nooit gehoord van beclometason nevel. waar is dat dan voor?

weetje, de eerste paar dagen is het gewoon ontiegelijk klote! je hebt serieus afkickverschijnselen.. maar als je even doorzet kom je er echt wel vanaf.
    ik ben er nu nog niet zo heel lang vanaf maar vrij kunnen ademen zonder afhankelijk te zijn van een klein flesje is echt een bevrijdend gevoel.

ik wens iedereen veel sterkte en succes! groetjes.

Ik ben een uur geleden per ongeluk op dit forum gestuit en heb meteen maar alles gelezen. Het is best eng om jezelf hierin te herkennen. Ik gebruik nu toch ook alweer een jaar of 3 neussprays/druppels van allerlei verschillende merken met af en toe een 'stopperiode' van een week. Toch lukt het mij niet om er echt helemaal vanaf te komen. Ik ben ooit begonnen met het gebruik van neusdruppels omdat ik hooikoorts heb. Het begint bij mij altijd vrij vroeg in het jaar en blijft totdat de allerlaatste pol uit de lucht is. Het is echt zo verschrikkelijk irritant om maandenlang niet normaal te kunnen ademen!
    Ik gebruik wel medicijnen tegen de hooikoorts, maar deze nemen helaas niet alle klachten weg. Na het hooikoortsseizoen kan ik niet meer stoppen met de neusdruppels, omdat mijn neusslijmvliezen ernaar zijn gaan 'leven'. De laatste tijd gaat het gelukkig wel iets beter. Ik heb een apparaatje aangeschaft genaamd 'MediNose'. Dit is geheel natuurlijk. Je steekt een soort stekker in je neus, waarin speciale lampjes ingebouwd zitten. Het licht van de lampjes maken je neusslijmvliezen minder gevoelig voor invloeden van buitenaf en doen het neusslijmvlies slinken. Driemaal daags een behandeling van 4.5 minuten per keer.
    Naar aanleiding van berichten die ik gelezen heb op dit forum, heb ik een Airmax besteld en een luchtreiniger van de Allergiewinkel.
    Ook gebruik ik Flixonase, maar dit heeft nooit heel erg goed geholpen, het geeft slechts tijdelijk verlichting.
    Ik heb ook weleens zo'n zoutoplossing gebruikt, maar dit bijt echt verschrikkelijk in mijn toch al getormenteerde neusslijmvliezen. Mijn neus was daarna zo erg overstuur dat ik helemaal niet meer kon ademen.
    Gelukkig gaat het de laatste tijd (door de MediNose) wat beter en gebruik ik slechts nog neusdruppels voor het slapen gaan, omdat ik anders echt niet kan slapen. Ik hoop binnenkort volledig en voor altijd (ongeacht het seizoen) van de neusdruppels af te zijn.
    Het klinkt zo belachelijk, een neusdruppelverslaving, maar het is behoorlijk serieus en vooral uiterst vervelend.
    Graag wil ik iedereen die hiermee kampt, veel succes wensen en aanmoedigen om alles te blijven proberen wat uiteindelijk tot een einde van de verslaving zou kunnen leiden!

ArmA
    Guest

Hallo allemaal!

Ik was een beetje aan het googlen en toen kwam ik op dit forum, ik moest toch even reageren. Ik ben ongeveer van mijn 15e tot mijn 20e verslaafd geweest aan neuspray, net als de rest hier geen nacht zonder... Als ik dan bij mijn vriendin bleef slapen en m'n neusspray lag nog thuis ging ik echt nog terug naar huis om het te halen! ik ben inmiddels helemaal gestopt (3 jaar). hoe het bij mij werkte:

doe het als je vakantie hebt en het niet heel erg is als je wat minder slaap hebt en dus overdag brak bent, in 1x stoppen (eerst links stoppen dan rechts werkt niet!) en 2 weken lang doorzetten.

Ik heb daarna bijna geen neusspray meer gebruikt, - alleen nog een enkele keer als ik echt heel verkouden was en echt te veel druk op m'n voorhoofd en jukbeenderen voelde (dan moet je het ook wel doen anders krijg je voorhoofdsholte ontsteking). - maar dan deed ik het nooit 2 nachten achter elkaar. Stoppen is kut, maar uiteindelijk veeeeeeeeel relaxter!!!!!

dus: 2 weken vakantie + in 1x stoppen =

Natuurlijk had ik schoolvakanties enzo dus ik hoop dat anderen ook zoiets kunnen vinden om zich op het probleem te kunnen concentreren.

Ik heb zo de afgelopen tijd regelmatig op het forum gelezen over de verslaving van neusspray en het stoppen ervan. Er zijn verschillende methodes gepasseerd. Ik denk dat een ieder uiteindelijk een manier moet vinden die het beste bij hem/haar past om te kunnen stoppen.
    Probeer gewoon uit wat bij je past. Laat je niet ontmoedigen als je een methode uitprobeerd en deze werkt wel bij een ander maar niet bij jou. Blijf de methode zoeken die bij je past en ik ben ervan overtuigd dat je deze verslaving kunt overwinnen.. wees ook niet te ongeduldig en geef het even de tijd.

Talking Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Hi,

Ik ben nieuw hier en ik ben in eerste instantie erg benieuwd naar de succesverhalen van mensen die geprobeerd hebben te stoppen met het gebruik van Otrivin en daarin dus ook zijn geslaagd.

Ruim twee weken geleden heb ik zelf een poging gewaagd. Omdat ik het niet zo'n goed plan vond om in 1 x te stoppen, heb ik met mezelf afgesproken om 's ochtends, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan Otrivin te gebruiken. Dit klinkt wellicht niet echt als 'afkicken', maar geloof me, dat was voor mij een behoorlijke stap terug in het gebruik van neusspray. Dit ging eigenlijk boven verwachting goed. Tuurlijk zat mijn neus wel eens verstopt voordat ik m'n volgende 'shot' mocht van mezelf, maar je moet er natuurlijk iets voor overhebben. Ik heb twee weken lang driemaal per dag Otrivin gebruikt en hield dit bij met opschrijven van de tijden waarop ik het nam... afgelopen zaterdag om 07:30 uur heb ik weer mijn ochtendportie genomen en nu (maandagavond) heb ik nog steeds geen volgende 'shot' genomen!! Ik ben echt superverbaasd, maar mijn neus blijft open. Af en toe dreigt ie dicht te slibben, maar uiteindelijk gaat ie naar zo'n 20 minuten weer open. Helemaal dicht is mijn neus dus niet geweest. Het lijkt misschien niets, bijna drie dagen zonder neusspray, maar ik heb inmiddels twee nachten zonder neusspray geslapen en dat na 15 jaar gebruiken.... ik vind het wel heel wat dus!! Ik hoop in ieder geval dat het zo goed blijft gaan!!

Laat de verhalen maar komen, ik ben namelijk erg benieuwd.

liefs,

Linda

hej Linda wat fijn voor je dat je afgekickt bent.
    ik ben nu bijna 2 maanden 'clean', alhoewel afgelopen week was ik behoorlijk verkouden en heb ik 2 nachten neusspray gebruikt. 3de nacht was mijn neus overdag al een beetje open dus heb het snachts nt meer gebruikt. Daarna weer geen behoefte meer gehad.
    Het is niet leuk om af te kicken, maar ook weer niet onmogelijk!!!
    beste is vaak om het eerst af te bouwen.
    succes iedereen!

Hoi,
    Ben al meer dan 10 jaar Otrivin verslaafde, ik herken alle verhalen.
    Ook ik wil er dolgraag van af.
    Ik vind het knap van die personen die in 1 keer stoppen is gelukt.
    Ik snap goed dat dat een hel moet zijn geweest.
    Ik heb dat ook geprobeert, maar flipte volledig na de eerste nacht.
    's nachts is mijn grootste probleem, ik dacht dat ik stikte en hield er nachtmerries aan over.
    Zijn er mensen die de 1 neusgat methode hebben gebruikt en waarbij dat ook gelukt is?
    Ik ga dat vandaag en de komende weken proberen.
    Ik laat van me horen.
    Groet, Meg.

Hoi Maggie,

Heel goed dat je het gaat proberen hoor!! Net als jij heb ik langer dan 10 jaar Otrivin gebruikt... momenteel ben ik bijna twee weken 'clean' en enorm trots op mezelf :-) In 1 x stoppen leek me vreselijk, dus dat heb ik dan ook niet gedaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat het ook voor jou niet de juiste methode was. Nou ja, weet je dat ook weer. Poging twee dan maar toch? Vorige week heb ik een berichtje achtergelaten met mijn methode. Ik heb mezelf eerst twee weken beperkt tot drie keer per dag neusspray. Dat was ook af en toe lastig, maar het was vol te houden zonder erg veel moeite... Wel streng zijn voor jezelf!! En op een gegeven moment (na die twee weken) merkte ik opeens dat er tussen de 'shots' Otrivin steeds langere periodes zaten... die periode duurt nu dus al bijna twee weken... ik ben nog steeds verbaasd!

Kijk ook even op http://www.siepman.nl/neussprayverslaving/. daar staat een 'verdunning' methode die ik had willen proberen als het langzaam afbouwen niet zou lukken...

He, veel succes en geef niet te snel op. Het is het waard om af en toe als een smurf te klinken. Je neus gaat vanzelf weer een beetje open.. Laat nog eens een berichtje achter...

Gr. Linda

Hoi,

Bedankt voor de reactie,

Ik probeer de 1 neusgat methode nu ruim een week en merk er nog niet veel van.
    Ik kan gelukkig wel slapen 's nachts. Echter het neusgat waar ik nu de otrivin in spuit is sinds gisteren wel kapot van binnen, maar ik ben ook lichtelijk verkouden, dus waar het aan ligt????
    Ik ga gewoon door. Als de neusgaten echt afzonderlijk werken moet ik dat toch gaan merken. Regelmatig zit mijn ongebruikte neusgat nu dicht maar ook regelmatig goed open, ik durf in ieder geval nog niet zonder spray.

Ik heb nog geen reacties gehad van mensen die deze methode geprobeert hebben.

Groetjes, en ik hou een ieder die het weten wil op de hoogte van mijn methode,

Doei.

Ik hoop dat ik de tip voor het stoppen gevonden heb. Kijk maar eens op qi-clips.nl.

Succes

hoi saskia

ik ben door de qi-clips gestopt met sprayen en pillen
    groeten

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Nassonex, wordt bij mij vergoed uit de aanvullende verzekering... Nassonex zit niet altijd in het basispakket. Al gebruik ik t wel voor andere doeleinden.
    Misschien kan t zijn dat je neit voldoende verzekert bent pufje?
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

misschien een kleine tip, maar veel mensen klagen dat ze de otrivin zo duur vinden.
    Deze kost €4,15, maar de huismerkspray van het Kruitvat of de Trekpleister bevatten een even grote dosis Xylometazoline en kosten slechts €2,55

eh.. het is de bedoeling dat mensen stoppen met neusdruppels.... niet om ze een goedkoper merk aan te raden... ook al snap ik dat je bedoelingen goed zijn. Stoppen is echt niet onmogelijk, ik heb sinds 5 juni jl. geen Otrivin meer gebruikt en had zelf nooit gedacht dat het ooit zou kunnen...

ik ben nou al 2 maanden clean
    en ja ik ben wel gewoon in een keer gestopt. Eerste paar nachten wist ik dat ik het moeilijk zou krijgen 's nachts daarom heb ik het afkickproces laten starten in een periode waar ik vrij was.
    Maar goed, ik gebruikte overdags niet. Alleen voor het slapen gaan. Dat scheelt natuurlijk wel. Dus het lijkt me ook wel beter misschien als je eerst af gaat bouwen. Maar goed, echt leuk om te horen hoeveel mensen stoppen trots op jullie

Met verbazing lees ik dat men otrivin te duur vindt, en daarbij een tip om een huismerk te gaan gebruiken. Of Nasonex wel dan niet vergoed wordt. Mensen waar gaat dit over. We hebben het hier over een verslaving die je neusschot volledig weg kan vreten. Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan xylometazoline. Het enige waar ik me druk over maakte was het feit dat ik het niet meer kon missen. Verslaafd was dus. Heb ook nasonex even gebruikt en gebruik het nog steeds af en toe als ik gehuild heb en daardoor een verstopte neus heb of moet gaan vliegen ( helpt bij dalen tegen oorpijn en dichtzittende oren), maar het kan me niet schelen of het wel of niet vergoed wordt. Ik ben vanaf april van mijn verslaving af, en daar gaat het tenslotte om. Was in het begin ook moeilijk, maar de aanhouder wint mensen. Dus voor degene die nog verslaafd zijn. Hou je niet bezig met de prijs van je neusspray, maar zorg dat je er van af komt. Is als je geld dan toch zo belangrijk vindt uiteindelijk nog het goedkoopste, en last but not least, je spaart je neus, want die zal vast nog een tijdje mee moeten.
    Succes. En Katja. Knap van je dat het ook jou is gelukt.

ik ben het helemaal eens met angie, ik ben zelf 6 jaar verslaafd geweest en gebruikte 2 flesjes xylometazoline in een week!! ik vond dat dit niet kon en ben naar mijn huisarts gegaan, die heeft mij toen een flesje meusspray gegeven wat beclometason heet het werkt hetzelfde als andere neusspray's maar is niet schadelijk voor je neus! met dit middel ben ik er helemaal vanaf gekomen en ben er nu bijna 4 maanden helemaal vanaf! als ik het toch even nodig heb als ik verkouden ben gebruik ik beclometason! ik wil iedereen aanraden om mijn voorbeeld te volgen ookal ben je al jaren verslaafd!
    ik geef nog een voorbeeld: ik werk in een supermarkt en daar verkopen wij ook neusspray's, elke klant die bij mij komt kopen geef ik het advies om hem maar een week te gebruiken omdat het verslavend is, zo ook een paar werken geleden, deze man zei tegen mij ja ik weet het ben al 23 verslaafd en kan geen dag zonder, ik heb deze meneer aangeraden naar de dokter te gaan en het probleem voor te leggen en naar de beclometason te vragen, deze meneer is er nu ook al 1,5 maand vanaf! dus ook na 23 jaar is er nog een mogelijkheid van stoppen, ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen want het is een stuk beter voor je neus en je protomonnee voor de mensen die zich daar druk om maken!

succes allemaal!

toch een tegenslag:
    gisteren langs de kno-arts geweest.
    hij heeft me verteld dat mijn tussenschot scheef staat en dat die operatief rechtgezet moet worden
    vandaar dat ik altijd zo een moeite had met ademen door mijn neus...
    ik zie er behoorlijk tegenop..

Hoi Katja,

Wat vervelend voor je! Ik snap best dat je er behoorlijk tegen op ziet. Maar laat ik je dan wel even vertellen dat in april van dit jaar een vriend van mij zijn neusschotje heeft laten rechtzetten. Hij zag er ook als een berg tegen op, maar uiteindelijk is het hem enorm meegevallen. Pijn heeft ie amper gehad en het enige vervelende was dat er op dag 1 en 2 na de operatie een soort tampons in je neus zitten, waardoor je neus verstopt zit...

Dus, kop op, maak je niet al te druk!! Het komt goed!!

Weet je al wanneer je geopereerd moet worden??

Groetjes,

Linda

Hoi Linda,

ja 30 oktober word ik geopereerd.. het ergste is,
    ik ben heel erg bang vooral om het feit omdat ik al eerder aan mijn neus geopereerd ben.
    ik heb een cosmetisch ingreep laten doen omdat ik niet tevreden was met mijn neus..
    nu heb ik te horen gekregen dat er dan complicaties op kunnen treden, want je snijdt 2 keer op een zelfde plek..
    Ook is mijn grootste angst om onder narcose te gaan.
    Ik kan me nog goed herinneren dat ik echt huilend mijn laatste (en enige!) narcose in ben gegaan..
    ik ben echt super bang dat ik nog steeds niet normaal kan ademen na mijn tussenschotcorrectie.

mijn neus blijft 'verkoudenachtig'.
    wat waren de klachten van die vriend van jou dan?
    waren zijn kl;achten na de operatie verholpen?

groetjes katja

Ruud55
    Guest

Citaat Origineel gepost door Katja Bekijk Post
    toch een tegenslag:
    gisteren langs de kno-arts geweest.
    hij heeft me verteld dat mijn tussenschot scheef staat en dat die operatief rechtgezet moet worden
    vandaar dat ik altijd zo een moeite had met ademen door mijn neus...
    ik zie er behoorlijk tegenop..
    Dat zei een KNO arts ook tegen mij en een operatie was noodzakelijk!
    Een andere KNO-arts die ik later consulteerde zei er niets van en ik loop er nog steeds mee.
    Lijkt me verstandig een seconde opinion te vragen!

Hé Katja,

Die vriend van mij had vrij plotseling last gekregen van een verstopte neus. Hij heeft van alles geprobeerd, neusspray maar ook medicijnen van de huisarts. Welke precies, dat weet ik niet. Toen niets hem hielp, is zijn neusschotje rechtgezet. Na zijn operatie is hij van zijn klachten af.

Je schrijft: 'nu heb ik te horen gekregen dat er dan complicaties op kunnen treden, want je snijdt 2 keer op een zelfde plek'. Wie heeft je dat verteld? De KNO-arts??? Als hij je vertelt dat er complicaties kunnen optreden, heeft ie het vast ook met je ver gehad of de operatie het voor jou dan wel waard is. Hij moet je immers volledig inlichten!

Als je het hebt van horen zeggen en niet van de KNO arts, dan zit er maar één ding op en dat is dit bespreekbaar maken met de KNO arts of je huisarts. Het is toch te gek dat je zo bang bent, terwijl dat misschien wel helemaal niet nodig is. Natuurlijk ben je nerveus en heb je misschien niet zo´n leuke ervaring met je vorige operatie, maar ik denk dat je je zo volledig mogelijk moet laten voorlichten!! Door een deskundige!! Dat neemt de spanning voor een groot deel weg. Je kunt wel helemaal nerveus en bang laten maken door horrorverhalen, maar het frapante is dat die horrorverhalen meestal van mensen komen die er niets van weten...

Hou me op de hoogte.

Linda

Ik ben helemaal nieuw op dit forum.
    Via google heb ik gezocht of er meer mensen zijn met mijn probleem, ik kwam dus uiteindelijk op dit forum.

Dit is de eerste keer dat ik mijn verhaal vertel.

Ik denk dat ik op mijn 13e of 14e levensjaar teveel neusdruppels heb gebruikt. Ik kamp dus de laatste 1.5 - 2 jaar met een probleem: Ik adem moeilijker door mijn linker neusgat. Nou weet ik uiteraard niet of dat komt door het excessief gebruik van neusdruppels. Doordat ik moeilijk adem door mijn linker neusgat, adem ik bij lichamelijke inspanningen door mijn mond, maar ook soms normaal omdat ademenen gewoon moeilijk gaat.

Als mijn probleem door neusdruppels komt, schaam ik me daar eerlijk gezegt diep voor. Ik durf [uit schaamte] mijn probleem ook niet voor te leggen aan de huisarts, wat zal die wel niet denken?
    Nou ben ik al helemaal bang voor een operatie aan mijn neus ofzo, al helemaal als dit van de buitenkant te zien is.

Verslaafd ben ik echt niet (meer?). Anders gezegd: Ik ben gewoon doodsbang om dat middel nog eens aan te raken: "Wat als mijn neus nóg dichter gaat zitten?"

Ik hoop dat ik via dit forum meer te weten kom.

Bedankt
    Laatst aangepast door Gebruiker David : 24-08-07 om 16:08

de enige tip die ik aan david kan geven is gewoon naar een dokter gaan, er zijn zoveel mensen die dit probleem hebben dat een dokter er echt niet raar van staat te kijken. ik had die angst ook maar ben wel naar een dokter gegaan en die vertelde mij dit toen, een dokter ziet op een dag wel gekkere dingen dan een neussprayverslaving.
    als iedereen met een neussprayverslaving bekend zou zijn dan zul je zien dat er heel erg veel mensen zijn die hieraan verslaafd zijn.

ga gewoon naar jou dokter, zo rond blijven lopen kan niet.

succes.

Hoi David,

Ik ben er ook mee naar mijn huisarts gegaan en natuurlijk schaamde ik me ook.
    Ik als verpleegkundige die verslaafd is aan neusspray. Ik zou toch beter moeten weten. Helaas. Ik wist wel dat je er aan verslaafd kon raken, maar niet dat het zo ongemerkt zou gebeuren, zoals zo vaak met een verslaving.
    Ga naar de dokter. Misschien valt het allemaal wel mee. Voor het zelfde geld heb je neuspoliepen. Gezien jou leeftijd is dit nog best mogelijk. Ben je er met een hele kleine ingreep zo van af. Ga ervoor.
    Katja, jou wil ik nog veel succes en sterkte wensen. Snap best dat je er tegen opziet. Niemand kijkt uit naar een operatie. Moest vorige week een kies laten trekken en zag daar al enorm tegenop. Bleek achteraf ook alles mee te vallen. Me druk gemaakt om niets dus. Luister echter niet naar indianenverhalen van anderen, maar alleen naar wat een deskundige jou verteld.

Gr. Angie

Ik ben nu aan mijn derde afkick-dag. Wegens slecht geslapen ben ik eens naar de apotheker gegaan met mijn probleem. Die wist onmiddellijk wat het probleem was. Je moet je dus niet schamen om er over te praten; het probleem is meer en meer ingeburgerd. Hij heeft me EucalySpray gegeven. Da's een product zonder lastige nevenwerkingen (geen "verslavend" effect). Bovendien mag je het vaak innemen (volwassenen 6 keer 3 verstuivingen per dag), dus dat is misschien een aanrader voor mensen die zwaar afhankelijk zijn.

Ik kom wel uit Belgie, dus ik weet niet of je dat product in Nederland vindt.

Wel een beetje gek. Ik ben van mijn verslavende neusspray af (Rhinospray) en heb hem ingeruild voor twee nieuwe! De ene tegen mijn allergie (Otrivine anti-allergie -- niet verslavend) , de andere om snachts wat te kunnen slapen (Eucalyspray). Maar goed, we zijn van die chemische brol af en dag drie is bijna om. Nog 11 dagen te gaan

Succes iedereen! En als je 's nachts even wakker ligt met een verstopte neus... je bent niet alleen!!!!

Hey,

Ik ben blij dat er nog mensen zijn met dit probleem. Ik ben zelf reeds 5 jaar "verslaafd" aan die neusspray en zou er heel graag vanaf willen. Ik heb ook nog eens het nadeel dat ik allergisch ben aan alle bomen en grassen.

Nu gebruik ik een spray die door de apotheker zelf gemaakt wordt. Nu heb ik de tip gekregen om op een vol flesje met een stift een lijntje te trekken op het niveau van de vloeistof. Na een dagje hem te gebruiken de spray terug op te vullen tot aan het streepje met die zoutoplossing. Zo zou je met de tijd de dosis werkende stof verminderen en enkel nog die zoutoplossing gebruiken zodat je neus zich kan herstellen.

Ik ga dit zeker eens uitproberen. Mocht iemand hier reeds ervaring mee hebben zou ik zeker willen weten of dit lukt.

Ik ben alvast blij even men verhaal te kunnen doen. Hopelijk geraken we van die sprays verlost.

Groetjes

Hoi medesprayer(s)
    Ook ik ben, uiteraard anders zou ik nu niet reageren, verslaafd aan neusspray. Ik gebruik overdag alleen een oplossing die ik zelf maak, 1/6 deel
    van een flesje met b.v. otrivin, de rest vul ik aan met Daro zoutoplossing, helaas is dit natuurlijk minder sterk en om goed te slapen, doorslapen, moet ik helaas wél puur gebruiken. Ik gebruik al sinds 1993, na een verkoudheid (met welke ik ben gaan duiken, of het daardoor komt, het duiken, weet ik niet).
    Ik ben er drie jaar geleden even vanaf geweest, was 3 weken op vakantie in Duitsland, misschien schonere lucht en vermengde de oplossing steeds meer totdat ik alleen 's avonds nog een zoutoplossing nodig had, helaas.....het volgend voorjaar weer verkouden, allergisch voor bijna alle pollen, weer aan de neusspray en ja, wéér de l......, sorry, maar zo voelt het wel. Ik heb ook de reaktie gelezen om het per neusgat te proberen, lijkt me een goed idee, ik heb daar zelf nooit aan gedacht, ga het zeker proberen, wil me eigenlijk niet laten opereren, dat is echt de laatste optie. Ik heb trouwens totaal geen last van een schrale neus of bloed en ruik nog steeds zeer goed.
    groetjes Aad

Ruud55
    Guest

Je moet cinuforce neusspray van Vogels eens proberen. Niet met de menthol maar die zonder menthol. Is een prima vervanger voor Otrivin en dergelijke. Wel even mee doorgaan natuurlijk!

Ik ben ondertussen bijna 3 weken van de neusdruppels af! Ik heb een allergietest uit laten voeren, ontdekt waar (en ik welke mate) ik nou allemaal allergisch voor was. Met medicatie en enkele aanpassingen in mijn leven, red ik het nu zonder neusdruppels. Als mijn neusslijmvliezen over enkele weken helemaal hersteld zijn, ga ik de medicatie afbouwen in de hoop dat mijn neusslijmvliezen dan minder overgevoelig zijn en voor een gedeelte zelf mijn allergie onder de duim kunnen houden. Ik ben in totaal zo'n 3,5 jaar verslaafd geweest aan neusdruppels. Ik ging het op een gegeven moment ook steeds meer en meer gebruiken in plaats van alleen voor het slapengaan. Mijn neus werd rauw en droog (soms zelfs zo erg dat ademhalen echt 'sneed') en ik had geregeld last van bloedneuzen. Stoppen is in het begin echt niet leuk en slapen lukt ook niet geweldig, maar het is het echt waard! Ik ben gewoon in een keer gestopt. Cold Turkey zonder hulpmiddelen of eerst het ene neusgat en dan het andere. Als je eenmaal over het ergste heen bent, kun je zowel overdag als 's nachts vrij ademen zonder die troep en voel je je echt beter! Succes voor iedereen die hiermee worstelt!

Wat goed!! Gefeliciteerd!! Ik ben zelf ook sinds begin juni van die troep af en ik vind het heerlijk! Iedereen die nog neusspray gebruikt: ga stoppen! Het is het zo waard! Cold turkey, of zoals ik langzaam afbouwen. Hier op het forum staan verschillende methodes. Probeer ze desnoods allemaal. Er is er vast één die voor jou werkt!!

succes

Is er nog iemand die wil reageren op dit onderwerp? Van velen is het al zolang geleden dat ze dit hebben gescheven...Ik ben net ingeschreven op dit forum en mijn verhaal kunnen jullie lezen...Een ramp..Zolang het goed gaat gaat het goed..Maar als je er last van gaat krijgen is dit heel erg vervelend.
    Ik wil graag in contact komen met mensen die hier ook last van hebben...Ook via mijn email adres geen probleem. Misschien een bericht in de media dat dit net zo verslavend is als sigaretten of zo?? Want dat is wel het geval..

Hey,

Ik ben eindelijk verlost van die neussprays. Het enige wat ik nog doe is smorgens en savonds eens spoelen met een zoutwateroplossing (fysiologisch water) dit is niet schadelijk voor de neus dus is geen probleem. Eindelijk kan ik ook snachts eens doorslapen zonder wakker te worden door de verstopte neus. Een hele verademing echt waar!

Ik ben "afgekicked" door men neusspray iedere avond tot op hetzelfde niveau aan te vullen met deze zoutwateroplossing. Zo verminder je de werkende stoffen in de spray dagelijks en kan je rustig afbouwen. Echt een aanrader!
    Eigenlijk zouden ze dit inderdaad eens in de media moeten brengen want ik denk dat vele mensen dit niet eens weten.

Groetjes,

Koen

misssan
    Guest

Hoi,

Ik ben nu ruim 12 jaar verslaafd aan de neusspray...
    Het is de neusspray voor kinderen van 2-6 jaar en het merk maakt me helemaal niks uit als ik het maar heb...
    Dat dit niet erg zou zijn is dikke onzin (2-6 jaar)... Geloof me het is troep!
    Ik ben er een maandje of 3 vanaf geweest totdat ik weer verkouden werd en ik weer terug bij af was...
    Ik ga 1 ding vertellen wat mij is overkomen door de neusspray iets waar ik echt van geschrokken ben...
    Op een nacht werd ik wakker en ik kon NIET meer slikken ik stikte zowat, alles was zo droog dat ik in paniek raakte...
    Nu is mijn neus helemaal kapot van binnen en alles is opgezet, rondom me neus voelt het verdoofd, het gevoel is eruit net als je een verdoving krijgt bij de tandarts maar dan rondom me neus en me bovenlip, dat kan natuurlijk niet goed zijn....
    Mijn huisarts heeft mij eens verteld dat ik mijn hele neusslijmvlies aan het verbranden was! Nou! Lekker dan...
    Ik ga nu een afspraak maken bij de huisarts voor die afkick spraY want ik ben het helemaal zat!
    Ze zouden deze zooi helemaal niet mogen verkopen in drogisterijen apotheken en supermarken, het is troep en het maakt meer stuk dan je denkt!
    Ze zouden het Uit de handel moeten halen en alleen op recept verkrijgbaar moeten maken!
    Het is voor onze eigen bestwil...

Groetjes van Sandra
    Laatst aangepast door misssan : 11-12-07 om 12:18

misssan
    Guest

per ongeluk het bericht 2x

Hoi Sandra,

Heel knap van je dat je hulp gaat zoeken!! Gelukkig besef je dat het heel erg slecht voor je is en weet je dat het zo niet langer kan. Heel veel succes in de komende tijd!
    Ik hoop dat je laat weten hoe het met je gaat.

Groetjes

Er zijn dus meer mensen met dit probleem, ik ben zelf ook "verslaafd" geweest voor 2 maanden, is alweer een tijdje gelede, heb toen gewoon doorgezet en gestopt, dan maar een paar nachten slecht slapen, nu was me verslaving nog niet lang, maar nu begint het gespray weer, verkoude en alles, gebruik nu weer 3 weken, maar ga straks nog nasonex halen om te stoppen, geen enkele verslaving is goed voor je, en omdat ik veel sport en fit wil zijn, wil ik niet verslaafd zijn aan deze rommel, maarja komt goed, ik neem straks me laatste "shot" en daarna aan de nasonex

Hallo allemaal, ik heb al,eerder gereageerd. Ik gebruik de neusspray al 11 jaar en eerst maar 2-3 keer per dag. Nu gebruik ik het 7-8 keer per dag. Mijn hele neus doet zeer nu alsof hij ontstoken ik. De binnen kant het tussenschot doet erg veel pijn alsof er een korstje op zit steeds. Ik ben eindelijk naar de huisarts gegaan en toen ik dit verhaal vertelde was ik blij dat ze geen kunstgebitje heeft, anders was die eruit gevallen. Ze schrok enorm van de lange tijd dat ik het gebruik en nu ook de frequentie ervan! Ik heb een flesje in mijn tas, naaast mijn bed, in de auto, op het werk en zelfs in de caravan! Belachelijk toch? Nu heb ik een anto spray gekregen. Ik ben zo verslaafd dat ik toch eerst de neusspray moet gebnruiken, 1 pufje. Dan wachten tot mijn neus open is en dan die dokter spray gebruiken, 2 pufjes in elk neus gat. Dit twee maals daags.
    En een heel week lang, en dan heel langzaam de echte neusspray afbouwen....Ik ben nog niet begonnen erg he? Maandag ga ik beginnen ik moet hier van af...Het schijnt dus dat op een gegeven moment de trilhaartjes in je neu het heelmaal niet meer gaan doen. Ik moet ook zeggen als ik aan het schoonmaken ben ofzo in huis ik heel vaalk moet niezen. Ik maak dus heel erg goed mijn huis schoon. Ik had dit vroeger niet hoor. Ik ben echt nergens allergisch voor. Ik denk dat mijn trilhaartjes denken: je zoekt het maar uit! hahaha Ja het is niet grappig. Ik ga maandag echt beginnen en ik zal jullie op de hoogte houden. Koen bedankt voor je antwoord!! Ik hou het in gedachten, ik ga eerst even dit proberen omdat ik echt snel moet stoppen ben ik bang. Wordt vervolgd en bedankt voor alle reacties, zo fijn dat er zoveel mensen "last" van hebben, je denkt altijd maar dat je de enigste bent.

misssan
    Guest

Citaat Origineel gepost door zonnetje1969 Bekijk Post
    Hallo allemaal, ik heb al,eerder gereageerd. Ik gebruik de neusspray al 11 jaar en eerst maar 2-3 keer per dag. Nu gebruik ik het 7-8 keer per dag. Mijn hele neus doet zeer nu alsof hij ontstoken ik. De binnen kant het tussenschot doet erg veel pijn alsof er een korstje op zit steeds. Ik ben eindelijk naar de huisarts gegaan en toen ik dit verhaal vertelde was ik blij dat ze geen kunstgebitje heeft, anders was die eruit gevallen. Ze schrok enorm van de lange tijd dat ik het gebruik en nu ook de frequentie ervan! Ik heb een flesje in mijn tas, naaast mijn bed, in de auto, op het werk en zelfs in de caravan! Belachelijk toch? Nu heb ik een anto spray gekregen. Ik ben zo verslaafd dat ik toch eerst de neusspray moet gebnruiken, 1 pufje. Dan wachten tot mijn neus open is en dan die dokter spray gebruiken, 2 pufjes in elk neus gat. Dit twee maals daags.
    En een heel week lang, en dan heel langzaam de echte neusspray afbouwen....Ik ben nog niet begonnen erg he? Maandag ga ik beginnen ik moet hier van af...Het schijnt dus dat op een gegeven moment de trilhaartjes in je neu het heelmaal niet meer gaan doen. Ik moet ook zeggen als ik aan het schoonmaken ben ofzo in huis ik heel vaalk moet niezen. Ik maak dus heel erg goed mijn huis schoon. Ik had dit vroeger niet hoor. Ik ben echt nergens allergisch voor. Ik denk dat mijn trilhaartjes denken: je zoekt het maar uit! hahaha Ja het is niet grappig. Ik ga maandag echt beginnen en ik zal jullie op de hoogte houden. Koen bedankt voor je antwoord!! Ik hou het in gedachten, ik ga eerst even dit proberen omdat ik echt snel moet stoppen ben ik bang. Wordt vervolgd en bedankt voor alle reacties, zo fijn dat er zoveel mensen "last" van hebben, je denkt altijd maar dat je de enigste bent.

Hoi,
    Dat je neus zo zeer doet van binnen dat heb ik ook... Ik gebruik neusspray al meer dan 12 jaar... Nu is mijn neus vooral het tussenschot aan het etteren...
    Het is zo pijnlijk ik weet wat je voelt! Maar het stikken van de droogte in je keel en neus s'nachts is veel erger hoor, je zal je kapot schrikken! Geloof mij...
    Ik ben nu trouwens 4 dagen gestopt he! Cold Turkey! En het gaat heel goed moet ik zeggen, en ja ik weet als ik een verkoudheid krijg dat het misschien weer terug bij af zal zijn maar het is op het moment al 4dagen en dat is voor mij al heel wat! De angst werd even groter dan de verslaving... En oh ja, wat zei je dokter over de verslaving? Wat kan het allemaal kapot maken

Succes met Stoppen! Het zal een verademing zijn denk ik...

Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55
  3. Neusspray net begonnen
    By Clockw0rk Pirate in forum Algemeen