Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 201 tot 250 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

hoi hoi,

ik was een tijdje afgekickt van de neusspray.. na een paar maanden toch weer begonnen omdat ik altijd recht op mn rug moest liggen anders kon ik nog niet goed ademen..
    zo ie zo zat 1 neusgat altijd nog wel verstopt.
    uiteindelijk naar de KNO arts gestopt en hij heeft me toen geadviseerd om een tussenschot correctie te nemen.
    Keek er erg tegenop,, maar toch ondergaan.. Jaaahh erg pijnlijk dat absoluut!
    De eerste week moest ik rondlopen met plastic plaatjes ofsoiets in mijn neus om het schot recht te houden. Eerste nacht mocht ik ook niet op mijn rug gaan liggen door de bloedingen die naar mn maag liep.
    Errruugg pijnlijk, maar 2 a 3 weken na de operatie merkte ik al meteen dat ik vrijer kon ademen.. dat eeuwige verstopte verkouden neus gevoel was verdwenen!

het is blijven vechten.. en verdomme het is echt zwaaar!
    ik ben nu weer verkouden. Ik vecht ERTEGEN,.. :s

misssan
    Guest

En ik las hier trouwens nog iets over stoppen met deze zooi, eerst het ene neusgat afkicken en daarna het andere Als 1 neusgat dichtzat flipte ik al de pan uit hoor, en ik denk de meeste hier... Dat gaat dus absoluut niet lukken!
    IK ben er trouwens nog steeds van af, met moeite weliswaar
    HEEL veel moeite...

Ik zie dat de topic al even oud is maar reageer er toch even op:

Ik heb jaren lang ook gebruik gemaakt van de neus spray omdat ook elke keer mijn neus dicht ging zitten, en tja wat is er makkelijker dan een directe oplossing te zoeken? dus naar de apotheek. Echter worden de klachten alleen maar erger dus hoe vaker je het gebruikt hoe harder het terug komt. Hoe ben ik er af gekomen? eigenlijk heel simpel:

Wat je beter kunt doen is een zout oplossing maken (dit kun je zelf en kost dus ook niks) Kijk wel even uit voor de juiste verhouding!!! je kunt bij de dokter assistente even vragen wat de verhouding is. Wat je doet is een oud flesje pakken (die heb je tenslotte genoeg) daar doe je de zoutoplossing in.
    Hou er even rekenschap mee dat de werking niet zo snel is dat je neus open gaat dan de neus spray. Binnen 1 week is je neus weer open en heb je de neus spray niet meer nodig. Kwestie van doorzetten geloof me!!! even door de zure appel heen bijten. Zout oplossing kan geen kwaad en veroorzaakt ook geen beschadiging aan je neus slijmvliezen.

Sucses!

Adventura

Talking Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ook ik ben een jaar of 4/5 verslaafd geweest aan neusspray.
    En ook ik ging elke keer naar een andere drogist om zo,n flesje te halen.
    En alwee als ik het flesje eens vergeten was, dank raakte ik in paniek en
    bedacht ik zo snel mogelijk een manier om zo snel mogelijk weer een flesje te
    kunnen kopen.
    Op een gegeven moment vondt ik echt dat ik er mee moest stoppen.
    Ik ben eerst met 1 neusgat gestopt en toen met de andere.
    Binnen 3 dagen was ik van die rot spray af en kon ik weer vrij ademen.

Als ik nu nog verkouden ben gebruik ik de spray nog wel eens, maar nooit langer als 2 weken en dan stop ik via de zelfde manier weer.
    Ben net weer verkouden geweest, heb 1,5 week gebruikt en ben daarna weer gestopt.

Kom op mensen, denk maar zo dat jij sterker bent als die rotspray.
    Probeer het, bij mij werkte het heel goed.

Hallo allemaal,

Ik ben ook een otrivin junkie al een jaar of 9 en moet ook dagelijks sprayen en heb net als de meste mensen eentje bij het bed eentje in mijn tas en ja ga ook overal heen om ze te halen.

Ik heb heel veel hoofdpijn en moet nu alle medicijnen laten staan en daardoor zal ik een paar moeilijke weken hebben want ik heb veel migraine en mag er nu dus ook helemaal niets meer voor gebruiken dus een goede aanleiding om helemaal met de neuspray te gaan stoppen omdat ik nu toch een paar nare weken inga want ik slaap ook heel slecht gebruik daarvoor elke nacht een half slaap tabletje wat ik nu ook niet meer mag hebben dus ik ga eerst voor het ene neusgat en dan voor de andere zo als ik hier uit de tips lees en dan maar hopen dat ik er over een paar weken vanaf ben

bedankt voor al jullie tips en ik zal laten weten of ik er vanaf ben jullie ook allemaal sterkte met afkikken

Groetjes desi

Nasi
    Guest

Ook ik ben al jaren verslaafd aan neusspray.
    Het is begonnen toen we gingen kamperen, ik gebruikte elke avond neusspray omdat het hielp om minder te snurken.
    Op een gegeven moment ben ik dat ook thuis gaan gebruiken voor het slapen gaan.
    Nu krijg ik snachts een verstopte neus als ik het niet gebruik.
    Ik spray nu 3 tot 4 keer per dag. Als ik druk ben denk ik er soms niet aan en ik ervaar dan ook geen verstopte neus.
    Als ik savonds rustig op de bank zit slaat mijn neus weer dicht en grijp ik weer naar het flesje. Maar meestal neem ik mijn eerste shot al rond het middaguur.
    Ik probeer er vanaf te komen en spray vandaag voor het eerst de hele dag met een zoutoplossing (1 klein theelepelte op een glas). Dat gaat goed, het is nu 20.00 u en ik heb vandaag nog geen shot gehad, ik zie er wel tegenop om zonder een shot te gaan slapen, toch maar proberen met de zoutoplossing en de neusspray binnen handbereik.
    Ik heb wel altijd geprobeerd het gebruik van de neusspray te beperken, door het alleen te gebruiken als ik er echt niet meer tegen kon, mijn hoofd staat dan op ontploffen en ik wordt dan hardstikke kriegel, de wetenschap dat je je met 1 shotje weer kiplekker kan voelen doet de grenzen verleggen. Je kan daardoor in ieder geval minderen, maar met minder dan 3 keer red ik het niet.
    Ik heb inmiddels ook sinusbuster besteld, om naast het zout ook een alternatief en onschadelijk middel te hebben, affijn we modderen maar door en het zal vast wel een keer lukken om er van af te komen....
    En laat je niet afschrikken door wegrottende tussenschotten en ander gruwelverhalen want dat is allemaal onzin. Je neusslijmvlies is meestal gedegenereerd maar dit slijmvlies hersteld zich weer als je een tijdlang geen neusspray gebruikt.
    Suc6 allemaal met het afkicken.

hoi,

ik ben afgelopen juni gestopt met neusspray, nadat ik het zeker meer dan tien jaar gebruikt heb. Inmiddels dus al ruim zeven maanden 'clean'. Ik ben tussendoor 1 keer verkouden geweest en heb toen wel Otrivin gebruikt, maar niet meer dan drie keer per dag ('s ochtends, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan) en niet langer dan vijf a zes dagen. Toen was de verkoudheid over en kon ik weer zonder neusspray.. Heerlijk! een jaar geleden had ik niet durven dromen dat ik ooit van die troep zou afkomen. En als ik het kan, kunnen jullie het ook!!

Nasi heeft inderdaad gelijk met zijn/haar opmerking over wegrottenende tussenschotten. Kijk maar eens op http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=2384403

Hier staat onder andere:

Schadelijk?
    De verhalen gaan dat neusspray schadelijk is, en tot bijvoorbeeld een weggebrand tussenschot van de neus hebben geleid. Enige oplossing hiervoor was het plaatsen van een plastic neusschot.

Volgens Evert Rijntjes, KNO-arts en gespe******eerd in de effecten van neussprays, zijn neusdruppels niet verantwoordelijk voor het ‘wegrotten’ van het tussenschotje. Cocaïne en extreem neuspeuteren zijn daar volgens hem de boosdoeners van.

Toch heeft het gebruik van neusdruppels wel gevolgen. Zo verandert het slijmvlies in de neus bij langdurig gebruik. Zo raken de cellen van de trilharen enigszins beschadigd. Zonder trilharen ben je vatbaarder voor bijvoorbeeld infecties. Echter zodra je stopt met neusspray’s herstellen de cellen zich weer. Er treedt dus geen blijvende schade op.

Kortom, probeer er vanaf te komen. Het is zo de moeite waard!!

Groetjes,

Linda

Hallo allemaal

ik ben donderdag in 1 keer gestopt met mijn neuspray het is moeilijk maar ben blij dat ik het gedaan heb
    Ik heb nog wel als ik ga liggen 1 neusgat verstopt maar ik denk dat het nog even tijd moet hebben maar ik ga het nooit meer gebruiken ben zo blij dat ik er af ben en ik het in 1 keer heb gedaan gewoon laten staan was voor mij het beste

Groetjes Desi

Citaat Origineel gepost door Nasi Bekijk Post
    Ook ik ben al jaren verslaafd aan neusspray.
    Het is begonnen toen we gingen kamperen, ik gebruikte elke avond neusspray omdat het hielp om minder te snurken.
    Op een gegeven moment ben ik dat ook thuis gaan gebruiken voor het slapen gaan.
    Nu krijg ik snachts een verstopte neus als ik het niet gebruik.
    Ik spray nu 3 tot 4 keer per dag. Als ik druk ben denk ik er soms niet aan en ik ervaar dan ook geen verstopte neus.
    Als ik savonds rustig op de bank zit slaat mijn neus weer dicht en grijp ik weer naar het flesje. Maar meestal neem ik mijn eerste shot al rond het middaguur.
    Ik probeer er vanaf te komen en spray vandaag voor het eerst de hele dag met een zoutoplossing (1 klein theelepelte op een glas). Dat gaat goed, het is nu 20.00 u en ik heb vandaag nog geen shot gehad, ik zie er wel tegenop om zonder een shot te gaan slapen, toch maar proberen met de zoutoplossing en de neusspray binnen handbereik.
    Ik heb wel altijd geprobeerd het gebruik van de neusspray te beperken, door het alleen te gebruiken als ik er echt niet meer tegen kon, mijn hoofd staat dan op ontploffen en ik wordt dan hardstikke kriegel, de wetenschap dat je je met 1 shotje weer kiplekker kan voelen doet de grenzen verleggen. Je kan daardoor in ieder geval minderen, maar met minder dan 3 keer red ik het niet.
    Ik heb inmiddels ook sinusbuster besteld, om naast het zout ook een alternatief en onschadelijk middel te hebben, affijn we modderen maar door en het zal vast wel een keer lukken om er van af te komen....
    En laat je niet afschrikken door wegrottende tussenschotten en ander gruwelverhalen want dat is allemaal onzin. Je neusslijmvlies is meestal gedegenereerd maar dit slijmvlies hersteld zich weer als je een tijdlang geen neusspray gebruikt.
    Suc6 allemaal met het afkicken.
    Hallo Nasi,

ik weet niet van dat weg rottende tussenschot maar ik had het laatste jaar wel steeds dat mijn neus van binnen kapot ging steeds maar weer dus een kern van waarheid zit er volgens mij wel in heb nu ook allemaal korstjes in mijn neus maar ben blij dat ik gestopt ben in 1 keer heb vanacht voor de eerste keer weer lekker kunnen slapen al blijft 1 neusgat nog wel steeds dichtgaan als ik lig maar dit is te doen.

Ik ben vorige donderdag in 1 keer gestopt en ben hier zo blij mee dat ik het ook nooit meer wil gaan gebruiken ik hoop dat jij er ook een keertje van afkomt want het is de moeite en ellende waard hoor

Sterkte Groetjes Desi

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb juist vernomen van mijn arts dat ik ook neusspray verslaafd ben en ze heeft me Flexonase Aqua (zoutoplossing) voorgeschreven...
    Het gaat pas na een week werken zei ze me...dus ik moet effe een week doorbijten en adem happen...
    Iemand hier ervaring mee????
    Alle ervaringen en tips zijn welkom!!
    Laatst aangepast door Agnes574 : 24-01-08 om 13:56
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Citaat Origineel gepost door agnes574 Bekijk Post
    Ik heb juist vernomen van mijn arts dat ik ook neusspray verslaafd ben en ze heeft me Flexonase Aqua (zoutoplossing) voorgeschreven...
    Het gaat pas na een week werken zei ze me...dus ik moet effe een week doorbijten en adem happen...
    Iemand hier ervaring mee????
    Alle ervaringen en tips zijn welkom!!
    Hallo Agnes,

Ik heb daar geen ervaring mee maar ik ben al 9 jaar verslaafd aan dat spul en vorige week donderdag heb ik het in 1 kaar laten staan een paar rot nachten gehad maar wonder boven wonder gaat het nu heel goed, heb nog wel als ik ga liggen dat 1 neusgat wat dicht gaat zitten maar verder kan ik goed ademhalen en heb niet dat neklemmende gevoel ik dacht dat het zwaarder zou zijn om te stoppen maar het is mij meegevallen en ik ga het echt nooit meer gebruiken

Ik hoop dat je er ook mee kan stoppen want het is echt veel beter voor je, ik wens je heel veel succes en sterkte toe

groetjes Desi

Hallo, wat fijn dat er zelfs een forum is voor deze verslaving.
    Ook ik ben al vele jaren verslaafd aan neusspray en herken veel bij wat jullie al zeiden, drogisten die je waarschuwen dat je het maar een week mag gebruiken, dus dan maar weer naar een andere gaan...
    Mijn man en dochter die er zoveel commentaar op hebben dat ik het zo veel gebruik.
    Het ergste vind ik de nachten, ik word wakker met dichte neus, kan geen adem halen, dus hup psssst en ik kan weer slapen.
    Eigenlijk heb ik nog niks geprobeerd om eraf te komen, weleens van huisarts iets gehad voor bijholte-ontsteking, maar daar ging mijn neus niet van open.
    Hij weet niks van die neusdruppelverslaving , want durf dat niet te zeggen.
    Nu staat mij waarschijnlijk een darmonderzoek te wachten m;et een roesje, ik ben als de dood dat ik dan niet normaal kan ademhalen, en zal stikken.
    Ik ga dus toch echt proberen van die troep af te komen, maar weet nog niet hoe.
    Het makkelijkst lijkt mij gewoon niets te nemen, maar helpt dit nou echt??????

Citaat Origineel gepost door Henna Bekijk Post
    Hallo, wat fijn dat er zelfs een forum is voor deze verslaving.
    Ook ik ben al vele jaren verslaafd aan neusspray en herken veel bij wat jullie al zeiden, drogisten die je waarschuwen dat je het maar een week mag gebruiken, dus dan maar weer naar een andere gaan...
    Mijn man en dochter die er zoveel commentaar op hebben dat ik het zo veel gebruik.
    Het ergste vind ik de nachten, ik word wakker met dichte neus, kan geen adem halen, dus hup psssst en ik kan weer slapen.
    Eigenlijk heb ik nog niks geprobeerd om eraf te komen, weleens van huisarts iets gehad voor bijholte-ontsteking, maar daar ging mijn neus niet van open.
    Hij weet niks van die neusdruppelverslaving , want durf dat niet te zeggen.
    Nu staat mij waarschijnlijk een darmonderzoek te wachten m;et een roesje, ik ben als de dood dat ik dan niet normaal kan ademhalen, en zal stikken.
    Ik ga dus toch echt proberen van die troep af te komen, maar weet nog niet hoe.
    Het makkelijkst lijkt mij gewoon niets te nemen, maar helpt dit nou echt??????
    Hallo Henna,

Ik ben sinds 1,5 week van die troep af, ik ben in 1 keer gestopt de eerste dagen zijn even moeilijk maar na 9 jaar verslaafd te zijn geweest viel het mij mee moet ik je zeggen ik ben er nu af alleen gaat als ik ga liggen wel 1 neusgat nog dicht zitten maar die andere blijft open dus dat gaat goed en ik ga het nooit weer gebruiken.

Ik heb vorig jaar darm en maag onderzoeken gehad en ik heb voor die tijd mijn neus spray gebruikt want ik was ook bang dat het anders mis zou gaan maar nu heb ik het gelukkig niet meer nodig

ik hoop dat het je ook lukt ik zou zeggen heb een paar rot nachten maar dan ben je er wel vanaf heel veel succes wat je ook gaat doen

groetjes Desi

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Bedankt voor je reactie Desi,
    Ik denk dat ik niet echt een 'zware' verslaving had,al sprayde ik wel iedere avond...maandenlang (zonder kon ik niet meer,omdat mijn neus s'avonds iedere keer compleet toeging!!) maar nu gebruik ik enkel 1 maal daags die Flixonase spray (die pas na een week ofzo zou gaan werken???) en ik heb weinig tot geen last van een dichte neus...wel is het zo dat ik ver niets ruik en nog altijd veel snotter...maar wat dat is??? Ik weet niet anders dan altijd,al jaren,constant 'verkouden' te zijn...eens vragen aan een arts!!!
    Grtjs Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Citaat Origineel gepost door agnes574 Bekijk Post
    Bedankt voor je reactie Desi,
    Ik denk dat ik niet echt een 'zware' verslaving had,al sprayde ik wel iedere avond...maandenlang (zonder kon ik niet meer,omdat mijn neus s'avonds iedere keer compleet toeging!!) maar nu gebruik ik enkel 1 maal daags die Flixonase spray (die pas na een week ofzo zou gaan werken???) en ik heb weinig tot geen last van een dichte neus...wel is het zo dat ik ver niets ruik en nog altijd veel snotter...maar wat dat is??? Ik weet niet anders dan altijd,al jaren,constant 'verkouden' te zijn...eens vragen aan een arts!!!
    Grtjs Ag Xx
    hallo Agnes,

Mijn ene neusgat blijft ook vaak dicht zitten of als ik lig dan gaat er ook eentje dicht maar toch heb ik niets meer gebruikt en ben er eindelijk af na 9 jaar elke dag gebruikt te hebben en het is het waard

Ja dat moet je eens aan een arts vragen want dat is wel vreemd dat je zteeds verkouden blijft succes en laat even weten als je geweest bent als je wilt

Groetjes Ina

Ook jaar verslaafd geweest aan dat spul. Heb griepje opgelopen en kwam op dit forum terecht. Ben "blij" dat er zoveel mensen die hetzelfde hebben en ik niet alleen sta. Voor mij is het een stap vooruit geweest om er meteen mee te stoppen. Zonder peospas of andere medicatie. Ben er nu 2 dagen zonder en voel me nu al helemaal bevrijd van de verstopte neus. Eerste dag en nacht was heel moeilijk niet geslapen en normaal eten ging ook niet. Maar na ongeveer 36 uur voelde ik me weer een beetje vrijer in het ademen. En de tweede nacht maar eenmaal wakker geweest wel met een dichte neus. Wou meteen naar het nachtkastje grijpen. Maar had gelukkig alles weggegooid. En na enkele minuten ging mijn neus weer open. En heb ik lekker kunnen uitslapen. Zo af en toe voel mijn neus noch een beetje vreemd maar het gaat verder heel goed gelukkig. Dus mensen als je het echt wilt dan kan het best.

Question Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Hallo allemaal,

Ik heb zelf heel lang geleden deze post aangemaakt.
    Verslaafd aan de neusspray. Wat een reacties!!
    Ik heb heel veel aan jullie reacties gehad. Het gaat alleen niet goed met mij.
    Mijn neus bloed steeds, is ook heel erg pijnlijk. Elke ochtend als ik wakker wordt heb ik hele "korsten"in mijn neus.
    Ik kan hierdoor ook moeilijk ademhalen.
    Eerst dacht ik nog:Ach het valt allemaal wel mee, maar ik heb er nu echt last van.
    Sterker nog, ik ben er zo klaar mee, ik heb Radar aangeschreven. Van de Tros. Mochten er mensen zijn die er zoveel last van hebben en die ook van mening zijn dat neussprays niet meer verkocht mogen worden door drogisterijen mogen zij mij emailen.
    Ikzelf heb Radar al gecontacteerd hierover.
    Wie steunt mij hierin en is bereid om eventueel naar de studio te gaan?
    Groet.................

Ik gebruik al wel 20 jaar van 1 tot 4 maal per dag een pufje neusspray in een van de twee neusgaten, nooit alle twee tegelijk, ik heb verder geen last van mijn neus, niet kappot of bloederig en ook geen pijn, ik ben ook bijna nooit verkouden. Dit probleem is al eens aan de orde geweest in Kassa.

Ook ik ben al jaren verslaafd aan neusspray. Ik verlaat het huis niet zonder.
    Een viertal jaar geleden ben ik er voor lange tijd afgeraakt. De KNO-arts zei mij toen dat het kwam door opgezwollen poliepen. Ik heb die toen in het ziekenhuis laten trekken. En dat heeft inderdaad voor lange tijd geholpen. Maar sinds een goed jaar is het weer begonnen. Misschien eens terug laten opereren? Ik weet het nog niet.

Hoi allemaal,

Ook ik ben al zeker 10 jaar verslaafd aan neusspray (ben nu 23) en zal niet uitgebreid mijn levensverhaal hier vertellen, want ik heb eigenlijk gewoon een klein vraagje (eigenlijk twee):

Ik las dat een heleboel mensen er vanaf zijn gekomen, al dan niet voor korte tijd. Mijn vraag aan die mensen: merken jullie dat als je gestopt bent, je gezicht niet meer zo opgezet is? Soms vraag ik me af of m'n gezicht wat gezwollen is en of dat komt door het langdurig gebruik van neusspray. Iemand daar ook last van (gehad)? Merken jullie daar een verschil in na het afkicken?
    En gisteren vertelde iemand me dat je van een neusspray-verslaving ook chronisch moe kan worden. Ik zit al 10 jaar aan de neusspray, dus weet niet meer wat het is om neusspray-vrij te leven, maar vroeg me af of jullie echt een verschil merken, nu je er vanaf bent...

Groetjes,
    Aniek

Smile Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Om volledig van je neusdruppel verslaving verlost te geraken moet je (op doktersvoorschrift) gebruiken:

Nasonex (neusspray): dagelijks 2 verstuivingen in elk neusgat
    Circus 14 CO MGA (tabletten): dagelijks 1 innemen
    Xyzall 5 MG 20 CO (tabbletten): dagelijks 1 innemen

Gebruik deze zorgvuldig, gedurende 2 weken, en normaal gezien ben je er voor altijd van verlost.

Met vriendelijke groet,

Anoniempje123:)

Hoi Allemaal,

Ook ik ben sinds een jaartje of 5 verslaafd aan neusdruppels. Dit was nooit een probleem want ik sliep altijd goed. Tot een week geleden waarin ik me in 1 keer ging irriteren om iets heel kleins wat in me neus zat waardoor ik niet goed kon slapen. Mijn vraag is of dit te maken heeft met dat ik verkouden ben...of heeft dit er mee te maken dat ik het al te lang doe want vind het raar dat het ineens uit het niets komt in een tijd waarin iedereen verkouden is...heeft iemand een soortgelijke ervaring ? gaat je neus op den duur juist alleen maar slechter ademhalen ook al gebruik je het? Voel me best radeloos omdat ik niet weet of het door de verkoudheid is en overgaat of dat het zo blijft...

Groetjes Donny,
    Laatst aangepast door donnynimma : 10-03-08 om 00:26

Donny,
    ik vond zelf persoonlijk dat neusspray op een gegeven moment niet eens meer voldoende was.. Ik ging echt steeds meer gebruiken en zelfs neusspray gaf me geen 'bevrijdend' gevoel meer. Toen begon er toch echt een belletje te rinkelen van: ''dit gaat niet goed''.

Ik ben nu echt definitief van de neusspray af. Alleen met stoppen kon ik niet voldoende adem halen. Toch een tussenschot correctie gehad. Het heeft toch wel iets geholpen maar mijn rechterneusgat blijft altijd een beetje verstopt. Het is nooit dat mijn beide neusgaten evenveel lucht doorlaten. Overdags nog wel maar 's nachts...
    Al bij al, went het op een gegeven moment ook hoor. Het is in het begin vooral 'panieken' maar je raakt eraan gewent om te slapen met minder zuurstof. Als het soms echt erg is, spuit ik zoutoplossing of ik gebruik een neusklemmetje die ik bij de apotheek heb gehaald. Het spreid mn neusvleugels en zo komt er superveel zuurstof in.
    Mensen die snachts snurken gebruiken het vooral maar het helpt ook als je een verstopte neus hebt.

Sterkte aan iedereen hier..

Hoi allemaal, wat zou het fijn zijn om nooit meer neusspray te hoeven gebruiken. Ik lees over jarenlang aan de neusspray, dan mag ik nog niet klagen met mijn 3 mnd.. Maar ja, beter maar vroeg genoeg bij zijn, als ik het zo lees. Het is echt stom, want ik ben misschien 1x in het jaar verkouden en vroeger nooit neusspray gebruikt, maar afgelopen keer dus wel, omdat ik zo'n hoofdpijn had. Maar nu lijkt mijn verkoudheid wel tien keer zo erg. Nu wordt ik elke nacht wakker met mijn neus zó potdicht dat ik er echt beroerd van ben, dan maar weer otrivin gebruiken en kan ik weer verder slapen. Ik sta weleens op en dan gaat het redelijk, dan loopt het weer vol en denk ik, vandaag geen neusspray gebruiken, maar om elf uur knallen mijn ogen bijna uit m'n hoofd, zo vol met slijm zit alles en dan toch maar weer sprayen.. Helpt dan helemaal niks? Behalve de nasonex die ik al een paar keer zag langskomen. En dan bel je de huisarts en zeg je, ik ben verslaafd aan neusspray? Ze zien me aankomen.. Maar ja, als niks anders werkt.. Ik blijf nog wel even meelezen! Sterkte allemaal!

Beste neusspray verslaafde mensen,

Ik gebruikte eerst ook altijd otrivin maar sinds vorig jaar heb ik van een vriend Qi-clips gekregen en sindsdien gebruik ik nooit meer spray. Ik gebruikte het als mijn neus dicht ging zitten en inplaats van die spray te gebruiken gebruik ik nu Qi-clips om mijn neus open te krijgen + alle irritaties van mijn hooikoorts gaan er mee weg.
    Ik gebruik nu al een jaar geen spray ,gelukkig.
    Succes met jullie zoektocht om van het sprayen af te komen.
    Laatst aangepast door niesje : 22-03-08 om 13:29 Reden: typefout

Jude,
    als je PAS 3 maanden verslaafd bent adviseer ik je om zo snel mogelijk van die neusspray afte komen.. Het gaat van kwaad naar erger..
    3 dagen neusspray-loos en je merkt meteen een verschil echt waar!
    hierboven schrijft niesje al Qi-clips.. Gebruik zulke middelen om te stoppen.. ze helpen echt! Ik gebruik zelf zoutoplossing en zulke clips als ik verkouden ben..
    zoutoplossing helpt misschien wel pas na 10 min ofso.. maar is niet zo schadelijk als neusspray!

Hallo allemaal,

Er gaat een wereld voor me open met het lezen van deze site, ik dacht echt dat ik de enige was die zo dom is om me neus iedere dag vol te spuiten met otrivin. Ik ben zo'n 5 jaar verslaafd (vaak wel 7 a 8 shots per dag). Zoals ik al bij andere mensen heb gelezen vind je bij mij ook overal in huis flesjes otrivin (lege, volle, halfvolle).
    Ben er nog nooit mee naar huisarts geweest omdat ik het zoooo dom vind en me dus heel erg schaam.
    Als ik eerlijk ben, ben ik als de dood om te stoppen, ik raak helemaal in paniek als me neus dicht ga zitten en moet dan zo snel me shotje hebben.
    Ik heb nog niet erg vervelende klachten, wel veel niezen en een droge neus/mond, wel is me smaak/reuk vermogen erg achteruit gegaan, maar he alles beter dan een verstopte neus. Dit laatste is een grapje, ik vind het verschrikkelijk en zou er graag vanaf willen ook omdat ik bang ben voor ergere gevolgen, maar zie er erg tegenop.

Ik vind het in ieder geval erg fijn om te zien dat ik niet de enige ben en even me verhaal heb kunnen vertellen.

Chantal
    Laatst aangepast door talliecampen : 27-03-08 om 22:36

Lootje
    Guest

Ik heb alle berichten met veel belangstelling gelezen, allemaal erg herkenbaar.
    Net begonnen met Nasonex neusspray omdat m'n neus echt helemaal dicht zit sinds vrijdag.
    Gewone neusdruppels helpen helemaal niet. Hoop dat de Nasonex wel gaat helpen, en het liefst een beetje snel.
    Hoe doen jullie dat eigenlijk met eten en drinken. Dit lukt nauwelijks omdat ik totaal geen lucht krijg en het gevoel heb tijdens het eten of drinken zo ongeveer te stikken (wel goed voor de lijn
    Hebben jullie nog tips.
    Gr. Lootje

nielsdw
    Guest

Ik snap niet dat jullie allemaal zo in paniek raken als je neus verstopt zit. Ik gebruik neusspray nu 3 maanden maar ik stop vandaag. Je kunt toch door je mond ademen en als je eet of drinkt even je adem inhouden. Eet eens wat rustiger, kun je beetje ademen tussendoor. Het gegeven dat als je eenmaal verslaafd bent je zonder neusspray te gebruiken je neus nooit meer opengaat gelooft toch niemand. Wat dachten jullie van een kwestie van tijd. Wij hebben een rat en daar ben ik behoorlijk allergisch voor dus als me neus niet opengaat ga ik naar de dokter en zeg ik ik heb zo en zolang otrivin gebruikt en dan schrijft ie me flixonase of nasonex voor maar ik ga echt niet afbouwen. ze moeten otrivin gewoon verbieden, als je al gebruikt als je verkouden bent, stelt dat de verstopte neus alleen uit, heeft geen enkele zin.

nielsdw
    Guest

Ik snap sowieso niet wie het verder laat komen dan een half jaar. Je bent er toch zelf bij als je denkt dit wordt niks ga je naar een arts. Wat doen jullie dan als je piemeltje brandt bij het plassen, schaam je je dan ook om naar de huisarts te gaan. Of als je jeuk naast je ballen hebt, of als je hele oksels beginnen te schilferen, ga je dan ook jarenlang vaseline erop blijven smeren zodat je het vooral niet ziet... Zou het niet zo kunnen zijn dat een huisarts hooguit 1 opmerking maakt dat het dom is dat je er zo lang mee bent blijven zitten en dat dat ook gewoon terecht is. Officieel mogen ze zo'n opmerking niet eens maken, maargoed.

Blijf je vooral schamen en denken dat de dokters savonds lekker zitten te zuipen en erom lachen, want ik geef ze groot gelijk, maar jullie niet!

nielsdw
    Guest

Een verstopte neus, als dat nou alles is. Denk aan mensen met stevige benauwdheid, dat je dus echt niet goed kunt ademen. Denk aan zware hoofdpijn, denk aan kiespijn. Maar een verstopte neus. Je zet een glas water naast je bed en neemt een slok als je mond droog is van het erdoor ademen. Maar met door je mond ademen kun je gewoon slapen hoor, daar ga je echt niet minder om ademen. Gewoon flesjes weggooien, geen nieuwe meer kopen, niks moment afwachten want die komt niet. Net als met roken. Je hoeft je niet eerst af te vragen of je er wel vrede mee hebt dat je je laatste hebt genomen, gewoon geen nieuwe meer kopen en je pakjes weggooien. Degene die ooit vertelt heeft dat verslaving een absoluut begrip is hadden ze in het gevang moeten zetten. Degene die ooit heeft gezegd dat van verslaving afkomen misschien soms een vervelend moment kan opleveren, die heeft gelijk, maar als dat nou alles is, en ook nog gewoon helemaal vanzelf weer overgaat, ja...
    Hoe kun je nou verwachten dat als je van je geboorte tot wanneer je eerste verstopte neus optrad en je neusspray nam, je neus gewoon open is geweest, die na deze verstopping en neusspray gebruik (hoe lang dan ook) NOOIT MEER OPEN GAAT??? Er is toch geen gek die dat gelooft, hallo, zijn we wakker!?

Hee Niels, heb je altijd zoveel tekst nodig om zoiets onbenulligs te melden?
    je herhaling verveelt me....

hallo allemaal,

tja...ik ook heb een verslaving aan de neusspray...de menthol!!!
    ik heb zelf ook al een operatie gehad, maar dit heeft niet geholpen.
    sterker nog...mijn moeder gebruikt het, mijn vader gebruikt het, ik gebruik het al sinds mijn 12 jaar, en sinds kort moet ik zelfs van de huisarts het gaan gebruiken bij mijn 22 maanden oude zoontje(wat ik dus niet doe) misschien wel erfelijk, een verstopte neus????

Post Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Hallo,zelf heb ik daar al en paar jaren problemen mee..
    Ik heb bij een neus keel en oorarts geweest en die heeft in mijn neus geweest met zo een cameratje.
    Niks te zien,onder de platen niks en dan onder de scanner..
    alles in orde maar kreeg wel meteen een allergie test.
    Werd al jaren behandeld voor sinusitis had ook veel last van hoofd pijn..
    Ik kreeg meteen verbod om die dexa rhinospray nog te gebruiken en moest nogal veel mijn neus spoelen met rinomar en een spray op plantaardige basis gebruiken..
    Was moeilijk en stiekem gebruikte wel eens mijn gewone neus spray..Maar ben er wel een paar jaar vanaf geweest,maar ben nu toch al een tijd terug bezig om als ik naar bed ga toch maar eens te spuiten ,zal er dus terug eens werk moeten van maken om met dat spul terug te stoppen en terug op die spray over te schakelen..
    Er bekruipt mij een paniekerig gevoel als ik ver zonder zit ik zorg er dus wel voor dat ik nooit zonder zit maar is enkel op voorschrift te verkrijgen.
    Ja tis erg om er zo afhankelijk van te zijn en is idd niet zo goed voor de slijmvliezen..

mvg belle

hallo,

ik ben al enkele keren verslaafd geweest en er weer van afgeraakt door nasonex te gebruiken. nu de laatste keer heb ik zo'n 4 maanden rhinospray gebruikt omdat ik een verkoudheid had... maar ik was telkens weer verplicht om te spuiten. na 4 maanden was ik dit toch beu en heb ik om een voorschrift gegaan bij de dokter voor nasonex. ik had dit al eerder gebruikt. in het begin heb ik wel meer gespoten dan op de bijsluiter stond vermeld. die zei 1 maal per dag in de 2 neusgaten. in het begin werkte het ook niet zo goed dus spoot ik zo 3 maal per dag ofzo. de eerste dag zit je neus wel nog steeds erg verstopt maar na enkele dagen kan je al gewoon ademen door je neus. vervolgens na een week komen er erg veel slijmen los en kan dit wel erg storend zijn. vroeger vertrok ik nergens zonder neusspray, die periode nergens zonder zakdoek.
    Nu ben ik er volledig vanaf, af en toe nog gebruik ik nasonex als het erg droog weer is en er veel stof hangt.

groeten en succes aan iedereen
    ciao

Beste forumleden,

Ik ben voor de zoveelste keer aan het "afkicken". Ben al heel wat jaren afhankelijk van neusspray, flesje op het nachtkastje en 1 in de tas voor onderweg, jullie kennen het vast wel. Om de paar jaar doe ik weer een poging, die wonder boven wonder slaagt, om van de neusspray af te blijven. Zo ben ik 3 jaar geleden, tijdens mijn zwangerschap, zonder moeite ervan af kunnen blijven. Toch blijf ik elke keer na een fixe verkoudheid weer gebruiken en zit er vervolgens weer jaren aan vast.

De reden waarom ik deze keer wil stoppen is dat ik erg ben geschrokken van nawerkingen van fixe keelontstekingen. In een half jaar tijd heb ik nl. 4x een lelijke keelontsteking gehad, waarvan ik bij 2x meer dan een week niks meer kon ruiken of proeven. In mijn zoektocht naar informatie kwam ik uitspraken van een KNO-arts tegen, zie link: http://www.kno-care.nl/item.html&objID=771 die zegt dat het gebruik van neusspray geen blijvende schade veroorzaakt maar dat je wel vatbaarder bent voor infecties doordat de trilharen en de slijmvliezen beschadigd zijn. Dit zou dus mijn vele keelontstekingen kunnen verklaren.

Anyway, ik ben zo geschrokken van het wegvallen van reuk en smaak voor langere tijd, dat ik me nu heb voorgenomen er echt voorgoed vanaf te komen.
    Ben sinds anderhalve week bezig met nog maar aan 1 kant te sprayen, en dan zo weinig mogelijk. Dit gaat vrij goed, alleen is de niet gesprayde kant nooit helemaal open, waardoor ik de andere kant nog niet kan laten. (ik raak echt in paniek, moet hyperventileren, als ik niet goed kan ademen, de eerste dagen waren dan ook echt moeilijk!)
    Zijn er mensen die ervaring hebben met maar 1 kant sprayen en hoe lang duurde het bij jullie eer het neusgat zonder neusspray open bleef??
    Overigens heeft de huisarts me ook Nasonex voorgeschreven voor een maand, waarvan ik nu 2,5 week erop heb zitten, maar ik merk hierdoor in ieder geval geen verbetering.

Ik wens iedereen veel succes toe met het laten staan van de druppels/spray!

Beste forumleden,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een neusspray verslaving.

Bij mij is het op mijn zestiende begonnen (ben nu 27 jaar) toen ik verkouden was en ben er niet meer van afgekomen. Eerst was het nog alleen voor de nachten maar naderhand ging mijn neus ook dicht zitten overdag dus ging ik ook overdag spuiten. Ik heb veel waarschuwingen gekregen van mijn ouders en vriend en een vriendin dat als ik zo door blijf gaan ik alles van binnen helemaal kapot spuit. Ik trok me er eigenlijk niet veel van aan. Tot een paar maanden geleden. De neusspray helpt niet meer zo goed. Ik dacht eerst dat het aan mijn hooikoorts lag maar ondanks de pillen die ik daarvoor slik gaat het niet goed met mijn neus. Nu begin ik er zelfs al 's nachts last van te krijgen. Dat ik echt een aantal uur wakker lig voordat ik in slaap val. En mijn neus die maar niet open gaat. En dan maar spuiten en spuiten. Het gekke is dat ik overdag nu genoeg lucht krijg en het wel helpt. Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Ik weet dat ik het beste naar de dokter kan gaan maar ik ben zo bang dat ik mijn neus helemaal heb kapot gespoten. Wat moet ik nu doen? Ik wil er zo graag vanaf maar ben bang dat het al te laat is dat ik nooit meer een goede nacht ga krijgen. Meteen stoppen is ook geen optie voor me als de neusspray me al niet helpt dan helpt meteen stoppen ook niet. Heeft iemand een idee?

Lootje
    Guest

Als ik had geweten dat het zo makkelijk zou zijn om van de neusdruppels af te komen, dan had ik het al veel eerder geprobeerd. Heb een week Nasonex gebruikt, 2 x per dag en 's-avonds 1x neusdruppels. Na een week nog maar 1x Nasonex en geen neusdruppels meer. Ben nu twee maanden verder en heb geen neusdruppels meer gebruikt. Ook de Nasonex staat ongebruikt op het nachtkastje. Mijn neus is vrijwel altijd goed open en ik loop ook niet meer de hele dag te snuiven.
    Zo eenvoudig om na 30 jaar!!! van een verslaving af te komen.
    Gr. Lootje

Ik was maanden ook verslaafd aan Otrivin, toen ben ik vanzelf ermee gestopt... en dat lukte aardig.. na een tijdje kon ik weer normaal ademen, maar sinds 2 weken heb ik weer een verstopte neus. Ik ben ook aan de hooikoorts want ik bent allergisch voor dat, vooral ochtend verstopte neus. Ik gebruik sinds gisteren flixonase nog geen verbetering.. hopen maar dat ik ervanaf kom weer. Want zo verder is niet goed.

Hallo,

ik ben dus ook al jaren verslaafd aan de neusspray. Ik gebruik Otrivin neusspray voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Ik ben al diverse keren naar de huisarts geweest, maar ik krijg geen doorverwijzing naar de KNO arts.
    Mijn huisarts vroeg zelfs op een gegeven moment of ik al uit mijn neus stonk. Hij durfde zelfs te beweren dat er al mensen in zijn praktijk zijn geweest die er ook aan verslaafd zijn geweest en die begonnen te stinken uit hun neus, zelfmoord zouden hebben gepleegd!! Ik ben daar dus echt heel bang voor!!

heel lullig misschien maar: yeeeeeyy!! ik ben al bijna een jaar clean! ik ben zoo blij blij blij.. dus mensen: HET KAN ECHT! Ik was ooit ook zwaar verslaafd.. kon er een paar maanden vanaf blijven maar bij elk verkoudheid of dergelijke raakte ik weer verslaafd..

je hebt echt zoooveel methodes om ervanaf te komen..
    wn ja, hier worden er echt zooveel vernoemd..
    1 van de makkelijkste methode: eerst afbouwen.. dus ipv van 3x per dag te spuiten alleen voor het slapengaan..
    daarna kun je overgaan naar de kinderspray..
    en daarna kun je zelfs overgaan naar 1 neusgat sprayen.. bijv. een week lang alleen links..

ik heb ook veel gelezen dat mensen last blijven houden van: 1 verkouden neusgat.. ook nadat ze gestopt zijn.. ik heb daarzelf bijna een halfjaar last van gehad..
    ik heb bij de apotheek een soort clips gehaald voor die moeilijke afkickperiode.. het zorgt ervoor dat je neusgaten wat uitelkaar worden geduwd.. geloof me.. het helpt!
    vooral mensen die snurken gebruiken dit.. tijdens afkickperiode heeft dit mij SUPR geholpen! ook als ik verkouden wordt gebruik ik dit clipje..
    echte aanrader!

de reden dat ik was gestopt was vooral omdat ik vaak last kreeg van ontstoken oren.. omdat je buis altijd verstopt zat kreeg ik last van vocht achter m'n trommelbuis.. en ja, echt sexy ben je ook niet als je altijd verkouden klinkt.. en laten we niet vergeten: paniekaanval als je je flesje thuis vergat.. midden in de nacht liet ik m'n vriend naar de nachtapotheek rijden als ik bij hem bleef slapen en ik had m'n flesje niet bij :S

kan me nog goed herinneren we hadden een weekendje weg gepland.. was m'n flesje vergeten.. we zaten in middle of nowhere.. nou.. de rest kun je natuurlijk zelf invullen...

nu m'n volgende verslaving: stoppen met roken!

Four Roses
    Guest

Hoi Katja!

Goed dat je gestopt bent met die neusspray! Dat is iets waar ik nog af moet komen. Datgene waar jij nog van af wilt, roken, daar ben ik zojuist van afgekomen! Haha, misschien kunnen we elkaar wel helpen!
    Liefs,
    Four

Four roses,
    ik moet eerlijk bekennen: stoppen met roken is makkelijker dan stoppen met neusspray..
    ik heb nu al 11 dagen geen sigaret aangeraakt.. ben supertrots op mezelf.. !! en om eerlijk te zijn gaat het prima. heb er geen moeite mee..
    ik hou heel de tijd in m'n achterhoofd: m'n gezondheid, m'n gezondheid..

maar bij mij is de kunst niet om te stoppen.. net zoals bij neusspray: stoppen lukt wel.. maar ervan afblijven! als ik er een halfjaar vanaf ben gebleven.. dan noem ik mezelf pas ex-verslaafde.. nu noem ik mezelf nog een stoppende-roker

en er zijn zoveel methodes om te stoppen met neusspray.. heb je het wel geprobeerd... want ik weet zeker als je het probeert dat het je ook lukt..

nou ik ben al een jaar of 15 verslaafd en ga nu ; cold turkey'afkicken....heb nu bijna een dag niet gebruikt en het gaat redelijk...mag niet klagen! wordt vervolgd!

heej iedereen,

ik heb een paar van jullie reacties gelezen en ik wou toch ook even mijn verhaal doen, ik ben nu ongeveer een 5 jaar verslaafd aan neusspray's alhoewel ik niet met zekerheid mag zeggen dat dit een verslaving is aangezien ik het gebruik omdat ik mijn een volledige neus die toe is niet kan eten, slapen, mij op mijn werk concentreren.

ik heb na 5 jaar eindelijk de stap gezet om mij te laten oppereren omdat mijn omgeving maar bleef zagen dak da ni kon blijven doen met dieje spuiter kost ook veel geld als je het zo is opteld ik had er zeker 2 per week nodig:s

ik hoop dat dit helpt en dat ik dan eindelijk zonder mijne spuiter door het leven kan gaan
    morgen om 8uur moet ik binnen, iedereen duimen zou ik zo zeggen, ik laat jullie zeker iets weten als het gelukt is.

mijn neusschelpen zijn te groot en ik heb ergens een gat in mijne neus (inwendig) dat er niet mag zijn.

Hallo iedereen

Vroeger was ik verslaafd aan Otrivine. Ben dan na ongeveer 10 jaar toch eens naar de dokter durven gaan om mijn verslaving op te biechten. Heb toen een spray gekregen met cortisone om de slijmvliezen te laten ontzwellen. Ik mocht dit max. 2 weken gebruiken. Ben toen eindelijk van mijn verslaving afgeraakt, het waren wel 2 à 3 lastige weken. Maar... een half jaar later kreeg ik een zware verkoudheid en wat denk je... ik greep terug naar de neusspray, deze keer Nasa Sinutab. Ben nu terug ongeveer een groot half jaar verslaafd, deze keer dus aan Nasa Sinutab. Ik weet niet of iemand deze neusspray kent? Ik gebruik het ongeveer 2 à 3 keer per dag (1 flesje op twee weken). Ik wil er nu echt wel vanaf aangezien ik gestopt ben met de pil om zwanger te worden. Overal waar ik informatie zoek op forums lees ik dat neusspray ongezond kan zijn voor de baby dus wil ik echt stoppen. Ik ga de methode gebruiken van het rustig afbouwen. Vanaf vandaag ben ik begonnen met enkel nog 's morgens en 's avonds in elk neusgat een pufje. Hopelijk kan ik volgende week overschakelen naar enkel nog 's avonds en dan ga ik naar de apotheek om een kinderneusspray die ik dan enkel nog 's avonds gebruik. Tegen volgende maand zou ik er dan graag van verlost zijn. Hopelijk dan voorgoed...
    Heeft er iemand anders nog ervaring met verslaving aan neusspray en zwanger zijn of willen worden?

Grtz!

Hallo!

Ik ben naar de dokter geweest en heb van hem Rhinocort Aqua gekregen. Dit is een verstuiver tegen ontsteking van het slijmvlies. Dit werkt enkel lokaal en geeft geen effect op de andere lichaamsprocessen aangezien het en vernevelaar is (niet hetzelfde als neusspray). Ik moet het 2 weken gebruiken zodat mijn slijmvliezen kunnen ontzwellen. Volgens mijn dokter zou dit ook geen negatief effect hebben op een zwangerschap aangezien dit enkel in de neus werkt en verder niet doordringt.

Ik ben eens benieuwd of het zal helpen...

Four Roses
    Guest

Hoi Katja!

Goed dat je na 11 dagen stoppen met roken je al zo goed voelt zeg! Ik heb het er heel erg moeilijk mee gaat, ik zit nu op 6 maanden en ben ook SUPERTROTS!!!
    Hoe gaat het nu met je?

Aangezien dit best een groot onderwerp geworden is: wat zijn in het kort de manieren om van de neusspray af te komen?
    Ik gebruik het inmiddels wel wat minder (2 a 3 keer per dag), maar ik wil er van af!! Ik gebruik Otrivin, de vernevelaar (helpt beter dan de spray bij mij, maar kost toch zo'n 4,40 per week!!!).
    Ik ben al bij de huisarts geweest lang geleden en die heeft me tal van sprays gegeven, maar die geven niet dezelfde verlichting als de commerciele sprays, tabletten tegen allergien helpen ook niet.
    De KNO arts zei maar 1 ding: je moet stoppen met roken en kon me verder niet echt helpen. Ik ben inmiddels 6 maanden gestopt, maar er is niks veranderd.
    Toen ik hiermee terug ging naar de huisarts zei ze dat ik er geen verbetering in zou komen en dat ik ermee moet leren leven (de zwelling van de slijmvliezen, want het is niet alleen mijn neus, maar alle slijmvliezen).

Ik hoop dat jullie wat voor me weten.....

Liefs,
    Four

Ik heb volgens mij sinds mijn 12/13e (ben nu 27 jaar) al last van een constante vastzittende neus. Altijd heb ik last van een verstopte neusgat. Soms met zo een drukkend gevoel dat je er benauwd van werd. Lange periodes heb ik gebruik gemaakt van neussprays zoals otrivin, nasivin en vicks sinex. Ik was tevens al bij de KNO arts geweest en die gaf aan dat mijn neusslijmvliezen teveel waren op gezet / te groot waren en dat dit operatief verkleind kon worden. Hier zag ik enorm tegen op en heb de operatie dus tot mijn 27e uitgesteld. Eerder dit jaar drong het dan toch eindelijk tot mij door dat ik mij gewoon moest laten behanden. Al die tijd gebruik maken van neusspray kan gewoon niet goed zijn en ik wilde niet afwachten tot er een keer wat mis ging.

Ik ben 10 dagen geleden dus geopereerd aan mijn neusslijmvliezen. De eerste paar dagen heb ik er goed last van gehad. Met de pijn valt het mee maar slapen gedurende deze dagen is echt een ramp en ook wel vaak last van bloedingen gehad. Inmiddels gaat het al een stuk beter. Niet dat ik nu meteen goed kan ademen maar ik heb al regelmatig momenten dat beide neusgaten goed “open” zijn waardoor ik lekker kan ademen. Snachts wil het nog wel zoals vanouds gaan vastzitten, maar volgens de arts kan het een maand duren voordat ik het echt ga merken ivm met de wonden e.d. die moeten genezen.

Neusspray gebruik ik sinds de operatie niet meer en heb ook eigenlijk nooit de neiging gehad het te gebruiken. Tot nu toe kan ik de mensen die met hetzelfde probleem zitten aanraden om ook deze ingreep te laten verrichten. Oke je hebt een tijdje wel last van de ingreep maar ik heb nu echt momenten dat ik lekker kan ademen ZONDER neusspray

Hallo,

Ik heb ook een tijd neusspray gebruikt terwijl ik weet dat het slecht is. Toen ik bij een vriend van mij was, had hij een zakje met eucalyptuszaad. Hij deed het in een doekje en snoof eraan. Daarna probeerde ik het en daarna was de neus meteen vrij. Weet iemand of dit na langdurig gebruik schadelijk is en welke soort zaad je hiervoor moet hebben?

Alvast bedankt!
    Mvg. Thijs

Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55