Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 401 tot 450 van 520

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Exclamation Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Citaat Origineel gepost door Four Roses Bekijk Post
    Succes bij de dokter! Ben benieuwd. Mocht je mijn tips willen weten, dan hoor ik hwet wel.

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

daar ging iets verkeert sorry Four Roses
    NEUS ZIT DICHT komt door de rebound zei de doktor maar voorlopig ik zit er overin hoe kom ik de nacht door shit dat is het ,

Citaat Origineel gepost door Patrick186 Bekijk Post
    daar ging iets verkeert sorry Four Roses
    NEUS ZIT DICHT komt door de rebound zei de doktor maar voorlopig ik zit er overin hoe kom ik de nacht door shit dat is het ,
    Ik mocht van mijn huisarts de 0.5% neusdruppels 's nachts gebruiken voor 2 weken en daarna niet meer. Heb die 2 weken niet gehaald maar ben zelfs eerder gestopt. Het gaat jou ook vast en zeker lukken. Zet hem op en succes!

het zit weer potdicht het is erg moeilijk met roken stoppen vond ik gemakkelijker gaan
    maar bedankt voor de steun

zelfswerkt otrivin werkt niet meer afdoende erg raar want ik heb de laatste zes a zenen jaar op vertrouwd de doktor noemt het rebound

Four Roses
    Guest

Hoi Patrick,

Hier dan mijn tips voor jou:

Helemaal met je eens. Stoppen met roken was makkelijker dan stoppen met neusspray, dat gold voor mij in eerste instantie ook ja.

Totdat ik een artikel van mijn huisarts kreeg toen ik daar slechts een paar weken geleden ten einde raad zat (net als jij nu). Het artikel staat op: http://www.siepman.nl/neussprayverslaving/default.aspx

Na twee jaar moeilijk doen, ben ik met de cold turkey methode binnen 1 dag succesvol gestopt. Dag 1 ben ik 's morgens om 7.00u gestopt, de rest van de dag loopt je hoofd zo vol dat je het gevoel hebt dat alle gaten dicht zitten. De volgende ochtend om 7.00u is dat vervelende gevoel weg en ben je verlost van de neussprays!

Als ondersteuning heb ik Vicks Inhaler gekocht. Heel voorzichtig inademen (ook al staat er op de verpakking diep inademen), anders krijg je een "brainfreeze". De menthol geeft een heerlijk gevoel waarbij je lekker kan doorademen.

Ik lees uit jouw verhaal dat je met de huisarts gekozen hebt voor de methode van afbouwen, dit kan ook en staat ook in het artikel.

Verder lees ik dat je antihistamines gebruikt, wat duidt op een allergie, klopt dat? Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt, grassen, pollen en kattenharen, maar gebruik nu een jaar Oralgen. Dit is een therapie met druppeltjes die je in een paar jaar immuun maakt voor de stof waar je allergisch voor bent.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Patrick! Mocht je vragen hebben of wat dan ook, dan hoor ik het heel graag.

Liefs

Ik zit weer op alles weer potdicht wat een ellende heb vanaf vijf uur vanmiddag niets meer gebruikt alleen zoutoplossing om schoon te houden en wat bach druppels om rustig te blijven ik zeg tegen mezelf ik moet volhouden maar wat een shitzooi ongekend ,
    Maar het is wel goed om te weten dat er mensen zijn die je stimuleren .
    four roses bedankt

hooii
    ik heb even een vraagje aan iedereen,
    ik ben nu (ongeveer een maand) gestopt met xylometazoline. Ik ben gestopt met de zoutoplossing, steeds een beetje hiervan bij doen.
    Ik kan zeggen dat ik nu alleen no zoutoplossing gebruik.
    Nu mijn vraag. Hoe kom ik hier vanaf? heb het zeker nog 3 keer per dag nodig?
    Ik gebruik al rhinoccort en budesonide (van arts)
    Heeft iemand tips?
    X

Four Roses
    Guest

Citaat Origineel gepost door Patrick186 Bekijk Post
    Ik zit weer op alles weer potdicht wat een ellende heb vanaf vijf uur vanmiddag niets meer gebruikt alleen zoutoplossing om schoon te houden en wat bach druppels om rustig te blijven ik zeg tegen mezelf ik moet volhouden maar wat een shitzooi ongekend ,
    Maar het is wel goed om te weten dat er mensen zijn die je stimuleren .
    four roses bedankt

Probeer het niet steeds een paar uurtjes te geven (dat is je reinste zelfkwelling), maar precies 24 uur en kijk dan hoe je je voelt. Dan heb je het tenministe niet voor niets gedaan.

Four Roses
    Guest

Citaat Origineel gepost door ntsj Bekijk Post
    hooii
    ik heb even een vraagje aan iedereen,
    ik ben nu (ongeveer een maand) gestopt met xylometazoline. Ik ben gestopt met de zoutoplossing, steeds een beetje hiervan bij doen.
    Ik kan zeggen dat ik nu alleen no zoutoplossing gebruik.
    Nu mijn vraag. Hoe kom ik hier vanaf? heb het zeker nog 3 keer per dag nodig?
    Ik gebruik al rhinoccort en budesonide (van arts)
    Heeft iemand tips?
    X

In principe kan zoutoplossing geen kwaad, maar als je er van af wilt, kun je mijn post lezen, daarin heb ik nog maar eens een keer alle tips en trucs verzameld.

Heb van de huisarts Budesonide Nevel gekregen. Slechts 1x per dag gebruiken en heb mijn oude neusspray niet meer aangeraakt!!!
    Kan nu gewoon in bed gaan liggen, zonder dat mijn neus gelijk verstopt raakt en slaap de hele nacht door!
    Homeopatische sprays hielpen niet bij mij, deze wel !

Four Roses
    Guest

Goed om te horen Esjoki!

Ik vroeg mij trouwens ook af of er mensen zijn die sinds dat ze langdurig neusspray hebben gebruikt, ook last van hun ogen hebben gekregen (gezien dat toch allemaal wel in verbinding met elkaar staat). Ik heb 2 jaar neusspray gebruikt (ben er nu paar weken van af) en heb sinds een jaar last van dikke ogen elke ochtend, die in de loop van de dag weer afnemen. Klinkt dit bekend voor iemand?

otrivin niet meer aangeraakt ik heb kinderspray 0,5 gemengd met evenveel zoutopl en dat ge bruik ik in uiterste noodgeval voor de rest niets meer ik zal vertellen hoe ik het gedaan heb ,MAAR eerst moet ik ervan af zijn want dan pas weet ik of het heeft gewerkt dus mensen volhouden het is een ware kwelling echt nachten niet geslapen maar FOUR ROSES heeft gelijk meer is er op dit moment niet zeggen

Four Roses
    Guest

Goed te horen Patrick! Ga zo door, je komt er vanaf!

Citaat Origineel gepost door Four Roses Bekijk Post
    Goed om te horen Esjoki!

Ik vroeg mij trouwens ook af of er mensen zijn die sinds dat ze langdurig neusspray hebben gebruikt, ook last van hun ogen hebben gekregen (gezien dat toch allemaal wel in verbinding met elkaar staat). Ik heb 2 jaar neusspray gebruikt (ben er nu paar weken van af) en heb sinds een jaar last van dikke ogen elke ochtend, die in de loop van de dag weer afnemen. Klinkt dit bekend voor iemand?
    Daar heb ik geen last van gelukkig. Wel heb ik nog steeds last dat mijn neus aan 1 kant dicht gaat met slapen.

Four Roses
    Guest

Hoi Jojo,

Ik heb dat ook wel hoor, maar dat is denk ik normaal. Het duurt effe voordat het helemaal weer goed zit.

Citaat Origineel gepost door Esjoki Bekijk Post
    Heb van de huisarts Budesonide Nevel gekregen. Slechts 1x per dag gebruiken en heb mijn oude neusspray niet meer aangeraakt!!!
    Kan nu gewoon in bed gaan liggen, zonder dat mijn neus gelijk verstopt raakt en slaap de hele nacht door!
    Homeopatische sprays hielpen niet bij mij, deze wel !
    wat goed dat het bij jou wel werkt! ik heb hem ook, maar bij mij werkt het niet zo goed. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik nog zo'n 10 andere medicijnen slik!

Even aan four roses. Last van me ogen heb ik niet, heb nu sinds kort erg last van mijn oren. Lijken net of ze open willen springen. Weet niet of dit ook komt door het afkicken :P

Four Roses
    Guest

@ ntsj: wel logisch volgens mij, alle holtes staan natuurlijk met elkaar in verbinding.
    Maareh, je hoort dus nu voor het eerst goed...? Hahaha!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik slaap nu al een week zonder neusspray; super!!
    Maar blijkbaar snurk ik nu héél erg ... haha; gelukkig heb ik daar zelf geen last van.

Iedereen véél sterkte met zijn zoektocht naar ''spray/druppel-vrij zijn/worden''!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Four Roses
    Guest

Hey Agnes,

Wat goed om te horen zeg! Ga zo door.
    Ik was dit weekend helemaal vergeten om mijn Vicks Inhaler te gebruiken, zelfs dat mentholstickje heb ik dus bijna niet meer nodig omdat mijn neus de hele tijd open is.

Vandaag ben ik eindelijk bij de KNO arts geweest.
    Alles zag er gelukkig goed uit en er was nog geen schade. Volgens deze arts ben ik er over 4 weken helemaal af. Dan moet ik ook terug komen.
    Ik ga morgen bij de apotheek nasonex en allergiepillen halen die hij voorgeschreven heeft en vrijdag ga ik daarmee beginnen. We gaan dan een lang weekend naar zee, dus lijkt mij de makkelijkste manier om te stoppen.....

Four Roses
    Guest

Ben benieuwd Bananie hoe het gaat. Succes he!

Hier gaat het nog steeds goed. Alhoewel mijn neus 's avonds in bed nog steeds dicht gaat aan een kant maar ben er nu wel aan gewend en kan ik er gewoon door slapen.

Four Roses
    Guest

Bij mij gaat het ook goed, ik ben nu zo'n drie maanden gestopt en heb de Vicks inhaler al bijna niet meer nodig. Heeeeerlijk! Fijn er om van af te zijn!

Hallo!

Laat ik mezelf maar even Tja noemen...

Na het lezen van dit complete draadje besloten om toch maar (op eigen houtje) te gaan sprayen met de Flixonase neusspray-suspentie die mijn 12 jarige dochter kreeg voorgeschreven bij ontstekingen in de bovenste luchtwegen.

In het medicijnen kastje staat een flacon Nasonex van een eerdere stoppoging 6 maanden geleden en dus niet meer houdbaar.
    Het hielp niet voldoende ook, ja na een week maar dan ben ik er op eigen houtje ook wel af denk ik. Dus dat zet geen zoden aan de dijk, anders had ik er allang vanaf geweest.

Al met al ben ik zon 8 jaar verslaafd aan t sprayen. De enige spray die nog een beetje wil werken is de Etos eigen merk 1,0.
    Afbouwen naar 0,5 was niet lang een groot succes.

Verdunnen zoals op de site staat die 4 roses aangeeft is stap 2.

Ik wil het als volgt doen. S morgens bij het ontwaken sprayen met Flixonase en S avonds ongeveer een uur voor t slapen gaan ook nog een keer.
    Tussendoor blijf ik dan gewoon neusspray gebruiken maar wil het wel zo lang mogelijk uitstellen. Als ik me goed ingelezen heb kan het een week duren eer de Flixonase zijn uitwerking heeft.

Echter ben ik momenteel zo verkouden dat zelfs de Etos neusspray geen moer meer doet.
    Ik heb zo rond een uur of kwart over 10 gesprayed met de flixonase en rond 11 uur met de Etos spray.
    Nu is mijn neus dan toch weer vrij, dus ik heb alvast iets gewonnen....

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!

Owh jah, heb ook een Air-max besteld!

Four Roses
    Guest

Hoi Tja,

Je bent ermee bezig en dat is het belangrijkste: de wil is er! Heb je ook wel eens geprobeerd cold turkey te stoppen? Na 24u is dan de ellende voorbij.

Ja hoor, heb meerdere malen de Cold turkey methode toegepast.

Maar na 24 uur was de ellende niet voorbij hoor. Was t maar waar.

Aangezien de neusspay niet echt meer doet wat hij hoort te doen en ik ook niet onbeperkt die flixonase neusspray kan gebruiken zit er niks anders op dan mezelf er gewoon doorheen slaan...

Kan je wel vertellen dat ik me aardig beroerd voel nu, volle kop, benauwd en ik krijg hoofdpijn momenteel.

Four Roses
    Guest

Hoi Tja,

Wat je nu voelt is heel normaal, dat zijn de afkickverschijnselen. Het is heel vervelend te horen dat het bij jou niet na 24u weg is!

Ik ben een aantal maanden zo gestopt:

- vrijdagochtend 7u: neusspray gebruiken
    - vrijdagochtend: gestopt
    - vrijdagmiddag: vol hoofd, oren dicht, hoofdpijn, dichte neus, weinig lucht
    - vrijdag einde middag: vicks inhaler gehaald voor ondersteuning, verlicht iets
    - vrijdagavond: vol hoofd, oren dicht, hoofdpijn, dichte neus, weinig lucht / verlichting met vicks inhaler en veel fischermans friend
    - zaterdagochtend: wakker worden met een neus die bijna open is, neusspray niet meer nodig
    - elke dag daarna: steeds beter

Was het voor iedereen maar zo makkelijk 4 roses.

Ik heb inmiddels alweer een tuffie neusspray gepakt en dat geeft toch een iets verlichting.
    Na 4 uur mag ik Nasonex komen ophalen en als ik geluk heb ligt de Air max morgen in de brievenbus. Anders uiterlijk overmorgen.

Jees, ik zie er echt enorm tegenop!

Hoi, ik ben ook al jaren verslaafd aan de neusspray (zo'n 15 jaar.. ongelooflijk maar waar) en heb sowieso dagelijks een aantal pufjes nodig en zonder kan ik al niet eens slapen... Is het inderdaad mogelijk om binnen een korte periode (cold turkey) er mee te stoppen ? Het benauwde gevoel en dat ik niet door mijn neus kan ademen vind ik echt heel onprettig maar wil er graag van af, het kost toch 2,65 per flesje en je moet het overal mee naar toe slepen (als ik op vakantie ga moet ik een voorraadje inslaan...). Wat is Nasonex of Air Max precies en hoe kom ik er aan en geeft dat dan verlichting maar zonder de schadelijke stoffen van de gewone neussprays ?

Oei,

Het is zeker mogelijk om er af te komen. Maar desondanks de hulpmiddelen zoals Nasonex, Op doktersvoorschrift verkrijgbaar en ook wel afkickspray genoemd, zul je toch moeten doorzetten want in mijn persoonlijke beleving geeft de Nasonex pas na een dag of 2-3 verlichting...tot die tijd zat ik gewoon potdicht bij mijn eerdere stop pogingen.

De air-max is zon apparaatje die je neusvleugels spreidt waardoor je een betere ademhaling hebt. Zo'n soort anti snurk ding.
    Ik heb hem besteld via http://www.123snurk.nl/Webwinkel-Pro...nti-snurk.html en hoop hem eerdaags te kunnen uitproberen.

De Nasonex heb ik vandaag ook weer gehaald bij mijn HA.

Probleem is dat ik nu een flinke griep heb en dus dubbel verstopt zit.

Dat benauwde gevoel is voor mij ook de reden om niet te willen stoppen....

Four Roses
    Guest

Hoi Tja,

Voor mij was het helaas niet makkelijk hoor, vergis je niet! Ik ben twee jaar bezig geweest met die rotzooi.

Maar toen ik op die website stuitte die mijn huisarts mij gaf ben ik het toch eens gaan proberen op exact de manier zoals het daar beschreven staat en dat werkte wel. Vandaar dat ik zo actief op deze post ben om dat nieuws te verspreiden dat er wel een uitweg is. Ik wou dat iemand mij daar namelijk eerder op had gewezen.

Heeft het wel zin om steeds tussentijds toch reguliere neusspray te gebruiken, dan blijft je neus toch "verslaafd" eraan en blijf je steeds met die afkickverschijnselen bezig?

Je hebt helemaal gelijk 4roses.

Ik heb vandaag nog geen reguliere spray gepakt maar de Nasonex geeft echt geen enkele verlichting. Mag die ook maar 2 keer per dag...s morgens en s avonds.

Ik zit dan ook pot dicht en er is geen seconde verlichting...ik voel me dus enorm Kl*te.

In tegenstelling tot wat ik had verwacht gaan de nachten goed. Ik ga op 1 zij liggen en dan gaat de andere kant netjes open. ik slaap dus wel.

Alleen zodra ik opsta is t mis, mijn neus raakt dan langzaam maar zeker potdicht.
    Snuiten lukt alleen de eerste 3 keer, allemaal diep gele snot...bahbah.

Maar ik ga mezelf kwellen en probeer door te zetten. De eerste dosis Nasonex is nu zon 14 uur geleden...hopenlijk merk ik morgen verschil.

T is nu natuurlijk ook nog eens zo dat mijn neusslijmvlies zelf aan het werk moet en dat heeft even tijd nodig.

Heb wel een zeezoutoplossing gehaald maar dat werkt ook helemaal niet. Geen seconde...

Man wat een hel dit

Citaat Origineel gepost door Tja Bekijk Post
    Je hebt helemaal gelijk 4roses.

Ik heb vandaag nog geen reguliere spray gepakt maar de Nasonex geeft echt geen enkele verlichting. Mag die ook maar 2 keer per dag...s morgens en s avonds.

Ik zit dan ook pot dicht en er is geen seconde verlichting...ik voel me dus enorm Kl*te.

In tegenstelling tot wat ik had verwacht gaan de nachten goed. Ik ga op 1 zij liggen en dan gaat de andere kant netjes open. ik slaap dus wel.

Alleen zodra ik opsta is t mis, mijn neus raakt dan langzaam maar zeker potdicht.
    Snuiten lukt alleen de eerste 3 keer, allemaal diep gele snot...bahbah.

Maar ik ga mezelf kwellen en probeer door te zetten. De eerste dosis Nasonex is nu zon 14 uur geleden...hopenlijk merk ik morgen verschil.

T is nu natuurlijk ook nog eens zo dat mijn neusslijmvlies zelf aan het werk moet en dat heeft even tijd nodig.

Heb wel een zeezoutoplossing gehaald maar dat werkt ook helemaal niet. Geen seconde...

Man wat een hel dit
    Mijn arts vertelde dat je de Nasonex even de kans moet geven om te laten werken. Dit heeft bij mij ongeveer 2 weken geduurd maar het kan ook een maand duren voordat je effect merkt. Heb nu al een hele tijd niks meer gebruikt. Succes!

Ik heb al eerder weten af te kicken met Nasonex. 4 jaar geleden ongeveer.
    Maar kan me niet heugen dat ik toen zo vol zat als nu zeg...

2 weken? Zat je dan ook 2 weken zo enorm vol??

Ben bang dat ik dat niet trekken ga hoor....

Ik heb al eerder weten af te kicken met Nasonex. 4 jaar geleden ongeveer.
    Maar kan me niet heugen dat ik toen zo vol zat als nu zeg...

2 weken? Zat je dan ook 2 weken zo enorm vol??

Ben bang dat ik dat niet trekken ga hoor....
    Nee ik zat maar 1 dag goed vol en mocht voor 's nachts nog 2 weken 0.5% (kindervariant) neusdruppels gebruiken maar die heb ik ook al snel aan de kant gezet.

Owh kijk...dat biedt perspectieven, de kinderneusspray 0,5.

Alleen s nachts?

Ik vind de nachten nog t meest makkelijk eigenlijk.
    Als je maar op 1 zij ligt dan gaat de andere kant wel geheel open...

Jou advies is dus ook...even flink doorbijten vandaag en dan heb je grote kans dat je je morgen een stuk beter voelt?

Zaten jullie ook zo enorm overdreven potdicht? Ik heb echt geen seconde lucht door mijn neus en mijn stem klinkt als die van Frans Bauwer...

@Tja: Ik heb inderdaad alleen 's nachts de kinderdruppels gebruikt maar die na ongeveer een week al links laten liggen.

Nou ik heb weer last van mijn hooikoorts. Nies me suf, ogen tranen en ik kan niet eens naar buiten kijken. Net de hond uitgelaten en ook buiten loop ik te niezen en kan ik nauwelijks mijn ogen open houden. Ik heb Nasonex gevraagd en pilletjes. Ik ga uiteraard alleen de pilletjes eerst gebruiken en als ik toch teveel last heb van een verstopte neus in hemelsnaam maar de Nasonex.

Ik ben nu 1,5 dagen bezig met die Nasonex maar t doet nog niks.

Ik heb me gisteren zo belabberd gevoeld, agressief zelfs en heb ook staan janken van ellende!

Heb het tot 18.00 uur volgehouden maar dacht dat ik tijdens t eten zou stikken dus hoppa!
    Tuffen...duurde lang voor de boel open ging maar Godzijdank, wat een opluchting.

vandaag ben ik opnieuw begonnen, 1 neusgat per keer. Nu kan ik in elk geval door 1 kant vrij ademen...dat scheelt zoveel.
    Dit is vol te houden...dan maar langer bezig hoor.

Jojo Succes!

Ik ben nu 1,5 dagen bezig met die Nasonex maar t doet nog niks.

Ik heb me gisteren zo belabberd gevoeld, agressief zelfs en heb ook staan janken van ellende!

Heb het tot 18.00 uur volgehouden maar dacht dat ik tijdens t eten zou stikken dus hoppa!
    Tuffen...duurde lang voor de boel open ging maar Godzijdank, wat een opluchting.

vandaag ben ik opnieuw begonnen, 1 neusgat per keer. Nu kan ik in elk geval door 1 kant vrij ademen...dat scheelt zoveel.
    Dit is vol te houden...dan maar langer bezig hoor.

Jojo Succes!
    Jij ook succes. Bij mij heeft het wel 2 weken geduurd hoor voordat ik wat merkte van de Nasonex dus niet te snel opgeven hoor.

Dat had ik inderdaad al gelezen Jojo.

Ik zit eraan te denken de dosis gewoon te verhogen ipv 2 keer per dag naar 3 keer per dag...maar weet niet of dat echt nut zal hebben?

Zo met 1 neusgat open is t toch aardig te doen hoor. T moet denk wel niet te lang duren...

Zucht, we bijten gewoon door!

Update:

De 1kant methode werkt.
    Ik heb nu 24 uur geen neusspray gebruikt in mijn rechterneusgat, die was er het ergste aan toe en er is heel wat aan het gebeuren.
    Ik kan die kant zomaar snuiten maar zal jullie besparen wat ik allemaal in mijn zakdoekje vindt.

Vanmorgen was deze kant zomaar open!
    Terwijl de kant waar ik nog wel spray gebruik zoals altijd potdicht zat.

De Nasonex doet zijn werk en dat al in deze betrekkelijk korte tijd.

Natuurlijk zal ik er nog wel niet zijn en ga dan ook zeker 1 week de 1 kant methode toepassen, zelfs al is deze kant goed vrij, ga ik nog even door. Just to be sure, zeg maar.

Hierna zal ook de andere kant niet zon probleem moeten zijn!

Ik ben blij verrast dat t zo snel al iets doet en nog blijer verrast dat het echt goed te doen is, deze methode!

Ik hoop hier over 2 weken te kunnen melden dat ook ik neusspray vrij ben!

Dat is mooi. Zet hem op! Je kunt het.

Ik heb tot nu toe ook nog geen Nasonex gebruikt maar de verleiding was gisteren erg groot maar kon de verleiding weerstaan. Schijnbaar heb ik genoeg aan de pilletjes tegen de hooikoorts.

Maar die Nasonex werkt toch niet verslavend?

Kun je die gewoon gebruiken naar behoefte?
    Ik bedoel niet wanneer je wilt maar toch wel 2 keer per dag?

Overigens gebruik ik het 3 keer per dag hoor...staat 2 keer op maar duh!
    Hoe meer ik erin spuit hoe beter t werkt nietwaar?

Maar die Nasonex werkt toch niet verslavend?

Kun je die gewoon gebruiken naar behoefte?
    Ik bedoel niet wanneer je wilt maar toch wel 2 keer per dag?

Overigens gebruik ik het 3 keer per dag hoor...staat 2 keer op maar duh!
    Hoe meer ik erin spuit hoe beter t werkt nietwaar?
    Ik heb geen idee eigenlijk of Nasonex verslavend werkt maar ik gebruik het liever niet als het niet nodig is. Het lijkt mij toch allemaal niet zo goed.

Update, dag 3.

Nog steeds goed vol te houden en de kant waar ik alleen Nasonex gebruik heeft vandaag nog niet echt dicht gezeten. Ook nog niet helemaal vrij maar ik kan weer zelfstandig, onafhankelijk van de Xylo door mijn rechter-neusgat ademen!

Ben keitrots op mezelf!

Vandaag kwam de Airmax binnen en die heb ik vanzelfsprekend gelijk geprobeerd.
    De kant waar ik met Nasonex spuit, is per direct helemaal vrij.
    De kant waar ik nog met neusspray spuit, niet...misschien dat ik een tikkie verschil merk maar alleen hiermee zou ik het niet redden hoor!

Update, dag 3.

Nog steeds goed vol te houden en de kant waar ik alleen Nasonex gebruik heeft vandaag nog niet echt dicht gezeten. Ook nog niet helemaal vrij maar ik kan weer zelfstandig, onafhankelijk van de Xylo door mijn rechter-neusgat ademen!

Ben keitrots op mezelf!

Vandaag kwam de Airmax binnen en die heb ik vanzelfsprekend gelijk geprobeerd.
    De kant waar ik met Nasonex spuit, is per direct helemaal vrij.
    De kant waar ik nog met neusspray spuit, niet...misschien dat ik een tikkie verschil merk maar alleen hiermee zou ik het niet redden hoor!
    Goed zo!! Hier gaat het ook nog steeds goed. Geen spray nodig gehad ondanks de hooikoorts.

Update:

Ik kan zomaar...zonder behulp van xylo-troep vrij ademen!
    T snottert nog wel maar ik heb lucht!!

Ik heb ongeveer 3 dagen alleen links neusppray gebruikt en rechts alleen maar Nasonex.
    Dat was ff doorbikkelen, vooral t rauwe gevoel en t slijm in me keel waren een hel.
    Maar het was te doen.

Vandaag vond ik het tijd om ook links van xylo troep te onthouden en tot mijn grote verbazing is mijn gehele neus nu al helemaal vrij.

Al met al ben ik dus 4 dagen bezig geweest om geheel van de verslaving af te komen.
    3 dagen rechts en 1 dag links...

Ik begin zelfs weer te ruiken maar of ik daar nou altijd blij mee moet zijn....

Inmiddels ben ik 2 hele dagen en nachten zonder neusspray.

S nachts maak ik gebruik van de blauwe Airmax, de oranje ben ik al kwijt...tja ach.

T is ondertussen allemaal redelijk goed vrij.
    Kan steeds makkelijker uit snuiten of opsnuiven (bah maar soms zit het te diep voor t snuiten)

Al met al heeft t me een kleine week gekost om neusspray vrij te raken!

En ik ben letterlijk maar ook zeker figuurlijk opgelucht!

Voor een ieder die ook van zijn/haar verslaving af wil komen...

Succes!

Sandravans
    Guest

Nu ik dit lees herken ik alles. Ik ben 24 jaar en gebruik al zeker sinds mijn 13e teveel aan neusdruppels. Ik weet nog dat ik rond mijn 15e met mijn ouders op vakantie ging en verkouden werd. Binnen vier dagen waren er twee flesjes doorheen en natuurlijk zijn in frankrijk geen neusdruppels te krijgen. Sinds dien heb ik altijd extra flesjes bij me. Op vakantie neem ik minstens zes volle flesjes mee( er zal er maar een kapot gan onderweg)
    Lange tijd heb ik niets gemerkt van de neusdruppels maar sinds tweejaar heb ik last van hartkloppingen. Zonder reden schiet mijn hartslag van 90 ineens naar 120. Huisarts wist ook niet waar dit aan lag. Toen hoorde ik van een vriendin dat dit aan de Xylomethazoline kan liggen. Met dit verhaal ben ik naar de huisarts gegaan en zij heeft mij ongeveer verplicht om af te kicken. Ze wilde mij echter geen andere druppels daarvoor geven. Achteraf ben ik daar blij om, want op de manier die van haar moest is het heel snel gelukt. Ik moest van haar een nieuw flesje neusdruppels openen en vervolgens een streepje op het flesje zetten tot hoe hoog de druppels kwamen. Na iedere keer sprayen moest ik het flesje aanvullen met water tot het streepje. Beetje bij beetje kreeg ik steeds minder Xylomethazoline binnen. Na drie weken was ik volledig afgekickt zonder ook maar echt in ademnood geweest te zijn. Mijn hartslag is inmiddels ook al een stuk rustiger.

Soortgelijke onderwerpen

1. Neusspray
    By yolan in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 15
    Laatste Post: 28-02-12, 09:14
  2. Neusdruppels
    By yolan in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-02-12, 11:55
  3. Neusspray net begonnen
    By Clockw0rk Pirate in forum Algemeen
    Reacties: 3