Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Anticonceptie en acné

  1. #1

    Post Anticonceptie en acné

    Ik heb erg snel last van acne/puistjes en vraag mij af of de mirenaspiraal ook voor mij geschikt is.
    Mijn schoonzusje beweert namelijk dat zij, doordat zij niet meer ongesteld werd, juist meer puistjes kreeg (of eigenlijk grote puisten ).
    Heeft dit iets met elkaar te maken of staat dit los van elkaar???
    Ik wil namelijk erg graag een spiraaltje, maar wil er niet nog meer acné van krijgen.
    Hopelijk weet iemand hier iets over.

  2. #2

    Standaard Re: Mirena pil en acné

    Hallo,

    Ik heb sinds kort mirena na 9 jaar de pil.
    voordat ik met de pil begon had ik best wat puistjes. Met de pil zijn die puistjes wel verdwenen, af en toe als ik ongesteld moest worden. Nu heb ik Mirena en ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel weer een wat vette huid heb gekregen, iets meer puistjes rond mn menstruatie. ik denk dat het komt omdat Mirena wat minder hormonen bevat..

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Mirena pil en acné

    Ik heb heel lang de Diane35 genomen als anticonceptie en ook voor mijn acné, nu ben ik sinds een maand overgestapt naar de Yasmin:deze helpt ook tegen puistjes en mee-eters,maar toch iets minder als de Diane35...
    Toch blijf ik bij de Yasmin,omdat deze veel lichter is en ik er verder heel tevreden over ben!

    Grtjs Agnes
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Soortgelijke onderwerpen

  1. Hoe kom ik van mijn acne af?
    By MelanieC in forum Huid - gezicht
    Reacties: 5
    Laatste Post: 21-02-16, 11:33
  2. Acne vlekken
    By braghoen in forum Huid
    Reacties: 3
    Laatste Post: 09-12-08, 15:47
  3. Acne
    By kevin in forum Huid - gezicht
    Reacties: 0
    Laatste Post: 03-04-07, 17:48
  4. Hormonale anticonceptie - Artikel
    By Leontien in forum Anticonceptie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 30-01-06, 14:32