Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Haarverf;almaar meer allergieen - Artikel

  1. #1
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Exclamation Haarverf;almaar meer allergieen - Artikel

    Haarverf: almaar meer allergieën

    Allergieën aan kleurmiddelen voor het haar zijn te wijten aan een ingrediënt dat tot op vandaag niet vermeden kan worden: paraphenyleendiamine. Het aantal allergieën is aan een opmars toe, maar verrassend is dat niet: het aantal mensen dat zijn haar verft, neemt in dezelfde mate toe!


    Een stijging van het aantal allergieën aan haarverf

    Deze stijging is niet verbazingwekkend, de afgelopen tien jaar nam ook het aantal mensen toe dat gebruik maakt van haarverf. Het kleuren van het haar is een mode die in alle leeftijdscategorieën voorkomt. In Japan bijvoorbeeld kleurt 41% van de schoolgaande jeugd regelmatig zijn haar, maar ook 85% van de vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud en 33% van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie.
    In 1992 bedroegen die percentages respectievelijk 13%, 6% en 2%, zo blijkt uit wel erg sprekende cijfers.

    En er zijn nog meer tendensen op het vlak van haarkleuren: de tijd tussen twee kleuringen in wordt almaar korter en de keuze van de kleur varieert bovendien van jaar tot jaar. Men kiest dus niet meer definitief voor één kleur, maar men verandert snel van tint.


    Het probleem van de allergieën

    Dat zou allemaal geen problemen opleveren als de haarkleurproducten geen
    paraphenyleendiamine zouden bevatten, een substantie die een gekend allergeen is.
    Ondanks heel wat research is men er nog niet in geslaagd andere moleculen met hetzelfde effect te vinden die geen risico op allergieën inhouden. Het ingrediënt is dus nog altijd onmisbaar bij het maken van haarverf.
    Het is de enige stof die voor een uniforme haarkleur zorgt die niet verdwijnt bij het wassen van het haar. Het is dan ook een erg belangrijk ingrediënt van haarverf…


    Miljoenen mensen!

    Sinds kort melden centra voor de behandeling van allergieën een toename van het aantal allergieën te wijten aan paraphenyleendiamine. Op basis van recente onderzoeksgegevens zou in Thailand meer dan een miljoen mensen allergische reacties vertonen aan paraphenyleendiamine, in Frankrijk ongeveer één miljoen en in Duitsland 1,3 miljoen mensen.


    Wat zijn de symptomen?

    In geval van een hevige reacties is een dringende behandeling noodzakelijk, soms zelfs een ziekenhuisopname: reacties ter hoogte van de huid met schilferachtig oedeem bijvoorbeeld. Bij minder extreem gevallen gaat de allergie gepaard met typische symptomen als het onmiddellijk optreden van eczeem ter hoogte van het gelaat en de hoofdhuid, vooral aan de haargrens.
    Bij allergische reacties moet u een arts raadplegen om uit te zoeken wat er aan de hand is. De diagnose wordt gesteld aan de hand van een patchtest met een kleine dosis paraphenyleendiamine.


    (bron: e-gezondheid.be)
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  2. #2

    Standaard Re: Haarverf;almaar meer allergieen - Artikel

    Hallo
    Als ik mijn haren verf dan krijg ik ontzettende jeuk en branderig gevoel op mijn hoofd.Mijn dochter is kapster en werkt in een kapsalon waar ze elumen hebben.Dit is een verf waar geen waterstof perioxcide inzit of word gemeng ermee.Dit is speciaal voor mensen die allergies zijn voor waterstof.Ik heb echt een mooie kleur rood en deze verf houd heel lang.Mijn rood vervaagd bijna niet.Ik weet niet of ik het merk mag noemen.Echt een aanrader

Soortgelijke onderwerpen

  1. Huisdieren krijgen steeds meer menselijke kwalen - Artikel
    By Leontien in forum Diabetes / Suikerziekte Forum
    Reacties: 4
    Laatste Post: 07-05-13, 23:29
  2. Voedselintolerantie en allergieen:het verschil - Artikel
    By Agnes574 in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 14-02-08, 15:17
  3. Haarverf oorzaak huidaandoeningen - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-03-07, 16:20