Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 59 van 59

Onderwerp: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

  1. #51

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hey Sefi lief ....ik ben ook vaak duizelig ....ook na een auto ongeluk ....veel masage gehad en veel meer .....ziekte van meniere .....dacht ik ook ......maar lief bedankt voor de gouden TIP ....ik ga nu met een Chiropractor afspreken ....rode zwaai Mammalou x

  2. #52
    Premium Account
    Lid sinds
    04-06-2008
    Locatie
    Kerkrade
    Posts
    12

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Na een aantal jaren duizeligheid 'waar niets aan te doen is' alleen een intensieve revalidatie waardoor ik heb moeten leren er mee om te gaan, afgekeurd voor 100% omdat ik invaliderend ben zoals ze dat zo mooi noemen, ben ik toch terug gegaan naar het ziekenhuis voor onderzoeken en eventuele behandeling.
    Diverse onderzoeken zijn gedaan, nog uitgebreider dan bijna 3 jaar geleden, ook nu weer bij Dr Kingma geweest.
    Blijkt dat ik zowel links als rechts het evenwichtorgaan heb beschadigd.
    Ook is er gruis vastgekoekt wat niet meer losgeklopt kan worden, dit kan het gevolg zijn van een ongeluk of een bepaalde ziekte (zelf heb ik Lyme)
    Het kan eventueel met een operatie verholpen worden. Maar omdat het beide kanten betreft, kan het weer niet, omdat zo'n ingreep aan een kant al zeer zwaar en risicovol is.

    Eerder werd er steeds geroepen dat de Lyme voldoende behandeld was, dat daar geen sprake meer van kan zijn. Nu, omdat de klachten erg onstabiel blijven, wordt ik geadviseerd om naar het Radboud ziekenhuis in Nijmegen te gaan om opnieuw te laten onderzoeken hoe de situatie nu is betreffende mijn ziektebeeld en duizeligheid.
    Dit is geen gunstig resultaat, maar wel positief. Nu worden de klachten eindelijk serieus genomen.
    Het is alleen wachten op een oproep, wat 2 maanden kan duren vanwege een wachtlijst in het Radboud.
    Wat is jullie ervaring hiermee? Laat me maar weten, ben erg benieuwd.

    Groetjes Viooltje

  3. #53

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hoi allemaal,

    Ik heb 7 maanden last van constante duizeligheid, zelfs met 3xdaags betahistine 16mg.
    Evenwichtonderzoek heb ik twee keer gehad en de uitslag was schrikken, mijn beide evenwichtsorganen werken nog maar voor 10 procent. Verder zei de dokter van AZM in Maastricht dat ik hier mee moet leren leven
    Helaas kan ik mijn eigen werk niet meer doen volgens de Arbo van mijn werk.
    Pfft wat veranderd je leven dan.
    Verder leven zeggen ze dan terwijl je je dagelijkse dingen niet of nauwelijks meer kunt doen en dan proberen zo goed mogelijk voor je kleine kinderen zorgen.
    Heeft iemand van jullie ervaringen met alternatieve geneeswijzen?

    Groetjes Sandy.

  4. #54
    Premium Account
    Lid sinds
    04-06-2008
    Locatie
    Kerkrade
    Posts
    12

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hoi Sandy,

    je slaat de spijker op z'n kop: er verandert veel in het leven als je evenwichtsorganen niet meer goed functioneren. Zelf heb ik hier al jaren mee te kampen, en heb al vele wegen bewandeld, ook de alternatieve, zoals bio resonantie en acupunctuur.
    Maar iedere keer opnieuw krijg ik te horen wat beschadigd is kunnen we niet meer herstellen. Maar als je iemand vind die er wel iets aan kan doen, en die ook wil doorzetten, mag je me zijn adres ook geven, daar blijf ik voor open staan.
    Als je weet waar de beschadiging aan het evenwichtsorgaan door komt, kun je misschien wel de oorzaak aanpakken, dat geeft waarschijnlijk ook al verlichting, want dat is wat de artsen bij mij proberen (ik heb de ziekte van Lyme, is waarschijnlijk ook de oorzaak) om die eerst stabiel te krijgen, maar helaas is dat zonder resultaat tot nu toe.
    Ik heb ook 3 x 3 Betahistine 16 mg per dag, en het lijkt soms wel een verslaving, ik vergeet ze nooit en als ik al eens wil minderen wordt ik meteen gestraft.

    Dus Sandy, geef de moed niet op, maar probeer je leven aan te passen, dat maakt het een stuk gemakkelijker voor jou en je gezin.
    Groetjes Viooltje

  5. #55

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hoi Viooltje,

    Bedankt voor je berichtje, helaas hebben ze geen flauw idee waar het door is gekomen.
    Ze dachten eerst ook lyme maar na uitgebreide testen bleek het dat niet te zijn.
    Ik geef de moed zeker niet op het is alleen wel een klap in je gezicht als je veel dingen niet meer kunt. Maar ja ik weet het pas twee weken heeft tijd nodig.
    Wie weet wat ze in de toekomst kunnen doen, ze zijn al bezig om de evenwichtsorganen te klonen.
    Sterkte viooltje en nogmaals bedankt voor je berichtje.
    Groetjes Sandy.

  6. #56

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Een update van mij

    De fysio in het EMC heeft niets geholpen.
    Daarna kukelde ik zo maar uit het niets onderste boven.
    Ik heb daarna een second opinion bij een andere KNO arts laten doen, volgen hem was mijn ene evenwichtsorgaan weer heel licht gaan functioneren.
    Onderzoek gehad en inderdaad, hij functioneerde heel licht, hierdoor zou ik zonder enig teken onderuit kunnen gaan, de behandeling werd: dit evenwichtsoorgaan weer stil leggen met antibiotica in het oor spuiten, ik was otzettend bang dat ik weer doof zou worden maar dat is gelukkig niet gebeurd.
    De vraag of het me geholpen heeft? ja en nee.
    Ik val niet meer zo maar ineens ondersteboven, het is wat rustiger in mijn hoofd maar ik kan nog steeds niet zonder rollator, is nog steeds of ik dronken ben.

    Waar ik dan weer zo van baal dat de artsen op een gegeven moment denken dat je je eigen maar een beetje loopt aan te stellen, ze vinden dat het onderhand maar over moet zijn, Ja was het maar zo, dan zou mijn leven een stuk prettiger zijn.

  7. #57

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Jk heb sinds april 2008 last van duizelingen, ik werd van de 1 op andere dag wakker met ernstige duizeligheid in combinatie met misselijk zoals overgeven en kon de eerste dagen niet lopen, ik dacht ik heb iets ernstigs in m'n hersenen. Ik had wel op dat moment een oorontsteking waar ik al van kinds af aan last van heb, ik ben ook doof aan de rechter kant. ik ben inmiddels diverse keren geopereerd eerst dachten ze een lek in het evenwichtsorgaan, dit hebben ze geprobeerd 2x te plakken, maar helaas de duizelingen blijven, ik ben doorgestuurd naar het LUMC in Leiden en daar een aantal gentacimine behandelingen gehad en geprobeerd het evenwichtsorgaan uit te schakelen maar helaas geen resultaat. de arts heeft mij doorverwezen naar het Radboud in Nijmegen. inmiddels weer geopereerd maar nog steeds geen resultaat. inmiddels weer terug bij het LUMC en wacht via de arts op een oproep van Dr. Kingma. onderstaand een overzicht van mijn dagelijkse klachten.

    Ik heb bijna altijd een wazig of duizelig gevoel in mijn hoofd. Zodra ik in beweging ben en vooral als ik uit huis naar buiten stap, uit de auto of van de fiets af stap, raak ik uit balans. Dan wacht ik even, eerst wennen aan de omgeving en geluiden en dan gaat het weer. Ik heb met name last bij drukte, bijvoorbeeld op de markt, maar ook in grote ruimtes, zoals supermarkt, winkels etc. Als het niet nodig is zoek ik het niet op maar ik ga het ook niet uit de weg. Op zaterdag verplicht ik mezelf naar de markt te gaan omdat ik het normaal gesproken leuk vind, nu zie ik het als training. Als ik het combineer met winkelen wordt het nog erger, bij thuiskomst ben ik altijd meer duizelig als toen ik van huis ging. De invloeden van buitenaf, veel mensen, verkeer, herrie, zorgen ervoor dat ik uit balans raak en wazig in mijn hoofd word. Het kost veel energie en hierdoor krijg ik ook vaak last van hoofdpijn.
    Fietsen gaat wel, maar ik moet niet terwijl ik fiets opzij of omkijken. Dan raak ik uit m’n balans, ook als ik naast iemand fiets is lastiger.
    Autorijden doe ik alleen in vertrouwde omgeving, want zodra ik meerdere keren mijn hoofd moet draaien, bijvoorbeeld op rotondes, wordt het wazig in m’n hoofd, het is net of mijn reactie minder snel is, hier wordt ik onzeker van. Het is moeilijk uit te leggen wat ik voel.
    Feestjes met muziek en veel mensen in een ruimte is voor mij zeker niet prettig. Ik kan mij dan ook moeilijk concentreren in een gesprek met iemand, dit komt door de drukte om mij heen.
    Huishoudelijke taken, zoals stofzuigen etc. doe ik wel maar met mate. Als ik teveel heb gedaan heb ik extra last van duizelingen. Op een trap staan zonder mij vast te houden kan ik niet.
    In het donker wordt het nog lastiger met mijn balans. Ik loop rustig, val niet, maar als ik opzij kijk of mij ineens omdraai ga ik wankelen. Autorijden doe ik niet in het donker, dit vind ik te riskant.
    Soms heb ik het gevoel alsof de grond lager is. Dit is ongeveer hetzelfde gevoel dat je krijgt wanneer je de laatste traptrede overslaat. Dit gebeurt vooral als ik dingen te gehaast doe, dus er geen rekening mee houden. Als er iemand achter mij loopt laat ik diegene liever passeren, want hierdoor kan ik ook uit mijn evenwicht raken. Over bruggetjes lopen of fietsen is ook lastig.
    Sporten doe ik helaas niet meer. Wel geprobeerd, maar ben helemaal op als ik thuis kom, weer hoofdpijn en kan me er niet toe zetten om daarna andere dingen te doen.
    Zo zijn er veel momenten wanneer ik last heb van duizeligheid, als ik me rustig hou gaat het redelijk maar dan ben ik beperkt in de dingen die ik wil doen. Ik probeer zoveel mogelijk de dagelijkse bezigheden als “normaal” te doen.
    Het is wel zo dat bij slecht slapen en spanningen ik meer klachten heb.

    ik blijf hoop houden, want het is niet wat ik wil.
    ik hoop dat ik mijn ervaringen met andere kan delen.

    gr.
    Sylvia

  8. #58
    Premium Account
    Lid sinds
    04-06-2008
    Locatie
    Kerkrade
    Posts
    12

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hoi Sylvia,

    als ik zo naar jouw klachten kijk, is het net of ik mezelf omschreven zie. Ik hoop dat je snel naar Dr. Kingma kunt daar ben je op de goede plaats.
    Ik heb hele goede ervaringen bij hem gehad.
    Sterkte en vooral succes
    Groetjes Viooltje

  9. #59

    Standaard Re: Duizeligheid veroorzaakt door beschadigd evenwichtsorgaan

    Hoi Sylvia,

    Ik kan me bijna helemaal in vinden wat je geschreven hebt ,behalve de hoofdpijn.
    Heb zelf al 6 jaar last van.
    Vandaag heb ik iemand van de werk gesproken,hij zei dat zijn vrouw ook vier last heeft gehad.
    Maar na 1 behandeling bij chiropractor in Wijchen vanaf is
    Dus morgen ga ik bellen voor een afspraak.
    Wat bij mijn wel redelijke helpt is cinnarizine ,het zijn pillen voor reisziekte
    Je kunt ze bij apotheker kopen, 30 stuks voor nog geen 2 euro
    Betahstine had ik uit ziekenhuis (Radboud in Nijmegen) gekregen ,maar het deed helemaal niks bij mijn.
    Wie is Dr. Kingma ?
    gr.

    raj

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Last van duizeligheid
    By hoihoi in forum Hoofd
    Reacties: 24
    Laatste Post: 29-08-14, 19:16
  2. Gen ontdekt dat kinder- en borstkanker veroorzaakt - Skynet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Kanker Forum
    Reacties: 0
    Laatste Post: 02-01-07, 15:00
  3. Kettingmail veroorzaakt onrust - RTL Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 04-12-06, 12:30
  4. Huisstofmijt veroorzaakt in herfst allergische reacties - Ziekenhuis.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 03-11-06, 11:30
  5. Duizeligheid Kind
    By Noortje in forum Hoofd
    Reacties: 1
    Laatste Post: 18-11-03, 13:59