Weergeven resultaten 1 tot 22 van 22

Onderwerp: Kruidenthee,waar werkt het voor? - Artikel

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Exclamation Kruidenthee,waar werkt het voor? - Artikel

Steeds meer mensen drinken alleen nog maar kruidenthee. Groene thee, sterrenmix of kamillethee...Er is van alles te koop. Hoe werken de kruiden nu eigenlijk?

Brandnetel: Zuiverend, bevordert een gezonde spijsvertering
    Citroengras: Verfrissend, door rijke citroensmaak
    Honingbos: Lijkt op rooibos, zoete honingsmaak
    Kamille: Ontspannend en kalmerend, heeft een
    ontstekingremmende werking
    Munt: Stemming verhogend, eetlustopwekkend
    Pepermunt: Zuiverend, helpt tegen hoofdpijn en verkoudheid
    Venkel: Verzachtende werking op spijsvertering, helpt tegen
    darmkrampjes
    Vervaine of Citroen-verbena: Fris van smaak, verkwikkend en kalmerend, helpt bij een verkoudheid en bronchitis
    Zoethout: Verzorgend, heeft een natuurlijke zoete smaak

Bron: Tijdschrift van PGGM (Eigen tijd, nr. 3)
    Laatst aangepast door Agnes574 : 05-01-08 om 16:16

Standaard Re: Kruidenthee, waar werkt het voor?

Kijk, dat is nog eens leuke info

Maartje
    Guest

Een kopje thee daar doe ik wel aan mee

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik haal sinds een maand of wat pure groene thee bij een chinese winkel!
    Heerlijk en het zuivert nog ook! Darmreinigingspreparaten haal ik niet meer bij de apotheek;ik ga voor pure en verse groene thee!!

Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Felice
    Guest

Standaard Re: Kruidenthee,waar werkt het voor?

Heel goed Agnes, groene thee is heel gezond!
    Ik ken ook 7x7 kruiden thee, van Jentschura, stat op het doosje. Kräutertee, dus ik denk ingevoerd uit Duitsland. Daar zitten dus 49 kruiden in, ook erg gezond.
    Sterrenmunt vind ik ook erg lekker en ook de rooibosthee. en de thee van Celestial Seasonings, kennen jullie die ook? Ook erg lekker, vooral de Tension Tamer. Zij hebben ook de Green Tea. In reformzaken verkrijgbaar en De Tuinen.

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

mag ik deze lijst binnenkort aanvullen???
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Maar natuurlijk mag je dat Petra,daar gaat Leontien écht geen probleem mee hebben hoor! En je bent toch moderator???? Mag jij plaatsen en aanvullen wat je wilt..hihi!!

Ik blijf voorlopig lekker nog effe bij mijn chinese groene thee(jij vond 'm ook lekker hé?!)...goed zuiverend!!

Ik wacht je aanvulling af ,ik weet namelijk dat jij veel thee drinkt en er ook veel van kent;van de verschillende soorten!

Dikke knuf,XXX en beterschap!!
    Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 05-01-08 om 16:12
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Lieve Felice,
    Ik ken niet alle theesoorten die jij hier beschrijft...wel van naam,maar niet uit ervaring.
    Maar ik ga wel zéker achter die 7x7 thee aan...smaakt die wel lekker??
    Liefs Ag Xx
    Citaat Origineel gepost door Felice Bekijk Post
    Heel goed Agnes, groene thee is heel gezond!
    Ik ken ook 7x7 kruiden thee, van Jentschura, stat op het doosje. Kräutertee, dus ik denk ingevoerd uit Duitsland. Daar zitten dus 49 kruiden in, ook erg gezond.
    Sterrenmunt vind ik ook erg lekker en ook de rooibosthee. en de thee van Celestial Seasonings, kennen jullie die ook? Ook erg lekker, vooral de Tension Tamer. Zij hebben ook de Green Tea. In reformzaken verkrijgbaar en De Tuinen.

Felice
    Guest

Ja, is een lekkere kruidenthee hoor!

vonneke67
    Guest

Hallo allemaal.
    Ik ga ook die groene thee eens halen.Ook vind ik de pickwick elements erg lekker.Alle 4 soorten heb ik en Minty marocco is ook favo.Brandnetel is niet mijn favo maar heb m wel een poos gedronken smorgens voor dat ik wat at of dronk.Beetje honing erin en dan valt ie wel mee.

Felice
    Guest

Groene thee is inderdaad erg gezond. Sterrenmunt is ook erg lekker trouwens. En zoethou met venkel gecombineerd ook. Wist je dat je deze thee ''moet'' drinken als je borstvoeding geeft tegen de darmkrampjes van je baby? Helpt echt. Maar het is ook gewoon lekker.
    Ik heb een keukenkastje waar 3 planken vol met allerlei theesoorten staan.. teveel eigenlijk, neem me steeds voor er eerst eens een paar op te maken, zodat ik weer meer ruimte krijg, maar vaak grijp je toch naar een paar favoriete theeën.
    Jasmijnthee is ook erg lekker!

vonneke67
    Guest

MMMwhaha dan ben ik gelukkig niet de enige met zoveel soorten thee in huis.Ik neem me ook altijd voor om eerst wat op te maken en dan zie weer n nieuwe soort en denk je mmmtoch maar proberen.

GroettiesVON

Ik kreeg van mijn halve chinees (dame waar ik achter accupunctuur ga) de raad om af en toe eens jasmijnthee te drinken. Helpt een zware maag voorkomen en doet je eten beter verteren.

grtjes

Winnetou

Felice
    Guest

En: jasmijnthee is daarnaast ook erg lekker!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Duizenblad; giet 600 ml kokend water op ca 2 tl kruiden (bladeren en bloemen) en laat dit 5 min trekken; stimuleert de bloedsomloop, werkt bloeddrukverlagend, helpt koorts verminderen, heeft antiseptische eigenschappen, heeft onstekkingsremmende eigenschappen, kan diarree en indigestie tegengaan.
    Dille; voeg 2 tl geplet zaad toe aan 250 kokend water en laat dit 5 min staan; helpt tegen middelijkheid, bevordert de spijsvertering, vermindert koliek, stimuleert de aanmaak van moedermelk, verzacht gespannen spieren, versterkt vingernagels.
    Bernagie; giet 600 ml koken water op ca 2 tl kruiden (bladeren, nloemen) en laat dit 5 min trekken; heeft een opbeurend effect, helpt bij premenstruele spanning, helpt bij huidirritaties zoals dermatitis en eczeem, werkt koortsverlagend.
    Jasmijn; verbetert de psychische toestand, kan dermatitissymptomen verlichten, kan werken als afrodisiacum.
    Majoraan; schenk 250 ml kokend water op 2 tl gedroogde bladeren en laat dit 5 min staan; bevordert de spijsvertering, verlicht spanning, helpt tegen menstruatiepijn, bestrijdt verkoudheid, verlicht artritis en reuma, geeft tijdelijke verlichting bij kiespijn. (mijden bij zwangerschap)
    Rozemarijn; voeg een theelepel fijngehakte blaadjes toe aan 250 ml kokend water en laat dit 5 min trekken; werkt als antisepticum voor wonden, werkt als antidepressivum, helpt tegen hoofdpijn en migrainesymptomen, stimuleert bloedsomloop en spijsvertering.
    Framboos; voeg een theelepel frambozenblaadjes toe aan 250 ml koken water en drink dit 2maal daags tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap of tegen menstruatiepijn; bevordert barensweeen, versterkt de baarmoeder, helpt tegen menstruatiepijn. (mijden bij zwangerschap)
    Ijzerhard; giet 250 ml koken water op 2 tl gedroogde blaadjes en laat 5 min trekken; helpt tegen depressiviteit, verbetert de spijsvertering, helpt tegen zenuwstoornissen, helpt bij hepatitis en geelzucht, bevordert de menstruatie, werkt diuretisch, werkt mild kalmerend, helpt ontstoken ogen verzachten. (mijden bij zwangerschap)
    Gember; een halve tl gemberpoeder, 1 tl honing en 2,5 dl kokend water mengen; helpt tegen (zwangerschaps)misselijkheid, reisziekte, bron van vitamine A en B.
    Saffloer; 1tl saffloerbloemen in 2,5 dl water laten trekken; werkt transpiratie bevorderend, koortsverlagend.
    Nog meer 'goede thee'!
    Ben gelukkig niet de enige met vele soorten thee in huis
    Favo's; cactus thee, brandnetelthee, jasmijnthee of gemenge kruidenthee (liefst zelfgemaakt met combi van de kruiden die Leontien en ik geplaatst hebben)

Premium Account Hella's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Standaard Re: Kruidenthee,waar werkt het voor? - Artikel

k heb een kast vol kruidentheeën van Pyramide.

Bovendien helpt de zoethout ook tegen maagklachten ;-)

kayne
    Guest

Ik ben ook een echte theeleut en vooral groene thee met jasmijn is mijn thee.
    Ik heb momenteel Chinese groene theezakjes met jasmijn en is heerlijk.
    Dit uit een Chinese toko.
    Maar teveel groene thee val je vanaf dus moet uitkijken ermee.
    Want ik weeg veel te weinig - ondergewicht.
    Wat ook goed voor je is, is gemberthee.
    Soms wordt gemberthee gecombineerd met citroen of groene thee.
    Maar pure gemberthee in zakjes bestaat ook, ik heb het in huis - uit de toko.
    En anders koop je een gemberwortel, stukje afsnijden en in een beker doen.
    Heet water erop, afdekken en 5 tot 10 minuten laten staan.
    Gember is echt overal goed voor, spierpijn, ontstekingsremend, moeheid, stress, griep, stoelgang, hoge bloeddruk, hoofdpijn, antioxidant, ontspannend, slijmoplossend, ontgiftend, ik kan zo nog een tjd doorgaan.
    Vind gemberthee alleen niet zo lekker van smaak.
    Zonnatura schijnt wel een lekkere te hebben want ik ken iemand die dat dronk.
    Maar die is ook met toevoeging van groene thee en er zit vanille in geloof ik.

Kayne
    Laatst aangepast door kayne : 19-05-12 om 15:17

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Duizenblad; giet 600 ml kokend water op ca 2 tl kruiden (bladeren en bloemen) en laat dit 5 min trekken; stimuleert de bloedsomloop, werkt bloeddrukverlagend, helpt koorts verminderen, heeft antiseptische eigenschappen, heeft onstekkingsremmende eigenschappen, kan diarree en indigestie tegengaan.
    Dille; voeg 2 tl geplet zaad toe aan 250 kokend water en laat dit 5 min staan; helpt tegen middelijkheid, bevordert de spijsvertering, vermindert koliek, stimuleert de aanmaak van moedermelk, verzacht gespannen spieren, versterkt vingernagels.
    Bernagie; giet 600 ml koken water op ca 2 tl kruiden (bladeren, nloemen) en laat dit 5 min trekken; heeft een opbeurend effect, helpt bij premenstruele spanning, helpt bij huidirritaties zoals dermatitis en eczeem, werkt koortsverlagend.
    Jasmijn; verbetert de psychische toestand, kan dermatitissymptomen verlichten, kan werken als afrodisiacum.
    Majoraan; schenk 250 ml kokend water op 2 tl gedroogde bladeren en laat dit 5 min staan; bevordert de spijsvertering, verlicht spanning, helpt tegen menstruatiepijn, bestrijdt verkoudheid, verlicht artritis en reuma, geeft tijdelijke verlichting bij kiespijn. (mijden bij zwangerschap)
    Rozemarijn; voeg een theelepel fijngehakte blaadjes toe aan 250 ml kokend water en laat dit 5 min trekken; werkt als antisepticum voor wonden, werkt als antidepressivum, helpt tegen hoofdpijn en migrainesymptomen, stimuleert bloedsomloop en spijsvertering.
    Framboos; voeg een theelepel frambozenblaadjes toe aan 250 ml koken water en drink dit 2maal daags tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap of tegen menstruatiepijn; bevordert barensweeen, versterkt de baarmoeder, helpt tegen menstruatiepijn. (mijden bij zwangerschap)
    Ijzerhard; giet 250 ml koken water op 2 tl gedroogde blaadjes en laat 5 min trekken; helpt tegen depressiviteit, verbetert de spijsvertering, helpt tegen zenuwstoornissen, helpt bij hepatitis en geelzucht, bevordert de menstruatie, werkt diuretisch, werkt mild kalmerend, helpt ontstoken ogen verzachten. (mijden bij zwangerschap)
    Gember; een halve tl gemberpoeder, 1 tl honing en 2,5 dl kokend water mengen; helpt tegen (zwangerschaps)misselijkheid, reisziekte, bron van vitamine A en B.
    Saffloer; 1tl saffloerbloemen in 2,5 dl water laten trekken; werkt transpiratie bevorderend, koortsverlagend.
    Nog meer 'goede thee'!
    Ben gelukkig niet de enige met vele soorten thee in huis
    Favo's; cactus thee, brandnetelthee, jasmijnthee of gemenge kruidenthee (liefst zelfgemaakt met combi van de kruiden die Leontien en ik geplaatst hebben)
    Bedankt Luuss, maar ook Kayne die dit topic naar voren heeft gehaald.
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

Citaat Origineel gepost door kayne Bekijk Post
    Ik ben ook een echte theeleut en vooral groene thee met jasmijn is mijn thee.
    Ik heb momenteel Chinese groene theezakjes met jasmijn en is heerlijk.
    Dit uit een Chinese toko.
    Maar teveel groene thee val je vanaf dus moet uitkijken ermee.
    Want ik weeg veel te weinig - ondergewicht.
    Wat ook goed voor je is, is gemberthee.
    Soms wordt gemberthee gecombineerd met citroen of groene thee.
    Maar pure gemberthee in zakjes bestaat ook, ik heb het in huis - uit de toko.
    En anders koop je een gemberwortel, stukje afsnijden en in een beker doen.
    Heet water erop, afdekken en 5 tot 10 minuten laten staan.
    Gember is echt overal goed voor, spierpijn, ontstekingsremend, moeheid, stress, griep, stoelgang, hoge bloeddruk, hoofdpijn, antioxidant, ontspannend, slijmoplossend, ontgiftend, ik kan zo nog een tjd doorgaan.
    Vind gemberthee alleen niet zo lekker van smaak.
    Zonnatura schijnt wel een lekkere te hebben want ik ken iemand die dat dronk.
    Maar die is ook met toevoeging van groene thee en er zit vanille in geloof ik.

Kayne
    Bedankt Kayne, voor je uitgebreidde informatie over gemberthee.
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Ja gember is voor een heleboel dingen goed, je kan ook stukje gember afsnijden en in andere lekkere thee doen zodat ze smaak van gember wat afneemt of neutraliseert

Ik heb laatst zelf sterremunthee met echte steranijs erin gedaan, extra smaak en hiel tegen mijn duizeligheid/misselijkheid.
    Verder lekkere kamille/honing thee om rustiger te worden en niet diezelfde keelklachten te ontwikkelen zoals menigeen om mij heen...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Ik heb vele, buitengewone resultaten gezien na het gebruik van guldenroedeblad/bloesem thee. Naast de algemeen reinigende, vocht en licht vetafdrijvende werking is de thee ook sterk ontzurend, waardoor versneld giftige stoffen worden afgevoerd. Dit heeft tot gevolg, dat rheumatische klachten verdwijnen of dragelijk worden, bij met name veel mensen met rug en nekklachten, waarbij geen afwijkingen of ziekten aan de wervelkolom en tussenwervelschijven konden worden aangetroffen. Ook talrijke andere ongemakken, jeuk e.d. verdwijnen in de regel binnen 3 weken (3x daags een kopje, in het begin niet te sterk maken). Soms kan er een tijdelijke reactie zijn, bijv. verplaatsing van de pijnen of verergering, dit is in de regel niet langer dan een dag.

Mogelijk werken de door mij, in de franse Ardeche op 1100 meter geplukte en gedroogde guldenroede blad/bloesem nog sterker, vanwege de zuivere lucht enz. (mij vragen)

Ik adviseer mensen,als ervaren natuurgeneeskundig therapeut, altijd zoveel mogelijk vegetarisch te eten, alcohol koffie en suiker te beperken om de klachten niet meer terug te krijgen.

Wim Beuming

Duizendblad niet gebruiken bij hartpatienten (vaatvernauwende, samentrekkende werking) Wim beuming Naturopaat

Soortgelijke onderwerpen

1. Tandpasta: welke werkt echt voor witte tanden?
    By summergame in forum Mond en tand
    Reacties: 15
    Laatste Post: 03-05-19, 08:33
  2. waar heb ik last van?
    By basv in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-03-18, 01:54
  3. Reacties: 0
    Laatste Post: 25-01-15, 15:00
  4. Artikel: Waarom werkt het Raw Food Dieet wel?
    By FRANCOIS580 in forum Artikelen van Francois
    Reacties: 2
    Laatste Post: 30-04-13, 17:01
  5. Epileren,waar en hoe - Artikel
    By Agnes574 in forum Huid
    Reacties: 0
    Laatste Post: 31-05-08, 14:43