Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Pijn in nieren

  1. #1

    Standaard Pijn in nieren

    Vorige week donderdag kreeg ik het gevoel dat ik een blaasontsteking had. Ik moest elke 10 tot 30 minuten naar de wc en het deed steeds meer pijn. Vrijdagochtend urine laten onderzoeken, maar dat was negatief. Vanaf zaterdagavond kreeg ik een drukkend gevoel in mijn zij. In de loop van de nacht ging het van druk naar pijn en om 7u zondagochtend trok ik het niet meer. Ik ben met moeite naar de weekendarts gegaan (met hulp van mijn ouders) want ik kon niet fatsoenlijk zitten of liggen en amper lopen van de pijn. Nou blijkt het toch een blaasontsteking te zijn, waardoor mijn nieren dus ook gevoelig zijn.

    Ik heb antibiotica gekregen. Morgen neem ik de laatste antibiotica in, maar ik voel nog altijd druk op mijn nieren. Links vrijwel constant, rechts af en toe. Ik heb geen pijn meer bij het plassen en hoef ook niet meer zo vaak.

    De huisarts heeft gezegd dat als ik koorts krijg of de klachten blijven/verergeren, ik terug moet komen. Ik heb geen koorts, maar ik maak me wel wat zorgen over dat gevoel in mijn nieren (zeker omdat ik dit nog nooit eerder bij een blaasontsteking heb gehad). Ik merk dat de druk groter wordt als de pijnstiller (die ik voor andere klachten slik) is uitgewerkt, maar ik durf het niet goed aan daar mee te stoppen, omdat dat ook op andere plekken pijn tot gevolg heeft.

    Is het verstandig terug te gaan naar de huisarts? Of kan ik beter eerst afwachten hoe het een paar dagen na stoppen met de antibiotica gaat?

    Xx

  2. #2

    Standaard Re: Pijn in nieren

    Hoi Nikky,

    Als ik jou was dan zou ik zeker niet wachten tot een aantal dagen na de antibiotica. Gewoon deze week nog naar de huisarts terug gaan!
    Het kan zijn dat de blaasontsteking zo heftig was, dat er een tweede antibiotica kuur nodig is om het helemaal weg te krijgen.
    Blijf er in ieder geval niet te lang mee doorlopen. Als blijkt dat de blaasontsteking nog niet helemaal weg is, en je blijft er maar mee doorlopen, dan risceer je het risico om een nierbekkenontsteking op te lopen.
    En dat is zeker geen pretje.
    succes!!

    liefs
    Déylanna
    The best move is to follow your heart

  3. #3

    Standaard Re: Pijn in nieren

    Hallo
    Allereerst sterkte met alles uiteraard
    Misschien zet ik de vraag nu wel helemaal verkeerd neer,ben hier net nieuw
    Sorry dan hiervoor
    Ook ik had pijn ,uitstralend naar de rug en nog emer klachten
    bloedonderzoek en echo gehad
    Ik kreeg van de week te horen dat ik een hobbelige nier heb
    aan de linkerkant,
    Pijn heb ik aan de rechterkant,
    Ben ook diabetes en heb SLE,en de lever is nogal opstandig
    Nu moet het onderzoek nog een keer worden gedaan over twee weken
    Weet iemand wat meer van een hobbelige niet af??
    Of hoe het anders wordt genoemd?
    De internist begreep zelf niet eens wat het betekende,
    Heb wel iets gevonden op internet,het begrip had hij dus wel moeten herkennen
    Het is nog niet de informatie die ik eigenlijk zoek
    Dank alvast voor jullie hulp
    Groetjes Noor

  4. #4

    Standaard Re: Pijn in nieren

    Hallo Noordenijs mischien bedoeld men daarmee wandellende nieren. Het is in dat geval zo dat de nier zich verplaats en terwijl hij zich verplaatst raakt hij dan leeg. Doordat hij leeg raakt voel je de pijnen totdat hij weer op zijn plaats is. Bij sommigen mensen gebeurt t 1 keer in de drie jaren weer bij andere krijg je t plotseling na mekaar en dan weer niet. Probeer dan indien t zo is je benen omhoog te houden als dat wel mag (want ik weet niet als diabeten dat mogen) zodat er bloed naar je nieren kan stromen. Als de pijn over gaat is de kans groot dat je wandelende nieren hebt.

  5. #5

    Standaard Re: Pijn in nieren

    Hallo Noordenijs mischien bedoeld men daarmee wandellende nieren. Het is in dat geval zo dat de nier zich verplaats en terwijl hij zich verplaatst raakt hij dan leeg. Doordat hij leeg raakt voel je de pijnen totdat hij weer op zijn plaats is. Bij sommigen mensen gebeurt t 1 keer in de drie jaren weer bij andere krijg je t plotseling na mekaar en dan weer niet. Probeer dan indien t zo is je benen omhoog te houden als dat wel mag (want ik weet niet als diabeten dat mogen) zodat er bloed naar je nieren kan stromen. Als de pijn over gaat is de kans groot dat je wandelende nieren hebt.
    groetjes
    Stef

Soortgelijke onderwerpen

  1. Pijn in Benen II
    By Theodebeuker in forum Algemeen
    Reacties: 18
    Laatste Post: 12-01-11, 13:00
  2. Pijn op de borst
    By Hippiester22 in forum Borstkast, ribben en middenrif
    Reacties: 5
    Laatste Post: 09-11-08, 01:33
  3. Draag zorg voor je nieren! - Artikel
    By Agnes574 in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 0
    Laatste Post: 14-02-08, 16:13
  4. Pijn?
    By rafaelo in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 0
    Laatste Post: 22-12-07, 03:19
  5. Handel in nieren en haar van slachtoffers tsunami - Planet Internet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 15-01-07, 11:10