Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Schimmel in mond

  1. #1

    Standaard Schimmel in mond

    schimmel in de mond kan ontstaan door antibiotica maar kan dat ook door het gebruik van anabolen???

    groete peter

  2. #2

    Standaard Re: Schimmel in mond

    Hoi Peter,

    Misschien moet je je immuunsysteem opkrikken. En dat is simpel met wat extra zinktabletten in te nemen. Vraag raad aan je apotheek over de dosis.

    tot ziens.....

  3. #3
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Schimmel in mond

    Hallo Peter,

    Ik kon geen informatie vinden over dat anabolen schimmels kunnen veroorzaken.

    Mondschimmel, spruw of candidose wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een schimmel uit de candida groep. Deze schimmel komt van nature in de mond voor maar geeft in het algemeen geen aanleiding tot klachten. Pas als er een overmatige groei optreedt kan dit leiden tot een ontsteking. Deze groei kan optreden als de bacteriën die de schimmel normaal onder controle houden te gering worden door bijv. het gebruik van antibiotica of als de weerstand om een andere reden laag is. Een griep kan dan de oorzaak zijn dat een mondschimmel tot ontwikkeling komt. Veranderingen in de mond, zoals het krijgen van een kunstgebit of een slechte mondhygiëne kunnen eveneens een rol spelen bij de plotselinge ontwikkeling van de schimmel. Ook het veelvuldig gebruik van bepaalde medicijnen kan leiden tot een steeds terugkerende (chronische) schimmelinfectie.

    Vriendelijke groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Soortgelijke onderwerpen

  1. Blauwe teennagels en schimmel
    By Red_Dragon in forum Algemeen
    Reacties: 17
    Laatste Post: 19-08-11, 12:55
  2. Lichen planes in de mond
    By Bets Lemmers in forum Kanker Forum
    Reacties: 13
    Laatste Post: 22-09-10, 12:07
  3. Wondjes in mijn mond door beugel
    By Mr.Fighter in forum Mond en tand
    Reacties: 4
    Laatste Post: 04-01-10, 14:23
  4. Heftige Reacties In Mond Na Tandartsbehandeling
    By ellie in forum Mond en tand
    Reacties: 1
    Laatste Post: 17-07-09, 15:54
  5. Blaren in mijn mond
    By Hans ( anoniem ) in forum Mond en tand
    Reacties: 9
    Laatste Post: 04-07-08, 22:06