Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 74 van 74

Onderwerp: Abortus-ervaringen

Standaard Re: Abortus-ervaringen

Hallo, ik vind het zo jammer dat vrouwen om hun keuze zo veroordeeld worden, ik weet 100% zeker dat vrouwen die voor een abortus gekozen hebben zeker niet over 1 nacht ijs zijn gegaan en dat het heel moeilijk is voor deze vrouwen om een "klankbord" te kunnen vinden juist omdat zij zo bang zijn voor de verwijten en vooroordelen die ze naar hun hoofd gegooid krijgen. Tuurlijk is het moeilijk voor vrouwen die ongewenst kinderloos zijn om te lezen dat een ander die wel kinderen kan krijgen het maar "gewoon" laten weg halen ... maar zo gewoon is dat niet en dat is voor iemand die dit niet heeft meegemaakt niet te begrijpen dat weet ik ... maar neem van mij maar aan dat de vrouwen die een abortus hebben moeten ondergaan om welke reden dan ook dit echt niet "gewoon" hebben laten doen maar dat hier een hoop verdriet aan vooraf is gegaan en zij dragen die "gekozen verlies" voor altijd met zich mee ...

Ik heb respect voor ieder mens ook al kan ik niet altijd achter ieder zijn keuze staan maar dat hoeft ook niet ... je kan ook respect hebben voor een ander zonder het overal mee eens te zijn. Ik vind dat we iedereen in zijn waarde moeten laten ...

Ik wens dan ook iedereen heel veel sterkte met de keuze waar zij voor komen te staan of waar ze voor gestaan heeft ... het is niet zomaar wat ....

lfs.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Heel mooi gesproken Nicole!!!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hey Nicole,

Mooi gesproken Bedankt voor je inzicht

Lieve groet, Luuss

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Hi Guest,

Je praat over het doden van een kindje/ongeboren vrucht. Maar waar je schijnbaar totaal overheen leest is dat haar lichaam een zwangerschap niet zou kunnen volhouden en dat ze veel zware medicijnen slikt. Wat denk je wat dit voor invloed heeft op het ongeboren vruchtje. Dus voor je iemand verwijten maakt eerste goed lezen. En natuurlijk mag je tegen abortus zijn. Maar als ik voor haar keuze had gestaan had ik waarschijnlijk het zelfde beslist. Zelfmoord werd ook in de ouderwedse regeltjes afgekeurd, en willens en wetens een door medicijne aangetast wezentje op de wereld te zetten is voor mij ook niet aanvaardbaar.

Gr Ikke

Hallo,
    Ik was getrouwd en we wilden graag kinderen, om ons heen werd iedereen 1 voor 1 zwanger. Maar bij ons lukte het niet.
    Na 9 mnd zijn we verder gaan kijken en bleek dat mijn man onvruchtbaar is.
    Onze relatie stond op springen door alles, maar door veel praten hebben we besloten voor KID (kunstmatige insaminatie donorzaad) te gaan.
    Na 8 behandelingen was ik zwanger en kon mijn geluk niet op.
    Maar voor onze zoon een jaar was zijn we alsnog uit elkaar gegaan.

Vrij kort daarop kreeg ik een nieuwe vriend en die wilde ook graag kinderen en ik wilde er zeker meer dan 1 dus gingen we ervoor. Ik was meteen zwanger en dacht dat ik super gelukkig zou zijn, maar het tegendeel was waar.
    Schuldgevoelens tegenover mijn zoontje omdat hij niet bij zijn vader kon zijn en dit kind wel. Ik ging twijfelen aan mijn relatie enz....

Abortus was voor mij altijd een taboe, maar toen hebben mijn vriend en ik toch besloten om het weg te laten halen. Hij wilde geen weekend papa worden en ik zat helemaal in de knoop. Mijn scheiding niet verwerkt enz...

In het verwerkingsproces ben ik nog een keer zwangergeraakt omdat ik mijn 3 fasenpil verkeerd was gaan slikken, zodra ik wist dat ik zwanger was kwamen al die gevoelens weer terug van verwarring en verdriet. Het was tussen mijn vriend en mij weer goed gekomen.

Na die tweede keer heeft hij mij weer vergeven en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor, we zijn toch al weer 7 jaar bij elkaar en hebben nog 2 dochters gekregen.

Spijt heb ik er niet van, op dat moment is het de goede keuze geweest. Wel denk ik er nog vaak aan, voor mijn laatste dochter heb ik ook een miskraam gehad, dus eigenlijk heb ik 6 kinderen. Zo voelt het dan toch wel, misschien klinkt het wel raar?

Ik heb het dus van alle kanten meegemaakt en ik zal ook nooit oordelen over anderen want je weet pas wat je zult doen als je ervoor komt te staan.

Luister wel goed naar jezelf en je hebt niet altijd overal een keuze in, soms gaan de dingen gewoon zoals ze gaan en hoef je daar niemand de schuld voor te geven.

Ik wens iedereen heel veel sterkte die het er moeilijk mee heeft.

Liefs

Hoi Bryenik,

Een aangrijpend verhaal. En ik zal er ook geen oordeel over vellen. Maar dat je het zwaar hebt gehad staat vast. Ik hoop dat je toekomst er fijner uit ziet.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

ik ben nu 19 en heb vandaag ontdekt dat ik 5 weken zwanger ben. eerlijk gezegd ben ik er dolgelukkig mee, omdat ik heel graag kinderen wil. maar ik ben nog maar kort samen met men vriend namelijk 2maanden en een week. we zitten beide nog op school we studeren wel af. maar dan zouden we het financieel heel moeilijk hebben . ik wil heel graag dit kind, maar wat als ik het niet kan geven wat ik het wil geven? is er ergens waar je hulp kan krijgen of zo. ik heb maandag mijn afspraak met de gynaecoloog. en we zouden dan beslissen wat we gaan doen. maar wat als ik fout kies? ik wil dit kind echt want het is mijn kind ?

Hallo Tisha, meid wat een moeilijke keuze .... ik weet er alles van ... je moet echt doen wat jou het beste lijkt ... het is wel moeilijk ... tuurlijk is het belangrijkste voor een kind het feit dat hij/zij gewenst is en is liefde veel belangrijker dan het materialistische ... maar nog belangrijker is is het feit wat JIJ voor je kindje wil ... wil jij je kindje alles kunnen geven en weet je nu al dat je dat niet kan dan is het geheel je eigen keuze wat je doet ... bedenk wel ... elke keuze die je maakt doe je voor je ongeboren kindje en jij doet wat jij denkt dat goed is .. en jullie moeten er denk ik wel alle twee achter staan want om als jonge alleenstaande moeder verder te moeten gaan maakt het allemaal nog veel moeilijker .... er is wel een vereniging en dat heet gelooft ik vereniging ter bescherming van het ongeboren kind ... dat zou je eens kunnen opzoeken op het internet ... maar echt de beslissing die je vrijwillig maakt zonder dwang van buitenaf is altijd de juiste beslissing .... sterkte meid en laat me weten wat je besloten hebt ...Ik ben toendertijd in Amsterdam geweest voor de abortus en dat vond ik een fijne kliniek vooral omdat je daar ook ander algehele narcose gaat ... nogmaals sterkte ....

lfs. Nicole

Hallo Tisha,

Moeilijke keus waar je voor staat!
    Op http://www.siriz.nl/ kun je een gesprek met een professional aanvragen over jou keus en zij kunnen je begeleiden bij het maken van een keus maar je kan er ook met juridische vragen, problemen in je relatie en materiële problemen zoals je financiën of het vinden van een woning terecht. (voormalig vereniging ter bescherming van het ongeboren kind)
    Op http://www.tienermoeders.nl staat veel informatie over zwangerschap, abortus, financien, studie etc waar je recht op hebt en waar je aanspraak op kan maken, en ook veel links naar hulpinstanties etc misschien dat je ook daar een kijkje kan nemen?
    Het belangrijkste is dat het voor jou gevoel goed zit en dat het kindje gewenst is!
    Heel veel sterkte met het maken van een beslissing!
    Zou je willen laten weten wat je beslissing wordt?
    Ik wens je heel veel wijsheid!

Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Hoi Tisha,

Hier in het dorp is een meisje van 16 zwanger geraakt van haar vriend. Primair heeft dit een bug gegeven in hun relatie van pas enkele maanden. Er is veel gesproken ook met wederzijdse ouders. Toen de kleine geboren is was ze net 17 jaar. Het is een schat van een meisje, en nee ze hebben het niet ruim maar de liefde die de kleine krijgt is enorm. Het is een vrolijk kind van nu een half jaar of zo. De relatie tussen de ouders is goed nu. En beide ouder paren zijn in hun nopjes. Een gewenst kind alleen een beetje te vroeg

Veel wijsheid toegewenst.

Gr Ikke

ik ben vandaag voor de eerste keer naar de gynaecoloog geweest. ik heb de eerste echo van mijn kindje weliswaar een vlekje. en ik heb samen met men vriend besloten er volledig voor te gaan , we hebben ook de echo mee naar huis gekregen. mijn geluk kan eerlijk gezegd niet meer op.

Gefeliciteerd dan en veel geluk gewenst!

Hallo Tisha,
    Fijn dat je met je vriend besloten hebt samen dit kindje te krijgen!
    Heel veel geluk en gezondheid gewenst!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Hoi Tisha,

Geniet nog even van de roze wolk.
    En ik begrijp dat het voor jullie geweldig is om dit samen te doen. Maak goede afspraken, betrek eventueel jullie ouders erbij zodat jullie naast de baby nog kunnen bouwen aan je eigen toekomst. En niet onbelangrijk. Tijdens de zwagerschap dien je alles te regelen om jullie als ouders te registreren. Wacht daar niet mee tot na de geboorte.

Veel liefde voor jullie en de kleine.
    En sterkte voor de toekomst.

Gr Ikke

hoi
    ik ben een meid van 20 jaar en ga nog steeds naar school. ik woon dan ook in België
    nu ben ik te weten gekomen dat ik zwanger ben, maar ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik heb heel veel ruzie met mijn vriend, dus denk dat wij niet meer gaan samen blijven.
    Alleen kan ik deze opvoeding niet aan. Abortus plegen vind ik moord! En adoptie kan ik volgens mij niet aan...
    help mij!!!

Karlien, jeetje meid wat een dilemma ... Ik kan je alleen aanraden te doen waar JIJ zelf achter staat want anders krijg je spijt en loop je je leven lang met een schuld gevoel ... tevens moet je ook gaan bedenken wat het beste is voor je ongeboren kindje in wording ... Ik denk dat je "abortus" niet zo zwaar moet zien als een "moord" .. ik weet niet hoeveel weken je zwanger bent maar voor mij maakte het aantal weken ontzettend veel uit ... Ga goed bij je zelf na wat je voor je kindje en voor jezelf wilt ... ik wens je heel veel sterkte en laat me weten waar je voor gekozen hebt ... praat er over met je huisarts die kan je goed bij staan in je keuze ... lieve groet van Nicole

@XKarlienVDPX,
    Blijf er niet alleen mee zitten. Praat met je vriend, je ouders, de Huisarts. En neem dan pas een beslissing.

Gr Ikke

@Karlien,

Hoe is het nu? heb je al gesproken, of misschien zelfs al een beslissing kunnen nemen?

Sterkte Ikke

ik heb voor abortus gekozen
    hoe spijtig het ook is maar alleen kan ik het echt nog niet aan

Citaat Origineel gepost door XKarlienVDPX Bekijk Post
    ik heb voor abortus gekozen
    hoe spijtig het ook is maar alleen kan ik het echt nog niet aan
    Hoi Karlien,

Heb je je abortus ook al gehad??? En hoe heb je het beleefd??? Meis neem er de tijd voor om er mee om te leren gaan want het is toch een soort rouwproces waar je doorheen moet ... in welke kliniek ben je geweest en waren ze een beetje menselijk voor je??? Ik wens je heel veel liefde en sterkte toe voor de komende tijd,

lfs. Nicole

ja het gaat wel
    ik heb heel veel steun van vrienden en familie
    xxx

Jarlien,

Ik ga er vanuit dat je de juiste beslissing hebt genomen. Sterke voor de toekomst, en weet dat je de juiste beslissing hebt genomen voor nu.......
    Hoe heb je het verder ervaren?

Een knuffel Ikke

Ik ben nu enkele maanden verder...en het doet nog altijd zeer
    Maar ja dat is normaal e
    voor de rest krijg ik heel veel steun
    ik heb onlangs ook een nieuwe vriend aan wie ik alles heb verteld hij steunt mij dan ook volledig
    groetjes

Hoi Karlein,

Ik ga er van uit dat de pijn altijd wel zal blijven. Waarschijnlijk op de achtergrond. Ik vindt het heel knap dat je je nieuwe vriend gelijk in vertrouwen hebt genomen en dat hij je zo goed steunt. Heel fijn. Dat zal de pijn ook zeker verzachten. En ik begrijp dat je ook van andere mensen steun krijgt. Geweldig, je bent in een warm "nest".

Gr Ikke

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. verdriet na abortus
    By danos89 in forum Zwangerschap
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-03-18, 13:03
  2. Stelling: Ik sta positief tegenover abortus
    By Leontien in forum Stellingen
    Reacties: 28
    Laatste Post: 20-10-11, 17:59
  3. Abortus
    By Simon in forum Zwangerschap