Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Gele ogen en opgezette buik

  1. #1

    Standaard Gele ogen en opgezette buik

    Misschien is het antwoord voor de hand liggend, maar ik vraag het toch maar.

    Mijn vriend, een negroide man van 31 uit NIgeria heeft gele ogen (geel oogwit)(schijnen zwarte mannen wel vaker te hebben) en een best wel bolle uitpuilende buik. Ook merk ik dat ie toch best wel veel sterke drank drinkt (elke dag wel 2 glazen denk). Ik vind dat veel, want zelf drink ik bijna nooit, hooguit in het weekend. En nou zag ik dus dat ie ook gelig oog''wit'' had. Nou vroeg ik me af: duidt dit nou op een leverziekte? Of is er iets anders? Of is dit gewoon normaal en hoef ik niet bang te zijn voor rare besmettelijke ziektes als hepatitus...... Is het misschien de alcohol?

    Iemand enig idee?

  2. #2
    Mystica
    Guest

    Standaard Re: Gele ogen dikke bolle buik

    Voor de zekerheid zou je naar de huisarts moeten gaan. Iedereen zou hier kunnen roepen dat het wel of niet zo is..maar je zou het nooit kunnen weten. Gewoon naar de huisarts gaan en het zekere voor het onzekere nemen

  3. #3

    Standaard Re: Gele ogen dikke bolle buik

    Dit duidt duidelijk op geelzucht. Het kan zijn dat door de drank inderdaad de lever is aangetast en dat deze nu minder goed functioneert. Ik zou idd sowieso naar de doktor gaan voor eventueel antibiotica of iets dergelijks.

    succes

  4. #4

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Gele ogen dikke bolle buik

    @Iemand 21.

    Ben het met de bovenstaande reacties eens. Je post is al van vorig jaar. Dus denk dat je zo ondertussen wel al een oplossing hebt, en wat het was natuurlijk.
    Ben wel nieuwsgierig wat het geweest is.

    Groetjes Sylvia

Soortgelijke onderwerpen

  1. Branderige ogen
    By frieda1961 in forum Ogen
    Reacties: 20
    Laatste Post: 12-10-12, 13:43
  2. Opgezette buik,opgeblazen gevoel,wat nu?
    By Agnes574 in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 34
    Laatste Post: 03-06-11, 16:16
  3. Morning after genomen en nu opgezette buik!
    By annemariet in forum Zwangerschap
    Reacties: 3
    Laatste Post: 22-04-08, 13:16
  4. Fel gele urine
    By ninnit in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 1
    Laatste Post: 06-07-07, 18:44