Weergeven resultaten 1 tot 15 van 15

Onderwerp: SOA -test iemand ervaring?

Standaard SOA -test iemand ervaring?

Heeft er iemand ervaring met een soa-test. Ik heb er al wat over gelezen op internet, en het schijnt ook anoniem te kunnen. Maar dan zoek ik plekken waar dat kan en dan staat er ''ga eerst naar je huisarts en als het echt niet anders kan, kom dan naar ons of maak eerst een afspraak. Ik wil eigenlijk gewoon dat het niet bekend wordt bij mijn verzekering/arts en ik vroeg me af hoe zo'n test in zijn werk gaat: wat doen ze ==> hoe krijg je de uitslag (thuisgestuurd?) etc. Kun je ergens gewoon binnenlopen, of moet je altijd bellen voor een afspraak?

Alle verhalen/ervaringen zijn welkom! alvast bedankt

Standaard Re: SOA -test iemand ervaring?

Hoi hoi,

Ik heb gelukkig geen ervaring, maar
    bij vermoeden van een soa, kun je je op afspraak laten testen bij de GGD. Dit kan gratis en anoniem. Om in aanmerking te komen voor een soatest bij de GGD moet je daadwerkelijk risico hebben gelopen op een soa. De verpleegkundige zal je aan de telefoon een aantal vragen stellen om het risico in te schatten en je eventueel doorverwijzen.
    Je kan ook naar het inloopspreekuur van de poli Dermatologie in het ziekenhuis Velp. Dit vindt plaats op donderdagochtend van 10.30 uur tot 11.00 uur. Een afspraak maken is daar niet nodig. Wel moet ik erbij zeggen dat je bij een soacentrum, als in het ziekenhuis, zelf voor de kosten moet opdraaien. Bij de GGD wordt gekeken of je recht hebt op een test via hun. Laat je een test doen bij de huisarts, dan kost het natuurlijk niets.

nou heel veel succes,

grtjes
    Déylanna
    The best move is to follow your heart

Het makkelijkste is het gewoon via je huisarts te doen. Mag ik vragen waarom je dat niet wil? Je huisarts is verplicht het geheim te houden, dus je hoeft niet bang te zijn dat iemand er achter komt.