Weergeven resultaten 1 tot 1 van 1

Onderwerp: 1-2 Dry Okselpads

  1. #1

    Standaard 1-2 Dry Okselpads

    Neen, je gaat me niet horen schreeuwen dat ik het ultieme middel tegen zweet heb gevonden. Maar misschien wel een redelijk doetreffend hulpmiddeltje dat het probleem vrij goed kan verdoezelen.

    Mijn ervaring? Niets, maar dan ook écht niets van alle wondermiddeltjes die in dit of andere fora werden vermeld helpen. Ze houden m'n zweet niet tegen, soms is het zelfs alleen maar erger. Misschien komt er ooit eens een revolutionair middel tevoorschijn, maar dat betwijfel ik ten zeerste. 'k Heb er mij al lang genoeg in verdiept.

    In afwachting las ik her en der iets over "1-2Dry okselpads". Mijn ogen gingen spontaan aan't rollen toen ik las dat het het zweten op zich zou stoppen, want dat is op die manier gewoon niet mogelijk. Maar wat doen die fameuze okselpads om in je kleren op het okselgebied te kleven dan wél? Volgens de verpakking heeft het de volgende eigenschappen :

    (1) - Nooit meer transpiratieplekken.
    (2) - Hypercallergeen & 100% katoen.
    (3) - Dun en comfortabel.

    Wel, tot mijn eigen verbazing ben ik vrij positief over die pads. 'k Had ze voor 't eerst aan in een t-shirt dat relatief nauw zat. En het bleek te helpen. Ja, ik bleef vanzelfsprekend zweten, maar het padje absorbeerde verrassend goed, ondanks het feit dat ik echt wel een 'aanval' had. De eerste tien minuten is het wat wennen, dat extra laagje in je kledij, maar na een uurtje voelde ik het al niet meer. En opvallen doet het ook niet. Zélf stond ik ernaar te kijken toen ik ze net had gekleefd en dacht bij mezelf : "Dat zien de mensen toch?". Maar blijkbaar zat dat enkel in mijn hoofd. Het is in het begin wat zoeken om ze helemaal juist te kleven, zodat ze perfect in de oksel passen (wat wel nodig is) maar dat ondervind je al snel.

    Thumbs up dus. Ik was véél meer op mijn gemak, had geen natte t-shirt meer en bijgevolg dus ook geen anders gekleurde plekken. Ik hoef enkel nog een lichte, doodgewone deoderant naar keuze te gebruiken voor de geur en van al de vochtigheid hoef ik me weinig meer aan te trekken. Het zit niet in élk kledingstuk even goed (bijvoorbeeld een slobbertrui met héél brede mouwen die je oksels niet raken), maar ook daar helpt het. Het meeste vocht komt dan op de pad, waardoor het niet verder gaat uitbreiden over de rest van je kledij. En het grootste voordeel? Geen onverwijderbare vlekken meer aan de oksels onder je kledingstuk. Want ook dat is heel vervelend en duur.



    Zelf heb ik even moeten zoeken naar een verkoopspunt, maar ik geloof dat er in Belgie en Nederland overal wel een Kruidvat is te vinden. Daar staan ze +/- 3,80 € voor een doosje met 14 pads. Ik raad 'Large' aan voor hevige zweters, de gewone zijn voor mensen die relatief lichtjes zweten.

    Voila, ik hoop dat sommige mensen hier toch wel iets mee geholpen zijn, omdat ik uit eigen ervaring weet hoe beschamend het is.
    Laatst aangepast door nabetse : 01-10-08 om 19:35