Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Gebruikersgroep Hartziekten, hartfalen, ...

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Gebruikersgroep Hartziekten, hartfalen, ...

Er is een mogelijkheid op het forum om lid te worden van de gebruikersgroep Hartziekten, hartfalen, ... Je kunt van gedachten wisselen met andere mensen die iets aan het hart hebben. Je kunt hier gratis lid worden http://www.medicity.nl/group.php?groupid=8

Standaard Re: Gebruikersgroep Hartziekten, hartfalen, ...

Beste mensen,
    Op 12 december heeft men bij mij een 'biventriculaire ICD' ingeplant. Dit is een defibrillator maar ook met een bijkomende stimulans voor het gelijktijdig laten pompen van beide hartkamers. Ik heb namelijk hartfalen in de derde graad. Met dit apparaat zou mijn levensstandaard er moeten op vooruit gaan, hoewel ik pas na een maand tot drie maanden resultaat zal voelen. De defibrillator moet er dan weer voor zorgen dat, bij eventuele hartstilstand, een schok mijn hart terug in werking stelt.
    Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft. Men zegt me dat ik die schok wel zal voelen, maar wat mag ik in werkelijkheid verwachten ?
    Graag had ik van gedachten gewisseld met mensen met een defibrillator, of mensen met een biventriculaire defribrillator.
    Vele groeten
    Christel

Standaard Re: Gebruikersgroep Hartziekten, hartfalen, ...

graag zou ik willen weten wie er in de familie personen kent die last heeft/hebben van hartfalen. Mijn oom van 83 heeft sinds 2 maanden hartfalen waarbij hij vocht vasthoudt en het benauwd heeft. De plastabletten en hartmedicatie verlichten de symptomen een beetje. Sinds vorige week hebben ze bij hem de beide onderbenen ingezwachteld tegen het dikker worden door het vocht vasthouden. Verder houdt hij zich strikt aan een zoutarm dieet. Wie kan mij vertellen hoelang hij nog te leven heeft (maanden/jaren)?

Soortgelijke onderwerpen

1. Gebruikersgroep (ex)gebruikers van AD
    By Leontien in forum Antidepressiva
    Reacties: 2
    Laatste Post: 23-02-19, 08:07
  2. Hartfalen - resynchronisatietherapie
    By dierckxchristel in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 8
    Laatste Post: 11-02-13, 22:21
  3. Gebruikersgroep chronische ziektes
    By Leontien in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-06-08, 11:00
  4. Blaaspijpje verraadt hartfalen - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 20-12-06, 14:30
  5. Nieuwe diabetespil verdubbelt kans hartfalen - Artikel
    By Leontien in forum Diabetes / Suikerziekte Forum
    Laatste Post: 24-10-05, 13:12