Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: Wintertenen

Standaard Wintertenen

Welke Zalf Of Behandelmethode Kan Hier Tegen Helpen ?

Standaard Re: Wintertenen

Wintertenen, winterhanden of voeten, er is geen behandeling die deze kwaal verhelpt.
    Je kan preventief insmeren, beginnende in de zomer, vraag uw apotheker naar een zalf.
    Parafine-behandeling is ook een weldaad, kan je laten doen bij een voetverzorger of schoonheidssalon.
    Wisselbaden helpt ook, vind je terug op m'n website :
    www.pedestine.be. Groetjes, Tine, pédicure.

Citaat Origineel gepost door Tine Struyf
    Wintertenen, winterhanden of voeten, er is geen behandeling die deze kwaal verhelpt.
    Je kan preventief insmeren, beginnende in de zomer, vraag uw apotheker naar een zalf.
    Parafine-behandeling is ook een weldaad, kan je laten doen bij een voetverzorger of schoonheidssalon.
    Wisselbaden helpt ook, vind je terug op m'n website :
    www.pedestine.be. Groetjes, Tine, pédicure.
    Tine bedankt

Kees
    Guest

Mijn grootvader heeft me dit geleerd en het werkt echt!!
    Het klinkt en beetje raar maar je gebruikt in de winter je eigen ochtenurine en gaat dus even met je wintertenen in je eigen plas staan.
    hierin zitten bepaalde stoffen en hormonen en je wintertenen zijn in een wip genezen. daarna geen knellende schoenen meer aandoen als het koud is.
    succes

Hanna
    Guest

Klopt! ochtend urine over de wintertenen en je bent er in een wip van af. Ik heb ook al mijn leven lang wintertenen en het is het beste dat hept. Een ander trucje om wintertenen te voorkomen is: je koopt zogenaamde 'vette watten' bij de apotheek en dagelijks doe je een heel dun laagje van die watten rondom je tenen. Je tenen worden dan niet koud en als je schoen ergens je tenen raakt krijg je daar toch geen 'winter' op die plek.

hallo!

ik loop tegenwoordig bij een voet reflexoloog
    deze masseert je voeten op een bepaalde manier voor een betere bloedsomloop en ik ben na 2 behandelingen vrijwel helemaal van mijn wintertenen af!!

de behandelingen worden door de meeste verzekeringen voor een groot deel vergoed

groetjes Sarah

Felice
    Guest

Er is nog ergens een ander topic over wintertenen en winterneus, daar heb ik mijn reactie en advies al gegeven.
    Misschien kan Agnes of Petra dat bijelkaar voegen?
    thanks, Felice

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Samenvoegen ga ik ze niet doen die posten,maar het topic (hier in dezelfde rubriek) wat Felice bedoelt is 'Wintervoeten en winterneus'. Daar kun je idd ook eens kijken voor tips

Sterkte iedereen!!
    Agnes
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

rollingjohn
    Guest

Er is een middel op homeoparische basis in de handel en te verkrijgen bij een goede drogist of natuurwinkel.

decca
    Guest

Wat een onzin om te stellen dat er bepaalde werkende stoffen in urine zitten die wintertenen genezen. @ Hanna en Kees.
    Door gebrek aan warm water vroeger in de vroege ochtenduren en door geldgebrek om warmtebronnen buiten de kachel om aan te schaffen, hadden de meeste gezinnen nog geen geiser of andere warmtebron die kon worden aangesproken op de vroege morgen.
    Het gemak was je eigen urine ( was ook warm water) en door het afspoelen met koud water nam je eigenlijk een wisselbad. en dat ging zo vaak elke morgen en de zaak was op termijn opgelost.
    En omdat we op het platte land ook nog eens altijd op klompen liepen met in de winter een pluk hooi erin hadden we altijd warme voeten en waren wintervoeten snel vergeten.
    De problemen ontstonden zoals bij veel anderen toen we schoenen gingen dragen.
    Maar fabeltjes gaan lang mee.
    Dus neem voortaan gewoon wisselbaden en het probleem verdwijnt.
    De middeleeuwen zijn immers ook allang voorbij. waarom zul je dan nu nog met je voeten in de urine gaan zitten.

Herbella heeft kruidenzakjes die je in een voetenbad gebruikt. Stimuleert niet alleen je doorbloeding maar verzacht ook de pijn aanzienlijk, wat ook niet onbelangrijk is. Ze zijn in natuurwinkels verkrijgbaar of op herbella.nl

Soortgelijke onderwerpen

1. Wintertenen en handen - Artikel
    By blueflower in forum Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 13-01-10, 12:52
  2. Wintertenen
    By chrizzaxo in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 04-06-06, 23:04
  3. Perniones:Wintertenen,Winterhanden - Artikel
    By Leontien in forum Algemeen
    Reacties: 0