Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Sipralexa en plotse angst

  1. #1

    Unhappy Sipralexa en plotse angst

    Ik ben een jonge vrouw van 30 ,heb twee kindjes en geen noemenswaardige problemen.Behalve dan dat ik vroeger last gehad heb van ziektevrees.daarvoor kreeg ik sipralexa en dat hielp redelijk.Nu heb ik de laatste weken een beetje onregelmatig sipralexa ingenomen,dus twee dagen niet,een dag weer wel.Toen zei de dokter van maar halfjes te nemen,en vanaf dan is het één grote verschrikking.Ik durf ineens niet meer naar buiten,kan met moeite de kinderen klaarmaken s'ochtends(beven,hartkloppingen)kan niet gaan werken.Dokter geroepen,heeft me weer op één sipralexa per dag gezet,nu de derde dag.Heeft ook Xanax voorgeschreven(wil ik niet nemen).Het gaat niets beter,doe nu ook niets anders dan huilen(voel me zo schuldig tegenover kinderen)Kan dit door die sipralexa?En als ik me eventueel naar de kliniek laat brengen,weten jullie dan wat ze zullen doen?Onderzoeken of opname(opname wil ik mijn kinderen niet aandoen.)Ik kan maar niet begrijpen dat dit op een paar dagen tijd zo een groot probleem is geworden.

  2. #2
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Sipralexa en plotse angst

    Wat betreft Sipralexa en angst vond ik op internet dat Sipralexa oa wordt voorgeschreven tegen angst, dat deze angst in het begin van het innemen van Sipralexa erger wordt, maar daarna afneemt. Ook is angst een 'zelden' voorkomende bijwerking die als het goed is optreedt bij het begin van de behandeling en afneemt naarmate je het langer gebruik. (Om deze periode te doorstaan wordt vaak Xanax voorgeschreven.)

    Wat betreft het vergeten van een tablet vond ik het volgende; Het is belangrijk dat u Escitalopram/Sipralexa/Lexapro consequent blijft slikken. Mocht u toch een dosis vergeten, neem deze dan alsnog in binnen zestien uur. Duurt het nog minder dan acht uur voor u de volgende dosis hoort te nemen, sla de vergeten dosis dan over. Neem geen dubbele dosis in.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Seroxat of sipralexa,wat denken jullie???
    By krekeltje in forum Antidepressiva
    Reacties: 6
    Laatste Post: 03-03-12, 14:31
  2. 24 En sipralexa
    By Matthi in forum Antidepressiva
    Reacties: 11
    Laatste Post: 27-01-12, 18:32
  3. Angst voor prostaatkanker
    By Ackermans in forum Mannen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 26-12-11, 20:50
  4. Gebruik sipralexa
    By krekeltje in forum Antidepressiva
    Reacties: 8
    Laatste Post: 21-08-09, 13:26
  5. Sipralexa en sex
    By krekel in forum Antidepressiva
    Reacties: 3
    Laatste Post: 03-12-07, 00:55