Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Scheurtje in middenrif

Standaard Scheurtje in middenrif

Mijn dochter van 13 heeft al 3 weken heel veel pijn in maag en boven in buik.En last van zuur en benauwdheid. Afgelopen woensdag heeft ze een endoscopie gehad, daar is uit gekomen dat ze gal in haar maag heeft ,wat komt door een scheurtje in de middenrif.Ook heeft ze een ontsteking in haar maag en spastische darmen.Er werd gezegd dat veel mensen met spastische darmen een gescheurd middenrif hebben.
    De medicijnen die ze heeft gekregen zijn pantozol 40 mg 1 x daags en 3 x daags magnesium tabletten.
    De pantozol gebruikt ze al 3 weken, maar de heftige pijn blijft maar.Heeft iemand hetzelfde.Hoelang duurt het voor het beter gaat.Ze gaat nu al 3 weken niet naar school.Ligt alleen maar op de bank pijn te lijden.
    Wat moet ik hier nu mee, donderdag heeft ze weer een afspraak bij de kinderarts.
    groetjes Laura

katje45
    Guest

Standaard Re: Scheurtje in middenrif

Citaat Origineel gepost door shirtje11 Bekijk Post
    Mijn dochter van 13 heeft al 3 weken heel veel pijn in maag en boven in buik.En last van zuur en benauwdheid. Afgelopen woensdag heeft ze een endoscopie gehad, daar is uit gekomen dat ze gal in haar maag heeft ,wat komt door een scheurtje in de middenrif.Ook heeft ze een ontsteking in haar maag en spastische darmen.Er werd gezegd dat veel mensen met spastische darmen een gescheurd middenrif hebben.
    De medicijnen die ze heeft gekregen zijn pantozol 40 mg 1 x daags en 3 x daags magnesium tabletten.
    De pantozol gebruikt ze al 3 weken, maar de heftige pijn blijft maar.Heeft iemand hetzelfde.Hoelang duurt het voor het beter gaat.Ze gaat nu al 3 weken niet naar school.Ligt alleen maar op de bank pijn te lijden.
    Wat moet ik hier nu mee, donderdag heeft ze weer een afspraak bij de kinderarts.
    groetjes Laura
    Hallo Laura,

Dat liggen is niet goed! Daardoor kan het maagzuur steeds de slokdarm in lopen. Als ze in bed ligt kan je er beter voor zorgen dat het hoofdeinde een cm of 10 hoger is.
    Verder kan het zijn dat de pantozol bij haar niet voldoende werkt en dat de arts een ander middel zal moeten gaan geven.

Sterkte met je dochter!

bedankt voor de tips katje45,
    groetjes Laura

katje45
    Guest

Hallo,

Succes vandaag bij de kinderarts!

Hallo.
    Ik heb ook een spastische darm en een scheurtje in het middenrif. Ik heb nu Omeprazol Actavis 40 mg gekregen. Het helpt wel maar het ligt er ook aan wat je eet. Ik ben zelf nog aan het uitvogelen waar ik wel tegen kan en niet tegen kan.
    Ik lig altijd op 2 kussens anders krijg ik pijn, ik kan niet plat liggen.
    Succes.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Bianca,

Hoe weet je dat je een scheurtje in je middenrif hebt? Is dat bij een onderzoek vastgesteld??
    Ik heb ook een spastische dikke darm (PDS) ... maar géén last van omhoogkomend maagzuur!
    Wél moet ik ook op kussens liggen, anders krijg ik rug- en maagpijn en heb ik het benauwd.
    Groetjes Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Soortgelijke onderwerpen

1. Gescheurd middenrif
    By karin230 in forum Borstkast, ribben en middenrif
    Reacties: 23
    Laatste Post: 03-01-12, 14:37
  2. Scheurtje in middenrif,moeite met eten en slikken
    By J.erry in forum Borstkast, ribben en middenrif
    Reacties: 3
    Laatste Post: 18-12-08, 10:26
  3. Scheurtje in mijn middenrif
    By bianca78 in forum Borstkast, ribben en middenrif