Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 57 van 57

Onderwerp: Starten met Paroxetine?

Standaard Re: Starten met Paroxetine?

Heb de paroxetine Al in huis. Las hier de verhalen en de bijsluiter . Belde de huisarts over mijn twijfels om te starten. Hij verwittigde me, die negatieve commentaren en bijsluiters te negeren. Mijn 'hemel' zou binnen enkele weken opklaren... De eerste dagen, een droge mond, zweten.. zouden overgaan als ik maar zou doorzetten . Ik zou het minstens 6 maand moeten gebruiken totdat ik me beter voel... Daarna afbouwen.. En toch blijf ik twijfelen. Heb ik het echt nodig ? Ik ben 58 jaar en denk eerder aan een burn-out. Moe en lusteloos na het werk, voor niets geen zin, huishouden verwaarlozen, in zetel bijkomen van de dag en voorbereiden op volgende werkdag. Kortom, mijn eigen levenslustig, actief en sociaal leven is er niet meer. Ik hoop al enkele maanden dat dit zou beteren eens ik niet meer werk . Ik heb een heel actieve, sportieve man die 7 jaar ouder is. Het verschil tussen ons wordt steeds groter. Pfttt... zit het tussen mijn oren, ben ik moe ? Wat zijn nu eigenlijk de kenmerken van een depressie.? Heb ik dat wel, heb ik die Ad nodig of probeer ik het vol te houden zonder medicatie tot ik volledig thuis ben van het werk ? 1 januari 2014

hmmm, al enige tijd niet meer hier geweest. Nou ik kan jullie melden dat ik inmiddels op aanraden van de HA gestopt ben met dit middel. Ondanks dat ik geen bijwerkingen had werden wel mijn gedachtes steeds negatiever(Gedachtes om er uit te stappen) . Na 8 weken slikken werden deze gedachtes steeds sterker. HA zei me meteen te stoppen met dit middel. Meteen ook gedaan, en al na een paar dagen waren deze gedachtes weg. En heb ze ook niet meer terug gehad. (Dus toch een nare bijwerking). Advies aan de meesten , Neem is een weekje vakantie en ga de dingen doen die je echt interesseeerden. Je hoofd leegmaken. Ben nu 2 weken terug van een vakantie(alleen) en heeft me echt goed gedaan. Kan geen pilletje tegen op. Je gaat weer beter relativeren, waardoor je het allemaal wat luchtiger gaat inzien. Succes!!!

Vandaag sinds lang mijn bottines aangetrokken en dikke jas. Ferme wandeling in de sneeuw en zon. Nu ik weet dat er lichamelijk niets met me scheelt, wil ik mijn leven weer in handen nemen. En ik begin dus voorlopig niet met de AD. Zien of ik mijn voornemens kan volhouden, en of ik resultaten heb. Ik hou jullie op de hoogte. Duimen maar... vandaag nieuwe start ??? Oh la, zie dat ik nogal euforisch ben ( ook niet goed zeker ?)

Hallo,

Ook ik ben een paroxetine gebruiker van 44 jr.
    Ben vorig jaar gaan afbouwen na het lezen van alle bijverschijnselen.Wel iom de huisarts.
    Ben tot 10mg ( vanaf 30mg) gekomen en toen ging het mis. Emoties kwamen weer terug wat op zich heel goed is maar sloeg er nogal in door. Ook libido kwam weer terug wat wel weer een voordeel was.
    Een aantal jaren terug heb ik het ook gebruikt en toen was de uitwerking heel anders. totaal geen emoties meer en liet alles gewoon over me heen komen.
    Dit was de tweede keer wel anders. huilen lukt niet maar boosheid was nog net zo heftig als zonder AD.
    Slik het nu nog steeds ( 30mg) maar denk dat ik hoger moet aangezien alle emoties toonbaar worden.
    Wie heeft hier ook ervaringen mee? zou graag een , minder agressief, alternatief willen proberen.

Ik ben nieuw hier omdat ik info zocht over paroxetine. Gisteren heb ik na jarenlang weigering om AD te slikken toch toegegeven om dit middel eens uit te proberen. Als ik niets doe, hang ik aan een touw eerstvolgende. Als ik de reacties lees ben ik niet al te happig om eraan te beginnen. Ooit heb ik efexor geslikt, wel een 13 jaar denk ik en de dosis was na een tijd zo hoog dat ik eerder een zombie was dan mens. Toen ben ik ook stilaan beginnen af te bouwen met de stroomstoten e.d tot gevolg. Ik was zo trots als een pauw dat ik eindelijk kon leven zonder AD. Maar nu gaat het al een half jaar zo slecht met me dat ik genoodzaakt ben om toch iets te ondernemen. Alles heb ik al gedaan, psychiaters, psychologen, opname noem maar op, maar niets of niemand kan me helpen omdat ik kamp met endogene depressie. Er is namelijk geen oorzaak bij mij. Er is niets om aan te werken laat ons zeggen. Ik ben nu bijna 7 jaar AD vrij maar ga vandaag toch starten met paroxetine. Ik heb 2 weken ziekteverlof gekregen omwille van de bijwerkingen. Als dit niet helpt weet ik het ook niet meer hoor. Ik ben momenteel ook bezig met het volgen van de voedselzandloper om depressies tegen te gaan door middel van voeding, maar dat is ook pas merkbaar na een lange periode spijtig genoeg.

hoe gaat het ondertussen met je Shaft?
    als het nodig is het nodig. of we dat nu leuk vinden of niet :-(

Beste MissI,

Het gaat al iets beter. Ik ben nu aan mijn 4e dag bezig. De enige bijwerkingen die ik heb is o.a geen eetlust en een beetje duizelig, maar dat is al. Ik functioneer nog niet zoals het moet, maar ik heb er wel goede moed in. Ook val ik moeilijk in slaap, maar ik ga toch doorzetten.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Post: 06-12-16, 11:17
  2. Hoe makkelijk is het om een verslavingskliniek te starten?
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 17-05-13, 13:20