Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 57

Onderwerp: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

Guest

Standaard Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

Hallo wie kan me helpen tegen zweetvoeten?? Er stond een x iets van op de site maar k kan het niet meer vinden groetjes van mij

mar
    Guest

Standaard

hoj

ik heb zelf ok erg last van zweetvoeten gehad , en al van alles geprobeerd , maar niets hielpt
    ik ben toen bij de apotheek PEUSEK wezen halen ,en ik was grootendeels van mijn zweetvoeten af , ze zijn wel eens vochtig maar voorheen liep ik ze tot bloedens toe open .
    lees goed de gebruiksaanwijzing en doe precies wat er op staat, dan komt het vanzelf goed.
    succes ermee

claudia
    Guest

Standaard

:-[ik draag door mijn werk dagelijks rijlaarzen dus stel je bij 30 graden de geur voor na 10 uur lopen....avonds een voetbad,niet te heet,liefs lauwarm,met babyolie masseren voor de schraale plekken,talkpoeder er op of zinkzalf.ook in je schoenen talkpoeder strooie en echt geen polyester of nylon sokken dragen,die nemen het zweet niet op
    success.

kitty
    Guest

Standaard

8)ik gebruik mijn aloe vera deodorant stick ook voor mijn voeten, werkt prima!

gr.kitty

Standaard

Het is misschien heel suf, maar heb je wel eens gedacht aan sandalen? Dan geef je je voeten de kans om in balans te komen en eelt aan te maken, en verminder je het probleem wel...

Suc6! Jannet

Guest
    Guest

Standaard

Originally posted by claudia@20-01-2003, 22:47:19
    :-[ik draag door mijn werk dagelijks rijlaarzen dus stel je bij 30 graden de geur voor na 10 uur lopen....avonds een voetbad,niet te heet,liefs lauwarm,met babyolie masseren voor de schraale plekken,talkpoeder er op of zinkzalf.ook in je schoenen talkpoeder strooie en echt geen polyester of nylon sokken dragen,die nemen het zweet niet op
    success.
    mmm

Gast: Hans
    Guest

Standaard

Jaren lang heb ik last gehad van zweetvoeten, zo erg dat m'n schoenen aan de buitenkant wit uitgeslagen waren.
    Ik ben er op de volgende manier afgekomen:
    Uitsluitend katoenen sokken dragen.
    Dagelijks de voeten goed wassen met een ontsmettende zeep, goed afspoelen en heel goed afdrogen en daarna de hele voet insmeren met ZINKOLIE, let op géén zinkzalf.

Als je dit twee weken hebt volgehouden kun je de zinkolie afbouwen door het om de dag aan te brengen en daarna de periode steeds langer te maken.
    Zorg echter dat je goed schoeisel draagt (géén rubber, plastic of nylon doch echt leder) en je je voeten goed schoon houd ! :angry:
    Nu ben ik al tientallen jaren van zweetvoeten bevrijd en dat is een hele opluchting voor mij en m'n omgeving.

Standaard Re: Wie weet een middel tegen erge zweetvoeten?

Probeer eens de cederhouten inlegzolen van No Sweat
    Heeft bij mij geholpen. En nog makkelijk ook: geen gedoe met zalfjes en zo, gewoon de zooltjes in je schoen en klaar is kees!
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-06-10 om 23:55

rugzak
    Guest

Gebruik voetcare.
    Een week gebruiken en maanden geen last meer van ruikende voeten.
    Verkrijgbaar bij de schoenmaker, pedicure of online.

Eric
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-09-12 om 17:46

Zoals hierboven reeds vermeld is PEUSEK een zeer goed middel. Volgens mij geeft dit het beste resultaat voor maanden. De geur is weg , het zweten zal iets verminderen
    Tine , pédicure

Aluminium hydroxychloride, te krijgen via de huisarts, is ook een goed middeltej.
    Dit is een dep-lotion die je een aantal weken afbouwend moet deppen op je voeten.
    Eerst een aantal weken twee keer per week en dan een tijdje een keer per week.
    Dit helpt perfect!!

erretje

majomibo
    Guest

je kunt het beste bij de apotheek boorzuurpoeder kopen, in iedere schoen 1 theelepeltje een beetje de schoen schudden en het er in laten zitten, binnen een paar dagen ben je er vanaf, succes

Alain
    Guest

's Avonds je voeten inwrijven met een opengesneden citroen zou helpen. Na een tijdje je voeten wassen en afdrogen. Alle dagen je voeten wassen en sokken verschonen.
    In sneakers altijd sokjes dragen, ik krijg ook gore voeten als ik in loopschoenen geen sokjes draag. Ik vind sneaks supergaaf maar ze werken zweetvoeten in de hand. Als ik met blote voeten in leren schoenen zit heb ik er geen last van. Dus : leren schoenen dragen!
    Succes.

AROMAR
    Guest

Een middel tegen zweetvoeten is ook een medicinale huidpoeder uit Bali, waar ik bij een ander topic reeds had geschreven dat het ook voor jeuk en uitslag na inspanning gebruikt kan worden. Nu doe ik regelmatig de poeder in mijn schoenen en kan na eenhele dag in de schoenen te hebben gelopen er bij wijze van spreken met mijn neus in hangen en ruik niets!! Ook worden mijn voeten er erg zacht van.

Talkpoeder helpt toch ook gewoon? Tenminste bij een vriendin van mij.

AROMAR
    Guest

ik heb geen baat gehad bij "gewone" talkpoeder, in de herocyn poeder die ik heb zit een deo stof(om zo maar te zeggen) en echt...heel goede resultaten, zoals ik hierboven al schreef.........

Citaat Origineel gepost door ;1018
    Hallo wie kan me helpen tegen zweetvoeten?? Er stond een x iets van op de site maar k kan het niet meer vinden groetjes van mij
    axitrans voor de voeten zeer efficiënte werking , en eventueel een koffielepeltje boorzuurschilfers in de schoenen te doen , is zeer goed tegen zweetvoeten en helemaal niet duur , verkrijgbaar in de apotheek voor een 2,50 tal euro groetjes xxx

Als ik echte geitenwollensokken draag, zomer en winter, heb ik nooit last van zweetvoeten.

groeten, koffie

Edwin Meeuwsen
    Guest

Standaard Re: Zweetvoeten-wie weet een oplossing?

De enige, gezonde, huidvriendelijke oplossing voor zweetvoeten is het gebruik van het product Podoform (verkrijgbaar bij de Reformwinkel en/of betere drogist).
    Deze spray zorgt er voor dat een een omgeving wordt gecreëerd waar bacteriën niet kunnen ontstaan en dus zweetvoeten tot het verleden behoren! Werkt 100% vanaf dag 1!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Standaard Re: Zweetvoeten-wie weet een oplossing?

Merci voor de tip!!!!
    Die Podoform ga ik dus zo snel mogelijk halen!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

hallo

mensen die zweetvoeten hebben moet je zeker boorzuurschilfers halen in de apotheek
    elke dag een koffie lepeltje in elke kous en dit moet zeker beteren tot het weg gaan van zweetvoeten
    kan je zeker vinden in apotheek. groetjes

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hallo Voet,

Heb je dit middeltje zelf ook geprobeerd? En werkte het voor jou?

Groetjes Sylvia

ja ik heb het zelf geprobeert maar over dreven zweetvoeten heb ik niet
    klamme voeten maar ze ruiken niet.
    het helpt tegen zweet en ruuk

zeker proberen
    heel goed
    het kan zelf geen kwaad ams je het altijd door gebruikt , maar ook niet te veel he
    een kleine koffie lepel, maar in het begin als je erg zweetvoeten hebt mag je iets meer gebruiken en dan weer verminderen

groetjes

Smile Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

Citaat Origineel gepost door Sylvia93 Bekijk Post
    Hallo Voet,

Heb je dit middeltje zelf ook geprobeerd? En werkte het voor jou?

Groetjes Sylvia
    ja ik heb het zelf geprobeert maar over dreven zweetvoeten heb ik niet
    klamme voeten maar ze ruiken niet.
    het helpt tegen zweet en ruuk

zeker proberen
    heel goed
    het kan zelf geen kwaad ams je het altijd door gebruikt , maar ook niet te veel he
    een kleine koffie lepel, maar in het begin als je erg zweetvoeten hebt mag je iets meer gebruiken en dan weer verminderen

groetjes

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Voet,

Goed dat je je ervaringen hier deelt! Kunnen veel leden iets aan hebben!
    Ik heb zelf geen last van zweetvoeten en/of onaangename geurtjes dus voor mij is het niet noodzakelijk. Maar was wel even nieuwsgierig of jij het zelf gebruikt had!

Groetjes Sylvia

Er is een hele goede oplossing voor zweetvoeten. Ik heb n.l. een spuitflesje gekocht van therme en dat is voor de oksels. Als jeje oksels goed wast en dan voor het slapen gaan dat spul erop spuit dan zeggen ze dat het 5 dagen houdt en je dus 5 dagen geen transpiratie hebt. Dat hielp idd heel goed maar omda tik veel sport is het bij mij drie dagen.

Mijn dochter had heel erg last van zweetvoeten en toen kwam ik op t idee dat het misschien ook voor haar voeten zou kunnen helpen.

En idd ze heeft als ze haar voeten eerst wast en dan voor het slapen gaan dat spul alleen onder haar voet spuit dan moet ze de vierde nacht dat er weer opdoen.

Ik weet niet of het voor iedereen helpt, maar bij mij (oksels) en mijn dochter (voeten) in ieder geval wel (i
    k vind wel een beetje duur dat spul, maar soms hebebn ze bij kruitvat twee halen een betalen en dan kooop ik er een stuk of tien

groet roes

Skips
    Guest

Hallo Iedereen,

Zelf heb ik hier ook heel lang last van gehad, gelukkig heb het nu veel minder. Ik gun dit iedereen aangezien ik weet hoe vervelend zwetende handen/voeten is. Vaak las ik oplossingen zoals ''wegbranden'' van zweetkliertjes, injecties e.d.

OMG, waar zijn we mee bezig? Het is en blijft je lichaam waar je zo ongelofelijk mee kloot he?!

Dus, de simpele oplossing die mij werkt:

emmer vullen met water (ong. 50 graden), 3/4 theezakjes erin, beetje zout & nadat het is ingetrokken je voeten erin. Na een half uur kun je de voeten eruit halen en je handen erin doen voor dezelfde tijd.. Als je dit twee weken volhoudt ben ik ervan overtuigd dat je (net als ik) veeeel drogere handen & voeten heeft dan ervoor.. zelf kom je erachter of je meer/minder thee erin kunt doen en hoe lang je het doet..

Het enige nadeel is dat je dit eens in de zoveel tijd moet herhalen (persoonlijk 1x per maand).. Niet slecht toch?

Groetjes en laat weten of het gelukt is,

Hallo allemaal,

Een van de oorzaken van zweetvoeten is dat er geen goede circulatie bestaat tussen je voet en het materiaal rond je voet, je sokken of kousen dus. Vele sokken hebben een te dichte structuur of zijn van materiaal gemaakt dat niet luchtdoorlatend is. Vocht wordt dan opgesloten tussen de huid en het materiaal. Als sookken dan ook nog gemaakt zijn van materiaal waar bacterieen zich aan kunnen hechten heb je ook nog eens stinkvoeten !
    Daarom mijn advies: Test verschillende materialen en kies de beste uit. Denk daarbij vooral aan natuurlijke materialen die vochtregulerend zijn.

Groet,
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-09-12 om 17:38

kiewiet
    Guest

Hoi, ik las je bericht over zweetvoeten.Heb hier zelf veel last van gehad en eindelijk een middel gevonden dat helpt: Redosep. Het is een zalf en een poeder,de zalf voor je voeten en poeder voor je schoenen.Je betaald voor beide iets onder de 40 euro,je hoeft heel weinig te gebruiken en doet er dus erg lang mee en het werkt!
    Ben benieuwd,het is voor mij het zoveelste middel dat ik probeer maar tot nu toe t enige middel dat werkt !

Voor zweetvoeten, gebruik REDOSEP. Op 2 dagen ben je reeds verlost van de geur. Redosep bestaat uit twee potjes. Eén zalf voor de voeten en een poeder voor de schoenen.

Citaat Origineel gepost door Tine Struyf Bekijk Post
    Zoals hierboven reeds vermeld is PEUSEK een zeer goed middel. Volgens mij geeft dit het beste resultaat voor maanden. De geur is weg , het zweten zal iets verminderen
    Tine , pédicure
    Tegenwoordig is er een webwinkel met het gehele Peusek assortiment aan voetverzorgingsproducten.
    Als er iemand meer informatie over deze webwinkel of producten zou willen hebben, dan kun je contact met mij zoeken via privéberichten. Ik help je graag verder!

Groetjes
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 05-07-10 om 10:31

Thumbs up Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

Hi Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al jaren last van zweten onder oksels en voeten. mijn partner ging hard weg lopen als ik terug kwam van werk. Tha wat moet je dan doen. Ik naar de dokter gegaan. die gaf me een recept van aluminium hydroxych. Dat hielp niet echt ik was niet blij. Toen ik terug ben gegaan had ik een jongere dokter. Ik vertelde dat ik had gelezen op internet dat Boorzuur poeder zou helpen. Hij wist dat niet zeker. Maar hij ga me wel een tip mee om gewoon bij kruidvat drogisterij een flesje Syneo 5 te kopen is wel een beetje duur maar werkt erg goed. Ik heb er geen last meer van en mijn partner snapt er niks meer van. En werkt 5 dagen lang. Tha het kost wel 18 euro maar dat werkt tenmisten wel. De Boorzuur poeder heb ik ook gekocht via internet maar weet nog niet of het helpt zal dit vooral voor mijn voeten gebruiken in schoenen en sokken ( let op niet te veel gebruiken 1 thee lepeltje per sok of schoen. ) ik hoop dat het zal helpen ik ben erg blij met deze oplossing.

Groetjes Harrie

Zelf heb ik al jaren goede ervaringen met het spaanse merk Peusek, het merk bestaat al 60 jaar,maar is helaas niet overal te koop.

Succes
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-09-12 om 17:37

He,
    ik zie jullie probleem en ik heb hetzelfde probleem gehad voor een geruime tijd, maar nu kwam ik terecht op een site met een spray voor voeten/shoenen. Het product is zelfs voor vieze geurtjes in handschoenen en op scheenbeschermers.
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-09-12 om 17:35

Het middel waar ik mijn zweet voeten /handen en oksels voor 97 % minder is geworden is
    ILAZPO
    edwin370
    Laatst aangepast door Sylvia93 : 28-09-12 om 17:47

Ik werd uitgelachen toen ik zei: dat ik DE OPLOSSING heb tegen zweet voeten. En ik geef GARANTIE niet goed geld terug. Welke winkel geeft dat ? niet 1. Het is een zalf 20 ml zelf doe ik er 7 maanden mee. Om de 10 dagen DUN insmeren.
    het heet ILAZPO ik los alle zweet problemen op. Google ilazpo of zalftegentranspiratie Edwin370

Premium + Account Adike's Avatar

Ik ben natuurgeneeskundige en ik zou dit behandelen met homeopathie, dus van binnenuit.

Hopelijk wel met een werkzame vorm van homeopathie, zoals bijvoorbeeld fytotherapie (maar dan ook weer niet elke vorm van fytotherapie, want ook daar zitten helaas veel onwerkzame middelen tussen). En niet met één van de vormen van homeopathie die totaal onwerkzaam zijn.

Dat is het nadeel van homeopathie: er zijn zowel werkzame als onwerkzame middelen die allebei 'homeopathie' worden genoemd. Altijd goed opletten dus als je je hiermee inlaat!

Als homeopaat heb ik zeer goede resultaten. Je moet echter wel de tijd nemen om het juiste middel uit te zoeken in de juiste potentie, tijdsduur en je houden aan de voorschriften die je mee krijgt want die verschillen per geneesmiddel.

Homeopathie werkt zeer goed als je het juiste middel voorschrijft.

Homeopathie s geen fytotherapie. Fytotherapie is gebaseerd op kruiden en homeopathie zijn verdunningen van planten, dieren of mineralen.

Ik ken het onderscheid tussen homeopathie en fytotherapie.

Ik weet ook dat fytotherapie vaak 'homeopathie' wordt genoemd, al is dat strikt genomen niet terecht.

Zowel homeopathie als fytotherapie kennen behandelvormen die werken, en behandelvormen die niet werken, ook al zegt de behandelaar dat alles werkt. Het enige waarvoor ik pleit is de ogen goed open te houden, en te waken voor behandelingen die geen effect hebben.

Hoe we de homeopathie en de fytotherapie kunnen verbeteren door de onwerkzame onderdelen eruit te gooien zodat alleen de werkzame onderdelen overblijven, en daardoor dus de gemiddelde resultaten van de behandelingen verbeteren, is een gerelateerde, maar andere discussie.

Wat voor de één werkt hoeft niet voor de ander te werken. Het is een beetje kortzichtig om dan maar onderdelen' er uit te gooien. Bovendien homeopathie noch fytotherapie is onderverdeeld in onderdelen.

Homeopathie werkt holistisch dus als iemand met een klacht komt dan bekijk je ook de andere klachten die iemand heeft over andere lichaamsdelen. Dus hierdoor kunnen cliënten met dezelfde hoofdklacht met een ander homeopatisch middel naar huis gaan. Als e allemaal hetzelfde middel zou geven zou je een verkeerd resultaat hebben. Ook is de duur van de klacht bijv. belangrijk.

Tot zover de theorie.

Ga eens kijken bij een willekeurige drogisterij, en zelfs bij een apotheek. Daar staan schappen vol met middelen die als "homeopathisch" worden aangeprezen.

Je geeft nu zelf aan dat deze middelen voor veel mensen niet zullen werken.

Dit is slechts één van de redenen waarom ik zeg dat niet alles wat "homeopathisch" wordt genoemd altijd zal werken.

Een andere reden is dat nog nooit iemand heeft kunnen laten zien dat een oplossing van C30 ook maar enig effect heeft. Dit is bijvoorbeeld geïllustreerd met de demonstraties van "homeopathische zelfmoord", en met de "overdosis" homeopathisch slaapmiddel.

Alleen bij een verantwoorde keuze van een middel werkt homeopathie. Stel dat ze reguliere geneesmiddelen in de schappen van de drogist zetten dan werkt het medicijn ook niet. Gewoon het verkeerde middel voor die kwaal.

Ik behandel ook dieren met zeer goede resultaten. Het geheim is de juiste oplossing en middel bij de juiste klacht.

Praat graag verder met mensen die open staan en er verstand van hebben Aan de ene kant zeg je het heeft geen enkel effect en aan de andere kant zeg je dat een homeopatisch slaapmiddel dodelijk kan zijn.

Zo te lezen heb je nog nooit gehoord van de "homeopathische zelfmoord", en ook niet van de "overdosis" homeopathisch slaapmiddel...

Ik raad je aan je eens open te stellen voor andere meningen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar als je deze bekende demonstraties niet kent heb je je kennelijk niet in de materie verdiept.

Er zijn al verschillende oplossingen voor zweetvoetenvoorbij gekomen maar hier nog even een paar belangrijke tips.

Als je zweetvoeten hebt, kun je je voeten dagelijks 2 keer goed wassen. vervolgens je voeten enorm goed afdrogen en daarna schone sokken aantrekken.

Sokken van natuurlijke materialen, zoals bijvoorbeeld katoen, zullen je je voeten laten ademen. Dit geldt ook voor schoenen van echt leer. Indien de zool ook van leer is gaat dat helemaal goed.

Verder is het raadzaam om iedere dag andere schoenen aan te trekken. Indien je iedere dag een ander paar schoenen draagt, kunnen je schoenen andere schoenen opdrogen waardoor de bacteriegroei stopt.

Succes!!

zweetvoeten

Er zijn al verschillende oplossingen voor zweetvoetenvoorbij gekomen maar hier nog even een paar belangrijke tips.

Als je zweetvoeten hebt, kun je je voeten dagelijks 2 keer goed wassen. vervolgens je voeten enorm goed afdrogen en daarna schone sokken aantrekken.

Sokken van natuurlijke materialen, zoals bijvoorbeeld katoen, zullen je je voeten laten ademen. Dit geldt ook voor schoenen van echt leer. Indien de zool ook van leer is gaat dat helemaal goed.

Verder is het raadzaam om iedere dag andere schoenen aan te trekken. Indien je iedere dag een ander paar schoenen draagt, kunnen je schoenen andere schoenen opdrogen waardoor de bacteriegroei stopt.

Succes!!
    Laatst aangepast door Alex : 14-02-15 om 17:58

Zelfmoorden door geneesmiddelen en overdosissen zijn altijd mogelijk. Echter een homeopathisch slaapmiddel bestaat niet, een homeopathisch middel werkt holistisch. Een slaapprobleem kan een onderdeel zijn van het klachtenpatroon van een cliënt.

Dit onderwerp gaat over ZWEETVOETEN, daar verdiep ik me in. Ik zal Flogiston geen antwoord meer geven.

Opnieuw laat je merken dat je geen idee hebt van de betekenis van al die "homeopathische zelfmoorden". Ook de vele demonstraties van een "overdosis" homeopathisch slaapmiddel ken je duidelijk niet.

Jammer, ik ging er echt even van uit dat je je in de materie had verdiept.

Ik raad je aan je eens open te stellen voor andere meningen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar als je deze bekende demonstraties niet kent heb je je kennelijk niet in de materie verdiept.

Maar goed, nu graag weer terug naar het eigenlijke onderwerp van deze draad: zweetvoeten. Daar hadden we het over totdat jij ineens met homeopathie kwam, en ik opmerkte dat sommige vormen van homeopathie weliswaar werkzaam zijn, maar dat er ook vele vormen bestaan die totaal onwerkzaam zijn. Het leek mij nuttig dat verschil te maken. Vanaf dat moment ging het mis, waarschijnlijk omdat je geen onafhankelijke blik op de homeopathie kunt verdragen - terwijl juist zo'n onafhankelijke blik de homeopathie sterker kan maken, door de rotte onderdelen eruit te gooien zodat je de goede onderdelen overhoudt.

Maar goed, laten we stoppen met de discussie over de (on)werkzaamheid van de homeopathie, en terugkeren naar de zweetvoeten. patje69 heeft daar een paar heel goede tips voor gegeven, waar ik mij graag bij aansluit.

Als je hinder ondervindt hebt van zweetvoeten, moet je je voeten per dag twee keer wassen. Vervolgens je voeten droogmaken en schone sokken aantrekken.

Sokken van natuurlijke materialen, bijvoorbeeld katoen, zullen ervoor zorgen dat je voeten ademen. Ook voor schoenen geldt dat echte leren schoenen de voeten meer laten ademen. Een zool van leer is helemaal goed.

Ook is het goed voor de voeten om elke dag andere schoenen te dragen. Als je elke dag een ander paar schoenen draagt, zullen je schoenen goed drogen. De bacteriegroei zal hierdoor afremmen.

Als je last blijft houden van zweetvoeten is het belangrijk om de bacteriën en schimmels te gaan bestrijden. Dit kan natuurgeneeskundig.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Zweethanden:weet iemand een oplossing?
    By rianne88 in forum Transpiratie
    Reacties: 44
    Laatste Post: 29-03-14, 00:39
  2. Last van zweetvoeten
    By wil1999 in forum Transpiratie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 25-04-13, 19:00
  3. Doe er wat aan: Zweetvoeten beïnvloeden je liefdesleven
    By FRANCOIS580 in forum Artikelen van Francois
    Reacties: 1
    Laatste Post: 17-02-12, 11:10
  4. Pedispray Tegen Zweetvoeten