Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 57 van 57

Onderwerp: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

  1. #51

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?


    Als je last blijft houden van zweetvoeten is het belangrijk de bacteriën en schimmels te bestrijden, en vervolgens preventief te zorgen dat ze je niet opnieuw lastig gaan vallen. Dat kan prima met de tips van patje69: was je voeten twee keer per dag, maak je voeten goed droog en laat ze daarna nog enkele minuten aan de lucht verder opdrogen, trek regelmatig schone sokken aan en wissel elke dag van schoenen.

    Wat ook helpt is zo min mogelijk op schoenen te lopen. Zelfs de beste schoenen sluiten meer af dan geen schoenen. Als je zittend werk doet, kun je bijvoorbeeld je schoenen uitdoen (en eventueel warme pantoffels aandoen) als je aan je bureau zit.

    Geneeskundige behandeling is meestal niet nodig zolang het om huidschimmel gaat. Alleen bij een schimmelnagel kan medisch ingrepen noodzakelijk zijn, maar huidschimmel (inclusief schimmel tussen de tenen) kun je meestal prima zelf oplossen.

    Nog een laatste tip: de sporen van de huidschimmel komen natuurlijk ook in je bed terecht. Verschoon daarom extra vaak je beddengoed zolang je nog niet van de schimmel af bent, anders besmet je jezelf elke nacht opnieuw.


  2. #52
    Premium + Account Adike's Avatar
    Lid sinds
    13-10-2013
    Locatie
    Breezand
    Posts
    241

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

    De oorzaak van zweetvoeten kan zijn een stofwisselingsstoornis, stress of een slechte conditie, slecht ventilerende schoenen en sokken, slechte pasvorm van de schoenen, onvoldoende hygiëne, schimmels en bacteriën.

    Schimmels en bacteriën verdwijnen vaak niet met hygiëne. Ik neem trouwens aan dat de vraagsteller de huiskamer tips al allemaal geprobeerd heeft. Schimmels en bacteriën dienen wel behandeld te worden. Belangrijk is om de juiste oorzaak op te sporen. Dat is alleen mogelijk met een consult.

  3. #53

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?


    Een consult is alleen nodig als je er met de normale middeltjes niet uitkomt.

    Ik weet dat je dringend klanten nodig hebt in je praktijk. Voorlopig lijkt het mij echter beter wanneer vraagsteller de tips in de praktijk brengt die patje69 en ik hebben gegeven. Medicaliseren is nergens voor nodig.

    Pas als de gewone tips het probleem niet oplossen, moet je verder gaan kijken.


  4. #54
    Premium + Account Adike's Avatar
    Lid sinds
    13-10-2013
    Locatie
    Breezand
    Posts
    241

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

    Dat is ook het doel van mijn schrijven, er zijn dus nog mogelijkheden na de gewone middeltjes. Dat snapt een vraagsteller ook.

  5. #55
    Premium + Account Adike's Avatar
    Lid sinds
    13-10-2013
    Locatie
    Breezand
    Posts
    241

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

    Flogiston, stel niet zomaar iets. Ik ken je niet, wat weet jij van mijn praktijk. Laat dat gedoe achterwege. Hou je aan het onderwerp zonder anderen aan te vallen.

  6. #56

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?


    Ik val niemand aan. Ik word wel aangevallen, maar dat deert mij niet.

    Hier verder praten en proberen persé het laatste woord te hebben, dat zal nergens toe leiden. Laten we het bij het onderwerp houden: zweetvoeten. Daar is alles al over gezegd wat erover te zeggen is. Verder gesteggel leidt er hooguit toe dat deze draad onbruikbaar wordt, dus laten we daar nou eindelijk eens mee ophouden.


  7. #57

    Standaard Re: Zweetvoeten:wie weet een oplossing?

    Als je een middeltje koopt krijg je nooit garantie. werkt het niet ben je je geld kwijt. Ik geef binnen 14 dagen niet goed , geld terug garantie . Met andere woorden ik ben 99 % zeker dat HET WERKT. Mijn zalf 30 ml heet ILAZPO ik los alle zweet problemen op. google ILAZPO of zalf tegen transpiratie. Vooral uitstekend voor zweet voeten en handen. Op andere delen ook OKSELS maar daar is de huid dunner. Edwin370

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Dé oplossing voor neussprayverslaving!
    By Nell in forum Algemeen
    Reacties: 21
    Laatste Post: 04-03-15, 17:58
  2. Zweethanden:weet iemand een oplossing?
    By rianne88 in forum Transpiratie
    Reacties: 45
    Laatste Post: 29-03-14, 00:39
  3. Last van zweetvoeten
    By wil1999 in forum Transpiratie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 25-04-13, 19:00
  4. Oplossing tegen zweten !!
    By Boreas in forum Transpiratie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 15-04-07, 17:02
  5. Zweetvoeten
    By majomibo in forum Transpiratie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-05-06, 21:31