Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 54

Onderwerp: Moe en opeens wazig zien

Post Moe en opeens wazig zien

goede dag,

ik ben nieuw hier ,en ik heb een vraag.

ik ben al maanden zo moe ik kan wel blijven slapen,als ik sóchtends om 11 uur uit bed kom ,kom ik er alleen uit omdat het moet,anders slaap ik zo door
    en sssávonds ben ik om 19 00 uur alweer moe

verder heb ik nu al een paar keer mee gemaakt dat ik ineens wazig ging zien,echt heel slecht,soms met 1 oog soms met 2 ogen,maar als ik dan naar bed ga en 2 uurtjes slaap is het weer weg

verder heb ik het ook altijd koud,en kan zo ineens een zweet aanval krijgen,,s;nachts wordt ik badebd in het zweet wakker,terwijl ik het koud heb

verder heb ik ook last van spastiche benen en armen als ik moe wordt,dan krijg ik een zoort schokken in mijn benen en kan ze niet stil houden,dat komt dan steeds terug,tot ik naar bed ga.

weet iemand mischien wat het is????
    ik ga maandag naar de huisarts,maar als ik eerlijk ben ben ik bang dat ik naar huis wordt gestuurd met een verhaaltje van najaarsmoeheid of zo

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest,,en dat iemand wat herkent,,alvast bedankt gr moon

Standaard Re: moe en opeens wazig zien

Hoi hoi,

Nee ik herken dit niet, en ik zou zo ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Maar ik zou je wel willen adviseren om je niet zomaar even weg te laten sturen door je huisarts met één of ander vaag verhaaltje. Vraag je huisarts gewoon om een bloedonderzoek. Je schrijft dat je dit al maanden hebt, dus sta erop dat er verder wordt gekeken, o.a met een bloedonderzoek. Succes

liefs
    Déylanna
    The best move is to follow your heart

katje45
    Guest

Standaard Re: moe en opeens wazig zien

Hallo Moon,

Zoals Deylana als zegt: je niet laten wegsturen bij je huisarts!

Weet niet of je veel moet plassen en drinken ? Of je veel of weinig eet ? Hoe je temperatuur is ?
    Schrijf ook alles waar je last van hebt op voor je huisarts. Kan je niets vergeten.

Standaard Re: Moe en opeens wazig zien

hallo,
    allereerst bedankt voor jullie reachtie,
    ik ben net bij de huisarts geweest,ze heeft mijn bloeddruk gemeten,en mijn hart geluisterd,bloeddruk is laag,maar dat is normaal voor mij,dat heb ik altijd al gehad,hart klonk ook goed.
    nu moet ik bloedprikken,voor hb,schildklier,en ontstekingen enz ,en dan over een week weer terug komen voor de uitslag,en ze ging daarna verder kijken.gr moon

Hoi hoi,

Goed dat er nu bloedonderzoek wordt gedaan. Heel goed!!
    Laat nog ff weten hoe het verder gaat???

liefs
    Déylanna
    The best move is to follow your heart

ja ik laat het horen,moet volgende week terug naar de huisarts,,gr moon

katje45
    Guest

Hallo Moon,

Goed te horen dat de huisarts je serieus genomen hebt. Nu afwachten op de bloeduitslag dus.
    Sterkte tot dan.

hallo Moon,

Sinds 4 maand heb ik dezelfde klachten. Moe zijn, wazig zien, maar ook erge nekpijn. Er is een kleine afwijking aan m'n schildklier en bijnier geconstateerd, maar helaas te weinig om er iets mee te doen volgens de spe******t. M'n hormomen zijn dus op de hobbel. Er is arthrose geconstateerd in mijn nek, maar ook daar kunnen ze niet zoveel aan doen. De pijn is soms zo heftig dat ik af en toe valium slik. De chiropractor probeert de zenuwbanen van de nek en schouder iets te manupileren, maar vooralsnog helpt het niet. Soms voel ik me, zeker bij de huisarts, niet begrepen en ben ik radeloos.
    Ben nu driftig op zoek naar iets of iemand die me wel kan helpen en me serieus neemt.

groet,
    mvd

katje45
    Guest

Citaat Origineel gepost door mvd Bekijk Post
    hallo Moon,

Sinds 4 maand heb ik dezelfde klachten. Moe zijn, wazig zien, maar ook erge nekpijn. Er is een kleine afwijking aan m'n schildklier en bijnier geconstateerd, maar helaas te weinig om er iets mee te doen volgens de spe******t. M'n hormomen zijn dus op de hobbel. Er is arthrose geconstateerd in mijn nek, maar ook daar kunnen ze niet zoveel aan doen. De pijn is soms zo heftig dat ik af en toe valium slik. De chiropractor probeert de zenuwbanen van de nek en schouder iets te manupileren, maar vooralsnog helpt het niet. Soms voel ik me, zeker bij de huisarts, niet begrepen en ben ik radeloos.
    Ben nu driftig op zoek naar iets of iemand die me wel kan helpen en me serieus neemt.

groet,
    mvd
    Hallo,

Ben je er al eens bij een neuroloog voor geweest ?

He Katje,

Ik geloof dat ik inmiddels alle spe******ten heb gehad in het ziekenhuis. De neuroloog heeft artrose geconstateerd en medicatie voor geschreven, maar dit brengt geen verlichting. De revalidatie arts vindt dat ik in een spe******tisch team onder behandeling moet. Hier zit een psycholoog, fysiotherapeut, ergotherapeut en de revalidatie arts in. Aangezien ik een depressief verleden heb denken ze dat m'n lijf op is en nu lichamelijke klachten krijg. Wie weet hebben ze gelijk. Maar heb je dan echt zo veel pijn?????
    Ik begin aan mezelf te twijfelen.

groetjes, mvd

katje45
    Guest

Citaat Origineel gepost door mvd Bekijk Post
    He Katje,

Ik geloof dat ik inmiddels alle spe******ten heb gehad in het ziekenhuis. De neuroloog heeft artrose geconstateerd en medicatie voor geschreven, maar dit brengt geen verlichting. De revalidatie arts vindt dat ik in een spe******tisch team onder behandeling moet. Hier zit een psycholoog, fysiotherapeut, ergotherapeut en de revalidatie arts in. Aangezien ik een depressief verleden heb denken ze dat m'n lijf op is en nu lichamelijke klachten krijg. Wie weet hebben ze gelijk. Maar heb je dan echt zo veel pijn?????
    Ik begin aan mezelf te twijfelen.

groetjes, mvd
    Hallo,

En hebben ze niet eens de moeite genomen om het met pijnbestrijding je nekklachten te verminderen?
    Is toch heel vervelend voor je. Maar twijfel vooral niet aan je zelf!
    Zie de revalidatie als een manier om met je fysieke klachten om te kunnen gaan. Om je zoveel mogelijk toch nog te kunnen laten doen.
    Heel veel sterkte!

sorry dames het heeft even geduurd voor ik weer reageerde,uit mijn bloedtest is niks,,helemaal niks gekomen(nog geen ontstoken teennagel zegt de dokter)
    dus zegt ze het zit waarschijnlijk psigisch(of hoe je dat ook schrijft),,,ik heb een verwijsbrief naar de psigoloog
    ik was het er niet helemaal mee eens,,want ik weet wel dat ik de nodige bagage heb,maar ik heb al eens eerder daar bij zo iemand gelopen,en geloof mij,met mijn verleden gaan de psigologen al in hun handen wrijven,ik kan er een boek over schrijven,maar om dat nu weer allemaal daar op te ratelen zit ik niet op te wachten,en volgens mij helpt dat ook niks,je gaat je alleen maar zielig voelen)
    de huisarts heeft in de brief naar de psigoloog geshreven dat ze niet meer in mijn verleden moeten graven,maar met de problemen moeten werken waar ik nu mee zit( ja ik ben een denken,en een tobber,maar zo ben ik gemaakt)dat komt door mijn verleden toch? dussssss jullie voelen het al aan komen denk ik ,ze gaan weer graven ben ik bang
    maargoed als ik geen afspraak maak bij de psygoloog helpen ze me ook niet verder denk ik,,dus ik moet welIK WORDT ER ZOOOO MOE VAN!!!!!!,alleen de gedachte al dat ik daar weer heen moet puffffff,de brief ligt in de kast,,,wie geeft me het zetje om een afspraak te maken
    nou het is een heel verhaal geworden,,,oja iets belangrijks vergeten te melden het vele slpen ,wisselt nu af met hele nachten wakker liggen en mijn gedachten niet uit kunnen zetten ,ik maaaaal maar doorja dat ik weer het andere uiterste gr moon

katje45
    Guest

Hallo Moon,

Kan me voorstellen dat je niet op zo'n psych zit te wachten. Maar het kan soms ook zo zijn dat ze je met je klachten kunnen leren omgaan en dan niet je verleden oprakelen. Vooral ook omdat je daar al eerder therapie hebt gehad.
    Maar nu lig je hier weer over te piekeren en dat is ook niet de bedoeling. Misschien als tip, zal yoga geen oplossing kunnen zijn? Zodat je goed leert te ontspannen enzo.
    Heel erg veel sterkte!

Toen ik 32 was had ik dat ook, na 10 jaar bleek ik MS te hebben.

katje45
    Guest

Citaat Origineel gepost door els61 Bekijk Post
    Toen ik 32 was had ik dat ook, na 10 jaar bleek ik MS te hebben.
    Hallo Els,

Wat moet dit verschikkelijk zijn geweest voor je om dit te horen en hebben. Wil je heel veel sterkte wensen!

Leuk dat je reageert. Vervelend ja. Maar ik zit nu met een een ander probleem. Heb voor de 4de keer pfeiffer. Doodmoe (dat ben ik ook al van de MS) en ik heb nog nooit gehoord dat mensen op 60 jarige leeftijd tot 4 keer toe pfeiffer krijgen (en dat terwijl ik nooit tong zoen, waar het van moet komen). Groetjes Els

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Els,

De ziekte van pfeiffer hoef je niet perse te krijgen door tongzoenen hoor
    je kunt het bijvoorbeeld ook krijgen als iemand die het heeft, gedronken heeft uit een glas wat daarna niet goed schoongemaakt is en jij er vervolgens uit drinkt, en zo zijn er nog wel meer redenen hoe je het kunt krijgen
    Vorig jaar heb ik wel de ziekte van pfeiffer gehad, maar dat was dus wel door tongzoenen met mn toemalige vriend (vond het leuk om me even niet te melden dat hij het had terwijl hij het wist!!!) toen dus ook meteen uitgemaakt

Groetjes Sylvia

wazig zien is best logisch bij extreme moeheid ik zelf ben chauffeur en kan veel minder scherp zien bij oververmoeidheid mischien een tijdje naar je lichaam luisteren door veel rust te nemen al is dat altijd lastig succes ermee

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Moon39,

Jou raad ik écht aan die brief uit de kast te halen en een afspraak te maken met die psycholoog...wat je niet wilt vertellen vertel je gewoon niet;BASTA....maar als ik je verhaal zo lees (wakker liggen,tobben,badend in het zweet wakker worden,koud hebben,altijd moe zijn,etc) herken ik zelf veel dingen!!
    Bij mij is er de diagnose CVS uitgekomen (Chronisch Vermoeidheid Syndroom)
    Eén ding...zoek een psycholoog waar je je goed bij voelt..anders lukt het gesprek toch niet (spreek uit ervaring!).
    Ik heb soms het gevoel dat er 'wazige vliesjes' over mijn ogen liggen..knap lastig...maar ik weet dat het bij mij door vermoeidheid en overbelasting komt!

Sterkte!!!!
    Ag Xx
    Laatst aangepast door Agnes574 : 09-04-09 om 14:15
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Moon39, hoe gaat het nu met je? Ben je bij de psych geweest? Is er al een oorzaak en/of oplossing gevonden voor je vermoeidheid? Heel veel sterkte!

@ Els61, hoe gaat het nu? Ik las elders op de site dat je ook lezingen over MS geeft, waar doe je dat zoal? Vind het overigens super dat je mensen erover voorlicht! Is de Pfeiffer nog steeds zo prominent aanwezig? Heel veel sterkte!

Lieve groet, Luuss

he hallo allemaal,

nou jullie hebben al heel lang niks meer van mij gehoord,sorry hiervoor ik heb een tijd zonder comp gezeten,
    ik wil jullie bedanken voor jullie reachtie's luus en agnes en de rest.
    inmiddels ben ik bijna een jaar verder,de vermoeitheid wordt alleen maar erger,en sávonds kan ik al niks meer lezen omdat alles wazig is.
    ik loop nu bij ggz en volg een curcus (omgaan met emotie's) en bij de psygiater die heeft mijn prozac verhoogd.
    niks helpt ,,,, ik pak alles aan omdat ik anders bang ben dat mijn huisarts me niet sirieus neemt,,
    die cursus bij ggz is wel leuk,maar ik geloof niet dat mijn vermoeitheid hier iets mee te maken heeft,ik voel me niet depri of zo
    de prozac verhoging help ook niks,er is geen verrandering,ik heb nu aan de psygiater een nieuwe bloed test gevraagd,en hij heeft een uitgebreide test laten doen van bloed en urine,volgende week krijg ik de uitslag
    het is zo vervelend ,ik was altijd zo aktief,,,,
    ik weet het niet meer kunnen ze me niet testen op ME?
    groetjes moon

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

CVS/ME is een 'uitsluitingsziekte' dus zullen ze je eerst grondig binnenstebuiten moeten keren om andere ziektes te kunnen uitsluiten vooraleer de diagnose CVS/ME gesteld kan worden... ik hoop voor jou dat er iets anders uit de onderzoeken 'blijkt', iets wat 'op te lossen valt'

Sterkte moon!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Hey Moon,

Wat vervelend dat het erger is geworden
    Ik hoop dat er iets uit de bloed en urine test komt, misschien dat je er dan wat aan kan doen
    En idd zoals Agnes zegt zijn er vele soorten tests die je moet ondergaan voordat je de diagnose CVS/ME kan krijgen...
    Wat heb je tot nu toe geprobeerd om je vermoeidheid tegen te gaan?
    Heel veel succes en sterkte!

Lieve groet, Luuss

bedankt voor jullie reachtie,

kan iemand me vertellen wat ze nog meer kunnen testen dan als alleen bloed en urine?
    als er niks uit die testen komt, waar moet ik dan heen?
    ik heb het idee dat als er niks uit je bloedonderzoek komt de doktoren ook vinden dat je niks hebt,kijk maar naar het begin van mijn topic ,ze zoeken het gelijk geestelijk.

ik werk met alles mee,loop bij ggz ,doe een cursus enz enz ,maar ik blijf gewoon moe,moe ,moe......
    wat kan ik nog meer doen?????
    ik heb werk met onregelmatig diensten ,de ene keer moet ik om 4.30 mijn bed uit om om 6 uur te beginnen ,en de andere keer werk ik tot 23 00 uur sávonds.
    als ik de vroege dienst heb gehad ga ik om 15 00 uur naar mijn bed tot 17,30 uur ,, anders trek ik het niet.
    als ik laat heb slaap ik tot 11 uur en kan ik daarna naar mijn werk...
    op mijn werk red ik het net,maar zogauw ik uit me werk kom stort ik in,thuis doe ik dan helemaal niks meer.
    gr moon

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik kan je mijn eigen ervaringen vertellen;

-Bloed, urine en (24-uurs)stoelgangonderzoek,
    -Slaaplabo (een nachtje int ziekenhuis slapen,waar ze dan kijken/meten hoe je slaapkwaliteit is),
    -Maag-darmonderzoek,
    -Internistisch onderzoek,
    -KNO onderzoek,
    -EMG (spier/zenuwonderzoek),
    -EEG (testen hersenactiviteit)
    -Hartfilmpje
    -Fietstest (testen van je uithoudingsvermogen > hartslag,bloedwaarden,etc),
    -Psychologisch onderzoek (gesprekken met psycholoog en psychiater)

Ik denk dat ik alles zowat genoemd heb nu (ik ben écht helemaal binnenstebuiten gekeerd )
    ... pas na al die testen heeft men bij mij de diagnose CVS/ME gesteld.

Het kan echter ook zijn dat je absoluut niet tegen ploegendienst kan...en enkel maar goed kan functioneren in een dag-job.
    Ik heb hier ooit eens een artikel over geplaatst...
    http://www.medicity.nl/showthread.ph...hlight=ploegen
    Sommige mensen kunnen écht niet omgaan met die 'ontregelde biologische klok'.

Heb je dezelfde klachten als je bijv 2 of 3 weken vakantie hebt??

Xx Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 17-11-09 om 14:28

Hallo Moon39,

Ik lees nu zo je verhaal met de afwisselende diensten... toen ik werk had met afwisselende diensten voelde ik mij niet goed, ik at niet goed, ik sliep niet goed ed en kwam erachter dat ik met meer regelmaat beter functioneer... dus misschien ligt het inderdaad aan de ploegendienst...
    Misschien is er een mogelijkheid om de ene week ochtendiensten te nemen en de andere week avonddiensten??? Dan heeft je lichaam (in elk geval de mijne) er minder moeite mee...
    Als het niet daaraan ligt bij jou dan zijn er zoals Agnes zegt vele tests te doen...
    In elk geval succes en sterkte!

Liefs Luuss

bedankt voor jullie reachtie,
    ik werk nu al ruim12 jaar in ploegediensten,en ik heb het vroeger veel vel drukker gehad dan nu ,ik heb een paar 5 jaar geleden ruim 50 uur per week gewerkt en daarnaast was ik ook nog de (perfecte ) huisvrouw,
    mijn huis zag er tip top uit ,en ik had energie voor 10.
    daarom heb ik het er nu ook zo moeilijk mee.
    gisteren had ik een vroege en ben ik om 15.oo uur van uit mijn werk naar bed gegaan,mijn man heeft me om 17.30 wakker gemaakt en we hebben gegeten om 21.30 ben ik weer te bed gegaan en vanmorgen heeft me man me om 10.15 wakker gemaakt omdat ik naar ggz moest.
    ik had dus ruim 12 uur geslapen,maar ik zag er uit of ik de hele nacht wakker was geweest (dikke ogen,wallen enz)
    met mijn spygoloog er over gehad en die zegt ook dat ik mijn bloeduitslag volgende week moet afwachten,en als daar weer niks uit komt me moet laten doorsturen,,,ook zei zegt dat dit niet normaal is.
    zij geloofd ook niet dat het psygisch is ( he he gelukkig!!!!) maargoed volgende week woensdag moet ik terug naar de psygiater en hij heeft mijn bloed uitslag,ik hoop dat er wat uit komt en zoniet dat hij me doorstuurd .
    ik wil weten wat ik heb ,mijn opa had MS ,en daar moet ik toch steeds aan denken.
    groetjes moon

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Moon,

Je niet druk maken over die MS van je opa...
    Mijn moeder heeft MS (ik was ook bang dat het dat ging zijn): ik heb echter géén MS (daar kun je wél op getest worden!) maar CVS ...
    Feit is; het is allebei niet leuk

Hopelijk krijg je duidelijkheid door je bloeduitslag!
    Sterkte,
    Xx Ag

hallo allemaal,

het is ook niet zo dat ik echt heel bang ben dat ik MS hebt,mar ik denk er wel aan,en wat ik merk bj doktoren en omgeving dat als ze niks vinden in je bloed je ook niks hebt.
    als ik tegen collega's of vriendinnen zeg dat ik zo moe ben krijg ik standaard te horen;; O IK BEN OOK WEL MOE!!!!!, of mischien moet je er niet aan toegeven als ik blijf liggen word ik ook al moeier!!!!!!
    Zolang het geen naam hebt,mankeer je niks ,,,,???
    daarnaast is het ook zo dat ik op mijn werk altijd mijn best doe om allert,vrolijk,en aktief te zijn,(al vergeet ik de laatste tijd wel van alles) gelukkig kan mijn manneger daar wel om lachen, ze kennen me ook niet moe,ik zeg het wel,,,ze weten niet hoe ik thuis ben....
    natuurlijk moet ik voor 100 % mijn werk doen,,,,maar mijn gezin lijd er onder,al hoor ik mijn man niet klagen gelukkig maar leuk is het niet hij is 17 jaar ouder ,,,maar ik voel me veeel veeeel ouder als hij.
    gr moon

Hey Moon,

Fijn dat je psycholoog je wil doorverwijzen voor verder onderzoek als de bloedtest uitslag niks oplevert Ik hoop dat de uislag je duidelijkheid bied, maar misschien kan je in de tussentijd (extra) vitaminen ofzo innemen?
    Ik snap dat je op je werk je 100% wil inzetten, maar jijzelf en je gezin moeten daar niet onder komen te lijden hoor, je moet nog lang mee met je lichaam!

Lieve groet, Luuss

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Lieve Moon,

Ik herken je verhaal maar al te goed!
    -"Ach, iedereen is toch wel 's moe?"
    -"Als je zolang slaapt ben je gewoon moe van het teveel slapen",
    -"Je ziet er helemaal niet moe uit!",
    -"Het zit tussen je oren, je bloeduitslag was toch ok?!",
    etc,etc,etc......

Laat die mensen maar babbelen meid en trek het je niet aan; jij alleen weet hoe jij je voelt!!!!
    Bij mij heeft het zo'n 8 jaar (!!) geduurd eer mijn ouders zich erbij neerlegden en begrip toonden voor mijn CVS...dat is écht niet leuk hoor!
    Qua relatie is het van tijd tot tijd ook héél moeilijk, maar als mijn partner er geen begrip voor op kan brengen is hij me niet waard heb ik mezelf ingeprent!

Sterkte meid en mijn advies; blijven 'drammen' bij die dokters tot ze je iets kunnen zeggen!!

Knuff Ag

Ben je niet gewoon "uitgeput"?? Na jaren van werken en werken en voor het gezin zorgen. Misschien moet je een tijdje echt heeeeeeeel erg uitrusten en loskomen van alle zorgen en het gevoel opgewekt en energiek te moeten zijn.

Ik wil hiermee niet zeggen dus dat het psychisch is, maar gewoon echte moeheid. De oorzaak is dan jarenlange roofbouw op je lichaam dat geen tijd heeft gekregen om te rusten en te relaxen.
    Dan vinden de doktoren geen oorzaak......

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.

Hey Moon,

Hoe gaat het nu met je? Wanneer krijg je volgende week de uitslag? Heel veel succes en sterkte!

Liefs Luuss

hoi allemaal,

nou ik het de bloeduitslag van de psygiater(of hoe je dat ook schrijft)en wat denken jullie???????
    niks,,, helemaal niks,!!!!!!!!
    een ander zou blij zijn ,maar ik niet....??
    heb nog even met die beste man gesproken en ook hij zegt nu zelf dat het bij mij niet psychisch zit,en hij weet het ook niet.
    hij vond het wel raar dat ik ook zo slecht zag vooral S,avonds (als ik dan iets fijns moet doen zet ik ook mijn bril op terwijl ik mijn lensen in heb)
    en die spiertrekkingen in mijn armen en benen vind hij ook vreemd.
    hij adviseerde mij terug naar de huisarts te gaan,en me door te laten sturen ,,daarbij vermelden dat de psygiater niks heeft gevonden,.
    maar waar heen moet ik me laten doorsturen??????
    wat voor een arts????
    laatst had ik ook weer iets raars,
    op een dag had ik wat energie en toen heb ik lekker veel in huis gedaan(alles blijft liggen,vooral ook omdat ik werk,en na mijn werk geen energie meer heb)dus lekker gewerkt in huis,toen ik naar bed ging was is dood moe,en de dag er op moest ik werken dus om 5 uur op.
    ik kon niet slapen,omdat mijn armen zo ontzettend aan het schokken waren,ik ze niet op een plek kon laten liggen,dat deed (zeer),
    dus nu de hele nacht wakker gelegen,terwijl ik altijd juist heel veel slaap.
    ook heb ik last van soms een pijnlijke huid op een bepaalde plaats,bv op mijn onderarm is het net op het verbrand,geschraafd is,maar je ziet niks?????????
    ach ,,,,,oud ,stram,moe,en nog geen 80 hihihihi
    gr moon

Hey Moon,

Vervelend dat je zoveel kachten hebt en niet weet waar het vandaan komt
    Misschien kan je je laten doorverwijzen naar een neuroloog om een mri ofzo te maken om te kijken of het iets met de zenuwen of spieren is???

Lieve groet, Luuss

Beste Agnes en medelezers,

Ik ben een jonge gozer van 30 jaar en herken veel van deze zaken met mijn eigen lichaam.

In 2008 heb ik een honkbalknuppel in mijn gelaat gekregen waarna ik met nekklachten last kreeg van duizelingen. Na de neuroloog, hersen-scans en verschillende bloedonderzoeken, psychische onderzoeken etc bleek dat ik helemaal gezond was (gelukkig). Alleen de vermoeidheid en het wazige zicht krijgen de fysiotherapeut en de manueeltherapeut er niet uit. Nu werk ik al 10 jaar in ploegendienst en heb ik nergens ooit last van gehad, nu zie ik 's avonds geen letter meer op het scherm staan. (ps geen bril nodig ben ook al naar de opticien geweest). Weet echt niet wat ik er mee aan moet. Ook tijdens een vakantie in Aruba had ik 's avond last van slecht zicht.
    Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Gr.,
    Marc

Hoi Moon,

Ik ben door alle reacties vluchtig heen gegaan.
    Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat???

Zelf ben ik mijn leven ook veel tegen muren opgelopen en veel zoekende geweest.
    Het voordeel wat er uit is gekomen, dat is dat ik mensen als therapeut ondersteun en vanuit hobbie mensen kan adviseren.
    Voor mezelf ben er achter gekomen dat het probleem o.a lag in het enorm gevoelig zijn voor energie en gebruik daar nog steeds bepaalde (meditatie) technieken voor.
    Daarnaast speelde ook voeding en andere factoren me in mijn klachten.
    Echter, er is nooit iets aangetoond door de reguliere geneeskunde.......en ja.....dan is op dat moment het leven zwaar.
    En als er niks gevonden wordt, dan gaan zelfs spe******ten en hooggelerenden aan de haal met suggesties.....als jeweetwel.

Het was lang geleden dat je op de site actief was....
    dus ben benieuwd ..of er een reactie van je komt.

groeten van Ruud

Premium ++ Account ikke64's Avatar

@Moon39,

Toen ik je symptomen las moest ik eigenlijk aan suikerziekte denken.
    Is daar al op getest?

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

@ Marc,
    Vervelend dat je na allemaal onderzoeken geen idee hebt waar je klachten vandaan komen Heb je alleen 's avonds last van slecht zicht? Heb je er dan ook andere symptomen bij? Misschien dat het iets te maken heeft met vermoeidheid of dat er door die klap toch iets geraakt of geschud is waardoor je avond/nacht zicht verminderd is?
    Heel veel sterkte!

@ Ruud,
    Jammer dat de reguliere geneeskunde niks voor je kon betekenen, maar wel fijn dat je zelf hebt ontdekt dat je klachten anders zijn/verminderen door oa meditatie technieken en aanpassing van voeding!

@ Moon,
    Hoe gaat het nu met je?
    Heb je een suikerziekte test laten doen zoals Ikke aangaf?
    Misschien dat je zoals Ruud aangeeft bepaalde oefeningen kan doen of je voeding kan aanpassen om te kijken of het dan betert?!
    Heel veel sterkte!

Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Thumbs up Re: Moe en opeens wazig zien

Hoi Luus,

Ja vervelend... begrijp er nog steeds niets van.
    Waarschijnlijk zit er door die klap een soort blokkade in mijn nek waardoor er minder bloed (zeg zuurstof) naar de hersenen getransporteerd word en heb je daar 's morgens, als je "gereset" ben, minder last van op een of andere manier.
    Misschien nog maar eens naar een chiropraktor gaan ofzo want ik weet het echt niet meer.
    (En ja oorsuizen en dus die nekklachten)

Bedankt voor je berichtje

Gr.,
    Marc

[QUOTE=Luuss0404;44339]@ Marc,
    Vervelend dat je na allemaal onderzoeken geen idee hebt waar je klachten vandaan komen Heb je alleen 's avonds last van slecht zicht? Heb je er dan ook andere symptomen bij? Misschien dat het iets te maken heeft met vermoeidheid of dat er door die klap toch iets geraakt of geschud is waardoor je avond/nacht zicht verminderd is?
    Heel veel sterkte!

Ik lees hier twee klachten die ook medicijn gerelateerd kunnen zijn.
    Ik herken ze namelijk beide.
    Oorsuizen kan door een bepaald medicijn komen waardoor je bloeddruk wat omlaag gaat en dat zijn niet alleen bloed druk verlagers maar ook bepaalde anti depressiva (en misschien nog meer,maar ik weet dat bepaalde AD's deze klacht kunnen veroorzaken)
    Minder, moeizamer of waziger zien kan ook weer komen door deze groep medicatie MAAR ook door beplaade sterkere pijnstillers.
    Ik kwam een maand of 2 bij de opticien omdat mijn ogen naar mijn gevoel ook erg achteruit gingen.
    Hij heeft alle tests gedaan en daar kwam uit dat er met mijn ogen niets mankeerd.
    Toen vroeg hij of ik medicijnen gebruik en vroeg me welke.
    Ik begon met opnoemen bij de tramadol(morfine achtige pijnstiller) en toen zij hij....stop maar, dan weet ik waar het aan ligt.
    Deze groep pijnstillers veroorzaken die klachten dus ook.
    Ik weet niet of dit voor jullie opgaat, maar wilde het toch melden omdat dit vrij onbekent is als bijwerking van deze middelen.

Groetjes, Diane

@ Marc,
    Je kan inderdaad proberen of de chiropractor of misschien door middel van acupunctuur je klachten afnemen... ik hoop het wel voor je!
    Gebruik je ook medicijnen? Zoals Diane zegt kunnen sommige klachten ook door medicijnen komen...
    Heel veel sterkte!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Merci Onassa voor je post,

Mijn ogen zijn ook 'tip-top' in orde, maar ik heb soms ook het gevoel dat ik minder goed zie; zal door de medicatie komen (ik zit nog hoger op de pijnstillings-ladder dan Tramadol > nl: OxyContin) ... is wel een geruststelling!!

Banned Premium ++ Account

heb deze klachten ook af en toe, komt bij mij door medicatie

Premium ++ Account dotito's Avatar

Ik ook komt ook van de pijnmedicatie en vroeger had ik het nog meer maar dat kwam dan van de clonazepam.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Citaat Origineel gepost door els61 Bekijk Post
    Leuk dat je reageert. Vervelend ja. Maar ik zit nu met een een ander probleem. Heb voor de 4de keer pfeiffer. Doodmoe (dat ben ik ook al van de MS) en ik heb nog nooit gehoord dat mensen op 60 jarige leeftijd tot 4 keer toe pfeiffer krijgen (en dat terwijl ik nooit tong zoen, waar het van moet komen). Groetjes Els
    Hallo dat hoef je ook helemaal niet van zoenen te krijgen hoor,al noemen ze het wel vaak de kus ziekte Als er iemand in je omgeving pfeifer heeft en hoest kan jij het ook krijgen,ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Groet Mamier
    Zonder strijd geen overwinning

Hoi Moon,

Ik denk ook in dezelfde richting als Tinus1964. Ik heb zelf ook vele klachten gehad en ook deze klachten van jouw. Ik kreeg ook te horen dat het veel met stress te maken zou kunnen hebben. Had vele klachten al jaren en jaren .
    Ik weet niet Moon of je hier nog leest , want jouw bericht is wel van lange tijd terug .
    Ik heb alles snel over gelezen en kom nergens iets tegen van vitamine tekort. Alleen van Tinus over B12. Ik heb mij zelf hier ook op laten prikken en 2 x er kwam niets uit. Alles was oke met mijn bloedwaarde.
    Toch zette me dit aan het denken en ben verder gaan zoeken.
    Vitamine B5 véééél te kort . Vitamine B3 en D3 erg aan de lage kant.

Groeten Merel

@ Merel,
    Fijn dat je jou ervaring deelt
    Ik heb zelf minimumwaarde van vit B12 en volgens de huisarts is dat goed, alleen mijn lichaam geeft aan dat ik meer nodig heb. Er zijn marges en als je daar binnenvalt is het volgens de huisarts/bloedtest oke, maarja niet elk lichaam is hetzelfde en dat wordt nog niet altijd gped opgepikt door de medici

Wink Re: Moe en opeens wazig zien

Hoi Luuss,
    Als je zelf de uitslag hebt dan weet je wel wat je er mee moet.
    Als je dan veel klachten heb van de vitamine die je tekort/te laag hebt ,
    is het niet zo moeilijk.
    Ik heb ook twee die tegen de ondergrens aanzitten en ik slik die vitamine alle 2 bij.
    Wil gewoon van mijn klachten af

Hallo ,hier heb ik ook verstand van helaas.Ik had en heb ook een B12 tekort en prik mezelf al jaren,nu 1x per 3 weken.ook vit D te laag waarvoor devaron 1x daags 4 druppels= gelijk aal pilletje,s,huisartsen hebben meestal niet veel met B12 en alle ander vitm vraag daarom altijd zelf je waarden op een uitdraai dus.Als ze zeggen het is goed,weten ze vaak niet eens wat de waarden echt moet zijn.Ik zal een link meesturen misscien vinden jullie dit fijn.Meer willen weten mag altijd vragen stellen,maar lees eerst hier maar,en je kunt er ook lid worden en met je vragen terecht.Voor zover even mijn verhaal.

http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php
    Met vrgr Mamier
    Zonder strijd geen overwinning

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Wazig zien
    By liek in forum Ogen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 27-11-11, 01:12
  2. Slecht zien...
    By Nikky278 in forum Ogen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 04-12-10, 18:40
  3. Het licht niet meer zien
    By liesvt in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 1
    Laatste Post: 07-12-08, 22:02
  4. Je kunt zien
    By Agnes574 in forum Gedichten
    Reacties: 0
    Laatste Post: 11-04-07, 14:45
  5. Botox en liposucties te zien in RAI - AT5
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 05-02-07, 12:30