Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Slecht zien met veel licht...

  1. #1

    Standaard Slecht zien met veel licht...

    Ik speel al vanaf mijn 6e jaar (26 jaar dus) volleybal op een redelijk niveau, maar heb sinds kort problemen. Als een bal vanaf de andere kant van het net komt, moet je omhoog kijken waar ook de lampen hangen.
    Ik dacht eerst dat het door een wat mindere trainingsfrequentie kwam, maar schrok best laast bij een training. Ik ZAG de bal namelijk niet goed meer! Als er redelijk veel tegenlicht is zie ik de bal heel slecht of niet. Op het laatste moment zie ik em pas, en ben ik te laat om nog te kunnen corrigeren. Dit uit zich in slecht presteren, wat ik als sportman helemaal niet leuk vind!!

    Een poosje geleden heb ik een oogmeting laten doen, maar dar kwam niets uit waaruit zou kunnen blijken dat er wat mis zou zijn. Ook kan ik de gekste dingen op een grote afstand nog goed lezen terwijl andere daar veel moeite mee hebben.

    Is dit een bekend probleem of moet ik naar de huisarts?

    Ik baal er zeer goed van, en ook van het feit dat het niet over gaat!





    gr Chris

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Slecht zien met veel licht...

    hee,

    ik zit ookal vanaf mn 6de jaar op volleybal (dus nu bijna 10 jaar)
    en dat probleem waar jij het over hebt komt me idd wel bekend voor,
    maarr, heb jij dit in iedere sporthal? of alleen als je thuis speelt?
    ik heb dit namelijk wel in sommige hallen, bij ons in de thuishal is niks aan de hand, bij andere hebben ze soms hele felle lampen, die zorgen er idd voor dat je de bal dan bijna nieteens meer kunt zien,

    en je hebt al een oogmeting laten doen, en daaruit kwam dat er niks aan de hand was, dus ik denk toch dat het aan de felheid van de lampen ligt, iig moet je maar even laten weten of je het in elke hal hebt of in bepaalde hallen...

    gr

  3. #3