Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Ervaringen met Ziekenhuis Nij Smellinghe

Administrator Premium ++ Account Nationaal Gezondheids Forum's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Standaard Ervaringen met Ziekenhuis Nij Smellinghe

Adres:
    Ziekenhuis Nij Smellinghe
    Compagnonsplein 1
    Drachten

Bezoek de website van Ziekenhuis Nij Smellinghe

Plaats hieronder jouw ervaringen met Ziekenhuis Nij Smellinghe.

Standaard Re: Ervaringen met Ziekenhuis Nij Smellinghe

Ik heb aangeboren lymphoedeem, net als mijn zus en broer, mijn zus draagt al sinds haar jeugd steunkousen ik wilde daar niet aan.
    Maar toen ik de 40 was gepasseerd kreeg ik rare uitslag op mijn benen en omdat ik goede ervaringen had met het UMC in Utrecht ben ik daar naartoe gegaan. Na een kort onderzoek vroegen ze mij of ik naar Nij Smellinghe in Drachten wilde, ik antwoordde, pfff helemaal naar Drachten.
    Volgens het UMC is er maar een ziekenhuis in Nederland gespe******eerd in lymphoedeem en dat is Nij Smellinghe. Ik er naartoe en ja eindelijk een ziekenhuis die ervan af wisten, ik werd 3 weken opgenomen. In deze weken kreeg ik nuttige voorlichting over lymphoedeem, met videobeelden en presentaties en de gevaren. Een van de genoemde gevaren, wondroos, was bij mijn zus al gebeurd, ze werd opgenomen in een ziekenhuis met meer dan 40 graden koorts. Ook kreeg ik fysiotherapie en lymphedrainage, en mijn onderbenen werden ingezwachteld en ze werden steeds dunner. De verzorging in het ziekenhuis was als in een hotel, ik kreeg voedselbonnen, liep langs een buffet, ging met mijn dienblad buiten op het terras in het zonnetje zitten en als ik langer de tijd had ging ik een stukje verder op het terrein naast de vijver zitten.
    Nu moet ik wel de rest van mijn leven steunkousen dragen maar ik heb er geen last van, mijn onderbenen zijn nu veel dunner en ook bj warmer weer passen mijn schoenen nog.
    Twee jaar geleden ben ik in Utrecht geopereerd aan een ingegroeide teennagel, ze zouden mijn nagelbed ook verwijderen zodat ik nooit meer een nagel zou krijgen. Maar ik kreeg 2 rare stukken nagel ervoor terug en de nodige last ervan. Inmiddels in Nij Smellinge geweest en over 2 weken wordt ik daar opgenomen voor het verwijderen van beide grote teennagels en -bed. Leuk is het natuurlijk niet maar omdat het in Nij Smellinge gaat gebeuren vind ik het niet zo erg.

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met Ziekenhuis De Sionsberg
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Ervaringen met ziekenhuizen in Nederland
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-01-09, 16:04
  2. Ervaringen met Gemini Ziekenhuis
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Ervaringen met ziekenhuizen in Nederland
    Laatste Post: 26-01-09, 15:50
  3. Ervaringen met Lievensberg Ziekenhuis
    Laatste Post: 26-01-09, 14:55
  4. Ervaringen met ziekenhuis Rijnland Ziekenhuis (Alphen a/d Rijn)
    Laatste Post: 05-01-09, 15:21
  5. Ervaringen met ziekenhuis Twenteborg Ziekenhuis
    Laatste Post: 05-01-09, 15:11