Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Pijnstillers populair onder Nederlanders - Artikel

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Exclamation Pijnstillers populair onder Nederlanders - Artikel

Van de Nederlanders gebruikt 85 procent wel eens een pijnstiller. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo. Hoofdpijn is de meest voorkomende klacht waarbij pijnstillers worden genomen. Het middel paracetamol is het populairst en wordt door tachtig procent van de Nederlanders gebruikt.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 91 procent van de Nederlanders tevreden is over de pijnstillers. Ongeveer 96 procent heeft geen last van bijwerkingen. Als pijnstillers niet vrij verkrijgbaar zouden zijn, dan verwacht een op de vijf Nederlanders gemiddeld 14 dagen per jaar ziek thuis te blijven.

Volgens de onderzoekers gaan Nederlanders verantwoord om met de medicijnen. Als mensen na een week slikken nog steeds last hebben van de pijn gaat vier op de vijf naar de huisarts. Daarnaast houdt 87 procent zich aan de maximale dosering in de bijsluitertekst.

Bron: http://www.nu.nl/news/838139/83/Pijn...erlanders.html

Standaard Re: Artikel: Pijnstillers populair onder Nederlanders

Nou ik kan zeggen dat mijn moeder niet behoort tot de verantwoorde pijnstilgebruiker. Ze slikt pijnstillers wanneer anderen in haar omgeving ziek is en zij in contact is of is geweest met hen. Dan praat ik dus over verkuodheid of griep. Zij denkt dat een pijnstiller voorkomt dat zij ook ziek wordt. Tot nu toe heeft het nooit geholpen, want ze krijgt erge hoofdpijn en wordt alsnog ziek. Nu heb ik in een ander artikel ooit gelezen dat je juist van teveel pijnstillers gebruik hoofdpijn kan krijgen. Dus inderdaad alleen slikken als je pijn hebt en niet zoamar als snoepjes innemen.

Soortgelijke onderwerpen

1. EHBO-app Rode Kruis zeer populair
    By Mark in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 10-02-12, 16:17
  2. Reacties: 0
    Laatste Post: 07-04-10, 23:54
  3. Pijnstillers tijdens borstvoeding - Artikel
    By Leontien in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 0
    Laatste Post: 04-03-09, 10:42
  4. 'Treinen' te populair - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 29-12-08, 12:30
  5. Dikke mensen onder het mes - Artikel
    By Leontien in forum Esthetische ingrepen
    Laatste Post: 19-10-05, 15:58